Postad 27 March 2006 - 22:14
Postad 28 March 2006 - 09:37
Info:
DESIGNER:
David Lewis
DIMENSIONS / WEIGHT:
13.6 x 9 x 42.2 cm / 2.1 kg (device only, handle straight up) + Height with antenna up: 563mm
CABINET FINISH:
Aluminium
POWER CONSUMPTION:
Typical 12,5 W, Standby 0.5 W (Charger connected, no charging, standby, no clock)
RADIO:
99 radio presets, FM
SIGNAL-TO-NOISE RATIO:
FM: >62 dB (A); SD: >76 dB (A)
FEATURES:
Wake-up timer, SD/MMC-card playback (MP3, WMA), FM radio, sleep timer
LOUDSPEAKER SYSTEM:
Built-in, closed box, mono
POWER AMPLIFIER MODULES:
1 unit, Class D
SYSTEM FREQUENCY RANGE: 60 – 20.000 Hz
CONNECTIONS:
Battery charge, SD card, headphone (stereo)
ACCESSORIES: Wall bracket, black (included) + charger adaptor; mains power cord, user guide
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregistered4123dfbe, 28 March 2006 - 09:40.
Postad 28 March 2006 - 14:44
Först så fastnade jag för RokuLabs, de har en modell men tyvärr stöder den enbart Wireless LAN å tja jag är inte riktigt så glad för att placera en mojäng som strålar en del precis brevid huvudet 8h/dygnet (visst det är säkerligen mindre strålning än utifrån från diverse master å inte att förglömma ens egen mobil (men den har jag en bra bit bort normalt sätt)). Snälla alla sätt nu inte igång en debatt här om strålningens fara vs. icke-fara... låt oss snacka klockradio's...
Hursomhelst, har surfat runt en massa vidare å hittade sedan Hermstedt Hifidelio ST-64, fick till slut reda på dess prislapp.... 8900:- (!), så då skippar vi den...
Men nu så har jag äntligen hittat burken som har allt, trådbundet (å trådlöst men det kan man disabla), UPnp, Klocka, FM-Radio, Alarm;
Terratec Noxon 2 Radio
Spana in Sida 2 längst nere: http://shopuk.terrat...uctNews2005.pdf
Nu hoppas jag bara på att den släpps snart!
Redigerat av Swann, 28 March 2006 - 14:49.
Postad 04 April 2006 - 14:03
Slimdevices hemsida
Postad 17 July 2006 - 09:27
Tror personligen bra mycket mera på Philips mojäng, dels är den snyggare å dels så ser man klart å tydligt att där är en stor trevlig snooze-knapp på ovansidan.
Så när släpps den då?? å till vilket pris?? Alldeles för många frågor med för få svar tyvärr....
Postad 22 August 2006 - 11:12
September 2006 (Underbart, då blir det dax för ett inköp snart alltså)
149 Euro (grymt pris, bra mycket billigare än konkurrerande Roku, Terratec mfl. , de tar ju det dubbla mot Philips)
Informationen tagen från denna sidan (å nä, jag kan ingen italienska): http://www.philips.i...icle-14829.html
Postad 11 September 2006 - 08:10
-
Philips har ändrat release-datum till November (blä...)
Har inte hunnit komma fler alternativ från andra tillverkare än de som finns sedan tidigare...
+
Philips har släppt lite spec. och detaljerade bilder. Det syns klart å tydligt nu texten snooze ovanpå (yes!). Enligt specifikationerna så skall den även ha ett internt minne för 7 låtar (konstigt, borde väl vara i lagringsmängd, inte antal). Se sida två i den bifogade pdf'en.
Bifogad fil(er)
Postad 04 October 2006 - 15:29
Angående minne för 7 låter så är det så att för att säkerställa att man vaknar så kan musik/spår lagras lokalt och sedan kan man få respektive uppspelad beroende på vilken dag det är. Sedan så kan man givetvis bli väckt av bara larm och vanlig fm-radio (som är aktuellt för min del, vill ju vakna å lyssna på nyheterna). Där är 32 MB minne inbyggt för de 7 låtarna om man väljer den varianten.
