PS3, grymt besviken... sälja den?
40 svar till detta ämne
Postad 01 October 2007 - 08:45
Unregistered0e75029f
-
Unregistered0e75029f
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Köpte min PS3 för en tid sedan med en stark tro på att den skulle vara den konsoll som skulle dominera totalt. Nu börjar jag tvivla och funderar på att sälja den. Anledningarna är följande:
* Trots att den funnits ute i snart ett år så finns inte ett enda riktigt bra spel.
* De spel som finns ser bättre ut och flyter bättre på Xbox360, jag har exempelvis spelat FIFA 08 och NHL 08 på min ps3 samt på en polares 360, det är skillnad.
* De är fler spel på gång till 360'n.
* Det finns bättre spel till 360'n ex Bioshock, Halo 3 mfl, (jusst nu i alla fall).
Det är några av skälen som gör att jag överväger att sälja den och köpa en 360 igen. Hade en tidigare som jag gav bort till kusinen när ps3 släpptes, snacka om att jag ångrar det idag.
Dessutom säljer 360 bättre vilket gör att fler tillverkare kommer koncentrera sig på att göra spel till den i första hand?
Blu-ray har jag hittills aldrig använt trots att jag haft konsollen ett bra tag nu, vem vill betala 250-300kr för en film som kostar hälften på dvd? Mp3, bildvisningsfunktionerna osv är ju totalt kassa, min gamla xbox med xbmc klarar allt ps3:an klarar så mycket bättre.
Ju mer jag skriver ju fler nackdelar med ps3:an ser jag, den ENDA fördelen jämfört med 360'n som jag kan se är att den låter mindre, betydligt mindre. Men vad gör det när spelen är kassa och den är oduglig som mediamaskin?
I början såg jag 360'n som en maskin med bara massa FPS-titlar, så är det ju verkligen inte idag.
Gör jag fel som säljer den och skaffar en 360? Har jag för dåligt tålamod? Jag vill liksom inte vänta till FIFA 2011 för att slippa skämmas. Hur resonerar ni andra?
Postad 01 October 2007 - 09:07
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6892 inlägg
Förstår hur du känner det. Jag har också köpt en ny 360 för att ha nåt vettigt att spela. Och än idag så ser 360 spelen bättre ut än PS3 versionerna.
Det enda jag använder PS3:an till är som blu-ray spelare vilket den gör ruggigt bra.
Har inga problem att betala extra för BD filmer då bilden får DVD att kännas som VHS nu 
Men det hänger ju på storleken på displayen. Sitter du med en 32 tummare eller en lågupplöst skärm så har du ändå ingen nytta av den högre upplösningen.
När det gäller spelutbudet så finns det ju knappt några exclusiva titlar på PS3. Okej Metal Gear Solid 4 kommer iofs framöver men det är säkert bara en tids fråga innan det även släpps på 360:n nåt år senare. Personligen så kommer jag att köpa ALLA spel på360:n istället och bara köpa t.ex. Kill Zone 2 på PS3:an.
En annan sak är ju att man kan köra ALLA spel i 1080p på 360 jämfört med PS3:an som inte skalar upp alls utan håller sig till 720p. Vilket gör att t.ex. Sega Rally och Stranglehold, för att bara nämna ett par, blir skarpare på 360:n. Sega Rally har även bättre färger, detaljer och kontrast jämfört med PS3 versionen. Jämförde demon av bägge versionerna igår kväll.
Sen har ju 360:n även en handkontroll som begraver den ynkliga PS3 plastbiten
Gör så här. Sälj PS3:an och köp en 360 igen. Skulle PS3:an få tummen ur om nåt år så kan du säkert köpa en ny till ett betydligt bättre pris än vad den kostar idag
360:n har ett alldeles för stort grepp om marknaden för att Playstation nånsin ska få tillbaka kungatronen över konsollvärlden.
