Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tvspelslögner

51 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 September 2006 - 16:31

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Eftersom diskussionen i PS3-tråden inte igentligen hör dit så skapar jag på Zoilers begäran denna tråd, där vi kan fortsätta skitkastandet :P

Ok, visst, så du menar när de ordagrant gick ut med Halo2 trailern som definitivt in-game..tolkades det på något märkligt vis som en target Render???? Märkligt de det konfirmerades multipla gånger att spelet var fullt inengine/ingame....den färdiga produkten var miiilll ifrån den versionen..om du inte såg någon skillnad behöver vi nog snarast droppa denna diskussion, då vi uppenbarligen ser saker annorlunda.:)

Det var du som använde render om Halo2 i ditt föregående inlägg, försökt hitta två bra bilder att jämföra. Säg gärna till om du hittar bättre.
Postad bild
Postad bild

» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

ag förstår inte riktigt var denna källa av multipla agressions utlåtanden kommer ifrån...har sony någonsin tvingat sina kunder at tpå något sätt köpa deras produkt? Eller har de någinson diktatoriskt satt en lag på att köpa en Ps2/Ps3? Varför denna bitterhet...angående totalt irrelevanta utlåtanden som i grund och botten har noll betydelse......det är hopplöst enkelt att lösa problemet....köp inte konsoln....inte svårare en så....jätte enkelt faktiskt..

Var ser du bitterhet och aggression? Jag bara tycker att det är tråkigt att skitsnack säljer, oavsett vem den kommer ifrån, att jag sen tycker att Sony står för det mesta av skitsnacket betyder inte att jag tror att alla andra tillverkare bara tänker på mitt bästa och inte vill tjäna pengar. Det känns väldigt cyniskt att skylla allt på att de bara vill tjäna pengar, kan man inte göra det utan att ljuga för presumptiva köpare?

Oroa inte dig, jag tänker inte köpa den, inte än iaf, kanske senare om Bluray vinner och VF5 inte kommer till 360.

Liten okomplett lista över lögner (och FUD) kring Sony senaste åren, bara för att spetsa till det :P.

GTA4 till PSP: Länk Har fortfarande inte kommit, 2½ år efter lanseringen.
2 HDMI och inbyggd router i PS3. Länk
PS3 släpps våren 2006. Länk Dock vill jag klassa den senaste förseningen som en miss och inte en lögn.
PS2 kan användas till missilberäkningar och har exportförbud Länk. Konstigt att de lyckats sälja 100miljoner ändå.
Ingen rumble i Dualshock 3 beror på störningar på gyrot. Länk Konstigt att Wiis kontroll fixar det.
Killzone 2. "The official answer from SCEA Vice President Jack Tretton is that it was real and actual gameplay"
Motorstorm. "Motor Storm CEO finally puts the rumors to rest... The E3 trailer footage was realtime"
Kuturagi: "Jag kan tillverka PS3 när som helst" Sagt Januari 2006, innan förseningen. Länk

MS

Demos när Xbox avslöjades, inte en chans att de var realtid som de sa. Länk till artikel. Länk till filmerna
Tänker då mest på tjejen och roboten.
Hårddisk till alla Xbox 360 (förutom Core då :() Orkar inte leta länk idag.

Redigerat av Brainiac, 29 September 2006 - 16:44.

Postad 28 September 2006 - 19:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Efter en del redigerade inlägg:

Detta är alltså en tråd gjord för de som vill diskutera lögnerna. Meningen är då att allt sånt här tjafs hålls borta från officiella trådarna och då är det perfekt om de som är trötta på snack om lögner också håller sig borta från tråden, så slipper vi onödigt pajkastande.

Vidare, hävdar man att ett företag ljuger om något så ska man backa upp med länk eller bevis att det så är fallet, inga tomma ord.

Postad 28 September 2006 - 20:42

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0
Trött på lögner ? Det blir man väl aldrig :)

Jag kör väl med lite aktuella prylar:

PS3 spring launch 2006. Yeah right!
http://www.gamesindu...s.php?aid=11692

(google så hittar man typ 1 miljard artiklar om saken).

PS3 worldwide release november 2006. Yeah right!
http://ps3.ign.com/a...6/696054p1.html

(även här kan man google själv om man måste läsa på sin mest trovärdiga site)

Hoppas jag nu slipper redigera denna tråd någonsin... :(

Postad 28 September 2006 - 20:47

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0
2 HDMI för dual screen playing på PS3!

http://www.ps3blog.net/2005/09/27/545/

Intriguingly, the two HDMI ports can drive two entirely independent HDTV displays - a feature which could allow users to, for example, play a game on one screen while video-chatting with all their fellow players on another.

http://www.eurogamer...rticle_id=59106

Postad 28 September 2006 - 21:28

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Jag har uppdaterat mitt inlägg nu med källor till varje lögn, ska fixa till Xbox 1-lögnen så alla blir nöjda :)

*edit* Fixat!

Redigerat av Brainiac, 28 September 2006 - 22:02.

Postad 28 September 2006 - 21:44

Lukassvensson
  • Lukassvensson
  • Beroende

• 1201 inlägg
  • 0
Det borde införas någon slags lag för vad som får kallas för in-game.

En enkel lag
1. Det måste spelas på själva konsolen det ska släppas på i samma kameravinkel som man spelar själv.

Postad 28 September 2006 - 22:10

anti1oop
  • anti1oop
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Detta här löftet som Peter Moore gav har väl inte infriats ännu heller vad jag vet? :)

Next generation games will combine unprecedented audio and visual experiences to create worlds that are beyond real and they'll deliver storylines and gameplay so compelling that it will feel like living a lucid dream. The result is a state where you achieve the perfect mind-body equilibrium as you forget your physical surroundings and you become completely immersed in the game itself; this controller becomes an extension of your body, it becomes the gateway to the Zen of gaming.

Sedan så var det tänkt att hårddisken skulle vara standard i varje 360 innan launch. Så jag antar att det också var en lögn.

Nej, men seriöst så länge det står "subject to change at any time" vid varje presentation av PS3an så tycker jag ingen ska klaga på att hårdvaran förändras. Det är helt enkelt inte färdig hårdvara som visas...

Angående trailers så verkar MS har följt upp Sony på sistone med CG Forza 2 trailer bland annat.
Gäller bara att ta det kallt och inte ätas upp av all hype.

Jag kan hålla med om alla dessa releasedatum som missats, det är verkligen grymt dåligt gjort att annonsera releasedatum innan man vet att allt i produktionen klaffar.

Vi får väl hoppas både MS och Sony kommer på bättre tankar. Nintendo har inte visat någon CG än vad jag vet? (åtminstone inte sedan N64 tiden)

Redigerat av anti1oop, 28 September 2006 - 22:13.

Postad 28 September 2006 - 22:23

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Detta här löftet som Peter Moore gav har väl inte infriats ännu heller vad jag vet? :)

Next generation games will combine unprecedented audio and visual experiences to create worlds that are beyond real and they'll deliver storylines and gameplay so compelling that it will feel like living a lucid dream. The result is a state where you achieve the perfect mind-body equilibrium as you forget your physical surroundings and you become completely immersed in the game itself; this controller becomes an extension of your body, it becomes the gateway to the Zen of gaming.

Sedan så var det tänkt att hårddisken skulle vara standard i varje 360 innan launch. Så jag antar att det också var en lögn.

<{POST_SNAPBACK}>

Hårddisken var ett bra exempel, kommer ihåg hur de försökte slingra sig:

-Jamen, när du köper Xbox 360 får du hårddisk, det är bara när du köper Xbox 360 Core som den inte följer med, det är ju en helt annan sak :P

Sen vill jag inte kalla Peter Moores LSD-framkallade drömmar för löften :P

*edit*
Jag tycker ändå det är skillnad på t.ex. Forza 2 och Killzone 2. Med Forza 2 säger de att det är "renders with in-game assets" d.v.s. ej realtid fast med modeller och texturer från spelet. Hade Peter Moore stått och sagt att det är realtid och spelet ser ut så, då hade jag varit bland de första att gnälla (alltid ngn annan som är först :().

Sen är ovanstående trailers uppbyggda på olika sätt, Killzone 2 försöker likna ett spel, medan Forza 2 har massa konstiga vinklar och förklarande sekvenser som omöjliggör det för en person med normalbegåvning att missta det för ett spel.

Redigerat av Brainiac, 28 September 2006 - 22:30.

Postad 28 September 2006 - 23:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Angående trailers så verkar MS har följt upp Sony på sistone med CG Forza 2 trailer bland annat.
Gäller bara att ta det kallt och inte ätas upp av all hype.

<{POST_SNAPBACK}>

Mja, det är ju skillnad på att proklamera det som ingame och att aldrig påstå något sådant. Hittar man en länk där MS säger att Forza 2 eller Fable 2 t ex är ingame som det går att göra med Killzone osv så är det samma sak.

