Vad skulle isåfall behövas till detta?
Tack för hjälpen i förhand
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 01 February 2006 - 20:48
Nu är det så att jag är en riktig nybörjare i detta med bilstereo, men jag undrar om det skulle vara möjligt att sätta ihop bilstereo-komponenter så att det skulle fungera hemma?
Vad skulle isåfall behövas till detta? Tack för hjälpen i förhand Postad 02 February 2006 - 16:06
Kan du vara snäll o utveckla ditt svar? är det 12 volts omvandlare som behövs? Jag kan som sagt inget om bilstereo... Postad 02 February 2006 - 17:11
ja en ganska fet sådan också om du tänkt ha slutsteg, kanske 50A o uppåt...
Postad 03 February 2006 - 15:40
men vad är det för komponenter jag behöver förutom högtalare, strömomvandlare och eventuellt slutsteg?
Postad 04 February 2006 - 00:45 Mig veterligen så är det väl inget mer. Men det är just strömomvandlaren som brukar ställa till bekymmer här. Jag gjorde iofs bara en enkel sökning på Google, är lite osäker på exakt vilka omvandlare det handlar om men detta kan ju vara något i den stilen. Förmodligen så beror det höga priset på en alldeles för liten "marknad" för den här typen av produkter. Lägg där till att marknaden lär inte vara större för omvandlare med ditt "tänkta" syfte. OM du ens hittar någon, så hehe kommer den nog inte vara så väldigt billig. Om du hittar någon "fetare" omvandlare posta gärna ett inlägg här, av intresse så vill jag gärna veta vad sådana där prylar i denna "ligan" kostar. //Loofy Postad 04 February 2006 - 11:18 Mig veterligen så är det väl inget mer. Men det är just strömomvandlaren som brukar ställa till bekymmer här. Detta var ju inte den prisklassen jag hade tänkt mig Jag har funderat på att gå in till clasohlsson lr nån butik där de har bilstereo utställt och titta lite hur de har löst det... Postad 10 February 2006 - 16:01
om du verkligen är seriös över att ta in billjudet in i hemmet så kan du använda ett vanligt bilbatteri som har en laddare kopplad till sig dygnet runt - praktiserade för några år sen på bilstereobutik där alla demo grejer var uppkopplat så..
du lär behöva en ganska bra laddare dock, iaf om du tänkt ha grejer som drar mycke ström.. Redigerat av Unregisteredeca490d2, 10 February 2006 - 16:02. Postad 12 February 2006 - 11:12
Det som du med måste tänka på är ju att du måste ha lådor till varje element och inte spela open air. Annars kommer du att förstöra grejerna rätt fort hur fint du än kopplar det hela? Varför köper du inte bara en hemmabio direkt och sparar en massa besvär??
// Sat Postad 13 February 2006 - 16:03
jo, jag har nog lagt ner detta... det skulle kosta en massa och det skulle vara mkt jobb med det så det får väl bli en hemmabio eller en högtalare och förstärkare Postad 13 February 2006 - 16:17
Har du inga krav mer än att det skall låta lite så kan du driva en blstereo med en bilbatteriladdare & sedan ha högtalarna fastskruvade i ett par träskivor . Du kommer då att få ljud men det är långt ifrån optimalt . Vad är anledningen till att du vill använda bilstereo hemma . Vad är det du vill få ut av det . Postad 05 March 2006 - 14:29
Idén var att få mycket effekt till ett bra pris... Men jag ska nog köpa en förstärkare o köra på vanligt vis Postad 20 February 2007 - 07:53
Om du trots allt vill bygga en bilstereoanläggning hemma (som jag ska göra) kan du hitta mer information på www.elfa.se. Där finns det t.o.m. ett inlägg i deras forum som handlar om just det. Dock är svaren inte så uttömmande så jag får forska lite till genom att fråga dem.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |