![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
![]() |
12 år sedan |
Postad 03 juni 2012 - 15:56
Postad 03 juni 2012 - 20:12
F20 har stöd för BD profile 1.0, den klarar inte full BD menyer. Prestandamässigt klarar den upp till 48Mbps bitrate på filmen.
Tizzbird: Tack för ett rakt och ärligt svar även om jag hade hoppats på att Tizzbird:en skulle supportera fulla BD-menyer.
/Calimero
Postad 05 juni 2012 - 10:31
Har lagt en beställning på N1...
Vet ni när den släpps eller? Hittade ingen information om när den ska släppas..
Redigerat av Jarmon, 05 juni 2012 - 12:32.
Postad 05 juni 2012 - 13:42
Postad 06 juni 2012 - 10:03
Alla modeller får GUI2, N1 kommer dessutom med firmware baserat på Android 4.0 (Ice Cream Sandwich). Vi räknar med leveransstart för N1 den 8/8 (med viss reservation).
Var det innan sommaren som gäller för ICS på F20?
Postad 08 juni 2012 - 09:56
Var det innan sommaren som gäller för ICS på F20?
Vi har inte fått någon tidsplan på ICS till F20 än, det hänger på att Telechips (tillverkaren av ARM processorerna) lägger in stöd för 4.0 i kretsen. Vi skall återkomma med besked och info via Twitter och Facebook. Testar just nu ett förex av N1 med ICS och det fungerar bra.
Postad 08 juni 2012 - 12:20
Vi har inte fått någon tidsplan på ICS till F20 än, det hänger på att Telechips (tillverkaren av ARM processorerna) lägger in stöd för 4.0 i kretsen. Vi skall återkomma med besked och info via Twitter och Facebook. Testar just nu ett förex av N1 med ICS och det fungerar bra.
Jag hoppas att "lägger in stöd för 4.0 i kretsen" inte ska tolkas som att det är ett specifik hårdvarustöd och att det endast är en senare batch av F20 som kommer ha stöd för ICS?
Jag har tolkat dina tidigare kommentarer kring detta som om det sker en parallell utveckling av F20 och ICS, och tex N1. Är denna tolkning inkorrekt då du nu säger att det är upp till Telechips att först lägga till stöd för detta. Det skulle ju vara svårt att göra denna parallella utveckling innan Telechips har gjort sin del.
Redigerat av MiGorLech, 08 juni 2012 - 14:03.
Postad 09 juni 2012 - 12:35
Jag hoppas att "lägger in stöd för 4.0 i kretsen" inte ska tolkas som att det är ett specifik hårdvarustöd och att det endast är en senare batch av F20 som kommer ha stöd för ICS? Jag har tolkat dina tidigare kommentarer kring detta som om det sker en parallell utveckling av F20 och ICS, och tex N1. är denna tolkning inkorrekt då du nu säger att det är upp till Telechips att först lägga till stöd för detta. Det skulle ju vara svårt att göra denna parallella utveckling innan Telechips har gjort sin del.
Jag är inte expert på området så jag kanske skall avstå att ge mig på att gissa hur det ligger till, men det är inte hårdvarumodifieringar som avses. Telechips levererar kretsar med SDK (System Developement Kit). Exakt vad som ligger i SDK och vad som utvecklas av TizzBird har jag inte koll på, men Telechips måste som jag förstår det leverera ett SDK med 4.0 till de kretsar som används i F20. I N1 används en annan modell som redan har 4.0.
Postad 12 juni 2012 - 16:15
Har denna sen en tid tillbaks.
Spela upp film tycker jag den är toppen.
Men har funderat ett tag när det kommer till android.
Så länge inte playkanalerna funkar i högre upplösning har man inte stor nytta av androiden på det sättet.
Ok man kan ju lyssna på radiokanaler via android.
Så kommer det inte större hjälp från de som kör playkanaler via android så kommer den inte slå ut mer än nån annan spelare.
Som jag sa har Tizzbird F20 och har även Tvix den funkar toppen.
Undrar var denna är på väg om det var värt i längden att köpa den.
Vad jag gillar med Tizzbirden och Tvixen är att båda har program som gör det super enkelt att se film vi dem.
Bra för mig som inte är hundra på datorer
Redigerat av licko_1, 12 juni 2012 - 16:16.
