Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zoom objektiv till Nikon D40 ?

115 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 13 januari 2009 - 16:23

speffy
  • speffy
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Jag hade tänkt köpa mig ett zoom objektiv till min d40. Ska ut på safari och fota lite djur osv.
Har en Nikon d40 med kit objektivet 18-55 och funderar nu på att komplettera med ett zoom objektiv.
Jag är nybörjare inom fotografering och har inte fotat speciellt mycket med min d40.

Har kollat på Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR skulle detta passa bra ?
Vill inte lägga allt för mycket pengar på objektiv eftersom jag inte fotar så mycket annars.
Fast vill inte vara dumsnål och köpa det billigaste heller om det inte är speciellt bra.

Är tacksam för tips då jag har dålig koll på vad som är bra och vad man ska kolla på när man tittar på olika objektiv.

#2

Postad 13 januari 2009 - 17:20

Unregistered97a8a24e
  • Unregistered97a8a24e
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Iom att du ska på safari antar jag att det är väldigt bra ljus, därför skulle jag faktiskt slå till på ett Sigma 70-300 istället. Visst är VR riktigt trevligt, speciellt i dåliga ljusförhållanden, men i ljusstarka förhållanden är detta alternativ riktigt bra. Kostar lika mycket som 55-200 också. De extra 100mm kan vara mycket värda. Köp APO versionen. Ska tydligen vara stor skillnad på denna och den utan APO. Köp isf den som heter New eller II, den funkar med D40/D40X/D60.

Redigerat av Unregistered97a8a24e, 13 januari 2009 - 17:21.


#3

Postad 13 januari 2009 - 18:24

Supernaut77
  • Supernaut77
  • Guru

  • 4 148 inlägg
  • 0
Då röstar jag på 55-200 :P