Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Tizzbird F11/F20

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird F30 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F10 2GB (Mediaspelare) 1 (0) Inga priser
TizzBird F20 2GB (Mediaspelare) 2 4,82 (10) Inga priser
TizzBird F11 2GB (Mediaspelare) 1 3,83 (5) Inga priser
4 relaterade trådar

Postad 14 maj 2012 - 15:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Appropå ovan diskussion om hackiga flashbaserader playtjänster.

Kolla in: beta.svtplay.se

Ett steg i rätt rikting verkar det.

Edit1:
Ett litet steg verkar det vara för android med flash installerat enligt http://blogg.svt.se/...ten-i-svt-play/

Edit2:
Testade att avinstallera flash och installera "SB HLS Player" från Play men det hände inget. Browsern i sig kanske behöver stödja mer....?
Android har stöd för HLS from 3.0 så det kanske börjar lira när ICS dyker upp på våra burkar.
TizzBird Sverige: Några nya rykten kring detta?

TizzBird har stöd för HLS, du skall inte behöva installera något.
Jag testade beta.svtplay.se (fungerade utan mankemang direkt på TizzBird F20) och tycker att den flyter betydligt bättre än gamla svtplay.
Om det inte fungerar hos dig, testa att ändra user agent i webbläsaren till iPhone (tryck på meny-knappen när du har webbläsaren igång, välj "Mer" och stega ner till "Inställningar", där hittar du inställningar för "User Agent")

Postad 14 maj 2012 - 17:34

MiGorLech
  • MiGorLech
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

TizzBird har stöd för HLS, du skall inte behöva installera något.
Jag testade beta.svtplay.se (fungerade utan mankemang direkt på TizzBird F20) och tycker att den flyter betydligt bättre än gamla svtplay.
Om det inte fungerar hos dig, testa att ändra user agent i webbläsaren till iPhone (tryck på meny-knappen när du har webbläsaren igång, välj "Mer" och stega ner till "Inställningar", där hittar du inställningar för "User Agent")

Då får jag återkomma met ytterligare utlåtande efter att ha ändrat user agent för det kändes som det var lite bättre då jag testade utan ändrad "user agent" (fotboll i SD hackade men inte fullt lika mycket). Tittade dock lite på avsnittet av Titanic i länken från blog.svtplay.se och det såg väldigt bra ut. Vet inte om de kodat olika mellan de två...

Edit:
User Agent var default iPad!
Detta innebär alltså att min initial utvärdering gäller. Det ser faktisk väldigt bra ut om man inte kör fullskärm, och detta oavsett vilken upplösning man väljer (??!!). Dock går man till fullskärm så börjar det hacka och standard upplösning skulle jag inte stå ut med, och lägre upplösning skulle jag inte heller stå ut med av andra skäl.

Finns att jobba på.

Redigerat av MiGorLech, 14 maj 2012 - 19:19.

Postad 18 maj 2012 - 20:32

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

JA! Precis samma sak här efter att jag uppdaterat till V.1.27, fast trycker jag på Movies så kommer ibland Appliactions fram, och trycker jag på Applications kommer jag _nästan alltid_ till Movies! INTE OK! :( Skönt att man inte är ensam i alla fall...

Nu är detta åtgärdat, en "hot fix" av 1.27 har släppts idag. Några buggar i nätverksprotokollen och GUI är åtgärdade.
I den har även default "encoding" för svenska undertexter ändrats till Western EU, vilket gör att man inte manuellt behöver ändra så ofta.

Postad 19 maj 2012 - 07:22

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Nu är detta åtgärdat, en "hot fix" av 1.27 har släppts idag. Några buggar i nätverksprotokollen och GUI är åtgärdade.
I den har även default "encoding" för svenska undertexter ändrats till Western EU, vilket gör att man inte manuellt behöver ändra så ofta.

Perfekt! Nu väntar jag bara på Aspect Ratio till ISO Filer så blir nog denna spelare kanon till slut ;)

Postad 20 maj 2012 - 14:53

dicke
  • dicke
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Någon som testat med Logitech Squeezebox Controller appen?

Postad 20 maj 2012 - 20:46

Unregistered720b746e
  • Unregistered720b746e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Tjena, har precis beställt en F20 men har en fundering som jag inte hittat svar på. Stödjer Tizzbird F20 uppspelning direkt från .rar packade filmer eller måste man packa upp filmen först?

Postad 21 maj 2012 - 08:33

SweElite
  • SweElite
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 2
Varför packa ner filmerna ifrån början ? ;)

Tjena, har precis beställt en F20 men har en fundering som jag inte hittat svar på. Stödjer Tizzbird F20 uppspelning direkt från .rar packade filmer eller måste man packa upp filmen först?

Postad 21 maj 2012 - 16:20

Unregistered720b746e
  • Unregistered720b746e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Varför packa ner filmerna ifrån början ? ;)

Gammal vana måste jag säga, körde XBMC förut och då packade jag alltid filerna i rar arkiv.

Postad 21 maj 2012 - 16:35

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 1
vissa nedladdningsplatser kör ju fortfarande med rar och laddar man direkt in i streamern till en hd så är det rätt störigt att behöva packa upp från den vilket tar en jävla tid. så därför kan det vara jäkligt nice om den läser rar:At!

Postad 21 maj 2012 - 21:50

froven
  • froven
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Haft min F20 i en vecka nu och det är med blandade länslor jag packar ner den och skickar tillbaks den.
Flera filer funkar klockrent men alldeles för många rycker ("laggar"), detta gäller alla serier jag provat.
Den verkar ha stora problem med kapitelövergångar, det rycker 5-10 sek efter varje. Avatar Extended men embedded subs klarade den inte. Spelade liksom ikapp sig varje gång det inte var text på skärmen och körde halvfart däremellan.

I mina ögon är videodelen inte klar.

Scrapingen behöver lite kärlek den med, kan väl inte vara så svårt att filtrera bort *.mkv; 1080P; 720P etc.
Scrapinginfo funkar ej mot NAS, däremot covern funkar ??? Förvisso nämt i tråden tidigare.
Bitrateinfo hade varit trevligt att kunna få fram under info-menyn.

Nätverksdelen verkar också behöva ett par FWuppdateringar för att lira riktigt. Den ser inga av mina UPnP-enheter, jag märkte ingen uppenbar prestandaskillnad mellan samba och NFS.

Musikdelen är bland de bättre bland mediaspelarna, jämnbördig med BB och ljusår före PCH (inte så svårt kanske).

Fotodelen gör vad man kan förvänta sig och är även den trevlig.

Marginalgnäll: Det går inte att skiva öht med fjärren så man måste använda Tizzremoteappen. Problemet är att den behöver oxå kärlek (enbart testat på iphone). Tappar kontakten, registrerar inte alla knapptryck etc.

Körde med de senaste FW, sedan i helgen 1.27 hotfix.

Mitt sökande fortsätter.....

Redigerat av froven, 21 maj 2012 - 21:51.

Postad 22 maj 2012 - 11:50

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Haft min F20 i en vecka nu och det är med blandade länslor jag packar ner den och skickar tillbaks den.
Flera filer funkar klockrent men alldeles för många rycker ("laggar"), detta gäller alla serier jag provat.
Den verkar ha stora problem med kapitelövergångar, det rycker 5-10 sek efter varje. Avatar Extended men embedded subs klarade den inte. Spelade liksom ikapp sig varje gång det inte var text på skärmen och körde halvfart däremellan.

I mina ögon är videodelen inte klar.

Scrapingen behöver lite kärlek den med, kan väl inte vara så svårt att filtrera bort *.mkv; 1080P; 720P etc.
Scrapinginfo funkar ej mot NAS, däremot covern funkar ??? Förvisso nämt i tråden tidigare.
Bitrateinfo hade varit trevligt att kunna få fram under info-menyn.

Nätverksdelen verkar också behöva ett par FWuppdateringar för att lira riktigt. Den ser inga av mina UPnP-enheter, jag märkte ingen uppenbar prestandaskillnad mellan samba och NFS.

Musikdelen är bland de bättre bland mediaspelarna, jämnbördig med BB och ljusår före PCH (inte så svårt kanske).

Fotodelen gör vad man kan förvänta sig och är även den trevlig.

Marginalgnäll: Det går inte att skiva öht med fjärren så man måste använda Tizzremoteappen. Problemet är att den behöver oxå kärlek (enbart testat på iphone). Tappar kontakten, registrerar inte alla knapptryck etc.

Körde med de senaste FW, sedan i helgen 1.27 hotfix.

Mitt sökande fortsätter.....

Vi jobbar på med oförminskad styrka för att förbättra i både detalj och struktur. Vi är väldigt tacksamma för den feed-back vi får och för det tålamod och överseende som våra tidiga kunder visar. Våra ambitioner är högt ställda och vi vill inte bara göra TizzBird till den bästa mediaspelaren, utan även bäst på att dra nytta av de möjligheter som Android-plattformen erbjuder.
För att nå ända fram med Androids möjligheter har vi satsat på en plattform som är ny inom Mediaspelarbranschen, processor med ARM arkitekturen som tillverkas av Telechips.
Det kanske är så att vår plattform idag inte riktigt nått lika långt som traditionella kretsleverantörer till mediaspelare har (Realtek/Sigma) men vi är inte långt efter. Om man även värderar Android som en viktig del i framtidens spelare så blir TizzBird den starkaste utmanaren.
Förutom vanlig finjustering av prestanda och stabilitet i Tizzbird, kommer vi snart (beräknas i Juni) att släppa säsong 2 av firmware. Vi gör dels så att man kan välja en mer typisk Android version av startskärm, där man kan placera widgets och sina favorit-appar, men den stora förändringen blir att hela gränssnittet kan styras med mus. Det blir extremt enkelt att använda och i många gånger snabbare och mer intuitivt jämfört med dagens funktion. Klicka med musen för att få fram menyer, alternative etc.
Stay tuned...

http://www.tizzbird....ss='bbc_img' />

Redigerat av TizzBird Sverige, 22 maj 2012 - 11:51.

Postad 22 maj 2012 - 20:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vårt nya användargränssnitt (GUI), Generation 2, som vi hoppas skall vara klart för nedladdning i juni, kommer delvis att erbjuda bättre integrering av Android funktioner i form av Appar med den traditionella Mediaspelarfunktionen. Idag ligger Appar i en egen undermeny i samma nivå som Movie Browser och de andra mediaspelarfunktionerna.
I Generation 2 har vi en hemskärm precis som på en Android Smart Phone, där man kan placera Appar och Widgets och de för därmed en mer central roll i hela upplevelsen. Man kan lika enkelt välja att gå direkt till IMDb och kolla in senaste filmtrailerma i HD eller iMediShare för att kolla någon av alla de videokanaler som erbjuds där. Eller man kan välja att spela upp sin egen media enligt tidigare med traditionella mediaspearfunktioner.
Den viktigaste nyheten med Generation 2 blir dock att man kan styra hela gränssnittet med en trådlös mus, på samma sätt som man använder musen till en PC/Mac. Detta blir i många fall snabbare och enklare än tidigare och är en naturlig utveckling av GUI när mediaspelaren blir allt mer funktionsrik.

Här finns ett smakprov på hur nya gränssnittet ser ut, hoppas ni gillar det (om inte går det att använda nuvarande utformning) :)

http://youtu.be/nXkkA8S7tz8

Postad 23 maj 2012 - 09:41

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Gammal vana måste jag säga, körde XBMC förut och då packade jag alltid filerna i rar arkiv.

Haha det är säkert du som packat ner dina filmer till rar (sparar ju inget utrymme så finns ingen anledning sen tar det ju också extra onödig tid att packa ner sina filmer).
Är nog snarare så som en annan påpekade att vissa "platser" där man hämtar filmer har delat upp dom i rar.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 23 maj 2012 - 09:41.

Postad 23 maj 2012 - 20:11

lo61
  • lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Har köpt en F20 och skulle installera en hårddisk men den känner inte av hårddisken när jag går in och ska formatera. Formaterat i NTFS (på datorn), modell intel, ssdsa2m0402gc 2,5". 3Gb/s sata ssd 40g 5v 1a. Fel format eller pga att det är en SSD?

Postad 23 maj 2012 - 22:03

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har köpt en F20 och skulle installera en hårddisk men den känner inte av hårddisken när jag går in och ska formatera. Formaterat i NTFS (på datorn), modell intel, ssdsa2m0402gc 2,5". 3Gb/s sata ssd 40g 5v 1a. Fel format eller pga att det är en SSD?

Vilken version av firmware har du installerad i spelaren?

Postad 24 maj 2012 - 05:25

lo61
  • lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Vilken version av firmware har du installerad i spelaren?

Den senaste (1,27), laddade ned den igår från er hemsida.

Postad 24 maj 2012 - 09:34

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har skickat frågan till TizzBird om de känner till något kompatibilitetsproblem med SSD-diskar, återkommer så snart jag fått respons. Om TizzBird inte känner av disken så fungerar det inte att formatera den. Gick det bra när du formaterade den i PC? Installerade du den i F20 efter det och det fungerade?

Postad 24 maj 2012 - 18:16

lo61
  • lo61
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har skickat frågan till TizzBird om de känner till något kompatibilitetsproblem med SSD-diskar, återkommer så snart jag fått respons. Om TizzBird inte känner av disken så fungerar det inte att formatera den. Gick det bra när du formaterade den i PC? Installerade du den i F20 efter det och det fungerade?

Inga problem genom PC med SSD.
Hrmm... sbs.. (skit bakom spakarna..) jag stirrade mig blind på att jag skulle formatera disken genom F20. Den hittar inte disken när jag ska formatera den genom F20 (kommer upp ett felmeddelande att den inte känner av någon hårddisk), men när jag går in i androidinställningar så finns hårddisken färdig för användning. Så det verkar fungera med SSD, ska testa att lägga in på disken senare.

Upptäckte en annan sak när jag skulle kolla på min filmserver genom F20, att det var betydligt mindre antal filmer än jag hade innan (genom PC C-200). Fick då se att F20 inte kan visa ett format som jag har filmer på, .img.
Finns det på önskelistan eller får jag döpa om filändelsen till iso (och hoppas att det går) eller konvertera img-filerna.

Postad 24 maj 2012 - 19:36

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Inga problem genom PC med SSD.
Hrmm... sbs.. (skit bakom spakarna..) jag stirrade mig blind på att jag skulle formatera disken genom F20. Den hittar inte disken när jag ska formatera den genom F20 (kommer upp ett felmeddelande att den inte känner av någon hårddisk), men när jag går in i androidinställningar så finns hårddisken färdig för användning. Så det verkar fungera med SSD, ska testa att lägga in på disken senare.

Upptäckte en annan sak när jag skulle kolla på min filmserver genom F20, att det var betydligt mindre antal filmer än jag hade innan (genom PC C-200). Fick då se att F20 inte kan visa ett format som jag har filmer på, .img.
Finns det på önskelistan eller får jag döpa om filändelsen till iso (och hoppas att det går) eller konvertera img-filerna.

Det fungerar om man döper om filerna till ISO. Jag har lagt in det på TizzBirds önskelista, att spelaren skall förstå att img är samma sort som iso, hoppas att det kommer med i någon uppgradering.

Postad 26 maj 2012 - 15:38

edroszcz
  • edroszcz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag har idag en mediaspelare med några år på nacken och är sugen på att byta upp mig.
Tycker TizzBird ser ut som en riktigt spännande produkt.

Några funktioner jag letar efter i en ny mediaspelare är
  • Spela upp filmer i de vanligaste formaten
  • Spela upp musik i de vanligaste formaten
  • Internetradio (t.ex. TuneIn)
  • Spotify-app (samt att kunna styra Spotify-appen från iPhone liknande Sonos)
  • Kunna montera intern hårddisk
Av det jag läst om TizzBird F20 klarar den det mesta av ovan punkter.

Det enda jag egentligen inte vet hur jag skulle lösa är Spotify. Att ladda hem Spotify till F20 genom Google Play gissar jag fungerar kanon. Men finns det någon lösning från att styra Spotify utan att sitta med fjärrkontroll/mus/tangentbord med TVn på?

Vore underbart att kunna koppla F20 till min hemmabioförstärkare. Ha TVn avstängd och sedan styra Spotify-appen på F20 med en iPhone app.

Såg att detta nämdes lite kort tidigare i denna tråd, men vill gärna grotta ner mig lite extra i just denna funktion.

Tror ni på TizzBird detta skulle vara en bra funktion? Eller är jag ensam om att önska detta?

Är det något ni tror kommer :) ?

Redigerat av edroszcz, 26 maj 2012 - 15:41.

Postad 27 maj 2012 - 07:45

grisnylle
  • grisnylle
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Skulle denna funka att köra med tizzbird ? http://www.leapmotion.com/

Postad 27 maj 2012 - 07:51

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 1
något nytt om dom nya sorterna F11, är det på gång eller man skall se efter någon annan ?

