Postad 09 September 2007 - 22:02
Hej,
Vad är de för spotlights du använder till LACK-hyllan?
Hej
Det är DESIGNLIGHT
Downlight puck D-812
Jag vill dock varna för att den blir oerhört varm. Efter ett par timmar går den inte att ta i.
Hur det tär på LACK hyllan vet jag inte ännu. En kompis har haft dessa spotlights i sina lackhyllor ett tag och hans lya har inte brunnit ned ännu, men var försiktig vart du än tänker använda dem.
Redigerat av kaka, 09 September 2007 - 22:02.
Postad 27 September 2007 - 23:17
nu har jag fått tranformatorn och köpt allt nödvändigt för att bygga, det jag är osäker på och som jag inte riktigt fattar är hur man kopplar i transformatorn
Kollade på hur du gjort men vart lite frågandes då du hade en sladd från varje spott i ett uttag (den röda cirkeln)Eller har du virat ihop sladdarna från spottarna och kört in dom tillsammans i samma uttag?
Så som jag fattat det är (gröna cirkeln) den del av sladden som går in i väggen och skall sitta i primärutaget? har jag fattat det rätt? spelar det nån roll vilken ordning man kopplar i tex. brun sladd till vänster blå till höger osv?
kopplat.bmp 1.55MB
5 Antal nerladdningarIom att jag har tre spottar hur ska jag göra så? Har tänkt men inte kommit fram till nått vettigt så jag vänder mig till experten
Tror du att du kan hjälpa mig lite mera
tror jag skulle behövt en ritning eller nått har du tid ork och lust skulle det vara fantastiskt snällt!
Tack på förhand!
Mvh Erik
Postad 28 September 2007 - 16:21
Hej
nu har jag fått tranformatorn och köpt allt nödvändigt för att bygga, det jag är osäker på och som jag inte riktigt fattar är hur man kopplar i transformatorn![]()
Kollade på hur du gjort men vart lite frågandes då du hade en sladd från varje spott i ett uttag (den röda cirkeln)Eller har du virat ihop sladdarna från spottarna och kört in dom tillsammans i samma uttag?
Så som jag fattat det är (gröna cirkeln) den del av sladden som går in i väggen och skall sitta i primärutaget? har jag fattat det rätt? spelar det nån roll vilken ordning man kopplar i tex. brun sladd till vänster blå till höger osv?kopplat.bmp 1.55MB 5 Antal nerladdningar
Iom att jag har tre spottar hur ska jag göra så? Har tänkt men inte kommit fram till nått vettigt så jag vänder mig till experten
Tror du att du kan hjälpa mig lite mera
tror jag skulle behövt en ritning eller nått har du tid ork och lust skulle det vara fantastiskt snällt!
Tack på förhand!
Mvh Erik
Hej
Det är lite svårt att se då jag har klippt kablarna precis så man inte ser dem. Men jag har kopplat båda bruna i ena och båda blå i andra.
Och där det står 220v ska du koppla in sladden som skall in i vägguttaget. Den som har en rund ring med ett kryss innuti ska du koppla in spottarna i. Det står annars i manualen hur du kopplar och vad du ska tänka på m.m. Läs igenom den.
Koppla alla bruna i höger och blå i vänster. Men det spelar ingen roll. bara inte blå och brun kommer i samma för då blir det troligtviskortslutning.
Om du vill koppla in 3st spottar så kopplar du in alla 3 i samma uttag på transformatorn. Se bara till att bruna kommer tillsammans och blå tillsammans med sig.
Hoppas det löser sig. Jag är ingen elexpert!
Jag har försök koppla in en strömbrytare till mina spottar och jag har redan löst ut 3st säkringar
Postad 10 October 2007 - 00:09
Fick hem fästet för över två veckor sen men för varje gång jag har tittat på dem har jag inte blivit ett dugg klokare på hur de ska monteras, men nu vet jag
Vad menar du med att dom måste sitta högt på väggen pga designen?
Postad 10 October 2007 - 15:20
Tack för bilderna på väggfästet till Aego M högtalarna
Fick hem fästet för över två veckor sen men för varje gång jag har tittat på dem har jag inte blivit ett dugg klokare på hur de ska monteras, men nu vet jag
Vad menar du med att dom måste sitta högt på väggen pga designen?
"järnen" som fäster samman väggfästet och högtalaren är lite böjda vilket gör att högtalarna hänger nedåt. Sätter du väggfästet lågt på väggen så pekar högtalaren ned i golvet. Det är omöjligt att ha högtalaren vid golvhöjd eller midjehöjd för då ser det inte klokt ut. Bör gå att se på mina bilder hur det blir.
Tanken måste vara att ha de högt upp på väggen.
Postad 30 October 2007 - 10:55
//starchild
Postad 30 October 2007 - 21:46
Hej. Följer väggfästena med högtalarna eller vart kan man i så fall köpa dem?
//starchild
Hej
Väggfästena följer inte med utan måste köpas separat. Själv köpte jag mina på dustinhome då de var billigast(150kr) och erböjd billigast frakt(49kr).
Hoppas det hjälpte
Mvh kaka
Postad 09 November 2007 - 22:39
Tackar!Hej
Väggfästena följer inte med utan måste köpas separat. Själv köpte jag mina på dustinhome då de var billigast(150kr) och erböjd billigast frakt(49kr).
Hoppas det hjälpte
Mvh kaka
Postad 23 December 2009 - 08:51
skriver till dig angående Acer Timelinen som du skrivit ett omdöme om.
När du installerade om datorn, använde du Recoverydisken på datorn eller gjorde du på något annat sätt?
tkr du det är att rekomendera att installera om hela datorn?
För övrigt en väldigt trevlig och smidig dator.
Mvh Aksel
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
36 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?