Godafton kära kamrater.
Robs ifrån erepublik här (Mitt ingame namn och inte användaren här på sidan som jag upptäckte när jag skulle regga mig)
Jag blev medlem här för att rekrytera lite folk till E-Sverige/E-Sweden.
Spelet är ett underhållande Webbläsarspel, som är det enda spelet som ser ut såhär ute på internet. Alltså är det helt unikt och liknar inte spel som Travian, Thecrims och inte ens Gladiatus.
Spelet handlar om cirka 98% politik.
Jag tänkte göra några punkter om vad kan man göra i spelet, för att få en enklad syn, och mer om den punkten kommer nedan. Det finns alltså inga bots i spelet etc. Företag, partier osv styrs av vanliga spelare, spelarna och Admin.
Detta finns;
*Jobba för ett företag och få lön
*Skapa ett företag (40guld)
*Gå med i ett parti
*Skapa parti (40guld)
*Skapa tidning
*Läsa tidningsartiklar
*Gå med i militären
*Kriga
*Köpa saker (Mat, hus, Sjukhus, Gifts, Vapen och flyttbiljetter för att flytta till en annan region eller land)
Jobba för ett företag och få lön.Företag drivs av vanliga spelare, som köpt sitt för 40guld. De anställer dig, du får en dagslön beroende på erfarenhet inom området. Du hjälper företaget att producera varor som företaget sedan säljer till folket.
Skapa företagAtt skapa företag kan ibland vara riktigt bra att få upp sin ekonomi med. Men inte alla företag har klarat att hålla sig i plus fronten och går ofta minus, Mat företagen går det oftast riktigt illa för. Företag kostar 40 guld.
Gå med i ett partiGår du med i ett parti stödjer du partiet att komma upp till runda bordet (E-Sveriges regering), du stödjer dem även att få partiet att bli mäktigast och få en president från partiet du vill ska styra E-Sverige. Party-President för ett parti röstas fram, likaså Presidenten som styr landet.
Skapa partiAtt skapa ett parti är det mycket viktigt vad det är man sysslar med, Vi har redan fått nog med ett parti som har ratten bakom ryggen och noll koll på vilket håll det svänger åt. Parti kostar 40 guld att skapa.
Skapa tidningAtt skapa en tidning kan vara riktigt bra att få ut sitt budskapet, bara man inte spammar och kopierar saker från andra tidningar och skriver tillmestadels om Erepublik så håller spelarna sig glada. Tidning är gratis att skapa.
Resten av punkterna är nog inte så svåra att lista ut.
Eftersom spelet kräver invites att börja, då spelet är en Beta-Version (Version 1.0 kommer komma snart) Så är det hyffsat lätt att tjäna guld, en invite = 5 guld. Men du har inte hur många invites som helst, Admin delar ut till alla spelare när det kan behövas. Jag har 6 invites.
Jag vill även tipsa lite folk om mitt parti PAJ, vilket jag själv anser är bra för nybörjare på spelet. Party Missionen bestämms tilsammans med medlemmarna för att få ett så bra sverige som möjligt (Partiet har inga medlemmar ännu förutom jag som skapat det. Folk är gamla spelare som sökt sin trygghet i partier som redan finns, då mitt parti är någon vecka gammalt).
Skicka ett PM till mig att ni vill börja tillsammans med er Email, Inviten kommer nämligen till er Email där ni får en länk att regristrera er med.
Vad väntar ni på, släng iväg ett PM till mig och hjälp Sveriges ekonomi, politik och arme!
(Skulle vara bra om de medlemmar som får invites av mig, som har 2 invites som hel nya spelare skickar iväg dessa till andra spelare på forumet, så vi kan få ett litet omlopp, så att tråden inte dör ut eftersom att invitsen har stannat.
Eftersom jag gjorde nydligen en tråd om det som står här i inlägget så vill jag bara påpeka att trådrubriken borde stryka Norge, Sverige och Norge har nämligen en allians med varandra utöver ett kontrakt. Vill även notera snabbt att vi har tagit över Danmark och nästan hela tyskland, vi gav tillbaka dem 3 regioner utöver ett kontrakt.
Redigerat av Xitoz, 09 June 2008 - 16:10.