LCHF
2415 svar till detta ämne
Postad 18 November 2010 - 08:32
Unregistered1939
-
Unregistered1939
-
Beroende
-
-
1045 inlägg
Ett exempel har vi en svensk som vid senaste OS tog guld i skidskytte utan kolhydrater före, under och efter loppet.
Min summering: Du har en jäkla massa inlärda myter som man läser om i Aftonbladet och GI-böcker som är vinklade till deras fördel.
Läste dina svar till Peter Bond och tänker inte ge mig in i en meninglös diskussion med dig Men vill gärna kommentera dessa två påståenden du gör .. Vi såg ju hur det gick för den Skidskytten efter att han tagit ut sig i ett lopp .. Sedan tror jag nog Peter Bond har bättre på fötterna än att ha läst Aftonbladet Vad gäller utbildning, så kan du aldrig jämföra det du lärt dig på en instruktörskurs med vad en elitidrottsman lärt sig av sin egen kropp under många års träning Eller en elittränares mångåriga kunskaper som tränare för många olika individer Du svänger runt med ganska många teoretiska fakta. Vad som sker med var och en individ är en helt annan sak. Jag har erfarnhet av båda delar och reagerar därför på dina ensidiga inlägg Maveric
Redigerat av Unregistered1939, 18 November 2010 - 08:43.
Postad 18 November 2010 - 08:48
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det är dock oerhört lätt att trilla in på non-LCHF igen med tanke på hur samhället är utformat nuförtiden.
Jag anser att man inte måste gå strikt efter LCHF om man inte är diabetiker eller har andra problem med att äta kolhydrater. Sen är det ju inte svart eller vitt (LCHF eller livsmedelsverkets 70%) som gäller utan man kan försöka så gott det går att hålla ner kolhydraterna och välja sina tillfällen man äter det. När jag och mina vänner går till Texas Burger så äter jag brödet på hamburgaren, smakar några pommes men oftast lämnar det mesta. Jag äter 3-4hg godis nån gång i veckan, smakar tårta/kaka om nån bjuder på jobbet. Men om jag inte äter en massa kolhydrater till mina fasta måltider så blir ju det andra en piss i rymden istället för att äta det jag nämnt + äta kolhydrater under mina fasta måltider.
Postad 18 November 2010 - 09:03
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Vi såg ju hur det gick för den Skidskytten efter att han tagit ut sig i ett lopp ..
Det enda jag känner till är att han tog OS-guld, mer vet inte jag. Sedan tror jag nog Peter Bond har bättre på fötterna än att ha läst Aftonbladet
Jag tror inte du läst alla inläggen, jag vet att han har gått en utbildning i biokemi men flera av hans felaktiga påståenden som är väldigt självklara, framför allt om man gått en sådan utbildning, gjorde att jag trodde att han ljög. Du som har erfarenhet borde oxå kunna se det och Peter och jag har rett ut det i inläggen... ...så vart vill DU komma? Vad gäller utbildning, så kan du aldrig jämföra det du lärt dig på en instruktörskurs med vad en elitidrottsman lärt sig av sin egen kropp under många års träning Eller en elittränares mångåriga kunskaper som tränare för många olika individer
Jag tror inte du läst inläggen ordentligt, har jag skrytigt med en instruktörsutbildning? Du svänger runt med ganska många teoretiska fakta. Vad som sker med var och en individ är en helt annan sak.
Du får utveckla det där, vet inte om det har nåt med det jag sagt i tråden att göra. EDIT: Om du inte gillar "meningslösa" diskussioner varför postar du MENINGSLÖSA inlägg???
Redigerat av Lactoferrin, 18 November 2010 - 19:34.
Postad 18 November 2010 - 10:01
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Angående den här skidskytten som vann OS-guld utan kolhydrater... Hur bra "bevis" är det egentligen? Jämför hur jäkla många skidåkare som kör kolhydrater med dom som inte gör det. Är inte det som att säga att vita är bättre sprinters än svarta eftersom det finns en snabb vit kille (Lemaitre)?
Dessutom är skidskytte en fjantig sport där man kan vinna utan att vara bra på skidor!
