Postad 21 March 2018 - 09:13
Jag har en liten fundering...
NÀr jag uppdaterar med en ny ZIP-fil laddar jag hem den pÄ datorn, placerar filen pÄ min delade disk som jag kommer Ät via mina kodi-spelare och sedan uppdaterar jag...
Men visst borde man kunna spara sin dyrbara tid och istÀllet lÀgga till "https://bitbucket.or...e-tv/downloads/" som en kÀlla i kodi och hÀmat nya zipfiler direkt dÀrifrÄn? Men jag lyckas inte. Ser bara en massa mappar som hetas bas rieter, men som jag dÄ inte har tillstÄnd att öppna... NÄgra förslag?
Postad 21 March 2018 - 11:54
Redigerat av joalin, 21 March 2018 - 11:54.
Postad 14 May 2018 - 22:38
Postad 01 June 2018 - 12:08
Jag har problem sedan nÄgra dagar med att vissa program pÄ TV4 inte gÄr att starta, fÄr " The selected item does not have any streams" senaste dagarnas nyheter ger detta meddelande t ex, men Àven andra program medan nya avsnitt av en del serier fortfarande funkar. Jag antar att lÀnkarna till streamarna Àndrats bara.
Jag kör visserligen en nÄgot gammal version av Kodi pÄ min androidbox 17.3 (17.6 finns, 18 Àr alpha, sÄ det har jag skippat), för att uppdatera pÄ min box sÄ innebÀr det att jag mÄste installera allt frÄn scratch och konfigurera, sÄ jag drar mig för att uppdatera om det inte Àr nödvÀndigt.
MÄnga av de andra svenska kanalerna funkar inte heller (kollar knappt pÄ dem), men vad jag förstÄr sÄ har han gjort en fix, men det finns inte pÄ zip Àn, dock har jag inte sett nÄgon rapportera problem med TV4, Àr det nÄgon annan som har samma problem som jag ?
Jag kör retrospect 4.1.7 alpha14 vilket Àr den senaste zipen vad jag förstÄr.
Postad 02 June 2018 - 11:03
Jag har problem sedan nÄgra dagar med att vissa program pÄ TV4 inte gÄr att starta, fÄr " The selected item does not have any streams" senaste dagarnas nyheter ger detta meddelande t ex, men Àven andra program medan nya avsnitt av en del serier fortfarande funkar. Jag antar att lÀnkarna till streamarna Àndrats bara.
Jag kör visserligen en nÄgot gammal version av Kodi pÄ min androidbox 17.3 (17.6 finns, 18 Àr alpha, sÄ det har jag skippat), för att uppdatera pÄ min box sÄ innebÀr det att jag mÄste installera allt frÄn scratch och konfigurera, sÄ jag drar mig för att uppdatera om det inte Àr nödvÀndigt.
MÄnga av de andra svenska kanalerna funkar inte heller (kollar knappt pÄ dem), men vad jag förstÄr sÄ har han gjort en fix, men det finns inte pÄ zip Àn, dock har jag inte sett nÄgon rapportera problem med TV4, Àr det nÄgon annan som har samma problem som jag ?
Jag kör retrospect 4.1.7 alpha14 vilket Àr den senaste zipen vad jag förstÄr.
Med senaste uppdateringarna: https://minfil.com/9....rieter.xot.zip vÀlj installera frÄn zip som vanligt.
Postad 02 June 2018 - 13:22
Med senaste uppdateringarna: https://minfil.com/9....rieter.xot.zip vÀlj installera frÄn zip som vanligt.
Tack, tyvÀrr fÄr jag inte det att funka, fÄr nÄgot felmeddelande om "Failed to install addon from zipfile The dependency on input stream version 2.019..." (flashar förbi ganska snabbt, sÄ jag kan ha missat nÄgon stavelse). Testade iofs pÄ PCŽn först (ocksÄ KODI 17.3), har inte testat pÄ boxen, men det borde vÀl funka lika bra/dÄligt.
