Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varning för ONOFF butiken i Kista galleria

94 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 07 October 2007 - 12:09

Pokerstar
  • Pokerstar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej!
Detta var ett tag sen det hände men jag tycker det är värt att skriva om iaf.

I februari månad 2007 hade jag köpt en bärbar dator för cirka 5900 Sek ( minns inte exakt hur mycket men det var nånting runt där ).
Jag har den i en månads tid sedan börjar den bli allmänt seg och skärmen glappar imellan åt.

Jag låter bli att lämna in den för jag har inte haf tnågon tid då utan jobbar väldigt mycket sen kommit hem väldigt trött.
Men i mars månad går den helt sönder, jag kan inte starta den och skärmen visar bara svart med skumma prickar.

Jag åker till onoff butiken i kista där jag köpte den för att beskriva felet för dom och för att lämna in den på service.
Personalen provar datorn och märker själva att den är trasig.
Dom tar emot den och säger att jag kommer få tillbaka den om dom kan laga den mellan 3 - 5 veckor "okej" säger jag det var väldigt lång tid, men visst!

Jag frågar om jag kan få någon lånedator under tiden spelar ingen roll om det är en skitdator sa jag bara jag kan jobba med den, för den dator jag lämnade in var nämligen min arbetsdator och är verkligen i behov av de återkommer efter 2 veckor.

FORTFARANDE SAMMA SKICK!!!

Då sa jag till han butikschefen, om jag inte får en ny dator nu, då kommer jag slå sönder hela butiken och jag kommer skämma ut dig så hårt! ( visst var det fel av mig att hota på det viset men jag blev så oerhört arg och dom verkar inte fatta någonting alls dom är jämt otrevliga och diktator aktiga personalen på onoff i kista ).

Jag bad han dra åt **** och skrek riktigt högt i butiken och alla titta på mig och butikschefen han blev helt röd i ansiktet för han skämdes så mycket och svettades som en häst.
Jag kommer hem och ringer onoff's huvud kontor.
Jag får prata med en mohammed som ska vara någon områdesansvarig/chef.

Han säger till mig att dom har handlat helt fel + ATT ONOFF ERBJUDER UTLÅNINGSDATORER
Då blev jag extra arg!

han bad mig åka till butiken och han skulle ringa och prata med chefen och att jag skulle få mina pengar tillbaka.
Jag åker ner igen till butiken och denna gång spelar jag faktiskt in butikschefen samtal med min mobil.
jag frågade om jag kunde få pengarna kontant?
och han sade nej du kan endast få presentkort, men vad i **** tänkte jag, ja ge mig presentkort då.
då fick jag ett presentkort på cirka 5900 sek.
Eftersom jag fick presentkort var för att jag hade köpt datorn på avbetalning, och hade betalat in 4000sek på den så det var 1900 kvar som jag tänkte betala in den fjärde månaden.
jag handlar upp för precis 5804 sek.

Två veckor senare får jag ett inbetalningskort hem från onoff på 1750 sek.
Och det var den här mohammed som hade skickat ut den.

Då ringde jag han och frågade vad det handlar om: då sa han av misstag hade en av säljarna som fyllde på presentkortet råkat fylla på lite för mycket pengar och nu måste jag betala in dem.
Då sa jag till han nu ska du lyssna jävligt noga på mig.

1. Jag har handlat för 5804 SEK och det återstår 96 SEK på presentkortet och kvitto och rubbet finns på det.
2. Jag köper en dator av er och den går sönder efter 2 månader.
3. Jag lämnar in den och jag får ingen lånedator trots att det var min arbetsdator
4. Jag får tillbaka den i samma skick efter 4 veckor.
5. Jag lämnar in den igen och ytterligare efter två veckor får jag tillbaka den i samma skick.
6. Ni begår ett misstag och fyller på för mycket pengar och jag har inte brukat mer än vad jag har behörighet till och nu vill ni ha pengar för era misstag?

Jag sa att jag kan gå ner till onoff butiken få mina 94SEK jag har på presentkortet så har jag handlat för 5900SEK och så kan dom avaktivera och kasta presenkortet eftersom det är mer än 5900 på det, det accepterar dom absolut inte.

Han blir lite stum i telefonen sedan otrevlig, ja det är så det gäller annars kommer det gå till inkasso, ja låt det gå till inkasso sa jag jag ringer min advokat idag.
gör det sa han sen lägger han på luren.

Sedan efter 20 min ringer han upp mig på mobilen och säger att jag måste verkligen betala in dom här pengarna och att han mernar allvar, han beter sig lite hotfullt.
Men då sa jag är detta mitt fel är det verkligen mitt fel för om det är det då betalar jag in 1750SEK.
Han sa ja det är ditt fel, för du skulle komma in med datorn när den började att starta om av sig själv ( det gjorde den andra veckan två gånger och det talade jag om för personalen ).

Mohammed fick sina 1750 sek så han kunde flina gott.

Sen hade jag inger mer kontakt med onoff och har sedan dess aldrig gått in i deras butik.
Jag är mycket besviken att ett stort företag ska behandla sina kunder såhär och jag har år 2006 handlat för över 100 000 hos onoff i kista, ush usch usch.

Är det någon som har upplevt att personalen är otrevlig där eller stött på något liknande skriv det här i sådana fall.

Jag gick väldigt mycket back på denna äffär! <_< :D :) :(

Redigerat av Pokerstar, 07 October 2007 - 13:41.

Postad 07 October 2007 - 13:36

Pokerstar
  • Pokerstar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Jasså du?
Tyvärr har jag aldrig råkat ut för något i hela mitt liv och är vän med alla och har gjort väldigt dyra äffär och dem har lyckats till 100%
Vad är det du syftar på med min attityd?
har jag inte fått skit nog?

Redigerat av Pokerstar, 07 October 2007 - 13:38.

Postad 07 October 2007 - 13:52

Android
  • Android
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Med den attityden du har får du nog uppleva fler problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså du?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Är nog denna attityden han syftar på...

Då sa jag till han butikschefen, om jag inte får en ny dator nu, då kommer jag slå sönder hela butiken och jag kommer skämma ut dig så hårt!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag bad han dra åt **** och skrek riktigt högt i butiken och alla titta på mig

<{POST_SNAPBACK}>

1. Uppenbarligen(?) mår du inte speciellt bra eftersom du har sådana aggressionsproblem.
2. Är det någon som skämmer ut sig så är det du.
3. Hade jag varit butikschefen hade jag polisanmält dig för olaga hot och portat dig från butiken.
4. Fundera på att ändra din attityd, kommer löna sig i längden.

Postad 07 October 2007 - 13:53

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

• 1030 inlägg
  • 0
Nej du har inte fått skit nog jämfört med mig.