Postad 18 November 2010 - 10:12
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Angående den här skidskytten som vann OS-guld utan kolhydrater... Hur bra "bevis" är det egentligen? Jämför hur jäkla många skidåkare som kör kolhydrater med dom som inte gör det. Är inte det som att säga att vita är bättre sprinters än svarta eftersom det finns en snabb vit kille (Lemaitre)?
Dessutom är skidskytte en fjantig sport där man kan vinna utan att vara bra på skidor! 
Nä poängen är inte att lågkolhydrat är bättre, vi vet ju inte riktigt om han gick på strikt LCHF, det som är en poäng är att han utan någon kolhydratsuppladdning och utan sportdryck ändå kunde vinna guld i OS och det beviasr att det funkar som några här förkastar helt.
Postad 18 November 2010 - 10:23
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Nä poängen är inte att lågkolhydrat är bättre, vi vet ju inte riktigt om han gick på strikt LCHF, det som är en poäng är att han utan någon kolhydratsuppladdning och utan sportdryck ändå kunde vinna guld i OS och det beviasr att det funkar som några här förkastar helt.
Aha  Det skadar aldrig att testa för att bilda sig sin egen uppfattning, vissa älskar ju det! Jag vill inte vara utan pasta och bröd så jag kör inte så. Att räkna kalorier räcker för min del.
Postad 18 November 2010 - 11:44
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Att räkna kalorier räcker för min del.
Kaloriräkning måste man göra oavsett vad man äter men personer som är väldigt feta och har ett stort behov av att stoppa i sig saker så kan/är LCHF vara en enkel och effektiv metod att få ordning på vikten utan att räkna eller träna. Många LCHF-sektmedlemmar anser att kaloribalansen inte existerar när man äter LCHF vilket är helt galet.
Postad 18 November 2010 - 12:59
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Har en sådan sektmedlem på jobbet, han håller benhårt på sin linje att han kan äta helt obegränsat så länge han inte äter kolhydrater. Jag roade mig genom lite snabb överslagsräkning på hur mycket han äter i sin enooooooorma frukost och lunch, det var klart under kaloribalans. Tyvärr biter det inte på honom, men det är ju skitbra att han går ner i vikt och känner sig nöjd med metoden och reslutatet.
Postad 18 November 2010 - 13:31
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Tyvärr biter det inte på honom
Vad menar du med "inte biter"? Anser han att du räknat fel? Jag tycker inte att det är särskillt svårt att överäta med LCHF-mat och jag går upp i vikt av det oxå.
Postad 18 November 2010 - 13:52
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Vad menar du med "inte biter"?
Anser han att du räknat fel?
Jag tycker inte att det är särskillt svårt att överäta med LCHF-mat och jag går upp i vikt av det oxå.
Alltså normalt resonemang fungerar inte, han hävdar att motsvarande kalorimängd fast med kolhydrater inkluderat i måltiden = viktuppgång för honom.
Postad 18 November 2010 - 14:07
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Haha hitta denna: http://norrteljetidn...ingId=19.444783Jag tycker citatet längst ner i artikeln säger mycket om okunskapen hos experten?/journalisten eller vad hon nu är. "kolhydraterna, de är vår viktigaste energikälla!!"  Den kommer typ sist på listan över viktiga energikällor, alkohol är väl sämre men inte för vissa. KAMUI: Troligvis har han problem med att räkna och har lättare att äta mer kcal med blandad kost.
Postad 18 November 2010 - 21:26
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
I City idag på sidan 32
Livsstil och Hälsa.
4 Smarta Sätt för sockersanering,
" SÖTCHOCK
Din största fiende i maten är socker. Både när det gäller risken för övervikt,
beroende och humörsvängningar. Tidningen Topphälsa hjälper dig att ta bort de största - och
dolda - sockerfällorna ur ditt liv"
Här är de förkortade huvudpunkterna
1) Gör din egen Musli
2) Drick vattnet naturligt
3) Säg nej till Juice
4) Skippa pasta och ketchup
Källa: City sidan 32, 20101118
Mycket vettigt skrivet i city och allt går stick i stäv med
det som skrivs i Norrteljetidningen.