Postad 12 juni 2012 - 17:05
Jämför man med andra produktgrupper som har liknande ambitioner att erbjuda utveckling och funktionalitet, så är det de marknadsledande systemen som har störst möjlighet att leverera den bästa lösningen över tiden, tack vare att många jobbar med utveckling för den plattformen (Android). Boxee Box och XBMC är bra och eleganta system, men kommer förmodligen att vara kvar som en nisch-lösning även i framtiden. Jag tror till och med en gigant som Samsung inte kommer att hålla kvar vid ett eget system för att leverera smarta funktioner till TVn, eftersom det innebär att de måste återuppfinna hjulet igen för alla smarta funktioner som redan finns för Android.
När det gäller Play-kanaler och mycket annat så är det fritt fram för innehållsleverantörerna att ta fram Appar som ger bättre kvalitet. Titta på YouTube HD i TizzBird, eller IMDb där du kan strömma Trailers i 720p eller installera iMediaShare och kolla kanalerna som finns i den applikationen. Många levererar videokvalitet i HD.
Plattformen för att ta emot innehåll med hög kvalitet finns i TizzBird och Android, det marknadsledande operativsystemet för smarta telefoner. En positiv trend är att telefonerna nu i rasande tempo utrustas med högupplösta skärmar vilket kommer att öka incitamenten för innehållsleverantörer att ha appar som levererar bättre.
Postad 12 juni 2012 - 17:30
Jag är inte expert på området så jag kanske skall avstå att ge mig på att gissa hur det ligger till, men det är inte hårdvarumodifieringar som avses. Telechips levererar kretsar med SDK (System Developement Kit). Exakt vad som ligger i SDK och vad som u. tvecklas av TizzBird har jag inte koll på, men Telechips måste som jag förstår det leverera ett SDK med 4.0 till de kretsar som används i F20. I N1 används en annan modell som redan har 4.0.
Låter bra att det ligger "endast" i SDKn. Annars hade jag känt mig lite blåst.
Finns det någon garanti och tidsplan för att Telechips ska möjliggöra detta? Annars känner jag mig lite blåst.
Har du någon känsla för när vi kommer se Android 4.x eller senare på F20?
Postad 01 juli 2012 - 07:10
När kommer det stöd för nordiskt tangetbordslayout (jäkligt irreterande när man surfar)?
Har försökt att spela video/visa bilder som jag har på min htc sensation xe med 4,0 till tizzbird men det fungerar inte.
Jag får upp F20 som en spelare i htc, väljer film/bild jag vill visa på tv. Inget händer men efter ett tag kommer det upp ett felmeddelande på tv från F20 (hinner inte se vad det står). Sedan finns inte F20 kvar som mediaspelare i htc´n, startar jag om F20 så finns den där igen.
Sedan verkar den inte klara till 100% full-hd filmer (när det är mycket rörligt i bilden), filmen går ned i "slowmotion" och sedan kan den rulla på normalt igen ett tag. Processorkraft som inte räcker till? 720 är inga problem.
Kan man eller finns det ett separat program för att redigera filmbiblioteket som läggs upp med scrapefunktion (som t ex http://www.binarywor...ager/index.aspx som jag hade till popcorn )?
Någon som vet hur man får F20 att synas i ett hemnätverk så man kommer åt HD man har installerat?
Postad 01 juli 2012 - 14:52
Låter bra att det ligger "endast" i SDKn. Annars hade jag känt mig lite blåst.
Finns det någon garanti och tidsplan för att Telechips ska möjliggöra detta? Annars känner jag mig lite blåst.
Har du någon känsla för när vi kommer se Android 4.x eller senare på F20?
Jag är också undrande på det här.
Men förstår att det inte går att "skynda på".
Så jag väntar och hoppas : )
Nu har jag kört ett tag med Tizzbird F20.
När kommer det stöd för nordiskt tangetbordslayout (jäkligt irreterande när man surfar)?
Har försökt att spela video/visa bilder som jag har på min htc sensation xe med 4,0 till tizzbird men det fungerar inte.
Jag får upp F20 som en spelare i htc, väljer film/bild jag vill visa på tv. Inget händer men efter ett tag kommer det upp ett felmeddelande på tv från F20 (hinner inte se vad det står). Sedan finns inte F20 kvar som mediaspelare i htc´n, startar jag om F20 så finns den där igen.