Min första laptop var inlämmnad 5ggr på 8 månader, i snitt så var den säkert inlämmnad 4veckor per gång. Fick tillbaka den med samma fel 2ggr den var inlämmndag. Jag vet att det inte var butiken som gjorde fel utan de som servar den. Tyvärr kan inte butiken göra så mycket åt det och de får inte bara ge tillbaka pengarna till en.

Efter 5ggn så började jag tröttna extremt mkt på detta och var nere och prata med butikeschefen. Var väl inte muntraste men gick inte loss med aggresioner på honom då han inte kan rå för att ett gäng idioter lagar deras datorer. Han hjälpte mej dock och jag fick en ny och bättre dator.

Datorn jag fick visade sig inte vara mycket bättre men nu har den hållit i 2-3 månader iaf, har varit inlämmnad 5ggr denna också :) Fått en USB-HDD för besväret. Går den dock sönder 1gång till så kommer jag reklamera.

Som jag uppfattar din historia så blev du tokig på butiken direkt och de kan ju inte rå för att din dator inte blev lagad ordentligt. Börjar man käfta med de direkt så förstår jag att de inte vill hjälpa dej, jag skulle inte gjort det iaf med den attityden du visat upp där, "Hota med att slå sönder butiken".

Postad 07 October 2007 - 14:03

Jerrie
  • Jerrie
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Måste ju hålla med ovanstående talare, ändra din attityd så kommer det bli lättare för dig i framtiden.

Postad 07 October 2007 - 14:07

Pokerstar
  • Pokerstar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Med den attityden du har får du nog uppleva fler problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Jasså du?

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Är nog denna attityden han syftar på...

Då sa jag till han butikschefen, om jag inte får en ny dator nu, då kommer jag slå sönder hela butiken och jag kommer skämma ut dig så hårt!

<{POST_SNAPBACK}>

Jag bad han dra åt **** och skrek riktigt högt i butiken och alla titta på mig

<{POST_SNAPBACK}>

1. Uppenbarligen(?) mår du inte speciellt bra eftersom du har sådana aggressionsproblem.
2. Är det någon som skämmer ut sig så är det du.
3. Hade jag varit butikschefen hade jag polisanmält dig för olaga hot och portat dig från butiken.
4. Fundera på att ändra din attityd, kommer löna sig i längden.

<{POST_SNAPBACK}>

1. Jag mår utmärkt och har inga problem med aggresionen.
Men när En butik inte är samarbetsvillig och du har väntat 6veckor och blir återbetalaningsskyldig av deras misstag då blir man helt enkelt förbannad.
Och jag ångrar inte en sekund att jag skämde ut han där, och nej jag skämde inte ut mig själv.
Polisanmäla hade han mer än gärna fått göra och porta spelar det ingen roll om han ahde gjort går endå inte till den butiken längre :(
det är inte brottsligt att säga " att kräva något jag har rätt till och något som verkligen finns i butik men dom ej vill låna ut "
Jag misstänker att du aldrig handlat på den onoff butiken tidigare.
Och du var inte på plats så du kan inte ens beskriva hur du skulle känna dig i min situation, med andra ord så menar du att jag har inte rätt att vara arg?

Jovial: tråkigt att höra men kul att det löste sig, men du måste ha missat hälften av vad jag skrev, jag pratade lugnt och sansat med allihop och frågade artigt ( som jag alltid gör ) om jag kunde få en lånedator under tiden eftersom det är min jobbdator.
Jag fick ett blankt NEJ!
och det klart jag blir förbannad när jag får reda på att dom har lånedatorer OCH EN ANDRA GÅNG JAG FRÅGAR SÅ VILL DOM INTE LÅNA UT EN
det hade du blivit och det hade dom flesta blivit så skippa bullshittet här. :)
Ni försöker framstå som moralkakor men ni hade själv inte agerat lugnt och sansat efter två gånger försök att prata om en lånedator trots att det finns och enligt lag har jag rätt till det ( enligt konsumentverket ) tar det längre tid än 2 veckor så har man rätt till lånedator.

Postad 07 October 2007 - 14:09

Pokerstar
  • Pokerstar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Men ursäkta mig allihop vad är det ni inte förstår?
JAG HAR ADLRIG HAFT PROBLEM I HELA MITT LIV VARKEN NÄR DET GÄLLER ÄFFÄRER ELLER MÄNNISKOR FÖR **** LÄS INLÄGGEN INNAN NI POSTAR :) :( <_< :D :P

Redigerat av Pokerstar, 07 October 2007 - 14:09.

Postad 07 October 2007 - 14:21

Android
  • Android
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag mår utmärkt och har inga problem med aggresionen.

<{POST_SNAPBACK}>

JAG HAR ADLRIG HAFT PROBLEM  I HELA MITT LIV VARKEN NÄR DET GÄLLER ÄFFÄRER ELLER MÄNNISKOR FÖR **** LÄS INLÄGGEN INNAN NI POSTAR :)  :(  <_<  :D  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Vi märker detta...

Postad 07 October 2007 - 14:23

Pokerstar
  • Pokerstar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

JAG HAR ADLRIG HAFT PROBLEM  I HELA MITT LIV VARKEN NÄR DET GÄLLER ÄFFÄRER ELLER MÄNNISKOR FÖR **** LÄS INLÄGGEN INNAN NI POSTAR :)  :(  <_<  :D  :P

<{POST_SNAPBACK}>

men herregud det är ni som irriterar mig ni läser inte mitt inlägg och försöker inte sätta er in i situationen jag var.
Ni läser fram till " jag blev arg och hotade han med att slå sönder butiken om jag inte fick en bärbar dator" sen läser ni inte mer.
Ni hackar upp er på en grej och bortser från det andra.

men men

Redigerat av Pokerstar, 07 October 2007 - 14:24.

Postad 07 October 2007 - 14:28

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Snarare att man hakar upp sig på det mest hemska med händelsen. Olaga hotet går före dålig kundservice i de flesta fall.

Postad 07 October 2007 - 14:34

Pokerstar
  • Pokerstar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

men herregud det är ni som irriterar mig ni läser inte mitt inlägg och försöker inte sätta er in i situationen jag var.
Ni läser fram till " jag blev arg och hotade han med att slå sönder butiken om jag inte fick en bärbar dator" sen läser ni inte mer.
Ni hackar upp er på en grej och bortser från det andra.

men men

<{POST_SNAPBACK}>

det var inget hot riktat mot han fysiskt så det är bara dagsböter.
men det dom har gjort det är också att bryta mot lagen.

Postad 07 October 2007 - 14:37

Android
  • Android
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

men herregud...

<{POST_SNAPBACK}>

Säger detsamma.

• Din dator går sönder.
• Du går till butiken för att få den reparerad.
• Du vill ha en lånedator under tiden.
• Du får ingen lånedator utav butiken.
• Du hotar butikschefen när du inte får en lånedator.
• Du tror att butikschefen skall vara tillmötesgående när han just blivit hotad.