( Moderater får gärna ta bort pdf.en om de strider mot nån upphovsrätt osv )
Postad 19 November 2010 - 08:15
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Har svårt för de formuleringarna... Sockret är ju knappast din värste fiende, den värste fienden för en tjockis är ju kaloriöverskottet. Överkskottet kan du ju nå med vad som helst. Givetvis innebär inte det att du kan leva på strösocker så länge du ligger på kaloribalans, allt ska ju givetvis vara rimligt.
Postad 19 November 2010 - 08:20
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Har svårt för de formuleringarna... Sockret är ju knappast din värste fiende, den värste fienden för en tjockis är ju kaloriöverskottet.
När det handlar om övervikt, ja, men kolhydrater har ju en massa andra negativa effekter på kroppen och framförallt fruktsocker aka fruktos.
Postad 19 November 2010 - 08:54
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Absolut, därför menar jag att det ska vara inom rimliga mängder. Man ska inte äta godis och dricka litervis med juice varje dag, men om någon vill käka en bulle till fredagsfikan eller äta godis till Melodifestivalen/Idol/Så ska det låta så är det ju faktiskt inte så farligt så länge man ligger på ett sunt kaloriintag. Till och med vatten är ju olämpligt att inta i allt för stora mängder.
Jag menar bara att tidningarna drar allt till sin spets jämt, antingen är det fredagsmys och ack så trevligt med lite chips för att nästa dag "AKRYLAMID I CHIPSEN, MAN FÅR DÖDSCANCER AV ATT LUKTA PÅ CHIPS". Just nu är det socker som är helt livsfarligt. Imorgon är det väl aspartam, igen. Märkligt att alkohol är lugnt enligt socker-maffian!
Redigerat av Kamui, 19 November 2010 - 08:55.
Postad 19 November 2010 - 10:50
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Eller så kör ni periodisk fasta och inkluderar kolhydrater i samband med träning. Detta tordes vara det optimala än mixtra hormonellt med för mycket fett i kosten. Det är inte studerat ännu, även vid energiförlust (diet) vilka symtom det kan framkalla. Likt mjölk är inte helt studerat heller ännu, trots det kallas "naturens under". Det kan finnas farliga hormoner i mjölk då kossorna genomgår förfärligt många graviditeter. Vem vet om vi dricker deras 300:de mjölkning eller deras 3:dje? http://www.news.harv...7/11-dairy.htmlLite off topic men PF tordes vara lösningen på era problem och formfixaren i samband med träning. LCHF är förlegat.
Redigerat av Unregistered1734, 19 November 2010 - 10:51.
Postad 19 November 2010 - 11:01
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Eller så kör ni periodisk fasta och inkluderar kolhydrater i samband med träning. Detta tordes vara det optimala än mixtra hormonellt med för mycket fett i kosten. Det är inte studerat ännu, även vid energiförlust (diet) vilka symtom det kan framkalla. Likt mjölk är inte helt studerat heller ännu, trots det kallas "naturens under". Det kan finnas farliga hormoner i mjölk då kossorna genomgår förfärligt många graviditeter. Vem vet om vi dricker deras 300:de mjölkning eller deras 3:dje?
http://www.news.harv...7/11-dairy.html
Lite off topic men PF tordes vara lösningen på era problem och formfixaren i samband med träning. LCHF är förlegat.
PF funkar kanon på deffen tycker jag, men vid bulk gillar jag det inte som jag tidigare skrev. Jag blir så trycklös av det så det är inget för mig! Dessutom får jag som ligger på 4000+ kcal om dagen (väger drygt 110) ett sånt jäkla post workout meal att jag blir som en zombie resten av kvällen.
Postad 19 November 2010 - 11:23
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
PF funkar kanon på deffen tycker jag, men vid bulk gillar jag det inte som jag tidigare skrev. Jag blir så trycklös av det så det är inget för mig! Dessutom får jag som ligger på 4000+ kcal om dagen (väger drygt 110) ett sånt jäkla post workout meal att jag blir som en zombie resten av kvällen.
Håller med dig. En middag med 3000 kcal och 200-250 g protein är svårt att få i sig och man blir helt sänkt resten av kvällen.
Postad 19 November 2010 - 11:54
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Vad menar du med "inte biter"?
Anser han att du räknat fel?
Jag tycker inte att det är särskillt svårt att överäta med LCHF-mat och jag går upp i vikt av det oxå.
Håller med. Första gången jag provade så hände det inte ett skit för jag åt förvisso inga kolhydrater men det vägde jag upp genom att äta massa kött. Energimängden blev densamma så givetvis hände det inte heller ngt. En del LCHF förespråkare hävdar mankan äta hur mycket som helst vilket är helt galet. Numera har jag gått över till träning minst en halvtimme varje dag och så lite kolhydrater som möjligt under arbetsveckan. På helgerna unnar jag mig lite extra. Har tappat drygt 7 kilo sen i början på september. 8-10 kilo till sen kommer jag vara i perfekt form. Det största problemet är att det blir dyrt att köpa nya kläder. Snart inget som passar.
Postad 19 November 2010 - 12:00
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Detta tordes vara det optimala än mixtra hormonellt med för mycket fett i kosten.
mixtra hormonellt är väl konstigt att påstå eftersom fett är och alltid har varit en vanligt förekommande näringskälla till skillnad från kolhydratsprodukter som man vet ger negativt hormon påslag och ger följder som metabolt syndrom. Likt mjölk är inte helt studerat heller ännu, trots det kallas "naturens under". Det kan finnas farliga hormoner i mjölk då kossorna genomgår förfärligt många graviditeter.
Ska man ska oroa sig för sånt, så finns det inte mycket man kan äta. Lite off topic men PF tordes vara lösningen på era problem och formfixaren i samband med träning. LCHF är förlegat.
PF är mycket svårare att följa än LCHF och frågan är om dom vinsterna är värt det. Hakuna, hur går det med svaren du fått till dina påståenden tidigare i tråden?
Postad 19 November 2010 - 12:54
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
mixtra hormonellt är väl konstigt att påstå eftersom fett är och alltid har varit en vanligt förekommande näringskälla till skillnad från kolhydratsprodukter som man vet ger negativt hormon påslag och ger följder som metabolt syndrom.
Ska man ska oroa sig för sånt, så finns det inte mycket man kan äta.
PF är mycket svårare att följa än LCHF och frågan är om dom vinsterna är värt det.
Hakuna, hur går det med svaren du fått till dina påståenden tidigare i tråden?
Haha, du kan då aldrig låta folk komma undan!
Postad 19 November 2010 - 14:08
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Men jag tycker ändå debatten varit okej .. Inte alltför urspårad och därmed bara intressant att i hyfsat god ton räta ut frågeställningarna.
Postad 19 November 2010 - 16:37
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
mixtra hormonellt är väl konstigt att påstå eftersom fett är och alltid har varit en vanligt förekommande näringskälla till skillnad från kolhydratsprodukter som man vet ger negativt hormon påslag och ger följder som metabolt syndrom.
PF är mycket svårare att följa än LCHF och frågan är om dom vinsterna är värt det.
Hakuna, hur går det med svaren du fått till dina påståenden tidigare i tråden?
1: Kost som innehåller mycket fett leder redan efter kort tid till försämrad nyproduktion av hjärnceller. Skadorna uppstår i hippocampus, den del av hjärnan där minne, inlärning och den spatiala förmågan finns. doktorsavhandling av Andreas Lindqvist, forskare i cell- och molekylärbiologi vid Lunds universitet. Skadorna i hippocampus har inte orsakats direkt av fettet. Den fettrika kosten gör däremot att utsöndringen av stresshormonet corticost eron ökar, vilket i sin tur leder till att nyproduktionen av nervceller hämmas. 2: Hur kan PF vara svårare att följa än LCHF? Periodisk fasta innebär ger en psykologisk vinst att hämta ur ens ångest av dieta. Det gör att du slipper avbryta ditt liv, aktiviteter med mera, och slipper därmed att gå hem var 2da timma för att äta var 3dje. Du slipper stå vid köket hela dagen + slipper maniskt följa ett strukturerat mat schema som tar över ditt liv. Det mobiliserar immunförsvaret bättre än LCHF om du jämför försöksresultaten och forskningen bakom. 3: var nu en man och våga erkänna att mina tyngre argument står sig bättre till den vanlige mannen som den tränade, och att tjafsa tillbaka utan starka argument eller hypoteser bakom sig, är onödigt.
Redigerat av Unregistered1734, 19 November 2010 - 16:38.
Postad 19 November 2010 - 17:05
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Om nån postar konstiga/oförståeliga/osannolika eller intressanta påståenden så kan man väl få fråga och framför allt när dom skriver på konstig svenska så man inte förstår vad dom menar. Jag tycker att man förtjänar svar annars blir det ju bara en massa strunt, folk kan ju påstå precis vad som helst och tyvärr finns det dom som tror på det. När man inte får svar eller en förklaring så är det garanterat att personen saknar kunskap inom området eller rättare sagt ljugit (finns kanske andra anledningar men jag tror dom är mycket sällsynta). Istället för att erkänna det så väljer dom att ignorera frågorna eller hela tråden, fast man vet att dom läst dom, tills man ifrågasätter deras beteende, då vaknar dom till liv. En person som har kunskap svarar gärna på oklarheter kring ens påståenden, tyvärr märker man av dom andra mycket.
Postad 19 November 2010 - 17:48
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
1: Kost som innehåller mycket fett leder redan efter kort tid till försämrad nyproduktion av hjärnceller. Skadorna uppstår i hippocampus, den del av hjärnan där minne, inlärning och den spatiala förmågan finns. doktorsavhandling av Andreas Lindqvist, forskare i cell- och molekylärbiologi vid Lunds universitet. Skadorna i hippocampus har inte orsakats direkt av fettet. Den fettrika kosten gör däremot att utsöndringen av stresshormonet corticosteron ökar, vilket i sin tur leder till att nyproduktionen av nervceller hämmas.
Spontant svar utan att kolla upp källan: Skulle det där vara sant så hade levsmedelsverket som är fetträdda använt det som ett stort argument. Och hur har människan blivit så smart från tidernas begynnelse när dom levt på protein och fett? 2: Hur kan PF vara svårare att följa än LCHF? Periodisk fasta innebär ger en psykologisk vinst att hämta ur ens ångest av dieta. Det gör att du slipper avbryta ditt liv, aktiviteter med mera, och slipper därmed att gå hem var 2da timma för att äta var 3dje. Du slipper stå vid köket hela dagen + slipper maniskt följa ett strukturerat mat schema som tar över ditt liv. Det mobiliserar immunförsvaret bättre än LCHF om du jämför försöksresultaten och forskningen bakom.
Alltså gå hem varannan och äta vartredje är orelevant, ingen gör det och framförallt inga LCHFare. Vanliga människor äter som ett social beteende och gå omkring med hungerkänslor är inte populärt hos människan. Immunförsvaret funkar bra men LCHF. Alltså jag dissar inte IF, jag tror bara att vanliga svensson klarar LCHF eller low carb betydligt bättre än IF. 3: var nu en man och våga erkänna att mina tyngre argument står sig bättre till den vanlige mannen som den tränade, och att tjafsa tillbaka utan starka argument eller hypoteser bakom sig, är onödigt.
Är det ett svar på att jag vill ha svar från dig? Jag har inte tjafsat om nånting utan undrar bara vad du menar när du skriver på dålig svenska och vad argumenten egentligen grundas på, borde inte vara några problem för dig att svara på med dina kunskaper. Hitta artikeln du pratar om och läste detta: "Råttorna matades både med mättat fett i form av kokosfett och omättat fett, rapsolja. Den mat råttorna fick innehöll tre gånger deras naturliga dagsbehov av fett." Kan man dra slutsatser av det?
Postad 19 November 2010 - 21:56
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Att du skriver med grundskole engelska kan man dra en slutsats av - Obetydlig härm-apa kunskap utan en större insikt i ämnet. Dessvärre stavas inte livsmedelsverket som "levsmedelsverket" och dem har gått ut med det. Sök i deras databasregister.
