* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
34745 svar till detta ämne
Postad 04 mars 2016 - 11:31
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Så...
Nu har jag omförhandlat med Telia.... Mycket nöjd med priset...
Viasat guld innehåller:
TV3 HD
Kanal 5 HD
TV6 HD
Viasat nature HD
Viasat explore HD
Viasat history HD
Fotboll HD
Motor HD
Sport HD
Hockey HD
Film premiere HD
Film action HD
Film comedy HD
Series HD
Så allt Viasat har i HD-väg (förutom Viasat 16)
Redigerat av Unregistered63c886aa, 07 mars 2016 - 13:51.
Postad 04 mars 2016 - 11:33
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
https://www.minhembi...81631&p=4314019
Jaha den tråden. Detta handlar bara om appen och att viasats kanaler kan man inte streama i appen. Gäller Telia oxå. Har för mig att play+ funkar inte hos telia heller på 3an och viasats kanaler pga rättigheterna. Så 3an kommer nog inte försvinna från tv utbudet. Men det vet man aldrig heller för den delen. Kan hända alla leverantörer.
Sen har ju CD och ViaSat ett "bytesavtal" eller vad man vill kalla det har jag hört. Viasat får 5an av CD och CD får 3an av viasat i utbyte.
Postad 04 mars 2016 - 11:40
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Nu börjar jag tröttna om allt stämmer och jag fattat det rätt. Jag har idag stora paketet och även HD paketet. Nu försvinner HD paketet och där med också massa kanaler för mig......Och dom möjligheterna för att behålla dom HD kanalerna är att köpa ännu dyrare paket...Trodde man försökte göra en förbättring på Telia och inte göra det sämre......
Som nån skrev innan så används Play väldigt mycket hemma och inte hittat nån som kan erbjuda det samma på marknaden, annars hade jag bytt leverantör. men nu lutar det åt det hållet och man får klara sig utan play.
Vägrar sitta kolla på SD kanaler med usel kvalite
Postad 04 mars 2016 - 11:44
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Nu börjar jag tröttna om allt stämmer och jag fattat det rätt. Jag har idag stora paketet och även HD paketet. Nu försvinner HD paketet och där med också massa kanaler för mig......Och dom möjligheterna för att behålla dom HD kanalerna är att köpa ännu dyrare paket...Trodde man försökte göra en förbättring på Telia och inte göra det sämre......
Som nån skrev innan så används Play väldigt mycket hemma och inte hittat nån som kan erbjuda det samma på marknaden, annars hade jag bytt leverantör. men nu lutar det åt det hållet och man får klara sig utan play.
CD har play oxå men bara veckoarkiv. Inte alls lika bra som telia men duger ändå. Men har inte saknat det heller då man kan spela in 2 program samtidigt osv. Så har saker på serieinspelning och kan kolla dom när jag vill ändå.
När man lägger program på serieinspelning så spelar den automatiskt in nästa program/avsnitt. Funkar klockrent.
Redigerat av Turbo-Danne, 04 mars 2016 - 11:44.
Postad 04 mars 2016 - 11:49
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Vad jag förstår så tappar vi inga Hd-kanaler dom ska ingå i kanalpaketen.
Postad 04 mars 2016 - 11:53
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Vad jag förstår så tappar vi inga Hd-kanaler dom ska ingå i kanalpaketen.
Kollar man på deras hemsida och paket stor så är det inte många HD kanaler kvar. Bara hoppas att det inte är uppdaterad än helt och hållet.
Postad 04 mars 2016 - 12:05
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Jämför gärna med urvalet i England:
HD channels https://en.wikipedia..._United_Kingdom
Redigerat av Iwarsson, 04 mars 2016 - 12:11.
Postad 04 mars 2016 - 12:27
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Snackade med Telia kundtjänst nu och han hade inte en aning vilka HD kanaler som skulle ingå i stora paketet eller vad som händer med HD paketet som jag betalar extra för...Utan det han sa att jag fick vänta och se om det försvann några kanaler........Bra svar av en kundtjänst...... Fick fakturan för mars igår och där betalar jag för HD paketet
sjukt rörigt som vanligt när det gäller Telia, går ut med en sak på reklam men kundtjänst har inte en aning vad som gäller.
Postad 04 mars 2016 - 12:27
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Jaha den tråden. Detta handlar bara om appen och att viasats kanaler kan man inte streama i appen. Gäller Telia oxå. Har för mig att play+ funkar inte hos telia heller på 3an och viasats kanaler pga rättigheterna. Så 3an kommer nog inte försvinna från tv utbudet. Men det vet man aldrig heller för den delen. Kan hända alla leverantörer.
Sen har ju CD och ViaSat ett "bytesavtal" eller vad man vill kalla det har jag hört. Viasat får 5an av CD och CD får 3an av viasat i utbyte.
Tack för klargörandet. Jag kontaktade CD som bekräftade att det inte finns några som helst planer på att ta bort TV3 HD. Får väl vänta några dagar tills Telia fått ordning på sin business. Just nu är det rena cirkusen på hemsidan med dagliga ändringar. Hur man man säga sig ha 53 (i förrgår 55) kanaler i Familjepaketet, när man räknar de få ingående HD-kanalerna som egna kanaler? Exempelvis räknas SVT1 och SVT1 HD som två kanaler etc. Och vad händer med TV4 HD - varför finns den inte med längre?
Postad 04 mars 2016 - 13:07
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag har Stor med C More Max och viasat Film och Sport. Har 35 HD kanaler Både TV4 HD och TV3 HD så är lite osäker hur HD kanalerna flyttas om.
Postad 04 mars 2016 - 13:15
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Kollar man på deras hemsida och paket stor så är det inte många HD kanaler kvar. Bara hoppas att det inte är uppdaterad än helt och hållet.
Du verkade aktiv i CD-tråden i januari Danne. Du beställde nya smartboxen och plattantenn, precis som jag funderar på. Hoppade du tillbaka till Telia av någon anledning eftersom du även "hänger" här? 😉
Postad 04 mars 2016 - 14:01
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Du verkade aktiv i CD-tråden i januari Danne. Du beställde nya smartboxen och plattantenn, precis som jag funderar på. Hoppade du tillbaka till Telia av någon anledning eftersom du även "hänger" här? 😉
Nej nej. Har inte gått tillbaka till telia men hoppas på bara att dom kommer följa utvecklingen så kanske i framtiden kan man gå tillbaka till telia om utbudet är bättre.
Är tok nöjd med CD änsålänge. Funkar bra med plattparabol förutom att signalen är ju lite sämre än med riktiga parabolen. Men det funkar och bilden är bra mycke skarpare än på Telias HD kanaler.
Postad 04 mars 2016 - 15:15
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Så...
Nu har jag omförhandlat med Telia.... Mycket nöjd med priset...
Viasat guld innehåller:
TV3 HD
Kanal 5 HD
TV6 HD
Viasat nature HD
Viasat explore HD
Viasat history HD
Fotboll HD
Motor HD
Sport HD
Hockey HD
Film premiere HD
Film action HD
Film family HD
Series HD
Så allt Viasat har i HD-väg (förutom Viasat 16)
Har du HD-versionerna på rätt plats, dvs. 71-74 för sportkanalerna?
Ska Viasat 16 vara HD?
Postad 04 mars 2016 - 15:27
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
Har du HD-versionerna på rätt plats, dvs. 71-74 för sportkanalerna?
Ska Viasat 16 vara HD?
Vissa, vissa inte. inte helt klart än antar jag.
Viasat producerar enbart Viasat 16 i HD, telia sänder den dock i SD.... och av nån konstig anledning verkar inte Viasat 16 ingå i Viasat Guld öht.
Postad 04 mars 2016 - 15:45
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Underligt. Ibland när jag startar boxen så är kanalplats 1 och 2 i SD, och ibland ligger HD kanalerna där?
Fiber, kanalpaket Lagom.
Postad 04 mars 2016 - 16:42
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Nej nej. Har inte gått tillbaka till telia men hoppas på bara att dom kommer följa utvecklingen så kanske i framtiden kan man gå tillbaka till telia om utbudet är bättre.
Är tok nöjd med CD änsålänge. Funkar bra med plattparabol förutom att signalen är ju lite sämre än med riktiga parabolen. Men det funkar och bilden är bra mycke skarpare än på Telias HD kanaler.
Okej, trevligt att höra! Enligt den supportkille jag talade med ska det inte vara några skillnader vad gäller mottagning mellan den platta resp. parabolantennen. Kanske OT...!
Postad 04 mars 2016 - 16:53
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Varit lite förvirrande detta med HD kanaler hit och dit, så ringde Telias Kundtjänst idag.
Killen där förklarade att "Vi har valt att ta bort HD paketet och istället baka in alla HD kanaler i sina Paket. Så kort och enkelt, har du Lagom paketet där kanalerna 1-5 ingår så kommer även dessa framöver (ca 2 veckor) finnas i HD.Har man Cmore Paketet etc så kommer deras HD kanaler finnas tillgängliga etc."
Låter ju som en bra sak! MEN stämmer verkligen detta? För enligt några som skrivit här ovan verkar det bara vara 4HD och 5 HD som ska komma in i paketen..
Förvirrad delux.. 
Postad 04 mars 2016 - 17:20
TeliaKundservice
-
TeliaKundservice
-
Telia kundservice
-
-
2 534 inlägg
Den info jag har fått tag i nu säger att det ska vara enligt nedan.

Rörande TV4 HD så kommer dessa att lanseras senare i vår när vi får regionala versioner av kanalen från TV 4.
EDIT: TV4 HD Kommer till hösten.
Det är fortfarande som så att alla de kunder har viasat paketen ovan har redan fått kanalerna i dessa paket, de övriga kommer som det ser ut nu bli klara nästa vecka.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 27 juni 2016 - 11:54.
Postad 04 mars 2016 - 17:24
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Viasat Övriga Guld Silver Sportpaket Filmpaket Premium Lagom Stor Discovery 401 SVT1 HD X X X X X X X X 402 SVT2 HD X X X X X X X X 402 TV3 HD X X 404 TV4 HD 405 Kanal 5 HD X X X X X 405 TV6 HD X X 409 Kanal 9 HD X X X 412 TV12 HD X X 413 Eurosport HD X 417 Fox HD X 420 TLC HD X X X 421 Discovery HD X X X 425 Animal Planet HD X X 429 History Channel HD X 430 Viasat History HD X X 431 Viasat Nature HD X X 432 Viasat Explorer HD X X 450 Viasat Film Premiere HD X X X 452 Viasat Series HD X X X 453 Viasat Film Action HD X X X 454 Viasat Film Comedy HD X X X 470 Eurosport 2 HD X X 471 Viasat Hockey HD X X X 472 Viasat Sport HD X X X 473 Viasat Fotboll HD X X X 474 Viasat Motor HD X X X 478 Fuel TV HD X
Rörande TV4 HD så kommer dessa att lanseras senare i vår när vi får regionala versioner av kanalen från TV 4.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Kan du redigera, så att den blir mer lättläst? 
Edit: Tack det var bättre!
Om jag har kombon Lagom med Viasat Guld, så borde jag ha de kanaler, som står under Lagom? Tycker jag saknar några där...
Redigerat av Bopper, 04 mars 2016 - 17:32.
Postad 04 mars 2016 - 17:31
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1 006 inlägg
Underligt. Ibland när jag startar boxen så är kanalplats 1 och 2 i SD, och ibland ligger HD kanalerna där?
Fiber, kanalpaket Lagom.
Kan bli SD om man slår på boxen först av apparaterna.
Postad 04 mars 2016 - 17:36
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Jaha.. återigen fel info ifrån Telias Kundtjänst. Varför är man inte chockad längre.
Postad 04 mars 2016 - 17:36
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
721 inlägg
Okej, trevligt att höra! Enligt den supportkille jag talade med ska det inte vara några skillnader vad gäller mottagning mellan den platta resp. parabolantennen. Kanske OT...!
Finns lite att läsa om det i canal digital tråden. Asså bilden är lika bra som med vanlig parabol. Bara väderreserven som blir lite sämre. I riktigt dåligt väder så klarar sig vanlig parabol bättre. Men har inte haft problem hittills.
Postad 04 mars 2016 - 18:29
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1 853 inlägg
ComHem har utökat 1:e mars sina HD kanaler i paketen Plus och Mellan
ComHems största paket Max innehåller 21 HD kanaler
Plus får in dessa, och har sedan totalt 16 HD kanaler
* Animal Planet HD
* Disney Channel HD
* Fox HD
* National Geographic Channel HD
* National Geographic Wild HD
* TV6 HD
Mellan Totalt 9 HD kanaler
* Fox HD
* National Geographic Channel HD
* TV6 HD
* Travel Channel HD
* TV3 HD
Så Telia behöver jobba hårdare med att få in HD kanaler i sina paket
Kanal 11 HD är en kanal som dyker upp på marknaden inom kort. Vi får se hur Telia hantera den nykomlingen
Postad 04 mars 2016 - 18:44
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg

Det är fortfarande som så att alla de kunder har viasat paketen ovan har redan fått kanalerna i dessa paket, de övriga kommer som det ser ut nu bli klara nästa vecka.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Okej. Synd på TV3 HD som sagt. Hittar inte National Geographic (HD) i denna tablå. Utgår den också? Vet inte om jag klarar mig utan Ice Road Rescue....
Postad 04 mars 2016 - 19:18
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg
Kul att många i tråden hyllar iniativet med HD som standard utan extra kostnad. Då hade jag inte så fel angående detta trots allt (trots kritiken att det inte fanns allmänt intresse för HD)
Hur som helst, tack för att ni lyssnar. Det här har jag tjatat om länge
Postad 04 mars 2016 - 19:23
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3 266 inlägg

Markus Johansson
Telia Kundservice
Men fanns inte TV4HD med i det gamla hdpaketet? Varför får man det inte nu? Det verkade som några redan fått TV4Hd?
Postad 04 mars 2016 - 19:59
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Jag undrar också vad som händer för dem som har HD-paketet idag. HD-paketet verkar ju vara enda sättet att få TV3 HD via Telia och slippa ett alldeles för dyrt Viasat-abonnemang.
Kommer HD-paketet att upphöra även för dem som har det eller kan de fortsätta med det tillsvidare och på så sätt få behålla TV3 HD (plus övriga HD-kanaler som ingår idet)? Och om det kommer att försvinna - NÄR sker det?
Redigerat av pallepaf, 04 mars 2016 - 20:04.
Postad 04 mars 2016 - 21:48
SweX
-
SweX
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg

Hmmm bara Eurosport 2 HD som ingår i Stor. Vill man ha Eurosport HD måste man välja till Discovery.
Postad 04 mars 2016 - 22:23
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Hmmm bara Eurosport 2 HD som ingår i Stor. Vill man ha Eurosport HD måste man välja till Discovery.
Går det inte att ha 1-6 HD utan massa paket?
Postad 05 mars 2016 - 00:15
pallepaf
-
pallepaf
-
Forumräv
-
-
539 inlägg
Går det inte att ha 1-6 HD utan massa paket?
Just det basala krav som rimligen borde kunna uppfyllas - och tydligen redan finns hos ComHem om jag förstod ett tidigare inlägg korrekt?
Postad 05 mars 2016 - 08:25
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2 095 inlägg
Så vad är det som hänt Telia? Är det ett avtal om HD med ViaSat som löper ut och som de inte vill förnya? Jag är dåligt insatt i vilka bolag som äger vilka kanaler, men det kan ju förklara försvinnandet av TV3 HD och säkert någon annan kanal. Men hur förklarar man att Eurosport 1 kommer utan HD men Eurosport 2 med HD? Varför försvinner National Geographic HD?
Vore det inte ärligare att gå ut med de faktiska omständigheterna i så fall? Istället kommer det en tramsnyhet om att Nu ingår HD-kanalerna i paket Stor och att ni vill göra utbudet "Bättre". Sanningen är ju att det inte längre går att sälja ett fullständigt stympat HD-paket vilket gör att det måste paketeras med något annat. SD-kanaler över bredband/IP på en stor skärm är ingen rolig upplevelse för kunderna.
Totalt sett relativt dåligt hanterat den här gången Telia.
Postad 05 mars 2016 - 08:56
ekon
-
ekon
-
Guru
-
-
5 778 inlägg
Just det basala krav som rimligen borde kunna uppfyllas - och tydligen redan finns hos ComHem om jag förstod ett tidigare inlägg korrekt?
Nej, man måste ha TiVO Max dvs största programpaketet för att få 1-6 i HD. Mellan & Plus paketen innehåller ej Kanal 5 HD hos Comhem.
EDIT: Man kan iofs köpa Mellan (minsta paketet) för 279:- /mån och sedan lägga till Kanal 5 HD separat för 59:- /mån. Då har man 1-6 i HD.
Redigerat av ekon, 05 mars 2016 - 08:59.
Postad 05 mars 2016 - 08:57
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Om nu Telia kommer att göra så stora förändringar i dom olika paketen Till de sämre för alla. Då kan man väl säga upp digital tv.n.
Redigerat av Ikano, 14 mars 2016 - 05:09.
Postad 05 mars 2016 - 09:07
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
jag ser att jag inte har Tv 12 Hd på kanal plats 412 ännu vi får se om den kommer.
Postad 05 mars 2016 - 09:43
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2 953 inlägg

Markus Johansson
Telia Kundservice
Jag täcker alla paket förutom TV3 TV6 Nature Explorer HD
Så hur ska jag göra här? Jag kan ju inte ha både ha cmore STOR och viasat GULD samtidigt?
Redigerat av Ironse, 05 mars 2016 - 09:43.
Postad 05 mars 2016 - 10:50
Unregistered63c886aa
-
Unregistered63c886aa
-
Användare
-
-
109 inlägg
jag ser att jag inte har Tv 12 Hd på kanal plats 412 ännu vi får se om den kommer.
Jag har inte nån av HD-kanalerna i stor...
Redigerat av Unregistered63c886aa, 05 mars 2016 - 10:50.
Postad 05 mars 2016 - 10:51
Krutrök
-
Krutrök
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Bättre en fågel i handen än tio i skogen! Jag tror knappast att Viasat släppt sina HD-kanaler utan att Telia blivit tvungen att kraftigt höja priset på tex Stor.
Knappast något som kunderna velat acceptera. Den lösning som nu presenteras är nog den bästa kompromissen. Är själv positivt överraskad! Mycket
bättre än tidigare.
Postad 05 mars 2016 - 11:20
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag har inte nån av HD-kanalerna i stor...
De kommer nästa vecka (eller veckan efter det). Markus skrev:
"Det är fortfarande som så att alla de kunder har viasat paketen ovan har redan fått kanalerna i dessa paket, de övriga kommer som det ser ut nu bli klara nästa vecka.
Markus Johansson
Telia Kundservice"
Postad 05 mars 2016 - 11:33
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Kan bli SD om man slår på boxen först av apparaterna.
Aha! Tack.
Postad 05 mars 2016 - 11:36
Ikano
-
Ikano
-
Användare
-
-
156 inlägg
Jag vet inte om stor har haft hd kanaler mer än svt Hd 1-2 men med Max och Viasat så har de flesta funnits så vi får se vad som händer.
Postad 05 mars 2016 - 14:15
kadett
-
kadett
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Så vad är det som hänt Telia? Är det ett avtal om HD med ViaSat som löper ut och som de inte vill förnya? Jag är dåligt insatt i vilka bolag som äger vilka kanaler, men det kan ju förklara försvinnandet av TV3 HD och säkert någon annan kanal. Men hur förklarar man att Eurosport 1 kommer utan HD men Eurosport 2 med HD? Varför försvinner National Geographic HD?
Vore det inte ärligare att gå ut med de faktiska omständigheterna i så fall? Istället kommer det en tramsnyhet om att Nu ingår HD-kanalerna i paket Stor och att ni vill göra utbudet "Bättre". Sanningen är ju att det inte längre går att sälja ett fullständigt stympat HD-paket vilket gör att det måste paketeras med något annat. SD-kanaler över bredband/IP på en stor skärm är ingen rolig upplevelse för kunderna.
Totalt sett relativt dåligt hanterat den här gången Telia.
Ja det måste ligga något lurigt bakom detta. Samtidigt är det märkligt att operatörerna och TV-bolagen är så glada att pumpa ut en undermålig produkt SD-TV 2016.
Det borde vara så att alla kanaler ska vara HD idag, och om det inte är det ska det REAS ut som nära utgången mat med 50 % rabatt.
Det finns helt enkelt ingen anledning att pumpa ut lågupplöst TV till kunderna längre annat än att j*vlas.
Märkligt att man är så nöjd med att förse kunderna med en föråldrad undermålig produkt.
Det kan väl knappast vara så att den här branschen är så mycket långsammare i teknikutveckling än andra områden.
Vet inte hur mycket jag skulle vilja betala för en dator mobiltelefon kamera eller annan teknik som är 15-20 år gammal.
