Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Canton GLE 403

24 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 17 May 2007 - 14:17

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0
tjena!
var pĂ„ media markt i dag och sĂ„g canton gle 403. Tyckte den lĂ€t riktigt bra. Jag har tidigare vart inne pĂ„ monitor Audio br2 men har inte hunnit lyssna pĂ„ dem Ă€n. Är det nĂ„gon annan som tycker som jag att cantonen lĂ„ter bra? hittade ingen trĂ„d om denna högtalare tyvĂ€rr.
vilken av högtalarna ovan föredrar ni experter:)

/niklas

Redigerat av mobil.niklas, 21 May 2007 - 18:18.

Postad 17 May 2007 - 17:46

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • LĂ€rjunge

• 392 inlĂ€gg
  • 0
Har ocksÄ lyssnat pÄ dom och gilla dom Blev ett par 409 ist.. och Àr nöjd!!
Har inte lyssnat pÄ dom andra sÄ smak sak....
Lyssna och vÀlj

Postad 17 May 2007 - 17:51

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0
okey. vilken fÀrg körde du pÄ dÄ;)

/niklas

Postad 17 May 2007 - 20:11

Unregisteredf53f9190
  • Unregisteredf53f9190
  • LĂ€rjunge

• 392 inlĂ€gg
  • 0
Valnöt riktigt schysst ;)

Postad 17 May 2007 - 20:21

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0
okey.. funderar pÄ den fÀrgen eller svart... ingen annan som har nÄgon Äsikt?

Postad 18 May 2007 - 08:39

fristil
  • fristil
  • MĂ€stare

• 3279 inlĂ€gg
  • 0
Hej,

Jag ska nog köpa dessa som surround högtalare :) har 407 som frontar och 405 som center, och Àr mycket nöjd med dem, spelglada som sjutton. Har svarta. Enda nackdelen som jag mÀrkt Àr att de Àr vÀldigt ostadiga men det gÄr att fixa, köpte proson fötter och satte pÄ och vipps stÄr de som granit pÄ golvet. bilder finns i mitt galleri.

//Micke

Postad 18 May 2007 - 21:07

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0
okey. jag skall nog köpa dem nÀsta vecka:)

/niklas

Postad 18 May 2007 - 21:29

GĂ€st_Korn_*
  • GĂ€st_Korn_*
  • 0
har inte lyssnat pÄ dom men Hifi&musik tyckte dom var vÀldigt bra o prisvÀrda högtalare med en rapp o snabb Ätergivning..

mvh

Postad 20 May 2007 - 10:21

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0
mm... jag lÀste det ocksÄ. sen Àr det Àven mÄnga tyska sidor som gett den mycket fina omdömmen.

/niklas

Postad 21 May 2007 - 18:17

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0
nÄgon som vet ungefÀr vad monitor audio br2 har för ljudbild? om den Àr lika ljus som canton modellen ovan?
/niklas

Postad 07 June 2007 - 19:28

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • LĂ€rjunge

• 337 inlĂ€gg
  • 0
Har kikat en del pĂ„ ett par B&W men Ă€ven haft Canton i Ă„tanke. Var inne pĂ„ Paus pĂ„ Östermalm idag och pratade lite med personalen. Han ansĂ„g att Canton spelade mycket bĂ€ttre med en Onkyo reciver Ă€n ett par B&W. Jag har spanat in Onkyo 605e som dyker upp snart.

Enligt honom sÄ var Canton och Onkyo en mycket bra kombo. Hade tyvÀrr inte tid att lyssna pÄ högtalarna men de verkar lovande. Hi-Fi klubben hade stÀngt sÄ jag han inte lyssna pÄ min B&W som jag var intresserade av sÄ det fÄr bli nÄgon annan dag.

Postad 10 June 2007 - 20:46

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0
tjena! jag var o lyssnade pÄ monitor audio br2 för nÄgon vecka sen och dem föll mig mycket mer i smaken Àn canton modellen faktiskt. sÄ ta en titt pÄ dem ocksÄ:)

/niklas

Postad 11 June 2007 - 00:28

Thomas S.
  • Thomas S.
  • ForumrĂ€v

• 990 inlĂ€gg
  • 0
Jag har bara som hastigast lyssnat pĂ„ MA br2, och jĂ€mförde dom dĂ„ med rs1:orna. Jag tyckte att det var ganska stor skillnad pĂ„ bronze och silver-monitorerna, till rs1:ornas fördel dÄ  Jag upplevde br2:orna som mer "instĂ€ngda" i ljudet. Dessutom har silverserien riktigt fin fanĂ©r, medan bronze-serien "bara" Ă€r folieklĂ€dda. Ganska snygga Ă€ndĂ„ dock. Speciellt efter uppdateringen som kom i höstas.

Men det Ă€r klart de kostar 2k mer Ă€n br2:orna
 Fast kan du lĂ€gga de pengarna ytterligare sĂ„ tycker jag att det vore vĂ€rt det. De kan iofs ocksĂ„ hittas begagnade, men kanske inte direkt i den fĂ€rgen man önskar. Men kanske kan det vara ett alternativ?

Thomas

Postad 11 June 2007 - 10:16

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0

Jag har bara som hastigast lyssnat pĂ„ MA br2, och jĂ€mförde dom dĂ„ med rs1:orna. Jag tyckte att det var ganska stor skillnad pĂ„ bronze och silver-monitorerna, till rs1:ornas fördel dÄ  Jag upplevde br2:orna som mer "instĂ€ngda" i ljudet. Dessutom har silverserien riktigt fin fanĂ©r, medan bronze-serien "bara" Ă€r folieklĂ€dda. Ganska snygga Ă€ndĂ„ dock. Speciellt efter uppdateringen som kom i höstas.

Men det Ă€r klart de kostar 2k mer Ă€n br2:orna
 Fast kan du lĂ€gga de pengarna ytterligare sĂ„ tycker jag att det vore vĂ€rt det. De kan iofs ocksĂ„ hittas begagnade, men kanske inte direkt i den fĂ€rgen man önskar. Men kanske kan det vara ett alternativ?

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

okey. kan vara vÀrt att lyssna pÄ dem ocksÄ dÄ. men har silverserien ungefÀr samma ljudbild som bronze förutom att den lÀt instÀngd enligt din Äsikt? nÄgon annan skillnad?

/niklas

Postad 11 June 2007 - 23:39

Thomas S.
  • Thomas S.
  • ForumrĂ€v

• 990 inlĂ€gg
  • 0

okey. kan vara vÀrt att lyssna pÄ dem ocksÄ dÄ. men har silverserien ungefÀr samma ljudbild som bronze förutom att den lÀt instÀngd enligt din Äsikt? nÄgon annan skillnad?

/niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det Àr nog ungefÀr samma ljudbild vad jag kan komma ihÄg. (Det var nÄgra mÄnader sedan jag lyssnade pÄ dom.) RS1:an Àr lite bÀttre pÄ alla punkter i mina öron.

Thomas

Postad 12 June 2007 - 09:34

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0

/niklas

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, det Àr nog ungefÀr samma ljudbild vad jag kan komma ihÄg. (Det var nÄgra mÄnader sedan jag lyssnade pÄ dom.) RS1:an Àr lite bÀttre pÄ alla punkter i mina öron.

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

okey. fÄr ta att Äka o lyssna pÄ dem samtidigt som br2orn nÀsta gÄng... Àr skillnaden stor eller knapp? det skiljer ju ÀndÄ 2k.

/niklas

Postad 12 June 2007 - 16:36

Thomas S.
  • Thomas S.
  • ForumrĂ€v

• 990 inlĂ€gg
  • 0
Enligt mig Ă€r den stor, men det behöver ju inte betyda att du tycker det

Jag vet att det var en annan medlem hĂ€r pĂ„ forumet som föredrog Bronze-serien bĂ„de till utseendet och ljudet. (Fast det var en av golvmodellerna, men kommer inte ihĂ„g vilken det var, men den jĂ€mfördes mot RS 6:an.) Jag har sjĂ€lv lite svĂ„rt att förstĂ„ det, men smaken Ă€r ju som baken
 :lol:

Thomas

Postad 13 June 2007 - 12:59

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0

Enligt mig Ă€r den stor, men det behöver ju inte betyda att du tycker det

Jag vet att det var en annan medlem hĂ€r pĂ„ forumet som föredrog Bronze-serien bĂ„de till utseendet och ljudet. (Fast det var en av golvmodellerna, men kommer inte ihĂ„g vilken det var, men den jĂ€mfördes mot RS 6:an.) Jag har sjĂ€lv lite svĂ„rt att förstĂ„ det, men smaken Ă€r ju som baken
  ;)

Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

fÄr Äka ivÀg till affÀren och lyssna:)

/niklas

Postad 13 June 2007 - 18:09

snok
  • snok
  • Wannabe

• 21 inlĂ€gg
  • 0
Jag funderar pÄ att sÀtta ihop ett 2 kanals system med Canton GLE 403 efter som jag har lÀst mycket positivt om den högtalaren. Skulle det funka bra tror ni eller Àr det i grunden bara en surround högtalare? Om nÄn vet en förstÀrkare som skulle passa bra till högtalarna sÄ skulle det vara kanon oxÄ! ;)

Redigerat av snok, 13 June 2007 - 18:11.

Postad 13 June 2007 - 20:49

mobil.niklas
  • mobil.niklas
  • ForumrĂ€v

• 523 inlĂ€gg
  • 0

Jag funderar pĂ„ att sĂ€tta ihop ett 2 kanals system med Canton GLE 403 efter som jag har lĂ€st mycket positivt om den högtalaren. Skulle det funka bra tror ni eller Ă€r det i grunden bara en surround högtalare? Om nĂ„n vet en förstĂ€rkare som skulle passa bra till högtalarna sĂ„ skulle det vara kanon oxĂ„!  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

mÄnga rekommenderar onkyo förstÀrkare till det paret. Sen tror jag Àven marantz skulle funka perfekt. innan du köper tycker jag du skall lyssna pÄ monitor audio br2, dem föll i alla fall mig i smaken mer. Men kör tex marantz sr4001 eller onkyo tx-sr674 bÄda dem har fÄtt bra omdömmen.

/niklas

Postad 08 December 2007 - 16:57

Ljew
  • Ljew
  • Rookie

• 6 inlĂ€gg
  • 0
Jag var pÄ MediaMarkt idag och sÄg Canton GLE 403 för 1800 spÀnn.

Har funderat pÄ att köpa Dynavoice F-6, som jag förstÄtt var vÀldigt prisvÀrda.

Är Canton högtalarna mycket bĂ€ttre Ă€n Dynavoice, eller borde jag spara pengarna och köpa dynavoice f-6?

Edit: Never mind, det var jag som lurades av MediaMarkts prissÀttningssystem, dÀr de skriver priset per styck ist för per par, sÄ de blev 3600 för ett par Canton GLE 304, inte sÄ schissebillig som jag trodde :)

Redigerat av Ljew, 08 December 2007 - 18:20.

Postad 08 December 2007 - 23:43

maaug
  • maaug
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
Canton har jag förĂ€lskat mig i! Jag provlyssnade ett par 409 o blev paff! 6000 spĂ€nn för det ljudet!!! MĂ„nga föresprĂ„kar Monitor Audio bronze som stativare. Har dock ej provlyssnat dessa. Även 403 Ă€r super. Funderar pĂ„ dessa. Har man en fru som inte vill ha golvare Ă€r man lĂ„st! för 3000 kr tycker jag man fĂ„r ett mycket bra ljud. golvarna Ă€r dock klart bĂ€ttre! Canton har ocksĂ„ smĂ„ bakhögtalare vilket Ă€r positivt. Finns det nĂ„gra andra som Ă€r prisvĂ€rda i den storleken?
Maaug

Redigerat av maaug, 08 December 2007 - 23:44.

Postad 09 December 2007 - 11:26

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlĂ€gg
  • 0
Morsning!
Har sjÀlv ett par ma bronze men Àldre modellen b2. Dessa driver jag med en onkyoförstÀrkare (9211). Personligen Àr jag vÀldigt nöjd med ljudet, bra driv och en fin diskant som inte Àr alltför ssssig. ma bronze klÀmmer pÄ bra med mellanregistret. Lyssnar mest pÄ rock, hÄrdrock och jag saknar inte mina gamla golvare nÄt nÀmnvÀrt. Har sjÀlv ingen erfarenhet av canton 403, skulle dock föreslÄ en provlyssning pÄ ma bronze.

Postad 10 December 2007 - 16:09

Arsenalhifi
  • Arsenalhifi
  • ForumrĂ€v

• 567 inlĂ€gg
  • 0
Canton gle Àr ett av de bÀsta du kan fÄ i prisklassen 3000-6000.
Dali Concept Àr med dÀr ocksÄ.

Har sjÀlv Canton Gle 407.

Postad 25 January 2008 - 15:23

dgordon
  • dgordon
  • ForumrĂ€v

• 671 inlĂ€gg
  • 0
Hm.. klassas de som lÀttdrivna eller svÄrdrivna, dvs duger det med en enklare stÀrkare typ T-Amp.. nÄn som vet?

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.