ONKYO TX-SR705
82 svar till detta ämne
Postad 14 augusti 2007 - 12:31
Unregistered3f6e05af
-
Unregistered3f6e05af
-
Rookie
-
6 inlägg
Tjena, Hittade ingen info om denna i någon av de andra Onkyo trådarna. Enligt Canseda kommer denna att nå svenska butiker i slutet på Augusti med ett rikt pris på 9000:-. AUDIO FEATURES • 160 W/Ch Minimum into 6Ω, 1 kHz, IEC (1 Channel Driven) • DTS®-ES™ Discrete/Matrix, DTS® Neo:6, DTS® 96/24, Dolby® Digital EX™, Dolby® Pro Logic IIx • H.C.P.S. (High Current Power Supply) Massive High Power Transformer • WRAT (Wide Range Amplifier Technology) • 6 Digital Inputs (3 Optical/3 Coaxial) and 1 Optical Output • A-Form Listening Mode Memory • Optimum Gain Volume Circuitry • Non-Scaling Configuration • Tone Control (Bass/Treble) for L/R Channels • Color-Coded 7.1-Multichannel Inputs and Pre Outs • Independent Crossover Adjustment for F/C/S/SB (40/50/60/70/80/90/100/120/150/200 Hz) • Double Bass Function VIDEO FEATURES • 5 S-Video Inputs and 2 Outputs • 5 Composite Video Inputs and 2 Outputs • Front Panel Auxiliary Input (for Camcorders, Game Consoles, etc.) OTHER FEATURES • Color-Coded Dual Banana Plug-Compatible Speaker Posts • Deinterlacer with Faroudja DCDi Edge (Directional Correlational Deinterlacing) Technology • Pure Audio Mode • A/V Synchronization Function (Up to 250 ms in 5 ms Steps) • 40 FM/AM Radio Presets • RDS (PS/RT/PTY/TP) • Onscreen Display • RS232 Port • IR Input • 12V Trigger • 5 A/V Inputs and 1 Output • 2 Audio Inputs and 1 Output • Phono Input • Direct Mode • IntelliVolume • Late Night Mode • Headphone Jack • Aluminum Front Panel • Preprogrammed RI (Remote Interactive) Learning Remote Control with Macros and Mode-Key LEDs Mer info på Onkyo's hemsida
Postad 14 augusti 2007 - 13:46
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Synd att Onkyo tagit bort den snygga luckan som alla TX-SR70X-modeller haft tidigare.
Postad 14 augusti 2007 - 17:29
TobiasBladh
-
TobiasBladh
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Är själv sugen och den verkar ju lovande efter att 605:an fått bra kritik för att vara prisvärd mm. Kan tilläggas att den har HDMI 1.3 3st in och 1st ut, samt stödjer Dolby TrueHD och DTS HD (om jag inte missade det i infon ovan
Postad 14 augusti 2007 - 17:54
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1 103 inlägg
Verkar ju nästan optimal för det jag vill ha den till!
Funderar på en 605a fast den saknar Pre-out och "modulär" nätkabel, vilket denna har.
Den enda nackdelen är att den bara har två! Optiska ingångar (den i fronten räknas inte), varför envisas de med det egentilgen?
Kan passa på att fråga om nån vet hur 12V-remoten funkar, är det till Zon2 eller går den aktiv när förstärkaren går igång?
Och hur är videouppskalningen?
Postad 16 augusti 2007 - 06:51
Angberg
-
Angberg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Heeeeeeeeeej Anders, =)
Jag är också grymt sugen på Onkyo TX-SR705. Den har nog allt jag känner att jag behöver. Ska bli intressant att se om priset landar på 9000,- eller högre.
Vilka är de största skillnaderna på denna och 805'an? Jag tycker mig inte hitta så mycket som motiverar det högre priset på 805'an nämligen.
Postad 16 augusti 2007 - 08:32
Unregistered3f6e05af
-
Unregistered3f6e05af
-
Rookie
-
6 inlägg
805an har lite fler watt, 130W mot 100W
Komponent delen (Video) är 100Mhz mot 705ans 50Mhz
THX Ultra2 Certifierad, 705 är THX Select2
Burr-Brown 192/24-bit DAC on all Channels (TI Architecture (PCM1796)), vet ej vad 705 har.
805an har 3 zoner, 705 har 2.
Högtalar kontakterna sitter lite olika på dem. På 805 så sitter de i en hyfsat logisk ordning längst ner, där center kanalen är i mitten och sedan går höger och vänster kanalerna ut åt respektive håll. På 705 sitter de dock de olika kanalerna placerade tillsammans Fron L/R tillsammns, Surround L/R tillsammans. Lite svårt att beskriva såhär i ord. kolla på bilderna istället.
Hoppas det klarnar vad det är du förväntas få för de 3000 kronorna extra.
Postad 21 augusti 2007 - 08:18
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
805an har lite fler watt, 130W mot 100W
Komponent delen (Video) är 100Mhz mot 705ans 50Mhz
THX Ultra2 Certifierad, 705 är THX Select2
Burr-Brown 192/24-bit DAC on all Channels (TI Architecture (PCM1796)), vet ej vad 705 har.
805an har 3 zoner, 705 har 2.
Högtalar kontakterna sitter lite olika på dem. På 805 så sitter de i en hyfsat logisk ordning längst ner, där center kanalen är i mitten och sedan går höger och vänster kanalerna ut åt respektive håll. På 705 sitter de dock de olika kanalerna placerade tillsammans Fron L/R tillsammns, Surround L/R tillsammans. Lite svårt att beskriva såhär i ord. kolla på bilderna istället.
Hoppas det klarnar vad det är du förväntas få för de 3000 kronorna extra.
<{POST_SNAPBACK}>
Förstärkardelen på 705'an saknar "dual push pull" som 805'an har. DAC'arna är Cirrus Logic på 705'an. Nån som vet om dessa detaljer har nån större effekt på ljudkvaliteten jämfört med 805'an? 705'an är annars på pappret en riktig budget-bomb!
Postad 21 augusti 2007 - 09:07
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Har nu provlyssnat en 805'a hemma. Har tidigare en Rotel RSX-965 som när den köptes kostade ca 14.000:- Men det är snart 10 år sen. Spelar på ett par Canton Ergo RC-L. CD'n är en gammal Pioneer DVD-737, som hyllades som riktigt bra CD-spelare när den kom. Den är väl också bortåt 10 år nu. Det jag kan beskriva i absoluta termer är jämförelsen med Roteln. Jag har inte testat förstärkare hemma på många år så ha det i minne. Tvåkanal till att börja med. Jag körde mestadels i läge "pure audio" och i analogt läge. Mina högtalare kräver en aktiv ljudfilterbox. Denna box ska kopplas in i signalvägen mellan försteg och slutsteg. Min gamla rotel hade en bygling där man kan koppla in den. Onkyon har pre out, men ingen main in. Så boxen går inte att koppla in här. I 2-kanalsläge så kopplade jag boxen mellan CD'n och förstärkarens CD-in. Då funkar det fint, men jag kunde alltså inte testa digitalingången från CD'n eftersom filterboxen då kopplas bort. Ljudmässigt är det stora skillnader. 805'an låter stort och mäktigt, och ljudet släpper fint från högtalarna. Basen är fastare och mer artikulerad. Roteln saknar lite högbas och låter spretigt och vasst, men har bra skjuts i botten. 805'an är klart mer homogen i klangen. Mellanregistret är nog den del där skillnaderna är som störst. Det låter mjukt, fylligt, naturligt och tydligt. Varje detalj går fram utan att bli påträngande. Mycket högt betyg. Diskanten likaså. Briljant, tydligt, utsträckt, följsamt och silkeslent. Det jag framförallt slås av ä'r hur rent det låter. Inget påträngande, inget skarpt, men samtidigt aldrig luddigt. ljudbilden med bra skivor är närmast tredimensienell och sträcker sig långt utanför högtalarnas gränser. Roteln är klart frånsprungen här. Onkyon springer i cirklar runt den! Jag testade också med digitalljudet från CD, utan filterbox. Och det låter kanonbra, men helt fel frekvensgång pga min filterbox som saknas (låter som höjd diskant och bas i min, som nån sorts omvänd loudness). Men så långt jag kunde testa så lät det bra. Distinkt och bra. På dessa parametrar klart bättre än min gamla CD-spelare som har en del brister... När vi kommer till filmljud blir det lite komplicerat i min recension eftersom filterboxen inte kan vara med. Jag provade med Audyssey-kalibrering och det kompenserade ganska bra för frånvaron av filterbox. Men riktigt samma klang blir det inte så ljudet lider lite av