Ok så här är det...
Var och hämta tv:n idag..
Exakt samma fel som tidigare... inte ett skit har hänt altså.
Kan försöka redogöra felet igen.. Det hela är ooootroligt märkligt tycker jag....
Låt oss sig först att jag bara har UPC digitalboxen inkopplad med scart till tvn. Altså ingen antensladd mellan boxen och tvn. Inget pip hörs då på någon av dem digitala kanalerna.
So far so good!
Slår jag då över till någon av dem analoga kanalerna. Dvs myrornas krig, eftersom någon analogsladd inte är inkopplad, får jag pip på vissa kanaler och vissa inte.
Straaange!
Kopplar jag då in antensladdad och tittar på analoga kanaler. Så piper det på exakt samma kanaler och platser som ovan. Tex kanalen Kanal5 och Barnkanalen. Byter jag kanalplats på dem piper fortfarande just dem kanalerna.
Låt oss då säga att jag har en "pipkanal" i "bakgrunden" och sen slår på digitala kanalerna. Då piper samtlige kanaler.
Ser jag till att det är en icke pipkanal i bakgrunden så är alla kanaler tysta på digitala boxen.
Pipet finns altså inte i dem digitala sändningarna... Om inte en analog pipkanal ligger under.
Pipet hörs lika starkt på volym 1 som volym 50.
Eftersom det bara var på vissa kanaler först, oavsett om man ändrade kanalplats på dem, tex 5an och Barnkanalen trodde jag ju givetvis att det var hos kabelleverantören UPC felet var hos först.
Men sen eftersom tvn piper på vissa kanaler även med myrornas krig. Så känns det ju som det vore tvn som skulle pipa...
Är inte detta skumt.
Kan altså i praktiken bara koppla in nätsladden. Ingen digitalbox eller anlog signal. Och fortfarande få pipljudet på dem kanalerna som dem känner igen Kanal5 och Barnkanalen legat på tidigare....
Har provat att söka om kanalerna. Men samma kanaler piper då ändå. Även fast dem kanske hamnar på andra kanalplatser.
Det finns altså ingen ###### logik i någonting.
Det enda jag kan tänka mig, eftersom felet inte finns på 37", att någon komponent eller något i tvn måste ha feltillverkats så att den får det här högfrekventa ljudet på vissa kanaler.
Som jag sagt tidigare. Har jag testat andra 32" samma modell och dem piper oxå. Jag har även provat tvn hos andra kabelleverantörer än UPC. Och där finns pipet oxå. På samma kanaler.
Kollade med UPC och Kanal5 och tex Barnkanalen ligger inte på samma frekvens så felet kunde inte ligga i det heller.
Verkar inte som man kan dra någon slutsats ellet någonting...
Ljudet verkar även bara höras av dem under ca 30. Så majoriteten av alla försäljare å supportpersonal tror ju man är dum i huvudet.
Känns bara jävligt piss att man köpt en tv för 14000kr och så ska man behöva bli irriterad när man tittar på 5an för att det piper så ###### mycket.
Visst. Då kanske vissa säger att jag bara kan titta på digitala så är ju problemet löst.
Men tyvärr är det ju inte så enkelt. Eftersom om jag ska banda in ett program och titta på ett annat så vill jag ju ha så bra kvalitet på det programmet jag bandar in som möjligt... därför måste jag titta på analogt (piiiip) och spela in från digitala.
Hmm... Diigtaltv var väl en bra uppfinning! EH!
Vette fan hur jag ska göra nu. Finns inte direkt någon annan tv jag skulle vilja ha i samma prisklass att byta till mig heller.