Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Call of Duty: Black Ops 3 [XB1]

95 svar till detta Àmne Cod BO3 Black Ops 3 Call of Duty
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Call of Duty: Black Ops III (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 5,86 (6) 249:-

#1

Postad 10 april 2015 - 07:42

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

SÄ dÄ var det klart att Treyarchs CoD slÀpp för november 2015 kommer bli Black Ops 3!

 

Teasers som slÀppts de senaste dagarna visade material som verkade peka pÄ att Cod 2015 skulle utspela sig i andra vÀrldskriget men det verkar inte bli sÄ, i alla fall inte i multiplayer om jag fÄr gissa. Singleplayer kommer ev. utspelas under flera olika perioder dock. Utan det verkar bli en ren framtidsshooter i multiplayer och dÄ ev. Ànnu lÀngre fram i tiden Àn Advanced Warfare. Med soldater som Àr mer som cyborgs Àn mÀnniskor. FrÄgan om Exo suits eller nÄgot motsvarande kommer finnas dÀr Àr ju vÀldigt intressant. Jag tror att det kommer finnas nÄgot i den stilen, frÄgan Àr i vilken utstreckning. Wallrunning a la Titanfall Àr inte omöjligt.

 

MÄnga av oss, mig inkluderat, vill se att man gÄr tillbaka till andra vÀrldskriget eran eller alt. vietnamkriget men det som Àr inne nu verkar ju vara framtidsshooters och med tanke pÄ de enorma framgÄngarna med Black Ops 1 och 2 sÄ vore det nog ekonomiskt vÀldigt osmart med ett CoD - WaW2 just nu, tyvÀrr.

 

SÄ vad tror ni andra om Black Ops 3? Om nÄgon ska klara av att fixa ett bra CoD i framtida miljö sÄ Àr det Treyarch vÄgar jag pÄstÄ!

 

Liten film dÀr Ali-A berÀttar om nya BO3 och vad han tror och tycker om det:

https://www.youtube.com/watch?v=rz0wllCgnKk

 



#2

Postad 10 april 2015 - 12:47

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 1

Spelar sjĂ€lv fortfarande Blops 2 nĂ€r jag vill lira CoD, mycket hellre Ă€n AW. Ghost tröttnade jag pĂ„ efter 3 prestige eller nĂ„t.

Ibland fÄr man lobbysurfa sÄ man slipper sniprarna för de Àr fruktansvÀrt irriterande i Blops2!

 

Killstreaks Àr en stor del i CoD. I Ghost sög de. I AW fÄr man inga för det kommer folk flygande i alla riktningar och man kan inte fÄ kartkontroll dÄ man inte vet var de spawnar eller vart folk kommer ifrÄn.

 

Hoppas pÄ ett CoD med mer linjÀr kartdesign, tidsÄlder kvittar bara gubbarna inte kan flyga.

 

Detta vill jag se i ett nytt CoD:

-Att man syns pÄ UAV nÀr man sitter still

-Sniper som i CoD 1

-Inget one man army eller commando som i MW2

-Killstreaks liknande MW2 och Blops 2, gĂ€rna en Nuke

-Panic knife som Blops 2

-Ta bort tac. insert

- Ett bra Prestige system dÀr man vill Prestiga och morot att levla upp igen. Inga pengar sÄ man direkt kan köpa samma utrustning

 

Men nu med introduktion av exo sÄ blir det vÀl inte som förr.......



#3

Postad 10 april 2015 - 12:58

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

HÄller med i mycket av det du sÀger. Killstreaks Àr jÀtteviktiga och de har nog aldrig varit sÀmre Àn i Ghosts och det hÄller nog alla med om. JÀtteroliga i MW2 fast lite vÀl kraftfulla, speciellt chopper gunner. I AW Àr de vÀl "ok" fast inte mer. SjÀlv kör jag support pÄ UAV och carepackage och turret. Dvs de tar mer poÀng att tjÀna in men jag förlorar inte poÀngen varje gÄng jag dör. DÄ fÄr jag de garanterat minst en gÄng per match vilket kÀnns helt ok!

