Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Golvhögtalare

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 May 2006 - 20:36

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Funderade på ett byte av mina frontare Canton Ergo RC-L, men frågan är till vad? Det skall inte vara för dyrt eftersom jag redan spenderat min budget för i år :ph34r: Den riktiga uppgraderingen får komma senare. Var sak har sin tid.
Anledningen till det tänkta bytet är den medföljande boxen som bara krånglar till allt.
Rummet de ska spendera sin tid i är ca 20-25 kvadrat. Trähus med gips på väggarna.
De bör likna cantonen i ljudet då jag är mycket nöjd med det. Det som önskas är bas inte överdjävlig men ändå bra, diskant klar och tydlig men inte skrikig.
De skall spelas ihop med Thules PA och PR350B.
Har kikat lite på Swans Diva 6.1P-6.2F hur låter dessa i jämförelse med canton rcl? Är det att byta ner sig?
Många förslag önskas, gärna med en motivation. Snygga högtalare är ett plus :)
Tanken är att senare även köpa nya surround samt centerhötalare oxå, så ni kan även ha med det i tanken när ni rekommenderar frontare.
/Christer

Postad 07 May 2006 - 20:43

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Vilken prisklass? Nytt eller begagnat?

Redigerat av Ageve, 07 May 2006 - 20:44.

Postad 07 May 2006 - 21:35

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0

Vilken prisklass? Nytt eller begagnat?

<{POST_SNAPBACK}>

Inte över 20000:- för golvarna. Nytt eller begagnat spelar ingen roll. Gärna begagnat då man får mest för pengarna. Som sagt tanken är att göra en ny uppgradering senare när det finns ekonomi för det.

Edit: Tar hellst imot förslag på 10-15k :)

Redigerat av Palahöjda, 07 May 2006 - 21:38.

Postad 08 May 2006 - 17:56

Unregisteredbb60144a
  • Unregisteredbb60144a
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Hej.

Köp mina gamla Usher 6371. Dessa är till salu av den nya ägaren, nu efter det att han uppgraderat till högtalare i 100000SEK klassen (Avantgare Acoustic UNO tror jag de heter).

Usher 6371 spelar sjukt bra. Han vill bara ha 14000 SEK för dem vilket är ett kap och passar dessutom finfint in i din budget.

Annons på Hififorum.nu

Högtalarna var mycket väl skötta av mig och Ola (så heter säljaren) har skött om dem som de förtjänar d.v.s. mycket bra.

Jag lägger med en bild på Olas nya högtalare.
Du kan även skymta Usher 6371 i bakgrunden.
Postad bild
Bilden lånat av CalleJR utan tillåtelse (hoppas på förståelse). :)

Mvh Magnus Eriksson

Redigerat av Unregisteredbb60144a, 08 May 2006 - 18:01.

Postad 08 May 2006 - 18:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Vad är det... Pringles-burkar och trattar? :)

Dessa kanske?

http://www.hifiklubb...alare_Svart.htm

Eller ännu bättre, ett par begagnade 703or (modellen över, de enda i 700-serien jag har lyssnat
på... de låter iaf väldigt bra).

Fler:
https://www.prisjakt...ukt.php?p=15895
https://www.prisjakt...ukt.php?p=22156
https://www.prisjakt...ukt.php?p=12938
https://www.prisjakt...ukt.php?p=16693
https://www.prisjakt...dukt.php?p=3470

Om jag skulle handla för ~20k så hade jag gärna lyssnat på alla de ovan.

Redigerat av Ageve, 08 May 2006 - 18:46.

Postad 08 May 2006 - 21:49

Palahöjda
  • Palahöjda
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
B&W 704 är helt i min smak.. Men frågan är om de basar på ngt, iofs räcker det väl till med storm 5an.. Skulle nog snegla lite åt 703 och 803, men det finns inte mycket av dem på begmarknaden. B&W är väl det som känns mest rätt. Finns det någon vänlig själ där ute som vill göra mig glad så sälj gärna dina B&W till mig B) (Skicka pm.)

Usher 6371 vet jag inte mycket om. En snygg högtalare iaf. Vad tycker ni som lyssnat om den? Finns de att köpa som center och surround? Malmö är lite långt att åka :)

Fick oxå ett förslag på Compact XZ-5.. Rätt så speciella högtalare vet heller inte så mycket om dem..

Självklart vill man lyssna först, men det är inte så lätt att göra på bagmarknaden. Inte heller kul att åka land och rike runt för att komma tomhänt hem :ph34r: Tjänar många mil på att få lite recenssioner av er ;)

Usher 6371 och Compact xz-5 är väl inte ngt jag funderat på tidigare. Kul att få tips på sådant man inte haft en tanke på. Fortsätt tipsa och ge gärna en liten kommentar hur de låter..

Postad 09 May 2006 - 07:20

matte76
  • matte76
  • Forumräv

• 929 inlägg
  • 0

Vad är det... Pringles-burkar och trattar?