detta. Har heller ingen subwoofer, och surrounderna är ett par gamla Jamo-dipoler som heller inte är i paritet med dagens standard. Centern är en Canton Ergo och riktigt bra. En subwoofer hade kunna kompensera filterboxens frånfälle ganska mycket. Men det jag kan säga är att dialoger går fram ruskigt mycket bättre än med Roteln. Dynamik och homogenitet och omvälvande ljud. Allt finns där, men inte riktigt perfekt. Men det kan det inte heller bli med mina högtalare som är långt från klangmatchade i surrounderna. Det blir nästa investering. I övrigt fungerade allt som det skulle. Det var enkelt att koppla in allt, jag tittade knappt i manualen. Allt var logiskt och bra. Fjärrkontrollen är stor, men bra. OSD-menyerna enkla att hitta i, och det går lika bra att navigera utan OSD med hjälp av displayen på förstärkaren. Perfa! Testade lite med video-uppskaling och det gjorde den inte!? Det står i specarna att den skalar upp till 720p, men min komposit skalades bara till 576p på HDMI. Tydligen finns det en gömd meny som man kan koppla in detta, men enligt rykten får man då problem med fel aspect ratio i en del fall. Kanske därför dom gömt menyn? (Googla på "hidden meny onkyo 805") Men bildkvaliteten blev helt ok ändå. Kollade på videokameras inpelningar från DV och det såg fint ut, men jag hann inte testa så mycket. Deinterlacingen har ju fått en del kritik, men jag såg inga deinterlacingeffekter i vart fall. Kanske att jag inte fick full upplösning, men det kan jag inte uttala mig om. Har inte testat fillmmaterial som ju ska kunna deinterlacas med 2:2 pulldown till äkta progressive. HDMI passthrough fungerade bra. Faktiskt upplevde jag det som jag fick bättre bild på projektorn via förstärkaren än direkt från min Oppo-DVD. Möjligt att den ger en starkare utsignal kanske? Kan ha varit inbillning. Fungerade klockrent i vart fall. Varm blev den, men inte så het som jag trodde, efter att ha läst en del inlägg. Min gamla Rotel blir också jämförbart varm. Den stod iofs öppet på en bänk. Tja, det var mina intryck. Jag ska testa 705'an också när den dyker upp och sen därefter se vad jag ska slå till på. Edit: Möjlighet till än bättre ljud finns förstås med bi-amping, vilket jag inte kunde testa. Hade ingen lämplig kabel hemma. Mvh Barsk P.S De ovan nämda högtalarna är till salu. Fungerar utmärkt i kombination med externt slutsteg där man kopplar in filterboxen efter pre-out. PM-a mig om intresse finns. D.S
Redigerat av Barsk, 21 augusti 2007 - 10:27.
Postad 21 augusti 2007 - 09:34
Unregistered0c078b54
-
Unregistered0c078b54
-
Beroende
-
-
1 421 inlägg
Tidigare Onkyo hade mjukt fint ljud, dock kanske ibland lite väl sömnigt vid snabbare och tuffare musik. Är det fortfarande samma stil eller är det lite mer "framfusigt" eller vad man nu ska säga?
Postad 21 augusti 2007 - 10:07
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Tidigare Onkyo hade mjukt fint ljud, dock kanske ibland lite väl sömnigt vid snabbare och tuffare musik. Är det fortfarande samma stil eller är det lite mer "framfusigt" eller vad man nu ska säga?
<{POST_SNAPBACK}>
805 har klart mer attack och pondus än 703 i.a.f. En klar förbättring!
Postad 21 augusti 2007 - 10:09
Audiovector
-
Audiovector
-
Guru
-
-
4 884 inlägg
Tack för en mkt. välformulerad och korrekt recension av 805:an, Barsk! Kan bara instämma i lovsången...
Redigerat av Audiovector, 21 augusti 2007 - 10:10.
Postad 29 augusti 2007 - 20:58
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1 103 inlägg
Hittade den idag på HBB och de tar 8990 för den...
Tänkte dock kolla om någon vet hur pass bra videouppskalningen är.
Postad 30 augusti 2007 - 16:22
Mieron
-
Mieron
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Denna maskin kan ju knasppast ses som ett alternativ då man hittar 805:an från tyskland för ca 1000:- till..?
Sen är ju 805 betydligt snyggare!
Postad 30 augusti 2007 - 20:25
Rutger6
-
Rutger6
-
Användare
-
-
201 inlägg
Å andra sidan så kan man hitta 705:an för ca 7000:- i Tyskland...