Postad 19 November 2010 - 22:20
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Att du skriver med grundskole engelska kan man dra en slutsats av - Obetydlig härm-apa kunskap utan en större insikt i ämnet. Dessvärre stavas inte livsmedelsverket som "levsmedelsverket" och dem har gått ut med det. Sök i deras databasregister.
Jag förstår varför du blev bannad på Body.
Postad 19 November 2010 - 23:32
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Jag förstår varför du blev bannad på Body.
Japp! Envis som en get - När det kommer till evidensbaserad forskning. Att du hävdar motsatsen med lösa hypoteser kan förvilla smått nybörjare som saknar källkritik till att tro att det du säger faktiskt låter vettigt. Nog med diskussionen! Låt kommentarerna handla om LCHF och närliggande hädanefter och avvik inte för personlig vendetta.
Postad 19 November 2010 - 23:32
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Då kanske du vet varför han blivir bannad minst 1ggr här...
Han härjar på tv forumet också..
Där vet tack och lov 90% att han snackar skit
Edit
Förmodligen därför så få här bryr sig om hans "kunskap"
Bara hoppas inga oskyldiga råkar illa ut
Redigerat av moparman, 19 November 2010 - 23:34.
Postad 20 November 2010 - 10:22
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Lite hyckleri känner jag doften av. Vad består dina inlägg av plötsligt Moparman?
Ren skit skulle nog många hävda. Håll er till topic och end of discussion! Ni har lösa grundantaganden till varför jag blev bannad och inte. Ni vet faktiskt inte varför. Och vem bryr sig? Det är en internet sida. Inte så världen rasar
Topic hädanefter till TS fördel tack.
Postad 20 November 2010 - 11:50
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Du har samma problem som du hade när vi pratade på Bodys forum.
DU läser men förstår inte djupet och helheten. DIn optionani och ångest över småsaker gav dig inga vidare resultat då och jag tror inte du har hittat den gyllene vägen till muskelbygge än.
Minns att du var väldigt kritisk till PF förut, nu verkar du tycka det är kanon.
Det säger en hel del om hur du är när det gäller info om träning.
Postad 20 November 2010 - 13:02
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Nu var det ju viktminskning för överviktiga icke träningsnarkomaner
som var lite av grunden i denna tråden .. . Med LCHF i fokus
PF funkar Jättebra . . . . Man äter som vanligt i några år och går upp i vikt
och kommer på att man behöver banta för att man gått upp för mycket i vikt
Ps. Nähe var inte det PF . . Ds
Postad 20 November 2010 - 19:24
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Du har samma problem som du hade när vi pratade på Bodys forum. DU läser men förstår inte djupet och helheten. DIn optionani och ångest över småsaker gav dig inga vidare resultat då och jag tror inte du har hittat den gyllene vägen till muskelbygge än. Minns att du var väldigt kritisk till PF förut, nu verkar du tycka det är kanon. Det säger en hel del om hur du är när det gäller info om träning.
Aldrig varit kritiks till PF, bara somligas optionani som du beskriver det, tillvägagångssätt till metoden. 24/24 och sömnen rubbas av hungern på kvällen etc. Det säger en hel del om dig att du aldrig kommer med konkret fakta. Sist minns jag att för 1 år sedan la ja upp en träningsbild på mig. Och fick en hel del positiva kommentarer. Den mark wahlberg bilden som var idealet - Extremt nära nu säger väl allting om hur de har gått för mig. Fortsätt du lev i din bubbla och träna för MM sports eller va du nu gjorde, mixtra me ditt endokrina system o testa alla deras olagliga komponenter som tillsätts i jackedxx, nano vapor etc. Livsmedelsverket har t.om. gått ut med en rapport som hävdar att de besitter olagliga substanser som har samma bieffekter som AAS. Lös du gåtan på den  Så jag tar inte dig precis seriöst, likaså du inte gör med mig. Men jag har mest förnuft över helhetsperspektivet.
