Tycker det är onödigt att lägga så mycket pengar på en kabel. Har man en bra kabel som du redan har kan ju tänka mig att man vill byta för man vill ha en annan färgning på ljudet. Men tror inte du kommer få fram mer detaljer osv. Självklart finns de som ger mer bas en andra osv.
Ska du leta efter svagaste länken börja med cd-spelaren. Tycker du den är väldigt bra kan du kolla på en extern dac som är riktigt bra istället. Eller kolla på akustik förbättringar, både billigare och dyrare lösningar. Det gör faktiskt en stor skillnad, betydligt större än om du byter upp dig till värre modell av tara labs högtalarkablar. Lovar att du ändå inte kan peka ut skillnad mellan tara labs kablar för 4000kr och 20 000kr i blindtest. Kanske finns liten skillnad i färgning men...
<{POST_SNAPBACK}>
Vad det gäller det elektriska så är jag nöjd. Någon DAC är inte intressant eftersom jag trivs med det analoga ljudet från NADen.

Anledning till att jag vill byta kabel, är för att jag tidigare bytt och det är grymt stor skillnad mellan högtalarkablar. Sjävklart byter jag inte om jag inte anser att det är en prisvärd uppgradering..
Vad det gäller akustiken, så finns det tyvärr inte för mycket att göra.. Hela rummet är katastrof egentligen, och det får jag leva med ett tag till.. Blir förhoppningsvis flytt innan året är slut och då ett bättre rum för anläggningen, då kommer jag kolla upp det hela med akustiken mer.
Ska inte lägga mig i någons business om den vill köpa dyra högtalarkablar...
Men är du öppen för idén om prestandaskillnaden mellan ett kabelpar för 300 kr och ett för 10000 kr är ICKE hörbar? Är du inte det så ska jag inte besvära tråden mer.
MVH
/Chuck
<{POST_SNAPBACK}>
Hör jag ingen skillnad, eller rättaresagt ingen prisvärd skillnad så behåller jag självklart mina Helix 8or..
Men som jag skrev tidigare så mitt tidigare kabel byte gjorde den största skillnaden jag någonsin varit med om..
Lurvas:
Jag vet inte om det finns en svensk motsvarighet usedcable.com. Privatförsäljning över Ebay är det närmaste jag kan komma på för tillfället. Men tror inte det är helt riskfritt att handla över Ebay eftersom de inte lämnar några garantier över de affärsuppgörelser som sker över nätet.
Eftersom det nästan inte finns ett ”tak” för hur mkt kablar kan kosta finns det säkerligen de som försöker utnyttja detta genom att sälja kopior. Nordost Vallhalla kan vara en sådan kandidat. Så om en vara är väldigt lågt pris jämfört det ursprungliga bör man kanske vara lite misstänksam…
Vector 2 ser intressant ut.
Jag kunde vara hitta bilder på signalkabeln. Är högtalarkabeln byggd på liknade sätt?
<{POST_SNAPBACK}>
Håller på att kolla upp det hela med Vectorn. Tror den är uppbyggd på samma vis. Är ju RSC kabel den med.. Så det borde vara samma uppbyggnad.. Finns bild på den på Tara Labs hemsida. www.Taralabs.com
Det som är lite jobbigt med den kabeln är just det faktum att den inte finns att låna hem från HiFi så går inte att provlyssna.. Så det känns lite som man måste köpa grisen i säcken..
Sen är det just det hela med att jag vill ha bi-wire kablar.. Och Vectorn finns inte orginal som bi-wire.. Kan dock special tillveckas, men undrar hur det blir..
Alternativt får det bli ISM The 2 Bi-Wire som är Taras lite finare kabel..
Men tror att Vectorn hade funkat betydligt bättre i samspel med min signal kabel som jag trivs så pass väl med..