Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VB2000BNS och iMON

13 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 juli 2006 - 16:45

Håbergt
  • Håbergt
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Jag funderar på att köpa nytt snyggt chassi till min gamla dator. Har kikat lite på VB2000BNS och tror den hade passat bra i min hylla. Vill också ha en VFD (idag lärde jag mig något nytt). Då har jag kollat på iMON's grejer.

VB2000BNS:
http://www.thermalta...black/black.htm

iMON
http://www.datorbuti...artId=IMONPADBL

Vad tror ni om dessa, passar de tillsammans? Sen är jag intresserad av att använda ett trådlöst tangentbord med inbyggd mus. Har ni några tips.

Hade tänkt köra MediaPortal under WinXP Pro.

Har en 32'' LCD som jag hade tänkt koppla med VGA. Ska senare försöka uppgradera mitt grafikkort för att koppla med DVI-HDMI. Några tips på passande kort?

Mycket på en gång från en novis, tacksam för tips.

Postad 06 oktober 2006 - 03:19

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Denna låda är väl snyggare!

Postad 06 oktober 2006 - 08:11

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Har en 32'' LCD som jag hade tänkt koppla med VGA. Ska senare försöka uppgradera mitt grafikkort för att koppla med DVI-HDMI. Några tips på passande kort?

hoppas du är medveten om att HDMI troligen inte kommer ge dig bättre bild, utan tvärt om ....

Postad 06 oktober 2006 - 13:23

La_Ludd
  • La_Ludd
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Jag håller med Biggles2002! jag har nämligen precis köpt de chassit! :(
Sen undrar jag va du menar med att man inte får bättre bild med DVI -- > HDMI?
Har du testat?
Och i så fatt med vilken utrustning?

Postad 06 oktober 2006 - 14:25

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Sen undrar jag va du menar med att man inte får bättre bild med DVI -- > HDMI?
Har du testat?

Sök på 1360 eller 1366 i forumet så får du se vad du hittar ....

Redigerat av frollic, 06 oktober 2006 - 14:44.

Postad 06 oktober 2006 - 17:47

Micke Ang
  • Micke Ang
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Det var den lådan jag tittade på först men det slutade med den här.
http://www.silversto...ducts-lc16m.htm
Har inte börjat bygga än men lådan är i mitt tycke snygg och verkar välbyggd det enda som stör mej är att funktionsratten är lite sladdrig.

/Micke.

Postad 12 oktober 2006 - 02:02

Håbergt
  • Håbergt
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Denna låda är väl snyggare!

<{POST_SNAPBACK}>

Nej.

Men så är ju smaken som baken. Den ursprungliga frågan var om iMON passar till VB2000BNS, inte vilket chassi jag skulle vilja ha och som passar i min bokhylla.

Har inte börjat bygga än men lådan är i mitt tycke snygg och verkar välbyggd det enda som stör mej är att funktionsratten är lite sladdrig.

/Micke.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det var snyggt. Det enda jag sneglar på är priset vilket inte passar mig alls :(

Postad 15 oktober 2006 - 04:01

Håbergt
  • Håbergt
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

/Micke.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo det var snyggt. Det enda jag sneglar på är priset vilket inte passar mig alls :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jag nästan (smärtsamt) bestämt mig för att köpa LC-16M. Det blir mycket dyrare än vad jag hade tänkt mig men chassit var så otroligt snyggt och VFD'n verkar ju perfekt.

Men jag har nu också tänkt på nytt grafikkort till det. Som jag fattat så funkar inte alla. Jag vill ha ett relativt billigt som är tyst och klarar spel som typ Hitman Blood Money. Spelar annars inte så mycket. Nu har jag ett GeForce4 Ti4280. Moderkortet är ett EPoX EP-4PEAD

Jag skulle också vilja styra TVn ifrån datorn så behöver ett billigt TV-kort. Som TV har jag Viewpia LC-32IE21.