Postad 01 October 2007 - 09:53
Sgt T West
-
Sgt T West
-
Användare
-
-
103 inlägg
Sälj den, köp 360 med NHL 08, det är skitbra enligt brorsan (jag har inte köpt det än)
Sen måste du lira Bioshock och Halo 3 också
Postad 01 October 2007 - 10:27
Mr Fabio
-
Mr Fabio
-
Lärjunge
-
-
304 inlägg
Jag köper den om fläkljudet är okej. Bara att pma mig.
Postad 01 October 2007 - 10:59
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Tycker helt ärligt du ska sälja den. Tror nämligen inte att du kommer hamna i samma situation som du är i nu. Kan hända det kommer spel dom du vill spela på PS3 men tror inte du kommer känna samma torka på 360:n.
Jag själv köpte en 360 vid launch och hade tänkt sälja den strax innan PS3:n blev lanserad för att köpa den. Kan säga att jag fortfarande har kvar min 360 och har fortfarande inga direkta planer på att köpa en PS3.
Postad 01 October 2007 - 11:05
Mache
-
Mache
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag nämnde det i en annan tråd att PS3 är i första hand riktad till japaner. Om man tittar på spelutbudet på PS2 så fanns det rätt många J-RPG spel till den och en PS3 är rekommenderat till folk som gillar manga och/eller RPG. Sen så klart finns det ett par spel som är måsten om man har en PS3 såsom MGS4. Jag kommer köpa en PS3 (någon gång då den inte kostar över 4 000 kr) för att skaffa MGS4, men sen så släpps det inte så mycket mer som lockar mig så mycket. Kanske Tekken 6 och kanske Little Big Planet. Det verkar som om PS3 säljs endast på att vara en multimedia-maskin med BlueRay-spelare.
Om man kollar på spelutbudet på 360 så är det mest västerländska spel sm finns där som sedan portas till PS3 och problemet blir att man inte får samma kvalité då utvecklarna hade 360 som utvecklingsplattform. Sen har jag hört att det är rätt jobbigt att programmera till PS3 såsom det var för PS2 också så flera utvecklare använder 360 som startplattform och sedan portar koden till PS3.
Jag tror inte du borde sälja PS3 för jag är 100% säker på att Blueray kommer bli den dominerande mediet över HD-DVD då den har bättre lagringskapacitet m.m. så det är nog ok att behålla den, men så klart inte om du tittar väldigt lite på film.
Postad 01 October 2007 - 11:15
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Jag nämnde det i en annan tråd att PS3 är i första hand riktad till japaner. Om man tittar på spelutbudet på PS2 så fanns det rätt många J-RPG spel till den och en PS3 är rekommenderat till folk som gillar manga och/eller RPG. Sen så klart finns det ett par spel som är måsten om man har en PS3 såsom MGS4. Jag kommer köpa en PS3 (någon gång då den inte kostar över 4 000 kr) för att skaffa MGS4, men sen så släpps det inte så mycket mer som lockar mig så mycket. Kanske Tekken 6 och kanske Little Big Planet. Det verkar som om PS3 säljs endast på att vara en multimedia-maskin med BlueRay-spelare.
Om man kollar på spelutbudet på 360 så är det mest västerländska spel sm finns där som sedan portas till PS3 och problemet blir att man inte får samma kvalité då utvecklarna hade 360 som utvecklingsplattform. Sen har jag hört att det är rätt jobbigt att programmera till PS3 såsom det var för PS2 också så flera utvecklare använder 360 som startplattform och sedan portar koden till PS3.
Jag tror inte du borde sälja PS3 för jag är 100% säker på att Blueray kommer bli den dominerande mediet över HD-DVD då den har bättre lagringskapacitet m.m. så det är nog ok att behålla den, men så klart inte om du tittar väldigt lite på film.
<{POST_SNAPBACK}>
Men han verkar tydligen vilja spela på den mer än att titta på film. Han säger dessutom att han inte använt den som Blu-ray spelare speciellt mycket.
