Apple Bluetooth tangentbord och mus till ps3 =)
Postad 24 March 2007 - 20:37
Postad 24 March 2007 - 20:45
" An error occurred during the register operation.
Try to register again.
(80110302)"
kanske hjälper? =)
Postad 24 March 2007 - 20:53
Postad 24 March 2007 - 20:56
Postad 24 March 2007 - 20:59
Ja det får man hoppas det gick dock lätt att hitta min bluray remote som jag köpte till ps3an det är kanske inte någon hjälp precis! Vill gärna ha tgb och mus som är svarta så det passar ihop med ps3an apple är väl mest white?nej det gör inget =) men man vill ju att sakerna ska funka =) finns många bluetooth möss o tangentbord idag, men aples är klockrena ivf när de funkar (om man gillar deras design) aldrig haft problem med dem osv =) så jag kan rekommendera apples tillbehör starkt =).. de kostar en del men... ja man får vad man betalar för, och jag hoppas det ska bli så med ps3an också :S.. för nu funkar den inte som man vill
Postad 24 March 2007 - 21:08
hittat det perfekta tangentbordet för dig ivf =) asdyrt men wow vad snyggt =)
http://www.komplett.....asp?sku=331350
Postad 24 March 2007 - 21:13
Logitch dinovo edge funkar klockrent, bara att köra registrera keyboard, trycka på sync knappen när Ps3an söker och sen knappra in koden och trycka enter.
va? :S.. men hur kommer det sig att inte mitt bluetooth tangentbord funkar i så fall? kandet vara fel på bluetooth i konsolen aså nått chip eller nått
Postad 24 March 2007 - 21:13
Det var ju inte så farligt blir nog något sådant kan sträka mig till 2000:-ja den har jag med =) men har problem med den också, när man kollar på film så stananr filmen ibland, elelr så börjar det snabbspolas i filmen , även fast kontrollen ligger på bordet vet inte om det e kontrolens fel, eller konsolen =)... hehe mycket sant finns säkert svarta också men då blir det inte apple =) , man kan ju ha USB trådlöst men då måste man ha en sladd för sändaren o det vill man inte
http://www.komplett.....asp?sku=331350
Redigerat av Zugar, 24 March 2007 - 21:15.
Postad 24 March 2007 - 21:15
Postad 24 March 2007 - 21:21
Apple har säkert nån eget system för bluetooth. De är inte direkt kända för att använda öppna protokoll
radiozo =) tack, nu vet man, för det står på apples hemsida att de bara funkar till OSX men de funkar också till Windows XP som de pratar så väl om, så det kan vara så du säger =) men synd att man har 1000 andra problem med sin ps3 man vill ändå inte lämna in den för då tar det tid innan man får en ny
Postad 24 March 2007 - 21:26
Det var ju inte så farligt blir nog något sådant kan sträka mig till 2000:-ja den har jag med =) men har problem med den också, när man kollar på film så stananr filmen ibland, elelr så börjar det snabbspolas i filmen , även fast kontrollen ligger på bordet vet inte om det e kontrolens fel, eller konsolen =)... hehe mycket sant finns säkert svarta också men då blir det inte apple =) , man kan ju ha USB trådlöst men då måste man ha en sladd för sändaren o det vill man inte
http://www.komplett.....asp?sku=331350En fråga dock säker på att det fungerar med ps3 och vad för mussss?
hehe finns denna
http://www.logitech....CONTENTID=10916
silver dock.
men nu vet du att denivo kommer funka, grattis! jag själv får sitta o trycka på PS kontrollen verkar det som
Postad 25 March 2007 - 02:52
Postad 25 March 2007 - 11:50
Nästa gång fortsätter du i samma tråd och skapar inte en ny när du inte får svar på några timmar.
Förlåt, kändes bara som att man formulerade rubriken fel =) men ska inte starta mera trådar, i Promise
Postad 25 March 2007 - 14:04
Jag har samma problem med Apple-tangentbord men jag testade med ett PC-tangentbord, Logitech, och även Logitech mus och det funkar inte då heller. Jag fick samma error som du fick med både Apple-tangentbordet och Logitech-sakerna.
Kan det vara nåt fel på hårdvara eller vad är det frågan om ???
Postad 25 March 2007 - 15:07
tja.
Jag har samma problem med Apple-tangentbord men jag testade med ett PC-tangentbord, Logitech, och även Logitech mus och det funkar inte då heller. Jag fick samma error som du fick med både Apple-tangentbordet och Logitech-sakerna.
Kan det vara nåt fel på hårdvara eller vad är det frågan om ???
men var det bluetooth mus o tangentbord du testade av märket logitech ? för en här lyckades ansluta logitech dinovo edge så var det den typ av tagentbord du försökte med?
Postad 25 March 2007 - 19:13
Jag försökte också med en logitech mx900 mus och ps3:t hitta den bara när jag hade laddaren för musen, som tar emot bluetooth signalen, inkopplad i usb på ps3. Men jag fick upp error igen.
Både tangentbordet och musen använder ju sig av musladdaren som bluetooth mottagare vanligtvis när man har det till dator.
Ska testa med och utan bluetoothmotagaren/musladdaren med både mus och tangentbord, ska även testa Apple-tangentbordet igen.
tlu-messiah använde du den bluetoothmotagaren/musladdaren i usb-porten lr körde du utan den när du använde din dinovo?