Tycker snarare det är så att Sony följt upp MS genom att visa mer gameplay på sistone. Men det är klart, är man två månader från launch så...

Fast senaste E3 var det också mycket gameplay, de har lärt sig.

En annan sak som gäller MS och HDD: De sa att inget spel kommer kräva HDD. Men sen kom Football Manager 2006... :P

(Efter letande efter bekräftelselänk)... Eller vänta nu, det enda jag hittar är:

Allard: There isn’t a game on 360 that you can’t play without a hard drive, so I think that’s a good thing for consumers.

As for the 360’s hard drive, Microsoft never said that no game would require it, but that they warned developers not to rely on it.

Någon annan som kan leta reda på om de sa att det aldrig någonsin skulle komma något spel som kräver HDD? Eller liknande =P.

Postad 28 September 2006 - 23:28

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0

Detta här löftet som Peter Moore gav har väl inte infriats ännu heller vad jag vet? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Tja det beror väl på...För mig infriades det där redan när jag satt med en handkontroll till hederliga gamla Commodore 64 i handen. :P

Postad 28 September 2006 - 23:54

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Tja det beror väl på...För mig infriades det där redan när jag satt med en handkontroll till hederliga gamla Commodore 64 i handen. :P

Det hette joystick på den tiden...

Postad 29 September 2006 - 09:20

didrik
  • didrik
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
hehe, robotdansdemot för Xbox 1 kan ju knappt göras med en 360 :P

Postad 29 September 2006 - 11:44

Faceplant
  • Faceplant
  • Beroende

• 1264 inlägg
  • 0

det jag retar mig lite på är t.ex. Motorstorm, hade de bara visat den och sagt:

-Så här hoppas vi att Motorstorm kommer se ut.

eller inte ens sagt någonting, då kommer de som ändå inte går på lögnerna fatta att det är CGI och "idioterna" tro att spelet ser ut så. Men icke, VDn tjatade ju i månader att det var realtime, för att senare säga "targer render".

Du verkar inte följa med så väl i nyheterna efter E3 05 för det var nästan exakt vad Harrison sa.

---------------------------------------------------------------------------------------------
"GamesIndustry.biz: One question on the lips of many people at the moment: how much of what we saw in the PlayStation 3 demos was actually running in real-time?

Phil Harrison: Everything in the demos was real-time.

And what about the game footage clips?

Not all of that - in fact, none of it was real-time because it was all running off video. If you make a presentation to two and a half thousand people, you're going to put some of it on video just to be on the safe side.

I've been asked this question a lot. The way we put those videos together, everything was done to specification. Everything was done to PS3 spec. Virtually everything used in-game assets; some things were rendered.

How representative of what we're actually going to be seeing in PS3 games were those videos?

I think very. I think depending on the game, different games took a different approach to their way of expressing what the games are like - but clearly, something like Motor Storm uses more cinematic, replay-like cameras than you would ever enjoy in-game. So that makes a big difference... But everything is done to spec."

---------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.gamesindu...ge.php?aid=9051

Unreal och de guppande ankorna var några av de få demos som gjordes vid E3 05, att du med fler missade att det andra var videos tycker jag inte att du ska gå beklaga dig över och tycka är Sonys fel.

Personligen tycker jag att Motorstorm ligger mycket nära målet i den sista trailern.

*edit*
Jag tycker ändå det är skillnad på t.ex. Forza 2 och Killzone 2. Med Forza 2 säger de att det är "renders with in-game assets" d.v.s. ej realtid fast med modeller och texturer från spelet. Hade Peter Moore stått och sagt att det är realtid och spelet ser ut så, då hade jag varit bland de första att gnälla (alltid ngn annan som är först :P).

Sen är ovanstående trailers uppbyggda på olika sätt, Killzone 2 försöker likna ett spel, medan Forza 2 har massa konstiga vinklar och förklarande sekvenser som omöjliggör det för en person med normalbegåvning att missta det för ett spel.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår inte att du kan läsa in så mycket nyanser i Microsofts uttalanden men totalt ignorera dem i Sonys fall, se ovan.

Redigerat av Faceplant, 29 September 2006 - 11:48.

Postad 29 September 2006 - 12:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Vi får väl hoppas både MS och Sony kommer på bättre tankar. Nintendo har inte visat någon CG än vad jag vet? (åtminstone inte sedan N64 tiden)

<{POST_SNAPBACK}>

Jorå, jag väntar fortfarande på ett waverace som är lika snyggt som det som visades i samband med GCs premiärvisning. :P

Postad 29 September 2006 - 16:42

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Faceplant, om du tittar på länkarna som jag givit ovan, så ser du att VDn för företaget som gör Motorstorm gick ut och sa att det var realtid, det är det uttalandet jag har gått efter, det är samma sak med Killzone 2, där sa Harrison också att det var renderat, men Jack Tretton sa det var realtid.