 

Eftersom Treyarch utvecklar detta sÄ kan man nog rÀkna med ghost perk som bara fungerar nÀr man rör pÄ sig, som i BO2. Nuke kanske vi inte ska rÀkna med för det har de aldrig haft innan. Hundar dock lÀr sÄklart Äterkomma :)

 

SjÀlv hoppas jag pÄ att vi slipper exo men nÄgot i den stilen lÀr komma. I alla fall att hoppa högre eller liknande. Kan gÄ Ät andra hÄllet ocksÄ som Titanfall men det hoppas jag inte. Jag vill ocksÄ ha mer linjÀrt spel sÄ att man lÀttare kan fÄ killstreaks och inte lika ofta bli dödat helt plötsligt av nÄgon som just boostade bakom ens rygg.

 

Och för guds skill, skippa i skill based match making! Detta driver mig vansinnig! Ibland Àr det faktiskt kul att komma in i en match och bara dominiera alla, det hÀnder ju "aldrig" med SBMM plus att ens nÀtprestanda blir lidande med lagg som följd (ibland i alla fall).

 

Men jag Àr optimistisk! Jag tror Treyarch fixar detta!



#4

Postad 10 april 2015 - 13:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

Det de behöver Àr Pure Barebones, men alas...



#5

Postad 10 april 2015 - 13:38

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • MĂ€stare

  • 2 815 inlĂ€gg
  • 1
Köpte mitt sista cod iom AW, vilket j*vla skrÀpspel. Att det kommer nÄgot lika kul som blops1 lÀr förmodligen inte hÀnda.

#6

Postad 10 april 2015 - 13:40

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

Hoppas de gör det. Har saknat ett bra CoD. Spelar till 95% endast FPS och spelar nu mycket Battlefield men saknar just "run and gun" kÀnslan och den hÀrliga belöningen nÀr man fÄr en hög killstreak (lr pointstreak).



#7

Postad 10 april 2015 - 13:42

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlĂ€gg
  • 0

Jag kan ev förlÄta dom om dom tar och ger mig tillbaka mitt Nuketown ;)



#8

Postad 10 april 2015 - 14:05

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

Det de behöver Àr Pure Barebones, men alas...

+1 pÄ den. Skönt med bara gun to gun utan en massa sikten etc.



#9

Postad 10 april 2015 - 14:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

+ sniperfritt lÀge.

 

Fast Àven med barebones sÄ blir det nog inget bra om de inte fixar laggkompensationen som de infört, som inte fanns pÄ den tiden.



#10

Postad 10 april 2015 - 18:27

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

Tydligen sÄ kunde man utlÀsa en beskrivning av spelet genom att granska htmlkoden för BO3-siten och dÀr stod följande:

 

Call of DutyÂź: Black Ops 3 is the first title for next-gen hardware in the critically acclaimed Black Ops series. Developed by Treyarch, the award-winning creator of the two most-played games in Call of DutyÂź history.

 

Call of Duty: Black Ops 3 deploys players into a dark, twisted future where a new breed of Black Ops soldiers emerges and the lines are blurred between our own humanity and the technology we created to stay ahead, in a world where cutting-edge military robotics define warfare. With three unique game modes: Campaign, Multiplayer, and Zombies, providing fans with the deepest and most ambitious Call of Duty ever.

 

Jag tycker det verkar som att det blir exos.. jag hade hoppats fÄ ett spel helt utan exos. :/



#11

Postad 10 april 2015 - 19:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 0
Om det blir exos blir det en flopp i mina ögon.

#12

Postad 11 april 2015 - 05:39

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0

Om det blir exos blir det en flopp i mina ögon.


I agree, totally :(

#13

Postad 13 april 2015 - 07:25

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

TmarTn hade en undersökning pĂ„ "sin" hemsida http://www.itsallviral.com/gaming dĂ€r frĂ„gan stĂ€lldes om man vill ha exo suits i BO3. Jag kan inte se det nu pga proxyservern hĂ€r pĂ„ jobbet men nĂ€r jag kollade senast sĂ„ lĂ„g den pĂ„ 85 % vill inte ha exo tillbaka. De som röstar kan man nog dock rĂ€kna med Ă€r aningen mer hardcore gamers/CoD-fanboys Ă€r medelgamern. Men Ă€ndĂ„, det Ă€r en rĂ€tt bra indikation. Hoppas Treyarch ocksĂ„ har insett det.