Postad 02 June 2018 - 13:47
Tack, tyvÀrr fÄr jag inte det att funka, fÄr nÄgot felmeddelande om "Failed to install addon from zipfile The dependency on input stream version 2.019..." (flashar förbi ganska snabbt, sÄ jag kan ha missat nÄgon stavelse). Testade iofs pÄ PCŽn först (ocksÄ KODI 17.3), har inte testat pÄ boxen, men det borde vÀl funka lika bra/dÄligt.
Tror man mÄste ha senaste versionen av Kodi.
Postad 02 June 2018 - 15:24
Tror man mÄste ha senaste versionen av Kodi.
OK,fÄr det inte att funka med 17.6 som Àr den senaste skarpa versionen (funkade att installera, men ingen skillnad pÄ funktionen pÄ TV4).
SÄg precis att det precis verkar ha rapporterats i alla fall, sÄ jag antar att det inte var fixat https://bitbucket.or...anged-their-api
Redigerat av Neonknight, 02 June 2018 - 15:24.
Postad 02 June 2018 - 15:34
De andra svenska kanalerna verkar funka igen i alla fall, sÄ jag antar att jag kanske fÄr uppdatera boxen till 17.6 vad det lider ÀndÄ Àven om jag sÀllan kollar pÄ dem, blir i regel SVT eller TV4. Testade pÄ PCŽn som Àr mer lÀttjobbad och jag ÀndÄ inte just anvÀnt kodi pÄ tidigare.
Postad 03 June 2018 - 08:33
https://bitbucket.or....1.7alpha15.zip
TV4 funkar.
Redigerat av Unregistered17177ab2, 03 June 2018 - 09:52.
Postad 03 June 2018 - 12:39
https://bitbucket.or....1.7alpha15.zip
TV4 funkar.
Tack, men tyvÀrr verkar det funka pÄ precis samma sÀtt som den tidigare lÀnken som du skickade, de svenska kanalerna verkar funka alla förutom TV4 dÀr man visserligen kan se en hel del program (precis som tidigare), men t ex senaste Nyheterna (och mÄnga tidigare) funkar ej (" The selected item does not have any streams"). Detta testat med Kodi 17.6 pÄ min PC.
Postad 04 June 2018 - 11:48
FrÄn och med idag funkar inte TV4 alls lÀngre, fÄr "The selected item does not have any streams" oavsett vilket program jag försöker se, Àven de som funkade igÄr. Det verkar som de Àndrat lÀnkarna till alla program.
Postad 04 June 2018 - 12:11
Kanske dom gÄtt över till kryptering med Widevine som krÀver Kodi 18.x för att fungera.
Annars sÄ kan man se TV4 materialet i CMore pluginet som finns ifall man har CMore.
https://github.com/e...sson/kodi-cmore
Redigerat av Leatherface, 04 June 2018 - 12:11.
Postad 04 June 2018 - 13:28
Kanske dom gÄtt över till kryptering med Widevine som krÀver Kodi 18.x för att fungera.
Annars sÄ kan man se TV4 materialet i CMore pluginet som finns ifall man har CMore.
Har nu testat med Kodi 18 och Àven senaste Kodi 18 nightly pÄ PCŽn och det Àr samma, TV4 funkar inte. Eventuellt fungerade en del andra svenska kanaler sÀmre i Kodi 18 dÄ det hÀnde att jag fick "The selected item does not have any streams" Àven dÀr vid nÄgra tillfÀllen idag vilket jag inte fick tidigare nÀr jag testade den senaste Retrospect i 17.6.
Jag antar att de inte hunnit fixa TV4 Àn dÄ det Àr bara 2 dagar sedan det rapporterades ( https://bitbucket.or...anged-their-api ) , men man blir ju lite otÄlig och det har ju varit problem lite lÀngre Àn sÄ.
Postad 04 June 2018 - 22:01
Om du kollar lÀngst ner bland kommentarerna i din lÀnk sÄ hittar du en fil du kan ersÀtta för tv4.
Testade den lite snabbt och med den sÄ fungerar TV4 igen eller Ätminstone det jag testade.