Kanske ska ändra det från lögn till FUD (Fear, Uncertainty, Doubt)? Man ger flera budskap för att skapa förvirring och när sanningen kommer fram så har man ryggen fri eftersom man någonstans sa sanningen.

Även om du inte kan hålla med om att det var en lögn, så kan du väl ändå inte säga att det var klara budskap att det rörde sig om förrenderat material under E3 05? Jag var helt hundra på att det var det, men FUD:en på internet var påtaglig, eller?

Tror vi ändrar det till lögner kring Sony, eftersom Motorstorm-VDn knappast kan kallas Sony, eller äger Sony det företaget?

Och även om jag tycker att Motorstorm är riktigt snygg och imponerande, så är de inte riktigt framme vid E3-trailern.
» Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «

Postad 29 September 2006 - 19:16

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
ärligt talat, folk som inte såg att killzone2 eller motorstorm trailern var CGI
är antigen dumma eller väldigt naiva.

Postad 29 September 2006 - 19:19

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0

Problemet var väl just att alla såg att det var CG (jaja det fans fangirls som påstod annat men de räknas inte för mig...) och att det visades som om det vore in-game eller påstods vara in-game.
Kanske var det så att Ken och Phil inte trodde det var CGI, men då betyder ju det att de är...

Postad 29 September 2006 - 21:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Hypen är det roligaste som finns innan en konsolrelease. Låt de hålla på å överdriva. :P
Upp till var och en vad man anser rimligt och ta ställning till vilken man ska favorisera/köpa.

Sa inte MS att X0 skulle vara fullt bakåtkompatibel med Xbox-spel. Hur är det med det egenligen? :P '

MVH
PS3-fanboy

Postad 29 September 2006 - 22:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Sa inte MS att X0 skulle vara fullt bakåtkompatibel med Xbox-spel. Hur är det med det egenligen?  ;) '

Jag letade men jag hittade bara:

4. When did Microsoft confirm that the Xbox 360 will be backward compatible with the Xbox 360?

Microsoft confirmed that the Xbox 360 will be backward compatible with “top-selling Xbox games” on May 16th, 2005 at the E3 2005 Xbox Press briefing. On November 12th, Microsoft announced the initial list of Xbox games that will be playable on Xbox 360 at launch.

5. What does the “compatible with top-selling Xbox games” means?

It means that the most popular Xbox titles, based on sales figures, will be playable on the Xbox 360. However, Microsoft has not released official information as to which titles will be backward compatible

http://features.team...ox-360-FAQs/p4/

Nån annan kanske hittar att de sa 100% bakåtkompabilitet från start?
.....................
Här, däremot, har ni en ny fräsch lögn att adda till MS konto. Men den är iofs rätt subjektiv B)

Interview with Richard Teversham, director of platform and marketing for EMEA (Europe, Middle East, Africa) said to Dutch website FOK!

I guarantee that Xbox 360 games will look better than PS3. Xbox 360 is easy to develop on and programmers have experience already. We will keep ahead of the curve for two to three years

http://games.fok.nl/...hp?newsid=13942

Postad 29 September 2006 - 23:19

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Märkligt att världens största mjukvaruföretag inte kan ordna en emulator som kan emulera alla gamla Xbox-spel. Vart drar de gränsen för top-selling? Vid Halo?

Löjligt egentligen.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 September 2006 - 23:19.

Postad 30 September 2006 - 00:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Märkligt att världens största mjukvaruföretag inte kan ordna en emulator som kan emulera alla gamla Xbox-spel. Vart drar de gränsen för top-selling? Vid Halo?

Löjligt egentligen.

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan är om de byggde maskinen med bakåtkompabilitet i tanken... emulering känns som en nödlösning.

Det är svårt dock, annars skulle det inte ta sån tid.

Finallly, there are a very few people who understand both Xbox systems inside and out to an expert level of detail that I'm not about to go into here. They perform more sophisticated calculations using the Art of Software Engineering, but ultimately reach the same conclusions as those not skilled in the Art: Backwards compatibility is impossible. One such skeptic interviewed me for my current job, and pointedly asked during the interview how I planned to handle the project's certain future cancellation.

http://www.qbrundage...ys/xbox360.html

The problem, it says, is down to hardware incompatibility - since the current Xbox uses an Intel processor, but the 360 will use IBM's PowerPC architecture, while NVIDIA's graphics solution is being replaced with an ATI one.

As many commentators have pointed out over the last few months, this means backwards compatibility problems. The solution Microsoft has reached is apparently to recompiled current-gen Xbox games so that they can be played on the 360. First on the list, it says, are the best-selling Halo titles.

http://www.gamesindu...ws.php?aid=8996

I dagsläget har de drygt 300 titlar bakåtkompatibla tror jag (av ca 500). Vart de drar gränsen för topselling kan du själv studera Här och Här. Jag fick det grovt räknat till ca 2/3 av miljonsäljarna som är bakåtkompatibla.

Problemet är att när de håller på att emulera ett toppsäljande spel så finner de att andra, mindre populära spel, också funkar på liknande sätt. Så då fixar de dem när de ändå håller på = längre tid att få toppsäljarna klara.

Vem vet... till slut kanske de fixar alla spel ;)

Postad 30 September 2006 - 00:55

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Yup, var nån finnig tönt på Best Buy i LA dagarna innan E3 2005 som försökte lura i oss att killzonefilmen som real time ingame, min kollega var nära på att klppa till honom. ;)

Postad 02 October 2006 - 19:30

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0

Yup, var nån finnig tönt på Best Buy i LA dagarna innan E3 2005 som försökte lura i oss att killzonefilmen som real time ingame, min kollega var nära på att klppa till honom.

hahah...
Offtopic.
den nya ingame filman från the Darknes på Xbox marketplace ser sjukt snyggt ut. :angry:

Postad 06 October 2006 - 23:06

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Yup, var nån finnig tönt på Best Buy i LA dagarna innan E3 2005 som försökte lura i oss att killzonefilmen som real time ingame, min kollega var nära på att klppa till honom.

hahah...
Offtopic.
den nya ingame filman från the Darknes på Xbox marketplace ser sjukt snyggt ut. :P

<{POST_SNAPBACK}>

ja visst gör den :rolleyes:

IOFS. Skillnad på trailer och vad dom försökte lura i folk att det var ingame...
Jag tycker Bioshock trailern var asläcker, förväntar mig inte att spelet kommer se ut exakt som den dock.

Postad 07 October 2006 - 11:17

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0

IOFS. Skillnad på trailer och vad dom försökte lura i folk att det var ingame...
Jag tycker Bioshock trailern var asläcker, förväntar mig inte att spelet kommer se ut exakt som den dock.

Det finns en film när en kille går runt i spelet och förklarar vad man kan göra o.s.v. Har inte jämfört med trailern men jag blir förvånad om trailern är snyggare än vad ingame var. Helt allvarligt!

Leta upp videon, ta fram papper och börja dregla!

Postad 07 October 2006 - 12:57

tsartiis
  • tsartiis
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Vafan snackar ni om... Halva internet trodde ju på Sony när de sa att Killzone var "ingame". Sjuka flamewars rullade ju fram o tillbaka på nätet ang. detta år 2005. Lovar att säkert många på detta forum också trodde det!

Postad 08 October 2006 - 12:45

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0

Vafan snackar ni om... Halva internet trodde ju på Sony när de sa att Killzone var "ingame". Sjuka flamewars rullade ju fram o tillbaka på nätet ang. detta år 2005. Lovar att säkert många på detta forum också trodde det!

Jo, det är sant.
Jätte många trodde att det var ingame.
men jag väljer att hänvisa till samma sak som jag sa innan.

Postad 08 October 2006 - 13:16

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0

Jo, det är sant.
Jätte många trodde att det var ingame.
men jag väljer att hänvisa till samma sak som jag sa innan.

Bara läsa den officiella ps3 trådens första sidor så hittar man en del som du tycker är

Samt lite annat som är lite nostalgi aktigt med tanke på hur det är nu. Den skapades ju trots allt i maj 05.

Postad 10 October 2006 - 11:17

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Ja det finns konspirationsfolk som säger att det var gjort med meningen för att det ska se "trovärdigt" ut. Detsamma säger de om eldkastaren som inte höll någon cg kvalitet.
Jag tror iaf att det är det där vi kommer spela 2006

Jaja Zoiler, du vet vad detta gör dig i Dolphs ögon B)

Postad 10 October 2006 - 13:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja det finns konspirationsfolk som säger att det var gjort med meningen för att det ska se "trovärdigt" ut. Detsamma säger de om eldkastaren som inte höll någon cg kvalitet.
Jag tror iaf att det är det där vi kommer spela 2006

Jaja Zoiler, du vet vad detta gör dig i Dolphs ögon :P

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vet, i mina ögon också :rolleyes: .