Postad 30 augusti 2007 - 22:05
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1 103 inlägg
Å tredje sidan så vill man kanske ha smidiga garantiärenden för saker i den här prisklassen.
Postad 26 september 2007 - 10:29
aftersun
-
aftersun
-
Forumräv
-
-
526 inlägg
Släpper SR705 igenom 1080p signal?
Kan den även uppkonvertera till 1080p från exempelvis HDMI?
Postad 27 september 2007 - 08:29
crille__
-
crille__
-
Rookie
-
4 inlägg
Släpper SR705 igenom 1080p signal? Kan den även uppkonvertera till 1080p från exempelvis HDMI?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, den släpper igenom 1080p signal. Vad och hur den klarar uppkonvertering vet jag inte, den kan ju skicka från tex komponent-in, s-video-in osv till hdmi ut. Men tror inte den kan skala till 1080p, det är nog storebror 905 som fixar det.
Postad 27 september 2007 - 12:14
crille__
-
crille__
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har två frågor;
Jag vill koppla in HDDVD/Bluray-spelare, som jag inte äger än  .
Kommer köpa en som klarar dts-hd och dd true-hd.
Om jag kopplar denna via HDMI in till förstärkare, kommer ljudet tas upp i förstärkaren? Eller kommer det bara switchas vidare till TV'n som sitter på HDMI out?
Om det skulle vara så....kan man köra dts-hd/dd true-hd över optiskt/koaxial?
Ngn med erfaranhet av detta?
Postad 27 september 2007 - 12:36
Angberg
-
Angberg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har två frågor;
Jag vill koppla in HDDVD/Bluray-spelare, som jag inte äger än . Kommer köpa en som klarar dts-hd och dd true-hd. Om jag kopplar denna via HDMI in till förstärkare, kommer ljudet tas upp i förstärkaren? Eller kommer det bara switchas vidare till TV'n som sitter på HDMI out?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, ljudet kommer att "tas upp i förstärkaren".
Postad 27 september 2007 - 12:38
Angberg
-
Angberg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu har jag fått hem min 705'a, och jag är otroligt nöjd än så länge. Har inte testat den så mycket, men jag lyssnade på en Audio-DVD på min PS3'a kopplad till stärkaren via HDMI, och det lät väldigt bra. Testade Pure-Audioläget, och det var ett väldigt lyft. Testade ett par BD-rullar också, och det var väldigt bra.
Postad 27 september 2007 - 12:56
crille__
-
crille__
-
Rookie
-
4 inlägg
Har beställt min nu....längtar!
Postad 27 september 2007 - 12:58
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 690 inlägg
Ska byta ut min gamla HK 4550 snart, funderade först på en Onkyo 605, då såg jag 705, sen verkar 805 så mycket bättre än 705, så nu känner jag mig vilsen
Om man verkligen vill vara framtidssäker så är det bara 805 som gäller anser jag, men 12.000 är en hel del pengar. Men då kan man ha i princip vilka högtalare som helst kopplat till den då den klarar att driva det mesta.
Postad 27 september 2007 - 13:13
crille__
-
crille__
-
Rookie
-
4 inlägg
Ska byta ut min gamla HK 4550 snart, funderade först på en Onkyo 605, då såg jag 705, sen verkar 805 så mycket bättre än 705, så nu känner jag mig vilsen Om man verkligen vill vara framtidssäker så är det bara 805 som gäller anser jag, men 12.000 är en hel del pengar. Men då kan man ha i princip vilka högtalare som helst kopplat till den då den klarar att driva det mesta.
<{POST_SNAPBACK}>
Precis som jag började, tittade först på 605, men såg sen 705 och sen 805.... Men stannade på 705, för jag hade inte tänkt att lägga mer än 10k på ny förstärkare. 705 har ju pre out så om du vill ha mkt större högtalare senare går ju det att fixa.
Postad 02 oktober 2007 - 19:15
Lepricon
-
Lepricon
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
ingen som har köpt en 705:a som kan ge ett omdöme?
Postad 03 oktober 2007 - 08:36
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Jag har två frågor;
Jag vill koppla in HDDVD/Bluray-spelare, som jag inte äger än . Kommer köpa en som klarar dts-hd och dd true-hd. Om jag kopplar denna via HDMI in till förstärkare, kommer ljudet tas upp i förstärkaren? Eller kommer det bara switchas vidare till TV'n som sitter på HDMI out?