Postad 04 June 2018 - 23:32
Om du kollar lÀngst ner bland kommentarerna i din lÀnk sÄ hittar du en fil du kan ersÀtta för tv4.
Testade den lite snabbt och med den sÄ fungerar TV4 igen eller Ätminstone det jag testade.
Tack, jag testade redan för mer Àn ett par timmar sedan (var pÄ vÀg att posta om det), efter det upptÀcktes att ljudet inte funkade pÄ en del program och det kom en ny fix dÀr det funkade.
Dock sÄ upptÀckte jag snart att vissa program bl a Nyheterna ej gÄr att spela istÀllet dÄ bilden fryser, men ljudet fortsÀtter, bilden fungerade dock i den första fixen, sÄ jag antar att man fÄr vÀlja bild eller ljud
. Detta testat med Kodi 18 alphan, kanske vÀrt att testa Kodi 18 nightly, vet inte vilken version han arbetar mot. Tydligen sÄ fÄr man ingen text heller dÄ det nya formatet inte stöds av Kodi Àn, men det klarar iaf jag mig utan i de flesta fall (nyheterna verkar ha text som fungerar iaf).
Postad 05 June 2018 - 13:28
TÀnkte bara Äterkomma för info:
Nu har jag testat (PÄ PCŽn) den senaste fixen för TV4 med Kodi 17.6 och det funkar som det ska förutom att det inte Àr nÄgon text (nyheterna har dock nÀr det Àr annat Àn svenska) vilket tydligen inte stöds Àn i Kodi som sagt och Àven alla andra svenska kanaler verkar funka nu. Har uppdaterat till Kodi 17.6 Àven pÄ androidboxen och allt funkar Àven dÀr, sÄ nu Àr allt frid och fröjd :-)
Som sagt sÄ funkade det inte sÄ bra med Kodi 18 alphan, men som sagt det Àr ju alpha.
Postad 06 June 2018 - 21:39
Edit, aktiverade inputstream adaptive och rmtp och dÄ fungerade det.
Redigerat av joalin, 06 June 2018 - 21:53.
Postad 06 June 2018 - 21:56
Alpha 17 https://bitbucket.or....1.7alpha17.zip och nu Alpha 18 https://bitbucket.or....1.7alpha18.zip slÀppta.
Redigerat av Unregistered17177ab2, 06 June 2018 - 21:57.
Postad 07 June 2018 - 09:46
Redigerat av joalin, 07 June 2018 - 10:10.
Postad 07 June 2018 - 11:00
Kan man hÀrleda dessa tvÄ uppdateringar till nÄgon specifik bugg? Hittar inget i githhub. Jag tycker det fungerar dÄligt att anvÀnda USBstickor etc för att uppdatera zipfilerna, sÄ jag brukar antingen anvÀnda en browser i min box och hÀmta filerna direkt hÀrifrÄn forumet, men eftersom jag kör Android TV Àr det lite meckigt. Allra enklast Àr via en file browser som klarar Google drive. HjÀlper Àven dottern att uppdatera retrospect och dÄ blir det vÀrre eftersom man i mi box inte kan ha 2 Googlekonton samtidigt. Hur gör ni andra? Synd som sagt att man inte kan skapa en genvÀg i Kodi direkt till githhub.
Har ingen aning om vad senaste uppdateringen rÀttar, men har inga problem sjÀlv, sÄ jag kommer nog inte röra dem sjÀlv enligt den gamla fina devisen "if it works, dont..."
NÀr det kommer till uppdatering via USB minne sÄ tycker jag att det fungerar perfekt i min billiga ebay/kina androidbox som jag haft i 2 Är (bra köp). Bara att plugga in USB minnet och gÄ in pÄ install frÄn zip-file och browsa/vÀlja filen pÄ minnet och nÄgra sekunder senare sÄ Àr det klart. Trodde sjÀlv först att det skulle vara krÄngligt, men den var verkligen överraskande enkelt. Min box verkar dock ha mobiltelefon operativet, sÄ det kan kanske skilja. SjÀlvklart hade det varit trevligt med auto-update som tidigare, men det Àr tur att han överhuvudtaget jobbar vidare pÄ repon.