Får du inte som du vill så börjar du skrika och hota människor. Vuxna människor beter sig inte på det viset. Uppenbarligen så har du aggressionsproblem.

Postad 07 October 2007 - 14:45

Unregisteredc07133db
  • Unregisteredc07133db
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

men herregud...

<{POST_SNAPBACK}>

Säger detsamma.

• Din dator går sönder.
• Du går till butiken för att få den reparerad.
• Du vill ha en lånedator under tiden.
• Du får ingen lånedator utav butiken.
• Du hotar butikschefen när du inte får en lånedator.
• Du tror att butikschefen skall vara tillmötesgående när han just blivit hotad.

Får du inte som du vill så börjar du skrika och hota människor. Vuxna människor beter sig inte på det viset. Uppenbarligen så har du aggressionsproblem.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan inte annat än hålla med. Jag jobbar i butik och nog händer det att saker är trasiga när dom återkommer från service.. å de är ju förjävligt. Du pratar om att "vi" skulle reagera på samma sätt i den "situationen" men ingen kund har uppfört sig som du verkar har gjort i samma situation.

Postad 07 October 2007 - 15:01

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Du gick över gränsen när du hotade både personalen och med skadegörelse. Där skulle jag använt min rätt att neka service till dig. För det har dom nog.

Postad 07 October 2007 - 15:03

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Får nog hålla med föregående talare. Att bli arg och framföra hot är inget bra sätt att lösa problem. Visst är det påfrestande när folk i serviceyrken sätter sig på tvären men det måste man kunna hantera på ett smidigt sätt.

Det kan vara svårt nog att få en lösning om man är resonabel men om man exploderar i utbrott hela tiden kan man nog inte räkna med att få så mycket hjälp av andra.

Säger en kille som själv har kort stubin. :)

Postad 07 October 2007 - 15:16

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
ett annat sätt är att köpa dator i en datorbutik, inte hos handlare som säljer datorer precis bredvid torktumlare :ph34r:

Postad 07 October 2007 - 15:56

Unregistered1092
  • Unregistered1092
  • Veteran

• 1623 inlägg
  • 0
Det ser ut som om det är några här i tråden som behöver lugna ner sig Lite..
Jag har själv blivit dåligt behandlad & blivit nekad att reklamera produkter jag handlat ifrån olika butiker fasten det varit stora fel på grejerna jag köpt.

Jag vet hur sånt här känns & det är inte lätt att tas med många butiker.

Men jag brukar försöka att diskutera & gå rakt på sak & inte skrikit.

Men Pokerstar antingen ändrar du attityd eller så går du till livsmedelsverket.
Att hota med skadegörelse är ingen bra ide det finns andra medel man kan ta till istället.

Jag tror att den här butiken får mindre kunder om dom behandlar folk på det här viset.

Postad 07 October 2007 - 16:27

Pokerstar
  • Pokerstar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Det ser ut som om det är några här i tråden som behöver lugna ner sig Lite..
Jag har själv blivit dåligt behandlad & blivit nekad att reklamera produkter jag handlat ifrån olika butiker fasten det varit stora fel på grejerna jag köpt.

Jag vet hur sånt här känns & det är inte lätt att tas med många butiker.

Men jag brukar försöka att diskutera & gå rakt på sak & inte skrikit.

Men Pokerstar antingen ändrar du attityd eller så går du till livsmedelsverket.
Att hota med skadegörelse är ingen bra ide det finns andra medel man kan ta till istället.

Jag tror att den här butiken får mindre kunder om dom behandlar folk på det här viset.

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena mod!
Självklart var det ett felaktikt sätt av mig men jag försökte verkligen prata och diskutera lugnt och sansat med dem vid långa tillfällen blir nekad och återigen nekad och betalningskyldig pga av ders misstag och dom vägrar samarbeta vid flera tillfällen sen vet dom att jag är en kund där dom handlar & har handlat väldigt mycket.
Men men skitsamma jag vill ge en varning för butiken!
ska försöka få mer utsatta att bli medlemmar här så kan dom beskriva sina versioner känner nämligen två st som blivit mycket illa behandlade.

Postad 07 October 2007 - 23:56

InSane
  • InSane
  • Veteran

• 1838 inlägg
  • 0
Jag skulle nog krävt att få antingen en ny dator eller fått häva köpet om de sagt till mig att reperationen skulle ta så lång tid.
Konsumentköplagen är där för att hjälpa dig med just sånt.

Att stå och skrika åt personalen, även om man känner att man har rätt till det, gör dem inte mer tillmötesgående, och att hota att förstöra inredningen faller nog under något fall av olaga hot.

Håller er till ämnet och inga personangrepp eller andra otrevligheter tack.
*Edit* 1 varning utdelad & 3 inlägg dolda.

Redigerat av InSane, 08 October 2007 - 00:00.

Postad 10 October 2007 - 01:24

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Några reflektioner:
1. Att hota med våld löser aldrig något mer än at du ska få ut dina aggressiva känslor.
Borde istället tas upp med psykvården.
2. Världen går inte under för att din dator är trasig.
3. Vad har du för arbetsgivare? om detta var din "arbetsdator" så borde arbetsgivaren stå för service och inköp.
4. Såna här trådar borde tas bort från prisjakt tycker jag, känns inte speciellt seriöst att dom ligger i forumet.
Tack för ordet.

Postad 10 October 2007 - 12:28

Pokerstar
  • Pokerstar
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Några reflektioner:
1. Att hota med våld löser aldrig något mer än at du ska få ut dina aggressiva känslor.
3. Vad har du för arbetsgivare? om detta var din "arbetsdator" så borde arbetsgivaren stå för service och inköp.
4. Såna här trådar borde tas bort från prisjakt tycker jag, känns inte speciellt seriöst att dom ligger i forumet.
Tack för ordet.

<{POST_SNAPBACK}>

Svar:

1. Absolut inte, men då var jag tillräckligt förbannad.
Aggressiva känslor för en sådan sak har inte med psykvården att göra, jag jobbar själv inom vården:)
2. Nej det gör den inte men det leder till en ekonomisk kris ( se nedan )
3. Jag är egen företagare men har ett jobb på sidan om, denna dator var till mitt företag och allt fanns på hårddisken, det material jag var tvungen att ha för att fortsätta arbeta.
4. Hade det varit oseriöst hade mod tagit bort tråden, kanske du som är mindre seriös som skriver något sådant, visst jag hota med att slå sönder varorna i hans butik och jag står tamejfan för det också för en sådan butikschef borde inte få vara butikschef.!!!
Dem är där för att hjälpa en kund som har blivit "illa behandlad" och en lånedator är det minsta dem kan gottgöra mig med, men enligt dem så sysslade inte onoff med sånt ( fast dem gjorde det enligt deras huvudkontor, så sitt inte och "påstå" att DU eller NI inte skulle bli förbannade när ni vet att dem kan plocka fram en dator på nolltid men dem vägrar att samarbeta.