Postad 01 October 2007 - 11:16
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Jag tror inte du borde sälja PS3 för jag är 100% säker på att Blueray kommer bli den dominerande mediet över HD-DVD då den har bättre lagringskapacitet m.m.
<{POST_SNAPBACK}>
Du vet inte vad mediet heter exakt (Bluray) men du är ändå 100% säker på att det kommer ta över? "ok".
Postad 01 October 2007 - 11:21
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Håll ut. Det kommer snart massa exklusiva bra spel. I vår släpps bland annat Metal Gear Solid 4 och Killzone. Gran turismo Prologue är på gång också samt Gran Turismo 5 kanske nästa år. FF XIII borde släppas under 2008 också.
Jag kan dock relatera till hur du känner. Det är samma för mig. Jag har kanske använt min PS3 50 timmar totalt sen jag köpte den i januari. Väntar på de stora titlarna. Tills dess har jag min 360 att roa mig med.
Redigerat av Unregistereddc471864, 01 October 2007 - 11:46.
Postad 01 October 2007 - 12:31
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Tills dess har jag min 360 att roa mig med.
<{POST_SNAPBACK}>
Vilket han inte kan göra för han har ingen 360. Lätt att vänta om man har ett substitut. @Miiicke Har du pengarna skulle jag råda dig till att köpa en 360 också men är inte det möjligt ska du nog överväga om du kan tänka dig vänta eller inte, för att det kommer spel framöver håller jag med om.
Postad 01 October 2007 - 17:01
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Jag nämnde det i en annan tråd att PS3 är i första hand riktad till japaner. Om man tittar på spelutbudet på PS2 så fanns det rätt många J-RPG spel till den och en PS3 är rekommenderat till folk som gillar manga och/eller RPG.
Hur kan man rekommendera en konsol som inte har några RPG eller mangaspel till såna som gillar RPG och manga  ? En annan fråga är hur PS3 kan vara riktad till japaner när den säljer sämre där än i EU och USA. PS2 sålde bäst i Europa och man kan väl säga att det var en konsol inriktad till den marknaden med tanke på Buzz/Singstar/Eyetoy/PES och sånt.
Postad 01 October 2007 - 17:07
Unregistered5120ea9a
-
Unregistered5120ea9a
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Förstår inte varför man köper en konsoll som inte har några spel som man vill ha. Om det nu finns fantastiska spel som kommer i framtiden så måste det väl vara bättre att köpa konsollen när de väl finns.
Däremot så säljer väl XBOX360 ungefär lika uselt som PS3 i dagsläget vilket faktiskt är ganska märkligt med tanke på prisskillnaden.
Postad 01 October 2007 - 17:14
Swebreeze
-
Swebreeze
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Däremot så säljer väl XBOX360 ungefär lika uselt som PS3 i dagsläget vilket faktiskt är ganska märkligt med tanke på prisskillnaden.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan ha att göra med hårdvaruproblemen som Xbox360 fortfarande dras med. Personligen tycker jag det är konstigt att folk fortfarande köper dom, utan det enda rätta vore att pressa M$ genom att ge fan i att köpa.
Postad 01 October 2007 - 17:24
erithiof
-
erithiof
-
Amatör
-
-
97 inlägg
[quote name='Zoiler' date='Oct 1 2007, 17:01 '] [quote name='Mache' date='Oct 1 2007, 11:05 '] En annan fråga är hur PS3 kan vara riktad till japaner när den säljer sämre där än i EU och USA. PS2 sålde bäst i Europa och man kan väl säga att det var en konsol inriktad till den marknaden med tanke på Buzz/Singstar/Eyetoy/PES och sånt. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] men dem spelen kom ju inte förrens dem typ 2 sista åren
Postad 01 October 2007 - 17:28
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Kan ha att göra med hårdvaruproblemen som Xbox360 fortfarande dras med. Personligen tycker jag det är konstigt att folk fortfarande köper dom, utan det enda rätta vore att pressa M$ genom att ge fan i att köpa.