<{POST_SNAPBACK}>
Du kan ställa in i förstärkaren om den ska skicka ljudet vidare i HDMI-kabeln. Default så är ljudet avstängt. Men det kanske kan finnas tillfällen då man vill låta TV'ns högtalare ljuda istället för förstärkarens, men varför vete gudarna
Postad 03 oktober 2007 - 08:38
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Ska byta ut min gamla HK 4550 snart, funderade först på en Onkyo 605, då såg jag 705, sen verkar 805 så mycket bättre än 705, så nu känner jag mig vilsen Om man verkligen vill vara framtidssäker så är det bara 805 som gäller anser jag, men 12.000 är en hel del pengar. Men då kan man ha i princip vilka högtalare som helst kopplat till den då den klarar att driva det mesta.
<{POST_SNAPBACK}>
Precis som jag började, tittade först på 605, men såg sen 705 och sen 805.... Men stannade på 705, för jag hade inte tänkt att lägga mer än 10k på ny förstärkare. 705 har ju pre out så om du vill ha mkt större högtalare senare går ju det att fixa.
<{POST_SNAPBACK}>
För mig var det avgörande att 805'an har så pass mycket större nätdel m.m. Den väger ju 23 Kg mot 705'ans drygt 11 kg (om jag minns rätt). Den viktskillnaden har ju nån bäring nånstans. Inte har dom väl bara lagt in bly för att lura oss? Eller... /Barsk
Postad 03 oktober 2007 - 22:53
Unregistered3e6d458d
-
Unregistered3e6d458d
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> För mig var det avgörande att 805'an har så pass mycket större nätdel m.m. Den väger ju 23 Kg mot 705'ans drygt 11 kg (om jag minns rätt). Den viktskillnaden har ju nån bäring nånstans. Inte har dom väl bara lagt in bly för att lura oss?
Eller...
/Barsk
<{POST_SNAPBACK}>
Snarare har dom lagt i lite mer koppar i traffon än bly.. Här finns en länk om du undrar vad den där extra vikten kan åstakomma... http://www.hometheat...006-part-1.html
Postad 11 oktober 2007 - 22:26
Snudge
-
Snudge
-
Användare
-
-
174 inlägg
Har nu köpt en 705:a. Leverans nästa vecka. Stog i butiken ock tvekade länge, men när han kom tillbaks och hade dragit av 1000:- från listpriset, så kände jag att jag var tvungen att slå till. Tror jag blir jävligt nöjd. Hoppas att de får hem den snart!
Postad 17 oktober 2007 - 10:53
Unregisteredc78e8bc8
-
Unregisteredc78e8bc8
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Sådär fick hem mitt "paket" i måndags, och nu är allt fördigmonterat och så (kommer bilder senare i veckan, har bara mobilkamera).
Blev en Onkyo 705 som ska spela med hkts11 paketet(mitt gamla 5.1).
I framtiden kommer jag byta upp mig, men min granne gillar mig inte med dessa, så känns inte värt att lägga 10-20k på talare som jag inte kommer använda. Visst kommer jag möjligtvis få klarare och bättre ljud, men det är inte med mycket, hkts11 är väldigt bra!
Litet problem som jag hoppas kunna lösa inom kort.
Kör
PC(DVI) till Reciver(HDMI).
Projektor(HDMI) till Reciver(HDMI)
Plasma(Komponent) till Reciver(Komponent)
Vill; Ha upp bilden på Plasma och/eller Projektorn från PC.
Men får inte riktigt till det att få bild i plasman eller projektorn, någon som vet att det inte går, eller vet att det går. Jag har förhoppningsvis missat en liten inställning...?
Min PC vill inte tro att jag har DVI/HDMI kabeln inkopplad i recivern...så kan inte köra clone/dualview.
Postad 17 oktober 2007 - 13:17
Barsk
-
Barsk
-
Lärjunge
-
-
493 inlägg
Min PC vill inte tro att jag har DVI/HDMI kabeln inkopplad i recivern...så kan inte köra clone/dualview.
<{POST_SNAPBACK}>
Förutsatt att du har assignat HDMI-ingångarna rätt så det är kopplat mellan hdmi-in och -ut för den källa du ställt receivern på så vet jag inte. För mig funkar det perfekt med clone view... /Barsk
Postad 19 oktober 2007 - 07:58
Unregisteredc220c3eb
-
Unregisteredc220c3eb
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Sådär fick hem mitt "paket" i måndags, och nu är allt fördigmonterat och så (kommer bilder senare i veckan, har bara mobilkamera).