Bra låter de säkert för det priset men fy f*n vilka fula burkar...betalar man så mycket bör man få hyfsat utseende också (IMHO), men det är klart; är ljudet ruskigt bra som jag tror att det är så kan man ju lyssna med ögonbindel, sk. blindtest, hahaha :(

Postad 09 May 2006 - 09:38

micke5721
  • micke5721
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

De bör likna cantonen i ljudet då jag är mycket nöjd med det. Det som önskas är bas inte överdjävlig men ändå bra, diskant klar och tydlig men inte skrikig.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, kanske Canton Ergo RC-A skulle vara något för dig? Har du jämfört dessa med dina RC-L?

VH micke

Postad 09 May 2006 - 11:17

Unregistered1082
  • Unregistered1082
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Hej!

Måste bara tipsa om Heco Celan, jag lyssnade på den minsta modellen Celan 500 som kostade ganska precis 10k om jag inte kommer ihåg fel.

Har själv Dali Ikon 6:orna, men om jag hade fått upp ögonen för denna när jag handlade så hade det varit svårt att bestämma sig :( . Kan ju tänka mig att dom större modellerna inte är sämre.

Heco Elan

MVH
/Wecco

Redigerat av Unregistered1082, 09 May 2006 - 14:10.

Postad 10 May 2006 - 00:16

Unregistered39180
  • Unregistered39180
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Funderade på ett byte av mina frontare Canton Ergo RC-L, men frågan är till vad? Det skall inte vara för dyrt eftersom jag redan spenderat min budget för i år :P Den riktiga uppgraderingen får komma senare. Var sak har sin tid.
Anledningen till det tänkta bytet är den medföljande boxen som bara krånglar till allt.
Rummet de ska spendera sin tid i är ca 20-25 kvadrat. Trähus med gips på väggarna.
De skall spelas ihop med Thules PA och PR350B.
Har kikat lite på Swans Diva 6.1P-6.2F hur låter dessa i jämförelse med canton rcl? Är det att byta ner sig?
Många förslag önskas, gärna med en motivation. Snygga högtalare är ett plus :(
Tanken är att senare även köpa nya surround samt centerhötalare oxå, så ni kan även ha med det i tanken när ni rekommenderar frontare.
/Christer

<{POST_SNAPBACK}>

Titta på monitor audio, både deras golvare RS8 för 12 500kr samt deras stativare i GS10 ligger i ungefär samma prisklass som golvaren. Sedan finns audiovector, deras instegsmodell kostar runt 15 000kr, Mi3, fast jag hade även lyssnat på Mi3 Super som jag tycker är en väldigt bra högtalare, fast den ligger i ytterkant av din budget. Audiovectors alla högtalare går att uppgradera så man kan börja med den billigaste och arbeta sig uppåt... En annan intressant högtalare är B&Ws XT4, även den ligger i överkant av din budget men den låter grymt bra och ser lika bra ut som den låter. B&W har försökt att få design plus ljudet från 700-serien att mötas. Jag personligen tycker det kommit bra nära i vart fall!
Dessa högtalare är alla bra! Sedan om de låter som en Canton - det vet jag inte?

Postad 11 May 2006 - 07:59

kennethS
  • kennethS
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

B&W 704 är helt i min smak.. Men frågan är om de basar på ngt, iofs räcker det väl till med storm 5an.. Skulle nog snegla lite åt 703 och 803, men det finns inte mycket av dem på begmarknaden. B&W är väl det som känns mest rätt. Finns det någon vänlig själ där ute som vill göra mig glad så sälj gärna dina B&W till mig :D (Skicka pm.)

Usher 6371 vet jag inte mycket om. En snygg högtalare iaf. Vad tycker ni som lyssnat om den? Finns de att köpa som center och surround? Malmö är lite långt att åka :D

Fick oxå ett förslag på Compact XZ-5.. Rätt så speciella högtalare vet heller inte så mycket om dem..

Självklart vill man lyssna först, men det är inte så lätt att göra på bagmarknaden. Inte heller kul att åka land och rike runt för att komma tomhänt hem ;) Tjänar många mil på att få lite recenssioner av er :D

Usher 6371 och Compact xz-5 är väl inte ngt jag funderat på tidigare. Kul att få tips på sådant man inte haft en tanke på. Fortsätt tipsa och ge gärna en liten kommentar hur de låter..

<{POST_SNAPBACK}>

Äger ett par B&W 704 och dom "basar" på duktigt när dom ska. Hade Audiovector Mi3 innan och dom såldes p.g.a av dom inte kunde leverera nåt bastryck alls i mitt rum. Men B&W 704 har inga problem alls. Kan det kanske bero på den framåt riktade basporten, att det gör dom mindre känsliga för basstöd av bakvägg? Annars ljudkvalité mässigt så är jag väldigt nöjd, känns som om man tagit bort en filt framför högtalaren jämnfört med Mi3. Allt är klart mer neutralt och mera detaljerat och öppet.

Postad 11 May 2006 - 08:21

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Ta och lyssna på Usher, det är verkligen kanonhögtalare och prislappen kunde lika gärna legat på 40.000:- och dom skulle fortfarande varit prisvärda.
Enligt mig har ingen av nämnda B&W någon större chans mot dessa.

Enda anledningen till att jag själv inte sitter med Usher just nu är att jag hittade mina Vienna till superpris, sen har dom samma ljudkaraktär som Usher också :D

Redigerat av Martin.M, 11 May 2006 - 08:22.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.