<{POST_SNAPBACK}>
Det är det ju många som gör också och har gjort. Men alla är knappast medvetna om problemet, därav köper folk ändå. Dessutom har det börjat ljusna på den fronten nu sen ett tag tillbaka så jag tror den allmänna uppfattningen kommer vara att det är "säkert" att köpa till omkring jul eller tidigare med tanke på 65nm och den extra kylningen. Jag hör inte alls lika många rapporter om trasiga 360 nu som förut heller. Dock, hade det varit så att varenda person som köpte en 360 fick den förstörd för sig, och sedan hade behövt köpa en ny... då skulle nog försäljningen rasat hyfsat markant  Edit: men dem spelen kom ju inte förrens dem typ 2 sista åren
Hrm. Ja, de måste ha märkt att den sålde bäst i EU runt 03/04 och bestämde sig för att fokusera mer på Europa. Kanske inte var meningen att sälja bäst där från början.
Redigerat av Zoiler, 01 October 2007 - 17:36.
Postad 01 October 2007 - 17:49
Swebreeze
-
Swebreeze
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Jag hör inte alls lika många rapporter om trasiga 360 nu som förut heller.
Nej och det är troligen för att det diskuterats om och om igen... folk bli troligen mätta på att höra det. Jag tycker det är skrämmande att folk fortsätter att envisas med konsollen även efter att dom bytt ut den tex efter 3ggr.  Men ja, det kanske är en högst personlig åsikt... Fan känns om att den här tråden innehåller i princip samma saker som alla andra ps3 vs xbox360-trådar, lr va säger ni?
Postad 01 October 2007 - 18:09
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Jag tycker det är skrämmande att folk fortsätter att envisas med konsollen även efter att dom bytt ut den tex efter 3ggr. Men ja, det kanske är en högst personlig åsikt...
<{POST_SNAPBACK}>
Varför är det skrämmande? Tycker det berättar lika mycket om PS3:n som 360:n att folk envisar sig om att ha en 360 fast dom fått byta den om och om igen.
Postad 01 October 2007 - 18:17
rayko
-
rayko
-
Mästare
-
-
3653 inlägg
min 260 har gått sönder 3-4 gånger (tappat räkningen).Den jag har nu har den nya heatsinken och verkar fungera bra.Jag funderade starkt på att sälja min 360 för en PS3a eller en wii ett tag men turligt nog så behöll jag min 360.Mina nästa konsoll blir antagligen en nintendo wii eller så kör jag med 360n hela racet ut.
Postad 01 October 2007 - 18:19
Swebreeze
-
Swebreeze
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Varför är det skrämmande?
<{POST_SNAPBACK}>
Därför att om jag har tex en bil(märke) där hjullagren havererar "hela tiden" så inte fan envisas jag med att byta dom hela tiden, då byter bil helt enkelt. Kanske inte en riktigt bra jämförelse men du kanske förstår hur jag tänker. Men som sagt det kanske är en högst personlig åsikt.
Postad 01 October 2007 - 18:43
Engine52
-
Engine52
-
Amatör
-
-
78 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Därför att om jag har tex en bil(märke) där hjullagren havererar "hela tiden" så inte fan envisas jag med att byta dom hela tiden, då byter bil helt enkelt. Kanske inte en riktigt bra jämförelse men du kanske förstår hur jag tänker.
Men som sagt det kanske är en högst personlig åsikt.
<{POST_SNAPBACK}>
Man kan inte jämföra tv-spel med bilar. Eftersom det idag finns 3 toppkonsoller och inte flera hundra..
Postad 01 October 2007 - 18:50
Unregistered0e75029f
-
Unregistered0e75029f
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Tack för era synpunkter!, det blev så att jag sålde den till en kollega nu.
Om Sony lyckas vända den här trenden inom ett par år kanske jag byter för tredje gången då
Blir till att köpa en 360 med 65nm cpu.
Admin kan stänga tråden för min del.
Postad 01 October 2007 - 18:51
Swebreeze
-
Swebreeze
-
Lärjunge
-
-
250 inlägg
Man kan inte jämföra tv-spel med bilar. Eftersom det idag finns 3 toppkonsoller och inte flera hundra..
<{POST_SNAPBACK}>
Skrev jag inte följande? "Kanske inte en riktigt bra jämförelse men du kanske förstår hur jag tänker". Ville bara förmedla hur JAG tänker.... och alla är inte som mig. (Och tur är väl det för microsoft  )
Postad 01 October 2007 - 18:55
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Därför att om jag har tex en bil(märke) där hjullagren havererar "hela tiden" så inte fan envisas jag med att byta dom hela tiden, då byter bil helt enkelt. Kanske inte en riktigt bra jämförelse men du kanske förstår hur jag tänker.
Men som sagt det kanske är en högst personlig åsikt.
<{POST_SNAPBACK}>
Men även med din jämförelse med bilar ska man även där fråga sig varför man inte väljer den andra bilen istället.  Men nu har han sålt den så istället för detta blir ytterligare en PS3/360 diskussion så kan väl denna tråden stängas?
Postad 01 October 2007 - 19:25
Mache
-
Mache
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
[quote name='erithiof' date='Oct 1 2007, 18:24 '] [quote name='Zoiler' date='Oct 1 2007, 17:01 '] [quote name='Mache' date='Oct 1 2007, 11:05 '] En annan fråga är hur PS3 kan vara riktad till japaner när den säljer sämre där än i EU och USA. PS2 sålde bäst i Europa och man kan väl säga att det var en konsol inriktad till den marknaden med tanke på Buzz/Singstar/Eyetoy/PES och sånt. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] men dem spelen kom ju inte förrens dem typ 2 sista åren <{POST_SNAPBACK}> [/quote]  Nu går vi lite off Topic här, men ändå: Jag går mest historiskt sett på hur det gick för PS2. Det fanns flera J-RPG spel i Japan som inte sågs på något annat språk än japanska (trots det importerades många sådana trots att det inte visste vad som hände då de inte förstod japanska.) och ja, Buzz, Singstar och Eyetoy går väldigt bra då dem riktar sig till Casualgamers - sådana som spelar lite då och då och går inte inför det lika hårt som folk som spelar ex. Halo, CS eller Final Fantasy XII. Sportspel såsom PES har samma tilldragelse som de nämnda ovan. Sportspel är lättare för casualgamers att identifiera sig med än typ Halo. Dessa spel säljs faktiskt en hel del på konsoller. För övrigt har PES släppts båda till Xbox som till PS2. Frågan är vilken av dem som dem utvecklade den til först, men troligen var det PS2 då den hade störst marknadsandelar. Man måste se på utvecklingen på ett företagsekonomiskt sett för spelen utvecklas både på vilken som är kostnadseffektivast. [quote name='basselito' date='Oct 1 2007, 19:55 '] [quote name='Swebreeze' date='Oct 1 2007, 19:19 '][quote name='basselito' date='Oct 1 2007, 19:09 '] Varför är det skrämmande? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Därför att om jag har tex en bil(märke) där hjullagren havererar "hela tiden" så inte fan envisas jag med att byta dom hela tiden, då byter bil helt enkelt. Kanske inte en riktigt bra jämförelse men du kanske förstår hur jag tänker. Men som sagt det kanske är en högst personlig åsikt. <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Men även med din jämförelse med bilar ska man även där fråga sig varför man inte väljer den andra bilen istället.  Men nu har han sålt den så istället för detta blir ytterligare en PS3/360 diskussion så kan väl denna tråden stängas? <{POST_SNAPBACK}> [/quote] Tycker att spelutbudet borde avgöra vilken konsoll man köper i första hand. Inte på dess grafik, funktioner eller "tekniska fel"-faktor. Dock får jag medge att det finns en gräns på hur många gånger man orkar byta sin konsoll, men den sätter man själv.
