Bilder på renoverade kök
105 svar till detta ämne
Postad 06 March 2006 - 11:18
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Hej!
Jag har sökt & försökt nosa upp bilder på kök här i galleriet, ska nämeligen renovera ett kök snart i nyinköpt hus och behöver inspiration och jag tror många av er "sitter o trycker" på grymma kök. Ni som har bilder eller kan tipsa om några i galleriet skriv gärna en rad här.
Tacksam för svar.
mvh
/gustav
Postad 06 March 2006 - 12:23
Unregistered0c979212
-
Unregistered0c979212
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
kolla´mitt om du vill
Postad 06 March 2006 - 12:32
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
tackar! riktigt snyggt! du hade ju t.om badrums bilder, vikken bonus!!
Postad 06 March 2006 - 12:43
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Tycker själv att vårt kök blev bra, fast det är ju relativt litet.
Postad 06 March 2006 - 13:23
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
tackar! jag är lite inne på vita luckor men kan inte bestämma mig för om de ska va släta luckor lr ej.
Postad 06 March 2006 - 13:31
Unregistered1dea9639
-
Unregistered1dea9639
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Jag har lite kort på mitt nyrenoverade kök i mitt galleri
Postad 06 March 2006 - 14:35
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Släta vita luckor är verkligen "standrad för lägenheter i kommunala bostadsbolag" så det skriker om det.
Jag skulle rekomendera dig att knata ner till en köksfirma och titta på vad de har att erbjuda. Vi kommer ha eklaminat på en slät lucka med fasade kanter, väldigt prisvärd (säger min sambo som har koll på det där).
Kolla i galleriet mitt för att se hur hela köket är tänkt att se ut.
Postad 06 March 2006 - 14:53
Unregistered24c8b9de
-
Unregistered24c8b9de
-
Beroende
-
-
1450 inlägg
Släta vita luckor som är lite knottriga i ytan är ju som sagt inte särskilt tilltalande. Däremot tycker jag släta vita högblanka kan bli hur bra som helst. Och betydligt snyggare än vita luckor med diverse lister och/eller andra utsmyckningar.
Postad 06 March 2006 - 15:08
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1431 inlägg
Var har ni tänkt köpa köket?
Själv har jag i höstas renoverat vår lägenhet och då inklusive helt nytt kök... det blev IKEA för vår del och det ångrar jag inte en sekund, har efter detta hjälpt en granne med hans kök från KWIK och det var sju resor värre att få upp...
Några tips:
Försökt att sätta ugnen i ståhöjd istället för lågt...
Sätt inte skåp ovanför fläkten, ser luftigare ut om du låter fläkten stoltsera själv.
DISKMASKIN.  Även denna kan man lätt bygga upp en halvmeter och då spara lite på ryggen.
Köp hellre styckespots istället för ljusramper.
Inbyggnadshäll regerar. (Nu har vi gas iofs)
Ett grundligt underarbete kommer spara er många jobbiga dagar... tänk på el så ni drar den innan inne i väggen istället för utanpå väggen, finns el-rörs-fräs.
Värmegolv är riktigt nice.
Postad 06 March 2006 - 15:10
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Tycker att vita köksluckor fungerar fint, men det beror helt på hur massiva dom känns.
Är dessutom ganska stilrent och faller sällan ur tiden. Man vill ju ha ett kök man kan leva med ett bra tag.
Postad 06 March 2006 - 17:22
Unregisteredcc82d64c
-
Unregisteredcc82d64c
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Dessa bygger köket som du vill ha det. Bra pris och smidiga att ha att göra med. Just ARNOLD Oljad körsbär är speciellt trevligt http://www.interhem.se/
Postad 06 March 2006 - 17:25
Unregistered592cec63
-
Unregistered592cec63
-
Forumräv
-
-
744 inlägg
Ang ugnen, farsan byggde om köket för sin fru och placerade ugnen i bröst höjd ungefär, just för att man kan se in i den och ställa in saker utan att ständigt kröka ryggen...
Vart djäkligt bra, frugan är super nöjd
Postad 06 March 2006 - 17:33
Unregisteredcc82d64c
-
Unregisteredcc82d64c
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Ang ugnen, farsan byggde om köket för sin fru och placerade ugnen i bröst höjd ungefär, just för att man kan se in i den och ställa in saker utan att ständigt kröka ryggen... Vart djäkligt bra, frugan är super nöjd 
<{POST_SNAPBACK}>
En polare lyfte även upp diskmaskinen lite grand, och vipps så var det smidigare att ta ur disken. Det är de genomtänkta detaljerna som gör ett bra kök till ett jättebra kök.
Postad 06 March 2006 - 22:20
unpoor
-
unpoor
-
Användare
-
-
101 inlägg
Ta gärna en titt i mitt galleri.
Postad 07 March 2006 - 05:27
Unregisteredd457b3bc
-
Unregisteredd457b3bc
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag körde på vita luckor, finns nån bild i galleriet också... För mycket trä blir lätt.... tja, för mycket
Postad 07 March 2006 - 05:36
Unregisteredd457b3bc
-
Unregisteredd457b3bc
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag körde på vita luckor, finns nån bild i galleriet också... För mycket trä blir lätt.... tja, för mycket
Postad 07 March 2006 - 09:38
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1431 inlägg
Visst, för mycket trä blir lätt för mycket... men för mycket vitt blir också väldigt lätt för mycket vitt... oftast så har man vita väggar och vitt tak vilket betyder helt enkelt, för mycket vitt i mina ögon.
Roligt att se andra komma med tipsen om att höja ugn och diskmaskin... dessa två bovar är nämligen perfekta ryggknäckare.
Postad 07 March 2006 - 21:27
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
Haha, jag fick skäll av min sambo, vi ska tydligen ha Ekfanér på luckorna, inte laminat. Sen blir det en svart stensbänkskiva, "africa" heter den. Golvet blir Ask Bravo, ekparkett var orginal i huset, men det hade blivit lite mycket ek, med både golv & skåp i ek. Vi kommer köpa alla våra vitvaror (rostfrivaror?  ) från trettio.se, Bosch för hela slanten verkar det bli. Köket köper vi från TLV Kök här i Linköping. Angående diskmaskin, var noga med att ni skaffar en tyst sådan, så ni kan vistas i köket även när maskinen går, syrran kan inte det i sitt nyrenoverade kök Direktlänk till hus/köksgalleriet.
Postad 08 March 2006 - 11:02
Unregisteredc3c83da7
-
Unregisteredc3c83da7
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Har renoverat mitt kök,,har dock bara en bild i galleriet. men det kanske ger dig någon form av inspiration iaf..
Postad 08 March 2006 - 11:27
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Stort tack för alla svar!  Hoppas mitt kök blir lika snyggt som era!
Postad 08 March 2006 - 17:05
Lust
-
Lust
-
Veteran
-
-
1707 inlägg
Postad 09 March 2006 - 07:52
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
En bild från när det nästa var klart... Lite smådetaljer som att vända kyl/frys dörrar etc...
Postad 09 March 2006 - 16:18
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
En bild från när det nästa var klart... Lite smådetaljer som att vända kyl/frys dörrar etc...
<{POST_SNAPBACK}>
Samt att sätta en list ovanför micron hoppas jag, annars var det snyggt.
Postad 10 March 2006 - 06:58
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Samt att sätta en list ovanför micron hoppas jag, annars var det snyggt.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag skrev faktiskt etc...
Postad 10 March 2006 - 14:05
Unregistered32aa326d
-
Unregistered32aa326d
-
Användare
-
-
103 inlägg
Postad 10 March 2006 - 15:42
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
snyggt, vilken leverantör av luckor?
Postad 11 March 2006 - 15:25
mrspl
-
mrspl
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Är själv färdig med mitt kök sedan några veckor tillbaka (förutom den där "#¤"# diskmaskinen som aldrig kommer pga strejken i AEG fabriken i Tyskland)
Stommar, luckor, bänkskiva, blandare kommer från Kvik och heter Napoli från deras Design serie.
Alla vitvoror utom köksfläkten som är Gorenje, är AEG ur deras Alutech serie.
Köpte Vitvaror på ELON som faktiskt blev billigare än tretti.se
(prutade paketpris både på ELON och tretti.se)
Kvik var både trevliga och bra. Allt kom i tid-inga problem. Det var någon lucka som var lite skadad men fick en ny 2 veckor senare utan några problem. Kvik kan rekommenderas
Sänkte taket fällde in lite spottar (man hade ju vanan innne sedan biorummet)
La nytt golv klinker och elgolvvärme.
Totalpris 135 000:- gjorde allt själv.
Fördelat ca
Vitvaror 50 000:-
Kvik 55 000:-
Övrigt 30 000:- (tak, golv, kakel, VVS, el mm mm)
Hoppas det gav lite inspiration
Postad 11 March 2006 - 20:31
cinemax
-
cinemax
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
Vårt nu tio år gamla kök. Det syns dåligt på fotot men luckorna är högblanka.
Postad 12 March 2006 - 13:04
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Vårt nu tio år gamla kök.
<{POST_SNAPBACK}>
För att vara 10 år så ser det väldigt snyggt ut!
Postad 12 March 2006 - 17:17
jonitz
-
jonitz
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
tackar! jag är lite inne på vita luckor men kan inte bestämma mig för om de ska va släta luckor lr ej.
<{POST_SNAPBACK}>
Nåt sånt här du tänkt dig?
Bifogad fil(er)
-
1.jpg 22.42K
4 Antal nerladdningar
-
2.jpg 24.12K
5 Antal nerladdningar
Redigerat av jonitz, 12 March 2006 - 17:20.
Postad 13 March 2006 - 12:09
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
snyggt, vilken leverantör av luckor?
<{POST_SNAPBACK}>
Marbodal. Luckan heter Lindö Vit. Siemens vitvaror.
Postad 13 March 2006 - 14:42
Unregistered2db1138a
-
Unregistered2db1138a
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Man kan tydligen hitta det mesta på detta forumet!
Går själv i köksrenoveringstankar så det är perfekt att ta del av era bilder och råd!
Så fort sätt fyll på bara
Postad 14 March 2006 - 09:47
Gus-
-
Gus-
-
Amatör
-
-
71 inlägg
stort tack till alla som svarar!!  fasen va mycke fint de finns, detta kommer inte bli lätt
jonitz: japp nåt i den stilen hade jag i huvet, ska visa bilderna hemma så om ja får något gehör? är det ditt kök ?
Postad 14 March 2006 - 20:15
jonitz
-
jonitz
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
stort tack till alla som svarar!! fasen va mycke fint de finns, detta kommer inte bli lätt
jonitz: japp nåt i den stilen hade jag i huvet, ska visa bilderna hemma så om ja får något gehör? är det ditt kök ?
<{POST_SNAPBACK}>
Nix köket är inte mitt. Stötte på bilderna när jag kollade in lägenheter på hemnet.se.
Postad 14 March 2006 - 21:10
kalvbräss
-
kalvbräss
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
Om du letar efter ett stilrent vitt kök så kan kanske producenten "Saari" passa dig. Saluförs av asplund i stockholm och en klar favorit som ligger i "normal" prisklass...., sen finns ju alltid boffi om du vill bränna kosing
Kom på att jag kan tipsa om det kakel som vi har här hemma: Serien "Melange" från konradssons kakel (www.konradssons.com , sidan 156-157 i webkatalogen). Vi kör på den svarta till ett slätt vitt kök med aluvitvaror och detaljer. Ett annat fräscht kakel i deras katalog är Xilo, sidan 122-123 tror jag
Redigerat av kalvbräss, 15 March 2006 - 20:53.
Postad 15 March 2006 - 19:37
Unregistered24c8b9de
-
Unregistered24c8b9de
-
Beroende
-
-
1450 inlägg
...www.konradsson.com... <{POST_SNAPBACK}>
www.konradsson s.com
Postad 15 March 2006 - 20:13
Unregistered33861
-
Unregistered33861
-
Lärjunge
-
-
469 inlägg
Mitt kök som finns i galleriet är inte direkt nyrenoverat, men jag gillar det ändå Det är stort och har ek-luckor. Ett tips är att man aldrig kan ha för många lådor. Stora lådor är mycket mer praktiska än skåp. 