När det gäller uPNP så disablas automatiskt det trådlösa om man pluggar in en kabel och man kan givetvis access'a såväl streamium som standard uPNP. Givetvis om man kör med Streamium så får man alla deras specialfunktioner (vilket jag inte kommer att använda mig av, kör med Acer's Media Server). Så äntligen kan man nu snart börja lyssna på diverse program som jag har på servern, trevligt att få vila ögonen å bara lyssna på kvällen innan man skall zzzzz
Nu vill jag bara att den släpps, sedan så får man nog antingen ta en ny tråd för att bara handla om den alternativt in i någon Streamium-tråd (finns det?)
Vill handla NU!!! (men tyvärr så går det alltså inte än, finns ingen som tagit in/fått in dem än... blä!)
Postad 09 October 2006 - 00:51
men är wak3300 redan släppt, bara att den inte finns i sverige än?
någon uppdatering på priset?
Redigerat av relaXing, 09 October 2006 - 00:51.
Postad 09 October 2006 - 04:24
Jag röstar för på en squeezebox, så har man en högvärdig hifi-maskin på köpet.
Postad 10 October 2006 - 11:01
Förstår att man som råtekniker stirrar sig blind på funktionalitet och möjligheter till att customize'a, men det är långt ifrån vad som jag (och många med mig) är ute efter. Det skall vara stabilt, enkelt och en fullvärdig ersättare för klockradion och allt i ett paket med en stor trevlig snooze-knapp.
Squeeze-boxen är således utmärkt på andra ställen i hemmet, men som klockradio... nä, det är det inte. Då är Terratec, Hermstedt, Philips & RokuLabs bra mycket närmare med sina produkter.
Nä, tyvärr ingen uppdatering på pris å release, tror vi får vänta åtminstonde en månad innan den släpps.
Redigerat av Swann, 10 October 2006 - 11:03.
Postad 10 October 2006 - 11:17
Det måste finnas flera trådar om detta!! Jag hittade en produkt för er som inte vill köpa Soundbridge eller Squeesebox osv som klockradio!
Kolla här! För 659 spänn har ni en klockradio med SD/MMC kortläsare, USB-port som visar ID3-tag osv...
Kan det bli så mycket bättre?? Den får det bli nästa gång!!
PS: Hittade (inte) manualen här!! , det var nåt skumt certifikat, hm....
Redigerat av Kanelbulle, 10 October 2006 - 11:22.
Postad 13 October 2006 - 16:05
Har enbart provat 2 dagar men det verkar fungera.
Går dock på 2000:- men är nog värt pengarna i slutändan.
Kolla mer på www.axbo.com
Ska slänga upp lite bilder på skapelsen sen.
Postad 13 October 2006 - 17:56
Har själv letat ett bra tag nu efter en vettig klockradio som skall ersätta min >20 år gamla Philips, har hittills inte hittat något som passar men där är en modell på G...
Först så fastnade jag för RokuLabs, de har en modell men tyvärr stöder den enbart Wireless LAN å tja jag är inte riktigt så glad för att placera en mojäng som strålar en del precis brevid huvudet 8h/dygnet (visst det är säkerligen mindre strålning än utifrån från diverse master å inte att förglömma ens egen mobil (men den har jag en bra bit bort normalt sätt)). Snälla alla sätt nu inte igång en debatt här om strålningens fara vs. icke-fara... låt oss snacka klockradio's...
Hursomhelst, har surfat runt en massa vidare å hittade sedan Hermstedt Hifidelio ST-64, fick till slut reda på dess prislapp.... 8900:- (!), så då skippar vi den...
Men nu så har jag äntligen hittat burken som har allt, trådbundet (å trådlöst men det kan man disabla), UPnp, Klocka, FM-Radio, Alarm;
Terratec Noxon 2 Radio
Spana in Sida 2 längst nere: http://shopuk.terrat...uctNews2005.pdf
Nu hoppas jag bara på att den släpps snart!
Letat efter klockradio sedan mars - du måste ha förlorat mycket pengar p.g.a. sen ankomst till jobbet...
Lyssna på Martin.M!
Postad 15 October 2006 - 22:56
Har själv införskaffat en Axbo väckarklocka som via ett band på armen känner av din sömnfas och väcker dig när du är som mest lättväckt och utvilad.
Har enbart provat 2 dagar men det verkar fungera.
Går dock på 2000:- men är nog värt pengarna i slutändan.
Kolla mer på www.axbo.com
Ska slänga upp lite bilder på skapelsen sen.
Återkom gärna om några veckor om hur du tycker den fungerar... Verkar riktigt nice
Postad 17 October 2006 - 17:26
Har bara vaknat en morgon med en liten känsla av att man inte är pigg.
Men annars är den HELT OTROLIG!! Klart bästa köpet!
Finns 6 olika alarm från att vakna till fågelkvitter eller till sambatakter.
Har du dessutom svårt att somna så kan du ställa in ett stämningsljud som gör att du ska somna fortare, 3 olika. Syrsor, måsar/havsljud och djungelväsen. Dessa stängs av när klockan märker att du somnat.
Enkelt menysystem via rullhjulet och det mesta är relativt enkla instruktioner för att få den att fungera.
Priset ligger på 199 euro vilket är helt överkomligt om man anser att vakna är en plåga.
Själva köpet är dock lite tricky, pengarna dras inte direkt utan dras när den skickas vilket kan vara när som helst...lite jobbigt men man får en påminnelse på mailen att dom försökt dra pengarna.
Jag har endast provat denna ett par dagar men är ändå klart imponerad över hur bra den fungerade, var inställd på att enbart ha en jättesnygg väckarklocka men nu när den fungerar kan jag inte bärga mig tills det är sängdags
När man vaknar kan man antingen trycka på en knapp på armbandet för att stänga av eller ngn knapp på klockan. Det finns dock ingen snooze....du ska ju vara utvilad ju!
Här har vi den läckra förpackningen, liten och nätt med österrikisk industriattityd
Snygg öppning av förpackningen där man direkt ser klockan.
Och här har vi då alla tillbehör. Armband, sensor som bakas in i armbandet, massor med stickproppar och en USB kabel för att koppla in den till datorn och se din sömnkurva
Fram till årsskiftet får man ett extra armband på köpet.
Som ni ser är det ett litet rullhjul på den som en datamus där man går igenom alarm, stämningsljud om man har svårt att somna och dylikt.
Ett sanslöst snyggt intryck gör den.
Postad 17 October 2006 - 22:14
Jag brukar snooza typ en halvtimme innan jag kommer upp på morgonen... Är det inte en otrolig skillnad mot "vanliga" väckarklockor på det sättet?
Måste vara svårt att ställa om huvet till att lyda klockan direkt istället för att snooza...
Postad 18 October 2006 - 07:49
Postad 21 November 2006 - 23:22
Ojoj....jag kunde inte hålla mig ett par veckor. Måste berätta hur bra den verkligen fungerar.
Ok ok OK - JAG GER MIG! Nu är den beställd. Så cool!
(Idag försov jag mig förresten nästan en timme...)
Postad 24 November 2006 - 00:16
Ojoj....jag kunde inte hålla mig ett par veckor. Måste berätta hur bra den verkligen fungerar.
Nu när du har haft klockan i typ en månad... hur tycker du den har funkat?
Postad 25 November 2006 - 18:12
på det skulle jag helt klart svara: japp!
jag har aldrig vaknat med den här fruktansvärda känslan att man aldrig vill kliva upp.
Visst är man trött men inte i närheten av det man var tidigare. Det tar ju ett tag också för klockan att ställa in sig precis efter dig också. Mer precis blir den faktiskt.
Finns dock lite svagheter som jag inte riktigt uppskattar.
1. Om man sover till den absolut sista minuten som du ställt in så är det inte samma väckningssignal som man vanligtvis har, nä då tar Mr. Elak över och drar iväg en hemskt alarm som verkligen väcker en....usch! Tur att det händer sällan.