Jag menar... 2006? Hahaha B)

Postad 10 October 2006 - 13:18

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Det finns en film när en kille går runt i spelet och förklarar vad man kan göra o.s.v. Har inte jämfört med trailern men jag blir förvånad om trailern är snyggare än vad ingame var. Helt allvarligt!

Leta upp videon, ta fram papper och börja dregla!

<{POST_SNAPBACK}>

"En kille" = Ken Levine, och ja jag har sett den och sett spelet "på riktigt" på E3 tidigare i år. Och ja, trailern ser snyggare ut. (men spelet är fortfarande skitnyggt)

Postad 25 October 2006 - 20:53

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...related&search=

http://www.youtube.c...h?v=7Wzmf0ChL24

(var bara tvungen att väcka denna tråd till liv då jag känner att en av de officiella trådarna är lite på väg mot en ny oändlig diskussion om vilken konsol som är störst bäst och vackrast, ta dem inte på för stort allvar)

/funny Donmeta

Postad 25 October 2006 - 22:15

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
LOL, den första filmen var ju inte direkt opartisk om man säger så, men fruktansvärt rolig, killen som gjort har helt klart talang.

Gillade spelet som var "Based on true events in ancient Japan", två sekunder senare:

-"So here's this giant enemy crab" :blink:

och

-"New features like......realtime weapon changing...."

Postad 25 October 2006 - 22:33

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Som om det inte räckte med den redan usla tolkningen av Coppolas maffiaepos: nu vill EA att du ska betala riktiga pengar i utbyte mot virtuella dollars i ”Gudfadern” till Xbox 360.
    I spelet blir du således rik.
    I verkliga livet blir du blåst.
    Återigen – så här sa Microsofts Magnus Langley på X06 i Barcelona om mikrotransaktioner via Marketplace:
– Det får ju inte bli så att vi tar betalt för något som egentligen skulle ingått i spelet, det kommer vi att förlora på i längden.
    Det är ett citat jag tänker använda varenda gång den här typen av konsumentsvek dyker upp.
    Så Magnus, återigen, varför tillåter Microsoft det här?

Denna utveckling oroar mig. Först GT:HD sen Gudfadern.

Postad 26 October 2006 - 10:09

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

• 1705 inlägg
  • 0

Denna utveckling oroar mig. Först GT:HD sen Gudfadern

Håller helt med. Det blir helt enkelt upp till oss konsumenter att visa allt för giriga spelbolag vart skåpet ska stå.

Postad 26 October 2006 - 16:06

trickyhed
  • trickyhed
  • Forumräv

• 940 inlägg
  • 0

LOL, den första filmen var ju inte direkt opartisk om man säger så, men fruktansvärt rolig, killen som gjort har helt klart talang.

Gillade spelet som var "Based on true events in ancient Japan", två sekunder senare:

-"So here's this giant enemy crab"  :D

och

-"New features like......realtime weapon changing...."

<{POST_SNAPBACK}>

Jag dog av skratt första gången jag såg den. Stackars sony :P

Postad 04 September 2007 - 18:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Här är en gammal tråd uppväckt igen :)

Det här faller väl lite i kategorin, även om det inte är Sony per se som gjort det, bara en anställd från SCEE. Han/hon ändrade i Halo 3:s Wikipedia så att det stod "kommer inte se bättre ut än Halo2" :D

http://www.destructo....phtml#comments

Postad 04 September 2007 - 18:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Historically correct giant enemy crabs blir ALDRIG tråkigt:D

Postad 04 September 2007 - 18:50

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Här är en gammal tråd uppväckt igen  :)

Det här faller väl lite i kategorin, även om det inte är Sony per se som gjort det, bara en anställd från SCEE. Han/hon ändrade i Halo 3:s Wikipedia så att det stod "kommer inte se bättre ut än Halo2"  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, kul om det hade varit sant, men den editeringen verkar inte finnas med i historyn. .

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 September 2007 - 18:54.

Postad 04 September 2007 - 19:09

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Här är en gammal tråd uppväckt igen  :)

Det här faller väl lite i kategorin, även om det inte är Sony per se som gjort det, bara en anställd från SCEE. Han/hon ändrade i Halo 3:s Wikipedia så att det stod "kommer inte se bättre ut än Halo2"  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, kul om det hade varit sant, men den editeringen verkar inte finnas med i historyn. .

<{POST_SNAPBACK}>

Det var i artikeln Halo (series) det ändrades, så det är nog sant.

Postad 04 September 2007 - 19:12

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Det var i artikeln Halo (series) det ändrades, så det är nog sant.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok. Kul iaf. Väntar bara på att någon säger att det inte var en lögn. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 04 September 2007 - 19:12.

Postad 04 September 2007 - 19:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det var nog mer FUD. Jag fattar inte hur man kan vara så dum att man gör så från jobbet.

Postad 04 September 2007 - 23:47

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0
En riktig klassiker i PC-sammanhang är nVidias påståenden om att GeForce FX skulle kunna rendera scener från Final Fantasy The Spirits Within (filmen dvs.) i realtid i en kvalitetsnivå som var i princip identisk med filmoriginalet.
För att inte tala om deras påståenden om att GeForce 4 skulle kunna rendera spel med lika bra kvalitet som Toy Story (1) i realtid.

Ganska komiskt med tanke på att vi inte ens kan göra det än idag typ 5-6 år senare (vilket, som alla vet, mer eller mindre är en evighet i den här industrin). :)

Nintendo var ju inte direkt återhållsamma på den tiden då Nintendo 64 fortfarande kallades Project Reality. :P
"The venture known as Project Reality, will create Nintendo's next generation gaming system and combine three-dimensional graphics of the quality seen in films such as Jurassic Park and Terminator 2" :P

Postad 05 September 2007 - 19:36

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Peter Molyneux - alla kategorier

Postad 18 October 2007 - 14:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Här har vi en dagsfärsk nyhet, nämligen anledningen till varför Sony valde bort BC från 40 gb modellen. Det här är inga lögner, utan mer FUD.

Sony Slashes Price of PlayStation 3

Cut Is Latest Move To Increase Sales During Holidays
By NICK WINGFIELD
October 18, 2007; Page B4

Sony Corp. is slashing the starting price for PlayStation 3 consoles in the U.S. by $100, its latest attempt to boost slow sales of the machine in time for the holiday season.

The move, widely expected after similar actions in Japan and Europe, introduces a new PlayStation 3 model with a 40-gigabyte hard drive for $399. That compares with an earlier entry-level price of $499 on a model with 60 gigabytes of storage capacity. Sony in July lowered the price on the 60-gigabyte model from $599.

After the new pricing move, the PlayStation 3 is only $50 more than its closest competitor, Microsoft Corp.'s $349 entry-level Xbox 360 with a hard drive, though it is still more costly than Nintendo Co.'s $250 Wii.

Billy Pidgeon, game-industry analyst at IDC, predicted the price drop would invigorate PlayStation 3 sales this holiday season, though a bigger impact is likely to occur next year when a stronger lineup of titles will be available for the Sony system, including a new version of a popular game called Metal Gear Solid. "At that price, it comes down to a more justifiable present or gift to yourself," Mr. Pidgeon said.

Sony could use a big boost if it is to catch up to its competitors. U.S. retailers sold 131,000 PlayStation 3 consoles in August, or about 1.75 million total since it went on sale last November, according to NPD Group Inc. In contrast, there were 404,000 Nintendo Wii's sold in August in the U.S., or four million total since it was launched last holiday season, and 277,000 Xbox 360s in August, or 8.3 million since it went on sale two years ago, according to NPD.

The reduction reflects Sony's determination to spur more sales of the PlayStation 3, the Japanese electronics company's most important new product in years. Jack Tretton, president and chief executive officer of Sony's U.S. games division, acknowledged that the relatively high price of the PS3, which Sony has justified by including advanced technology such as a high-definition Blu-ray disc movie player, has been an impediment for many gamers.

"While we were incredibly excited about the technology in PS3 and while it was future-proofed to some degree, it was a bit ahead of its time," Mr. Tretton said in an interview. "The downside of all that technology was the price we had to offer it to consumer at retail. We knew $599 was going to be a challenge for some people based on traditional videogame pricing."

There's a catch to the lower price: The new $399 PlayStation model will not play games designed for the PlayStation 2, Sony's popular older game console. Mr. Tretton conceded that removing that capability, along with a few other features, isn't dramatically reducing Sony's cost of manufacturing the console but will instead encourage buyers of the entry-level PlayStation 3 to purchase more games designed specifically for the new system.

Mr. Tretton said the company's research showed that compatibility with PlayStation 2 games isn't likely to be missed by customers, who most likely already own the older system.

