Vad skulle isåfall behövas till detta?
Tack för hjälpen i förhand
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 01 February 2006 - 20:48
Nu är det så att jag är en riktig nybörjare i detta med bilstereo, men jag undrar om det skulle vara möjligt att sätta ihop bilstereo-komponenter så att det skulle fungera hemma?
Vad skulle isåfall behövas till detta? Tack för hjälpen i förhand Postad 02 February 2006 - 16:06
Kan du vara snäll o utveckla ditt svar? är det 12 volts omvandlare som behövs? Jag kan som sagt inget om bilstereo... Postad 02 February 2006 - 17:11
ja en ganska fet sådan också om du tänkt ha slutsteg, kanske 50A o uppåt...
Postad 03 February 2006 - 15:40
men vad är det för komponenter jag behöver förutom högtalare, strömomvandlare och eventuellt slutsteg?
Postad 04 February 2006 - 00:45 Mig veterligen så är det väl inget mer. Men det är just strömomvandlaren som brukar ställa till bekymmer här. Jag gjorde iofs bara en enkel sökning på Google, är lite osäker på exakt vilka omvandlare det handlar om men detta kan ju vara något i den stilen. Förmodligen så beror det höga priset på en alldeles för liten "marknad" för den här typen av produkter. Lägg där till att marknaden lär inte vara större för omvandlare med ditt "tänkta" syfte. OM du ens hittar någon, så hehe kommer den nog inte vara så väldigt billig. Om du hittar någon "fetare" omvandlare posta gärna ett inlägg här, av intresse så vill jag gärna veta vad sådana där prylar i denna "ligan" kostar. //Loofy Postad 04 February 2006 - 11:18 Mig veterligen så är det väl inget mer. Men det är just strömomvandlaren som brukar ställa till bekymmer här. Detta var ju inte den prisklassen jag hade tänkt mig Jag har funderat på att gå in till clasohlsson lr nån butik där de har bilstereo utställt och titta lite hur de har löst det... Postad 10 February 2006 - 16:01