Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Högupplösta bilder! (ge tips här!)

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 April 2007 - 19:21

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
Hejsan.

Har nu letat efter högupplösta bilder för att kunna genomföra ett litet projekt i biorummet.. men förgäves.

Har hittat några fina bilder på Interfacelift, upplösningen är väl på smärtgränsen men det funkar kanske.. hellre ska dom vara riktigt högupplösta!

Så lägg till allt ni har att komma med som är fint och högupplöst ;) skulle nog underlätta för många.

Letar just nu efter en bild på Creazione Di Adamo men går ej finna högupplöst (vill bara ha armen som på gallerixtavlan), men även annat!

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  creaz.jpg   20.06K   321 Antal nerladdningar

Postad 10 April 2007 - 20:07

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0
Säger som jag gjort innan, Moviemaze för högupplösta film shoots ;)

Postad 11 April 2007 - 10:58

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Moviemaze

<{POST_SNAPBACK}>

Bra länk, fast dom har inte så högupplösta bilder :) Interfacelift har iaf 2560*1600, hittade inte någon över 1600*1200 på MovieMaze.

länkar som jag hittat i andra trådar:

http://www.epa.gov/g...e/viz_par1.html

http://larscapes.com/amsterdam/

http://www.dreamstim...hp?stock=photos

Postad 11 April 2007 - 12:26

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Om du rastrerar bildern så behöver de inte vara så värst högupplösta för att det ska göra sig bra i stort format.

Postad 11 April 2007 - 15:22

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0

Om du rastrerar bildern så behöver de inte vara så värst högupplösta för att det ska göra sig bra i stort format.

<{POST_SNAPBACK}>

ok, det låter bra :) men för att göra en bild i rasterbator typ 150*80cm (något widescreenliknande iaf), hur stor upplösning bör det vara på det för att bilden ska bli fin?

ps. vet ni vart man kan hitta liknande bilder som gallerix har på vågor som krossas mot berg?

Postad 12 April 2007 - 08:36

Unregistered7234a376
  • Unregistered7234a376
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Kan ju passa på att tipsa om www.sxc.hu en bildbank med högupplösta bilder som man får använda fritt.

Inte direkt några filmbilder, men en mycket bra sida om man vill göra shyssta storformatgrejjer.

Postad 15 April 2007 - 00:13

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Hej!

Tänkte höra om någon här inne har coola bilder på följande grejor:

- Matrix, någon bild på Neo
- Boondock Saints
- Predator
- Gladiator
- Sagan om ringen, på balrogen eller annan bad guy
- Leon
- Alien
- Braveheart
- Kill Bill
- 300
- The Crow
- Equilibrium (Cubic)

hade tänkt göra några svartvita bilder och slänga upp på väggen, ingen som har tipps på vars jag kan hitta dessa?
Ingen som gort egn i Photoshop?:blink:

Postad 15 April 2007 - 06:55

Unregistered178bc39f
  • Unregistered178bc39f
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hej!

Tänkte höra om någon här inne har coola bilder på följande grejor:

- Matrix, någon bild på Neo
- Boondock Saints
- Predator
- Gladiator
- Sagan om ringen, på balrogen eller annan bad guy
- Leon
- Alien
- Braveheart
- Kill Bill
- 300
- The Crow
- Equilibrium (Cubic)

hade tänkt göra några svartvita bilder och slänga upp på väggen, ingen som har tipps på vars jag kan hitta dessa?
Ingen som gort egn i Photoshop?:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Right under your nose https://www.minhembi...showtopic=62955

Skulle tippa att majoriteten av dessa finns i den tråden faktiskt.

Postad 15 April 2007 - 09:58

deccept
  • deccept
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag hitta denna länk. Det kostar 10 dollar. Jag har inte provat. Upplösningen är 1000x1500 & 2000x3000
http://www.e-posters.ru

Postad 15 April 2007 - 13:40

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Har kollat igenom den tråden men de flesta bilder där är ju omgjorda från original till en skum bild, jag är ute efter orginalet, det blir alltså ingen väggmålning utan en vanlig tavla!:D My bad...:o
Får väl lägga in ett inlägg i den tråden och fråga om orignalbilder på dessa och hoppas på svar!:blink:

Postad 15 April 2007 - 15:17

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0

Har kollat igenom den tråden men de flesta bilder där är ju omgjorda från original till en skum bild, jag är ute efter orginalet, det blir alltså ingen väggmålning utan en vanlig tavla!:D My bad...:o
Får väl lägga in ett inlägg i den tråden och fråga om orignalbilder på dessa och hoppas på svar!:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Skulle kunna hjälpa dig men förstår inte riktigt hur du menar med från "original till en skum bild" men gissar att du syftar på att du tycker det ser för kladdigt ut och för smetigt eller?

Du kanske helst vill ha den bara svartvit och inget mixtrande i Tröskelvärde, filter osv?

T.ex:

Bifogad fil  Kill_Bill_I.jpg   132.65K   123 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Kill_Bill_It.jpg   197.35K   109 Antal nerladdningar

Nu blev det dock långt ifrån "halvbra" utan ska det göras så ska det ju göras perfekt...
Man behöver alltså sitta och mixtra länge, länge, länge i Photoshop innan man känner sig "halvnöjd" va..
Men slängde bara ihop den här lite kort så att du får en förhandstitt..

:P

Postad 15 April 2007 - 23:55

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
PRECIS så där jag vill ha det, den övre bilden av dessa två är alltså "skum" i mina ögon, blir inge snyggt om man inte gör en stor väggmålning av den.
Men jag är bara ute efter såna som den undre bilden, bara svartvitt och inge mycket mer, skulle gärna "låna" din bild Anthon. A. om du tillåter!:)

Det är synd jag inte kan med Photoshop, annars hade jag gärna fixat de själv! :lol:
Är inte såååå kräsen när det gäller bilderna, räcker om de ser ut som ovanstående så är jag nöjd.
Nån som vill/kan fixa om bilderna, om jag hittar någon själv?

Postad 16 April 2007 - 01:09

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Lättaste är väl att ta bilderna själv med något program när du spelar upp filmerna i datorn. Gäller bara att du har de filmer du vill ha bilderna ifrån bara.

Postad 16 April 2007 - 11:41

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0

PRECIS så där jag vill ha det, den övre bilden av dessa två är alltså "skum" i mina ögon, blir inge snyggt om man inte gör en stor väggmålning av den.
Men jag är bara ute efter såna som den undre bilden, bara svartvitt och inge mycket mer, skulle gärna "låna" din bild Anthon. A. om du tillåter!B)

Det är synd jag inte kan med Photoshop, annars hade jag gärna fixat de själv! :o
Är inte såååå kräsen när det gäller bilderna, räcker om de ser ut som ovanstående så är jag nöjd.
Nån som vill/kan fixa om bilderna, om jag hittar någon själv?

<{POST_SNAPBACK}>

Klart du får låna den! :)
Men tänk bara på att det kan bli väldigt svårt om man bara gör om dem till svartvitt och inte försöker "göra-bilden-lättare-att-måla-upp-på-väggen-i-photoshop".. :lol:

Fler bilder:

Bifogad fil  osgiliath_small.jpg   504.57K   93 Antal nerladdningar

Bifogad fil  gladiator.jpg   86.55K   89 Antal nerladdningar

Bifogad fil  kill_bill_volume_1.jpg   242.82K   64 Antal nerladdningar

Bifogad fil  matrix_reloaded_wallpaper1.jpg   293.53K   121 Antal nerladdningar

Bifogad fil  matrix_reloaded_wallpaper_2.jpg   317.03K   76 Antal nerladdningar

Redigerat av Anthon. A., 16 April 2007 - 11:43.

Postad 17 April 2007 - 03:00

Dum-Dan
  • Dum-Dan
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Looking good! :)
Risken om man skaffar sånt där program är väl att det blir låg upplösning?
Något tips på sådant program?

Anthon>>> Fina bilder, ska leta åt några så ska du få jobb! :P Ska man trolla bort alla "logotyper" och "annan skit", typ Miramax, warner bros osv?
Eller får man leva med detta?

Redigerat av Dum-Dan, 17 April 2007 - 03:01.

Postad 17 April 2007 - 15:23

Anthon. A.
  • Anthon. A.
  • Forumräv

• 771 inlägg
  • 0

Looking good! :)
Risken om man skaffar sånt där program är väl att det blir låg upplösning?
Något tips på sådant program?

<{POST_SNAPBACK}>

Nu vet jag inte riktigt hur du menar men om du klickar upp miniatyr bilden i forumet så kommer ju förstorings knappen upp i nedersta hörnet (kan var lite seg att få upp märkte jag på bilderna), klicka på den och vips är bilden i sin ursprungliga storlek (1280X960 tror jag dem flesta är på)

<_<

Anthon>>> Fina bilder, ska leta åt några så ska du få jobb! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Låter bra! Tror dock det är bättre att vi fortsätter i Väggmålningen tråden, känns som att vi har hamnat i lite fel tråd :ph34r:
:lol:

Ska man trolla bort alla "logotyper" och "annan skit", typ Miramax, warner bros osv?
Eller får man leva med detta?

<{POST_SNAPBACK}>

Det går, om det är t.ex. en svart bakgrund är det ju bara att måla svart över osv. (t.ex. matrix bilden)
Kan ju dock bli väldigt knepigt eftersom dem bara är i svartvitt och inte har dem förutsättningar jag nämnde tidigare, skillnad ifl det hade varit i Tröskelvärde då det försvinner automatiskt.

:)

Postad 24 April 2007 - 14:38

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
http://www.istockphoto.com/index.php

men då kostar det iofs lite pengar...men det kan det kanske vara värt om man hittar en schysst bild +att fotografen får någonting för det den gör...det är ju inte helt gratis att vara en glad fotoamatör. Annars kan du säga till om du vill ha något speciellt avbildat så kan jag försöka med min Canon PS G7, 10mpx...men jag är rätt kass. PM:a mig isåfall.

PS.interfaceLIFT var ju helt ok...jag har sett 2mpx från ganska dåliga kameror göra sig bra i 50x70 så de där duger nog ganska långt...jag tror jag ska testa...

Redigerat av Unregisteredf89c404c, 24 April 2007 - 14:45.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.