Nu ska Telia kicka 1000 personer, kommer det påverka oss som kunder? Går väl inte dra in på så mycket fler tv-kanaler?
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 31 januari 2021 - 01:14
Nu ska Telia kicka 1000 personer, kommer det påverka oss som kunder?
Jag gissar att det nog inte kommer påverka TV tjänsten särskilt mycket, det är nog andra förändringar som påverkar er mer...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 31 januari 2021 - 03:33
det är nog andra förändringar som påverkar er mer...
Vad?
Redigerat av Loco.spk, 31 januari 2021 - 03:35.
Postad 31 januari 2021 - 17:09
Ojdå, Telia är ju ena riktiga luringar. Kollade idrottstokiga svärmor 90 år och hennes Teliaräkningar. Hon sa upp C-More Premium och tog erbjudandet med CMORE PREMIUM VIASAT PREMIUM DPLAY ca: 600 kr och när jag nu, i rädsla för att hon ska få Covid, till slut vågade kolla hennes räkningar så betalar hon för bägge paketen dvs över 1000 kr. Vet att hon sa upp sitt gamla paket för jag var med då. Hoppas hon klarar av att ringa dem på vardagen. Har själv varit i kontakt med deras support men är man inte kunden så är det svårt att ha med dem att göra. Det verkar som om de vet om detta och går in för att suga ut pengar från äldre.
Postad 01 februari 2021 - 08:40
Ojdå, Telia är ju ena riktiga luringar. Kollade idrottstokiga svärmor 90 år och hennes Teliaräkningar. Hon sa upp C-More Premium och tog erbjudandet med CMORE PREMIUM VIASAT PREMIUM DPLAY ca: 600 kr och när jag nu, i rädsla för att hon ska få Covid, till slut vågade kolla hennes räkningar så betalar hon för bägge paketen dvs över 1000 kr. Vet att hon sa upp sitt gamla paket för jag var med då. Hoppas hon klarar av att ringa dem på vardagen. Har själv varit i kontakt med deras support men är man inte kunden så är det svårt att ha med dem att göra. Det verkar som om de vet om detta och går in för att suga ut pengar från äldre.
Hade också ett liknande problem själv. Tog också erbjudandet med Viasat/CMore dock inte Dplay.
Hade Viaplay sedan tidigare och döm om min förvåning när det kom "straffavgift" för att jag sa upp mitt gamla Viaplay som Telia dessutom själva sa att de ordnade. Det är ju inte bara att gå in och fixa något på hemsidan heller utan det är att sitta i telefonkö i ca. en timme som gäller.
Dessutom så lovade de att fixa det men istället kom ett nytt krav så jag var tvungen att ringa ytterligare en gång...(1 timme till)
Postad 01 februari 2021 - 09:22
Du kan köra via chatten. Det har jag nästan alltid gjort när jag har haft problem. Och de vet ju inte vem du är om du har alla uppgifter som behövs.
Postad 01 februari 2021 - 10:51
Du kan köra via chatten. Det har jag nästan alltid gjort när jag har haft problem. Och de vet ju inte vem du är om du har alla uppgifter som behövs.
När jag tänker efter så körde jag nog med chatten andra gången men det var rejäl väntetid där med.
Varierar säkert så klart.
Postad 01 februari 2021 - 10:54
När jag tänker efter så körde jag nog med chatten andra gången men det var rejäl väntetid där med.
Varierar säkert så klart.
Kör nu med chatten, har fått en skum faktura :-) Fick vänta 2 min.
Redigerat av mblom, 01 februari 2021 - 10:54.
Postad 01 februari 2021 - 18:14
Nu har vi haft en tekniker hemma för att kontrollera om något är fel i vår utrustning vad gäller bilden. Jag chattade med Telias kundservice och bara ett par dagar senare var en tekniker från Transtema här.Då ni är flera som pratat om detta undrar vi lite hur länge tillbaka ni tyckte det var bättre bild? Det har ju inte skett så mycket förändringar på ganska länge på SVT kanalerna. Vi använder ju exakt samma ström som många andra leverantörer. Det är ju dock svårt att felanmäla just detta för det är ju svårt att se att det skulle vara något problem i den kodning som görs innan källan kommer till oss på Telia.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Han var noggrann och trevlig men det löste inte problemet med bildkvalitén. Problemet ligger inte i hemmet eller i de produkter vi har.