#14

Postad 13 april 2015 - 09:16

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

Tror det Ă€r försent att byta nu dĂ„ de har utvecklat i ett par Ă„r. Men de kanske kan begrĂ€nsa förmĂ„gorna sĂ„ att det t.ex inte gĂ„r att hoppa lĂ„Ă„Ă„Ă„ngt 2x. Lite dash och slide kan gĂ„ an, fast dĂ„ kartorna ocksĂ„ Ă€r till stor del gjorda sĂ„ blir det nog att flyga runt :( .



#15

Postad 13 april 2015 - 11:49

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

Tror det Ă€r försent att byta nu dĂ„ de har utvecklat i ett par Ă„r. Men de kanske kan begrĂ€nsa förmĂ„gorna sĂ„ att det t.ex inte gĂ„r att hoppa lĂ„Ă„Ă„Ă„ngt 2x. Lite dash och slide kan gĂ„ an, fast dĂ„ kartorna ocksĂ„ Ă€r till stor del gjorda sĂ„ blir det nog att flyga runt :( .

 

Jo nu Àr ju större delen av spelet sÄklart redan fÀrdigt. Men vad Àr det som sÀger att de har utvecklat med EXO-suits ifrÄn början? Undersökningen jag syftade pÄ Àr ju inget beslutsunderlag för Treyarch sÄklart utan bara en indikation pÄ vad folk tyckte om exo-suits.



#16

Postad 13 april 2015 - 12:10

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

Jag förstod vad du menar och jag hoppas innerligen att de tre utvecklarna rensar borden för 2016 och kommer med ett CoD som de flesta (tror jag) vill ha.

LÀste nÄgonstans att det Àr endast en liten del som kör MP. De flesta köper bara för kampanjen.......

Om SP spelarna Ă€r den stora massan sĂ„ kanske de inte bryr sig om "oss". Tyckte sjĂ€lv att kampanjen var ganska kul med exo........



#17

Postad 13 april 2015 - 16:48

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0
Ja, siffrorna för mp-delen har ju sjunkit drastisk sedan BO1.
Kommer ihÄg vissa kvÀllar dÄ var det uppemot 1 miljon som lirade mp.
Och nu senast man kunde se spelare online var det max 100000 ute.

Vi snackar xbox nu, pÄ PS vet jag inte hur det utvecklat sig. Men garanterat samma mönster.

#18

Postad 13 april 2015 - 17:07

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
Gör fÀrre spel... klart man tappar spelare dÄ 25-50% stannar kvar i det tidigare spelet. AW sög ju med allt studsande. Mw3 kÀndes som en peak (aldrig gillat blops delen) men blops har alltid haft 2x mer hc spelare som jag Àr sÄ att hitta bra gejms sÄ har blops2 varit bÀst hitills.

#19

Postad 14 april 2015 - 06:47

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

Ja, siffrorna för mp-delen har ju sjunkit drastisk sedan BO1.
Kommer ihÄg vissa kvÀllar dÄ var det uppemot 1 miljon som lirade mp.
Och nu senast man kunde se spelare online var det max 100000 ute.

Vi snackar xbox nu, pÄ PS vet jag inte hur det utvecklat sig. Men garanterat samma mönster.

 

Ifall BO3 blir riktigt bra sÄ tror jag att de flesta kommer börja spela det. Inklusive alla som fortfarande lirar BO2 i vÀntan pÄ nÄgot nytt bra CoD. Siffrorna hur mÄnga som spelar AW och framförallt Ghosts Àr nog rÀtt förödande. De behöver fixa ett CoD som Àr roligt att spela denna gÄngen! Hellre lite scorestreaks som Àr vÀl kraftfulla t.ex., bara de Àr roliga att anvÀnda! DÄ kan serien hitta tillbaka igen.



#20

Postad 14 april 2015 - 07:16

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

Jag tror de flesta fortfarande köper CoD för multiplayerdelen, singleplayern var riktigt underhĂ„llande i AW men som det verkar sĂ„ Ă€r det fĂ„ som ens startar singleplayern. 

 

Jag hade gÀrna sett att man försökt göra en Madden/Fifa av CoD och renodlat konceptet med smÄ steg varje Är istÀllet för att det Àr sÄ yviga kast fram och tillbaka för just nu kÀnns det som att man köper grisen i sÀcken och det har inte varit en positiv upplevelse de senaste tvÄ spelen.



#21

Postad 14 april 2015 - 07:40

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

Ska försöka leta upp kÀllan men jag tror att av de som köper CoD Àr det bara ca 20-30 procent som kör MP.



