1.jpg 37.34K
0 Antal nerladdningarFinal Fantasy XIII
DKS3713 Trailer
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 March 2010 - 20:28.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Final Fantasy XIII (PS3)
Startad av
Unregisteredf64a5233
, Jan 25 2008 19:10
518 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 25 January 2008 - 19:10
1.jpg 37.34K
0 Antal nerladdningarFinal Fantasy XIII DKS3713 Trailer Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 March 2010 - 20:28. Postad 25 January 2008 - 20:28
Fyfan vad lycklig jag är som köpt en PS3 idag..Nu är det bara att börja räkna dagarna till FF XIII
Postad 25 January 2008 - 20:31 Kan du räkna så långt? Postad 26 January 2008 - 00:01 Håller med... klart man kan räkna dagarna, fast då känns det väldigt långt fram i tiden. Men vi får se det positiva i det hela, spelet kommer att äga Postad 26 January 2008 - 07:02
En av världens bästa spel serie. Det kommer bli en lång väntan. Men jag fattar fortfarande inte vad som skiljer dom åt och varför dom släpper 2 spel med nästan samma namn. Snacka om förvirring.
Redigerat av New Player, 26 January 2008 - 07:04. Postad 26 January 2008 - 07:56
Det man har väntat på dags att köpa sig en ps3 då.
Äntligen kan frugan inte klaga på en FF fantast som hon är Postad 26 January 2008 - 10:32
Jag har aldirg spelat ett enda spel i FF serien. Någon som har lust att berätta tjusningen i korthet? Jag har spelat en del ropg, som baldurs gate, oblivion etc. Vad är det som gör detta så speciellt?
Postad 26 January 2008 - 11:54
Alltså FF spelen är ju kända för att de är så otroligt snyggt gjorda, här snackar vi ögongodis för hela slanten!! Postad 26 January 2008 - 12:12
Det skadar inte att de är välgjorda i övrigt och oftast har en grym story med häftiga karaktärer heller.
Postad 26 January 2008 - 13:15
FF-spelen är ju också hyffsat enkla att sätta sig in i för en som inte har så stor koll på rpg's. Skulle nog vilja påstå att det är lite som ett arkad-rpg. Jag pallar inte att sätta mig in i spel som Baldurs Gate och Neverwinter Nights, en miljon olika regler och annat tjafs som man måste hålla reda på. I FF går man upp i lvl, köper ett nytt vapen och bättre magi, sen är man redo att döda nästa boss ungefär
Som Zoiler sa så brukar det ju även vara en bra story som gör att man vill fortsätta spela för den sakens skull. Postad 26 January 2008 - 13:28
Jag älskade verkligen FF7 till Playstation (det enda FF spelet jag spelat).Nu vet jag inte hur jag skulle gilla det då FF alltid har nya karaktärer och siffran som kommer efter ``Final Fantasy`` gör mig förvirrad.
Postad 26 January 2008 - 15:13
En annan av Final Fantasy's starka punkter är musiken. Många kanske inte tycker att det är det viktigaste och det är heller inte det första jag brukar tänka på vid inköp av spel, men efter att ha spelat igenom ett antal FF-spel så blir jag övernostalgisk om jag hör nån gammal FF-låt.
De är oftast en blandning av väldigt storslagna/episka låtar samt väldigt lekfulla/glada låtar. De sätter ett fantastiskt "mood" enligt mig och det är svårt att hitta nåt spel som jag kopplar samman med musik så som jag gör med Final Fantasy spel. Redigerat av Unregistered5f833d6c, 26 January 2008 - 15:14. Postad 26 January 2008 - 22:04
Final Fantasy är den största anledningen till att jag köpte en ps3. Haft den sen realese men det har varit så tyst runt detta spelet och ingen verkar veta när det kommer.
Postad 27 January 2008 - 06:33
Dom bästa FF spelen hittils är 3,7,9 om det inte nån som spelat dessa innan har man många goa spel timmar framför sig.
Postad 27 January 2008 - 08:40
aaaaah vill ha!!!
Har börat spela igenom 7,9,10,12 en gång till nu bara medans jag väntar Postad 27 January 2008 - 10:19 heh, varför då? (även om det är motsägelsefullt att det finns flera "final" iofs Viktiga titlar, PS3s livlina i japan lixom, undra hur länge de dröjjer... Postad 27 January 2008 - 14:29
Lyssnade precis klart på 1UP Yours och enligt Shane Bettenhausen så har Tetsuya Nomura sagt att ett demo av FF13 bör komma under 2008 och då i Japan. Release först Q3/Q4 2009?
Postad 27 January 2008 - 14:31
Tveksamt om det kommer i år. 2009 verkar mer troligt med tanke på att det ska komma till Japan först och sen tar lokaliseringen flera månader.
Postad 27 January 2008 - 17:03
Det som kan rädda PS3 i Japan är väl om Square Enix utannonserar ett Dragon Quest-spel för burken.
Dessa spel blir säkert globala storsäljare dock. Hoppas att de lever upp till förväntingarna. Postad 10 February 2008 - 14:54
SE pratar om sin White Engine (förmodligen) på GDC, med lite tur får vi se lite realtidsmaterial också.
Postad 11 February 2008 - 06:52
mmmmmmums, detta ska bli redigt skoj att spela, tyvärr så verkar det ju dröja lång tid men den som väntar på något gott väntar tydligen aldrig för länge.
Postad 11 February 2008 - 11:36
Längtar verkligen efter FFXIII. Tror dock inte att man ska tolka den långa tiden innan det släpps som något negativt när det gäller dessa spel =)
Postad 11 April 2008 - 13:50
Om ni vill spela ett bra Final Fantasy spel i väntan på det nya så kan jag rekomendera Final Fantasy 2 till SNES, ett grymt spel. Del 7 är annars min favorit.
Postad 11 April 2008 - 16:02
Off topic. Själv la man ner cod4 till förmån för FF VII, 3 gången ja kör igenom det, har spelat snart 50 timmar nu, guld chocobo kotr o hela skiten nu o fy f a n vilket otroligt bra spel! Har 12:an som ligger o väntar, har inte spelat det ännu... hoppas ja inte blir besviken på det! Postad 08 May 2008 - 19:16
Postad 14 July 2008 - 22:38
Sjukt klantigt av SONY att tillåta ännu en titel att hoppa över till 360. Fattar man inte att exklusiva titlar hjälper ens konsol?
Sen hoppas jag verkligen att man inte trycker ner FF13 i 8GB utrymme bara för att 360 inte klarar av mer.. Less på att plågas av bl a dåligt ljud i flerplatformsspel. Älskar pcm. More please more. Postad 14 July 2008 - 22:52
Vadå tillåta. Sist jag kollade så ägde inte Sony Square-Enix. SE gör som de vill. De tycker uppenbarligen att det är för stor risk att endast släppa till PS3 då den sålt för dåligt. Det handlar om pengar. Nästa generation av konsoller tror jag endast MS, Nintendo och Sony kommer göra exklusiva titlar. Finns ingen mening för 3:E partare att göra det. De förlorar bara pengar på det. 1 skiva? Det blir nog 4 som Lost Odyssey Redigerat av Unregistereddc471864, 14 July 2008 - 22:52. Postad 14 July 2008 - 22:53
Sony är väl iofs en av ägarna i Square Enix. Uppenbarligen så äger de inte nog med inflytande för att få saker dit de vill.
Postad 14 July 2008 - 22:59
Sen när var Sony en del av ägarna? Aldrig hört talas om detta. Att Square bryter "kontrakt" med Sony är inget konstigare än när dom bröt med Nintendo och gick från N64 till PS 1997. Postad 14 July 2008 - 23:08 Äh, klart det finns. Finns massa exklusiva idag. Aldrig hört talas om att Sony äger något i SE heller faktiskt. Postad 14 July 2008 - 23:12 Ja precis, och om SONY hade gjort som Microsoft (i fallet med GTA IV och Fallout) och erbjudit pengar till SE för exklusivitet, så hade dom inte tillåtit SE att släppa titeln på 360. Jag är helt säker på att du förstår vad jag menade. Som du själv sa, "Det handlar om pengar." Postad 14 July 2008 - 23:22
De kanske erbjöd pengar men inte tillräckligt.
I GTAs fall var det nog samma sak, Sony som inte bjöd nog med pengar. Aldrig att Rockstar skulle släppa enbart till PS3. Med facit i hand ser man hur mycket de missat om de inte släppt på 360. Det är ju ett privilegum att få släppa på 360, en fördel. Inget MS ska behöva betala för. Bara för DLC. Postad 15 July 2008 - 02:20
Sonys del i SE: http://www.square-en...ck/stockholder/
Postad 15 July 2008 - 09:20
Ärligt talat...aldrig fattat varför folk hetsar upp sig över att ett spel kommer till flera plattformar... Är väl enbart bra om speltillverkarna kan få in mer stålar för spelen dom gör så att dom kan producera ännu bättre spel?
Den summa dom får från Sony eller MS för att hålla spelet exklusivt ett tag går knappast att jämföra med vad dom tjänar på att släppa det till flera plattformar. Vad jag har förstått så har dessutom SE haft lite taskigt kassaflöde vissa perioder så dom kan nog behöva alla dollars dom kan få. Sen visst...även jag tycker att det känns lite knepigt att Final Fantasy hoppar över till MS skutan men that´s life I guess.... Hoppas spelet blir bra och att det inte blir fördröjt pga att det ska ut på 360 med... Redigerat av Cragganmorax, 15 July 2008 - 09:20. Postad 15 July 2008 - 09:33
Det man kan hetsa upp sig över är väl det fakta att SONY förlorar exklusiva titlar medans MS behåller sina... Annars tror jag också på den utvecklingen att det bara blir 1st party som kommer lansera exklusiva titlar till konsollerna, det kostar ju bara mer och mer att göra moderna spel så utvecklarna kommer nog att vilja ha full kostnadstäckning. Frågan blir bara i slutändan, varför flera konsoller?
