Passar den i mitt rum? Hur är soffan att sitta i?
Tacksam för svar
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 06 February 2006 - 18:01
Nu rullar det snart in lite pengar, och en soffa skall inhandlas. Vad tycker ni om en röd Klippan?
Passar den i mitt rum? Hur är soffan att sitta i? Tacksam för svar Postad 06 February 2006 - 18:29
Tycker inte den e specielt snygg och så ser den inte så skön ut heller.
Hade helt klart satsat på nått annat. Postad 06 February 2006 - 18:32
Har haft en klippan soffa en gång i tiden. Akta dej....väldigt små soffor och kort i ryggen. Blir jobbigt att sitta mer en en timme
Postad 06 February 2006 - 19:11
Har en sådan på jobbet.
En hemsk soffa, hård, ful och riktigt riktigt obekväm. Eftersom du har en liten budget är jag tveksam att du får någon som helst komfort om du ska köpa nytt. Rekommenderar dig köpa begagnat istället. Postad 06 February 2006 - 20:17
Provsitt den först och om den inte är bra är det bara att spara vidare en stund till.
Något som jag börjar bli enormt less på på detta forum är alla som verkar tro att endast dom dyraste möblerna är värt att ha Postad 06 February 2006 - 20:44
Budgeten ligger på max 2500 kr, och det ska vara en soffa man man sitta ner och se en hel film i.
Postad 06 February 2006 - 21:40
För 2500 får du två stycken såna här:
http://www.ikea.com/...productId=11051 Riktigt snygg, och riktigt skön! Strunta i soffa, fåtölj är framtiden! /seb Postad 06 February 2006 - 23:03
HAr en klippan tog 4 månader sedan lossande en fjäder som låter som en gammal järnsäng, driver mig till vansinne och nu sitter jag fast emd soffan eftersom den inte är så gammal.
Köp en bra från början Postad 07 February 2006 - 01:31
Fåtölj verkar ett bra alternativ. Om jag lägger 2000-2500 på en fåtölj måste jag ju få en härlig, en sådan som man bara sjunker ner i. Postad 07 February 2006 - 02:21 Du kan säkert hitta något begagnat. Jag köpte en 3+1+1 soffgrupp i skinn med högt och bekvämt ryggstöd för endast 2000kr. Postad 07 February 2006 - 15:59
Lämna tillbaks den, du har ju garanti Postad 07 February 2006 - 19:45
Har haft den där soffan i 4 år och den funkar än
Så om du frågar mej så är det ett bra köp, dock så är tygerna lite tråkiga, dock hittade jag den här sidan som kan vara intressant för alla ägare av soffor från IKEA: http://www.bemz.com/. Postad 08 February 2006 - 15:24
Okej, tack för alla svar, har en fråga till;
Är Jysk skit? Har hört att det är en skitaffär och man bör handla på IKEA istället. Postad 08 February 2006 - 16:00
Jysk har inte så bra kvalitet. Men klippan är ett exempel på vad man får vad man betalar för. Inte så skön att sitta i duger och är billig. För mig så går fotöljer bort då jag gillar att ligga raklång i soffan...
Postad 08 February 2006 - 16:13
Klippan skulle jag hålla mig ifrån... en kantig soffa som är "snygg" om man gillar sådana möbler men sjukt obekväm. Har haft en sån i 4 år och försökt sova i den ett par ggr men vaknar med ryggont varje gång...
Kolla istället på blocket efter en nikkala från IKEA... sjukt bekväm och enligt polarn som sovit över ett antal ggr så går den mycket bra att sova i och den är inte mycket större än klippan. Postad 09 February 2006 - 13:26
Verkar som att folket här avråder dig ifrån klippansoffan.
Skulle nog lyssna på deras råd. Jag tyckte att malung fotöljerna såg riktigt trevliga ut men fotöljer är fotöljer och soffa är ju alltid skönt att ha. Det finns ju begagnat som inte alls är fel. själv köpte jag en knappt anända bokoncept sffa för 1500kr som var jättefin. hade kostat över 5000kr ny i velour. Som mocka i materialet. Kolla även begagnat innan du köper en ny billig soffa. Oftast betalar man väldigt mycket för design och komfort kommer sekundärt vad gäller budget soffor. Postad 09 February 2006 - 13:29
Som sagt, du får TVÅ för ca 2500:- Det är en skön och snygg fåtölj som vad jag vet håller bra. Det står två såna i biblioteket på min skola, och dom har nog stått där i 4-5 år. fortfarande sköna som tusan. Postad 12 February 2006 - 12:28
En sådan här alltså: Ikea Lunna
Postad 15 February 2006 - 01:57
Det trodde jag med, tills jag såg priserna. Postad 15 February 2006 - 09:04
Jag har iofs sett och suttit i sköna 3sitssoffor från 7000 och uppåt men det kanske är för mycket? Själv var jag också helt inne på att köra fotöljer, men så kom jag på att jag mer än ofta ligger ner och kollar film så det blir en soffa med recliners i
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |