Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Big Brain Academy - Wii Degree

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Betyg där 1 är lägst och 5 är högst (3 medlem(mar) har röstat)

Betyg där 1 är lägst och 5 är högst

1. 1 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

2. 2 (1 röster [33.33%])

Procent av omröstning: 33.33%

3. 3 (1 röster [33.33%])

4. 4 (1 röster [33.33%])

5. 5 (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 15 July 2007 - 19:33

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
Big Brain Academy - Wii Degree

Postad bild

The Wii sequel to Big Brain Academy for Nintendo DS includes three multiplayer modes for up to eight players. Players also can exchange student-record books with other players over WiiConnect24 and compete against their save data.

With 15 new activities that challenge the brain in single-player Test and Practice modes, Big Brain Academy: Wii Degree sees how players measure up in five categories: Identify, Memorize, Analyze, Compute and Visualize.

All activities are designed around the Wii Remote's pointer. Players can play solo with one Wii Remote, or pass it around like a relay baton in group competitions.

Sample activities: The activities in Big Brain Academy: Wii Degree are fun minigames with a ton of variety, and they're meant to be played rapid-fire for a short time as players push their brains to do more than they did the day before. Here are three of the activities included in the game:
Art Parts: In this Visualize activity, players must complete the sample painting by stamping the missing pieces onto an unfinished scene. When it becomes more difficult, Art Parts flips the unfinished scene sideways or flips it upside-down.
Balloon Burst: In this Compute activity, players must pop balloons in rising numerical order. At its easiest, there are few balloons shown at once. On a higher difficulty level, Balloon Burst sends in more balloons, including some with negative numbers.
Fast Focus: In this Identify activity, players see a distorted image that slowly returns to normal. Players must select what it is as soon as they figure it out. As it grows more difficult, Fast Focus starts with a more heavily distorted image, so it takes longer to identify what it is.
How to progress through the game: When players start a new game, they'll meet the whimsical Dr. Lobe, who will suggest that they take on the Test mode challenge: playing all 15 activities that span the five brainy categories. He'll tell players how big their brain is based on how well they did and how fast they did it. He'll encourage players to take the Test often and to use Practice mode to beef up their skills in all 15 of the activities. Practice mode also offers three difficulty levels for each activity, and Dr. Lobe will award several medals for high achievement in each one.

Special powers/weapons/moves/features:

Multiplayer: Big Brain Academy: Wii Degree offers three ways for groups to play:
Mental Marathon: Speed through activities to buy more time to stay in the game. Go it solo or as a team, but if anyone botches an activity, the game is done (1-8 players, one Wii Remote).
Mind Sprint: Form a team to compete against a system-controlled competitor that "thinks" like a selected student record (1-4 players with one Wii Remote). Or separate into two teams (2-8 players with two Wii Remotes). The first side to complete a set number of problems wins.
Brain Quiz: Play game-show style with up to four teams that compete in a total of 20 activities, since five extra activities are available in this mode. (1-8 players, one Wii Remote)
Mii compatibility: Everyone who enrolls in the academy will choose a Mii, which will walk down the school's hallway and pop up during Wii Remote handoffs to help explain which teammate goes next in multiplayer matches.

Wii Remote audio: Players will get encouragement and hear color commentary from a "Wii Remote Coach" who speaks to the player through the Wii Remote speakers.

WiiConnect24: In Big Brain Academy: Wii Degree, players can send and receive student-record books full of brainy data. By establishing WiiConnect24 ties with Wii Friends who own the game, players can all see their academies affected in several fun ways:
Compare distant students' test scores with those of the local student body on the Student Scores board. Distant students' records are shown as books.
Compete against distant students' brains in Mind Sprint. Players actually play against game-controlled competitors that "think" based on brainy strengths and weaknesses in their student records.
The distant player's "Mii student" will walk the hallways with the player's own student body. Players can make WiiConnect24 connections with many students, adding many Miis to their crowd.
Players are encouraged to send and receive each others' records frequently, so that their academies have up-to-date results for competition and comparison. In this way, individual academies can join a personal network of schools and push each other to develop their brains further.

Redigerat av adude, 15 July 2007 - 19:35.

Postad 15 July 2007 - 19:39

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
detta blir som och börja skolan igen =P. nee tror faktiskt det kan blir riktigt skoj detta. släpps nu på fredag så det blir till å va sysselsatt i helgen =).

Postad 15 July 2007 - 20:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Jag hörde att det inte ska vara lika bra som DS versionen men ändock ett bra spel. Och DS versionen var jättebra :D . Spelade du den?

Postad 15 July 2007 - 23:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
DS versionen fick jag tom min morsa att spela. Hon är helt såld på sodoku :D

Postad 16 July 2007 - 12:16

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Jag hörde att det inte ska vara lika bra som DS versionen men ändock ett bra spel. Och DS versionen var jättebra  :D . Spelade du den?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja äger inget ds tyvärr men e förbannat sugen på det, det verkar va det perfekta nöjet på flyg buss eller tåg =). annars så ere nog bara väldigt skoj å ta sig ett lir precis innan man somnar =). verkar ju finns en hel del intresanta titlar som ja e väldigt sugen på.. zelda som kommer tex.

Postad 16 July 2007 - 17:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
DS är precis det du säger.

Brain Academy är som sagt skoj där. Enkelt att ge till andra, svårare att få tillbaka :) . Fast jag tror en hel del charm ligger i att det är lättillgängligt och portabelt. En konsolversion kan nog aldrig bli lika bra, om än bra.

Redigerat av Zoiler, 16 July 2007 - 17:02.

Postad 16 July 2007 - 17:07

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

DS är precis det du säger.

Brain Academy är som sagt skoj där. Enkelt att ge till andra, svårare att få tillbaka  :) . Fast jag tror en hel del charm ligger i att det är lättillgängligt och portabelt. En konsolversion kan nog aldrig bli lika bra, om än bra.

<{POST_SNAPBACK}>

säg att ja köper mig ett ds nu till semester när ja ska ut å fara. rekomenderar du ngt tillbehör. ja tänker främst på mp3 spelaren. har ju ingen annan mp3 spelare så..

man kanske skulle starta en DS tråd här i forumet.. verkar ju vara rätt populärt ändån =) & d finns massa trevliga titlar som sagt.

Postad 16 July 2007 - 17:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Det finns redan en DS tråd :)

https://www.minhembi...howtopic=120261

Postad 16 July 2007 - 17:28

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Det finns redan en DS tråd  :)

https://www.minhembi...howtopic=120261

<{POST_SNAPBACK}>

ja går alltid in på wii tråden, har aldrig scrollat ner så längt som ds låg =), alltid kul å lära sig nya saker. tack för länken

Postad 20 July 2007 - 09:33

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
nu har man då spelat detta spel i en & halv dag. är absolut nöjd med köpet. har endast spelat själv men me vänner så kan ja tänka mig att det blir riktigt skoj. mitt första resultat vart inge vidare knappt så man törs säga det här =) 608g...

för 349:- så e detta värt varenda krona. 3 i betyg från mig, å då ere bedömt på att ja suttit å spelat själv.

Postad 20 July 2007 - 15:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Heh, 608g :D . Men det är ungefär vad min kusin (tjej) och brorsa hade också på första försöket. Men man lär ju sig.

Jag tränade upp mig till 1700 någonting på NDS versionen, spelade dock inte så jättemycket. Men det är ju ändå skillnad mot Wii så det är lönlöst att jämföra. Hur fungerar kontrollen?

Postad 20 July 2007 - 15:54

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
ja ja vet.. riktigt nolla =). men andra gången fick ja faktiskt 1028g. kontrollen funkar fint som tusan. går väldigt mjukt å bra, använder ju bara wiimoten å det kommer även ljud från den som låter fint jämfört va de gjorde me zelda:TP.. nu ere bara att skaffa lite wiifriends så man kan jämföra sina resultat me :D

Postad 24 July 2007 - 21:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Provade lite igår och fick 790g eller ngt sånt första gången. Fattade inte vad jag skulle göra på hälften av grejjerna så det gick som det gick :)

Postad 25 July 2007 - 05:52

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0
det va ju bra mkt bättre än mitt första =). nu har ja spelat kanske 10 gånger å ligger på 1270g vilket motsvarar B-- i betyg.

Postad 25 July 2007 - 08:26

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

DS versionen fick jag tom min morsa att spela. Hon är helt såld på sodoku :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte så att du förväxlar Big Brain Academy med Brain Training? Jag har båda till DS och Sudoko finns enbart till Brain Training.

Postad 25 July 2007 - 10:33

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

DS versionen fick jag tom min morsa att spela. Hon är helt såld på sodoku :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte så att du förväxlar Big Brain Academy med Brain Training? Jag har båda till DS och Sudoko finns enbart till Brain Training.

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp. Du har rätt. Visste inte det fanns 2.

Postad 25 July 2007 - 14:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Meh, att inte jag tänkte på det :)

Postad 25 July 2007 - 20:19

basselito
  • basselito
  • Beroende

• 1302 inlägg
  • 0

DS versionen fick jag tom min morsa att spela. Hon är helt såld på sodoku :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp. Du har rätt. Visste inte det fanns 2.

<{POST_SNAPBACK}>

Dom är ganska olika tycker jag. Brain Training har en lite mer seriös ton över sig än vad Big Brain Academy har. Dock är dom båda roliga för att träna hjärnan.:D

Edit:

Sen har More Brain Training släppts nyligen. ;)

Redigerat av basselito, 25 July 2007 - 20:19.

Postad 25 July 2007 - 20:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Och en hel massa andra kopior som inte verkar nå upp till originalen. Även på PSP.

Postad 02 October 2007 - 21:33

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Riktigt kul faktiskt!

Damen tyckte att det nästan var i paritet med GH2(vilket innebär att hon tycker det är mycket bra).

Postad 09 October 2007 - 15:43

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Har precis beställt detta från Play.com för 250:-. Tyckte att DS-versionen var helt ok och hoppas att Wii-versionen ska fungera bra som party-spel.

I England så har de för övrigt just nu en rolig tävling med just detta spelet;
http://britainsbrainiestfamily.com/

Har även hört rykten om att det ska komma en Big Brain Academy-bundle till Wii.

Däremot lite synd att det "riktiga" Brain Age inte kommit till Wii. Samtidigt så känns DS-versionerna fullt tillräckliga. Allt gör sig inte bra på en stor TV :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.