InSane: Jag försökte även med det också, men får jag ingen lånedator så får jag absolut ingen ny dator :) :D

Postad 10 October 2007 - 14:10

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Eftersom datorn nu är så viktig för dig kanske du skall fundera på typ Dell med
på platsen service till nästa datorköp.

Du säger att "allt fanns på hårddisken".
Kanske dags att fundera på backup?
Är det inte OnOff som strular kanske disken rasar
rätt vad det är.

Redigerat av Unregistered1d36b31d, 10 October 2007 - 14:11.

Postad 10 October 2007 - 14:14

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

• 387 inlägg
  • 0
Dell service är riktigt bra, har det genom jobbet på jobbdatorn. vad som än går sönder fixar de det. Riktigt skönt när man missat göra backup med de räddar allt.. underbart dell!

ps. nu kom jag att tänka på komiskt nog valde jag sony vaio till hemdatorn. men men, snyggare :)

Postad 11 October 2007 - 00:46

Unregistered63a53ac6
  • Unregistered63a53ac6
  • Beroende

• 1180 inlägg
  • 0
Har fått dölja ett par inlägg. Var snälla och höj nivån i diskussionerna annars kommer denna tråd att låsas.

Postad 15 October 2007 - 18:03

Stephan Berglund
  • Stephan Berglund
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Några reflektioner:
Tack för ordet.

<{POST_SNAPBACK}>

Svar:

1. Absolut inte, men då var jag tillräckligt förbannad.
Aggressiva känslor för en sådan sak har inte med psykvården att göra, jag jobbar själv inom vården:)
2. Nej det gör den inte men det leder till en ekonomisk kris ( se nedan )
3. Jag är egen företagare men har ett jobb på sidan om, denna dator var till mitt företag och allt fanns på hårddisken, det material jag var tvungen att ha för att fortsätta arbeta.
4. Hade det varit oseriöst hade mod tagit bort tråden, kanske du som är mindre seriös som skriver något sådant, visst jag hota med att slå sönder varorna i hans butik och jag står tamejfan för det också för en sådan butikschef borde inte få vara butikschef.!!!
Dem är där för att hjälpa en kund som har blivit "illa behandlad" och en lånedator är det minsta dem kan gottgöra mig med, men enligt dem så sysslade inte onoff med sånt ( fast dem gjorde det enligt deras huvudkontor, så sitt inte och "påstå" att DU eller NI inte skulle bli förbannade när ni vet att dem kan plocka fram en dator på nolltid men dem vägrar att samarbeta.

InSane: Jag försökte även med det också, men får jag ingen lånedator så får jag absolut ingen ny dator :) :P

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag var så beroende av min dator i min verksamhet så skulle jag knappast köpt en konsumentdator på Onoff utan på ett företag som säljer företagsdatorer som kan erbjuda på platsen service. Då vet jag att datorn blir fixad på plats nästa arbetsdag! Man kan inte förutsätta att de har 100st lånedatorer och ska hjälpa till att flytta över filer och program till lånedatorn bara sådär. Och det måste även du uttrycka när du väljer dator. Så nästa gång du köper dator så välj en typ HP med carepack så spelar det ingen roll om du sitter på ett hotell i Strömsund eller hemma. Teknikern kommer hem nästa arbetsdag och byter det trasiga och allt ingår i carepack-kostnaden under en 3 års period. Jag har såklart detta och därför att tid är pengar och jag har inte tid att stå i kö hos kundtjänst för att skicka en dator för service och vänta 1-2 månader (vilket inte är unikt för Onoff) på att min dator kanske är hel igen. Oavsett så har detta blivit en läropeng och jag hoppas allt löser sig för dig!

M V H
Stephan

Postad 17 October 2007 - 17:29

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Det var ju extremt att hota med skadegörelse mm. Visst så betedde sig personalen idiotiskt mot en bra kund, och det är skönt att göra utfall mot idioter ibland. Dock så var det inte den personalens fel du fick defekt dator. Och att de hade fel att inte låna dig dator - är inte anledning till sånt utbrott. Om du hade tagit det lugnt och gått hem och ringt mohammed så hade du fått lånedator och kanske även en ny dator, och personelen skulle fått bannor av ledningen. När du haft sånt uppträde så var det kört för dig. Vad har du köpt hos dem för 100000?

Förstår inte heller varför du inte bytte dator från början när den var så viktig och du behövde informationen. Snacka om att du fortsatte vägen mot katastrof. Mycket märklig hantering av dig. Och även av onoff om återbetalningen som jag inte förstod helt!

Skulle gärna läst inläggen som dolts. Kan det vara butikspersonal som reagerat. Själv så har jag haft problem med statliga tjänstemän som svinar sig, som man inte kommer nån vart med för de bestämt sig för att vara elaka regelbrytare. Försök alltid vara formell och ha ordentlig kommunikation och dokumentation, tills det är nog. I sån situation där det är kört med korrekt vänlighet så kan handskarna åka av mot sånna svin. Men i ditt fall med onoff så hade det inte gått så långt. Men när det gör det så kan hårda ord vara lämpliga. Tyvärr kan det få konsekvenser med att du får dåligt rykte och blir mer motarbetad och även anmäld. Detta samhälle finns det många hycklare och idioter sannerligen, så det gäller att va taktisk. Var sak har sin tid, så se till att tiden är rätt. :)

Redigerat av toler, 17 October 2007 - 18:26.

Postad 24 October 2007 - 07:58

JOKER021
  • JOKER021
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
tråkigt tråkigt.. ja kan verkligen förstå du är arg ..
men de som är merst tråkigt..
är din attityd o stil..
..ja kan tänka mig lille viktor på 5 år sätter sig o skriker o gapar om han inte får som han vill..
..
men eftersom du är kreditvärdig ..(minst 18 år)
så kan ja inte mer än skämmas..
..
ja har jobbat med service och support jag vet hur vissa ouppfostrade människor kan bete sig..
o ja vet inte hur ja hade mottagit dig.
.men när folk kommer in o skriker o hotar .. ger jag dom bara handen ..hejdå där är dörren.. kom tillbaks när du kan prata som en vuxen människa..

..man måste kunna komnicera och föra en normal komunikation..
.. jag vet hur chargongen är ute i kista jag har själv jobbat där ute.(inte onoff)
.vissa människor är inte riktgit vad man kan begära av vuxna människor
(..jag vill inte på nåt sätt säga alla där likadana..
men man ser ju ett mönster när de är samma typ av folk som ställer till samma scenarion.)..