2. Knappen som man trycker på armbandet är líte väl liten så det är svårt att trycka av alarmet när man håller på att fumla som mest. Det gör att det kan ta lite tid att slå av den.
3. scrollhjulet kan få för sig att den ska ändra lite siffror själv när man ställer alarmet men är man bara bestämd när man rullar så är det inga problem.
Några grejer som jag uppskattar nu också efter ett tag är.
1. det finns snabbkommandon för alla alarminställningar enklare att tjafsa runt i menyn, dock är ju inte den speciellt stor men ändå.
2. Om man ska vakna samma tid varje dag behöver man aldrig sätta på alarmet när man lägger sig, det gäller bara att komma ihåg att ta bort det när helgen nalkas =)
3. Gick in på Axbos hemsida nyss och ser att man kan ladda hem lite mjukvara och liknande vilket gör att den går att uppgradera. I like!
Hoppas att Perpro får lika bra upplevelse av den som jag fått....klart värt sina pengar
Postad 28 November 2006 - 08:04
wolverine är det inte jobbigt att ha på sig armbandet på natten ?
trodde det också men icke, den är ju mjuk och fluffig men ändå tight runt armen så det är inget problem. Tvättbara i 30 grader också om man skulle få för sig att dregla på det lite under natten.
Postad 29 November 2006 - 13:15
wolverine är det inte jobbigt att ha på sig armbandet på natten ?
trodde det också men icke, den är ju mjuk och fluffig men ändå tight runt armen så det är inget problem. Tvättbara i 30 grader också om man skulle få för sig att dregla på det lite under natten.
haha det är alltid bra att veta
Postad 29 November 2006 - 15:24
Har några få frågor bara.
1. Generellt - är det verkligen en sådan skillnad på en halvtimma give and take. Jag menar, jag ställer klockan på 06.30 (för det är tiden jag måste gå upp som absolut senast) och då vaknar jag enligt klockan alltså någon gång mellan 06.00-06.30?
2. Byte av batterier i sensorn som man ska ha vid handen, ser det ut att gå att göra själv? Har läst att de ska hålla en tre-fem år eller så men ändå...
3. Garantitid generellt? Det är väl å andra sidan inte så mycket som kan "gå sönder" mer än kanske sensorn.
4. När ni som har den har använt den, är det inte som någon har sagt lätt att sensorn flyttar på sig om man snurrar rätt mycket i sängen, alltså inte ligger helt still på natten? Fastnar med armbandet i kudden eller något sånt så sensorn flyttar sig som jag förstår det från undersidan av handleden där den väl ska vara för att känna "pulsen" bäst?
5. Ni som har den, har ni testat programmet som visar sovkurvorna? Får man det som statistik eller en graf och kan man spara dem och jämföra så man kan studera sin sömn lite mer noga? Det är ju lite därför jag skulle vilja ha den. Försöka utröna vad jag har ätit, vad jag har gjort under dagen och sedan hur jag sover...
6. Förra modellen ringde tydligen ganska svagt. Går det att jämföra med något, hur högt den nuvarande ringer? Det är väl inte ett större problem, men man vet ju hur trött man är vissa mornar och helt enkelt knappt vaknar av en högt ringande klocka. Är lite rädd att jag inte vaknar ändå av denna, men om teorin fungerar så kommer jag ju alltid att vakna när jag har som lättast för att vakna och då ska man ju egentligen - inte behöva så hög ringsignal heller.
7. Man kan inte lägga in en egen MP3-låt?
8. Det skulle gå att uppgradera den, typ firmware - vad är det man kan tänkas uppgradera i så fall?
9. Återigen, det låter nästan för bra för att vara sant - märker ni verkligen en sån otrolig skillnad på hur pigga ni när när ni vaknar med den här klockan, eller är det en hel del inbillning, alltså typ "självuppfyllande profetia" typ, som att man vet att den ska vara så sjukt bra så den "blir" det för att man är så inställd på det?