Bilden påminner om en dålig plasma-tv där det kryper i bilden. Blaskiga färger och sjok av svärta. Är det boxen som kan ge dessa symptom? Vi har den runda varianten.
Redigerat av frollic, 02 februari 2021 - 14:18.
Postad 02 februari 2021 - 21:59
Dålig bild på SVT Corona special på SVT 2
Bra bild på Sverige mot Norge på TV4
Den bilden på TV4 förväntar jag mig det ska vara på samtliga HD kanaler
Med undantag vissa äldre filmer program som inte är HD
När man ser dålig bild på vissa HD kanaler känns det som mina HD kanaler egentligen är SD kanaler?
Redigerat av Ironse, 02 februari 2021 - 22:16.
Postad 03 februari 2021 - 23:09
Alltså vad har hänt med SVT programmen?
Nu min sanningen SVT 2 HD
På bakgrunden med röd gardin ser manmassor av pixlar, även på det svarta golvet?
Bara jag som ser det?
Postad 08 februari 2021 - 09:14
Jag håller med om att SVT kanalerna har blivit grynigare sedan en tid och jag tycker mig se det mer på min 5305 box (55" tv) än min 4302 (40" tv) men är inte riktigt säker då storleken på TV är mindre på ena (4302). Tycker att detta har blivit tydligare nånstans runt årsskiftet då jag aldrig noterat detta tidigare. Och sökte mig hit för att se om fler har samma. Vilket bekräftades
Postad 08 februari 2021 - 10:45
Det är inte bara SVT jag har problem med "grynigare bild"
Riktigt dålig bild, och tydligt nedkomprimerat
The Current War från cmore play
Postad 11 februari 2021 - 09:29
Är det någon mer som har problem att det pixlar på alla kanaler? Började idag 11/2
Redigerat av Unregisteredfba8ec87, 11 februari 2021 - 09:29.
Postad 11 februari 2021 - 18:58
Nope.
Postad 11 februari 2021 - 22:18
Väldigt pixligt på viasat premiere och AD ASTRA nu
Både via box och viasat play appen
Redigerat av Ironse, 11 februari 2021 - 22:18.
Postad 11 februari 2021 - 22:36
Varför får jag aldrig dålig bild på prime och disney+? Ser aldrig någon form av ned komprimerad bild ser aldrig pixlar?
Ser sällan pixlar på NETFLIX
Men med SVT cmore play viasat play ser man pixlar ner komprimerad bild mer?
Jag har 2 alternativ, antagligen få hem tekniker, då får jag troligtvis betala för det eftersom kundtjänst säger jag har bra uppkoppling, de kan aldrig se några fel, eller ringa deras tekniker betala 20 kr min
Då avstår jag hellre av princip skäl
Postad 11 februari 2021 - 22:49
Det är bättre bild på viasat ACTION och ROVDJURET 2 som är 29 år äldre än AD ASTRA på viasat premier
Väldigt störande!
Pixlarna måste uppstå pga något inte orkar skicka tillräckligt med bredband?
Postad 12 februari 2021 - 09:12
Varför får jag aldrig dålig bild på prime och disney+? Ser aldrig någon form av ned komprimerad bild ser aldrig pixlar?
Ser sällan pixlar på NETFLIX
Men med SVT cmore play viasat play ser man pixlar ner komprimerad bild mer?
Jag har 2 alternativ, antagligen få hem tekniker, då får jag troligtvis betala för det eftersom kundtjänst säger jag har bra uppkoppling, de kan aldrig se några fel, eller ringa deras tekniker betala 20 kr min
Detta har inget med Telia och deras TV-Tjänst att göra. Ställ dessa frågor i trådar med streamingstjänster
https://www.minhembi...hp?showforum=17
Postad 12 februari 2021 - 10:04
Detta har inget med Telia och deras TV-Tjänst att göra. Ställ dessa frågor i trådar med streamingstjänster
Jag måste väl få jämföra en tjänst med andra tjänster?