Sedan verkar den inte klara till 100% full-hd filmer (när det är mycket rörligt i bilden), filmen går ned i "slowmotion" och sedan kan den rulla på normalt igen ett tag. Processorkraft som inte räcker till? 720 är inga problem.
Kan man eller finns det ett separat program för att redigera filmbiblioteket som läggs upp med scrapefunktion (som t ex http://www.binarywor...ager/index.aspx som jag hade till popcorn )?
Någon som vet hur man får F20 att synas i ett hemnätverk så man kommer åt HD man har installerat?
"F20 att synas i hemnätverk"
https://www.minhembi...dpost&p=3587233
Postad 02 juli 2012 - 06:18
MIn sista fundering är var är GUI 2 ?? Ser fram emot denna !
Postad 02 juli 2012 - 10:47
Nu har jag kört ett tag med Tizzbird F20.
Stöd för Nordisk tangentbord har jag ingen tidsplan på för tillfället, däremot några andra glädjande besked.
Testar just nu tredje beta-releasen av firmware generation 2 till TizzBird och i den har man lagt till möjligheten att skicka media trådlöst från tex. smart phone och surfplatta till TizzBird. Har testat Samsung Galaxy S2 och skickat bilder och video från telefonen genom att välja "dela" vid uppspelning och därefter valt både Samsungs egen AllShare samt DLNA-applikationer som iMediaShare och Eyecon. Bilder och video visas enkelt och snyggt via TizzBird på TVn. Det fungerar även kanonbra att hämta videoströmmar från Internet med tex iMediaShare och skicka dem till TVn via F20. Det blir riktigt bra och användarvänligt att tex använda sin smart phone för att välja vad man vill se, och välja TizzBird för uppspelning.
Den DLNA funktion som finns i v 1.27 möjliggör att strömma media från TizzBird till mobil enhet, men inte tvärtom och man måste aktivera DLNA i nätverksinställningar innan det händer något. Det finns ett YouTube klipp i vår kanal som visar TizzBird som DLNA-server.
Processorkraften i F20 räcker nog till, den har det mest kraftfulla single core cpu som finns för mediaspelare, specialtillverkat av Telechips för TizzBird (DMIPS 2000+). F20 klarar upp till 48Mbps bitrate video (BD).
Postad 02 juli 2012 - 16:00
Ja Tack det låter jättebra Tizzbird. Men är det inte bättre att fixa till lite basic problem istället?Stöd för Nordisk tangentbord har jag ingen tidsplan på för tillfället, däremot några andra glädjande besked.
Testar just nu tredje beta-releasen av firmware generation 2 till TizzBird och i den har man lagt till möjligheten att skicka media trådlöst från tex. smart phone och surfplatta till TizzBird. Har testat Samsung Galaxy S2 och skickat bilder och video från telefonen genom att välja "dela" vid uppspelning och därefter valt både Samsungs egen AllShare samt DLNA-applikationer som iMediaShare och Eyecon. Bilder och video visas enkelt och snyggt via TizzBird på TVn. Det fungerar även kanonbra att hämta videoströmmar från Internet med tex iMediaShare och skicka dem till TVn via F20. Det blir riktigt bra och användarvänligt att tex använda sin smart phone för att välja vad man vill se, och välja TizzBird för uppspelning.
Den DLNA funktion som finns i v 1.27 möjliggör att strömma media från TizzBird till mobil enhet, men inte tvärtom och man måste aktivera DLNA i nätverksinställningar innan det händer något. Det finns ett YouTube klipp i vår kanal som visar TizzBird som DLNA-server.
Processorkraften i F20 räcker nog till, den har det mest kraftfulla single core cpu som finns för mediaspelare, specialtillverkat av Telechips för TizzBird (DMIPS 2000+). F20 klarar upp till 48Mbps bitrate video (BD).
Jag har fortfarande hackig bild när jag ser HD-Filmer och jag har testat allt som att koppla direkt till TVn istället för att gå igenom förstärkaren. När jag testar med min gamla mediaspelare så är det klockren bild utan störningar.Sen är ju det förjävligt att inte Aspect Ratio fungerar än på DVD-VIDEO formatet(iso filer).Och till sist är den ju inte 100% stabil så man måste ibland dra ur strömkabeln när den har hängt sig men där har den blivit betydligt bättre.