Blev en Onkyo 705 som ska spela med hkts11 paketet(mitt gamla 5.1).
I framtiden kommer jag byta upp mig, men min granne gillar mig inte med dessa, så känns inte värt att lägga 10-20k på talare som jag inte kommer använda. Visst kommer jag möjligtvis få klarare och bättre ljud, men det är inte med mycket, hkts11 är väldigt bra!
Litet problem som jag hoppas kunna lösa inom kort.
Kör PC(DVI) till Reciver(HDMI). Projektor(HDMI) till Reciver(HDMI) Plasma(Komponent) till Reciver(Komponent)
Vill; Ha upp bilden på Plasma och/eller Projektorn från PC. Men får inte riktigt till det att få bild i plasman eller projektorn, någon som vet att det inte går, eller vet att det går. Jag har förhoppningsvis missat en liten inställning...?
<{POST_SNAPBACK}>
Så här står det i manualen: If you connect your TV to the COMPONENT VIDEO OUT, set the HDMI Monitor setting to No so that the onscreen setup menus are displayed and composite video and S-Video sources are upconverted* and output by the COMPONENT VIDEO OUT. samt: If you connect your TV to the HDMI OUT, set the HDMI Monitor setting to Yes so that the onscreen setup menus are displayed and composite video, S-Video, and component video sources are upconverted* and output by the HDMI OUT. The onscreen setup menus are displayed on the HDMI OUT only. Vilket i klartext betyder att du måste ändra denna inställning varje gång du vill byta bildvisare.I ditt fall hade det varit bättre om du valt en reciver med 2st HDMI utgångar som du enkelt kunnat växla imellan.
Postad 19 oktober 2007 - 14:07
Unregisteredc78e8bc8
-
Unregisteredc78e8bc8
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Ursäkta min franska, men du verkar inte förstått vad jag vill åstakomma...
Jag ska förklara, jag har;
enhet -> recivern
Plasma komponent -> komponent UT (reciver)
projektor hdmi -> hdmi UT (reciver)
PC dvi -> hdmi IN (reciver)
Och vill ha min PC-BILD på Antingen PROJEKTORN eller TVN.
Ska hem och testa så fort jag kommer från jobbet, har inte hunnit mecka med det mer sedan sist jag skrev...kan som sagt bara vara en inställning som är fel.
OSD har jag absolut inga problem med, har heller inga problem att kolla på min XBOX på både plasman och projektorn samtidigt om jag så vill. (Har FÖ min Xbox kopplad via komponent)
Postad 20 oktober 2007 - 20:18
Unregisteredc220c3eb
-
Unregisteredc220c3eb
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Ursäkta min franska, men du verkar inte förstått vad jag vill åstakomma...
Jag ska förklara, jag har; enhet -> recivern Plasma komponent -> komponent UT (reciver) projektor hdmi -> hdmi UT (reciver) PC dvi -> hdmi IN (reciver)
Och vill ha min PC-BILD på Antingen PROJEKTORN eller TVN. Ska hem och testa så fort jag kommer från jobbet, har inte hunnit mecka med det mer sedan sist jag skrev...kan som sagt bara vara en inställning som är fel.
OSD har jag absolut inga problem med, har heller inga problem att kolla på min XBOX på både plasman och projektorn samtidigt om jag så vill. (Har FÖ min Xbox kopplad via komponent)
<{POST_SNAPBACK}>
Jag förstod det precis som att du ville växla imellan dom två , nu får du alltså bild på bägge samtidigt? isåfall är det ju bara att stänga av den bildvisaren du inte vill se på!? men om du vill växla och "enhet" är kopplad på HDMI IN kan du inte växla bildutgång från denna mellan HDMI OUT(som gick till Projektorn) till Component OUT(som gick till plasman) genom en enkel knapp tryckning utan måste in i menyn och ändra , kolla på flödes schemorna i instruktionsboken , så tolkade jag iallefall informationen , återkomm om du lyckas på ngt annat sätt. Du får nog också skilja på analoga in och digitala ingånga för dom hanteras nog olika inuti recivern.
Redigerat av Unregisteredc220c3eb, 20 oktober 2007 - 20:24.
Postad 22 oktober 2007 - 08:22
Unregisteredc78e8bc8
-
Unregisteredc78e8bc8
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Kanon, funkade som du beskrev det hela. Allt löst
Tack!
Postad 23 oktober 2007 - 10:58
Unregisteredc78e8bc8
-
Unregisteredc78e8bc8
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Är det bara jag som upplever onkyon som "slö"?
Hade en HK AVR-235 innan, och den spelade bra mycket mer/högre vid låga db.
jag kan spela 0dB på onkyon och talarna har mer att ge.
Med HK så kunde jag spela 0dB, men då var det på gränsen till att låta illa. Men det var bra mycket högre än Onkyon. Hk:n räkte med att man hade -10dB, då spelade den HÖGT, i klass med onkyon när den spelade 0dB...
Någon speciell inställning, eller är det såpass svårstartad som den är?
Tyckte att 705 skulle "räcka" för att spela ut dessa talare(HKTS11) med hästlängder, men har jag fel?
Postad 24 oktober 2007 - 12:28
Vigilante
-
Vigilante
-
Lärjunge
-
-
307 inlägg
Hade en HK AVR-235 innan, och den spelade bra mycket mer/högre vid låga db. jag kan spela 0dB på onkyon och talarna har mer att ge. Med HK så kunde jag spela 0dB, men då var det på gränsen till att låta illa. Men det var bra mycket högre än Onkyon. Hk:n räkte med att man hade -10dB, då spelade den HÖGT, i klass med onkyon när den spelade 0dB...
Någon speciell inställning, eller är det såpass svårstartad som den är? Tyckte att 705 skulle "räcka" för att spela ut dessa talare(HKTS11) med hästlängder, men har jag fel? 
<{POST_SNAPBACK}>
Är nivåerna på kanalerna inställda på lägre volym i setup?
Postad 24 oktober 2007 - 19:46
dhanjel
-
dhanjel
-
Veteran
-
-
2 495 inlägg
Hade tänkt köpa recievern från inWarehouse. 8500kr känns som ett helt ok pris.
En liten undran bara, måste man ha banankontakter eller kan man skruva fast högtalarkablarna direkt?
Postad 30 oktober 2007 - 21:41
stanodin
-
stanodin
-
Rookie
-
1 inlägg
Hade tänkt köpa recievern från inWarehouse. 8500kr känns som ett helt ok pris. En liten undran bara, måste man ha banankontakter eller kan man skruva fast högtalarkablarna direkt?
Ja,man kan feste høyttalerkablene uten bruk av banaplugger
Postad 02 november 2007 - 21:49
Bobbyfuller
-
Bobbyfuller
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Just packat upp 705:an. och kopplat in den ihop med mitt ps3. Har inte gjort några inställningar ville bara testa de nya ljudformaten. Måste man göra någon inställning för att se i displayen vilket ljudformat det är? I min gamla sony str-dg 700 rullade en text om vilket ljudformat det var + att det tändes en blå lampa. hur gör jag för att se detta i 705:an?
Postad 16 november 2007 - 10:52
Unregisteredc78e8bc8
-
Unregisteredc78e8bc8
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Hade en HK AVR-235 innan, och den spelade bra mycket mer/högre vid låga db. jag kan spela 0dB på onkyon och talarna har mer att ge. Med HK så kunde jag spela 0dB, men då var det på gränsen till att låta illa. Men det var bra mycket högre än Onkyon. Hk:n räkte med att man hade -10dB, då spelade den HÖGT, i klass med onkyon när den spelade 0dB...
Någon speciell inställning, eller är det såpass svårstartad som den är? Tyckte att 705 skulle "räcka" för att spela ut dessa talare(HKTS11) med hästlängder, men har jag fel? 
<{POST_SNAPBACK}>
Är nivåerna på kanalerna inställda på lägre volym i setup?
Japp, på minus 2db, vad kan jag ställa upp dom på utan att det låter illa? Går i tankar att köpa nya högtalare... Från HKTS11 till Infinity tss 4000. Två frågor, är det en bra uppgradering? Kommer Onkyon orka driva dom?
Postad 16 november 2007 - 18:59
Unregistered8386e6b4
-
Unregistered8386e6b4
-
Lärjunge
-
-
495 inlägg
Du bör höja db-nivån så att medelnivån hamnar runt plus/minus 0 db. Autoinställningen tycks har en märklig förmåga att sätta alla kanaler på (olika) negativa värden. Se bara till att de relativa skillnaderna består efteråt (dvs höjer du en kanal med 2 db så ska du höja alla andra också med 2 db).
