bandbredden i ipnäten är för liten? Hur får du ihop de. Jovisst kan jag köpa de om man ska ta emot 10 kanaler samtidigt på 10 olika mottagare men fler mottagare än 2 är väl väldigt ovanligt. Och med fler och fler som får 100 mbit idag så är de inga problem.
<{POST_SNAPBACK}>
Om jag personligen hade en 100Mbit lina och möjlighet att få 2 HDTV kanaler genom IP så skulle jag inte använda linan till det. Tänk att en HDTV kanal tar upp ungefärligen 15Mbit. Den bandbredden kan jag använda till roligare. Samtidigt så är diskussionen till vad man använder en 100Mbit lina till kanske inte vidare passande i denna tråden.
Jag har Comhem....När kommer dom att släcka helt det Analoga nätet...Är dom inte en flaskhals just för att dom fortfarande upptar det nät som skall utnyttjas till Digital/HDTV...
Jag kanske är ute och cyklar men dom har inga planer på att släcka ner det analoga nätet ännu.
<{POST_SNAPBACK}>
I Comhem's nät så körs dom flesta kanalerna redan digitalt men har omvandlats analogt så att alla ska kunna titta på dom. Dom kommer förmodligen att köra det så i 10-15 år till. Sen så får inte Comhem sända alla sina kanaler digitalt ännu heller. Där är Teracom/Boxer före.