..om de är språk svårigheter eller olika tänkanden låter ja nån annan bedömma ..
...men man måste kunna för en dialog..

en butik har ungefär 10-30 serivcar per dag mer eller mindre..

om butiken skulle fråga varje kund är denna produkt viktig för dig.. hur många skulle svara nej..

dvs.. hyllorna skulle vara tomma..om alla ville låna nåt....
..
så ja tycker chefen gjorde HELT RÄTT ..bara pga av din omogna stenålderstänkande...stil...

pratade faktist med en butikschef från en kedja som fick vakt eskort till bilen pga av klientelet där ute i kista..

jag har 'även stängt butik i kista. en kväll hände det att vissa kunder inte kunde uppföra sig ordentligt..en medarbetare fick pengarna slängda på sig o hon reagerade tillbaka.
(vad är det för fel att lägga pengarna i den andres hand och säga varsegod lr tack.) ;)
..kanske inte de bästa men..de slutade dom skrek på varandra tills en vakt fick gå in o ta ut kvinnorna... vissa tyckte dom hade rätt till både det ena och det andra..eller kunde behandla personal hur som helst..eller de värsta en IDIOT som inte ville bli hjälpt av en svensk tjej pga ingenting..(tycker han kunde åkt vart som helt.. men inte till sverige om han nu inte acceptepter tjejjer eller svenskar)
...
Kan ju vart så han va bög.. ;) inget illa mot han isåfall..

nej allvarligt hoppas din dator pajjar o du får en lektion av din mamma hur man uppför sig.

VETT & ETIKETT..

behandla andra så som du själv vill bli behandlad..

gäller även tjejer o barn o kvinnor o äldre..

..ang mohammed så harja fått suuuper bra hjälp utav honom han engagerar sig verkligen i sitt jobb..
...
..va glad mot andra blir andra glada mot dig ..enkel mattematik

Redigerat av JOKER021, 24 October 2007 - 08:07.

Postad 24 October 2007 - 08:21

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Jag har då aldrig hört talas om att man lånar ut datorer till kunder som har sin dator på service, finns inte hos något företag mig veterligen. (Då har jag ändå varit i datorbranschen i 13år)

Sen köper man inte arbetsdatorer på OnOff, där köper man i värsta fall en hemdator till patrik 5 år.

Den dag man börjar skrika och hota i en butik har man gått för långt oavsett hur omedgörliga personalen i butiken är, så om det stämmer som du säger att du jobbar inom psykvården så är det riktigt skrämmande.

Hoppas på att du tänker efter nästa gång.

Postad 24 October 2007 - 08:46

johanpa
  • johanpa
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jobbar också i butik och vet hur vissa personer kan bete sig när de inte är nöjda av en eller annan anledning.
Visst... man säger - kunden har alltid rätt - och det stämmer ju till stor del... men det gör det ju inte legitimt att behandla personal i butiken hur som helst. I 99% av fallen så är det ju inte butikspersonalens fel att din produkt gått sönder/inte fungerar.

Ett bra sätt att uppträda om man har något att klaga på är att vara artig, ärlig och gå rakt på sak. Efter detta kan man oftast ställa krav på butiken... och de ställer gladeligen upp så gott de kan.

När jag tänker efter hur jag själv behandlar mina kunder så är det väl i ärlighetens namn så här:

Trevlig kund som förklarar problemet och är ärlig - bra, snabb service
Otrevlig kund som skriker, svär mm - klart han får service... men prioriteras inte först av alla och kan inte vänta sig något extra...

Tyvärr är det ju så att det bara är gnällspikarna som hörs... de flesta butikerna har 99,9% nöjda kunder menkan ändå få dåligt rykte pga några få missnöjda kunder.
Det är ju lite typiskt svenskt... bara gnälla, aldrig berömma!

/JP

Postad 24 October 2007 - 16:27

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0

jag pratade lugnt och sansat med allihop och frågade artigt ( som jag alltid gör ) om jag kunde få en lånedator under tiden eftersom det är min jobbdator.
Jag fick ett blankt NEJ!
och det klart jag blir förbannad när jag får reda på att dom har lånedatorer OCH EN ANDRA GÅNG JAG FRÅGAR SÅ VILL DOM INTE LÅNA UT EN
det hade du blivit och det hade dom flesta blivit så skippa bullshittet här. ;)
Ni försöker framstå som moralkakor men ni hade själv inte agerat lugnt och sansat efter två gånger försök att prata om en lånedator trots att det finns och enligt lag har jag rätt till det ( enligt konsumentverket ) tar det längre tid än 2 veckor så har man rätt till lånedator.

<{POST_SNAPBACK}>

Som synes så har Pokerstar vart vänlig och framfört (enligt reglerna) sin rätt tilllånedator. Då har onoff i kista först ljugit för han och sedan vägrat låna ut när lögnen avslöjades.
Fakta är vad Pokerstar säger. Han har vänligt hävdat sin rätt - och kista har ljugit och diskriminerat han! Å då får han utbrott och hotar med våld. - Visst det får han inte göra, hon borde gått till mohammed, men jag antar herr poker har vart labil och provocerades till våldsangreppet på personalen i kista galleria. ONOFF har ljugit mot han och brutit mot reglerna vilket lett till stor skada för honom, tid irritation kränkning osv.
Jag förstår inte hur ni som framför allvarliga kommentarer mot Poker är funtade. Problemen börjar med den sviniga onoff-personalen som kränker en lojal kund- denna personal borde straffas. Låt inte Pokers vansinniga och patetiska tillmälen överskugga detta. Han triggades av kränkning. Det måste man förstå.
Självklart så kan vi inte acceptera att folk bryter mot lagen som pokerstar gjorde med våldshot. Men vi bor inte i USA så att hotet kan tas på allvar. Personalgrisarna fick så de teg. Och pokerstar fick inget extra. Jag menar att t.ex. om det är en läkare som ljuger för mig, felbehandlar och skadar och borde inte få jobba med mänskor - så har jag inte rätt att misshandla aset fast det är moraliskt rätt. Skilj på lag och rätt. Pokerstar gjorde i princip rätt (om än lite överdrivet), men olagligt. Jag har full förståelse för de som hämnas mot onda tjänstemän - tyvärr så är det svårt att undvika att mot-hämnden skadar offret-hämnaren.
Vad jag främst vill säga att orsaken är den elaka personalen på kista som gjort fel åtminstone delvis medvetet. Pokers utbrott är en bisak. Skydda inte ond personal. Den som gör det har sned moral och det ska jag alltid bekämpa (liksom brott mot lagen). Ett lämplig slut hade vart att personalen lugnade herr Star och gav honom kompensation. Personalen ska veta sin plats och inte bete sig. Moral går över lagen, tänk rätt tänk tolerant

Postad 24 October 2007 - 16:55

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Tycka vad man vill om ONOFF, har handlat på olika fysiska butiker i sthlms-regionen hyfsat många gånger. Jag tycker dom är OK, dock upplevde jag där en sak som drastiskt drog ner förtroendet för företaget.

