på blocket
60 svar till detta ämne
Postad 09 December 2006 - 11:22
Unregistered9a1f280a
-
Unregistered9a1f280a
-
Veteran
-
-
1715 inlägg
Det e så trist att se att en hel drös köper Wii för att sedan sälja för hutlösa priser på blocket, tradera. se bara på denna wii annonsSå ###### taskigt mot dom som stått o köa utan att få ngn. Själv så förhandsboka jag, men lyckades på ngt vis blanda ihop datumen. Så jag kunde inte hämta ut min Wii. Så ngn annan lycklig själ fick den ist. Men butiken placerade mig först i listan för nästa leverans. Så tummen upp för EB Games i Lund
Postad 09 December 2006 - 11:30
mackan-165
-
mackan-165
-
Användare
-
-
231 inlägg
Det e så trist att se att en hel drös köper Wii för att sedan sälja för hutlösa priser på blocket, tradera.
se bara på denna wii annons
Så ###### taskigt mot dom som stått o köa utan att få ngn. Själv så förhandsboka jag, men lyckades på ngt vis blanda ihop datumen. Så jag kunde inte hämta ut min Wii. Så ngn annan lycklig själ fick den ist. Men butiken placerade mig först i listan för nästa leverans. Så tummen upp för EB Games i Lund 
<{POST_SNAPBACK}>
Vilken lirare! Det märks att han håller Hässelby-andan uppe
Postad 09 December 2006 - 12:35
ShaManIX
-
ShaManIX
-
Veteran
-
-
1930 inlägg
9.879, schysst pris, vilket klipp.
Dessutom schysst att han har 6 kontroller när det är egentligen bara är 3.
Redigerat av ShaManIX, 09 December 2006 - 12:38.
Postad 09 December 2006 - 12:46
hulle_245
-
hulle_245
-
Användare
-
-
196 inlägg
Postad 09 December 2006 - 12:47
hulle_245
-
hulle_245
-
Användare
-
-
196 inlägg
från 4000 kr vad jag kan se ialla fall
Postad 09 December 2006 - 12:56
scrooge
-
scrooge
-
Rookie
-
3 inlägg
Det e så trist att se att en hel drös köper Wii för att sedan sälja för hutlösa priser på blocket, tradera. 
så är ju livet. Gäller även många andra produkter, till exempel Whisky, vin, med mera. Själv har jag lite svårt att förstå hypen kring att vara bland de första att ha en ny produkt. Det är ju inte något som kommer i en extremt begränsad upplaga som exempelvis vissa whisky-sorter. Vill man ligga på topp så får man vara beredd att pynta.
Postad 09 December 2006 - 13:28
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Själv har jag lite svårt att förstå hypen kring att vara bland de första att ha en ny produkt.
Det kanske är så enkelt att de vill vara bland de första för att de inte kan vänta längre för att det är så kul
Postad 09 December 2006 - 16:29
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Men det är bara riktiga nötter som köper en wii på blocket eller tradera för 5 eller 6 tusen spänn. Man vet ju vad den kostar i affärerna online så vafan ska man ge överpris till folk som vill tjäna pengar bara ? Och en annan sak folk som köpt den online som vill sälja så gäller inte garantin om du nu köper kanske kan vara bra å veta men det vet väl inte dom flesta.. kul å köpa nåt för 5 tusen å så har man inte ens garanti då den inte gäller i andra hand.
Postad 09 December 2006 - 17:34
Unregistered06999456
-
Unregistered06999456
-
Användare
-
-
109 inlägg
Men det är bara riktiga nötter som köper en wii på blocket eller tradera för 5 eller 6 tusen spänn. Man vet ju vad den kostar i affärerna online så vafan ska man ge överpris till folk som vill tjäna pengar bara ? Och en annan sak folk som köpt den online som vill sälja så gäller inte garantin om du nu köper kanske kan vara bra å veta men det vet väl inte dom flesta.. kul å köpa nåt för 5 tusen å så har man inte ens garanti då den inte gäller i andra hand.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag köpte själv en Wii + Zelda för 5000. Det är cirka 1500 mer än de högre prisnivåerna för nyköp. Jag gjorde en enkelt ekvation och kom fram till att jag skulle förlora både tid, pengar och låg stressnivå om jag ville skaffa en Wii på annat sätt.. Visst kanske det sticker i ögonen på någon som väntat förgäves i timmar, men som jag ser det kunde onoff lika gärna sälja en "ocker-edition" av Wii så att vi som verkligen vill ha en kan betala överpris. Det är faktiskt inget rättvisespel utan ren och skär konsumism; om andrahandsförsäljning till ockerpriser inte förekom skulle bara människor som hade möjligthet att spendera tvåsiffrigt med (arbets)timmar ha någon chans att få maskinen.. Och helt ärligt, det är väl inte heller så bra? Nu kan både du och jag få en maskin vid release, men vill vi ha den billigt får vi betala med dålig sömn eller förlorade arbetstid. Jag betalade med tusenlappar.
Redigerat av Unregistered06999456, 21 February 2009 - 14:03.
Postad 09 December 2006 - 19:30
Pappa-Scan
-
Pappa-Scan
-
Användare
-
-
181 inlägg
Underbart inlägg fakesky.
Har man inte tid att köa och har tillräckligt med pengar. Ptja, varför inte köpa till överpris? Och varför inte sälja till överpris? Tillgång och efterfrågan... Det lärde man sig i gymnasiet.
Postad 10 December 2006 - 16:58
Unregisteredffae06bb
-
Unregisteredffae06bb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Jag köpte själv en Wii + Zelda för 5000. Det är cirka 1500 mer än de högre prisnivåerna för nyköp.
Jag gjorde en enkelt ekvation och kom fram till att jag skulle förlora både tid, pengar och låg stressnivå om jag ville skaffa en Wii på annat sätt..
Visst kanske det sticker i ögonen på någon som väntat förgäves i timmar, men som jag ser det kunde onoff lika gärna sälja en "ocker-edition" av Wii så att vi som verkligen vill ha en kan betala överpris.
Det är faktiskt inget rättvisespel utan ren och skär konsumism; om andrahandsförsäljning till ockerpriser inte förekom skulle bara människor som hade möjligthet att spendera tvåsiffrigt med (arbets)timmar ha någon chans att få maskinen.. Och helt ärligt, det är väl inte heller så bra?
Nu kan både du och jag få en maskin vid release, men vill vi ha den billigt får vi betala med dålig sömn eller förlorade arbetstid.
Jag betalade med tusenlappar.
Mvh, /Per
<{POST_SNAPBACK}>
Du kunde ju även ha förhandsbokat via nån nätbutik och spart de extra 1500:- och dessutom fått den hemlevererad... bara en tanke.
Postad 10 December 2006 - 17:20
MR_Jimmy
-
MR_Jimmy
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Lätt det roligaste! Blocket"Enheten finns i Umeå, hämtas på plats. Eller skickas portofritt (det är ju jul  ) till hela Sverige. Pris: 6 000:- " Det är ju jul
Postad 10 December 2006 - 19:27
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Du kunde ju även ha förhandsbokat via nån nätbutik och spart de extra 1500:- och dessutom fått den hemlevererad... bara en tanke.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, varför gjorde inte alla det... va dumma alla måste vara som inte förhandsbokade... eller så vare så att förhandsbokningarna gick åt väldigt snabbt.
Postad 10 December 2006 - 21:31
Unregistered06999456
-
Unregistered06999456
-
Användare
-
-
109 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Förbokade två månader innan release och hamnade på plats 450 för andra leveransen. Hade jag vetat att förbokningarna tog slut i somras hade jag naturligtvis bokat då, men vid den tiden hade inte en tanke lagts på Wii.
Redigerat av Unregistered06999456, 21 February 2009 - 14:02.
Postad 10 December 2006 - 23:00
Unregisteredffae06bb
-
Unregisteredffae06bb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, varför gjorde inte alla det... va dumma alla måste vara som inte förhandsbokade... eller så vare så att förhandsbokningarna gick åt väldigt snabbt.
<{POST_SNAPBACK}>
Vet ej vilken butik du/ni var i kontakt med, men vet folk som förhandsbokade för bara ca en månad sen, och som fick sina ex. nu i fredags... Butikerna i stan vart det dock fullbokat långt innan.
Postad 11 December 2006 - 00:23
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Vet ej vilken butik du/ni var i kontakt med, men vet folk som förhandsbokade för bara ca en månad sen, och som fick sina ex. nu i fredags... Butikerna i stan vart det dock fullbokat långt innan.
<{POST_SNAPBACK}>
Visst kan man ha haft tur och lyckats träffa rätt butik så att säga, men det är ju inte så lätt att veta.
Postad 11 December 2006 - 20:49
Unregistered1124
-
Unregistered1124
-
Beroende
-
-
1000 inlägg
Kommer ny leverans av Wii i nästa vecka enligt Bergsala, så lägg inte ut några fantasisummor på Blocket-annonserade Wii's. Efter julafton lär beggade Wii finnas för några 100-lappar under nypris.
Postad 14 December 2006 - 12:15
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Blä, jag är en av dem som försökte köpa ett wii på blocket. Hittade en intressant annons, och ringde. Vi gjorde klart allt, och förskottsbetalning var alternativet för att jag skulle få den (ja jag vet idiotiskt av mig). Som ni kanske har förstått så kom det ingen maskin, utan mina pengar försvann till en bedragare.
Postad 14 December 2006 - 12:48
Cameron
-
Cameron
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Blä, jag är en av dem som försökte köpa ett wii på blocket. Hittade en intressant annons, och ringde. Vi gjorde klart allt, och förskottsbetalning var alternativet för att jag skulle få den (ja jag vet idiotiskt av mig). Som ni kanske har förstått så kom det ingen maskin, utan mina pengar försvann till en bedragare.
<{POST_SNAPBACK}>
Men för fan vad värdelöst. Detta var mycket tråkigt att höra  Blocket är skräp! Tycker även att dom borde ta bättre ansvar för vad som försegår på deras sida!
Postad 14 December 2006 - 13:07
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Men för fan vad värdelöst. Detta var mycket tråkigt att höra Blocket är skräp! Tycker även att dom borde ta bättre ansvar för vad som försegår på deras sida!
<{POST_SNAPBACK}>
Ja det suger totalt. Man är ju tyvärr väldigt godtrogen. Eftersom det inte är så väldigt lätt att hitta ett Wii till ett rimligt pris, så tänkte jag att det var värt att betala i förskott. Men ack så fel jag hade...Tyvärr är det ju i princip helt omöjligt att få tillbaka pengar eller dylikt. Aja får bita i det sura äpplet och lära mig av mitt dumma misstag.
Postad 14 December 2006 - 13:25
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Men polisanmäl och håll tummarna, tycker man läser varje dag nästan i tidningarna om folk som har
torskat för falska blocket-annonser.
Som får både fängelse o skadestånd att betala till de drabbade.
Postad 14 December 2006 - 13:39
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Trist. Men man ska aldrig betala i förskott. Gäller även att kolla innehållet i paketet innan man betalar ngt. Ganska lätt att bli blåst annars. Finns folk som fått tegelstenar i sina paket osv.
Postad 14 December 2006 - 13:43
Haddirajan
-
Haddirajan
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Jag säljer en massa via Blocket, och alltid via förskottsbetalning. Visserligen så skickar jag också de varor som vi är överens om, det kanske är det som är skillnaden.
När köparen ringer så pratar vi en stund och jag berättar om att jag brukar göra så här, jag lämnar mina telefonnummer till köparen så denne kan kolla upp mig, även arbetsnumret får de.
Sedan så avslutas affären med att de sätter in pengar på mitt konto och svarar på annonsen på blocket med adressen. När jag skickat paketet så får de ett mail från mig och har således också min jobbmail. Ingen har klagat och jag har aldrig lurat någon.
Kräv såna här saker när ni handlar på nätet!
Postad 14 December 2006 - 13:44
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3057 inlägg
Finns ju något som heter internet girot man kan använda sig av, tror blocket är en av initiativ tagarna till det, man sätter in pengarna på deras konto, dom medelar säljaren så han skickar paketet och meddelar kollinr, när du fått paketet så meddelar du detta till dom så skickar dom pengarna till säljaren. Bra och säkert.
Postad 14 December 2006 - 13:45
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1374 inlägg
Varför köpa en Wii när det finns så mycket annat kul att göra i December-Sverige?
Skidor, både långlagg och utförs!
Långfärdsskridskor på isen med varm choklad o macka
Snöbollskrig med kvarterets farsor + ungar
Njut ett vintervitt Sverige, vem vet, med dagens snack om klimatförändringar så kanske vi inte får snö så ofta
Postad 14 December 2006 - 13:47
sn3jk
-
sn3jk
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Liite nyfiken bara men vaaar i detta avlånga land är det "vintervitt" TheSmisker??
Postad 14 December 2006 - 14:10
Unregistered06999456
-
Unregistered06999456
-
Användare
-
-
109 inlägg
Blocket känns nästan läskigt jämfört med tradera..
och jag köpte också från någon spelbutik, inte privatperson.
Aldrig att jag skulle förskottsbetala utan att ha någon 3:e part (payson exempelvis)
inblandad, + full koll på personen/företaget som jag köper av.
Polisanmäl kräket och skicka KFM/inkassobolag efter honom..
Sån skit ska inte bestå, det är bara att börja knacka bluffsäljarna en för en.
Helt sanslöst irriterande.. vad förlorade du?
Redigerat av Unregistered06999456, 21 February 2009 - 14:00.
Postad 14 December 2006 - 14:16
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Blocket känns nästan läskigt jämfört med tradera.. och jag köpte också från någon spelbutik, inte privatperson.
Aldrig att jag skulle förskottsbetala utan att ha någon 3:e part (payson exempelvis) inblandad, + full koll på personen/företaget som jag köper av.
Polisanmäl kräket och skicka KFM/inkassobolag efter honom.. Sån skit ska inte bestå, det är bara att börja knacka bluffsäljarna en för en.
Helt sanslöst irriterande.. vad förlorade du?
/Per
<{POST_SNAPBACK}>
Jag är självklart medveten om hur idiotiskt det är att förskottsbetala. Jag har själv sålt, och även köpt saker med förskottsbetalning. Har alltid fungerat perfekt, därav min godtrogenhet. Har fått tag på några andra killar nu som också blivit lurade av denna person. Jag förlorade 3700kr på affären, men några pengar tillbaka har jag inte räknat med. Vi skall alla polisanmäla honom, men troligtvis har vi inte hans rätta identitet och adress. Det enda vi har är kontonr, får hoppas att det hjälper polisen lite.
Postad 14 December 2006 - 14:24
Cameron
-
Cameron
-
Lärjunge
-
-
347 inlägg
Baily. Har ni varit i kontakt med Blocket? Eftersom man måste aktivera sin annons genom att ringa till Blocket, kanske dom kan hjälpa till att ge mer info om vem personen är?
Jag tycker ni ska gå vidare med detta! Är ni ett par stycken som blivit lurade är det säkert mer intressant både för Blocket och för Polisen att ta tag i detta.
Postad 14 December 2006 - 14:28
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Baily. Har ni varit i kontakt med Blocket? Eftersom man måste aktivera sin annons genom att ringa till Blocket, kanske dom kan hjälpa till att ge mer info om vem personen är?
Jag tycker ni ska gå vidare med detta! Är ni ett par stycken som blivit lurade är det säkert mer intressant både för Blocket och för Polisen att ta tag i detta.
<{POST_SNAPBACK}>
Hej Cameron! Ja vi har alla varit i kontakt med blocket, men utan någon polisanmälning kan de ej göra något. En kille skulle göra polisanmälning idag. Dock så är det tydligen flera annonser från samma kille som legat ute. Om ni sett några annonser med ett pris på 3500-3600kr så är det dessa som har varit bluff.
Postad 14 December 2006 - 15:17
Sephon
-
Sephon
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ja vi har alla varit i kontakt med blocket, men utan någon polisanmälning kan de ej göra något. En kille skulle göra polisanmälning idag. Dock så är det tydligen flera annonser från samma kille som legat ute.
När något som detta sker så ska ni ju polisanmäla så snart som möjligt efter ni vet att det handlar om bedrägeri. Därefter jobba mot/med blocket.se och höra med hans och din bank vad de kan göra. Själv skulle jag bli vansinnig och lägga ner all energi jag har för att få tillbaka mina pengar, och gärna lära bedragaren en (laglig) läxa.
Postad 14 December 2006 - 15:24
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Ja vi har alla varit i kontakt med blocket, men utan någon polisanmälning kan de ej göra något. En kille skulle göra polisanmälning idag. Dock så är det tydligen flera annonser från samma kille som legat ute.