Idag noterar jag dålig bild på vissa kanaler vissa program, medan andra kanaler program är dåliga
Tex riktigt dålig bild på TV10 just nu Highway Patrol ser massa pixlar, innan var det Mythbuster såg färre pixlar
Någonting är ju fel någonstans?
På TV6 är det oftast väldigt bra bild och de visar serier som är +10-20 år man ser inte en enda pixel?
Redigerat av Ironse, 12 februari 2021 - 10:06.
Postad 12 februari 2021 - 10:37
Case closed
Postad 12 februari 2021 - 10:40
Case closed
Bara för du accepterar dålig bild inte får vad du betalar för
Postad 12 februari 2021 - 11:10
Bara för du accepterar dålig bild inte får vad du betalar för
Om du avstår från att kontakta Telia, hur ska du få bättre bild har du tänkt då?
Postad 12 februari 2021 - 11:31
Om du avstår från att kontakta Telia, hur ska du få bättre bild har du tänkt då?
Varför ska jag betala mer för en produkt jag betalar för jag förväntar mig ska ha en bra bild inte leverera Telias kundtjänst kan inte se vad är felet?
Det enda kundtjänst kan göra är att "nollställa" och "uppdatera"
Som sagt, konstigt jag alltid har bra bild på disney och prime men inte på cmore play och viasat play
Varför kan du inte förklara det?
Postad 12 februari 2021 - 11:40
Nog för att fruktsallad är gott, men att blanda lite för många olika sorter i en och samma skål blir sällan bra....
Postad 12 februari 2021 - 11:54
Varför ska jag betala mer för en produkt jag betalar för jag förväntar mig ska ha en bra bild inte leverera Telias kundtjänst kan inte se vad är felet?
Det enda kundtjänst kan göra är att "nollställa" och "uppdatera"
Som sagt, konstigt jag alltid har bra bild på disney och prime men inte på cmore play och viasat play
Varför kan du inte förklara det?
Du får acceptera att vissa kanaler ser bättre ut. Kan inte Telia hjälpa dig så kan ingen här det heller.
Postad 12 februari 2021 - 11:56
På TV6 är det oftast väldigt bra bild och de visar serier som är +10-20 år man ser inte en enda pixel?
Släpp det där med hur gamla serier är för det har inte ett skit med komprimeringsartefakter i din streamingtjänst att göra.
Dessuto, bilden du postade den åttonde är ett exempel på en riktigt jobbig bild att komprimera. Mörk med mycket gradienter. Så länge du inte har riktigt hög bitrate (högre än jag tror någon streamingtjänst har) så kommer det att se illa ut.
Det är inte så att du jämför äpplen och päron här? För om du jämför bild av den typen med andra lättare scener på de kanaler du tycker ser bra ut så blir det inte en rättvis jämförelse.
Redigerat av Loco.spk, 12 februari 2021 - 12:00.
Postad 12 februari 2021 - 12:18
Släpp det där med hur gamla serier är för det har inte ett skit med komprimeringsartefakter i din streamingtjänst att göra.
Dessuto, bilden du postade den åttonde är ett exempel på en riktigt jobbig bild att komprimera. Mörk med mycket gradienter. Så länge du inte har riktigt hög bitrate (högre än jag tror någon streamingtjänst har) så kommer det att se illa ut.
Det är inte så att du jämför äpplen och päron här? För om du jämför bild av den typen med andra lättare scener på de kanaler du tycker ser bra ut så blir det inte en rättvis jämförelse.
Håller med .
Sedan, Ironse, sittter du ju med en 75" och, enligt 75"+ tråden, även tittar efter 85".
Hur nära sitter du?
Jag tror inte riktigt man kan räkna med toppbild i alla lägen med så stora TV.