Det handlar såklart om att en säljare försökte kränga på mig en försäkring på en vara. I butik vid en säljstation frågar dom ju alltid, men denna säljare råkade stå i kassan när jag skulle betala, och han ställde till med ett jädrans liv när jag sa att jag inte ville ha någon "försäkring". Han blev faktiskt otrevlig och det kändes lite obehagligt när han liksom drog mitt kort och kastade det och uppförde sig nonchalant. Han avslutade det hela med att viska skyll dig själv om nått händer...

Som tur var hände det ingenting mer än att jag strundade i att besöka just den butiken. Det här hände väl för en 5-6 år sen, men det minnet sitter gott. Så! ;)

Postad 26 October 2007 - 11:09

litet_djur
  • litet_djur
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

"Jag förstår inte hur ni som framför allvarliga kommentarer mot Poker är funtade. Problemen börjar med den sviniga onoff-personalen som kränker en lojal kund- denna personal borde straffas."

"Personalgrisarna fick så de teg. Och pokerstar fick inget extra.Jag har full förståelse för de som hämnas mot onda tjänstemän - tyvärr så är det svårt att undvika att mot-hämnden skadar offret-hämnaren."

"Vad jag främst vill säga att orsaken är den elaka personalen på kista som gjort fel åtminstone delvis medvetet. Pokers utbrott är en bisak. Skydda inte ond personal. Den som gör det har sned moral och det ska jag alltid bekämpa (liksom brott mot lagen). Ett lämplig slut hade vart att personalen lugnade herr Star och gav honom kompensation. Personalen ska veta sin plats och inte bete sig. Moral går över lagen, tänk rätt tänk tolerant"

Skulle gärna se en kommentar på Tolers inlägg, själv är jag mållös..

Postad 26 October 2007 - 12:33

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

"Jag förstår inte hur ni som framför allvarliga kommentarer mot Poker är funtade. Problemen börjar med den sviniga onoff-personalen som kränker en lojal kund- denna personal borde straffas."

"Personalgrisarna fick så de teg. Och pokerstar fick inget extra.Jag har full förståelse för de som hämnas mot onda tjänstemän - tyvärr så är det svårt att undvika att mot-hämnden skadar offret-hämnaren."

"Vad jag främst vill säga att orsaken är den elaka personalen på kista som gjort fel åtminstone delvis medvetet. Pokers utbrott är en bisak. Skydda inte ond personal. Den som gör det har sned moral och det ska jag alltid bekämpa (liksom brott mot lagen). Ett lämplig slut hade vart att personalen lugnade herr Star och gav honom kompensation. Personalen ska veta sin plats och inte bete sig. Moral går över lagen, tänk rätt tänk tolerant"

Skulle gärna se en kommentar på Tolers inlägg, själv är jag mållös..

Ja vad kan man säga? Det är fanimig så att detta inlägg nästan tar priset på hur fjantigt man kan bete sig.
Personalgrisarna? seriöst argument...
Det är sånt här som får en att vilja byta yrke. 99% av alla kunder är hur trevliga som helst och dom är det ett nöje att hjälpa (jag jobbar med service på en elektronikkedja) Sen har vi den 1% som skriker härjar och tror att dom får mer rätt genom att vara otrevliga. Den 1 % gör att iallafall jag överväger att sluta med detta jobbet och ta jobb som
fabriksarbetare eller nåt där man slipper att ha med kunder att göra. Faktiskt i dagens samhälle så verkar dom bli fler och fler dessa idioter som beter sig som småbarn...

Postad 26 October 2007 - 22:40

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Nicklas skrev tidigare: 4. Såna här trådar borde tas bort från prisjakt tycker jag, känns inte speciellt seriöst att dom ligger i forumet.

Nicklas är för censur av ämnen han ogillar, av sånt som berör honom personligt - kritik mot elektroniksäljare.
Nicklas skriver att det är 1% som härjar. I Nicklas yrkesutövning så är han aldrig elak mot kunder - bra det! Då är härjarna fel ute.

Men jag tycker vi ska gå på fakta. Jag är van att bedöma utsagors trovärdighet i mitt juridiska arbete med både (påstådda) offer men främst förövare. I den utsaga som herr pokerstar skapat tråden med och hans uppföljning så finner jag trovärdeighet - hans berättelse håller alltså när den prövas. Att då på barnsliga sätt påstå att han ljuger eller förringa kränkningen han utsatts för är inte värdigt vuxna personer som ni trots allt verkar vara. Iallafall är ni outvecklade moraliskt och känslomässigt när ni oempatilöst bortser från kränkningen som skett av pokerstar. Butikspersonalen betedde sig illa mot poker - det är ingen som helöler tydlig ifrågasatt detta (dock är vissa inlägg dolda). Men denna bit förbiser ni för att sparka på offret som poker är. Flera av er är själva butikspersonal - men ingen av er skäms över hur annan personal betett sig. Därmed är det troligt att denna 1% så är säker några promille som gapar sånna som ni kränkt - för ni har order till det eller för att få utöva lite makt i era icke viktiga liv.

Vad personalen gjorde mot poker var fel, så började det. Poker blev arg och gjorde fel - men han hotade ingen person med våld och han gjorde inget mer brott. Poker förlorade själv på sitt hot. Tycker udda ska vara jämt. Det är konstaterat att poker gjort fel självklart - vi kan inte ha samhälle där vi hotar varandra grovt.
Vi kan inte heller ha samhälle där butikspersonal bryter mot regler och lag i kunders rättigheter. Tycker vi ska diskutera det nu - den 1% (bara?) personalpsykopater som förstör kommersen. Tror inte man behöver va så gammal för att inse att värdet i frågeställningen finns där. Om någon butikspersonal tycker jag har fel nu - så kan du gärna säga var du jobbar så vet jag vem jag inte ska köpa av - men diskutera etik kan jag - har sett så mycket ont hos mänskor, men det värsta är de etablerades arrogans och inkompetens och legitima manipulation av regler i dolt samförstånd. Vad som pågår i samhällets instutioner är lika illa som politikens mer öppna manipulerande av fakta för det folkligt förpackade egenintresset - ett beteende som är moraliskt korrupt och reducerar socialt samabete till en sunkig far(s).

Postad 27 October 2007 - 01:17

Unregistered1115
  • Unregistered1115
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Nicklas skrev tidigare: 4. Såna här trådar borde tas bort från prisjakt tycker jag, känns inte speciellt seriöst att dom ligger i forumet.

Nicklas är för censur av ämnen han ogillar, av sånt som berör honom personligt - kritik mot elektroniksäljare.
Nicklas skriver att det är 1% som härjar. I Nicklas yrkesutövning så är han aldrig elak mot kunder - bra det! Då är härjarna fel ute.