Postad 29 November 2006 - 16:35
Jag är ta mig sjutton helt såld på den här klockan efter beskrivningen och efter att ha läst på deras hemsida om den samt ytterligare en review. Den är ju dyr för att vara en klocka... Å andra sidan är sömnen grymt viktig.
Har några få frågor bara.
1. Generellt - är det verkligen en sådan skillnad på en halvtimma give and take. Jag menar, jag ställer klockan på 06.30 (för det är tiden jag måste gå upp som absolut senast) och då vaknar jag enligt klockan alltså någon gång mellan 06.00-06.30?
2. Byte av batterier i sensorn som man ska ha vid handen, ser det ut att gå att göra själv? Har läst att de ska hålla en tre-fem år eller så men ändå...
3. Garantitid generellt? Det är väl å andra sidan inte så mycket som kan "gå sönder" mer än kanske sensorn.
4. När ni som har den har använt den, är det inte som någon har sagt lätt att sensorn flyttar på sig om man snurrar rätt mycket i sängen, alltså inte ligger helt still på natten? Fastnar med armbandet i kudden eller något sånt så sensorn flyttar sig som jag förstår det från undersidan av handleden där den väl ska vara för att känna "pulsen" bäst?
5. Ni som har den, har ni testat programmet som visar sovkurvorna? Får man det som statistik eller en graf och kan man spara dem och jämföra så man kan studera sin sömn lite mer noga? Det är ju lite därför jag skulle vilja ha den. Försöka utröna vad jag har ätit, vad jag har gjort under dagen och sedan hur jag sover...
6. Förra modellen ringde tydligen ganska svagt. Går det att jämföra med något, hur högt den nuvarande ringer? Det är väl inte ett större problem, men man vet ju hur trött man är vissa mornar och helt enkelt knappt vaknar av en högt ringande klocka. Är lite rädd att jag inte vaknar ändå av denna, men om teorin fungerar så kommer jag ju alltid att vakna när jag har som lättast för att vakna och då ska man ju egentligen - inte behöva så hög ringsignal heller.
7. Man kan inte lägga in en egen MP3-låt?
8. Det skulle gå att uppgradera den, typ firmware - vad är det man kan tänkas uppgradera i så fall?
9. Återigen, det låter nästan för bra för att vara sant - märker ni verkligen en sån otrolig skillnad på hur pigga ni när när ni vaknar med den här klockan, eller är det en hel del inbillning, alltså typ "självuppfyllande profetia" typ, som att man vet att den ska vara så sjukt bra så den "blir" det för att man är så inställd på det?
1. Halvtimmen tycker jag inte gör ngn speciell skillnad, det är som ett litet lotteri ibland har man tur och får sova lite längre och ibland har man mindre tur och vaknar tidigt. I slutändan så spelar det ingen roll under dagen faktiskt, känner ingen skillnad i trötthet om man sovit 30 mindre.
Och ja om du ska senast upp 06.30 så kan den pipa 06.00. Men då hinner du läsa morgontidningen ordentligt
2. Såhär står det i handboken "Do not try to open the sensor, there are no components inside the alarm clock or sensor that can be maintained by the user"
Så nej, det verkar inte som så. Man får väl skicka in sensorerna för batteribytet.
3. Garanti finns från inköpsdatumet, hittar dock inte exakt hur lång den är??
Borde dock gå enkelt att kolla med deras kundservice som för övrigt funkar bra.
4. Sensorn är ingen pulsmätare utan en rörelsemätare som känner av hur mycket du rör dig under natten, alltså behöver den inte vara på exakt samma ställe hela tiden, dock är den ganska tight så man flyttar inte den speciellt mycket.
5. Har nyss registrerat mig på deras hemsida ang deras mjukvara då den inte följde med i paketet, så jag har inte provat den än tyvärr.
6. Alarmet stegrar när den startas och genom att du är i en "lättväckt fas" så behövs inte det någon speciellt hög volym, nazi signalen som går igång vid den senaste tidpunkten för garanterat upp dig
7. Nej inga MP3.låtar, fågelkvitter är dock trevligt att vakna till, det kanske är ngt som man kan göra med den nya firmwaren i framtiden?
