Men när jag pausar i sändning och sedan sätter igång programmet igen så hackar bilden. Är det någon annan som har detta problem?
Postad 05 oktober 2005 - 22:12 ![]() Men när jag pausar i sändning och sedan sätter igång programmet igen så hackar bilden. Är det någon annan som har detta problem? Postad 09 oktober 2005 - 21:19 ![]() Är det någon annan som har såna här problem med boxen? Postad 10 oktober 2005 - 14:25 Jag har precis bytt min Dilog 550 mot Sagem 6680. Har inte hunnit testa så mycket än men inspelningarna funkar bra. Inga hängningar... Postad 10 oktober 2005 - 14:32
Hur mycket fick du ge för den? Ser fram emot en jämförelse mot din "gamla" Dilog 550. /AA Postad 10 oktober 2005 - 15:54 Har inte hunnit testa så mycket ännu men kommer att lägga upp en jämförelse på dom båda maskinerna så fort som möjligt. Postad 12 oktober 2005 - 16:37 Såg att Nijo Bytte mot Sagem, för att Dilog saknar RF. Behöver själv RF, och undrar om sagem'en har RF modulator? //Wadde Postad 13 oktober 2005 - 10:55 Jo, Sagem 6680t har RF Modulator. (vet iofs inte om man kanske kan lösa det på annat vis i t ex. Dilog som saknar. Har sett något som heter Extern RF Modulator hos Kjelles) Finns lite saker i Sagem boxen som jag hänger upp mig på. Och det är b la. att man inte kan spela in två prog. samtidigt. Står iofs i reklamen att man kan det men med det menas den buffring av 30min som sker auto. Dilogen har den fördelen med sin TimeShift att man kan spara ner TimeShift inspelningen. Nackdelen är att man måste "aktivera" buffringen. Sen tycker jag att menysystemet är helt klart mycket bättre i Sagem boxen. Klar och tydlig. Tjusig EPG som är oehört lätt navigerad. Man ser hela tiden en miniatyrbild av filmen/progremmet när man bläddra i pvr listan/EPG:n. Överlag så känns det mer kvalitet över Sagem boxen. Upplever inga som helst hängningar, pixlar eller kanaler som försvinner vilket jag gjorde med Dilogen. (OBS! Kan mkt gärna varit handhavande fel från min sida att kanaler försvann.) Sen att 6680t har ett smidigt sätt att visa bilder från dig.kamera är bara bonus. Tyvärr så kan man inte läsa över inspelningar från box till pc i Sagem. Det finns två USB 2.0 portar. En är till fickminne, dig.kamera och den andra för pc-/skrivarkontakt. Koppla man upp pc:n så kommer 6680 upp som flyttbart minne MEN endast den del av hdd som avser foto/mp3 syns. Jag har säkert missat något men undrar någon över Sagem boxen så kan jag säkert testa. Kommer att behålla denna... OBS! Vad det gäller kvalitet så är det högst personliga åsikter. En sak som skulle varit bra, kommer dock inte ihåg om det gick med Dilog är att kunna börja titta på en inspelning (timer inställd) före inspelningen är klar. Sett att funktionen finns på en del Panasonic DVD-R/HDD Edit: Upptäckte nu att om man spelar in direkt (ej timerinställd) så kan man "spola" tillbaka och kolla från början och inspelningen fortsätter. Verkar som om Direkt inspelningen "slår" ut auto buffringen av 30min och ersätts med "vanlig" inspelning. f.ö. kan nämnas en brittisk sida för Sagem boxar. http://16.freebb.com/?freebb=sagem Edit igen: Funkar även på timerinställd inspelning att kolla före inspelningen är klar. Japp, jag gillar denna boxen.... Redigerat av Unregisteredb7c10e6c, 14 oktober 2005 - 07:18. Postad 16 oktober 2005 - 15:49 med aktiva antenner ? Postad 16 oktober 2005 - 20:39 Nu har Timerinspelningarna börjat spöka. Har gjort 3 timerinställda inspelningar via EPG:n. Alla gånger har det varit tv 3 som skall spelas in. Första gången startade inte inspelningen alls. Andra och tredje gången startar inspelningen men efter ett par minuter "fryser" bilden inspelningen fortsätter som vanligt men bilden står stilla. Enl. det Brittiska forumet så är tydligen Timerinställda inspelningar en svag