Postad 22 November 2010 - 17:45
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Att jag inte tar dig seriöst beror inte på annat än att du optionanerar i din egen bubbla där du tror dig förbättrat symmetrin med en viss procent, du tror du bör labba med mat som påverkar dina hormoner och du saknar källkritik.
Du får gärna posta en bild så jag kan jämföra, för den förra bilden sade ju noll om din utveckling.
Postad 22 November 2010 - 19:47
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Att jag inte tar dig seriöst beror inte på annat än att du optionanerar i din egen bubbla där du tror dig förbättrat symmetrin med en viss procent, du tror du bör labba med mat som påverkar dina hormoner och du saknar källkritik. Du får gärna posta en bild så jag kan jämföra, för den förra bilden sade ju noll om din utveckling.
Mat som påverkar mina hormoner? Jag påverkar mina hormoner lagligt åtminstone! Läs gärna min tråd > http://www.mmsports....p=6969#post6969
Postad 23 November 2010 - 20:10
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Mat som påverkar mina hormoner? Jag påverkar mina hormoner lagligt åtminstone! Läs gärna min tråd >
http://www.mmsports....p=6969#post6969
Så du anser att lagen och hälsan är samma sak? Det bevisar ju bara din dumhet
Postad 24 November 2010 - 08:16
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Aldrig varit kritiks till PF, bara somligas optionani som du beskriver det, tillvägagångssätt till metoden. 24/24 och sömnen rubbas av hungern på kvällen etc. Det säger en hel del om dig att du aldrig kommer med konkret fakta. Sist minns jag att för 1 år sedan la ja upp en träningsbild på mig. Och fick en hel del positiva kommentarer. Den mark wahlberg bilden som var idealet - Extremt nära nu säger väl allting om hur de har gått för mig.
Fortsätt du lev i din bubbla och träna för MM sports eller va du nu gjorde, mixtra me ditt endokrina system o testa alla deras olagliga komponenter som tillsätts i jackedxx, nano vapor etc. Livsmedelsverket har t.om. gått ut med en rapport som hävdar att de besitter olagliga substanser som har samma bieffekter som AAS. Lös du gåtan på den 
Så jag tar inte dig precis seriöst, likaså du inte gör med mig. Men jag har mest förnuft över helhetsperspektivet.
Mark Wahlberg? Den bilden ser jag gärna! Har för mig att du nämnt att du väger som en sparv så Marky Mark låter ju avlägsen?
Postad 24 November 2010 - 10:43
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Mark Wahlberg? Den bilden ser jag gärna! Har för mig att du nämnt att du väger som en sparv så Marky Mark låter ju avlägsen? 
Kille på gymmet som väger 66kg, han är 3ggr så stor som mig  Så anything is possible! Jag väger 74! Och bilden kan väl dyka upp till jul, kanske det kanske  Vincent: Lagen och hälsan går inte hand i hand men är en ytterst enkel tumregel på att man sköter sin kropp från grunden. Vad jag vet om dig så kör du väl på så många genvägar som möjligt går.
Postad 24 November 2010 - 10:52
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Lagen och hälsan går inte hand i hand
Hm..Vad har jag missat ?
Juicar du Hakuna-matata
Postad 24 November 2010 - 11:06
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Kille på gymmet som väger 66kg, han är 3ggr så stor som mig Så anything is possible! Jag väger 74! Och bilden kan väl dyka upp till jul, kanske det kanske 
Vincent: Lagen och hälsan går inte hand i hand men är en ytterst enkel tumregel på att man sköter sin kropp från grunden. Vad jag vet om dig så kör du väl på så många genvägar som möjligt går.
En kille på 66 kg kan aldrig vara stor! Till och med dvärgen Lee Priest väger ju 90 pannor! Är det den här killen du menar?
Postad 24 November 2010 - 20:19
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Postad 25 November 2010 - 01:04
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Kille på gymmet som väger 66kg, han är 3ggr så stor som mig Så anything is possible! Jag väger 74! Och bilden kan väl dyka upp till jul, kanske det kanske 
Vincent: Lagen och hälsan går inte hand i hand men är en ytterst enkel tumregel på att man sköter sin kropp från grunden. Vad jag vet om dig så kör du väl på så många genvägar som möjligt går.