8. Kanske lite nya signaler? Bättre precisering av uppvaknandet? (den blir för övrigt bättre och bättre efter ett par nätter)
9. Visst kan en del av det vara sant, men jag har inte upplevt än att det är lika tungt att kliva upp som med en vanlig klocka, visst är man trött men det kan ju bero på att du legat och trynat en hel natt också? Det tar ju ett tag för kroppen att komma igång. Så delvis ja fast ändå nae.
Hoppas det löste lite fler frågor...
Postad 29 November 2006 - 22:12
lägger in den lilla manualen där det finns lite bilder på programmet.
Postad 30 November 2006 - 10:42
Hej!Har suttit med programmet lite idag och har svårigheter att få datorn att hitta igen klockan. Har försökt installera det hela manuellt men utan resultat. Har mailat axbo för att se om detta är ett vanligt problem som kommer att lösas inom kort eller hur det ligger till.
lägger in den lilla manualen där det finns lite bilder på programmet.
Tack för svaret på alla mina frågor. Det känns verkligen otroligt spännande om det är så att det fungerar, för det som känns läskigt är att man köper en sak som man inte har någon kunskap om. Det är inte som vanlig teknik som jag kan förstå fungerar rakt upp och ner, som en MP3-fil eller något annat. Det här kan ju vara högst individuellt också. Antar att de räknar med att man ska sova det antal rekommenderade timmar som kroppen behöver också, typ 8 timmar eller så för att det ska fungera, för jag kommer ju ha sjukt svårt att vakna om jag bara sover 4 timmar per natt när jag ändå behöver 8 timmar så jag antar att man får prova sig fram lite.
Bra att veta med programmet. Jag skulle vilja kunna mäta det här från dag till dag för att se hur jag sover. Ska bli väldigt intressant!
En fråga till: hur långt ifrån klockan kan sensorn vara? Jag ligger väl en två-tre meter från klockan som det är tänkt idag om jag köper den. Fungerar det eller måste den vara närmare?
Postad 30 November 2006 - 11:49
jaja nu fick jag iaf upp lite info om min sömn och jag ser ju en klar skillnad mellan bra och dålig sömn. Lite synd dock att klockan inte var uppdaterad med rätt datum och tid första gången men nu genom programmet så är den uppdaterad så nästa gång ska bli bra.
Tydligen så sparar den info om din sömn i 14 dagar, så du behöver inte plugga in den i datorn varje dag om du inte vill.
Här har du iaf lite exempel på hur det kan se ut.
(utan husdjur)
(med husdjur)
Eftersom man legat hemma i feber så har man inte haft mycket för sig så jag testade räckvidden.
6m klarar den galant iaf så du kan nog vara lugn över det hela.
Sensorn trycker ut lite radiosignaler men dom lugnar kunden med att en standard mobilsignal ligger på 1W och axbons sensor sänder 0,0001W. Har du dessutom ca 300 rörelser/natt som är snittet så sänder den enbart i 3 sek så det känns inte så farligt det heller då varje rörelse ger en sändningstid på 0,01 sekunder.
Postad 07 January 2007 - 15:15
För er som vill läsa mer så var den faktiskt med i DN idag. Klart trevlig artikel:
http://www.dn.se/DNe...ousRenderType=6
Postad 08 January 2007 - 11:56
Jahapp, då har jag också beställt en aXbo alldeles nyss.
De har fortfarande kvar erbjudandet om ett extra svettband trots att det är över nyår. Nu hoppas jag bara att det fungerar som det ska för annars blev det en fett dyr klocka.
Känner du fortfarande att den fortfarande Wolverine? Du har fått din bang for the buck?