Jag kontrollerar förresten boxen med en trÄdlös mus, vilket jag har kommit fram till var optimalt för mig och det gör ju samtidigt att det Àr smidigt att snabbt peka precis var som helst precis som i windows istÀllet för att anvÀnda den frustrerande fjÀrrkontrollen och stega sig fram.
Postad 07 June 2018 - 12:18
Ok, lite som jag trodde dÄ, hittade inget heller, och mitt funkar med Kodi 17.6 med alpha16.
NÀr det gÀller sjÀlva installationen dÄ:
SjÀlv anvÀnder jag FX Explorer för Android TV eftersom jag dÄ pÄ min mobil kan surfa mig fram till rÀtt zip-fil, ladda ner den i min mobil, och sedan spara den pÄ Google drive. I min box kan jag sedan via FX explorer ladda ner direkt frÄn google drive utan att anvÀnda en browser. PÄ senare tid har jag iofs mÀrkt att man kan installera Puttin TV browser direkt frÄn Google play (istÀllet för tex Chrome) , och det underlÀttar enormt för oss med boxar med android TV. Nu slipper man all side-load. Jag kör ingen dator hemma lÀngre, och dÀrför blir detta det smidigaste sÀttet.
Redigerat av joalin, 07 June 2018 - 12:20.
Postad 15 June 2018 - 21:24
GokvÀll!
UpptÀckte precis den hÀr trÄden via Google och kÀnde att jag har en del att tillföra, sÄ det blir en del citerande. ![]()
Kan man hÀrleda dessa tvÄ uppdateringar till nÄgon specifik bugg? Hittar inget i githhub. Jag tycker det fungerar dÄligt att anvÀnda USBstickor etc för att uppdatera zipfilerna, sÄ jag brukar antingen anvÀnda en browser i min box och hÀmta filerna direkt hÀrifrÄn forumet, men eftersom jag kör Android TV Àr det lite meckigt. Allra enklast Àr via en file browser som klarar Google drive. HjÀlper Àven dottern att uppdatera retrospect och dÄ blir det vÀrre eftersom man i mi box inte kan ha 2 Googlekonton samtidigt. Hur gör ni andra? Synd som sagt att man inte kan skapa en genvÀg i Kodi direkt till githhub.
Vad som Àndrats för varje uppdatering eller mellan uppdateringar gÄr att se hÀr: https://bitbucket.or...-tv/commits/all
Har ingen aning om vad senaste uppdateringen rÀttar, men har inga problem sjÀlv, sÄ jag kommer nog inte röra dem sjÀlv enligt den gamla fina devisen "if it works, dont..."
NÀr det kommer till uppdatering via USB minne sÄ tycker jag att det fungerar perfekt i min billiga ebay/kina androidbox som jag haft i 2 Är (bra köp). Bara att plugga in USB minnet och gÄ in pÄ install frÄn zip-file och browsa/vÀlja filen pÄ minnet och nÄgra sekunder senare sÄ Àr det klart. Trodde sjÀlv först att det skulle vara krÄngligt, men den var verkligen överraskande enkelt. Min box verkar dock ha mobiltelefon operativet, sÄ det kan kanske skilja. SjÀlvklart hade det varit trevligt med auto-update som tidigare, men det Àr tur att han överhuvudtaget jobbar vidare pÄ repon.
Jag kontrollerar förresten boxen med en trÄdlös mus, vilket jag har kommit fram till var optimalt för mig och det gör ju samtidigt att det Àr smidigt att snabbt peka precis var som helst precis som i windows istÀllet för att anvÀnda den frustrerande fjÀrrkontrollen och stega sig fram.
AngÄende vad som uppdaterats, se svaret ovan.
