Har spelat spelet i ca 50h sen jag fick det i fredags förra veckan men hade väl klarat spelet ungefär runt 20h strecket kan jag tänka mig, men är en trophy whore.
Spelet är svårt och du lär riva dig i håret och svära till ofta även fast du brukar vara en lugn och sansad spelare.
Som sagt spelet är svårt.. första gångerna du möter på nåt stort elakt så kommer du förmodligen dö.
Du kommer hata spelet men kommer inte kunna sluta, du bara måste få försöka igen för nu känner du att du har en chans.. du dör igen, förlorar alla samlade själar, river och svär lite till och sen försöker du igen.
Så höll spelet på för mig dom första 3-4 bossarna och jag hatade och älskade det men sen började det gå mer och mer utför.
Bandesignen i början är underbar. Härliga stora slottsruiner som man kollar igenom varje vrå i för att inte missa nåt. Sen faller det pladask på ett antal senare banor där allting bara känns ihopkastat och ogenomtänkt och minsta lilla felsteg betyder att du får börja om från början.. och det kommer komma ett antal gånger då du måste chansa och ta ett steg utför kanten om du vill ta dig vidare.. vissa fall ser man ut som man kommer överleva.. man hoppar ner.. dör.. bara att börja om.
Jag dör gärna av en fiende man borde ha blockat bättre, tajmat rullningarna bättre eller nåt sånt men att dö för att man inte får nån anvisning alls vart man kan hoppa ner och överleva eller råkar locka på en fiende i luften.. tappar siktet på gångarna i 1-2sekunder och faller ner för att dö.. det är bara jobbigt och inte alls särskilt underhållande.
Som tur är kan man som dom flesta vet lämna små meddelanden, dom flesta ställena där du kan/ska hoppa ner finns det ett meddelande på marken som säger det.
Men såklart finns det även ställen där folk lämnar meddelanden som inte stämmer alls.
Sen själva online upplevelsen.
Jag köpte ett ex åt min bror och mig.. han släpade upp tvn och sin ps3a till min lägenhet för nu skulle det bli co-op av.
Men det va ju lite bortkastat också.
Om vi säger att X och Y vill spela bossen på banan 1-2 säger vi så måste en vara i human form och en i spirit form och ingen kan ha klarat banan tidigare.
Y som är i spirit form lägger ut sin "symbol" på marken som kommer synas för X som är i human, X trycker på den och Y kommer in i X spel.
Bossen klaras av och men eftersom X är personen i human form är det bara han som får storyprogression, Y belönas med att få sin human form.
X kommer då avancera till 1-3 medans Y är kvar på 1-2 och eftersom X är klar med 1-2 kommer han inte kunna lira med någon igen på den banan.
Det betyder att om du vill lira med en polare så kommer det oftast inte gå, någon enstaka bana då och då kan man lyckas klämma in. Ursäkta om det blev lite rörigt där.
Förstår varför dom gjort så.. så att man inte ska kunna boosta varandra genom varje bana och inte få uppleva svårighetsgraden alls men jag hade gärna kunna lira tillsammans med mina polare.
Det finns tre sätt att återfå sin human form, klara en boss ensam eller med någon annan, använd ett item som i början är ganska sällsynt eller.. det här gjorde mig så irriterad i början.. tvinga dig in hos nån som är i human form.. döda denne och få human form som belöning.
Första gången jag fick min human form va jag överlycklig.. äntligen mer liv. Jag hann bara starta en ny bana innan det kom ett "Black Phantom has broken in" meddelande och det tog ett slag från denne spelar så va jag tillbaka i spirit.
I början när man i stort sett bara har som val att klara en ny boss för att få tillbaka sin human form så va det bara jobbigt men sne när man fått tillräckligt många items för det så slutar man bry sig.
Kan säga iaf att spelet är svårt.. till en början. Spelet har mäktiga bossar som kräver väl genomtänkt taktik.. till en början.. många av bossarna va riktiga besvikelser. Vapnena känns alla väldigt olika också till en början men ju fler vapen man får desto mer märker man att det inte var mer skillnad än att tex vanliga svärd och lite större svärd har snäppet olika attacker som lämpar sig vid olika tillfällen.. thats it.. inte så att du har ett vanligt long sword och hittar ett knights sword och förväntar dig att det ska hanteras annorlunda.
Bara storlek och vapentyp som spelar in.. vilket jag tycker är lite tråkigt eftersom dom verkligen betonade i developers walktroughs och alla vapen skulle vara annorlunda.. kanske jag som missuppfattade bara.
Vet inte varför jag rabblar så mycket.. de mesta vet väl folk redan men det är sent, jag kan inte sova och jag behöver nåt att göra.
Egentligen tycker jag inte spelet är så speciellt.. det är ett riktigt roligt och helt klart värt att spelas men jag hade väntat mig samma Wow! känsla som jag fick i början av spelet genom andra halvan också.