För er som vill läsa mer så var den faktiskt med i DN idag. Klart trevlig artikel:
http://www.dn.se/DNe...ousRenderType=6
Kul att fler inser att hoppa över från "the dark side"
Jag tycker fortfarande det är en riktigt bra väckarklocka, sömnen är bra men du kan inte räkna med att vakna utvilad efter 3h sömn direkt. Det är sällan man vaknar helt förstörd som man gjorde tidigare, nu är det mer en "söndagsväckning" Man har inga igenklistrade ögon och ligger mer och lyssnar på ljudet ett tag innan man stänger av den. Dock om nazi-signalen går igång är man lite snabbare på knappen
Inväntar med spänning era kommentarer kring klockan.
Postad 08 January 2007 - 14:31
Eftersom det handlar om en del pengar för en fattig student, så avvaktar jag nog fler kommentarer. Men det låter som den skulle passa mig riktigt bra. Spelar ingen roll om man lägger sig i tid så är det segt på morgonen ändå. Men ibland så går det hur lätt som helst. Måste bero på när man vaknar i sömnfasen.
Hittade en annan variant på väckarklocka. Gryningssimulator. Finns från Bodyclock och en ny från Philips som kallas Wake-up light. Den dimrar upp ljuset 30 minuter före alarmet går igång. Passar i och för sig inte så bra om man delar sovrum med nån som ska upp senare.
Ska bli kul att höra era erfarenheter av axbo!
Postad 14 January 2007 - 18:03
Jag beställde den i torsdags eller fredags. Hur lång tid tog det för din att komma, Wolverine?
Postad 14 January 2007 - 18:04
Postad 14 January 2007 - 21:10
Jag har nu beställ en aXbo efter att ha tittat på många recensioner och tycken på internet. Tidigare var jag inne på att köpa en Sleeptracker, men den här verkar mycket bättre. Den är mycket snyggare och det verkar bekvämare med ett armband istället för en klocka.
Jag beställde den i torsdags eller fredags. Hur lång tid tog det för din att komma, Wolverine?
Det tog ganska lång tid, efterfrågan var väldigt stor i höstas så jag fick nog vänta en månad allt som allt.
Ett tips kan vara att kolla med Axbo vilket kollinr din order har efter dom har skickat den och även vilket bolag de skickar det med (TNT var det för mig)
Kul att det börjar bli ett par stycken axbo fans här
Tänk om jag har hyllat den för mycket och ni kommer att kapa den totalt??
Nä det tror jag verkligen inte kommer att hända.
Postad 16 January 2007 - 20:46
Beställde förra söndagen och mailade igår och undrade varför den inte hade dykt upp. Det visade sig och det här är något som inte går fram på hemsidan tydligt nog, att de skickar med TNT (eller motsvarande). Det innebär att man bör skriva leveransadress till ett ställe där man kan bli nådd dagtid för man måste kvittera ut den personligen.
Anyway, min kära klocka hade legat hos TNT i flera dagar (det tog 3 dagar från min beställning så leveranstiden var snabb i mitt fall).
Jag måste säga att den andas kvalitet! När jag packade upp den så var bara förpackningen ruskigt snygg. Prylarna var väl skyddade i kartongen och välj förpackade. Själva klockan är ruskigt läcker också med en "transparent display" som lyser upp blått när man aktiverar displayen.
Jag har läst igenom manualen (som man med lätthet förstår). Kan knappt vänta förrän jag ska gå och lägga mig idag för att testa den för första natten.
Återkommer med recension i helgen tror jag när det har gått några dagar. Känslan hittills och upplevelsen bortsett från den dåliga kommunikationen om fraktsättet på hemsidan, är toppen!
Postad 16 January 2007 - 22:40
Ja det är lite bök med frakten men när den väl kommer till hemmet är den otrolig!
God natt på dig
Postad 17 January 2007 - 08:53
Jag sov bra och vaknade väldigt utvilat på ett bra sätt. Återkommer med mer i en längre recension.
MEN, jag har en fråga. För att få ut graferna, vad behöver jag då? Installera något program? Att få bilderna som du har infogat enligt ovan, hur ordnar jag det?
Sen har jag funderat på det här med om när man bör ta på sig armbandet. Låt säga att det är kväll. När jag ligger och kollar på TV det sista jag gör så rör man ju på sig. Vrider lite på sig, zappar med fjärrkontrollen osv. Jag antar, att man först ska ta på sig armbandet när man verkligen ska lägga sig helt, alltså när man släcker lampan?