Har ocksÄ bla en Android TV. OcksÄ upptÀckt att den inbyggda browsern + flera andra inte klarar att ladda ner filer. Den enda som verkar fungera Àr Puffin. Jag gillar XPlore som filhanteringsapp. NÄgot skit med senaste uppdatering för Android TV gör att det inte fungerar att installera .apk:er frÄn appen, sÄ kör ngn annan. Din lösning med Google Drive (som ocksÄ funkar med XPlore) Àr smart för den som inte har dator.
För er som har dator löser jag uppdateringar pÄ Android TV genom att anvÀnda TeamViewer och filöverföringsfunktionen.
Jag provade att lÀgga till sökvÀgen i Kodi och fick samma problem som du. I min mi box har jag lagt in chrome, och sedan har jag denna sidan frÄn minhembio som bokmÀrke, och klickar pÄ lÀnken, men det förutsÀtter ju att man har en browser iofs . Har man bara kodi blir det knivigare. Kanske lÀge att stÀlla frÄgan hos rieter? Skulle vara smidigt att lÀgga till direkt.
Svar till er bÄda sist citerade. FörstÄr abret. Har en hel del erfarenhet av Kodi och Retrospect. Detta gÄr inte, antagligen för att Bitbucket blockerat det. URL:en lÀr ju inte vara ett rent bibliotek, dvs den Àr inte den egentliga adressen till dÀr filerna finns. Tidigare gick det, som ni kanske vet, att uppdatera via Retrospects repo. Pga risken att bli stÀmd valde utvecklaren hösten 2017 att stÀnga repon, sÄ nu Àr det bara manuell uppdatering som gÀller. MEN, nÄgon av oss skulle kunna slÀnga upp varje uppdatering pÄ en filserver/ftp/etc som gÄr att nÄ via Kodi. NÄgon som har en direkt lösning?
Redigerat av Unregistered8b95e76c, 15 June 2018 - 21:40.
Postad 15 June 2018 - 21:39
GokvÀll!
UpptÀckte precis den hÀr trÄden via Google och kÀnde att jag har en del att tillföra, sÄ det blir en del citerande.
Vad som Àndrats för varje uppdatering eller mellan uppdateringar gÄr att se hÀr: https://bitbucket.or...-tv/commits/all
Tack för lÀnken, hade inte sett detta tidigare.
Ett annat problem som jag upptÀckt, men som kanske möjligen redan Àr fixat Àr att det inte gÄr att streama live TV pÄ TV4, men det gör jag nÀstan aldrig i alla fall, sÄ jag har inte brytt mig om att testa att uppdatera.
Postad 15 June 2018 - 21:39
SÄ en spontan reaktion pÄ mycket som skrivits i trÄden. Det finns en officiell Retrospect-trÄd pÄ Kodis forum dÀr det gÄr att diskutera pÄ engelska. Hittar ni fel/buggar/har förslag pÄ förbÀttringar, skapa en issue pÄ Bitbucket. Det Àr sÄ ni fÄr nÄgot att fixas. Utvecklaren Àr helt otrolig! En ensam nederlÀndare som fixar saker pÄ nolltid.
Rekommenderar starkt alla som anvÀnder Retrospect mycket att donera till utvecklaren. Han har alltsÄ jobbat ideellt med Retrospect i mer Àn 11 Är. Fucking otroligt! Donera genom att gÄ till hemsidan och scrolla ner till "Please sir, can you spare a dollar?".
Redigerat av Unregistered8b95e76c, 15 June 2018 - 21:50.
Postad 15 June 2018 - 21:47
Tack för lÀnken, hade inte sett detta tidigare.
Ett annat problem som jag upptÀckt, men som kanske möjligen redan Àr fixat Àr att det inte gÄr att streama live TV pÄ TV4, men det gör jag nÀstan aldrig i alla fall, sÄ jag har inte brytt mig om att testa att uppdatera.
Ja, det Àr inte sÄ superenkelt att hitta kanske, finns vÀl ingen uppgift om det i sjÀlva Retrospect (tror jag). Skaparen Àr en utvecklare, ingen som gör reklam för det hen utvecklar. ![]()
Jag antar att det Àr det fÄtal livestreams som TV4 sÀnder gratis via webben (möjligheten att se kanalen försvann ifjol). DÄ gÀller det att kolla lÀnkarna du fÄr. Senast anmÀlda issue: TV4 Play - some (live)streams won't play
Tycker det Àr jÀkligt kul att hitta ett svensk forum dÀr Retrospect diskuteras aktivt.
Redigerat av Unregistered8b95e76c, 15 June 2018 - 21:48.
Postad 15 June 2018 - 22:02
Ja, det Àr inte sÄ superenkelt att hitta kanske, finns vÀl ingen uppgift om det i sjÀlva Retrospect (tror jag). Skaparen Àr en utvecklare, ingen som gör reklam för det hen utvecklar.
Jag antar att det Àr det fÄtal livestreams som TV4 sÀnder gratis via webben (möjligheten att se kanalen försvann ifjol). DÄ gÀller det att kolla lÀnkarna du fÄr. Senast anmÀlda issue: TV4 Play - some (live)streams won't play
![]()
Tycker det Àr jÀkligt kul att hitta ett svensk forum dÀr Retrospect diskuteras aktivt.
Ah dÀr ser vi hur ofta jag har försökt att kolla pÄ kanalen live, jag var inte medveten om att den inte gick att se live lÀngre ens.
Postad 30 June 2018 - 00:18
För en repo som Àr satt som "on hold" sÄ kommer det verkligen en massa uppdateringar, inte för att det Àr negativt alls, bara förvÄnande. Keep em coming ! ![]()
Postad 22 July 2018 - 15:35
Sedan jag uppgraderade till oreo sÄ fryser bilder pÄ allt jag ser pÄ tv4-kanalerna efter nÄgra minuters tittande.
NÄgon som upplever samma sak pÄ andra system?
Postad 27 July 2018 - 11:10
Sedan jag uppgraderade till oreo sÄ fryser bilder pÄ allt jag ser pÄ tv4-kanalerna efter nÄgra minuters tittande.
NÄgon som upplever samma sak pÄ andra system?
Jag har haft problem till och frÄn lÀnge att det "fryser" pÄ TV4 programmen, men det Àr inte alltid, ibland kan man behöva starta om det korta nyhetsprogrammet flera gÄnger och annars kan man se hela lÀngre program utan nÄgra problem. Det jag ocksÄ upptÀckt Àr att det ibland kan hoppa fram nÄgra sekunder ungefÀr som ett hack i en gammal grammofonskiva, sÄ att kan missar lite.
Jag kör lollipop i boxen och Kodi 17.6, testade hÀromdagen att installera alpha 28, men det enda skillnaden jag direkt mÀrkte var att ljudet försvann vilket gÄr att komma runt genom att stÀnga av addaptive streams. Jag hade dessutom en version som var över en mÄnad gammal innan. Har inte testat senaste, vet inte vilka Àndringar som gjorts.
Postad 27 July 2018 - 19:31
Jag har haft problem till och frÄn lÀnge att det "fryser" pÄ TV4 programmen, men det Àr inte alltid, ibland kan man behöva starta om det korta nyhetsprogrammet flera gÄnger och annars kan man se hela lÀngre program utan nÄgra problem. Det jag ocksÄ upptÀckt Àr att det ibland kan hoppa fram nÄgra sekunder ungefÀr som ett hack i en gammal grammofonskiva, sÄ att kan missar lite.
Jag kör lollipop i boxen och Kodi 17.6, testade hÀromdagen att installera alpha 28, men det enda skillnaden jag direkt mÀrkte var att ljudet försvann vilket gÄr att komma runt genom att stÀnga av addaptive streams. Jag hade dessutom en version som var över en mÄnad gammal innan. Har inte testat senaste, vet inte vilka Àndringar som gjorts.
Ok, testade stÀnga av alternativet under surface decoding i system settings och dÄ kunde jag se ett avsnitt. Men om det har med slumpen att göra som du sÀger vet man ju inte. NÄgot Àr fel med sjÀlva streamen.
1 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
4 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?