Epson EMP-TW700 vs Sanyo PLV-Z5
9 svar till detta ämne
Postad 23 November 2006 - 11:05
Truckmuck
-
Truckmuck
-
Användare
-
-
197 inlägg
Eller ska man t om kanske eventuellt satsa på Z4an?
Var inne på att köpa Z5 från tyskland för ca 14K då jag har en kompis här som servar just Sanyo, så han kunde hjälpa med garanti å eventuellt smålagningar.
Men sen såg jag TW700 för 13500:-
E det lite vilket som mellan dessa maskiner? Ska försöka se dem i action nu i helgen.
Postad 23 November 2006 - 11:22
tazzi
-
tazzi
-
Forumräv
-
-
512 inlägg
jag har själv beställt en epson tw700 från digitalo för 13 480kr inkl frakt så jag röstar på epson
Postad 27 November 2006 - 13:44
Truckmuck
-
Truckmuck
-
Användare
-
-
197 inlägg
Hmm, jag vill ju veta vilken som e bäst  Inte att du röstar på den bara för att du köpt den
Postad 27 November 2006 - 14:00
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Hmm, jag vill ju veta vilken som e bäst Inte att du röstar på den bara för att du köpt den
<{POST_SNAPBACK}>
Håller med, men jag tycker du uttrycka lite mer av dina krav på projektorn för att få lite mer sofistikerade svar ... Så, vad skall du ha den till i huvudsak ? Film, spel ? Vad skall du ansluta för grejor ? (Många ? Z5:an har dubbla HDMI och Komponent ingångar) Placering i rummet ? Fast eller flexibelt ? (Måste ha bra zoomfunktion ?) Osv... Alltså lite kött på benen ! Lycka till !
Postad 27 November 2006 - 14:05
Truckmuck
-
Truckmuck
-
Användare
-
-
197 inlägg
Hmm, jag vill ju veta vilken som e bäst Inte att du röstar på den bara för att du köpt den
<{POST_SNAPBACK}>
Håller med, men jag tycker du uttrycka lite mer av dina krav på projektorn för att få lite mer sofistikerade svar ...
Så, vad skall du ha den till i huvudsak ? Film, spel ? Vad skall du ansluta för grejor ? (Många ? Z5:an har dubbla HDMI och Komponent ingångar) Placering i rummet ? Fast eller flexibelt ? (Måste ha bra zoomfunktion ?) Osv...
Alltså lite kött på benen !
Lycka till ! 
<{POST_SNAPBACK}>
Oj, rent spontat vill jag ju säga den bästa allround maskinen. Mest för film, men skulle ju inte vara fel att kunna kolla på större fotbollsmatcher på den. Va lite inne på Panasonic just pga av sport. Men som sagt, inte viktigast, men itne helt fel  Placering e väl tänkt att vara fast i tak?
Postad 27 November 2006 - 14:29
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Håller med, men jag tycker du uttrycka lite mer av dina krav på projektorn för att få lite mer sofistikerade svar ...
Så, vad skall du ha den till i huvudsak ? Film, spel ? Vad skall du ansluta för grejor ? (Många ? Z5:an har dubbla HDMI och Komponent ingångar) Placering i rummet ? Fast eller flexibelt ? (Måste ha bra zoomfunktion ?) Osv...
Alltså lite kött på benen !
Lycka till ! 
<{POST_SNAPBACK}>
Oj, rent spontat vill jag ju säga den bästa allround maskinen. Mest för film, men skulle ju inte vara fel att kunna kolla på större fotbollsmatcher på den. Va lite inne på Panasonic just pga av sport. Men som sagt, inte viktigast, men itne helt fel 
Placering e väl tänkt att vara fast i tak?
<{POST_SNAPBACK}>
För min del har jag projektorn i vardagsrummet och vill inte ha den "mitt i" taket. Så snygga är de ju inte, schabraken ... För närvarande kör jag projektorn från vardagsrumsbordet men har tänkt att ställa den på en hörnhylla (Kör diagonalt) eller hänga upp den med Vogels nya eleganta väggfäste. Förutom den flexibiliteten ville jag att den skulle vara rejält ljusstark och klara alla typer av ingångssignaler upp till 1080p/50/60/24. Min "allround-maskin" blev en Panasonic PT-AX100 som jag kört i en månad nu och är supernöjd med. Hyfsat snygg och diskret maskin, Men du behöver inte köpa en sådan bara för jag är så j***a nöjd Se även inlägg
Redigerat av hd-fan, 28 November 2006 - 00:02.
Postad 01 December 2006 - 13:38
Truckmuck
-
Truckmuck
-
Användare
-
-
197 inlägg
Postad 01 December 2006 - 20:47
Unregisteredfe29246a
-
Unregisteredfe29246a
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Det blev en Epson ;P
<{POST_SNAPBACK}>
hehe känns som du redan bestämt dig innan  men kanske ville dubbel kolla lite först... jag var på väg att välja panasonic AX100 då jag hörde lamp priset på epson, men då börja jag läsa lite inlägg om AX100, där många upplevde flimmer i ekonomi läge, då börja man ju som tänka, hmm kanske därför lampan e så billig eller ?, kanske inte samma kvalite utan man har mer tänkt på kvantitet där, men det är nog vilket som ändå. Lycka till !
Postad 02 December 2006 - 00:17
hd-fan
-
hd-fan
-
Lärjunge
-
-
480 inlägg
Det blev en Epson ;P
<{POST_SNAPBACK}>
hehe känns som du redan bestämt dig innan men kanske ville dubbel kolla lite först...
jag var på väg att välja panasonic AX100 då jag hörde lamp priset på epson, men då börja jag läsa lite inlägg om AX100, där många upplevde flimmer i ekonomi läge, då börja man ju som tänka, hmm kanske därför lampan e så billig eller ?, kanske inte samma kvalite utan man har mer tänkt på kvantitet där, men det är nog vilket som ändå.
Lycka till !
<{POST_SNAPBACK}>
Trippelkolla ... Jag har inte haft flimmer, överhuvudtaget inte haft något problem med AX100:an. Valde den för placerbarhet, klarar alla typer av insignaler, tyst och så ljusstyrkan. Fungerade rätt av. Kollade inställningarna med DVE, behövde bara justera tint för en av moderna. Bra ! Det enda är att jag skulle vilja ha dubbla HDMI och komponent ingångar som på Z5:an. Så ungefär i "min värld". Vilka egenskaper du prioriterar vet jag naturligtvis inte ... Men jag kanske föder några ideer Man kan ju gå ner i detaljer, t.ex. vilken av projektorerna hanterar skalning och deinterlacing bäst ? Det vet jag inte ... (än) Aahh, du får fyrkolla ... Femkolla .... Broschyr
Postad 02 December 2006 - 10:34
Truckmuck
-
Truckmuck
-
Användare
-
-
197 inlägg
Jag va och såg på AX100, å tyckte inte alls om den, pillade runt lite på den. Men kändes aldrig riktigt nöjd.
Däremot blev jag överrraskad av Hitachi TX300 bild. Helt klart godkänd, om inte bättre, så skulle inte budgeten räckt skulle jag nog haffat åt mig en Hitachi, möjligtvis även en Z4 (av lite andra skäl  )
Angående ljusstyrkan så kanske den är bäst på AX100 men Epsonen klarade j*ligt bra av det jag sett.
Så förhoppningsvis blir jag extremt nöjd med min med.
Hd-fan: Kul om vi alla blir nöjda med våra val
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
Projektorer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|