Postad 02 juli 2012 - 16:14
Jag har lite funderingar/fel som uppkommer på min F20. När jag går in i movie mappen och börjar bläddra mellan mina filmer kommer ett varningsmedelande upp och jag blir utkastad (se bild).När jag spelar från filmappen fungerar det bra. Sen trodde jag att det skulle gå att spela iso-filer men detta lyckas ej, tacksam för hjälp.
MVH Qvist
Bifogad fil(er)
Postad 02 juli 2012 - 18:47
Läser att en del verkar ha problem med hackande filmuppspelning.
Inträffar det vid strömning från nätverksdisk eller händer det även om man spelar direkt från inbyggd hdd?
Behöver nog snart byta ut den gamla Tvixen och letar efter något med inbyggd disk, men om det hackar och konstrar ... hmm...
Postad 02 juli 2012 - 20:27
Jag kör ifrån intern HårddiskHej,
Inträffar det vid strömning från nätverksdisk eller händer det även om man spelar direkt från inbyggd hdd?
Behöver nog snart byta ut den gamla Tvixen och letar efter något med inbyggd disk, men om det hackar och konstrar ... hmm...
Postad 02 juli 2012 - 21:03
Hej,
Jag kör från USB diskar, har funkar med alla tidigare mediaspelare...
Å ännu en gång hur är statusen på på GUI 2 tizzbird Sverige ?
Postad 02 juli 2012 - 21:45
Postad 02 juli 2012 - 22:28
Hej,
Nätverk, hade inga problem med att köra hd-mtrl. förut med popcorn c-200. Vet i sjutton var flaskhalsen är nu för att få det att fungera utan hack.
Postad 02 juli 2012 - 23:03
Postad 03 juli 2012 - 00:00
Jag tror jag har hittat en del av mitt problem med slowmotion/hack: jag inaktiverade undertexterna på en film och då försvann slowmotioneffekten/hackningen. jag prövade både från intern hd samt nätverk, samma effekt med/utan subtitles. Detta var en MKV-fil men jag har haft samma problem med andra filformat i hd-format. Jag kommer att sända över en lista med info till er när jag har tittat igen på filmerna med/utan undettexter....Jag noterar det ni skriver om hack i uppspelning och har dialog bakåt med TizzBird. Själv använder jag nästan uteslutande NFS för att strömma video från NAS eller från PC (använder TizzNFS), jag kan ibland uppleva hack i uppspelningen av HD-film, men det går i regel utan problem. Vissa kommentarer låter som att det är konstant problem, kanske det skulle underlätta om ni skickade detaljerad rapport till [email protected] med tex. information om trådat/trådlöst nät, samba/nfs, filmtyp (mkv, iso, avi), hur frekvent hackningen är, etc. Ju mer faktabaserat, dessto enklare att komma i mål med problemlösning. Viljan och ambitionerna finns hos TizzBird.
Redigerat av lo61, 03 juli 2012 - 05:08.
Postad 03 juli 2012 - 07:50
Hej
Jag har lite funderingar/fel som uppkommer på min F20. När jag går in i movie mappen och börjar bläddra mellan mina filmer kommer ett varningsmedelande upp och jag blir utkastad (se bild).När jag spelar från filmappen fungerar det bra. Sen trodde jag att det skulle gå att spela iso-filer men detta lyckas ej, tacksam för hjälp.
MVH Qvist
Jag tror att problemet beror på en bugg i 1.27 som nu är fixad. När status för NAS-disk eller lokal lagringsenhet är i "suspend mode", orsakas "security check failed" och Movie/Photo/Music browser startas inte korrekt. Jag har goda förhoppningar att du inte kommer att råka ut för detta efter uppgradering till V 2.0
Postad 03 juli 2012 - 08:07
Du har påpekat detta ett flertal ggr i tråden. Men det är ju knappast hela sanningen. Vad sitter det i en Dune Base 3.0 då t.ex., Dual-core, helt annan teknik av CPU eller dylikt? För den fixar då galant 48Mbps. Du får det att låta som att TizzBird skulle vara ensamma om detta

Postad 03 juli 2012 - 08:51
Du har påpekat detta ett flertal ggr i tråden. Men det är ju knappast hela sanningen. Vad sitter det i en Dune Base 3.0 då t.ex., Dual-core, helt annan teknik av CPU eller dylikt? För den fixar då galant 48Mbps. Du får det att låta som att TizzBird skulle vara ensamma om detta
Jag är marknadsförare, det är mitt jobb att lyfta fram positiva saker om mina produkter. Ambitionen är att alltid lämna korrekt information för att agera seriöst och bygga förtroende. Vi försöker vara lyhörda för synpunkter från användare och korrigera saker som inte fungerar bra.