Visste inte att du visste nåt om mig, har inte delat med mig av den infon till vare sig dig eller någon annan, så jag vet att det du säger dig veta är ett antagande. Det jag vet är att om viktuppgiften 74 kg stämmer så har du stått still i snart 1 år, låter inte som optionani är vägen till framgång? Din tumregel ger jag inte mycket för, alkohol är ett värre gift en massor med olagliga saker. Det är mest byråkrati och tid som avgör vad som är lagligt och olagligt.
Postad 25 November 2010 - 09:22
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Områdena gränsar in på varandra i och med kosten och allt annat . . . . . . . Men nu var det inte kroppsbyggande som skulle diskuteras . Utan Viktminskning ... Gillar man inte LCHF så välkommnar jag gärna en sansad debatt med KONKRETA råd hur man kan äta annourlunda istället. Jag vet ju att många muskelbyggare är extremt duktiga på vad de skall stoppa i sig och vet effekterna av minsta lilla gram livsmedel de sätter i sig.... Fine ! Kom då gärna med menyförslag per dag/vecka . Helst utan "mirakel soppor" och andra tillskott från hälsokostaffärer köpta för dyra pengar... Vanliga mat från livsmedelsaffären alltså. Kanske kommer jag som "total novis" också med ett meny förslag som alla kan såga, dissikera och kanske skratta åt så småning om..  hm...  de kanske skulle vara lärorikt för alla att på lite mer sansad nivå diskutera livsmedels effekter mer konkret . . . .
Redigerat av SunfireTHX, 25 November 2010 - 09:24.
Postad 01 January 2011 - 09:20
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Ja har ni ett öppet sinne, är intresserad av kost så kan jag rekommendera boken " Matrevolutionen" skriven av Andreas Eenfeldt . . . se mer på kostdoktorns hemsida, där kan ni även ladda ner första kapitlet på boken. http://www.kostdokto...matrevolutionen
Postad 02 January 2011 - 18:39
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Ja har ni ett öppet sinne, är intresserad av kost så kan jag rekommendera boken " Matrevolutionen" skriven av Andreas Eenfeldt . . . se mer på kostdoktorns hemsida, där kan ni även ladda ner första kapitlet på boken.
http://www.kostdokto...matrevolutionen
Den boken ska jag köpa nu i veckan, verkar riktigt vettig, har inte mycket för LCHF-böcker annars, fram för allt böcker från Optimal Förlag, denna är utgiven av Bonnier.
Postad 02 January 2011 - 18:44
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Jag beställde precis en av Bokus .... Kommer väl ... så
småningom
Jo, den verkar vettig ..... Andreas är
duktig han ...
Testade du att ladda ned första kapitlet ?
Postad 03 January 2011 - 09:39
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag beställde precis en av Bokus .... Kommer väl ... så småningom
Jo, den verkar vettig ..... Andreas är duktig han ...
Testade du att ladda ned första kapitlet ?
Den har release imorgon så du får den säkert imorgon eller redan idag.  Ja Andreas är vettig med undantag att han håller fanatikerna bakom ryggen och ifrågar sätter aldrig nån annan LCHF-förespråkare som kommer med felaktiga/överdrivna påståenden men han är nog den enda som håller LCHF på en seriös nivå till skillnad mot Frank Nilson och Annika Dalqvist. Nej jag har inte läst första kapitlet, jag tänker ändå köpa hela boken så jag tyckte det känndes onödigt. Har du läst första och isf vad tyckte du?
Postad 04 January 2011 - 21:26
SunfireTHX
-
SunfireTHX
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Jodå jag har läst första kapitlet ..
Vettig och seriöst skrivet verkar det som, det
skall bli kul att läsa resten av boken . . .
Postad 05 January 2011 - 10:39
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
SunfireTHXSåg du Eenfeldt på tv4-morgon idag? Jag missa det tyvärr men hoppas att det dyker upp på tv4play snart.
Postad 05 January 2011 - 17:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Så, då har jag nu köpt den 258:-
Får se när jag hinner läsa den
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|