Postad 20 november 2007 - 19:42
Unregistered59dcaef6
-
Unregistered59dcaef6
-
Guru
-
-
5 025 inlägg
En liten fråga om denna förstärkares videohantering.
Kan man skicka alla videosignaler helt transparent ut via HDMI (bortsett från A/D-konvertering då)?
Alltså; kan jag koppla in komponent, s-video och video och plocka ut allt via HDMI-utgången oskalat och obehandlat i sina ursprungliga format?
Vill helst låta min externa scaler ta hand om all deinterlacing och skalning men det vore fint om man bara behövde dra en kabel från reciever till scalern.
Postad 22 november 2007 - 12:13
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Funderar på Onkyo SR 705. Men hur står är skillnaden mellan Onkyo SR 705 och lillebror 605 förrutom en liten effektökning? Är 705:an värd de extra pengarna?
Postad 22 november 2007 - 12:36
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Funderar på Onkyo SR 705. Men hur står är skillnaden mellan Onkyo SR 705 och lillebror 605 förrutom en liten effektökning? Är 705:an värd de extra pengarna?
Möjlighet att koppla in slutsteg, thx-certifierad, bättre fjärrkontroll, bättre autokalibrering, en extra hdmi-ingång är några av dom övriga skillnaderna.
Postad 22 november 2007 - 14:13
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Möjlighet att koppla in slutsteg, thx-certifierad, bättre fjärrkontroll, bättre autokalibrering, en extra hdmi-ingång är några av dom övriga skillnaderna.
Ok men är det värt 2000 kr? Hur är skillnaden om man spelar stereo? Läste lite tester och där fick 605 ganska dåligt om man splar musik i stereo...
Postad 22 november 2007 - 15:28
BioBanditen
-
BioBanditen
-
Beroende
-
-
1 281 inlägg
Ok men är det värt 2000 kr? Hur är skillnaden om man spelar stereo? Läste lite tester och där fick 605 ganska dåligt om man splar musik i stereo...
Ingen jätteskillnad i stereo. Om du tycker det är värt mellanskillnaden måste du själv ta ställning till. 605:an fungerar bra i stereoläget.
Postad 22 november 2007 - 17:17
klepto2
-
klepto2
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ok. Får väl vänta och se. Ska köpa receiver efer jul. Jag hade egentligen tänkt köpa en Yamha RX-V861 så jag hoppas på att Yamaha hinner släppa en uppdatering av 861 med stöd för HD ljudformaten. Och då borde proset på 705 sjunka eftersom det blir lite konkurrens...
Postad 23 november 2007 - 10:37
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 690 inlägg
Jag beställde en Onkyo 805 idag trots allt, funderade till och med på 605 en stund men jag skulle nog bli besviken på den. Det som avgjorde var Burr Brown istället för Cirrus Logic, 23,5kg jämfört med 12,8. Samt att man förmodligen inte kommer behöva köpa ett slutsteg till denna feting.
Postad 30 november 2007 - 00:44
Unregistered14ba2107
-
Unregistered14ba2107
-
Användare
-
-
125 inlägg
Har beställt en 705 från Inwarehouse. Tyvärr fanns inte den svarta på lager så nu går man här hemma och väntar. I decembernumret av The perfect vision har dom en recension av Onkyo TX-SR705 på sidorna 52-54. http://www.avguide.c...-perfect-visionRubriken på recensionen är Rise of the Affordable Über-AVR 9/10 för användarvänlighet 10/10 för ljudkvalitet(film) 9/10 för ljudkvalitet(musik) 10/10 för prisvärdhet Jag kan lugnt säga att jag inte blev mindre sugen att få hem den när jag läst denna recension.
Postad 05 december 2007 - 16:09
Hamilton83
-
Hamilton83
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Har beställt en 705 från Inwarehouse. Tyvärr fanns inte den svarta på lager så nu går man här hemma och väntar.
I decembernumret av The perfect vision har dom en recension av Onkyo TX-SR705 på sidorna 52-54.
http://www.avguide.c...-perfect-vision
Rubriken på recensionen är Rise of the Affordable Über-AVR
9/10 för användarvänlighet 10/10 för ljudkvalitet(film) 9/10 för ljudkvalitet(musik) 10/10 för prisvärdhet
Jag kan lugnt säga att jag inte blev mindre sugen att få hem den när jag läst denna recension.
Läste den recensionen igår och måste säga att jag blev grymt sugen på den. Hade sedan länge bestämt mig för en 605:a men det får bli 705:an istället.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|