Det finns många andra som har intresse att "prata upp" våra konkurrenter och det överlåter vi till dem. Vem som är avsändare av våra inlägg är tydligt, vi har registrerat detta medlemskap som TizzBird Sverige, för att ingen skall känna att vi försöker uppträda som en vanlig användare.
Att budskap upprepas är inte för att "tjata", utan för att frågeställningar kommer upp flera gånger i tråden.
TizzBird är ensam om den krets som sitter i F20 och F11. Den är specialgjord för TizzBird av Telechips, och det är den mest kraftfulla single core processor som tillverkas för mediaspelare, det är den information jag har från tillverkaren Valueplus, Korea. Den prestanda man får ut från systemet är beroende av både hårdvara och mjukvara, så chippets prestanda är bara halva sanningen om en produkt.
Postad 03 juli 2012 - 08:58
Postad 03 juli 2012 - 09:29
OKDu behövde inte skriva en bibel som försvar, jag ville bara påpeka att jag tror att dune använder lika effektiv hårdvara när det gäller filmvisning. Bara för att tillverkaren säger att TizzBird är snabbast så behöver ju inte det vara sant heller när det gäller att hantera höga bitrates på en film eller hur?
Inte Tizzbird snabbast, kretsen.
Postad 03 juli 2012 - 09:53

Många efterfrågar möjligheten att spela musik med sin mediaspelare utan att behöva ha en TV igång. Med GUI2 i TizzBird fungerar det.
Genom att installera en DLNA App i sin mobil/surfplatta, så kan man starta uppspelning av olika mediafiler och skicka uppspelningen till valfri TizzBird i sitt nätverk. Man kan exempelvis använda iMediaShare (finns för både Android och iOS). Mediafilerna kan vara sparade i mobilenheten, finnas i PC/NAS i nätverket eller hämtas från Internet. För att spela musik fungerar det utmärkt utan att TVn är igång, förutsatt att ljudet går till en stereo eller receiver istället. Vi har gjort ett par demovideo och lagt upp på vår YouTube-kanal, här är det ena...
http://youtu.be/_-YJfSdAqcU
Postad 04 juli 2012 - 19:17
Jag noterar det ni skriver om hack i uppspelning och har dialog bakåt med TizzBird. Själv använder jag nästan uteslutande NFS för att strömma video från NAS eller från PC (använder TizzNFS), jag kan ibland uppleva hack i uppspelningen av HD-film, men det går i regel utan problem. Vissa kommentarer låter som att det är konstant problem, kanske det skulle underlätta om ni skickade detaljerad rapport till [email protected] med tex. information om trådat/trådlöst nät, samba/nfs, filmtyp (mkv, iso, avi), hur frekvent hackningen är, etc. Ju mer faktabaserat, dessto enklare att komma i mål med problemlösning. Viljan och ambitionerna finns hos TizzBird.
Följer detta med spänning ... Hoppas att snart få läsa att problemen är lösta!Jag tror jag har hittat en del av mitt problem med slowmotion/hack: jag inaktiverade undertexterna på en film och då försvann slowmotioneffekten/hackningen. jag prövade både från intern hd samt nätverk, samma effekt med/utan subtitles. Detta var en MKV-fil men jag har haft samma problem med andra filformat i hd-format. Jag kommer att sända över en lista med info till er när jag har tittat igen på filmerna med/utan undettexter....
Postad 05 juli 2012 - 18:33
Är det någon som vet om det finns en app för att mäta (och gärna lagra) processorkraft o dyl. samtidigt som man kör en film?
Postad 05 juli 2012 - 20:42
Är det någon som har testat stora filmfiler med F20? Jag prövade med en på 14,7Gb (1080P, MKV), den startade inte filmen. Fick en svart skärm sedan gick den tillbaka till katalogen, jag har kört en annan film (stor fil) också med samma resultat (kommer inte ihåg storleken). Har nog två saker jag får testa hårdvaran OCH mjukvaran i F20 för att se vad gränserna är på denna för att kunna titta på mina filmer.