Postad 25 March 2007 - 19:46
Postad 25 March 2007 - 20:01
Postad 25 March 2007 - 21:41
Postad 25 March 2007 - 22:15
Postad 25 March 2007 - 22:16
Hm, en liten fråga. Röck nyligen hem en ps3:a och det här med mus etc verkar intressant. Är det endast till för typ browser gränssnittet eller kommer man även kunna använda det i spel? Klassiska frågan, exempelvis FPS lir?...
nej det funkar inte til spel utan till resten typ och snart ska linux på PS3 få stöd för bluetooth så då fr du rätt stor nytta av det =) om du vill ha linux på den då.. men som sagt i spelen komemr det INTE funka (det hade avrt orättvist emot andra vid onlinespel=))
Postad 26 March 2007 - 06:44
Så du borde nog testa med ett annat tangentbord än Apples.
Postad 26 March 2007 - 11:43
efter att ha testat igen så har jag kommit frma till att ps3 inte är kompatibelt med Apple-tangentbord. Jag fick det att funka med Dinovo men inte med Apples tangentbord.
ok tack är antagligen samma med musen då =) ska ringa apple sedan, men lär inte hjälpa... .. det får nog bli USB lösning ändå eftersom dinovo är för dyrt =) men tack för allt tror denna tråden hjälper många =)
Postad 26 March 2007 - 14:18
Ni som inte fick det att fungera, har ni 1.60 och det fungerar fortfarande inte?Ifall någon har missat det, man behöver version 1.60 av systemprogramvaran för att använda Bluetooth tangentbord och mus.
Postad 26 March 2007 - 14:24
efter att ha testat igen så har jag kommit frma till att ps3 inte är kompatibelt med Apple-tangentbord. Jag fick det att funka med Dinovo men inte med Apples tangentbord.
Är sugen på ett Dinovo Edge Media Desktop till min ps3... funkar det bra att använda styrdonet på det tangentbordet?
Vill helst slippa mus när man sitter i soffan.
Behöver man ha en USB dongel för att det ska funka?
Postad 26 March 2007 - 14:26
Nej, du behöver inte USB dongle.
Postad 26 March 2007 - 14:28
har inte testat med styrdonet än, ska göra det och återkommer.
Nej, du behöver inte USB dongle.
Vore kanon om du kunde testa det, det är väl samma tangentbord vi snackar om va? Det snygga blanksvarta?
Postad 26 March 2007 - 17:43
Redigerat av Unregistered1e2043ea, 26 March 2007 - 17:43.
Postad 26 March 2007 - 18:52
Bluetooth är dock uppdelat i flera profiler. PS3 stödjer HID (Human Interface Device) vilket är det vanliga för möss och tangentbord.
Så en förklaring skulle kunna vara att Apple kör en annan profil, t.ex. en enkel serieports-profil (SPP). Någon som har ett Apple-tillbehör kanske vet? Borde stå i manualen eller specifikationen.
EDIT: Apples möss ska stödja HID. Hittade info här:
http://qualweb.bluet...t=QualifiedDate
Redigerat av pakarlss, 26 March 2007 - 19:06.
Postad 26 March 2007 - 20:16
men om man har betalt 1200 spänn för det man har som ska funka så vill man inte köpa ett nytt tangentbord för 1500 spänn :S.. känns pointless så hoppas detta kan få en lösning av kanske en update eller liknande, är knappast troligt att vi me apple tillbehör får sony att lyssna på oss men vi får se =) PS3an hittar ivf tillbehören det e la gött
Postad 27 March 2007 - 08:51
Postad 06 April 2007 - 10:28
Jag köpte istället ett Amitech tangentbord som har en liiiten inbyggd mus och funkar direkt med PS3. Den har dessutom en inbyggd fjärrkontroll som enligt tillverkaren ska fungera till de flesta TV-apparater. Den klarar min Bravia 40W2000 utan problem.
Den stora nackdelen med ett vanligt tangentbord är att man saknar de Playstation-specifika knapparn, L1, L2, L3, O, X osv
http://www.webhallen...od.php?id=45916
Postad 21 May 2008 - 09:25
Denna:
Är det någon som kör med detta tangentbordet mot PS3:an? hur fungerar det tycker ni?
Tack på förhand för era inputs.
Redigerat av Termos, 21 May 2008 - 10:01.
Postad 21 May 2008 - 19:21
Postad 22 May 2008 - 21:50
Kanske någon som har testat?
Har bara för mig någonstans i bakhuvudet att något hade testat just detta tangentbordet mot PS3, men kan inte hitta den tråden igen, sökt som en galning.
Postad 23 May 2008 - 22:39
Postad 26 May 2008 - 09:16
Letar febrilt efter ett smidigt tangentbord att surfa och spela med på min PS3.
Denna:verkar vara bra men frågan är hur det fungerar ihop med PS3:an samt hur knapparna fungerar. Har hört att vissa F-knappar skall motsvara triangel, cirkel o.s.v. är det så på denna också?
Är det någon som kör med detta tangentbordet mot PS3:an? hur fungerar det tycker ni?
Tack på förhand för era inputs.
Tjena!
Jag har det tangentbordet och kan säga att det funkar, ibland
Sen senaste FW på PS3:an så får man paira ihop t-bordet med PS3:an ibland, ibland kan det ta 3-4 försök innan allt funkar.
Om sen felet är Apples eller Sonys FW låter jag var osagd.
Tror att triangel, circel.....osv alltid funkar med ESC, F1, F2, F3 på t-bord i PS3:an.
Postad 27 May 2008 - 09:01
Postad 08 January 2009 - 12:51
Funkar utan problem sen ett par uppdateringar tillbaka, men det finns nog inga garantier på att det förblir så i senare uppdateringar av PS3 firmware.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
22 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?