Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero (IV) World Tour

514 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Dags att rösta, vilket betyg får GHWT (46 medlem(mar) har röstat)

1-5

  1. 1 (2 röster [4.35%])

    Procent av omröstning: 4.35%

  2. 2 (4 röster [8.70%])

    Procent av omröstning: 8.70%

  3. 3 (7 röster [15.22%])

    Procent av omröstning: 15.22%

  4. 4 (20 röster [43.48%])

    Procent av omröstning: 43.48%

  5. 5 (13 röster [28.26%])

    Procent av omröstning: 28.26%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero: World Tour (inkl. Instrument) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,25 (11) Inga priser
Guitar Hero: World Tour (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8 (2) Inga priser
Guitar Hero: World Tour (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 (0) 499:-
Guitar Hero: World Tour (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 4,57 (6) Inga priser
2 relaterade trådar

#1

Postad 13 juni 2008 - 12:16

Ebola
  • Ebola
  • Forumräv

  • 655 inlägg
  • 0
Det är konstaterat att GH4 kommer att bli som rockband, dvs innehålla fler instrument.
http://www.konsolkol...band/#more-2789

Vi vet ockå att release datumet för Rock band i sverige är pinsamt försenat och att GH4 också kommer att innehålla flera instrument. Ryktet säger att trumsetet verkar bättre än Rock bands, bättre känslighet och fler saker att trumma på vilket gör det mer realistiskt.

Release datumet för GH4 är prel satt till slutet på året vilket gör att många (om nu inte Rock Band släpps i sverige snarast = ej troligt) kommer att vänta på GH4 istället. Jag är en av dem som funderar på strunta i att köpa Rock band och istället vänta in GH4. Ja, jag vet att det går att importera RB från england men det är enligt mig under all kritik att ett spel kan vara så sen i releasen i sverigen när den släpptes för flera månader sen i USA.

Det kanske ändå trots allt är GH4 som blir the shit i år...

In med allt ni hittar kring GH4 och diskutera vad ni tror och tycker...

Redigerat av Ebola, 30 december 2008 - 10:17.


#2

Postad 13 juni 2008 - 12:27

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 610 inlägg
  • 0
Funderar på att enbart köpa trumsetet och GH4, har redan 2st Gitarrer :)
En stor skillnad med GH4 och Rockband är att man kan göra egna låtar i GH4, det tror jag kan bli en rätt stor grej. Tänk att göra en egen hit som blir populär på Live, det vore coolt :)

#3

Postad 13 juni 2008 - 12:30

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0
Spontant känns detta som ett givet köp, eftersom jag älskar GH3 samtidigt som jag är nyfiken på RB.

#4

Postad 14 juni 2008 - 23:31

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Spontant känns detta som ett givet köp, eftersom jag älskar GH3 samtidigt som jag är nyfiken på RB.


jag har beställt rock band. borde komma på måndag. Dock bara spelet då d e d enda jag e intresserad av ;)
GH4 är även det ett givet köp, men även där skippar jag alla andra instrument. Bara gitarrer

#5

Postad 14 juni 2008 - 23:40

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

  • 1 668 inlägg
  • 0

jag har beställt rock band. borde komma på måndag. Dock bara spelet då d e d enda jag e intresserad av ;)
GH4 är även det ett givet köp, men även där skippar jag alla andra instrument. Bara gitarrer

Sonen är väldigt sugen på trummorna, så för min del blir det nog hela kitet (GH IV). Dock skulle det vara bra om man kunde utesluta gitarrerna eftersom jag redan har 2 st.

#6

Postad 15 juni 2008 - 08:27

PrOoF
  • PrOoF
  • Användare

  • 181 inlägg
  • 0
Ngn som vet om instrumenten i RB kommer att vara kompatibla till GH IV och tvärtom?

#7

Postad 15 juni 2008 - 17:40

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Nog inte svårt att sälja gitarrerna till ett bra pris på tradera...

Finns nog en bra marknad för dem. :P

Själv tycker jag låt-valen väger över antalet saker att slå på med trumpinnarna...

#8

Postad 16 juni 2008 - 11:00

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Ngn som vet om instrumenten i RB kommer att vara kompatibla till GH IV och tvärtom?


Inget som är sagt officiellt, gitarrerna från GH3 och Rock Band kommer antagligen fungera, min gissning, men inte trummorna eftersom dom är såpass olika.

#9

Postad 16 juni 2008 - 11:05

Unregistered1272
  • Unregistered1272
  • Lärjunge

  • 462 inlägg
  • 0
Hoppas på lite metal i spelet.. rock band har ju nästan bara punk-rocklåtar tyvärr.. inget för mig utom då foo fighters som är mer usa high school..

Redigerat av Unregistered1272, 16 juni 2008 - 11:07.


#10

Postad 16 juni 2008 - 14:38

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Fast hur var det nu med gitarrkompatibiliteten, funkade RB guran till GH på 360? Om inte så lär ju inte samma gura funka till GH4 :(
Själv lär jag nog köpa endast spelet också, även om jag tror att känslan fortfarande kommer vara bättre i RB då det är harmonix som gör det. Gh3 var kul men, jag märkte först vad mycket känsla man tappat efter att ha kört RB endel.
Tror förresten inte RB trummorna kommer funka med GH4 eftersom det är en extra pad på gh varianten, åt andra hållet hade ju varit käckt dock, att kunan köra RB med GH trummorna :(

#11

Postad 17 juni 2008 - 13:44

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Fast hur var det nu med gitarrkompatibiliteten, funkade RB guran till GH på 360? Om inte så lär ju inte samma gura funka till GH4 ;)
Själv lär jag nog köpa endast spelet också, även om jag tror att känslan fortfarande kommer vara bättre i RB då det är harmonix som gör det. Gh3 var kul men, jag märkte först vad mycket känsla man tappat efter att ha kört RB endel.
Tror förresten inte RB trummorna kommer funka med GH4 eftersom det är en extra pad på gh varianten, åt andra hållet hade ju varit käckt dock, att kunan köra RB med GH trummorna :P

X-plorern och Les Paul funkar till Rock band men Stratocastern funkar inte till GH3 360.
Själv så tycker jag de är lite jobbigt att man måste pricka HO-PO noterna exakt då det finns slingor där dom byter tempo mitt i de hela. Och sen blir de så många onödiga missar. Men det beror ju såklart helt på hur skicklig man är. Självklart blir det mer realistiskt för de är ju så dom spelar när dom spelar den på riktigt. Fast det är mycket lättare att se ut som ett proffs på GH3 ;)

/D

#12

Postad 24 juli 2008 - 23:38

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
nu har det dykt upp en lista med alla låtar som antas vara med i GH4:

Making its way around the Internet is an intriguing new rumor related to Guitar Hero World Tour (Xbox 360, PlayStation 2, PlayStation 3, Wii). This rumor is made interesting by the simple fact that it's supposed to be the full set list for the game.

According to this rumored set list, the game will have 73 main tracks, along with 14 bonus tracks and three guitar battle tracks. The game also appears to have seven sample songs, which we assume were placed in the game for track creation purposes.

In any event, we expect to hear more on this from Neversoft and Activision when they're good and ready to talk about it. In the meantime, take this set list as rumor.


Spoiler

Redigerat av Majorglenn, 24 juli 2008 - 23:46.


#13

Postad 24 juli 2008 - 23:43

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Skojar du Majorglenn?
Verkar vara alldeles för många låtar, får de plats med alla eller har jag missat nått?

Håller med Unreal_GeeMan, hoppas de stoppar in lite mer Metal låtar i GH4.

#14

Postad 25 juli 2008 - 00:34

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Från det jag sett att dömma så verkar detta sopa mattan med både Rock Band och det kommande Rock Band 2=).

#15

Postad 25 juli 2008 - 01:04

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Om det där visar sig vara den officiella låtlistan så finns det inte en chans att jag lägger ut pengar på GH:WT
Typ 5-6 låtar jag gillar, sen en massa jox jag aldrig ens hört talas om.

#16

Postad 25 juli 2008 - 01:22

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Ja vi får hoppas att listan stämmer, det ser onekligen bra ut. Men att de sopar mattan med rb skulle jag inte hålla med om, rock band är ju alltid rock band lixom :unsure:

#17

Postad 25 juli 2008 - 02:04

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Ja vi får hoppas att listan stämmer, det ser onekligen bra ut. Men att de sopar mattan med rb skulle jag inte hålla med om, rock band är ju alltid rock band lixom :unsure:

Låtarna kanske inte når upp till Rock Band status men allt annat skriker kvalité, trummorna slår iaf helt klart det första Rock Band och verkar även slå det andra. Sen att man kan spela helt fritt och simulera mängder med musikinstrument gör ju inte saken sämre. Då det kommer till trummorna så ser dessa betydligt bättre ut än RB´s och dom känner även av hur hår man slår (har för mig att detta inte finns i RB). Äger man ett trumset så är det bara att koppla in detta i GH´s trumset så kan man sedan spela spelet med sina riktiga trummor. Allt detta bidrar till att jag tror mer på GH än på Rock Band.

Jag var sugen på Rock Band innan och tyckte det verkade bättre än GH 1-3 men jag har ändrat mig efter att ha kollat Activisions presskonferens och Gamespots E3 sida så kolla in dom ;).

Lite länkar för som är intresserade av mer om GH:WT
http://www.gamespot....=result;title;0 (kolla speciellt in E3 2008 Stage Show Demo)
http://www.gametrail.../game/6785.html

Activision Presskonferens om GH:WT (rekommenderas helt klart):
http://media.xbox360...045/vids_1.html

Redigerat av Jack of all trades, 25 juli 2008 - 02:27.


#18

Postad 25 juli 2008 - 10:50

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Ja det ser ju onekligen mycket bra ut, och jag kommer säkerligen köpa spelet ;) Hoppas verkligen att instrumenten håller hög kvalite också. Men det märker man väl först efter några veckor efter släppet när alla börjat slita på prylarna. Och kommer GHWT detta året även till sverige och europa så lär RB tappa MÅNGA kunder till dom.

#19

Postad 25 juli 2008 - 11:33

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
"The Kids Aren't Alright - The Offspring" och "Duality - Slipknot". Finns bara ett att säga om de.
YES! -äntligen!! ;)

Tycker det här verkar vara den bästa spellistan hittills i nåt musikspel ;):)


/D

#20

Postad 25 juli 2008 - 11:39

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en anledning till varför de flyttat fretfärgerna på trumsettet ett steg åt "vänster". Med början på röd och slutar på grön?

#21

Postad 26 juli 2008 - 09:23

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns en anledning till varför de flyttat fretfärgerna på trumsettet ett steg åt "vänster". Med början på röd och slutar på grön?

Knepigt, det är samma sak på RB trummorna. Röd-Gul-Blå-Grön


/D

#22

Postad 26 juli 2008 - 19:39

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Knepigt, det är samma sak på RB trummorna. Röd-Gul-Blå-Grön


/D

Ah är det samma där, då finns det ju en anledning till att Neversoft gjort likadant, undrar varför harmonix började då? ;)

#23

Postad 26 juli 2008 - 22:34

Mums
  • Mums
  • Amatör

  • 55 inlägg
  • 0

Om det där visar sig vara den officiella låtlistan så finns det inte en chans att jag lägger ut pengar på GH:WT
Typ 5-6 låtar jag gillar, sen en massa jox jag aldrig ens hört talas om.


Listan är ju en dröm! :) Massa gamla godingar! För bra för att vara sant i mina ögon ;)

#24

Postad 26 juli 2008 - 23:00

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Listan är ju en dröm! :D Massa gamla godingar! För bra för att vara sant i mina ögon :D



Jag kan inte vänta på att spela Rebel yell ;)


EDIT:

Nu kolla jag igenom alla låtar och börja nästan gråta :lol:

My Chemical Romance: Ett utav mina favorit band :D ( såg dom i malmö )
Don't fear the reaper: En utav anledningar att jag va RIKTIGT nära på att köpa Rock band.
Nirvana: smells like teen spirit: En utav mina favorit låtar och band !!
Metallica
Foo Fighters
Slipknot: Duality ( ska se dom i Stockholm )
Lenny Kravitz: Are you gonna go my way
Hot for a teacher
Rebel yell


MKT MKT mer bra

OMG . KAN INTE VÄNTA LÄNGRE :)

Ursäkta. Jag blev helt i chock . Så bra låt lista har jag aldrig sätt ! :P

Redigerat av -FreakyThing-, 26 juli 2008 - 23:13.


#25

Postad 26 juli 2008 - 23:12

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Knepigt, det är samma sak på RB trummorna. Röd-Gul-Blå-Grön


/D



Vilken färg är HiHat:en på. På ett riktigt trumset så lirar man (de flesta) oftast med högernäven på hihat och vänsternäven korsad under på virveltrumman, försöker dom simulera det eller blir det tvärtom?

#26

Postad 27 juli 2008 - 01:07

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Ja vi får hoppas att listan stämmer, det ser onekligen bra ut. Men att de sopar mattan med rb skulle jag inte hålla med om, rock band är ju alltid rock band lixom ;)

Antiklimax var det ja...
Listan var visst fejk :)

#27

Postad 27 juli 2008 - 01:39

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Antiklimax var det ja...
Listan var visst fejk :)



NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ . DEN VA JU PERFEKT ;) :P

#28

Postad 27 juli 2008 - 10:05

Elessar
  • Elessar
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Vilken färg är HiHat:en på. På ett riktigt trumset så lirar man (de flesta) oftast med högernäven på hihat och vänsternäven korsad under på virveltrumman, försöker dom simulera det eller blir det tvärtom?

HiHaten är den gula som sitter näst längst till vänster och virveln är den röda som sitter längst till vänster.

edit: skrev fel färg på hihaten först.


/D

Redigerat av Elessar, 27 juli 2008 - 10:14.


#29

Postad 27 juli 2008 - 17:18

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Vilken färg är HiHat:en på. På ett riktigt trumset så lirar man (de flesta) oftast med högernäven på hihat och vänsternäven korsad under på virveltrumman, försöker dom simulera det eller blir det tvärtom?

Ja dom sade på presskonferensen och under intervjun med Gamespot att dom ändrat dessa för att mer "efterlikna" ett riktigt trumset så det kan nog vara som du skriver B).

Redigerat av Jack of all trades, 27 juli 2008 - 17:18.


#30

Postad 21 augusti 2008 - 12:53

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Om det här stämmer så är det ju coolt: (från idg.se)

"Flera av titlarna imponerar. Guitar hero world tour verkar slå Rock band i det mesta. Instrumenten är skönare och känns proffsigare, trummorna är grymma - och trådlösa. Gitarren har fått en så kallad slide bar, en tryckkänslig yta som kan användas för solon. Inställningsmöjligheterna för varje instrument är så många att de är svåra att överblicka, bland annat kan gitarren användas som synt.

För första gången kan man också använda instrumenten helt fritt. Musiken kan både spela in och sedan mixa i medföljande program. Svettigt! "

#31

Postad 21 augusti 2008 - 13:22

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
tool!

drool! :>

givet köp :>

#32

Postad 21 augusti 2008 - 14:37

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Synd bara att dom ska försötra spelet med Kent!!!!!! Hoppas verkligen inte att dom är med i karriärläget! Kommer vägra spela den låten!

#33

Postad 21 augusti 2008 - 14:53

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
meh ok, fake lista :)

idg kan man liks inte lita på för övrigt :>

#34

Postad 29 augusti 2008 - 14:27

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Har ni någon anning om hur man aktiverar star power i Gh world tour . Hade vairt roligt om det var som i RB :D

Om det är lika dålig sync som i gh3 så köper jag inte det, eftersom då kan man komma helt ur takt på trummorna :(

#35

Postad 29 augusti 2008 - 15:03

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Har ni någon anning om hur man aktiverar star power i Gh world tour . Hade vairt roligt om det var som i RB :(


Hurså? Det var ju Guitar Hero som var först med det sättet att aktivera star power, sen kopierade ju rock band det, inte som det var tvärtom menar jag.

#36

Postad 29 augusti 2008 - 15:19

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Fast Harmonix gjorde ju GH 1 och 2 och sedan RB, så det var snarare Neversoft som kopierade Harmonix sätt till Gh3 och antagligen är det samma sätt i GHWT :(

#37

Postad 29 augusti 2008 - 15:25

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Iofs, är ju samma utvecklare till GH1, GH2 och RB, tänkte jag inte på.

#38

Postad 29 augusti 2008 - 17:50

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Hurså? Det var ju Guitar Hero som var först med det sättet att aktivera star power, sen kopierade ju rock band det, inte som det var tvärtom menar jag.


Ojoj, jag var stressad och glömde visst skriva rätt :(

Jag menade, har ni någon aning om hur man aktiverar star powern på TRUMMORNA i Guitar Hero World tour :D

Redigerat av -FreakyThing-, 29 augusti 2008 - 17:51.


#39

Postad 29 augusti 2008 - 18:56

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Ojoj, jag var stressad och glömde visst skriva rätt :(

Jag menade, har ni någon aning om hur man aktiverar star powern på TRUMMORNA i Guitar Hero World tour :D

Man slår på båda cymbalerna samtidigt

#40

Postad 12 september 2008 - 19:14

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Nu är den riktigta låtlistan släppt!

Spoiler


Dream Theater och Survivor ser jag fram emot!! :)

Redigerat av Majorglenn, 12 september 2008 - 19:16.


#41

Postad 12 september 2008 - 19:23

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Man blev ju inte mindre sugen nu precis!!!
Vet inte om det är värt att lägga 2000 på ett spel när man bara har studiebidrag?!

#42

Postad 12 september 2008 - 19:26

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Ser helt OK ut. Sen är säkert många av låtarna som man inte ens känner igen bra B)
Personligen så tyckte jag låtlistan till RB2 innehöll lite fler guldkorn, men man får väl äga båda helt enkelt :)

#43

Postad 12 september 2008 - 20:36

nickr
  • nickr
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Jag knappt vänta på att få spela Trapped under ice! Känns också skönt att hela Death Magnetic kommer att släppas som DLC också.

#44

Postad 12 september 2008 - 21:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0

Jag knappt vänta på att få spela Trapped under ice! Känns också skönt att hela Death Magnetic kommer att släppas som DLC också.


Det släpptes som DLC idag.

#45

Postad 16 september 2008 - 07:22

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Kommer GH3 gitarren att funka till GH4?

#46

Postad 16 september 2008 - 09:03

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 610 inlägg
  • 0
Hoppas det är mänskligare achievementslista i Guitar Hero World Tour, som det är nu kommer jag inte ens upp i 100p, hehe, fast jag är rätt värdelös på dom här spelen, klarar det på medium men på hard blir det stopp på vissa låtar :)
Tycker ändå det är kul och ser verkligen fram mot trummorna, dom verkar ju överlägsen Rock Band 2s trummor som bara är en uppdatering av RB1.

#47

Postad 16 september 2008 - 09:32

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
cool låtlista.. schysst mix! looking forward..

#48

Postad 16 september 2008 - 09:39

Unregistered0d5d0cd6
  • Unregistered0d5d0cd6
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Känns som en skön blandning låtar.
Någon som har koll på releasedatum? Verkar som 2008-11-07 känns mest aktuellt eftersom de flesta på prisjakt anger detta datum?

#49

Postad 16 september 2008 - 15:51

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Hur stor är chansen att Tool kommer till RockBand?
Vore ju drömmen att få spela Schism på bas!

#50

Postad 16 september 2008 - 18:01

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Någon som vet om GH4s trummor funkar i rock band? Kommer ju att kännas lite overkill att ha två trumset i vardagsrummet



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.