Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för Mohawk

10 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 November 2005 - 21:59

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Tja och välkommen till min gästbok. Gå gärna till mitt galleri och kolla in mitt pågående biorumsbygge.
Ni är välkommna att tycka till och ge idér och tipps.

Redigerat av Mohawk, 05 November 2005 - 22:03.

Postad 09 November 2005 - 02:04

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Bloggar lite nu eller vad man skall kalla det?
Tyvärr sitter man på ett hotellrum i Bryssel och bara längtar hem! Ibland önskar man att man hade ett normalt jobb så man fick vara hemma och greja och vara med familjen, som normala människor. Jag vill hem! Nu!!!!
Planering för helgen blir att byta fönstret och elkablar så man kan starta med väggar och golv :) . Vad jag drömmer om är att det är klart till början av December. Drömma kan man ju alltid :) .
Alla delar ligger ju klara förutom receiver och subbas som jag fortfarande inte vet vilken jag skall ha. Ge mig förslag! Är villig att ge 20 papp bara den har Hdmi och är en 7.1 receiver. Som subbas är jag inne på B&W PV1. Är det klokt? Tycker den spelar och låter ruggigt bra. Någon som har den och kan dela med sig av sin erfarenhet?

MVH /Mohawk

Postad 10 January 2006 - 00:56

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Hej,

en liten uppdatering av bygget. Börjar nu bli klar med det hela på både gott och ont. Det hela har varit så "j'''a roligt att bygga och hitta lösningar på både det ena och det andra. Det onda är att familjen har slitit ont för att jag varit helt frånvarande och bara gått in i byggandet dygnets alla timmar.

Jag kommer att lägga in ett nytt album när allt är klart.

Jag vill tacka för alla goda ord och råd som jag fått under byggandets gång. Hade jag inte hittat detta forum och sida så vette katten om bygget blivit av. Man får ju ett sug som heter duga när man ser alla kanonfina byggen. Är det någon som har vägarna förbi Varberg så är det bara och skicka ett pm så får ni komma och rulla in på en filmstund

/Mohawk

Redigerat av Mohawk, 10 January 2006 - 02:45.

Postad 10 January 2006 - 11:45

avensis
  • avensis
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Hejsan har ett likadant projekt som din källare. Problemet som alltid är ju fukten i källare och jag såg att du använde någon platonmatta på golvet, har du gjort något undertill eller är den bara lagd på betonggolvet och sen på med det vanliga golvet??? Och sen såg jag att du isolerade väggarna har du isolerat utifrån först eller??? Vore tacksam för svar och sen vill jag bara graulera till ett mycket lyckat bygga SKITSNYGGT...

Mvh Glenn

Postad 17 January 2006 - 23:59

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Hejsan har ett likadant projekt som din källare. Problemet som alltid är ju fukten i källare och jag såg att du använde någon platonmatta på golvet, har du gjort något undertill eller är den bara lagd på betonggolvet och sen på med det vanliga golvet??? Och sen såg jag att du isolerade väggarna har du isolerat utifrån först eller??? Vore tacksam för svar och sen vill jag bara graulera till ett mycket lyckat bygga SKITSNYGGT...

Mvh Glenn

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Glenn,
Tackar för berömmet. Mycket jobb har det varit eller är. Frun är inte så glad. Barnen är desto mer glada. Jag har lagt en duk som Platon tillverkar med under själva Platonmattan. Den är tyvärr lika dyr som själva Platonmattan. Jag lade även dit en fuktspärr med primer mot ytterväggen mot fukt, sedan om det hjälper eller ej det jag ej. Jag har även sedan tidigare en dränering på utsidan. Det är bara att prova så får man nog reda på det tids nog ändå om det fungerear eller ej.

MVH Jonas

Postad 18 January 2006 - 00:12

Unregistered0917eae3
  • Unregistered0917eae3
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Ett riktigt snyggt resultat.
En stor eloge för att du har dokumenterat så noga och
vill dela med dig av byggandet till oss andra. :D
Nu vill jag ha hus är resultatet efter dreglandet i ditt galleri. :D

Postad 18 January 2006 - 13:00

Avenue
  • Avenue
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Undrar vad du har för planer för getongglaset? hur du alltså skall täcka för det när duken skall ner å projektor time? någon snygg lössning gömd i kistan hemma :D

Postad 18 January 2006 - 16:51

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Undrar vad du har för planer för getongglaset? hur du alltså skall täcka för det när duken skall ner å projektor time? någon snygg lössning gömd i kistan hemma :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,
Glasblocken är mörktonade men jag har faktiskt sytt en tjock gardin att täcka för med, men säg inte till någon att det är jag som har sytt de :blink:. Jag lägger in ett foto så du kan få se det med när jag kommer hem till helgen.

/Jonas

Postad 18 January 2006 - 16:53

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Ett riktigt snyggt resultat.
En stor eloge för att du har dokumenterat så noga och
vill dela med dig av byggandet till oss andra. :blink: 
Nu vill jag ha hus är resultatet efter dreglandet i ditt galleri. :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Tackar så mycket. Hus har både för och nackdelar men mest fördelar :D

/Jonas

Postad 29 January 2006 - 18:14

Aztecface
  • Aztecface
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Vilket fantastiskt arbete. Får jag fråga, använder du någon strömrening?

Postad 30 January 2006 - 02:49

Mohawk
  • Mohawk
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

Vilket fantastiskt arbete. Får jag fråga, använder du någon strömrening?

<{POST_SNAPBACK}>

Hej,
Jag har dragit 2 helt separata matningar från proppskåpet. En vanlig 10amp till ljuset och en 16amp till förstärkare och övrig hifi utrustning. Båda matningarna ligger på jordfelsbrytare.

/Mohawk

Redigerat av Mohawk, 31 January 2006 - 08:24.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.