Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell DiBoss tråd

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 oktober 2005 - 10:05

Nicon
  • Nicon
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hej

Jag tyckte det skulle vara bra att skapa olika officiella trådar på olika märken som medlemmar äger. På detta sett skulle man struktuera upp informationen så de som söker tv men inte vet vad de vill ha skall kunna bilda sig en uppfattning istället för att hela tiden skapa trådar som redan finns.

Jag har själv en Diboss 32" HLP (12.190:-)som jag är supernöjd med. Den har en svärta som är otroligt övertygande, skarp bil och inga eftersläpningar. Nedan är mitt betyg på olika delar av dess användningsområden:

* Analog TV

Inte perfekt bild och inte skräp bild, jämför man med en CRT tv där den är en 10 så får denna TV en 7:a. Den är lite grynig men har inga problem med snabba rörelser.

* Digital TV

Verkligen skitbra bild! Helt och hållet över mina förväntningar! Helt klart en 9:a på en 10 gradig skala.

* PC ansluten

Blir nästan så glad så jag gråter, knivskarp bild varesig du sitter en halv meter ifrån eller 3 meter ifrån! Att spela spel på denna är som att vara inne i TV:n spelar Battlefield 2 på den och den hackar ingenting trotts de snabba rörelserna m.m. Det enda som kan påpekas är att vita partier blir aningen för vita. Annars helt klart en 9:a av 10.

* DVD film

Oj oj oj! en gång till Oj oj oj! Ge mig ett D, D, ge mig ett I, I...... ja ni fattar. Herregud, finns det sådana färger på filmen!? Glasklar bild! Inga eftersläpningar och svärtan är bannemig svart. Kollade på en film där i en scen det var svart i en del i rummet, genom detta såg bilden ut att vara svart på halva skärmen, det kallar jag svärta! Helt klart en 10:a av 10.
Hoppas detta get er lite insikt och hjälp vad det gäller DiBoss!

Har ni frågor så ställ dem...... jag eller andra svarar.

Har du själv en DiBoss av annan modell? Skriv om den här. Tillsammans kan våra erfarenheter hjälpa andra!

Ha dé HALLON!

/Nicon

Bifogad fil  visa_galleribild2.jpg   11,8K   1 Antal nerladdningar

Postad 11 oktober 2005 - 10:13

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Hmm. Det jag sett av polarns Diboss 32 är verkligen inte så bra som du säger. Testat både analogt, via digitalbox och dvd. Tycker det inte finns bra svärta i alls, grå/brun dassigt.
Via dvd är det inte heller speciellt bra bild via hans Pioneer. Vill inte kritisera, men jag skulle aldrig köpa en Diboss. Då är ju tex en Samsung eller LG ljusår bättre bild. Har själv ett par kompisar som har båe Samsung 32 R41 och en som har en LG. De bilderna är mycket bättre än vad jag nånsin lyckades få till med Dibossen i somras hos kompisen.

/J

Postad 11 oktober 2005 - 10:28

Nicon
  • Nicon
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Hmm. Det jag sett av polarns Diboss 32 är verkligen inte så bra som du säger. Testat både analogt, via digitalbox och dvd. Tycker det inte finns bra svärta i alls, grå/brun dassigt.
Via dvd är det inte heller speciellt bra bild via hans Pioneer. Vill inte kritisera, men jag skulle aldrig köpa en Diboss. Då är ju tex en Samsung eller LG ljusår bättre bild. Har själv ett par kompisar som har båe Samsung 32 R41 och en som har en LG. De bilderna är mycket bättre än vad jag nånsin lyckades få till med Dibossen i somras hos kompisen.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Låte rsom han har fått ett måndagsexemplar :blink:

Jag har inte upplevt något av det du skrev. snarare att de är likvärdiga. Men om jag sitter i ett helt svart rum och filmen visar ett mörkt skogsparti där lite av träden är upplysta och det ser ut som om bara träden är där. D.V.S att det svarta i bilden inte speglar sig mot det naturligt svarta runt bilden, då tycker jag den har bra bild.

Desstuom har jag förstått det som att de har uppdaterat sin HLP modell med ny firmware under sensommaren, detta kanske kan ha spelat in. ;)

Men alla har olika erfarenheter och det är det denna tråd är till för. Kom med era erfarenheter och berätta.

Mvh

/Nicon

Postad 11 oktober 2005 - 10:39

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Öhhh Denna TV:n har jag sålt sen den kom ut på marknaden och den är inte så bra som du tycker men du kanske har lite att jämföra med, därmed inte sagt att det är skräp för det är det absolut inte.
BTW sen när skapar man egna Officiella trådar ?

Postad 11 oktober 2005 - 10:52

Nicon
  • Nicon
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Öhhh Denna TV:n har jag sålt sen den kom ut på marknaden och den är inte så bra som du tycker men du kanske har lite att jämföra med, därmed inte sagt att det är skräp för det är det absolut inte.
BTW sen när skapar man egna Officiella trådar ?

<{POST_SNAPBACK}>

Anledningen till att jag skapade denna tråden är därför att det för tillfället som jag förstod det saknas moderator till detta forum som kan skapa riktiga officiella trådar. Tycker att alla märken skall ha en egen sådan här tråd för att enkelt kunna struktuera upp informationen märkes vis.

Genom detta slippa att information om Sharp hamnar i en tråd som heter LG.

Hoppas ingen retar sig på tråden, det var verkligen inte min avsikt.

/N

Postad 11 oktober 2005 - 12:14

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Ok

Redigerat av FreddanB, 11 oktober 2005 - 12:20.

Postad 11 oktober 2005 - 15:06

Tobbe Hansson
  • Tobbe Hansson
  • Lärjunge

• 373 inlägg
  • 0
Står i info att den har HDMI men om man läser på olika hemsidor är det "bara" DVI ingång ? eller?

Postad 11 oktober 2005 - 15:25

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0

Hej

Oj oj oj! en gång till Oj oj oj! Ge mig ett D, D, ge mig ett I, I...... ja ni fattar. Herregud, finns det sådana färger på filmen!? Glasklar bild! Inga eftersläpningar och svärtan är bannemig svart. Kollade på en film där i en scen det var svart i en del i rummet, genom detta såg bilden ut att vara svart på halva skärmen, det kallar jag svärta! Helt klart en 10:a av 10.
Hoppas detta get er lite insikt och hjälp vad det gäller DiBoss!

Har ni frågor så ställ dem...... jag eller andra svarar.

Har du själv en DiBoss av annan modell? Skriv om den här. Tillsammans kan våra erfarenheter hjälpa andra!

Ha dé HALLON!

/Nicon

Bifogad fil  visa_galleribild2.jpg   11,8K   1 Antal nerladdningar

<{POST_SNAPBACK}>

Är det bara jag som tar det som negativt att halva rummet är helt svart? det tyder ju mest på att den inte kan visa olika svarttoner tycker jag det låter som utan allt blir bara en svart gröt och bara det ljusa syns ? säger absolut inget om svärtan som för övrigt inte är perfekt på LCD...

Detta låter snarare som att du precis skaffat din diboss och tror att enbart den har dessa kvaliter men det har dom flesta lcd

Postad 11 oktober 2005 - 16:36

Nicon
  • Nicon
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Herregud vad alla skall missförstå mig. Tanken med rummet i filmen var att det faktisk skulle vara beckmörkt i hörnet på filmen, det finns inga ljuskällor som skulle skapa nyanser.

Vad det gäller att jag inte skulle tro att andra märken har bra svärta är bara för mycket, kolla vad tråden heter, den heter inte sharp, LG eller andersson. Den heter DiBoss och jag bedömmde DiBoss.

Prisjakt är till för att hjälpa personer komma fram till information, men om en tråd innehåller information om 15 olika märken och alla 15 olika märken har olika fel hur lätt är det då att sammanfatta ett specifikt märke?

Nåväl... denna tråden var inte till för att folk skulle argumentera mot enskilda inlägg utan skapa egna fristående inlägg och frågor. Inget annat! :)

Med Vänliga Hälsningar

/Nicon :(

Postad 11 oktober 2005 - 20:00

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0

Herregud vad alla skall missförstå mig. Tanken med rummet i filmen var att det faktisk skulle vara beckmörkt i hörnet på filmen, det finns inga ljuskällor som skulle skapa nyanser.

Vad det gäller att jag inte skulle tro att andra märken har bra svärta är bara för mycket, kolla vad tråden heter, den heter inte sharp, LG eller andersson. Den heter DiBoss och jag bedömmde DiBoss.

Prisjakt är till för att hjälpa personer komma fram till information, men om en tråd innehåller information om 15 olika märken och alla 15 olika märken har olika fel hur lätt är det då att sammanfatta ett specifikt märke?

Nåväl... denna tråden var inte till för att folk skulle argumentera mot enskilda inlägg utan skapa egna fristående inlägg och frågor. Inget annat! :)

Med Vänliga Hälsningar

/Nicon :(

<{POST_SNAPBACK}>

Tanken är väl att folk ska få hjälp att göra bra köp, hur vet man att ett köp är bättre än ett annat om man inte jämför, verkar väldigt dumt att köpa efter märke istället för efter vad man får....

Postad 11 oktober 2005 - 22:18

Unregistered3416aad5
  • Unregistered3416aad5
  • Beroende

• 1 133 inlägg
  • 0
DETTA ÄR HELT OT,JAG VET DET!!!

Varför överhuvudtaget ens bry sig att skriva om man bara är intresserade av att kritisera,kasta skit OCH NEDVÄRDERA andras intryck? VEM är bättre än en själv att beskriva SINA intryck?

Om nu NÅN tycker en sak,är det då rimligt att snabbt tala om för NÅN att han har fel?!?

JAG tycker att rätt många borde tänka på HUR man skriver sina inlägg!

DET LÄGSTA SOM JAG LÄST PÅ LÄNGE ÄR:

Öhhh Denna TV:n har jag sålt sen den kom ut på marknaden och den är inte så bra som du tycker !!! vem är du som kan bedömma det,beklagligt. Sen den intelligenta fortsättningen: men du kanske har lite att jämföra med..

INGEN av oss som läser detta inlägg VET NÅNTING OM vad personen har för referenser.Men,tänk om han nu HAR REFERENSER och RÅKAR gilla denna tv,då är det ju ganska LÅGT att försöka övertyga honom/henne/NÅN att DU TYCKER FEL,DET ÄR INTE ALLS SOM DU TYCKER. DU SKULLE HELT KLART LYSSNAT PÅ OSS ANDRA FÖR VI VET BÄTTRE ÄN DIG :) VI HADE KUNNAT NÄMT FLERA ANDRA APPARATER SOM ÄR JÄTTE BÄTTRE ÄN DEN DU KÖPTE!

För övrigt så är det flera på forumet som gillar recensioner,stora som små.
Bra initiativ,synd bara att det kom så mycket annat skit i tråden.

Sen kan jag tillägga att jag sett Di-boss o det är absolut inte nå sämre än nåt annat märke.Man behöver bara skaffa en bra DVD,nån som är bättre än Pioneer.Dom verkar ju inte fungera med Di.Boss tydligen(enl tidigare svar)
OJ,JAG DÖMDE VISST UT ALLA PIONEERS DVD SPELARE
Testa att mata en Pioneer plasma med en Ok/Q8 spelare, är det rättvist då att ge Pioneeren skulden för den dåliga bilden? Ofta är det ju så att Skit IN=Skit UT o det gäller allt inom bild/ljud.

//Janne

Postad 12 oktober 2005 - 03:04

Unregistered8e2ab484
  • Unregistered8e2ab484
  • Forumräv

• 589 inlägg
  • 0
Nu verkar mina inlägg tolkats som rena klagomål, ville bara påpeka att jag främst antydde att det inte va så nödvändigt med en tråd om diboss enbart, såg inte skälet till det... Alltid trevligt med recensioner men att den har bra färger och dylikt kan jag köpa men det där med perfekt svärta lät inte allt för seriöst då jag aldrig nånsing sett en lcdtv med bra svarta och att då en relativt billig lcd skulle ha lyckats med nått som alla tillverkare strävar efter utan nån speciell teknik verkar lustigt.
Antar att nicon är en person med inte maxade krav och därför är väldigt nöjd med sin tv, vore trevligt om man själv kunde vara det istället för att bara se felen på tekniken istället för det bra...

Postad 13 januari 2006 - 13:53

Nicon
  • Nicon
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Väcker denna tråd igen då många frågar mig om DiBoss, kan vara bra att ha den lite högre upp i forum listan då.

Hoppas jag inte trampar på några tår.

Ha dé

Nicon

Postad 13 januari 2006 - 15:16

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0
Jag hade en DiBoss LT-40H5LPH hemma som jag lämnade tillbaka pga att jag var lång ifrån nöjd. Mkt grådassig svärta på alla ingångar och programmaterial, riktigt dålig bild på analog-tv (vilket det brukar vara på LCD), bra bild på HTPCn via DVI förutom svärtan och ruskigt mkt rörelse defekter typ Halos runt konturer vid panoreringar. Rörelse fenomenet visade sig iaf inte via HTPCn men via alla andra ingångar, antagligen en Natural Motion funktion som inte går att avaktivera = uselt.

TVn imponerade inte för fem öre på mig och man får stor bild för en rimmlig peng (betalade själv 18000kr) men vad gör det när den inte är bra.

Redigerat av Skogga, 13 januari 2006 - 15:18.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.