Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sharp LC37SA1E

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sharp Aquos LC-37SA1E (TV) 1 7,2 (4) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 03 januari 2007 - 19:51

Twist Action
  • Twist Action
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Någon som vet nåt om denna 37"? Har tidigare varit helt ointresserad av Sharps tv-modeller men denna var till skillnad från deras andra modeller riktigt snygg (på bild iaf), och säljs tydligen på Hifi-klubben för 11990:- vilket passar min plånbok perfekt.

Hur är Sharps LCDs rent generellt jämfört med andra erkänt bra märken som Sony och Samsung?

Postad 03 januari 2007 - 20:10

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Någon som vet nåt om denna 37"? Har tidigare varit helt ointresserad av Sharps tv-modeller men denna var till skillnad från deras andra modeller riktigt snygg (på bild iaf), och säljs tydligen på Hifi-klubben för 11990:- vilket passar min plånbok perfekt.

Hur är Sharps LCDs rent generellt jämfört med andra erkänt bra märken som Sony och Samsung?

<{POST_SNAPBACK}>

Halloj,

Jag har inte denna modell själv, men väl LC32GD8E, vilken jag tror har i princip samma elektronik och panel...förutom skillnaden i storlek då. Jag använder min uteslutande för TV (Boxer) och DVD och är nöjd med bilden och funktionen. Om du inte känner att du måste ha en LCD så finns det en bra plasma i 37"...nämligen Panasonic PV60 och den ska vara väldigt bra för TV och DVD enligt flera medlemmar på detta forum.

Lycka till!

//P

Edit: förresten...det slog mig just att det finns en lillebror till PV60 som heter PV45 och som säljs billigt nu. Det ska finnas en tråd om den.

Redigerat av peppelito, 03 januari 2007 - 20:20.

Postad 03 januari 2007 - 20:24

Twist Action
  • Twist Action
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Kommer främst nyttja TVn till TV-spel och datormonitor/film via datorn, så LCD känns mer lockande.

Postad 03 januari 2007 - 20:36

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Tack för svaret. Kommer främst nyttja TVn till TV-spel och datormonitor/film via datorn, så LCD känns mer lockande.

<{POST_SNAPBACK}>

OK...har ingen erfarenhet av datoranvändning på min Sharp, men kolla den stora Sharptråden för sån info. Förvisso handlar den tråden om GA8/GD8 samt GA9/GD9, men specarna på datoranslutning är nog samma som på SA1E.

Länk till Sharptråden:

https://www.minhembi...howtopic=122114

//P

Redigerat av peppelito, 03 januari 2007 - 20:36.

Postad 04 januari 2007 - 01:47

Twist Action
  • Twist Action
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Ser nu att TVn enbart stöder komponent via VGA, precis som många andra Sharp-modeller. Urbota ###### korkad konstruktion tycker jag, varför i h-e är det på det viset? Det är ett klart minus för mig som hade tänkt köra Xbox 360 via komponent och PCn via VGA.

Postad 04 januari 2007 - 11:09

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2 261 inlägg
  • 0

Ser nu att TVn enbart stöder komponent via VGA, precis som många andra Sharp-modeller. Urbota ###### korkad konstruktion tycker jag, varför i h-e är det på det viset? Det är ett klart minus för mig som hade tänkt köra Xbox 360 via komponent och PCn via VGA.

<{POST_SNAPBACK}>

Japp, det är korkat och ett stort minus för er som har det behovet.

//P

Postad 12 november 2007 - 23:51

Wingman
  • Wingman
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har testat denna tv med dator via vga och 1:1 pixelmappning har jag inte lyckats få till.
Kör ett nvidia geforce 6200 kort och jag lyckades ställa in 1368x768 i custom resolution men tv har något konstigt läge där man kan välja bredbild eller normal. Normal blir 4:3 och upplösningen blir ihoptryckt medans bredbild drar ut den till 16:9.

Den säger dock att det är XGA upplösning när datorn hoppar igång så jag vet inte riktigt hur den funderar när man skickar 1:1 upplösningen.

Problemet jag får när jag testar andra upplösningar är att bilden blir mörk och skiftar i färg från någon brun till blå så det är bara 1368x768 som den visar bilden med rätt färger.

Inget superval om man vill vill surfa eller liknande men att ha mediaportal igång fungerar utmärkt

Postad 11 juli 2009 - 15:02

piraya01
  • piraya01
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Hej

Mina föräldrar köpte för 2.5 år sen en på HIFI-klubben, nu när jag var hemma överhelgen ser jag en vertikal "skugg" linje på vänstra sidan, exakt i skärningen mellan 4:3 och 16:9 läget... vad tros är det kört att få ut något på garantin från Sharp(fast den är ett halvår för "gammal".. ) På HIFI-klubben var de inte ett dugg intresserade av att hjälpa till... :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.