Sen antar jag också att man inte behöver bry sig om något mer än att bara ta av sig armbandet på morgonen eller ta på sig det på kvällen eftersom alarmet redan är inställt? Det är ju inget som behöver "avaktiveras" på något sätt. Right?
Postad 17 January 2007 - 09:00
Wolverine,
Jag sov bra och vaknade väldigt utvilat på ett bra sätt. Återkommer med mer i en längre recension.
MEN, jag har en fråga. För att få ut graferna, vad behöver jag då? Installera något program? Att få bilderna som du har infogat enligt ovan, hur ordnar jag det?
Sen har jag funderat på det här med om när man bör ta på sig armbandet. Låt säga att det är kväll. När jag ligger och kollar på TV det sista jag gör så rör man ju på sig. Vrider lite på sig, zappar med fjärrkontrollen osv. Jag antar, att man först ska ta på sig armbandet när man verkligen ska lägga sig helt, alltså när man släcker lampan?
Sen antar jag också att man inte behöver bry sig om något mer än att bara ta av sig armbandet på morgonen eller ta på sig det på kvällen eftersom alarmet redan är inställt? Det är ju inget som behöver "avaktiveras" på något sätt. Right?
Härligt!
Det du behöver för att få ut graferna är att du tar hem mjukvaran från axbo.s hemsida genom att bli "medlem" eller ngt liknande som är kostnadsfritt. Sen gäller det att du pluggar in axbon med rätt USB kabel vilket inte jag gjorde först och då kände inte datorn igen den.
Sen när du vill ta av och på dig ditt armband är väl relativt individuellt, i greferna står det även tidpunkt och då kan du ju skippa all tid före du vet att du knoppar. Jag brukar läsa klart och sen när man släcker tar jag på mig den och på morgonen när man gäspat lite.
Dock om man får ngt il på natten och måste springa på toa så känns det överflödigt att ta av sig det för att man ska få rätt kurvor..
Alarmet är inställt att ringa samma tid varje dag så du behöver bara aktivera/inaktivera alarmet på helgen.
Rekommenderar chillout ljuden också, först blev jag irriterad på ljudet men efter ett par gånger så blir man van och somnar gott och kan slappna av.
Postad 17 January 2007 - 09:15
Sista frågan just nu: behöver jag ta hem programmet genast för att informationen om "kurvorna" och rörelserna ska sparas eller tror du redan nu att min klocka sparar information och att jag kan installera mjukvaran om några dagar?
Postad 17 January 2007 - 09:23
Postad 25 January 2007 - 09:22
Grymt bra faktiskt! Jag ska lägga upp min egen lilla vetenskapliga studie här själv snart. Tänkte bara fixa till designen på den och dra ut graferna.
Det jag har märkt är i alla fall att jag inte blir pigg och glad om jag inte får sova mina antal timmar som kroppen behöver. Gör jag inte det så faller hela konceptet ändå.
Annars måste jag säga att jag tycker det fungerar. Jag är inte helt hundra på att jag med 100 % säkerhet kan säga att det fungerar, ännu, men jag vet att jag ibland har svårt att vakna av ens min mobiltelefonsignal. Att nu vakna "lätt" med fågelkvittret som "ringsignal" är ju helt ljuvligt!
Jag återkommer nog i helgen när jag kan ge en mer utförlig post för de som är intresserade.
Postad 25 January 2007 - 23:20
Idag vaknade jag av fågelkvitter och det var mycket lättare än vanligt att stiga upp, men det kan dock bero på att jag sov ca 10 timmar, så jag får se inatt och framöver hur det går.
Armbandet är bekvämt, och man glömmer det på någon minut. Jag skriver kanske mer imorgon, men nu ska jag sova. Skola imorgon.
Sov gott!
Postad 28 January 2007 - 20:02
https://www.minhembi...=0#entry1286764
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning

7 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?