och bilden e JÄTTEkornig.. kan kablen verkligen vara så dålig eller hade jag för mycket förhoppningar på PS3an?
Bluey ray spelarn i PS3 dålig eller min kabel?
Startad av
SIR Pierre
, Aug 28 2007 20:27
2 svar till detta ämne
Postad 28 August 2007 - 20:27
nyss köpt min första blue ray film och köpte en HDMI kabel av märket ARGON
och bilden e JÄTTEkornig.. kan kablen verkligen vara så dålig eller hade jag för mycket förhoppningar på PS3an?
Postad 28 August 2007 - 20:37
om det är 300 så det ingen fara den är inspelad sånyss köpt min första blue ray film och köpte en HDMI kabel av märket ARGON
Postad 28 August 2007 - 20:46
Innehåller filmen orginal en massa brus som de inte på digital väg tvättat bort så ser du mer brus och filmkorn ju bättre bild du har. Är det inte så du vill ha det, bättre bild och bild enligt hur det ska se ut?
Vilken film såg du?
Ta en film som 300 till exempel, en film där de filmat i en studio med digitala videokameror och sedan efterhand digital behandlat scenerna med överdriven kontrast, krossade låg och högdagrar och färgtoning för att få en viss värme och känsla i bilden samt en massa brus i scenerna för att få de mer naturliga och mindre artificiella. Såhär såg filmen ut på BIO, och således kommer den se ut likdant hemma hos dig på din TV. Artistiska val helt enkelt.
Just 300 är ett extremexempel och fenomenet kan du faktiskt även se på trailern.
Och som svar på rubriken, för att utesluta din utrustning kan du väl fråga dig varför du inte har brus när du klickar runt i XMB på PS3 eller spelar spel...
Vilken film såg du?
Ta en film som 300 till exempel, en film där de filmat i en studio med digitala videokameror och sedan efterhand digital behandlat scenerna med överdriven kontrast, krossade låg och högdagrar och färgtoning för att få en viss värme och känsla i bilden samt en massa brus i scenerna för att få de mer naturliga och mindre artificiella. Såhär såg filmen ut på BIO, och således kommer den se ut likdant hemma hos dig på din TV. Artistiska val helt enkelt.
Just 300 är ett extremexempel och fenomenet kan du faktiskt även se på trailern.
Och som svar på rubriken, för att utesluta din utrustning kan du väl fråga dig varför du inte har brus när du klickar runt i XMB på PS3 eller spelar spel...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?