Man säljer på en gammal utgången produkt och menar att HD skulle vara exklusivt och fint nu för tiden.
Kom och köp konserverad gröt var det visst någon som sjöng.
Nä det är dags att rensa bort standardupplöst TV i digitalnätet.
Redigerat av kadett, 05 mars 2016 - 15:51.
Postad 06 mars 2016 - 19:26
PBateman
-
PBateman
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
om listorna stämmer så kommer jag bli av med en massa kanaler men endå betala lika mycket........Tack Telia
Postad 07 mars 2016 - 09:18
tkarki
-
tkarki
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag som har paketen Stor och HD verkar bli en klar förlorare på detta?
TV3 HD, TV4 HD, Eurosport HD och National Geographic HD försvinner/går till andra paket...
Eller har jag missat något?
Är inte direkt jättesugen på varken Viasat eller Cmore övriga kanaler.
Postad 07 mars 2016 - 09:25
Iwarsson
-
Iwarsson
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Ja det måste ligga något lurigt bakom detta. Samtidigt är det märkligt att operatörerna och TV-bolagen är så glada att pumpa ut en undermålig produkt SD-TV 2016.
Det borde vara så att alla kanaler ska vara HD idag, och om det inte är det ska det REAS ut som nära utgången mat med 50 % rabatt.
Det finns helt enkelt ingen anledning att pumpa ut lågupplöst TV till kunderna längre annat än att j*vlas.
Märkligt att man är så nöjd med att förse kunderna med en föråldrad undermålig produkt.
Det kan väl knappast vara så att den här branschen är så mycket långsammare i teknikutveckling än andra områden.
Vet inte hur mycket jag skulle vilja betala för en dator mobiltelefon kamera eller annan teknik som är 15-20 år gammal.
Man säljer på en gammal utgången produkt och menar att HD skulle vara exklusivt och fint nu för tiden.
Kom och köp konserverad gröt var det visst någon som sjöng.
Nä det är dags att rensa bort standardupplöst TV i digitalnätet.
Du har så rätt!
Postad 07 mars 2016 - 09:37
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 119 inlägg
TV3 HD, TV4 HD, Eurosport HD och National Geographic HD försvinner/går till andra paket...
Enligt tabellen så kommer 12 st HD-kanaler att ingå i stor. Hur många var det innan?
Postad 07 mars 2016 - 10:27
Bopper
-
Bopper
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
"Rörande TV4 HD så kommer dessa att lanseras senare i vår när vi får regionala versioner av kanalen från TV 4."
Förutsätter att den kommer att finnas i Lagom och Stor.... men man vet ju inte...
Postad 07 mars 2016 - 10:40
dalle
-
dalle
-
Forumräv
-
-
537 inlägg
Enligt tabellen så kommer 12 st HD-kanaler att ingå i stor. Hur många var det innan?
Det är väl snarare VILKA kanaler man har som är intressant, snarare än antalet. Jag har massor med kanaler som jag inte tittar på och kommer inte bli gladare av att inte titta på dem i HD.
Redigerat av dalle, 07 mars 2016 - 10:40.
Postad 07 mars 2016 - 12:16
Bosse-i-skogen
-
Bosse-i-skogen
-
Forumräv
-
-
619 inlägg
Jo det har med vem som basar över kanalen att göra jag vet. Men tycker ändå att en kanal som Tv 6 HD endast går att få med Viasat silver eller guld annars får man nöja sid med icke-hd versionen är märkligt. För min del kan de ta bort Tv4 helt och hållet för jag tittar aldrig någonsin på den kanalen.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 07 mars 2016 - 12:17.
Postad 07 mars 2016 - 12:22
Mushunt
-
Mushunt
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
För min del kan de ta bort Tv4 helt och hållet för jag tittar aldrig någonsin på den kanalen.
Låter som en bra idé. Vi ber dem utesluta TV4 ur sina paket för att du inte tittar på den. Pröva istället med en egen kanal lista och uteslut den där. Så är problemet löst
Postad 07 mars 2016 - 12:29
Sacco71an
-
Sacco71an
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Undra om TV3 HD kommer vara med i paketet Stor ?
10 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 10 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Screen Research FSD på väggen
Globe
2025-05-22 08:22:42
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|