punkt hos Sagem. Vågar man hoppas på FW uppdatering så här tidigt?! Postad 17 oktober 2005 - 07:19 så är det så här på alla deras pvr boxar. Ny programvara kommer att släppas ut inom 2 veckor som skall fixa detta. Postad 17 oktober 2005 - 20:45 Postad 18 oktober 2005 - 07:21 Vet inte hur det funkar inom Expert gruppen men den jag köpte av ringde ivart fall till vad jag uppfattade till Expert "HK" och fick klartecken att sälja utan abonnemang. Det är väl fö. ingen av Sagems pvr boxar som blivit godkända ännu. Postad 21 oktober 2005 - 08:00 Kan man då spela in på en Mux och kolla på enn annan Mux eller spela in kanaler från två olika Muxar? Är boxen Stabil? Äntligen så fungerar min force väldigt bra nu, men nu vill man ha en dubbeltunerbox. Så det står mellan Dilog, Sagem eller Topfield... Postad 21 oktober 2005 - 17:21 Idag fugerar det inte att spela in en krypterad kanal medans man kollar på en annan krypterad. Detta är dock något som skall fungera, oavsett Mux (om jag fattat rätt) när den nya fw kommer vilket den borde göra inom 1-1,5 vecka. Man kan endast spela in en kanal i taget. (missvisande text på deras emballage) Däremeot så buffras alltid 30 min av den kanal du står på och samtidigt kan man alltså spela in en annan. Kanske det man menar med att "spela in" två kanaler. Hoppas jag fick med svaren på dina frågor Postad 24 oktober 2005 - 21:38 Postad 25 oktober 2005 - 07:15 Har Sagem sagt något om ny mjukvara då? Postad 25 oktober 2005 - 12:05 Postad 25 oktober 2005 - 12:17 Hängninar, frysningar på inspelat händer väl bara om det är en krypterad kanal, t.ex. 5:an? Det är isåfall det som skall lösas med ny mjukvara. Dock så vet jag inte om jag har lust att vänta till jul. Postad 25 oktober 2005 - 12:44 Postad 25 oktober 2005 - 13:04 Har nu fått bekräftat från fler som var på mässan i helgen att buggen förmodligen inte kommer att rättas till före jul. Helt klart oacceptabelt. Postad 25 oktober 2005 - 13:49
Så likt Sagem... Postad 25 oktober 2005 - 18:30 Synd, den var helt klart mkt användarvänlig men att inte prioritera sina kunder bättre med att snabbt lösa buggar av den här karaktären är helt oacceptabelt. Postad 26 oktober 2005 - 21:53
Ringde suporten för 2 veckor sedan och berättade om buggen. Dom sa att en ny uppdatering skulle komma inom 1 vecka. Då blir det o vänta lite till då om det inte ska komma något förrän jul ![]() Faan va surt! Dålig stil av dom! Postad 27 oktober 2005 - 07:38 Förbaskat oförskämt är vad det är. Skall bli intressant och se hur snabbt Dilog kommer med ny mjukvara som rättar till deras problem. Tänkter då närmast på att den tappar kanaler. (...vilket jag fö. rapporterade efter endast 2 dagar, trodde då att det var jag som varit för "klåfingrig") Fixar Dilog detta snabbt och snyggt kan jag mycket väl tänka mig en Dilog (... igen ;0) Pratade även med Force ang. deras 7 serie. Twin Tuner, HDD osv. men dom hade inget säljdatum ännu. Den ser iofs ganska så lovande ut på pappret. Postad 27 oktober 2005 - 08:47 Det går alltså inte att föra över det man har spelat in till dator. Har själv en 6280 utan usb och funderar på att byta till en 6680t men går det inte att föra över filmer tror jag inte att jag behöver det. Mvh Tomas Postad 27 oktober 2005 - 09:20 Postad 27 oktober 2005 - 10:15 Annars verkar det vara en bra dekoder bara dom fixar buggarna med inspelningen. Varför går det inte att skicka det man spelar in till datorn? Är det nåt som tv-kanalerna eller boxer kräver så att man inte ska kunna kopiera filmer eller nåt? Finns det nåt annan dekoder som kan göra det? Mvh Tomas Postad 27 oktober 2005 - 12:51 När man kopplar upp Sagem boxen med pc´n så ser man bara en liten del av hdd (4-5GB) den delen är avsedd för just bilder, mp3. Tyvärr så verkar Sagem inte ha klart för sig vilka som betalar deras löner eftersom man släpper en mottagare av denna typen med så stora brister. Hursomhelst så blev det en Dilog (igen) efter lite mailkontakt med deras support där jag frågar efter ny mjukvara som bl.a rättar till att kanaler försvinner. Dilog svarar (snabbt) att den är under utvädering och känns klar. Tolkar detta som att den släpps när som helst. Postad 01 november 2005 - 13:56 ![]() Postad 03 november 2005 - 23:45 Vad som nu gör mig lite besviken är om den strular med frysning av bilden vid inspelning och att dessa inspelningar allså blir omöjliga att se. Vem vill ha de så ? Hoppas ni lägger ut informationen när detta fel fixas /update. Jag ser framemot den information innan köp ! Tack för alla fina inlägg. Mvh. /LEE Cordon Bleu Edit * Det finns ju en Sagem 66160T också, och blir 6680T godkänd så blir nog den med större hårddisk det med. Frågan blir väl då vad kommer den att kosta ? ![]() Redigerat av LEE Cordon Bleu, 03 november 2005 - 23:53. Postad 07 november 2005 - 14:38 Postad 07 november 2005 - 22:35
Nere på expertbutiken idag så sa dom att en ny uppdatering skulle komma 9-10:e den här månaden ![]() Postad 09 november 2005 - 02:26 Tycker faktiskt det är konstigt att de har sålt den med detta funktions fel.... Och att de sedan tar så himla lång tid på sig för att fixa detta är ju jätte konstigt eftersom de kommer att förlora en del kunder på köpet. Men vi får väl hoppas att den program vara som släpps om ett par dagar fixar allt. Annars så kan de känna sig blåsta på att jag köper en iaf. Expert sager nu att det priset de skickade ut reklam om Sagem 6680T inte gäller längre. De ska nu ha 2995 Kr. om man tecknar ett 24 månaders abonnemang hos Boxer. Jaja det är som det är HEL KONSTIGT ! Ett lägre pris för en produkt de ännu ej levererat i några veckor för att binda upp folk. Man vill väl inte förbinda sig att köpa en produkt som krånglar hur mycket rabatt man än får ELLER ? ![]() Mvh. /LEE Cordon Bleu Postad 09 november 2005 - 13:28 Postad 09 november 2005 - 14:24
Har nu pratat med Sagems support och dom bekräftade att idag ska en uppdatering komma ut som bla löser problemet med att inspelade program hänger sig. När idag visste han inte bara att det var under dagen man skulle släppa uppgraderingen. Så det är bara till att slå på mottagaren när man kommer hem och hålla tummarna.. ![]() Postad 09 november 2005 - 22:52
Jag har håller tummarna att uppdateringen som de lovade till 64:an i november 2004 ska komma snart... Postad 10 november 2005 - 07:40 Postad 10 november 2005 - 07:50
(Gjorde du en kanalsökning? Jag tror man måste det på Sagemboxarna. /G) Sorry, har nog fel vad gäller kanalsökningen... /G Redigerat av Unregistered1e1c5adc, 10 november 2005 - 08:07. Postad 10 november 2005 - 13:07 ![]() Postad 11 november 2005 - 10:49 Postad 11 november 2005 - 11:05 ![]() Anders Postad 14 november 2005 - 08:54 Har provat att spela in från TV- listan och även med spela in knappen direkt när man tittar, efter c:a 20 minuter så slutar den spela in. Jag blir så ###### trött på sånt här. Ska man behöva acceptera sånt här ?? aldrig, jag ska lämna tillbaka den imorgon, fattar inte att dom lyckas sälja dessa produkter. Hade jag velat ha en skitbox som bara funkar ibland hade jag väl byggt en själv. VARNING FÖR DENNA BOX. Dock så känner jag till att de andra boxarna också har buggar och problem så man får väl helt enkelt skippa TV och bara lyssna på radio eller bygga pussel på kvällarna Postad 14 november 2005 - 14:30 Postad 15 november 2005 - 22:06 Postad 15 november 2005 - 23:22 Vad är det för version på den nya? Postad 16 november 2005 - 11:03 Postad 16 november 2005 - 12:13 Postad 16 november 2005 - 22:38 Vart lägger ni låtarna i såna fall? ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |