Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hur gör man Sony RDR HX 820 Regionsfri själv?

8 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 december 2006 - 02:57

vuitton
  • vuitton
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej! Någon som vet hur man gör sin Sony RDR HX 820 regionsfri? Köpte min på Siba där de sa att man kunde göra det själv...!? Läste här i en annan tråd något med fjärren och menyer men sen oklart på hur man sen gör!...?

Tacksam för svar! :(

Micke

Postad 26 december 2006 - 08:20

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag följde den här instruktionen från videohelp.com och det fungerade klockrent:

I have succeeded to make my RDR-HX825 (CH, zone 2) region free.

I have used an iPAQ PDA with TV remote controller software and followed the next steps :

(1. Change command mode to DVD1 :
Select ‘Others’ from the setup menu and press enter.
Select command mode and press enter.
Select command mode DVD1.
Set the command mode for the remote so that it matches by holding down the enter key and pressing ‘1’ for more than 3 seconds.)

2. Download and install the evaluation version of TV remote controller on the PDA :
http://www.pdawin.com/tvremote.html

3. In TV remote software, load the following ccf file :
http://www.xs4all.nl/~pbonnet/sony.zip

4. Turn on the DVD and select DVD mode (with tray empty).

5. With the PDA send the following sequence :
1 1 2 2 3 3 4 4 5 5

6. The DVD displays “TIMER OK” and turns to stand by mode.

7. When you turn DVD on again it will be code free.

Edit: Jag har för mig att det var nåt som skilde på min RDR-HX820... Minns inte riktigt, men jag tror att det var så att det inte funkade när jag bytte till command mode DVD1. När jag bytte tillbaka till default command mode (DVD3?) och testade igen så fungerade det.

Redigerat av stewed, 26 december 2006 - 12:17.

Postad 03 januari 2007 - 20:21

abrovink
  • abrovink
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Någon mer som provat detta och kan bekräfta att det fungerar på en Sony RDR-HX820?
Står i startgroparna för att köpa den själv och vill veta om man kan spara några hundralappar och köpa !regionsfria varianten.

Jag följde den här instruktionen från videohelp.com och det fungerade klockrent:

I have succeeded to make my RDR-HX825 (CH, zone 2) region free.

I have used an iPAQ PDA with TV remote controller software and followed the next steps :

(1. Change command mode to DVD1 :
Select ‘Others’ from the setup menu and press enter.
Select command mode and press enter.
Select command mode DVD1.
Set the command mode for the remote so that it matches by holding down the enter key and pressing ‘1’ for more than 3 seconds.)

2. Download and install the evaluation version of TV remote controller on the PDA :
http://www.pdawin.com/tvremote.html

3. In TV remote software, load the following ccf file :
http://www.xs4all.nl/~pbonnet/sony.zip

4. Turn on the DVD and select DVD mode (with tray empty).

5. With the PDA send the following sequence :
1 1 2 2 3 3 4 4 5 5

6. The DVD displays “TIMER OK” and turns to stand by mode.

7. When you turn DVD on again it will be code free.

Edit: Jag har för mig att det var nåt som skilde på min RDR-HX820... Minns inte riktigt, men jag tror att det var så att det inte funkade när jag bytte till command mode DVD1. När jag bytte tillbaka till default command mode (DVD3?) och testade igen så fungerade det.

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 11 januari 2007 - 13:41

ungern
  • ungern
  • Forumräv

• 746 inlägg
  • 0
Ja, om man inte har en handdator, så är det ganska kört. Provade via två olika laptop, men det gick inte alls... =(

Postad 07 februari 2007 - 13:03

DanneSt
  • DanneSt
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Finns det något annat sätt?
Jag har ingen handdator...

Postad 12 februari 2007 - 18:29

Unregistered69fbab21
  • Unregistered69fbab21
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Läste inte allt på en gång så det tog ett
tag innan jag fattade det där med "input select"

MAO.

Det fungerade jätte bra ;)

Redigerat av Unregistered69fbab21, 12 februari 2007 - 23:02.

Postad 15 mars 2007 - 09:51

Tatanka
  • Tatanka
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej,
Jag testade igår att göra min sony hx820 regionsfri med hjälp av detta trixet. Jag använde mig av en Ipaq 3970, installerade TVRemote och laddade cff-filen. Jag gjorde enligt beskrivningen men jag fick aldrig dvdn att svara. Är det någon som varit med om detta och har tips på hur detta ska lösas.

Måste tvremote kodas på något sätt mot dvdn, eller är det bara att installera, ladda fil och sedan köra på?

gefy: Du skriver att du först inte fick det att fungera men att du sedan förstod input select, vad menas med detta? Jag är kanske trög men jag förstår inte riktigt vad du menar, kanske kan detta vara en lösning på mitt problem.

Jag har även provat både dvd1 och dvd3 men inget fungerade.

Jag är tacksam för alla svar jag kan få.

Mvh
Henrik

Postad 16 mars 2007 - 12:59

ijahman
  • ijahman
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Jag höll på och mecka med det där i en vecka. Testade med ett gäng olika ipaq:ar men ingen funkade. Det gick inte fram någon signal till dvd:n till slut så hitade jag en gammal ipag3670 som jag testade på och då funkade det perfekt.

KOmmer dock inte ihåg vilken remote jag använde mig av TVRemote har jag för mig var värdelös.

Kolla vilka som klarar cff filer här.

http://www.pocketpcm...?TOPIC_ID=17874

Postad 16 mars 2007 - 18:52

Unregistered69fbab21
  • Unregistered69fbab21
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

gefy: Du skriver att du först inte fick det att fungera men att du sedan förstod input select, vad menas med detta? Jag är kanske trög men jag förstår inte riktigt vad du menar, kanske kan detta vara en lösning på mitt problem.

Det jag gjorde var (mellan tummen och pekfingret då jag inte minns exakt) att
på fjärrkontrollen trycka på "input select" som då ändras till DV, L1, L2 och L3 (har jag för mig).

När du gör som det står i tråden kommer det upp "timer ok" på displayen, den går däremot inte
tillbaka till "standby" som det står.

Jag fick det inte att fungera första gången därför prövade jag med alla varianter - DV, L1, L2 och L3.
Därefter gjorde jag en "omstart" och satte i en reg1 skiva... Det fungerade.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.