Är det någon som vet om det finns en app för att mäta (och gärna lagra) processorkraft o dyl. samtidigt som man kör en film?
Jag tror att anledningen till problemet du beskriver är en bugg i firmware, TizzBird har nyligen gjort 2 fixar som kan ha att göra med detta.
release notes 1.85 beta
"Fixes MOVIE/ PHOTO/ MOVIE browser hang problem when NAS or LOCAL storage is at suspend status. It will cause SECURITY CHECK FAILED, and does not launch each browser properly"
release notes 1.86 beta
"Fixes some internal start-up problem of MKV files"
Jag kör beta 1.86 och en MKV-kopia av Thor, den är 26GB stor, ca 32Mbps bitrate, (Se info nedan), spelar utan några som helst problem från USB-disk och flyter med enstaka hackningar via TizzNFS från min bärbara dator.
Redigerat av TizzBird Sverige, 05 juli 2012 - 20:44.
Postad 06 juli 2012 - 08:38
Jag önskar att jag hade din maskin Tizzbird Sverige för den verkar vara den enda som fungerar perfekt.Jag tror att anledningen till problemet du beskriver är en bugg i firmware, TizzBird har nyligen gjort 2 fixar som kan ha att göra med detta.
release notes 1.85 beta
"Fixes MOVIE/ PHOTO/ MOVIE browser hang problem when NAS or LOCAL storage is at suspend status. It will cause SECURITY CHECK FAILED, and does not launch each browser properly"
release notes 1.86 beta
"Fixes some internal start-up problem of MKV files"
Jag kör beta 1.86 och en MKV-kopia av Thor, den är 26GB stor, ca 32Mbps bitrate, (Se info nedan), spelar utan några som helst problem från USB-disk och flyter med enstaka hackningar via TizzNFS från min bärbara dator.

Postad 06 juli 2012 - 11:14
Här är något nytt istället...
Många efterfrågar möjligheten att spela musik med sin mediaspelare utan att behöva ha en TV igång. Med GUI2 i TizzBird fungerar det.
Genom att installera en DLNA App i sin mobil/surfplatta, så kan man starta uppspelning av olika mediafiler och skicka uppspelningen till valfri TizzBird i sitt nätverk. Man kan exempelvis använda iMediaShare (finns för både Android och iOS). Mediafilerna kan vara sparade i mobilenheten, finnas i PC/NAS i nätverket eller hämtas från Internet. För att spela musik fungerar det utmärkt utan att TVn är igång, förutsatt att ljudet går till en stereo eller receiver istället. Vi har gjort ett par demovideo och lagt upp på vår YouTube-kanal, här är det ena...
http://youtu.be/_-YJfSdAqcU
Finns det mediasharingappar till Android som det där funkar för tillsammans med Spotify?
Postad 06 juli 2012 - 12:58
Jag önskar att jag hade din maskin Tizzbird Sverige för den verkar vara den enda som fungerar perfekt.
Kan bero på att jag kör fw 1.86, det har gjorts en hel del förbättringar sedan 1.27...alla kommer snart få möjlighet att uppgradera till 2.0 och då kommer alla att fungera perfekt. Jag ägnar mycket tid åt att testa uppspelning och streaming av full HD filmer, eftersom en del klagar på detta. Om flödet i nätverket i övrigt inte sätter begränsningar skall F20 klara filmer med upp till 48Mbps (nu tjatar jag igen

Men om någon har problem med att filmen laggar tar jag tacksamt emot rapporter på [email protected] med information om filformat, vilken typ av lagringsenhet filmen finns på (usb, hdd, nätverksenhet) och eventuellt nätverksprotokoll (Samba, NFS, DLNA) samt om ni kör trådat eller WLAN.
Postad 06 juli 2012 - 13:04
Finns det mediasharingappar till Android som det där funkar för tillsammans med Spotify?
Skulle tro att Spotify är stängt för det, med iMediaShare fungerar med annan media och de kanaler som finns med i deras tjänst. Skulle kanske vara om Spotify lägger in sig som kanal där, men det tror jag inte de är intresserade av.
Testade lite snabbt Rdio, en konkurrent till Spotify, och tycker deras gränssnitt är mycket mer användbart för TizzBird. Testa själva och säg vad ni tycker. Man kan installera appen gratis med provperiod.