Jag menar, exempelvis Svt kör väl fortfarande bara med 720p i utsändningarna i många fall?!
Redigerat av donadoni41, 12 februari 2021 - 12:18.
Postad 12 februari 2021 - 12:36
Varför ska jag släppa det där med serier som är 10-20 år gamla inte visar pixlar på en kanal när nyare serier på andra kanaler visar pixlar?
Vadå "riktig jobbig bild att komprimera"? Finns flera liknande scener från bla Harry Potter filmerna som är 10-15 år gamla där ser man inte en enda pixel!
Varför ser det sämre ut på viasat play cmore play men aldrig på prime och disney? Men det får jag väl inte jämföra med?
Har alltid toppbild på 75" med disney prime, då förväntar jag mig det av cmore och viasat med!
Lust förklara varför flera program på SVT är skit visar pixlar? Samt även på deras SVT PLAY av samma program?
Den kanal som verkar bäst är TV4 oavsett hur gamla filmer program de lägger upp, ser jag inga pixlar, då förväntar jag mig liknande på de övriga kanalerna
Det program som är äldst är lilla huset på prärien, inte ens där ser jag pixlar, du menar det är acceptabelt se pixlar på serier som är 40-50 år nyare?
Och hur kan jag se pixlar på ett program men inte på ett annat program på samma kanal som jag gjorde på TV10 idag?
På TV10 var det riktigt illa pixlat på en serie från 2015
Parallellt gick en annan serie på kanal 9 som är 15 år äldre, inte en enda pixel
Det kan du inte förklara heller eller? Men så får jag väl inte jämföra?
Redigerat av Ironse, 12 februari 2021 - 12:41.
Postad 12 februari 2021 - 12:41
Varför ska jag släppa det där med serier som är 10-20 år gamla inte visar pixlar på en kanal när nyare serier på andra kanaler visar pixlar?
Vadå "riktig jobbig bild att komprimera"? Finns flera liknande scener från bla Harry Potter filmerna som är 10-15 år gamla där ser man inte en enda pixel!
Varför ser det sämre ut på viasat play cmore play men aldrig på prime och disney? Men det får jag väl inte jämföra med?
Har alltid toppbild på 75" med disney prime, då förväntar jag mig det av cmore och viasat med!
Lust förklara varför flera program på SVT är skit visar pixlar? Samt även på deras SVT PLAY av samma program?
Den kanal som verkar bäst är TV4 oavsett hur gamla filmer program de lägger upp, ser jag inga pixlar, då förväntar jag mig liknande på de övriga kanalerna
Det program som är äldst är lilla huset på prärien, inte ens där ser jag pixlar, du menar det är acceptabelt se pixlar på serier som är 40-50 år nyare?
Och hur kan jag se pixlar på ett program men inte på ett annat program på samma kanal som jag gjorde på TV10 idag?
På TV10 var det riktigt illa pixlat på en serie från 2015
Parallellt gick en annan serie på kanal 9 som är 15 år äldre, inte en enda pixel
Det kan du inte förklara heller eller? Men så får jag väl inte jämföra?
Du får acceptera att vissa kanaler ser bättre ut. Kan inte Telia hjälpa dig så kan ingen här det heller.
Postad 12 februari 2021 - 12:51
Va fan ska jag acceptera vissa kanaler ser bättre ut när alla ser bättre ut ibland?
Ni har svårt erkänna acceptera det är fel någonstans som gör att det blir sämre bild
Varför ska jag acceptera flera program på SVT ser skit ut producerad 2021?
Postad 12 februari 2021 - 12:59
Va fan ska jag acceptera vissa kanaler ser bättre ut när alla ser bättre ut ibland?
Ni har svårt erkänna acceptera det är fel någonstans som gör att det blir sämre bild
Varför ska jag acceptera flera program på SVT ser skit ut producerad 2021?
Egentligen så accepterar du det när du betalar för kanalerna
Postad 12 februari 2021 - 13:27
För att åldern på serien inte har något med ditt problem att göra.
I övrigt kom jag precis på vem du är och hur du beter dig i diskussioner. Jag är inte intresserad av att hjälpa någon som inte är intresserad av att bli hjälpt.