Men jag tycker vi ska gå på fakta. Jag är van att bedöma utsagors trovärdighet i mitt juridiska arbete med både (påstådda) offer men främst förövare. I den utsaga som herr pokerstar skapat tråden med och hans uppföljning så finner jag trovärdeighet - hans berättelse håller alltså när den prövas. Att då på barnsliga sätt påstå att han ljuger eller förringa kränkningen han utsatts för är inte värdigt vuxna personer som ni trots allt verkar vara. Iallafall är ni outvecklade moraliskt och känslomässigt när ni oempatilöst bortser från kränkningen som skett av pokerstar. Butikspersonalen betedde sig illa mot poker - det är ingen som helöler tydlig ifrågasatt detta (dock är vissa inlägg dolda). Men denna bit förbiser ni för att sparka på offret som poker är. Flera av er är själva butikspersonal - men ingen av er skäms över hur annan personal betett sig. Därmed är det troligt att denna 1% så är säker några promille som gapar sånna som ni kränkt - för ni har order till det eller för att få utöva lite makt i era icke viktiga liv.

Vad personalen gjorde mot poker var fel, så började det. Poker blev arg och gjorde fel - men han hotade ingen person med våld och han gjorde inget mer brott. Poker förlorade själv på sitt hot. Tycker udda ska vara jämt. Det är konstaterat att poker gjort fel självklart - vi kan inte ha samhälle där vi hotar varandra grovt.
Vi kan inte heller ha samhälle där butikspersonal bryter mot regler och lag i kunders rättigheter. Tycker vi ska diskutera det nu - den 1% (bara?) personalpsykopater som förstör kommersen. Tror inte man behöver va så gammal för att inse att värdet i frågeställningen finns där. Om någon butikspersonal tycker jag har fel nu - så kan du gärna säga var du jobbar så vet jag vem jag inte ska köpa av - men diskutera etik kan jag - har sett så mycket ont hos mänskor, men det värsta är de etablerades arrogans och inkompetens och legitima manipulation av regler i dolt samförstånd. Vad som pågår i samhällets instutioner är lika illa som politikens mer öppna manipulerande av fakta för det folkligt förpackade egenintresset - ett beteende som är moraliskt korrupt och reducerar socialt samabete till en sunkig far(s).

Och då infinner sig ju genast frågan vad du arbetar med för juridiskt arbete?
Tala gärna om var du arbetar också så jag kan ta omvägar så jag inte behöver anlita din kompetens.
Sen kan jag inte se var jag anklagat trådskapaparen för att ljuga nånstans?

Postad 27 October 2007 - 01:22

Unregistered1041101d
  • Unregistered1041101d
  • Veteran

• 2015 inlägg
  • 0
Får som del av moderatorgänget be er lugna ner er ytterligare, om vi ska kunna hålla tråden öppen.
Och toler resp Niklashifi ta övrigt ex arbetsplats dvs off topic via pm mellan er. Såklart med god ton och utan ev angrepp.

Mvh
Passerati

Postad 27 October 2007 - 05:43

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
Är den här tråden på riktigt ?

Nu skall jag hålla i ett utbildingspaket till butiskchefer under vårvintern. Jag har några reflektioner i denna tråd:
  • Personalens arbete är att tillhanadahålla rimlig service, och uppfylla de åtaganden man har till kund i ett serviceärende
  • Gör man fel ber man om ursäkt och erbjuder ev. kompensation. Inget krav men en fin gest till en bra kund.
  • Blir man utsatt för hot, skall personalen försöka lugnt dra sig tillbaka och omedelbart larma butikens/centrets väktare/och ringa polis.
  • Vid varje hot som personalen uppfattar som "skarpt, på riktigt" skall alltid en polisanmälan göras
  • Butiken portar därefter den som hotat personalen
  • Den som blivit hotad får ev. trygghetslarm att ha i fickan.

Postad 27 October 2007 - 11:07

Unregistered22960a33
  • Unregistered22960a33
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Alla passar inte för att arbeta i butik. Ta några minuter att tänka er hur det hade varit att arbeta i en sån här typ av butik.

Det är nog inte lätt alla gånger.

Redigerat av Unregistered22960a33, 27 October 2007 - 11:11.

Postad 28 October 2007 - 10:48

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

• 1229 inlägg
  • 0
är på pokerstars sida, skulle en gång köpa en spis på onoff linköping, den var beställningsvara och jag var tvungen att betala direkt, den skulle komma hem på max 1 vecka, fine.
jag ringer efter 2 veckor och undrar var den är, de ska kolla och ringa upp mig. ingen ringer.
ringer dan efter igen, de ska höra av sig, ingen hör av sig,
forsätter ringa några dar till utan resultat, tillslut har de spärrat mitt nummer? kommer inte fram längre.
ringer de från jobbmobilen, nu gick det helt plötsligt? de ska kolla och höra av sig, ingen hör av sig.

efter 5 veckor åker jag de 6 milen för att få pengarna tillbaka, berättar för tjejen i kassan att jag ringt säkert 50ggr utan att få ett enda svar, utan bara blir ignorerad. tjejen i kassan går in på lagret el nåt o kollar, kommer tillbaka och sätter tillbaka pengarna på mitt konto, men ingen ursäkt el nåt.
hade jag i det läget inte fått mina pengar tillbaka hade jag ställt till med en scen liknande pokerstars, det kan jag garantera. fy f*n vilka idioter.

Postad 29 October 2007 - 17:44

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6401 inlägg
  • 0
Som det sagts innan, skärp er!

Postad 29 October 2007 - 18:03

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
jag trodde senaste inläggen båda parter höll sig inom gränserna, synd de försvann. Vet inte hur nedtonad man ska vara. Kan hjälpa om moderator förklarar. Bäst vore om moderator tog bort det olämpliga i dolda inläggen om tråden ska fortsätta. Svårt att undvika personal-politik i detta fall, men det kan ni ta bort då och återinsätta. Kan inte vara mycket fel. :)

Redigerat av toler, 29 October 2007 - 21:13.

Postad 30 October 2007 - 11:52

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Censuren på detta forum är i många fall värre än kinas internetcensur.
Tyckte mig skriva sakligt, inte anklagande utan utläggande och definitivt inte några personpåhopp...

Postad 30 October 2007 - 15:04

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
synd med så mycket text som försvann - hela bertilsson mm. HAr anstängt mig att få fram vad jag menar ... vilket var att personalens försyndelse mot pokerstar är det relevanta att diskutera - eftersom onoffs agerande är mer relevant än en missanpassad persons utbrott på onoff.

Tycker alltså att arbetsgivaren borde få mer möjlighet att få personalen att bete sig så att vinsten maximeras. Kunden ska stå i centrum - inte personalens nycker.

Snälla moderator Jensen - kan du PMa mig det jag skrev (exklusive det jag inte får skriva) - så jag/vi kan bygga vidare. Vi måste kunna diskutera hur man får bete sig i affär - utifrån trådens exempel - som självklart ska ses som en hypotes om vad som hänt.