#22

Postad 14 april 2015 - 08:27

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlĂ€gg
  • 0

Ska försöka leta upp kÀllan men jag tror att av de som köper CoD Àr det bara ca 20-30 procent som kör MP.

SÀger inte att du har fel, men det lÄter helt sjukt, med tanke pÄ att spelen Àr uppbyggda kring MP. SP Àr ju vÀldigt korta kampanjer.



#23

Postad 14 april 2015 - 11:03

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

Ska försöka leta upp kÀllan men jag tror att av de som köper CoD Àr det bara ca 20-30 procent som kör MP.

Ja det har jag ocksÄ hört flera gÄnger. Minns inte exakta siffror men merparten spelar bara SP. Ofta börjar jag titta pÄ SP först efter mÄnga mÄnader. I nya BF:Hardline har jag inte ens startat det.



#24

Postad 14 april 2015 - 11:42

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

  • 1 715 inlĂ€gg
  • 0
Jag har bara spelat igenom en kampanj, o de var BF2. Annars har jag bara kört mp. Men tycker att kampanjer kÀnns sÄ styrda.
Har fastnat för Destinys upplÀgg, kör kampanj i team el sjÀlv, o sedan bygga vidare spelet pÄ det. PvP i destiny har jag inte kört sÄ mkt.

Det som stör mig mest med dagens MP i Cod Àr ju att man blir ju oerhört straffad om man har bra uppkoppling :(. Dom bör satsa pÄ valbara servar tycker jag.

#25

Postad 15 april 2015 - 07:23

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

CoD:s vita lögner:

 

Quick scoping is out of the game.....

Dedicated servers are in the game...... (ryktet sÀger att det finna men bara et fÄtal, ca 10-20% av ens matcher Àr pÄ DS men de ligger lÄngt frÄn svedala)

 

MEN nu ser vi fram emot ett nytt CoD som blir kul!!! B)



#26

Postad 15 april 2015 - 12:56

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 1

hehe ja quickscoping kommer de aldrig plocka ut ifrÄn CoD-serien. vondahaar försökte vÀl det med BO1 (eller var det 2:an?) och fick ju massiv kritik och dödshot till och med. SÄ det togs tillbaka igen. "Lösningen" var ju att inzoomningen var inte precis i mitten av siktet utan det svajjade till ibörjan av ADS. I mitt tycke en bra lösning för att snipers skulle vara snipers och inte overpowered shotguns. Men visst jag förstÄr kidsen som bara kör QS och gillar det.

 

Viktigare dÄ att spelet i alla fall Àr roligt! Sedan om det stundtals Àr irriterande eller obalanserat osv spelar faktiskt mindre roll i det stora hela tycker jag. Bara glÀdjen finns dÀr!



#27

Postad 15 april 2015 - 14:27

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

Viktigare dÄ att spelet i alla fall Àr roligt! Sedan om det stundtals Àr irriterande eller obalanserat osv spelar faktiskt mindre roll i det stora hela tycker jag. Bara glÀdjen finns dÀr!

+1



#28

Postad 15 april 2015 - 14:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 38 031 inlĂ€gg
  • 0

+1

SÄna dÀr inlÀgg har vi ju knappen för numera.

 

Den enklaste lösningen Àr ett sniperfritt lÀge, men det har de vÀl fortfarande inte erbjudit i nÄgot spel?



#29

Postad 15 april 2015 - 15:45

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

Största hjÀlpen nÀr man testar snipern Àr "aim assist"

Om man gĂ„r frĂ„n t.ex. ghost dĂ€r snipern inte var lika OP, till blops2 dĂ€r den Ă€r super OP sĂ„ mĂ€rker man pĂ„ alla vapen att man verkligen sugs till motstĂ„ndarna nĂ€r man siktar in. Mycket mer Ă€n pĂ„ Ghost.

SĂ„ har man en sniper Ă€r det bara att rikta sig nĂ„gorlunda mot mĂ„let och trycka v/h=one shot kill i alla lĂ€gen.

Den fungerar Àven som hagelbössa nÀr man Àr nÀra och dÄ behöver man inte ens sikta..... :rolleyes:

 

P.S. Zoiler, nu ser jag att det finns en knapp :ph34r:


Redigerat av Unregistered7eaa9096, 15 april 2015 - 15:46.


#30

Postad 15 april 2015 - 20:23

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0

SÄna dÀr inlÀgg har vi ju knappen för numera?

finns inte pÄ mobilversionen av forat.
Vart Àr -1 knappen btw?

#31

Postad 15 april 2015 - 20:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlĂ€gg
  • 4
PÄ samma plats som ogillaknappen pÄ Facebook.

#32

Postad 24 april 2015 - 06:48

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

PÄ söndag kommer reveal trailern för singleplayer. DÄ fÄr man nog rÀtt bra med hintar hur multiplayer kommer bli ocksÄ



#33

Postad 25 april 2015 - 12:51

Sonnerphors
  • Sonnerphors
  • LĂ€rjunge

  • 380 inlĂ€gg
  • 0

COD-Black-Ops-3-Leak1.jpgCOD-Black-Ops-3-Leak2.jpgCOD-Black-Ops-3-Leak4.jpgCOD-Black-Ops-3-Leak3.jpg



#34

Postad 25 april 2015 - 12:54

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

Jag gillade inte riktigt den hÀr passagen:

 

New movement system
With Black Ops III, Treyarch premieres a new momentum-based chained-movement system, allowing players to fluidly move through the environment with finesse, using controlled thrust jumps, slides, and mantling abilities in a multitude of combinations, all while maintaining complete control over your weapon at all times.



#35

Postad 27 april 2015 - 09:11

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

Ja dÄ var det klart dÄ. Det kommer finnas "thrust-jumps", "thrust-slides" och wallrunning. Dock ska speciell thrust-jumps vara mycket slöare/lugnare Àn i AW. Mer en mekanik för att slippa stegar (vilket inte ska finnas alls i BO3) Àn en taktik i strid.

Dock kan det bli ett irritationsmoment med wallrunning och thrust-slides kÀnner jag. Man fÄr vÀl helt enkelt vÀnta och se.

Theater-mode ska dock komma tillbaka! Även custom camos som du gör sjĂ€lv till vapnen. Även specialegenskaper pĂ„ karaktĂ€rer som man vĂ€ljer innan varje match, 9 st olika att vĂ€lja mellan. Även karaktĂ€r som man lvl:ar upp i zombie-lĂ€get pĂ„ nĂ„got sĂ€tt ska dyka upp. Lite som i Aliens-lĂ€get i Ghosts antar jag fast kanske mer utvecklat.

Det ska visst Àven gÄ att simma numera och skjuta under vattnet vilket faktiskt ser intressant ut.



#36

Postad 27 april 2015 - 09:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr skeptisk, alla pengarna jag la pÄ det stora digitala paketet med alla dlc för AW som jag sen gav upp efter knappt en veckas spel. Det var sÀmmre i alla aspekter, jag som tyckte ghost var lite klent mot mw spelen sÄ Àr ju aw hemskt. BO3 verkar iaf pÄ pappret ocksÄ suga. Det enda som lÄter intressant Àr kampanjen som skall erbjuda 4 co-op och ett mindre linjÀrt upplÀgg Àn tidigare.

har varit ganska anti bf4 dÄ det inte Àr sÄ tight och har lÄnga matcher och folk som vÀgrar spawna om dom inte fÄr ett fordon osv. Men nÀr aw kom började jag spela bf4 mer aktivt och det har gett mig sÄ mycket mer glÀdje Àn vad cod spelen gjort, dÄ i cod blir man sÄ j*vla förbannad varje gÄng man dör och Àr ens kd under 1.0 kan man ju lika gÀrna stÀnga av skiten. I bf4 sÄ kÀnner jag inte alls den stressen, kan vÀl bero pÄ att jag anser mig vara sÀmst fortfarande efter knappt 200 spelade timmar medans de tusentals man lagt pÄ cod genom Ären :-)

Som sagt coop verkar spÀnnande, mp Verkar meh:-\

Redigerat av SKIBBE, 27 april 2015 - 09:24.