Du bör nog också fundera på din attityd mot andra. Vi är inte avlönade av Telia och har ingen skyldighet att hjälpa dig. Vill du ha hjälp kanske du ska sluta bete dig som du gör.
Redigerat av Loco.spk, 12 februari 2021 - 13:30.
Postad 12 februari 2021 - 15:40
För att åldern på serien inte har något med ditt problem att göra.
I övrigt kom jag precis på vem du är och hur du beter dig i diskussioner. Jag är inte intresserad av att hjälpa någon som inte är intresserad av att bli hjälpt.
Du bör nog också fundera på din attityd mot andra. Vi är inte avlönade av Telia och har ingen skyldighet att hjälpa dig. Vill du ha hjälp kanske du ska sluta bete dig som du gör.
Jo det har väl för fan visst att göra hur gamma en serie är eller inte!? För du har inga argument varför man ska tåla dålig bild!
Vadå jag ska fundera på min attityd mot andra?
Jag lägger upp en bild på hur dålig bilden är
Du och dina polare gaddar ihop er mot mig för jag får inte klaga gnälla som alla andra gör här med sina problem!
Då hoppar ni inte på varför det?
Det är ju ni som har ATTITYD mot mig!
Och vadå hjälpa mig? Nej ni vill jag ska ha dålig bild! Hur hjälper det mig??
Ni blir KRÄNKTA när jag jämför referenser vad som är bra och dåligt!
Vilken j*vla attityd? Ni käftar emot bara för att man ska tåla sämre kvalitet man betalar mer för!
Kolla på canal digital tråden, 100 tals som klagat i flera år, men enligt er ska de hålla käft gilla läget inte klaga alls!
Redigerat av Ironse, 12 februari 2021 - 15:42.
Postad 12 februari 2021 - 17:41
Jo det har väl för fan visst att göra hur gamma en serie är eller inte!? För du har inga argument varför man ska tåla dålig bild!
Vadå jag ska fundera på min attityd mot andra?
Jag lägger upp en bild på hur dålig bilden är
Du och dina polare gaddar ihop er mot mig för jag får inte klaga gnälla som alla andra gör här med sina problem!
Då hoppar ni inte på varför det?
Det är ju ni som har ATTITYD mot mig!
Och vadå hjälpa mig? Nej ni vill jag ska ha dålig bild! Hur hjälper det mig??
Ni blir KRÄNKTA när jag jämför referenser vad som är bra och dåligt!
Vilken j*vla attityd? Ni käftar emot bara för att man ska tåla sämre kvalitet man betalar mer för!
Kolla på canal digital tråden, 100 tals som klagat i flera år, men enligt er ska de hålla käft gilla läget inte klaga alls!
Läs igenom vad du precis skrev och fundera på om jag inte hade en poäng i mitt tidigare inlägg. Du är sjukt otrevlig och det brukar sällan vara ett sätt att få bra hjälp, ens av de som har betalt för att tillhandahålla den. Jag har ju som tur är valet att helt enkelt strunta i dig
Och att du tror att "jag och mina polare" "gaddat ihop oss" är ju mer än lovligt roligt eftersom det är buddypresley du pratar om. Vi är inte direkt kända för att vara "polare"
Postad 12 februari 2021 - 18:24
Läs igenom vad du precis skrev och fundera på om jag inte hade en poäng i mitt tidigare inlägg. Du är sjukt otrevlig och det brukar sällan vara ett sätt att få bra hjälp, ens av de som har betalt för att tillhandahålla den. Jag har ju som tur är valet att helt enkelt strunta i dig
Och att du tror att "jag och mina polare" "gaddat ihop oss" är ju mer än lovligt roligt eftersom det är buddypresley du pratar om. Vi är inte direkt kända för att vara "polare"
Din poäng är att jag ska acceptera sämre bild betala för bättre bild
Det är du och dina kompisar som är sjukt otrevliga menar jag ska gilla läget vill tysta ner mig jag inte ska få klaga på dålig bild!
Jag har inte bett något om dig så jag bryr mig skit om dig
Postad 12 februari 2021 - 19:29
nevermind_nathan_fillion.gif 1,6MB
3 Antal nerladdningar
Postad 12 februari 2021 - 19:48
Ja exakt, nej du har ingen talan, du ska hålla tyst, du får inte klaga! Du ska acceptera dålig bild!
Postad 12 februari 2021 - 19:53
Ja exakt, nej du har ingen talan, du ska hålla tyst, du får inte klaga! Du ska acceptera dålig bild!
Vad tror du är det effektivaste sättet att få bra bild är?
Postad 12 februari 2021 - 20:37
Snälla @Ironse, byt TV-leverantör.
Varför får inte jag klaga som ni andra gör hela dagarna när ni har problem?
Vad tror du är det effektivaste sättet att få bra bild är?
Att provocera er Telia fanboys
Postad 12 februari 2021 - 21:07
Varför får inte jag klaga som ni andra gör hela dagarna när ni har problem?
Du får klaga här så mycket du vill, men tror du att du får bättre bild då? Tror du att vi har en teknisk lösning till dig som t.ex. en inställning i boxen?
Postad 12 februari 2021 - 21:09
vissa kanaler har alltid haft "sämre bild" det är sedan gammalt.
Spelar ingen roll om det är streaming/parabol eller marksänt.
Postad 12 februari 2021 - 21:14
Du får klaga här så mycket du vill, men tror du att du får bättre bild då? Tror du att vi har en teknisk lösning till dig som t.ex. en inställning i boxen?
Då kan vi låsa denna tråd alla ringer 90200 i stället klaga där då?
Jag börjar ärligt tycka synd om Telia i detta fall....
Vadå, att man varit trogen kund 10 år ska acceptera dålig bild betala mer man inte får för?
Eller syftar du på Telia gjort dåliga affärer i diktaturländer och måste sparka folk?
Postad 12 februari 2021 - 21:24
Ring en terapeut istället @Ironse.
Fortsatt påhopp... varför det? Väldigt moget av dig!
Varför har jag inte rätt klaga som ni andra?
Bara för du accepterar sämre bild varför måste jag?
vissa kanaler har alltid haft "sämre bild" det är sedan gammalt.
Spelar ingen roll om det är streaming/parabol eller marksänt.
Ja TV4 film TV4 guld SF kanalen har sämre bild
Du menar när man ser sämre bild på "HD" kanaler än dessa spelar det ingen roll?
Men visst fan, jag får ju inte jämföra vilka kanaler som är sämre bättre för Teliafanboysen!
Postad 12 februari 2021 - 22:44
Vill passa på att tacka för alla exempel vi har fått där det är problem på SVT kanalerna och samtidigt säga att det kommer göra ett arbete för att försöka lösa detta problem. Jag kommer återkomma när detta arbete är gjort och när det kan vara relevant för er att rapportera om problemet kvarstår efter detta arbete.
Nu har de gjort ett arbete för att lösa detta under veckan. Om ni har ex på när det är störningar igen får ni gärna skriva det här. Det bästa är om ni kan se det på en inspelning på SVTr så kan de titta på detta i efterhand med.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 12 februari 2021 - 23:18
Nu har de gjort ett arbete för att lösa detta under veckan. Om ni har ex på när det är störningar igen får ni gärna skriva det här. Det bästa är om ni kan se det på en inspelning på SVTr så kan de titta på detta i efterhand med.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Alla får skriva det här, förutom mig då, som har mer problem än bara på SVT kanaler
Kundtjänst kan inte se tex varför ett program på TV10 har bättre bild, ett annat program sämre bild
Hur ska man lösa något då?
Det här är bland de sämsta kvaliter jag sett på flera år på en film, filmen är The Current War på cmore play
Tyvärr får jag inga referenser från andra om de kan bekräfta dementera om de har sämre bättre bild än mig
Redigerat av Ironse, 12 februari 2021 - 23:20.
8 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 7 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
micke_thorn