Postad 27 maj 2012 - 12:31

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Skulle denna funka att köra med tizzbird ? http://www.leapmotion.com/

Man behöver installera programvara och den finns idag till PC/Mac, men ej till Android. Om någon gör en App för Android så borde det fungera. Skulle vara trevligt!

Postad 27 maj 2012 - 16:34

hoykj
  • hoykj
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har idag en mediaspelare med några år på nacken och är sugen på att byta upp mig.
Tycker TizzBird ser ut som en riktigt spännande produkt.

Några funktioner jag letar efter i en ny mediaspelare är

• Spela upp filmer i de vanligaste formaten
  • Spela upp musik i de vanligaste formaten
  • Internetradio (t.ex. TuneIn)
  • Spotify-app (samt att kunna styra Spotify-appen från iPhone liknande Sonos)
  • Kunna montera intern hårddisk
Av det jag läst om TizzBird F20 klarar den det mesta av ovan punkter.

Det enda jag egentligen inte vet hur jag skulle lösa är Spotify. Att ladda hem Spotify till F20 genom Google Play gissar jag fungerar kanon. Men finns det någon lösning från att styra Spotify utan att sitta med fjärrkontroll/mus/tangentbord med TVn på?

Vore underbart att kunna koppla F20 till min hemmabioförstärkare. Ha TVn avstängd och sedan styra Spotify-appen på F20 med en iPhone app.

Såg att detta nämdes lite kort tidigare i denna tråd, men vill gärna grotta ner mig lite extra i just denna funktion.

Tror ni på TizzBird detta skulle vara en bra funktion? Eller är jag ensam om att önska detta?

Är det något ni tror kommer :) ?

Vill bara säga att kunna styra spotify appen från en Iphone är något som jag också skulle uppskatta!

Postad 28 maj 2012 - 14:54

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Tizzbird

Vad händer med F11 som skulle komma nu ?

Postad 29 maj 2012 - 18:53

TurboZozo
  • TurboZozo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Börja bli jävligt trött på min Tizzbird 20. Krånglar hela tiden :(
När jag ska spela upp filmer från min hårddisk på ett hemma nätverk så krånglar Tizzbirden hela tiden.
När jag går in i file så hittar den inte hårddisken,
Går in i Setting>Network>DLNA. Slår av DLNA för att sedan slå på den igen så svartnar bilden.
Får bryta strömmen då Tizzbirden låser sig.
När jag sätter på den igen så hittar den i mitt nätverk igen med hårddisk och flera datorer.
Det börjar bli jobbigt att göra denna prossdur varje gång man ska titta på en film från hårddisken på nätverket!!!!

Postad 29 maj 2012 - 20:30

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Hej TurboZozo

Om du skickar ett mail till [email protected] så får du hjälp att felsöka vad problemen beror på. Den är inte helt lätt att hänga med i din beskrivning av vad du gör och vad som händer, men det kan support säkert komma fram till om du ger dem en chans.

Postad 30 maj 2012 - 11:39

Unregisteredbdca7125
  • Unregisteredbdca7125
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej gott folk!
Tänkte komma med ett litet tips :)
För er som har kabelanslutning (eller wifi) till sin TizzBird.
Och vill ha upp den som en nätverksenhet på datorn,
och inget annat grejs,
Utan bara komma åt mapparna för att lägga till/ta bort.
Då är den lilla appen,, My FTP Server (Boby Ertanto) anvädbar.
Ställ in användare/lösen sen "kör igång"
så får man ett "ftp nummer" så att man kan lägga till som enhet,
eller söka "uppe i webbrowser".
Fungerar även till WiFi men då finns det fler app alternativ att välja på.
Men just till kabelanslutning så fick jag leta/prova länge
innan jag hittade någon som fugerade.
Finns säkert fler? Om man letar på bara :)

Postad 30 maj 2012 - 12:23

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Hej gott folk!
Tänkte komma med ett litet tips :)
För er som har kabelanslutning (eller wifi) till sin TizzBird.
Och vill ha upp den som en nätverksenhet på datorn,
och inget annat grejs,
Utan bara komma åt mapparna för att lägga till/ta bort.
Då är den lilla appen,, My FTP Server (Boby Ertanto) anvädbar.
Ställ in användare/lösen sen "kör igång"
så får man ett "ftp nummer" så att man kan lägga till som enhet,
eller söka "uppe i webbrowser".
Fungerar även till WiFi men då finns det fler app alternativ att välja på.
Men just till kabelanslutning så fick jag leta/prova länge
innan jag hittade någon som fugerade.
Finns säkert fler? Om man letar på bara :)

Det kan man iofs göra i windows explorer/utfroskaren också under "map network drive" utan extra program.
Detta gäller generellt för FTP servrar och inte bara Tizzbird, Dune, Twix etc.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 30 maj 2012 - 12:24.

Postad 30 maj 2012 - 12:56

Unregisteredbdca7125
  • Unregisteredbdca7125
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det kan man iofs göra i windows explorer/utfroskaren också under "map network drive" utan extra program.
Detta gäller generellt för FTP servrar och inte bara Tizzbird, Dune, Twix etc.

Jo okej..
Men som jag har förstått så har inte TizzBird "inbyggd" FTP/NAS funktion än?.
Men jag kanske har fel?

Postad 30 maj 2012 - 13:02

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

• 3 989 inlägg
  • 0

Jo okej..
Men som jag har förstått så har inte TizzBird "inbyggd" FTP/NAS funktion än?.
Men jag kanske har fel?

Aha ok ja om den inte har SMB eller FTP så funkar inte sättet jag skrev om.
Tänkte generellt på mediaspelare som Dune, Tvix etc men kom ju på nu att detta är en Android baserad spelare.

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 30 maj 2012 - 13:03.

Postad 30 maj 2012 - 13:29

Unregisteredbdca7125
  • Unregisteredbdca7125
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Aha ok ja om den inte har SMB eller FTP så funkar inte sättet jag skrev om.
Tänkte generellt på mediaspelare som Dune, Tvix etc men kom ju på nu att detta är en Android baserad spelare.

Okej :)
Men TizzBird får nog FTP i någon kommande uppdatering.

Postad 30 maj 2012 - 14:22

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Tizzbird

frågar igen

Postad 30 maj 2012 - 15:14

Unregistered24b04795
  • Unregistered24b04795
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

frågar igen

uppenbarligen får du inte svar här trots 3 försök, prova deras generalagent digilive eller kolla på deras hemsida hur du kan få svar.

Postad 30 maj 2012 - 17:01

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Planerna har ändrats, mer info kommer på fredag!

Postad 30 maj 2012 - 18:43

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Ok tack

Postad 01 juni 2012 - 11:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Vi lanserar TizzBird Stick N1 som nästa modell. F11 är samma spelare som F20, men utan hårddiskplats, men Stick N1 har större skillnader i jämförelse.
För er som är intresserade finns information här: http://www.tizzbird....birdStickN1.htm

Postad bild

Postad 01 juni 2012 - 12:22

rollo
  • rollo
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Spännande med N1!
Men ni skriver att F11 är samma som F20, men utan hårddisk, är det F11 ni menar, eller är det N1?

Om jag förhandsbokar, när dras pengarna? Nu eller vid leverans?

Postad 01 juni 2012 - 12:32

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Spännande med N1!
Men ni skriver att F11 är samma som F20, men utan hårddisk, är det F11 ni menar, eller är det N1?

Om jag förhandsbokar, när dras pengarna? Nu eller vid leverans?

Ursäkta att jag blandade in F11, det var för att svara "Taggis" om vad som händer med den modellen. Vi hade tidigare aviserat F11, men har lagt lanseringen av den (F11) på hyllan, för att den hamnar för nära F20 i specifikation och pris.

N1 är helt ny modell och om man förbokar nu, så får man en turordning i första leveransen och en early-bird rabatt, men man betalar inget innan leverans (postförskott alt. Klarna 14 dagar)

Postad 01 juni 2012 - 13:37

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Ok, tack TizzBird
har förbokat en nu.

Postad 01 juni 2012 - 13:57

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Tack ska du ha!

Postad 01 juni 2012 - 14:12

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
ska bli intressant och prova N1, har nu BoxeeBox (& htpc) i vardagsrummet och WD gen3 har tösen i sitt rum funkar felfritt ännu och alla tar från en Netgear ReadyNAS Ultra 2.