Vilken PSU rekomenderas till detta? Aktivt/Passivt och gud vet allt. *Vilsen i djungeln*

Tack på förhand

Postad 26 oktober 2006 - 13:44

Håbergt
  • Håbergt
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Nu är det beställt, en LC-16M. Hoppas mina grejer passar. Men jag behöver fortfarande en tyst PSU och ett TV-kort. Man kanske kan köpa ett grafikkort med inbyggt tv-kort. Några tips?

Postad 26 oktober 2006 - 15:15

Hnke
  • Hnke
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Kan rekommendera detta ASUS-kortet, billigt och bra! Digital-TV dessutom.

Postad 27 oktober 2006 - 12:18

Håbergt
  • Håbergt
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Kan rekommendera detta ASUS-kortet, billigt och bra! Digital-TV dessutom.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag bor i ett bostadshus som har kabel via comhem. Det är standardutbud på kanalerna. Fungerar detta med dom? :P

Postad 27 oktober 2006 - 12:25

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Jag bor i ett bostadshus som har kabel via comhem. Det är standardutbud på kanalerna. Fungerar detta med dom?  :P

Enligt prisjakt är kortet till för Boxer.

Postad 27 oktober 2006 - 13:34

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Jag fattar det som att du frågat om iMON VFD:n passar, men inte fått svar - eller har du köpt en sån också?

Jag har själv en sån, och de passar ju rent fysiskt i varje 5.25" standard-plats, och det lär det ju finnas i lådan. Sen kan de ju smälta in mer eller mindre snyggt. Jag har en Silverstone-låda i borstat aluminium, och där ser man knappast någon skillnad mellan chassit och VFD:n.

Sedan verkar du också fundera över PSU, rekommendationer. Här beror det väl på vad du tänkt stoppa i datorn, dvs. hur mycket Watt du behöver, hur mycket du är beredd att betala, och också hur viktigt det är för dig att den är tyst.

Jag kör på en Silverstone Nightjar ST30 (nightjar) som är fläktlös, dvs. den hörs inte alls utan måste ha en diod som visar om den är på eller av. Den är jag nöjd med, men den går på dryga tusenlappen och är på bara 300W.
En nackdel är att man inte kan plocka bort de sladdar som inte används. Eftersom jag har ett mycket litet chassi vore det bra att slippa fylla det med överflödiga sladdar, men det funkar som det är. Det finns också andra fläktlösa PSU:er, och såna som har fläkt men som är rätt så tysta ändå.

Skriv mer om vad du tänkt dig så kan du säkert få mera hjälp

/Bjogul

Postad 04 november 2006 - 06:45

Håbergt
  • Håbergt
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jag har själv en sån, och de passar ju rent fysiskt i varje 5.25" standard-plats, och det lär det ju finnas i lådan. Sen kan de ju smälta in mer eller mindre snyggt. Jag har en Silverstone-låda i borstat aluminium, och där ser man knappast någon skillnad mellan chassit och VFD:n.

Jo det var mer om det smälte in och om eventuella luckor ställde till problem. Men nu har jag som sagt redan köpt LC-16M istället där iMON är installerad ifrån fabrik.

Sedan verkar du också fundera över PSU, rekommendationer. Här beror det väl på vad du tänkt stoppa i datorn, dvs. hur mycket Watt du behöver, hur mycket du är beredd att betala, och också hur viktigt det är för dig att den är tyst.

Ja tanken var ju att det skulle vara tyst. Men nu har jag märkt att det är CPU-fläkten som låter mest så funderar på vad det finns att göra åt det. Jag har tänkt att köpa ett TV-kort också men har märkt att mitt grafikkort börjar bli gammalt så det får nog bil ett grafikkort med inbyggt tv-kort. Jag vill kunna spela de spel som släpps idag, men inga större superkrav på grafikkortet, annat än ljudnivån.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.