När något som detta sker så ska ni ju polisanmäla så snart som möjligt efter ni vet att det handlar om bedrägeri. Därefter jobba mot/med blocket.se och höra med hans och din bank vad de kan göra. Själv skulle jag bli vansinnig och lägga ner all energi jag har för att få tillbaka mina pengar, och gärna lära bedragaren en (laglig) läxa.
<{POST_SNAPBACK}>
Ja absolut. Men just nu känns det så bittert, jag har helt enkelt ingen energi just precis nu. Jag vet att det är endast mitt fel, men hur som helst så känns det förjävligt. På måndag skall jag samla all info, och bege mig till polisen. Tyvärr så kan knappast bankerna göra något, så några pengar kommer jag aldrig att få se.
Postad 14 December 2006 - 19:11
Unregisteredae4b07cd
-
Unregisteredae4b07cd
-
Beroende
-
-
1374 inlägg
Hmm, blir väl en Wii då... Liite nyfiken bara men vaaar i detta avlånga land är det "vintervitt" TheSmisker?? 
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 14 December 2006 - 20:16
Unregistered06999456
-
Unregistered06999456
-
Användare
-
-
109 inlägg
Har du kontonummret så står det givetvis på någon person..
Låt gå att han skulle kunna använt en målvakt, men oavsett så bör
banken kunna hjälpa dig bara du har en polisanmälan i ryggen.
Kämpa på!
Redigerat av Unregistered06999456, 21 February 2009 - 13:59.
Postad 15 December 2006 - 08:22
Haddirajan
-
Haddirajan
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Nu vill jag gärna vara anonym, för jag ska berätta en anekdot...
För en massa år sedan så körde jag buss i en mindre stad klev en blodig man på bussen och beklagade sig över att det inte fanns någon bankomat på busstationen som han blivit upplyst om att det skulle finnas. Vidare så betättade han att han skulle vistas i skärgården någon vecka, men att det ju kunde bli tråkigt utan några pengar på fickan... Han malde och malde om de där pengarna så tills slut erbjöd jag mig att låna ut några hundra till honom, och han skulle höra av sig när han kom in till stan igen. Som tack för detta fick jag ett visitkort och hans legitimation!
Senare på kvällen när jag kollade på detta leg så såg jag att det var utgånget och visitkortet såg något suspekt ut. Antog då att jag gått på en blåsning...
Veckorna gick och jag hörde inget, och jag blev allt surare över att någon vill luras och göra till tjyv för 300 kronor. Vi provringde numret på visitkortet och det svarade den ena märkliga människan efter den andra. Antagligen stämde detta med den titel som stod på visitkortet.
Ni vet alla de där reklamhäftena som kommer hem i lådan? Just det, och samlar på sig några såna så har man ganska snart 300 beställningar med porto betalt, inte sant?
...
Men några pengar kom aldrig...
Postad 19 December 2006 - 22:37
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
jag har ingått ett avtal med en kille på blocket, 3500kr för Wii+Zelda+extra remote. ska göra affären IRL imorrn. kommer ni ihåg var han som hade fejkannonsen bodde? den här är skriven i Örebro. http://www.blocket.s...6029.htm?ca=8_shan skriver iofs ingenting om förskottsbetalning vid postleverans eller så... jag tycker som flera andra, att ni ska gå vidare med det här, alla måste väl polisanmäla, räcker väl inte med att en gör det "åt" alla?
Postad 20 December 2006 - 08:54
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Yoshimitsu: Det verkar väl som en reko deal. Se till att träffas någonstans "public" bara, har du kollat hans telefonnummer på eniro eller hitta och det leder till en person med samma namn som annonsen så borde det vara lugnt.
Postad 20 December 2006 - 09:10
kaptenkidd71
-
kaptenkidd71
-
Användare
-
-
191 inlägg
jag har ingått ett avtal med en kille på blocket, 3500kr för Wii+Zelda+extra remote. ska göra affären IRL imorrn. kommer ni ihåg var han som hade fejkannonsen bodde? den här är skriven i Örebro.
http://www.blocket.s...6029.htm?ca=8_s
han skriver iofs ingenting om förskottsbetalning vid postleverans eller så...
jag tycker som flera andra, att ni ska gå vidare med det här, alla måste väl polisanmäla, räcker väl inte med att en gör det "åt" alla?
<{POST_SNAPBACK}>
Hoppas vi får läsa sen hur det gick med köpet? Lite märkligt att han inte använde tradera tycker jag men han kanske inte bryr sig om att tjäna pengar
Postad 20 December 2006 - 10:25
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
hittade inte hans mobilnummer på eniro/hitta. självklart träffas vi in public, tänkte ta det på stan när jag ändå ska åka tåg till julfirande syskon
Postad 26 December 2006 - 15:59
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
tänkte säga så här efter juldagarna att jag inte fick tag på honom eller hörde någonting från honom och att han tog bort annonsen samma dag som vi skulle gjort affären.
får gott vänta.. *suck*
Postad 03 April 2008 - 15:23
Unregisteredd878f44c
-
Unregisteredd878f44c
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Betalade in pengar till en kille på blocket i Söndags 30/3 köpte en HD-dvd samt 6 st hd-dvd filmer.
Har ej fått produkterna inte ens ett mailsvar från han efter jag betalade in.
Har mailat han minst 15 ggr nu och fortfarande inget svar.
Vet ej hur tidigt jag kan polisanmäla detta,,kanske skall vänta ngra dagar till,, men känns mysko detta .
//
Postad 03 April 2008 - 15:30
Yggdrasill
-
Yggdrasill
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Jag tycker att man i samband med köp på Blocket ska använda sig utav Payson eller Internetgirot. Visst, internetgirot tar ut en liten kostnad av att använda det men när det gäller att handla från folk man inte känner eller gör upp öga mot öga så är det klart värt det.
Det finns alldeles för mycket skojare där ute för att jag skulle riskera att bli lurad. Det är riktigt tråkigt när det händer.
Postad 03 April 2008 - 15:33
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
ja, de e ju skit de där alltså.. men som sagt, internetgirot kan vara värt det, de tar förvisso ut en procentuell avgift, men det kan vara skönt ändå, och ett sätt att pruta på om man ändå ska göra det?
Postad 03 April 2008 - 17:19
Unregisteredd878f44c
-
Unregisteredd878f44c
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Måste väll gå att polisanmäla då jag har killens annons från blocket samt killens swedbank konto nr.
//
Redigerat av Unregisteredd878f44c, 03 April 2008 - 17:47.
Postad 03 April 2008 - 20:27
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
vet inte hur pass mkt muntligt/mail-avtal gäller... du kan ju prova iaf.. svårt att bevisa att det är han, men som sagt... hör av dig till snuten. babylonians!
Postad 03 April 2008 - 22:01
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Kommer säkert dröjja väldigt länge med polisanmälan osv men meddela oss gärna hur det gick när det är över.
Postad 04 April 2008 - 16:26
Unregisteredd878f44c
-
Unregisteredd878f44c
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Jepp På Måndag kommer detta Polisanmälas,,han får helgen på sig nu,,man vet jhu aldrig om de bara är en seg sate.
Men grejjen är jhu det att kontot som jag satt in pengar på kan jhu tex,, tillhöra en "uteliggare" eller vad fasiken som helst. Så denna ev bedrägare kommer nog undan.
Annonsen löd så här
HD-dvd toshiba e1,Billigast på Blocket.
Område Lidingö
Närmare kontroll av hans clearing nr så fanns kontot nere vid Malmö.
mailen han använder sig av är iallafall [email protected]
Samt så kallar han sig Martin Å.
Om ngn mer än jag som blivit drabbad av denna man pm.a gärna mig.
Se upp med den annonsören.
Skiter i pengarna jag la ut endast 700 kr men hatar att bli blåst.
//Bjarne30
Redigerat av Unregisteredd878f44c, 05 April 2008 - 18:26.
Postad 09 April 2008 - 15:15
slimkid
-
slimkid
-
Lärjunge
-
-
343 inlägg
Auch, ja blocket är läskigt, handla från tradera istället eller se till att ses öga mot öga är det enda jag kan tipsa om. På tradera kan man ju se på omdömena om personen verkar vara seriös eller inte.
Postad 12 April 2008 - 21:44
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
Haha lycka till med att få tebax dina pengar  Har själv blivit lurad en gång, fick killen dömd i domstol, men inte ett öre fick jag ändå.
Postad 14 April 2008 - 10:01
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
o de tycker du va roligt?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|