Har provat många olika mediaspelare, men ingen verkar bli helt klar innan det kommer ut nyare modeller och all fokus läggs på den.

Redigerat av Taggis, 01 juni 2012 - 14:14.

Postad 01 juni 2012 - 14:29

licko_1
  • licko_1
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
När kommer TizzBird generation 2 för uppdatering (GUI 2)

Postad 02 juni 2012 - 09:26

michipich
  • michipich
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nu slog jag till på en förhandsbokning av N1:an...känns som min gamla tvix hostar på dom sista andetagen

Postad 02 juni 2012 - 20:37

gusbug
  • gusbug
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Med tanke på F20 och dess eviga följetong av problem känns det inte som att heller Tizzbird N1 skulle vara en produkt som är redo att släppas på marknaden. Har en F20 hemma som är helt opålitlig, trots ett antal systemåterställningar. Tvärstannar när man t.ex ska gå in i inställningar vid filmuppspelning. Ska man välja hårddisk mellan intern och extern så hänger den sig. Funnits
flera på Blocket, hamnar snart i det läget själv.

SKIT

Redigerat av gusbug, 02 juni 2012 - 20:38.

Postad 03 juni 2012 - 10:02

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Hej Gusbug, tråkigt att du har en negativ uppfattning om produkten. Vi hjälper gärna till att hitta vad som ställer till problemen och rapporterar eventuella buggar tillbaka till systemutvecklarna hos TizzBird. Trots allt blir produkten mer och mer mogen i takt med att vi får feed-back från kunder som hjälper till att bygga bort felkällor.
Skicka gärna ett mail till [email protected] så att vi får en dialog om vad som är problemet hos dig.
Det går inte att gå till Inställningar direkt från filmuppspelning, man måste avsluta filmvisningen, gå till startmenyn och därifrån till Inställningar. Att välja minnesenhet mellan intern extern är normalt inget problem, det du beskriver som hängning är förmodligen snarare lång svarstid och kan bero på att F20 inte får svar via nätverket från nätverksenheten. Har man tålamod att vänta så kommer menyerna tillbaka, detta kan förbättras i gränssnittet för att bli mer tydligt.

Postad 03 juni 2012 - 13:19

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Fråga: Någon här som rippat sin "Real Steel"-BluRay med exempelvis AnyDVD-HD till en ISO och lyckats få den att fungera på en TizzbirdF20? Jag hade en Dune Smart hemma på prov en vecka men tyvärr så klarade inte Dune av att spela upp RealSteel-filmen av någon anledning.
Skulle någon här kunna bekräfta att filmen RealSteel (används som referensfilm av många nu) fungerar på en Tizzbird20 med alla menyer o.s.v så är en F20 ett givet köp för min del.

Väntar med spänning på svar från någon på forumet :)

//Calimero

PS. Jag gjorde en "Rip-to-image" i AnyDVD, d.v.s 1-1 kopia DS.

Postad 03 juni 2012 - 13:32

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
finns det inte olika sätt att rippa i det programmet också, massor av inställningar.

har du kollat filen i tex : mediainfo och sen med en annan rip.

Postad 03 juni 2012 - 13:39

Unregistered3a097662
  • Unregistered3a097662
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

finns det inte olika sätt att rippa i det programmet också, massor av inställningar.

har du kollat filen i tex : mediainfo och sen med en annan rip.

Visst finns det massor med inställningar, men det jag söker är något som funkar "out-of-the-box". Rippar jag "Real Steel" med standardsettings i ANY-DVD så funkar det utmärkt att spela upp ISO:n om jag mountar den med VirtualClonedrive från Slysoft och sedan startar PowerDVD12. Min föredetta Dune fixade inte samma ISO och därför blev den returnerad.

Min förhoppning står (och faller) nu med att någon vänlig själ som äger en TizzBird20 kan bekräfta eller dementera om Tizzbird20 klarar av just denna kombination.
//Calimero

Postad 03 juni 2012 - 14:10

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0
Visst finns det massor med inställningar, men det jag söker är något som funkar "out-of-the-box". Rippar jag "Real Steel" med standardsettings i ANY-DVD så funkar det utmärkt att spela upp ISO:n om jag mountar den med VirtualClonedrive från Slysoft och sedan startar PowerDVD12. Min föredetta Dune fixade inte samma ISO och därför blev den returnerad.

Ok, då förstår jag

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.