Postad 15 March 2006 - 20:33
Unregistered5443661d
-
Unregistered5443661d
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Välj släta på underkåp och ramspegelluckor på överskåpen! Skitsnyggt! (själv valde vi ramspegel både uppe och nere dock i senaste köket) Kolla www.kvanum-kok.se Kvänum gör de klart bästa köken (bäst kvalité och hållbarhet) av alla tillverkare! De har fanerade framkanter och skåpsidor mm mm som standard (sånt som en del andra tar extra för). Luckor går även att få med mönsterpassade fanér, skurna från samma stock (har sett en del DYRA kök med icke mönsterpassade luckor och det såg för djälvigt illa ut!). /L
Postad 15 March 2006 - 20:53
kalvbräss
-
kalvbräss
-
Lärjunge
-
-
454 inlägg
www.konradssons.com
<{POST_SNAPBACK}>
Skarpsynt LewisX
Postad 16 March 2006 - 08:30
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Jag jobbar på en liten uppsnofsning av mitt kök. Tyvärr hittade jag inga skåp och grejjer som passade in i de udda utrymmena, så jag slipade ner alla köksluckor och målade dem vita, bytte handtag. Just nu håller jag på och sätter nytt kakel och väntar tålmodigt på att mina nya bänkskivor ska dyka upp. Nästa steg efter det är att lägga om golvet. En bild från arbetet:  Bänkskivorna är svarta med Aluminium-list på kanterna:
Postad 16 March 2006 - 09:55
Unregistered24c8b9de
-
Unregistered24c8b9de
-
Beroende
-
-
1450 inlägg
www.konradssons.com
<{POST_SNAPBACK}>
Skarpsynt LewisX 
<{POST_SNAPBACK}>
Som en hök
Postad 16 March 2006 - 10:19
Unregisteredb8e57d04
-
Unregisteredb8e57d04
-
Forumräv
-
-
931 inlägg
Någonting som jag verkligen skulle vilja ha i mitt kök är ett utdragbart skafferi, ungefär som en gigantisk låda med öppningar på sidorna. Mycket enklare att nå just den där lilla kryddburken längst bak i skåpet.
Samma sak med en fet låda för kastruller. Vore grymt skönt om man hade kommit ihåg sånt när köket byggdes.
Edit:stavfel
Redigerat av Unregisteredb8e57d04, 16 March 2006 - 18:52.
Postad 17 March 2006 - 09:27
Biff_McLarson
-
Biff_McLarson
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
mr.keyser:
Vart har du köpt din bänkskiva, leter själv efter något liknande då vi också fräschar upp vårt kök.
Vill ha helt svarta bänkskivor, utan stenmöster eller liknande som jag bara hittat än så länge.
Postad 21 March 2006 - 07:55
Unregisteredd2932a7d
-
Unregisteredd2932a7d
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hej på er.
Har några bilder på min nyrenoverade köksdel i mitt galleri, hoppas ni kan få lite inspiration till era köksdrömmar.
Lycka till med era renoveringar // MiHjo
Postad 21 March 2006 - 08:13
Unregistered56e968a9
-
Unregistered56e968a9
-
Beroende
-
-
1431 inlägg
Wolverine: Finns sådana insatser på IKEA för inte helt blodiga pengar, mät och kolla tycker jag. Har det i vårt kök och det är underbart.
Postad 22 March 2006 - 10:13
Unregistered60e5f8bd
-
Unregistered60e5f8bd
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Postad 22 March 2006 - 19:33
InSane
-
InSane
-
Veteran
-
-
1838 inlägg
j_felix, mycket bra forum byggahus.se 
Där spenderar man massor av tid också nu när man ska bygga nytt hus (första leverans vecka 21).
Postad 23 March 2006 - 08:20
mr.keyser
-
mr.keyser
-
Beroende
-
-
1266 inlägg
Jag fick mina bänkskivor igår, test-monterade en så fort jag bara kunde. Oavsett om ni vill se det eller ej så får ni en bild. Ignorera gärna den skitiga spisen och byggprylarna på golvet. 
Postad 23 March 2006 - 16:33
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Har lagt in lite bilder i mitt galleri på min pågående köksrenovering...
Var inne på vita (högblanka) luckor från början men köket är väldigt ljust och valde därför ek.
Köket är från IKEA, Nexus ek.
Allt med utdragsförvaring, kan absolut rekomendera, 80 cm lådor sväljer en hel del..
Tog bara två horisontella överskåp för att få det öppet.
Köket kostade 15.055:- levererat hem, vitvaror gick loss på 21.000:- hemlevererat från electrostore.
Köpte dock inte kyl&frys utan behöll det gamla, kommer att sätta en täckskiva i ek på sidan av kylskåpet som står brevid skafferi samt göra en lucka ovanpå för att det skall bli samma höjd som skafferi, det kommer då se lite mer inbyggt ut... kommer bilder när det blir klart...
Om jag skall ge lite tips så...
Helinbyggd diskmaskin - Ingen jättestor prisskillnad på att få den helt inbyggd, mycket snyggare när det bara syns en lucka.
Induktionshäll - Ok, de är dyrare, min från Whirlpool kostade 6990:- ca 3000:- mer än en billig vanlig häll men det är så skönt med den exakta värmejusteringen och att de är snabba är skönt också.
Bänkyta - Mitt kök är ganska litet men planerade det så att jag fick 125cm mellan häll och diskho, det är ganska gott om utrymme när man lagar mat, mindre än så tycker inte jag att man skall ha.
Utdragsförvaring - Har skafferi med utdragsförvaring (tyvärr endast 40cm brett) och det är underbart, man får överblick över allt och det är mycket enklare än vanligt skafferi där man får gräva efter det man skall ha..
Lådor med en bredd på 80cm är också skönt, vi har bestick i översta, tallrikar i andra, blandat i tredje.
Aluminium - Snyggare än rostfritt, inga fingeravtryck.. dock dyrare.. Största nackdelen är att fläktkåpa i aluminium kostar väldigt mycket.. hoppas de går ner i pris framöver..
Ikeas planeringsprogram är väldigt bra, satt i många timmar och planerade kök med det..
Postad 23 March 2006 - 17:20
Unregisteredc3c83da7
-
Unregisteredc3c83da7
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Har lagt in lite bilder i mitt galleri på min pågående köksrenovering...
Var inne på vita (högblanka) luckor från början men köket är väldigt ljust och valde därför ek. Köket är från IKEA, Nexus ek. Allt med utdragsförvaring, kan absolut rekomendera, 80 cm lådor sväljer en hel del.. Tog bara två horisontella överskåp för att få det öppet.
Köket kostade 15.055:- levererat hem, vitvaror gick loss på 21.000:- hemlevererat från electrostore. Köpte dock inte kyl&frys utan behöll det gamla, kommer att sätta en täckskiva i ek på sidan av kylskåpet som står brevid skafferi samt göra en lucka ovanpå för att det skall bli samma höjd som skafferi, det kommer då se lite mer inbyggt ut... kommer bilder när det blir klart...
Om jag skall ge lite tips så...
Helinbyggd diskmaskin - Ingen jättestor prisskillnad på att få den helt inbyggd, mycket snyggare när det bara syns en lucka.
Induktionshäll - Ok, de är dyrare, min från Whirlpool kostade 6990:- ca 3000:- mer än en billig vanlig häll men det är så skönt med den exakta värmejusteringen och att de är snabba är skönt också.
Bänkyta - Mitt kök är ganska litet men planerade det så att jag fick 125cm mellan häll och diskho, det är ganska gott om utrymme när man lagar mat, mindre än så tycker inte jag att man skall ha.
Utdragsförvaring - Har skafferi med utdragsförvaring (tyvärr endast 40cm brett) och det är underbart, man får överblick över allt och det är mycket enklare än vanligt skafferi där man får gräva efter det man skall ha.. Lådor med en bredd på 80cm är också skönt, vi har bestick i översta, tallrikar i andra, blandat i tredje.
Aluminium - Snyggare än rostfritt, inga fingeravtryck.. dock dyrare.. Största nackdelen är att fläktkåpa i aluminium kostar väldigt mycket.. hoppas de går ner i pris framöver..
Ikeas planeringsprogram är väldigt bra, satt i många timmar och planerade kök med det..
<{POST_SNAPBACK}>
Kommer att bli skitsnyggt det där. Dock skulle jag sätta en heltäckande sockel längst ned, som du har nu så ser man diskmaskinen. Kanske det kan vara värt att spara ihop till en fläktkåpa i aluminium, annars kommer du nog bara att irritera dig på att den inte "matchar" ,,men men bara vad jag tyckte. Det kommer bli skitsnyggt. Vad kommer du sätta för kakel?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Inredning & Möbler
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|