Postad 01 October 2007 - 22:22
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Nu går vi lite off Topic här, men ändå:
Jo, men det gör inget eftersom trådskaparen är färdig och det ändå kommer dyka upp en ny sån här tråd i framtiden Jag går mest historiskt sett på hur det gick för PS2. Det fanns flera J-RPG spel i Japan som inte sågs på något annat språk än japanska (trots det importerades många sådana trots att det inte visste vad som hände då de inte förstod japanska.)
Jo, att PS2 var RPG heaven det vet vi, men det betyder ju inte att PS3 automatiskt kommer bli det, även om en del titlar kommer fortsätta där. Det här med att många spel bara släpptes i Japan stämmer också. Flest spel kom från Japan. Men själva kvantiteten av spel från Japan tycker jag inte är entydligt med att Sony fokuserade på att sälja bäst där, för hur många av dessa spel som enbart släpptes i Japan blev några hits eller sålde bra? Själv tyckte jag PS2 hade en ganska bred appeal, något fokuserad på Europa halvvägs. Kanske inte så fokuserad på USA eftersom det fanns en viss brist på FPS. Men mer till sakfrågan att PS3 är riktad till Japaner tycker jag är fel, isåfall får de pumpa ut lite andra spel så att den säljer något där borta. och ja, Buzz, Singstar och Eyetoy går väldigt bra då dem riktar sig till Casualgamers - sådana som spelar lite då och då och går inte inför det lika hårt som folk som spelar ex. Halo, CS eller Final Fantasy XII.
Jag skulle nog säga att de går väldigt bra för att de kan släppas väldigt ofta. Varje spel i sig säljer långt ifrån lika mycket som en blockbuster som Halo eller Final Fantasy, men iom att de slipper fila på en story eller uppgradera grafikmotorn så kan de släppa ofta med lite förnyat material och därmed sälja mer eller lika mycket som serie. De behöver bara lägga till lite nya låtar, några nya frågor, eller i sportfallet i stort sett uppgradera laguppställningarna och finputsa. En ny blockbuster tar däremot flera år att göra. För övrigt har PES släppts båda till Xbox som till PS2.
Jupp, men inte förrän PES4. PES, PES2, PES3 kom enbart till PS2. Flera år senare släppte de till Xbox, där det förstås sålde mycket sämre.
Postad 01 October 2007 - 23:22
Mache
-
Mache
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Oki, kanske Halo och Final Fantasy var ett dåligt exempel, men spelmarknaden tar för det mesta låga risker när ska utveckla spel. Det enda som säljer är just uppföljare, sportspel och numera Wii-spel (såsom Wii play, Warioware m.m.) då dem är lätta att spela och begripa för casuals. Därför har jag förhoppningar inför kommande titlar såsom Assassin's Creed och Army of Two då dem känns fräscha med nytänkande koncept.
Men jag får fråga dig: Hur stor tror du att den västerländska marknaden är för J-RPG spel om vi bortser stortitlar som Dragon Quest och Final Fantasy? Jag tror den är rätt liten och tvärtom så är västerländska spel helt obefintliga i Japan. De har svårt för FPS och meningslöst våld i sina spel. GTA såldes jättedåligt i Japan såsom FPS-spel (vågar inte svära på att jag vet ifall Metroid Prime eller Halo ens släpptes där så  ).
Framtiden får avgöra vilken konsoll som blir den mest populära även om Wii leder i nuläget. Kommer det bli en konsoll som har hög defektfrekvens, en otroligt dyr en eller en helt innovativt ny och nerskalad konsoll som är lite av en gamble i denna osäkra spelmarknad?
För övrigt ska jag nu skapa en tråd om detta ämnet om det inte redan finns en. Ska kolla runt först.
Postad 02 October 2007 - 14:17
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38134 inlägg
Oki, kanske Halo och Final Fantasy var ett dåligt exempel, men spelmarknaden tar för det mesta låga risker när ska utveckla spel. Det enda som säljer är just uppföljare, sportspel och numera Wii-spel (såsom Wii play, Warioware m.m.) då dem är lätta att spela och begripa för casuals. Därför har jag förhoppningar inför kommande titlar såsom Assassin's Creed och Army of Two då dem känns fräscha med nytänkande koncept.
Skulle byta ut Wii-spel mot nongames  . Typ Nintendogs och Animal Crossing. Men jo, nya IP har lite svårt att fatta mark. Men det finns undantag som Resistance, Crackdown, Gears of War, Saints Row, Dead Rising, Lost Planet, Red Steel, Motorstorm..m fl Men jag får fråga dig: Hur stor tror du att den västerländska marknaden är för J-RPG spel om vi bortser stortitlar som Dragon Quest och Final Fantasy? Jag tror den är rätt liten och tvärtom så är västerländska spel helt obefintliga i Japan. De har svårt för FPS och meningslöst våld i sina spel. GTA såldes jättedåligt i Japan såsom FPS-spel (vågar inte svära på att jag vet ifall Metroid Prime eller Halo ens släpptes där så ).
Om vi bortser stortitlar så är den liten, men den är väl inte så överdrivet stor i Japan heller utan stortitlarna  ? Västerländska spel säljer kasst i Japan.
Postad 02 October 2007 - 15:24
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hmm. Har haft min 360 i snart 2 år utan några större problem. Vissa spel har hängt sig ibland men sånt har hänt på min PS3 och Wii också. Känner för övrigt inte en enda som har haft problem med sina 360 heller.
Postad 02 October 2007 - 15:29
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Hmm. Har haft min 360 i snart 2 år utan några större problem. Vissa spel har hängt sig ibland men sånt har hänt på min PS3 och Wii också. Känner för övrigt inte en enda som har haft problem med sina 360 heller.
<{POST_SNAPBACK}>
Instämmer min har låst sig några ggr 1 gång på Tiger Woods 06 och dom andra gångerna var det på Guitar Hero 2 men det var pga att jag lagt in några egna sånger varav några inte riktigt lirade.
Postad 02 October 2007 - 15:39
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Jag har båda konsolerna och ser fram emot Burnout Paradise som har PS3 som huvudplattform och portas till 360 efter det. Det ska bli intressant att jämföra versionerna.
Little Big Planet kommer att bli grymt också!
Sen ska man inte glömma några av de spel som redan finns...
Jag köpte Halo 3 till 360... vad hände... grabben spelade i 20 minuter sen sket han fullständigt i det och startade upp Warhawk på PS3 istället....
Arkadspelen på PSN är inte heller dumma: Super Stardust HD, Tekken 5, LocoRoco etc
Känns som man får "fetare" spel för ung. samma pengar på PS3 gentemot 360.
Redigerat av Unregistered50fe2819, 02 October 2007 - 15:46.
Postad 02 October 2007 - 16:34
maximm
-
maximm
-
Guru
-
-
4105 inlägg
De nedladdningsbara spelen på PS3 smiskar verkligen de på 360. Det har vi den jäkla 50mb-limiten att tacka för. Tack!
Postad 02 October 2007 - 17:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
De nedladdningsbara spelen på PS3 smiskar verkligen de på 360. Det har vi den jäkla 50mb-limiten att tacka för. Tack!
<{POST_SNAPBACK}>
250mb är det numera. Och vilka är alla dessa spel? typ bara WarHawk o Tekken som står ut varav det ena kan du få på skiva. Ne visst e det 2 bra titlar men annars är det ytterst tunt på PSN. Nästa man köper där lär bli Wipeout HD. Ok att man kan gnälla om att 360 funnits längre men på de små spelen är det ju bara trams om man påstår att PSN har bättre utbud, Calling all cars t ex är ju inget som får Arcade att blekna.
Redigerat av PalmiNio, 02 October 2007 - 17:05.
Postad 02 October 2007 - 17:42
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
250mb är det numera. Och vilka är alla dessa spel? typ bara WarHawk o Tekken som står ut varav det ena kan du få på skiva. Ne visst e det 2 bra titlar men annars är det ytterst tunt på PSN. Nästa man köper där lär bli Wipeout HD.
Ok att man kan gnälla om att 360 funnits längre men på de små spelen är det ju bara trams om man påstår att PSN har bättre utbud, Calling all cars t ex är ju inget som får Arcade att blekna.
<{POST_SNAPBACK}>
Nä nu!  Calling all cars är ju grymt! Äger det mesta på MS Arkaden...  Eller tycker du att Totemball är bättre? 
Postad 02 October 2007 - 18:39
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Nä nu! Calling all cars är ju grymt! Äger det mesta på MS Arkaden... Eller tycker du att Totemball är bättre?  
<{POST_SNAPBACK}>
Ja för du måste ju ta det sämsta spelet som finns på Live. Catan, Worms, Alien Hominoid, Cloning Clyde, Contra, Doom är iaf några av de spel jag valt framför Calling all Cars när man e med polare. Calling all cars är jätte bra men bland småspel är det typ, ja det enda. MS har ju nu pumat 1-2 spel varje vecak till Arcade. Visst inga är av samma kaliber som Tekken och Warhawk men utan de två är ju PSN lååååååååångt efter i content på PSN. Dessutom dras Calling alla cars upp tyup alltid vilket visar bristen på annat. Som sagt är storspelen gött att de kommer, Wipeout kommer bli en höjdare, men de får gärna pumpa ut mer småspel.
Postad 03 October 2007 - 11:40
Unregistered50fe2819
-
Unregistered50fe2819
-
Veteran
-
-
1833 inlägg
Jag var lite ironisk när jag nämnde Totemball...  Visst finns det många bra spel på MS-arkaden!
Men det finns sköna spel på PSN också:
Super Stardust HD är en riktig höjdare också! Lika roligt som Geometry Wars fast 100 ggr snyggare... Det gamla flumspelet Flow är skönt att spänna av med...
Flera av de klassiska arkadspelen finns ju på PSN också som Joust, Rampage etc..
Postad 03 October 2007 - 13:23
iohan
-
iohan
-
Lärjunge
-
-
448 inlägg
Totemball är inge vidare men det är gratis numera. Vet i och för sig inte om Calling all Cars också är det.
Postad 03 October 2007 - 14:51
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag var lite ironisk när jag nämnde Totemball... Visst finns det många bra spel på MS-arkaden!
Men det finns sköna spel på PSN också: Super Stardust HD är en riktig höjdare också! Lika roligt som Geometry Wars fast 100 ggr snyggare... Det gamla flumspelet Flow är skönt att spänna av med...
Flera av de klassiska arkadspelen finns ju på PSN också som Joust, Rampage etc..
<{POST_SNAPBACK}>
Ne jag vet att du var ironsik. Vill mer lyfta fram att det finns ett antal fler titlar på Live än på PSN. De du skrev nu står ju för kanske 50%. Går man in på Full Games, alltså ej de klassiska då, finns där ju bara en ruta med spel.
Postad 03 October 2007 - 15:40
basselito
-
basselito
-
Beroende
-
-
1302 inlägg
Med riktiga klassiker som Ikaruga och Rez HD på väg så tycker jag Live börjar på allvar dra ifrån.
Redigerat av basselito, 03 October 2007 - 15:40.
Postad 03 October 2007 - 15:56
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Gör jag fel som säljer den och skaffar en 360? <{POST_SNAPBACK}>
Du får gärna sälja den men inte till mig Är grymt nöjd med min 360
Postad 05 October 2007 - 12:18
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
-snip- Jag köpte Halo 3 till 360... vad hände... grabben spelade i 20 minuter sen sket han fullständigt i det och startade upp Warhawk på PS3 istället....  -snip-
<{POST_SNAPBACK}>
Gud finns
Postad 05 October 2007 - 17:05
SonySamppa79
-
SonySamppa79
-
Veteran
-
-
1832 inlägg
Haha, så kan det gå
Måste sägas: Super Stardust HD=helt beroende!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|