#37

Postad 27 april 2015 - 09:31

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlĂ€gg
  • 0
TrÄkigt att det bara blir mer och mer av allt, samt snabbare och mer run n gun och mindre taktik. :(

#38

Postad 27 april 2015 - 09:38

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr skeptisk, alla pengarna jag la pÄ det stora digitala paketet med alla dlc för AW som jag sen gav upp efter knappt en veckas spel. Det var sÀmmre i alla aspekter, jag som tyckte ghost var lite klent mot mw spelen sÄ Àr ju aw hemskt. BO3 verkar iaf pÄ pappret ocksÄ suga. Det enda som lÄter intressant Àr kampanjen som skall erbjuda 4 co-op och ett mindre linjÀrt upplÀgg Àn tidigare.

har varit ganska anti bf4 dÄ det inte Àr sÄ tight och har lÄnga matcher och folk som vÀgrar spawna om dom inte fÄr ett fordon osv. Men nÀr aw kom började jag spela bf4 mer aktivt och det har gett mig sÄ mycket mer glÀdje Àn vad cod spelen gjort, dÄ i cod blir man sÄ j*vla förbannad varje gÄng man dör och Àr ens kd under 1.0 kan man ju lika gÀrna stÀnga av skiten. I bf4 sÄ kÀnner jag inte alls den stressen, kan vÀl bero pÄ att jag anser mig vara sÀmst fortfarande efter knappt 200 spelade timmar medans de tusentals man lagt pÄ cod genom Ären :-)

Som sagt coop verkar spÀnnande, mp Verkar meh:-\

 

Det lÄter som att Battlefield : Hardline skulle passa dig vÀldigt bra! DÀr Àr det minst sagt action. MÄnga gÄnger mer action Àn CoD till och med, speciellt i spellÀgen med objekt dÀr striderna koncentreras.

Dock mycket mer fokus pÄ vanliga vapenstrider och inte sÄ mycket fordon.



#39

Postad 27 april 2015 - 09:43

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0

Det lÄter som att Battlefield : Hardline skulle passa dig vÀldigt bra! DÀr Àr det minst sagt action. MÄnga gÄnger mer action Àn CoD till och med, speciellt i spellÀgen med objekt dÀr striderna koncentreras.
Dock mycket mer fokus pÄ vanliga vapenstrider och inte sÄ mycket fordon.


Jag spelade betan och jÀmförde det sÄklart mot bf4 och tyckte hardline var sÀmre pÄ alla punkter förutom flyt och fps som iaf i betan kÀndes bÀttre Àn bf4 men banorna var ju klart mindre avancerade ocksÄ. Drog aldrig nÄgon paralell till cod, dÄ cod Àr smÄ banor och korta matcher. Iaf Hardline var inte kul alls efter att ha spelat betan, inledningsvis kÀndes det snabbt och gav mig kickar, men blev ganska snabbt tunnt :-\ men tack för tipset!

#40

Postad 27 april 2015 - 09:50

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

Det lÄter som att Battlefield : Hardline skulle passa dig vÀldigt bra! DÀr Àr det minst sagt action. MÄnga gÄnger mer action Àn CoD till och med, speciellt i spellÀgen med objekt dÀr striderna koncentreras.

Dock mycket mer fokus pÄ vanliga vapenstrider och inte sÄ mycket fordon.

Har gjort samma resa som Skibbe och sÄg fram emot Hardline som jag trodde skulle bli den perfekta medelvÀgen. Men nej, tycker Hardline har mycket att önska. Kan vara för att jag i BF4 90% kör rush och inte ritkigt hittat nÄgot spelsÀtt i BFH.

 

Trust, wall running etc. behöver inte bara vara av ondo. Jag gillade Titanfall (förutom Titans och kanaonmaten). NÄgot i det spelet gjorde att trots mekaniken sÄ hade man lite koll pÄ motstÄndarna. I AW dör du nÀstan direkt och vet inte var ifrÄn motstÄndaren kom.

Tror det Àr dÀrför jag gillar basic COD. Man kÀnner till spawnen och kan gissa var fienden dyker upp vilket ger ett övertag för oss som lÀgger ner mycket tid i spelet.



#41

Postad 27 april 2015 - 09:56

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

Har gjort samma resa som Skibbe och sÄg fram emot Hardline som jag trodde skulle bli den perfekta medelvÀgen. Men nej, tycker Hardline har mycket att önska. Kan vara för att jag i BF4 90% kör rush och inte ritkigt hittat nÄgot spelsÀtt i BFH.

 

Trust, wall running etc. behöver inte bara vara av ondo. Jag gillade Titanfall (förutom Titans och kanaonmaten). NÄgot i det spelet gjorde att trots mekaniken sÄ hade man lite koll pÄ motstÄndarna. I AW dör du nÀstan direkt och vet inte var ifrÄn motstÄndaren kom.

Tror det Àr dÀrför jag gillar basic COD. Man kÀnner till spawnen och kan gissa var fienden dyker upp vilket ger ett övertag för oss som lÀgger ner mycket tid i spelet.

 

Ja jag hÄller med. Stor del av varför AW inte Àr lika kul, enl. mig och dig som du skriver, Àr att man kan dö vÀldigt ovÀntat pga nÄgon boost-hoppar bakom ens rygg eller stÄr högt uppe pÄ nÄgot stÀlle och skjuter en. DÄ förlorar man sina killstreaks och man kÀnner att man inte kunde göra nÄgot direkt för att förhindra det.

Jag hoppas att det TmarTn sÀger i en video han gjorde stÀmmer: Att i BO3 Àr det 3 "lanes" per karta och de Àr gjorda sÄ att man inte ska kunna thrust-hoppa upp pÄ nÄgot högt stÀlle och skjuta dÀrifrÄn. Utan striderna ska vara mer som innan i BO2, att man vet pÄ ett ungefÀr varifrÄn fienderna kommer. Jag tycker i alla fall att detta lÄter lovande! Hoppas pÄ mindre kaos Àn AW var/Àr. Han sÀger Àven att killstreaksen Àr kraftfulla igen, DOCK ska de gÄ att skjuta ner i större omfattning Àn tidigare. Det kan bli en bra balans! Killstreaks SKA vara vÀldigt kraftfulla tycker jag. Bara de hittar balansen sÄ motstÄndarna inte skjuter ner dem direkt sÄ blir det nog bra! Jag tycker de fick till bra balans med chopper gunner i BO1 t.ex. Ifall motstÄndarna aktivt försöker skjuta ner planet sÄ hinner du kanske fÄ 5 kills. Ifall de inte försökte sÄ himla aktivt sÄ kan du fÄ 10 kills. Men du hann i alla fall alltid mejja en del innan det var över :)



#42

Postad 28 april 2015 - 17:48

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

Jag tycker det verkar bli vÀldigt komplext och omfattande, betydligt mera omfattande Àn vad jag hade önskat. Bara systemet med specialists och att vÀlja deras förmÄga, modda vapen samt lÀgga till perks gör det till nÄgot annat Àn vad jag hade hoppats pÄ. Jag hade hoppats pÄ en mera "ren" spelupplevelse.

 

Att alla dessutom har "infinite run" gör inte det hela bÀttre i min mening. Jag gillar att spela Search & Destroy och med lÀmpligt lÄg takt möta motstÄndarna, inte bara run 'n gun.



#43

Postad 30 april 2015 - 07:39

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • ForumrĂ€v

  • 569 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon som vet hur man "levlar" upp och lÄser upp saker?

En stor del i spelet tycker jag Ă€r jakten pĂ„ högsta prestige men dĂ„ skall det finnas morötter för varje prestige. Gillar inte nĂ€r man samlar pengar etc. dĂ„ blir det lönlösta att levla upp dĂ„ man direkt kan köpa sitt vapen. Om man istĂ€llet lĂ„ser upp vapen etc baserat pĂ„ level sĂ„ blir fler vapen anvĂ€nda i spelet



#44

Postad 30 april 2015 - 10:55

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0
Jag börjar bli allt mer tveksam till blops 3. En av specialisternas förmÄga Àr att kunna teleportera sig tillbaka 3 sekunder i tiden. Nu Àr inte omstÀndigheterna kring hur man anvÀnder "förmÄgorna" kÀnda men att kunna backa tiden för att undgÄ att bli beskjuten eller kliva pÄ claymores kÀnns INTE bra.

#45

Postad 30 april 2015 - 11:12

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlĂ€gg
  • 0
Du kan iaf undvika att dö i en claymore dessa ied minor o ghost var ju instant kill och typ omöjliga att se dÄ dem kunde fÀstas i tak/vÀggar. PÄ hardcore gÄr det inte springa förbi eller backa man dör ALLTID om man inte kör en perk dÄ men man vill gÀrna lÀgga det pÄ nÄgot annat. En claymore ser man iaf och den kan endast vara pÄ marken

#46

Postad 03 maj 2015 - 13:44

ryst
  • ryst
  • ForumrĂ€v

  • 908 inlĂ€gg
  • 0

Jag gillar att spela Search & Destroy och med lÀmpligt lÄg takt möta motstÄndarna, inte bara run 'n gun.

LOL, det kommer frÄn shotgun-htiawe ;)



#47

Postad 04 maj 2015 - 04:19

htiawe
  • htiawe
  • LĂ€rjunge

  • 455 inlĂ€gg
  • 0

LOL, det kommer frÄn shotgun-htiawe ;)

 

Jag Àr förvÄnad att en campare vet vad jag anvÀnder för vapen ;)



#48

Postad 30 juni 2015 - 13:11

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

De har visat rÀtt mycket multiplayer pÄ E3 och jag fÄr vÀl sÀga att till största delen tycker jag det verkar lovande!

 

Folk som har spelat det sÀger att "Black Ops 2-kÀnslan" infinner sig Àven om det Àr lite nya rörelsemekanismer i spelet. Visst det finns "thrust jumps" men det gÄr ju inte att jÀmföra med "boost jumps" i Advanced Warfare. Det Àr en mycket lugnare rörelse som frÀmst Àr till för att ersÀtta stegar (som inte finns lÀngre sÀgs det) och inte för att undvika att bli trÀffad.

Killstreaksen Àr vÀldigt snarlika de i BO2, mÄnga Àr rena kopior av dem till och med. TTK sÀger de Àr snabbare Àn i BO2 dock vilket jag inte riktigt gillar. Men det kanske tweakas tills slÀppet i november.

Det som kanske blir lite kontroversiellt Àr de olika karaktÀrerna i spelet och deras förmÄgor och vapen. Speciellt den som kan Äteruppliva sig sjÀlv (nÄgra gÄnger per match, inte varje gÄng man dör vanligtvis). SvÄrt att sÀga men ev. kommer den egenskapen bli rejÀlt hatat skulle jag tro.

Vapenljuden lÄter riktigt bra ocksÄ tycker jag! Speciellt det vapnet med 2-round burst. Riktigt metalliskt och hÀrligt! Treyarch kan detta med ljud!

 

Jag ser fram emot detta och kommer nog förboka sÄ att jag kan spela betan i augusti (som dÄ ingÄr i förbokningserbjudandet). Synd för min del bara att det nu Àr PS4 Activision samarbetar med och inte xbox. SÄ DLC:s kommer en mÄnad senare och ev. kommer betan starta senare för xbox Àn ps.



#49

Postad 01 juli 2015 - 00:12

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • MĂ€stare

  • 3 103 inlĂ€gg
  • 0

Synd för min del bara att det nu Àr PS4 Activision samarbetar med och inte xbox. SÄ DLC:s kommer en mÄnad senare och ev. kommer betan starta senare för xbox Àn ps.

 

Xbox har i.a.f Elite handkontrollen. :D



#50

Postad 28 augusti 2015 - 12:49

Agathorn
  • Agathorn
  • ForumrĂ€v

  • 636 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon mer som testat betan? Den gÄr vÀl ut till alla med XB1 idag Àven om man inte förbokat vill jag minnas.

 

Jag Àr i stort vÀldigt positiv! Bra vapen, bra ljud, bra kÀnsla! Fungerar oftast bra med specialegenskaperna/specialvapnen och scorestreaksen Àr till största delen effektiva och roliga!

 

Det jag inte gillar Àr att betan flyter inte pÄ som andra CoD gör. Det Àr mellan 58-60 fps hela tiden enl. tester men det Àr andra saker i hur framen ritas upp (jag Àr ingen expert tyvÀrr) som gör att för mig sÄ kÀnns det inte som att det flyter pÄ som det ska. Vissa verkar mer kÀnsliga för detta Àn andra och jag tillhör tyvÀrr gruppen som kÀnner av sÄdan direkt.

Sedan Àr "flinch" mycket vÀrre Àn innan, speciellt med tanke pÄ att toughness inte finns lÀngre att vÀlja som perk. SÄ den som fÄr in första skottet pÄ en vinner oftast. Speciellt pÄ lÀngre avstÄnd. Om du inte fÄr in första skottet dÄ sÄ Àr det bara att backa direkt!






Även taggad med Cod, BO3, Black Ops 3, Call of Duty

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.