KOMMENTERAR kort spacebot igen:

1.Personalens arbete är att tillhanadahålla rimlig service, och uppfylla de åtaganden man har till kund i ett serviceärende
T: Absolut.
2.Gör man fel ber man om ursäkt och erbjuder ev. kompensation. Inget krav men en fin gest till en bra kund.
T: Pokerstar var en sån kund. Behövde han datorn för att spela poker?
3.Blir man utsatt för hot, skall personalen försöka lugnt dra sig tillbaka och omedelbart larma butikens/centrets väktare/och ringa polis.
T: Hot och hot - det borde vara upp till chef och personalen. Sånna hot sätts aldrig i verket - eller så är det en galning som inte går skydda sig från. Eller så är det tama hot. Man behöver inte skapa dålig uppmärksamhet för affären genom att få in polis som ger obehaglig stämning. Jag skulle ogilla en affär som tar dit polis utan att det behövs. Utgångspunkten borde vara att polis ska undvikas.
Vid varje hot som personalen uppfattar som "skarpt, på riktigt" skall alltid en polisanmälan göras
T: Håller med - om hotet analyseras först. Räcker inte med en känsla för stunden.
Butiken portar därefter den som hotat personalen
T: Tycker man ska försöka lösa det med den som blivit kränkt. En portning ökar kränkningen och risken. Förlikning bör ske - t.ex. 10% rabatt. Så dödar man ett missförhållande och det är det värt.
Den som blivit hotad får ev. trygghetslarm att ha i fickan.
T: Sånt kan förstärka rädslan att det behövs. Ger oxå en falsk trygghet. Ska användas som sista åtgärd.

Postad 30 October 2007 - 15:34

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
klart att det skall ligga analys bakom beslut. När vissa beslut tas gör man polisanmälan för att stödja ev juridisk process.

Oavsett så syns inte pokerstar till längre -> Senast sedd: 10th October 2007 - 12:28 .

Postad 30 October 2007 - 16:58

Unregistered56e968a9
  • Unregistered56e968a9
  • Beroende

• 1431 inlägg
  • 0
Toler: Du är fortfarande inne på att en skrikande och (tomt) hotande kund skall ha rabatt och kompensation, det skapar ett samhälle där folk kommer stå och skrika på stackars sommarvikarier på 7/11 bara för att de är vana att få kompensation så fort man höjer rösten lite. Förkastligt om du frågar mig.

Postad 30 October 2007 - 17:51

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Tråkit att spacebot är så sugen på att göra polisanmälan - det är ju allvarlig sak och ska bara göra vid allvarliga hot. Pokerstars hot kan inte ses som allvarligt, det finns alltid en liten risk och den får man leva med. Så ursäkta spacebot men jag är tveksam du jobbar för näringsidkare - detta låter som Facket.

Ibland kan det vara bra att kompensera en kund som missförstått - för ros skull.
Den kund som missköter sig ska inte ha nåt - men det går ju att prata ändå istället för hårda åtgärder.
I Pokerfallet var det personalen som misskött - och hade pokerstar fått kompensation så skulle han fortsatt vara kund. Anser det är för mycker prestige i sånt här å för mycke fack-dalt.

Mina långa förklaringar kring detta har jag skrivit MEN moderator tyckte väl det var kränkande för någon stor grupp som ska daltas med.

Postad 30 October 2007 - 18:25

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0

Tråkit att spacebot är så sugen på att göra polisanmälan - det är ju allvarlig sak och ska bara göra vid allvarliga hot.

Jag har inte sagt att man skall göra en polisanmälan i detta fall -läs igen i mina inlägg-utan att i vissa fall gör butiken en polisanmälan som stöd till ev. juridisk process. Det kan vara ett alternativ som är nödvändigt beroende på hur allvarligt hotet är.

Folk som får spel, gapar skriker och mordhotar medmänniskor eller personal är knappast en bra kund. Inte heller en önskvärd kund. Garanterat ingen som får kompensation som goodwill gest eller för den delen rabatt. Och definitivt ett arbetsmiljöproblem. Ser ingen anledning att göra affärer med sådana människor.

tråden heter "Varning för ONOFF butiken i Kista galleria". EN alternativ rubrik kan vara " När du skriker, hotar med skadegörelse, mord får du ingen rabatt och dåligt bemötande". Fast det vet ju dom flesta av oss redan. Hoppas jag.

Postad 30 October 2007 - 18:37

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Den springande punkten är att det är ingen i tråden som med kraft värnar pokerstars rättigheter.

jag skrev: "I Pokerfallet var det personalen som misskött - och hade pokerstar fått kompensation så skulle han fortsatt vara kund. Anser det är för mycke prestige i sånt här å för mycke fack-dalt."

Råder ingen tvekan om att personalen gjort riktigt fel här; och när de som skriver bara hackar på det stackars offret (som kanske har ADHD); så är det min etiska plikt att försvara. Trådrubriken är rätt - och personalen i Kista borde be om ursäkt mm så saken lämnar bakom sig. Tråkigt du är personalutbildare med sån begränsad syn på empati och ansvar. Kan lova dig jag skulle slå hål på dina åtgärder om jag fick vara med på dina upplysta möten för den lättpåverkade personal. Det är ditt jobb å dina väljare antar jag

Postad 05 November 2007 - 00:10

Unregistered44e46df5
  • Unregistered44e46df5
  • Beroende

• 1253 inlägg
  • 0
Jag kan bara hålla med många tidigare talare. Jag förstår inte hur någon som skriker, hotar eller är otrevlig tror de skall få kompensation eller mer hjälp. Oavsett vad som har hänt tidigare eller vad som är rätt eller fel.

Sedan vet jag inte varför Toler nämner facket, väljare osv ibland, det har ju inget med detta att göra.

Postad 05 November 2007 - 20:11

toler
  • toler
  • Veteran

• 1548 inlägg
  • 0
Detta är inte forum att trycka ner den som har konstiga åsikter - utan vi ska argumentera på hög nivå. I denna tråd så sker mest taskiga kommentarer mot pokerstar. Alltså vill jag balansera debatten, jag tycker pokerstar reagerade på att bli illa behandlad. Han överreagerade visst, men vad gjorde personalen då??? Vi diskuterar inte personalens beteende, dessutom har zombimoderator jensen dolt den stora debatten. Värdet i tråden finns att diskutera hur personal beter sig.

Att spacebot verkar vara facklig representant som värnar lågutbildad personal som ger sig på kunder - gör att han valflörtar med personlen. Detta är hur jag upfattar honom. Även om ni inte vill diskutera elak personal - så ska ni inte vänta er att ni kan attackera offret utan mothugg. jag ä här. Några hot om våld har inte uttalats - bara mot saker.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.