Sony has said it plans to sell 11 million PS3s world-wide this fiscal year, which ends in March.

Själv trodde jag det var en ekonomisk fråga, men när man tänker efter så är det vettigt att de vill få oss att köpa mer PS3 spel. Fast varför tog de inte bort BC från 60gb isåfall <_< ? Freedom of choise?

Och:

We knew $599 was going to be a challenge for some people based on traditional videogame pricing."

I direkt kontrast till:

Ken Kutaragi had this to say about Sony's goal for the PS3: "for consumers to think to themselves 'I will work more hours to buy one'. We want people to feel that they want it, irrespective of anything else."

Och:

According to David, "We have built up a certain brand equity over time since the launch of PlayStation in 1995 and PS2 in 2000 that the first five million are going to buy it, whatever it is, even it didn't have games."

Känns lite tveksamt om han fick rätt i det. Nu är den uppe i fem miljoner, men det gick kanske inte riktigt så fort som han hade hoppats :wub:

Här är en annan artikel angående det nya priset:

SCE UK boss Ray Maguire has told MCV that the introduction of the new entry level 40GB PS3 will silence the doubters and take the platform to ‘the next level’.

In the week that SCE UK introduced the new SKU at £299 and revealed that the 60GB console is to be phased out, boss Maguire stressed that Sony’s strategy was the result of industry pressure, falling production costs, and a desire to boost installed base as the industry moves into peak period.

“You’ve seen in the pages of MCV that most people want the price to come down – we have to take a more strategic view on when we do these things,” said Maguire. “We’re always mindful of price and installed base, but we’re also mindful that we have a sustainable business.

“We’ve been considering this since launch – this is all part of a very carefully thought-out plan.”

Maguire also hit out at the level of anti-Sony feeling on internet forums.

“If the product was too expensive, of course they’re going to feel ‘anti’, but now I imagine there will be some changing of attitudes,” he said.

“They don’t have sight of running the company and the financials involved. So they end up with internet information – and that is often based on a complete lack of understanding of the facts.”

Man tycker att, om detta är deras väl uttänkta plan, så kanske de borde planerat för lite fler sålda enheter och spel. Ärligt talat, sicket skitsnack. Det är väl klart som korvspad att de måste sänka priset när den säljer som den gör. De får det att låta som att detta är deras plan, deras val. De har inget val.

Angående det andra fetstilta: Först håller han med om att det är klart det finns anti-sony folk pga priset. I nästa mening menar han att samma personer inte har någon insikt i företaget, utan allting de läser är oftast baserat på, ett annat ord för, lögner. Riiight. Är prislapparna också påhittade?

Postad 18 October 2007 - 14:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ähhh. PS2 är last-gen. Räcker med det :wub:

Postad 18 October 2007 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Tja, här är en intressant artikel i ämnet.

http://www.joystiq.c...y-is-upsetting/

But perhaps it is a cost-cutting hardware issue that no one has seen. If that's the case, then Sony would be wise to say so, instead of highlighting the 65 PS3 titles reportedly able to justify the loss or downplaying the importance of backwards compatibility when, as recently as 2006 Sony's Phil Harrison said that "backwards compatibility, as you know from PlayStation One and PlayStation 2, is a core value of what we believe we should offer. And access to the library of content people have created, bought for themselves, and accumulated over the years is necessary to create a format. PlayStation is a format meaning that it transcends many devices -- PSOne, PS2 and now PS3."

Så (enligt artikeln) när 60gb droppas så kommer EU inte alls kunna köpa en PS3 med bakåtkompabilitet utöver import? Inte för att jag själv bryr mig om BC, men troligtvis finns det andra som gör. Verkar lite diskriminerande.

Postad 18 October 2007 - 14:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tycker Sony trampat i klaveret ännu en gång. I nordamerika och Japan kommer iaf 80GB finnas till försäljning. Skandal om inte det kommer finnas samma val i EU.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 October 2007 - 14:45.

Postad 18 October 2007 - 15:08

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0
Tror att i detta läger så blev dom sitt eget största hinder och det pga av deras gigantiska spel bibliotek.
Tror helt ärligt dom en tag tog sig en titt på listan av spel som ska ska upp och köra. Den är lååååååååååång. Så det blev nog "- Ah fuck it. Det är bara för mycket." :wub:

Postad 18 October 2007 - 15:12

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Peter Molyneux - alla kategorier

<{POST_SNAPBACK}>

Schmack. Vi har en vinnare!!!

Denna mannen snackar så mycket skit att man behöver ett reningsverk bara för honom.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.