Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

DVD-läsare

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 October 2006 - 15:03

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Kanske lite dumt fråga men andå vill jag fråga vilken model dvd-läsare som är lämpad bäst att läsa dvd-filmer. Tänkte använda HTPC som dvd-spelare.

Postad 07 October 2006 - 15:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Kanske lite dumt fråga men andå vill jag fråga vilken model dvd-läsare som är lämpad bäst att läsa dvd-filmer. Tänkte använda HTPC som dvd-spelare.

En som kan fås att spinna ner vid uppspelning utav film så att den låter mindre än ett reaplan.
Så kolla programvaror som AnyDVD, CD Bremse och Nero DriveSpeed vilka läsare de stödjer.

Men varför köpa en läsare ? en brännare kostar 100 kr mer, och då kan du även bränna skivor.

Postad 07 October 2006 - 17:07

Thunderbird
  • Thunderbird
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

En som kan fås att spinna ner vid uppspelning utav film så att den låter mindre än ett reaplan.
Så kolla programvaror som AnyDVD, CD Bremse och Nero DriveSpeed vilka läsare de stödjer.

Men varför köpa en läsare ? en brännare kostar 100 kr mer, och då kan du även bränna skivor.

<{POST_SNAPBACK}>

Ska kolla efter, Tack för tipset frolic, ja lika bra ta brännare kostar inte så mkt. som sagt jag är långt efter ang. dator :P

Postad 13 October 2006 - 19:54

anarkisträven
  • anarkisträven
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är en lagom läshastighet att sätta dvd-läsaren till för att få ett bra förhållande på prestandad och ljudnivå? Räcker 1X för att kolla på dvd-film?

Postad 13 October 2006 - 20:28

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Vad är en lagom läshastighet att sätta dvd-läsaren till för att få ett bra förhållande på prestandad och ljudnivå? Räcker 1X för att kolla på dvd-film?

brukar iofs aldrig köra den vägen, men jag tror du måste ha minst 2x.

Postad 20 August 2007 - 08:21

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Hej.
Installerade drivespeed och wow vilken skillnad! Körde på 1x och man hörde inte läsaren alls (men datorn väsnas en hel del, tyvärr).
Men så stoppar filmen och väntar i 20-30 sekunder(?). Jag trodde att det var pga att den måste buffra eller nåt i den stilen så jag ställde upp den till 4x men fortfarande samma grej. Filmen stoppar 4-5 ggr/film så det skulle kunna vara när den byter VOB-fil. Eller?

- Ska det vara så?
- Något man kan göra för att komma runt problemet?

Man kan ju alltid ladda ned filmen till HDD men det tar ju en kvart och det är ju så smidigt att bara sätta in disken och titta direkt... HJÄLP!

Postad 20 August 2007 - 10:09

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14166 inlägg
  • 0

Men så stoppar filmen och väntar i 20-30 sekunder(?). Jag trodde att det var pga att den måste buffra eller nåt i den stilen så jag ställde upp den till 4x men fortfarande samma grej. Filmen stoppar 4-5 ggr/film så det skulle kunna vara när den byter VOB-fil. Eller?

- Ska det vara så? 
- Något man kan göra för att komma runt problemet?

Kan mycket väl vara så att den hoppar till nästa VOB, du kan ju testa att öka upp diskcachen, eller om det finns någon pre-read inställning i din spelare.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.