Postad 06 juli 2012 - 13:45
Kan bero på att jag kör fw 1.86, det har gjorts en hel del förbättringar sedan 1.27...alla kommer snart få möjlighet att uppgradera till 2.0 och då kommer alla att fungera perfekt.
Det här uttalandet kommer du med 100% säkerhet att få äta.
Det finns ingen teknisk pryl som fungerar till 100% och det kommer heller aldig att finnas.
Postad 06 juli 2012 - 14:02
Det här uttalandet kommer du med 100% säkerhet att få äta.
Det finns ingen teknisk pryl som fungerar till 100% och det kommer heller aldig att finnas.
Det tror säkert, men jag har inte skrivit 100%, jag skrev "perfekt" och det var en replik på "stickan08".
Jag tackar även för erkännandet att det inte går att göra en pryl som fungerar till 100%, det ger oss en mänsklig möjlighet att nå "perfekt" för TizzBird, vi jobbar åtminstone mot det målet.

Postad 06 juli 2012 - 15:56
Kommer även ASPECT RATIO fungera på alla typer av filer efter uppdateringen?Kan bero på att jag kör fw 1.86, det har gjorts en hel del förbättringar sedan 1.27...alla kommer snart få möjlighet att uppgradera till 2.0 och då kommer alla att fungera perfekt. Jag ägnar mycket tid åt att testa uppspelning och streaming av full HD filmer, eftersom en del klagar på detta. Om flödet i nätverket i övrigt inte sätter begränsningar skall F20 klara filmer med upp till 48Mbps (nu tjatar jag igen
) både via LAN och WLAN. Jag har dock inte lyckats med detta i mitt nätverk, men Valueplus säger att det fungerar hos dem.
Men om någon har problem med att filmen laggar tar jag tacksamt emot rapporter på [email protected] med information om filformat, vilken typ av lagringsenhet filmen finns på (usb, hdd, nätverksenhet) och eventuellt nätverksprotokoll (Samba, NFS, DLNA) samt om ni kör trådat eller WLAN.
Postad 07 juli 2012 - 19:28
Postad 12 juli 2012 - 11:26
När man använder GUI 2 kännar man direkt hur självklart allt är och man undrar varför ingen har tänkt på detta innan?"
Tja, denna information fick jag per mail 20120525, och vi har nu Juli. Förståeligt att förseningar kan inträffa, men intressant att alla tidigare förfrågningar i tråden om när GUI2 kan förväntas bli tillgänglig har ignorerats
Postad 12 juli 2012 - 19:06
Har precis fått hem min Tizzbird F20 och testar lite. Kan dock inte få SVT Play att funka i webbläsaren. Läste tidigare i denna tråden att Tizzbirden skall ha stöd för HLS, men jag får det bara att funka om jag installerar Flashplayer.
När jag försöker spela upp något program i webbläsaren får jag felmeddelandet "Det går inte att spela upp videon"
Någon som har några tips?!
//Andreas
Postad 12 juli 2012 - 21:01
Postad 13 juli 2012 - 05:27
Laddar själv ner alla släpp därifrån.
Där lägger de upp olika betasläpp och även officiella releaser till olika mediaspelare, bla tizzbird.
Är ju ingen engelsk sida så man förstår ju inte vad som står, men Tizzbird o firmware står i klartext.
Senaste betan är 1.86
http://www.hdvietnam...d-media-player/
Postad 14 juli 2012 - 07:43
TACK!!Om du vill testa betan så finns den redan att tillgå via en annan sida jag hittat.
Laddar själv ner alla släpp därifrån.
Där lägger de upp olika betasläpp och även officiella releaser till olika mediaspelare, bla tizzbird.
Är ju ingen engelsk sida så man förstår ju inte vad som står, men Tizzbird o firmware står i klartext.
Senaste betan är 1.86
http://www.hdvietnam...d-media-player/
Har laddat ned och kör nu 1.86, den verkar vara snabbare i menyhantering (kör tizzbird-meny).
Dags att testa full-HD filmer.
Postad 14 juli 2012 - 08:56
Ni som provat betan,har ni problem med att få digital ljudet att fungera? (dts,dolby digital m.f)
Jag får bara ut vanligt stereo ljud (2.0)
i övrigt verkar det vara rappt i menyerna

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar