Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fifa 09

414 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Kommer du att köpa Fifa 09? (52 medlem(mar) har röstat)

Kommer du att köpa spelet?

  1. Redan förhandsbokat (6 röster [11.54%])

    Procent av omröstning: 11.54%

  2. Antagligen på release-dagen (16 röster [30.77%])

    Procent av omröstning: 30.77%

  3. Jodå (17 röster [32.69%])

    Procent av omröstning: 32.69%

  4. Kanske begagnat (4 röster [7.69%])

    Procent av omröstning: 7.69%

  5. Njet (9 röster [17.31%])

    Procent av omröstning: 17.31%

Rösta Gäster kan inte rösta
FIFA 09 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 8,37 (7) 139:-

#1

Postad 05 augusti 2008 - 19:08

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
Då är det snart dags för Fifa 09 att släppas.
Europa-releasen är satt till 25.9.2008

Postad bild

Lite nytt till Fifa 09 jämfört med Fifa 08:
- Hårdare skott, inte de lob-betonade skotten från 08. Långskott där fick ofta drygt med höjd om man ville nå fram till mål.
- Fokus ligger på bra respons med kontrollerna, dvs spelaren ska ta minimalt med tid på sig att överföra knapptryckning till reaktion.
- Målvakter gjorda mänskliga, inte samma övermänskliga reflexer och räckvidd som FIFA08 och Euro08.
- Taktiksliders som kan sparas och bytas on-the-fly i spel.
- Närkampsspelet totalt omgjort, så förhoppningsvis blir det inte flera situationer där AI-spelare dribblar omkring i evigheter medan man själv springer precis efter och förgäves försöker få sin spelare att kanske skicka fram ett ben eller knuffas lite.
- 3 hastighetslägen, så att man själv kan välja om man vill ha ett långsammare mera realistiskt tempo på animationer, eller om man kanske gillar PES2008 med det lite maniska (övermänskliga) tempot.

Postad bild

2 st videos (på spanska dock):
1: http://www.vimeo.com/1441548
2: http://www.vimeo.com/1441737

Redigerat av sinnes, 05 augusti 2008 - 19:35.


#2

Postad 05 augusti 2008 - 19:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

2 st videos (på spanska dock):
1: http://www.vimeo.com/1441548
2: http://www.vimeo.com/1441737

Är det Arsenal-Chelsea gameplay? Finns på engelska i "kommande spel" annars.

Jag tyckte det såg intressant ut. Inläggen ser lite knepiga ut dock.

#3

Postad 05 augusti 2008 - 20:39

thedon
  • thedon
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Verkar bli ett riktigt bra spel fixar de responsen på knapparna så går det om pro evo helt klart! Undar dock varför du har bilderna från 07 spelet?

#4

Postad 06 augusti 2008 - 08:01

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
grymt pepp på det här spelet..! efter 350 live-matcher i 08:an har jag bestämt mig för att det spelet redan där passerade pro evo som bästa fotbollsspelet för 360:n, jag var tveksam i början men tack vare det starka försvaret i fifa 08 blev spelet verkligt intressant och det krävdes true skills för att få in så mycket som en enda boll mot en skicklig motståndare.. filmerna här visar ett mycket högre tempo men det ser ändå ut som att försvaret fortfarande är svårt att passera, om fifa 09 förbättrar långskott, animationer och följsamhet (plus att jag såg några intressanta nya dribblingar också + försvarare som knuffades undan med fäktande armar..) utan att för den skull trilla tillbaks ner i arkadfotbollens träsk tror jag det här kan bli riktigt riktigt bra!

#5

Postad 06 augusti 2008 - 20:31

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Verkar bli ett riktigt bra spel fixar de responsen på knapparna så går det om pro evo helt klart! Undar dock varför du har bilderna från 07 spelet?


Googlade på Fifa 09 och då dök dessa bilder upp.
Även om de är från 07 så liver de upp :P

#6

Postad 09 augusti 2008 - 15:27

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Fan vad bra det här spelet verkar bli, längtar längtar!

3 oktober är det dags. Zlatan fyller år och Fifa kommer i brevlådan!

Redigerat av yacob, 09 augusti 2008 - 15:28.


#7

Postad 12 augusti 2008 - 12:24

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
2st Gameplayfilmer:
http://www.youtube.c...WTlPpKF4&fmt=18
Man Utd Vs Liverpool
http://www.youtube.c...b8z7CYBY&fmt=18
Chelsea Vs Arsenal

#8

Postad 20 augusti 2008 - 10:50

thedon
  • thedon
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
http://www.gametrail...ayer/38556.html

Ser riktigt bra ut!
Passningarna verkar bättre samt att det ser enklare ut att springa med boll. Tempot verkar vara perfekt, detta kommer bli ett riktigt bra spel som i år kommer gå förbi PES.

#9

Postad 20 augusti 2008 - 11:37

thedon
  • thedon
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Idag skickade EA ut en pressrelease som berättar detaljerna om tjänsten "adidas Live Season". Det innebär att alla som är uppkopplade till Playstation Network, PC med nätuppkoppling eller Xbox Live får ett ständigt flöde av data och analyser från fotbollsvärlden och bestämmer på så sätt spelares och lags form. En liga ingår gratis, men för att få uppdateringar från fler ligor tillkommer en avgift.


EA har också säkrat de exklusiva rättigheterna till spanska La Liga och Adelante (andradivisionen).

Ett demo till FIFA 09 kommer så småningom att släppas.

Taget från Level7

http://level7.nu/spe...p...&aid=177098

#10

Postad 21 augusti 2008 - 01:14

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Idag skickade EA ut en pressrelease som berättar detaljerna om tjänsten "adidas Live Season". Det innebär att alla som är uppkopplade till Playstation Network, PC med nätuppkoppling eller Xbox Live får ett ständigt flöde av data och analyser från fotbollsvärlden och bestämmer på så sätt spelares och lags form. En liga ingår gratis, men för att få uppdateringar från fler ligor tillkommer en avgift.


EA har också säkrat de exklusiva rättigheterna till spanska La Liga och Adelante (andradivisionen).

Ett demo till FIFA 09 kommer så småningom att släppas.

Taget från Level7

http://level7.nu/spe...p...&aid=177098


Den 11 september på PSN och Live (:

#11

Postad 21 augusti 2008 - 14:50

pontii
  • pontii
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Något som jag verkligen saknat är hårdare skott, och framförallt hårda marskott a la Roberto Carlos stuk. Alltid annars när man ska barssa på ordentligt på långt avstånd så blir det ju höjdare. Hoppas det förbättrats.

Detta ser jag fram emot!

#12

Postad 21 augusti 2008 - 14:55

chefcalle
  • chefcalle
  • Lärjunge

  • 256 inlägg
  • 0
ser lovande ut, blir att införskaffa detta utan tvekan

#13

Postad 10 september 2008 - 14:46

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
Dags att liva upp denna tråden!
3e oktober är release va? Det är ju snart. ;)
Jag hade alltid gillat pes merän fifa men sen 08 upplagan så har fifa blivit första valet.
Så jag tänker helt klart köpa 09an.

Har någon hitta information om svenska releasen även denna gång bara kommer ha svenska kommentatorer?
I 07an fanns alla språk medan i 08an var typ svenska, spanska och nått mer.
Glenn och Strömblad var horribla i 08an så är det likadant i 09an så lutar det åt att jag importerar spelet från england för att få Andry Gray eller whoever it is istället för en dåligt programmerad Glenn.

#14

Postad 10 september 2008 - 15:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Glenn och Strömblad var horribla i 08an så är det likadant i 09an så lutar det åt att jag importerar spelet från england för att få Andry Gray eller whoever it is istället för en dåligt programmerad Glenn.

Ja herregud. Jag blir spyfärdig av att lyssna på Glenn på TV och det är fanimig ännu värre i spelen. Kör alltid med engelska.

#15

Postad 10 september 2008 - 15:31

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

  • 394 inlägg
  • 0
har förbokat spelet och kommer köra stenhårt från dag 1, 3:e oktober - också bytt till fifa från PES iom 2008-generationen och kommer stå fast åtminstone en säsong till..

#16

Postad 10 september 2008 - 15:51

pontii
  • pontii
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Var det inte Åke Unger som var kommentator i '08:an?

#17

Postad 10 september 2008 - 21:58

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

  • 2 346 inlägg
  • 0
Glenn Hysen och Henrik Strömblad... :)

#18

Postad 10 september 2008 - 22:55

karensdagsmannen
  • karensdagsmannen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
I morgon förmiddag släpps demot!

Och, utan att kunna ange någon explicit källa, kommer jag ihåg att de i någon latinamerikansk videopreview av Fifa 09 scrollade förbi "Välj kommentatorspråk" i menyerna. Återstår att se om det gör det vi vill och når oss skandinaver också.

#19

Postad 11 september 2008 - 00:02

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Jag läste på game att dom har 2:a oktober som "preliminärt releasedatum". Har ingen hårddisk på min xbox än så jag får tanka demot till pc på fredag... och stå ut med att testa det istället.... buhu.

#20

Postad 11 september 2008 - 10:19

b0wlingb0y
  • b0wlingb0y
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Demot finns för nedladdning nu...!

#21

Postad 11 september 2008 - 15:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Provar ni demot för fullt eller? De är lyriska i USA:

http://www.neogaf.co...ad.php?t=334795

My impressions after 3 matches :

-Very fast, controls are great.
-Passing is alot easier, but it's not easy to score ( defending AI is good )
-Graphics are phenomenal, faces really look alike
-Presentation is TOP NOTCH. Remember Fifa08 where while loading you could walk around on a standard pitch and shoot some balls? Well it's the same here but presented better, and when it's done loading your standing on the field where you are about to play, fans are shouting etc, pretty cool stuff.
-Like I said, the gameplay is fast, which is a good thing. This feels faster than Euro08, and just as fast as Pes06 ( which is the only pes i play anyway ).
-Penalties kind of suck, or maybe I just need to train more :).

Comparing this to Pes? I don't know I'd have to see the new Pes09 demo, but I like this just as much or even better than Pes06. Retarded strategies don't work in this game which is a good thing imo :).


Its impossible for pes to beat this, its almost perfect in everyway. They have tweaked it alot from 08 which is all it needed. R.I.P PES.

Turn everything to manual, its the only way to play the game if you have it on assisted then you are letting the computer do 90% of the work for you. As a life long football fan who has a season ticket haway the lads and has been watching football for 20 years this is the closet yet to the way the game is played.


My God. Hur ska jag kunna välja :) . Problemet med FIFA hittills har varit att man inte får achievments om man spelar två i samma lag. Om de ändrat på det så...

#22

Postad 11 september 2008 - 16:06

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Tankar demot till PC nu, inte riktigt samma sak men men, man hinner vänja sig lite vid hur spelet känns iaf. :)

#23

Postad 11 september 2008 - 16:31

pontii
  • pontii
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0
Det där Zoiler var oerhört glädjande att läsa. Hoppas det ligger någon substans i det med. Längtan är enorm nu! :)

#24

Postad 11 september 2008 - 18:15

karensdagsmannen
  • karensdagsmannen
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Jag har varit PES-kille i många år (ända fram till EURO 2008), men det här är något helt otroligt — äntligen den (roliga!) ultimata moderna fotbollssimulatorn! Fantastiskt bra! Responsivt, utan att vara för robotaktigt à la PES. Skotten! Äntligen hårda men varierade skott!

Synd bara att man är hänvisad till tvåminutersmatcher i några veckor till...

#25

Postad 11 september 2008 - 18:31

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Älskar 09 demot :)

#26

Postad 11 september 2008 - 18:47

pontii
  • pontii
  • Användare

  • 144 inlägg
  • 0

Jag har varit PES-kille i många år (ända fram till EURO 2008), men det här är något helt otroligt — äntligen den (roliga!) ultimata moderna fotbollssimulatorn! Fantastiskt bra! Responsivt, utan att vara för robotaktigt à la PES. Skotten! Äntligen hårda men varierade skott!

Synd bara att man är hänvisad till tvåminutersmatcher i några veckor till...


Håller med dig helt och hållet, alltid vart PES-fantast till Euro '08 som jag hittills tycker är det bästa fotbollspelet. Och om detta nu är ännu bättre har jag inget mer att önska :)

#27

Postad 11 september 2008 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0
Vi får väl se hur det blir med PES 09 men de har stått och trampat på samma ställe sedan femman nu, medan FIFA långsamt men säkert utvecklats och sneglat på konkurrenterna vad som behöver göras. För att till slut kunna känna sig säkra nog att köra efter en egen stil.

Jag önskar bara att de fixar achievmentsystemet. Det skulle göra mycket. Men jag ska testa PC-demot och se.

#28

Postad 12 september 2008 - 01:59

dabo
  • dabo
  • Användare

  • 194 inlägg
  • 0
Har inte varit något fifa fan på senare år men demot var verkligen bra. Häftigt att spelaren zoomas in när man gör långa löpningar och man hör spelaren springa.

#29

Postad 12 september 2008 - 02:17

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
http://www.amazon.co...=A3P5ROKL5A1OLE

Release 26 September? *confused*
Kollat runt lite på alternativ om vi svenskar måste stå med glenn och strömberg även detta år, vilket jag inte har någon större lusst med.
Amazon.uk eller Play.com verkar lämpligast.

Någon som har hittat info angående kommentatorerna?

#30

Postad 12 september 2008 - 09:10

JHGBaouns
  • JHGBaouns
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Om någon hittar ett bra pris kan vi väl posta det här.
(lika med NHL 09 och Pes 09 )
/JL

#31

Postad 12 september 2008 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Kollat runt lite på alternativ om vi svenskar måste stå med glenn och strömberg även detta år

Haha :)

Testade demot på PC. Det är inte alls samma som youtubefilmerna jag sett så det är inte lika med 360-versionen på långa vägar.. Men det var rätt hyfsat ändå. Fast jag spelade med tangentbord och det går ju inte.

#32

Postad 12 september 2008 - 13:54

thedon
  • thedon
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
någon som vet när demot släpps för silver medlemmar?

#33

Postad 12 september 2008 - 16:18

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Märkte precis en dålig grej, kanske är så i verkligheten men har svårt att tro det.
Var förbi med 2 spelare varav en 5 meter framför som jag passar till och domaren blåser offside även fast det var långt ifrån

#34

Postad 12 september 2008 - 16:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

kanske är så i verkligheten men har svårt att tro det.

Svårt att säga när man inte kan se själva situationen =P.

#35

Postad 12 september 2008 - 16:29

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
ÄNTLIGEN!!! Äntligen så är det skönt att göra mål på ett FIFA spel... Det tog typ 10 år, men ÄNTLIGEN så är det skönt att stänka in en boll!!!

Märkte precis en dålig grej, kanske är så i verkligheten men har svårt att tro det.
Var förbi med 2 spelare varav en 5 meter framför som jag passar till och domaren blåser offside även fast det var långt ifrån


Även om du är fri med 2 spelare och passar till spelaren längst fram av de 2 så blir det offside.

#36

Postad 12 september 2008 - 16:51

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Japp, du får aldrig passa bollen till en spelare framför dig som är förbi deras sista back, oavsett om du själv är förbi eller ej. Så det är som det ska. (fick också ett mål bortdömt pga det innan idag på pcdemot)

Jag hoppas på mäjligheten att tanka andra språk. Har förbokat på game men kanske ska förbeställa på amazon.co.uk istället.

#37

Postad 12 september 2008 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Även om du är fri med 2 spelare och passar till spelaren längst fram av de 2 så blir det offside.

Kan det verkligen vara så han menade då. Menar.. det säger ju sig självt att det är offside om man är plus 5 meter fri från sista backen.

#38

Postad 12 september 2008 - 18:08

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Jag kom fri från kanten och en av mina snabbare spelare sprang förbi närmare mitten och en bit framåt. Passade honom och blev offside. När man tänker lite på det så borde det ju vara offside

#39

Postad 12 september 2008 - 18:11

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Jo men det han menar är att 2 spelare var fria, den ena fria passar snett framåt till den andra fria (som är snett framför, det är offside det med. :)

Är det den som är längst fram som har bollen och slår bollen till spelaren som är "bakom" är det däremot inte offside.

|  |.
|						MÅL
|	  |				  
|

Halvsvårt att rita men punkten är bollen, om den slås framåt i plan mot en spelare som befinner sig i en offsidesituation så är det offside, oavsett om spelaren som passar är offside eller ej.

#40

Postad 12 september 2008 - 19:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

När man tänker lite på det så borde det ju vara offside

..Ja :)

Med ganska fet marginal också.

Enda möjligheten att det inte ska vara offside i ett sånt läge är ifall det hela sker på egen planhalva.

Det jag reagerade på främst var att han sa:

Var förbi med 2 spelare varav en 5 meter framför som jag passar till och domaren blåser offside även fast det var långt ifrån


Trodde han kunde regeln iom det.

#41

Postad 12 september 2008 - 19:37

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Har även märkt att om man tar emot bollen när man är offside med kanske 2 meter och springer onside och gör sig av med bollen blåser inte domaren

#42

Postad 12 september 2008 - 21:08

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0

Haha :)

Testade demot på PC. Det är inte alls samma som youtubefilmerna jag sett så det är inte lika med 360-versionen på långa vägar.. Men det var rätt hyfsat ändå. Fast jag spelade med tangentbord och det går ju inte.


Haha zoiler det blev lite fel ja.
Min ursäkt är tidpunkten på dygnet. B)

Mitt guldabbonemang på boxen tog slut nyligen så kunde inte ladda ner demot, grr.
Beställde nytt igår från webhallen men får la vänta tills på måndag även om det är skickat.
Vill spela nuuuu... youtube filmerna gör mig riktigt spelsugen.

Redigerat av Shire, 12 september 2008 - 21:09.


#43

Postad 12 september 2008 - 21:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Har även märkt att om man tar emot bollen när man är offside med kanske 2 meter och springer onside och gör sig av med bollen blåser inte domaren

Det är helt fel i så fall. På riktigt blir du... err... avblåst.

#44

Postad 12 september 2008 - 22:04

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Det är helt fel i så fall. På riktigt blir du... err... avblåst.

Alltså är det någon bugg i demot, ibland tar det 3-4 sekunder innan domaren blåser för offside

#45

Postad 12 september 2008 - 22:08

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

  • 1 930 inlägg
  • 0
Kan ju vara så att det är en sen offsideavvinkning också, händer då och då på riktigt också :)

Redigerat av ShaManIX, 12 september 2008 - 22:08.


#46

Postad 12 september 2008 - 22:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlägg
  • 0

Alltså är det någon bugg i demot, ibland tar det 3-4 sekunder innan domaren blåser för offside

Men bara han blåser så är det ingen bugg :)

#47

Postad 13 september 2008 - 01:48

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0
Demot är grymt, men varför är det endast 2x2 min? Hinner knappt etablera något spel innan det är över. Inte säljer EA mindre Fifa-spel om de hade varit 5x2 min?

Om någon har något fett tips på vart man kan beställa det ifrån innan det når sverige i PAL-formatet så måste ni posta här! (:

#48

Postad 13 september 2008 - 10:22

Unregisteredb30efd09
  • Unregisteredb30efd09
  • Lärjunge

  • 424 inlägg
  • 0
Yacob: Amazon.co.uk har engelsk version från den 26:e september, som enligt bilden är PAL, vet inte hur jag ska kolla spec på deras sida dock.

#49

Postad 13 september 2008 - 11:25

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Yacob: Amazon.co.uk har engelsk version från den 26:e september, som enligt bilden är PAL, vet inte hur jag ska kolla spec på deras sida dock.


Hmm...jag trodde 3 oktober var lanseringsdatumet för hela världen, ja i alla fall Europa? Men ingen är gladare än jag om man kan få tag i det tidigare och till ett rimligt pris. Annars hoppas jag på att elgiganten kör en 399SEK-variant som de brukar ha på vissa nyreleaser.
Vad det gäller om det är PAL eller ej så måste det väl nästan vara PAL eftersom UK använder sig av just nämnda format?
Releasedatumet känns konstigare...hmm

Redigerat av yacob, 13 september 2008 - 11:29.


#50

Postad 13 september 2008 - 11:55

Shire
  • Shire
  • Användare

  • 192 inlägg
  • 0
För min del bryr jag mig mindre om det kostar 400 eller 500.
Vill bara slippa svenska kommentatorer.
Så importera från England ligger nära till hands för mig.
Fanns billigt på axelmusic tror jag också men där var det amerikanska versionen med ntsc, så funkar inge bra.

EDIT: http://www.fifa09.ea...s/entryid/25210

Gammal news men jag såg inte den förränn nu så är säkert inte ensam. Smådetaljer som gör ett spel roligt.

Redigerat av Shire, 13 september 2008 - 12:09.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.