Postad 02 August 2008 - 13:10
Lite info från SE-party.
NEWS - The 3rd Birthday will be on the PSP as well. Nomura's team will be working on it. FUCK YES! - The Dissidia special download contents at the event is a Dissidia PSP Custom Theme. - KINGDOM HEARTS coded (mobile) has a release window of Winter 2008. - The FFXIII demo will be included in FFVIIACC, as will trailers for VersusXIII and AgitoXIII: - There will also be a FFVIIACC PS3 bundle. The release will be in March 2009. - FF AgitoXIII will also be released on the PSP, no release window. The 3rd Birthday PSP will be out in 2009. - FF VersusXIII's trailer says "Playstation3 only Worldwide". - Dissidia PSP bundle confirmed. Release date will be in Dec 2008. - KH DS is "this winter" without the 2008, so maybe early 2009. - KH PSP is 2009. - VersusXIII with have a fashion collaboration with the ROEN fashion branding. The characters in the game will all be wearing ROEN fashion designs. Expensive taste! Trailer news: - Apparently Exdeath, Golbez, Kefka and Sephiroth are all part of the new Dissidia trailer - The No.14 in KH DS is called Shion (Xion?) and looks like Kairi. - Aqua in KH PSP is apparently voiced by Megumi Toyoguchi.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 02 August 2008 - 13:30. Postad 02 August 2008 - 13:53
Det speciella är oftast hur de olika karaktärerna fungerar ihop. Alltså på det sociala och känslomässiga planet. Det berättas hela tiden en historia och den avancerar i takt med hur långt in i spelet du kommer (självklart Sedan är ju FF-serien känd för att pressa grafiken på maskinen så hårt det går. Det är ett RPG, men man satsar inte så mycket på att sätta ut poäng. Oftast är det en annan mekanik som styr, som t.ex. att man kombinerar utrustning eller använder en viss sak mycket. Skillnaden är stor gentemot baldurs gate och oblivion, där historien är mer styrd av vem du pratar med, osv. Men man ska spela FF för att de har en historia och känsla som är bäst i världen!
Inte bara ögongodes, men mycket ändå! Postad 02 August 2008 - 22:05
För de som gillar det här så är det ju en trevlig nyhet att en spelbar demo följer med när man köper Final Fantasy VII Advent Children på Blu-ray. Haken är att det nog kommer ta lite tid innan vi får chansen att prova det. Släpps tidigast den 9:e mars i Japan....men om discen är reg.fri och man kan japanska så kan det ju vara intressant.
allt enligt: www.britishgaming.co.uk Postad 19 August 2008 - 09:55
Från Famitsu;
- The FFXIII demo disc included with FFVIIACC will be a PS3 disc, it's not on a standard blu-ray movie disc. This is good news for people with Euro PS3s, since it'll probably mean the demo will work even if the movie is region locked. - There're 3 realtime screens of Agito XIII from the trailer, including a screen of Odin. - 3 pages worth of FFXIII screens and stuff, about 20 screens. There are realtime screens too apparently. - The FFXIII demo will be from the opening part of the game, and will be longer than FFVIIAC (longer than 90mins? - 4 pages on Versus, about 10 screens all realtime. - The world in Versus XIII worships a Shinigami and the Shinigami is designed by Amano - The cars and clothing seen in the trailers so far will probably change in design for the final game - The morale of the team is really high! OMG AGITO XIII: - They moved it to the PSP because they couldn't wait for cellphones to get more advanced lolz - The battle will be heavy on action but still sort of turn based. It will use an advanced version of Crisis Core's high speed ATB system. - Crisis Core was 1 player, but this time there will be multiple characters in the party. - Right now it supports Infrastructure multiplayer for up to 3 players. - Summons are part of the character growth system, and can also be controlled by players after summoning. - The game will support both Ad-hoc and Infrastructure. Edit (updates/clarifications): - FFXIII will definitely have a party battle system, where you control each character as they switch turns, like in a normal FF. It will not be like FFXII. - FFXIII's story is being written such that every single of the main characters will feel like protagonists, instead of just supporting characters. - At the top of the building where the prince and the heroine of Versus meet, there is a painting. That painting is the Shinigami that is worshipped in the world, and the painting of it in the game itself, is drawn by Amano. - The name of the prince and the heroine in Versus will be revealed at TGS. Verkar som demot ligger på en egen PS3-skiva, så oavsett region på filmen så går demot att köra. (Om man kan japps) Postad 27 August 2008 - 07:46
Såg ju ut som såna Killzonesoldater på den ena bilden
Gud vad jag längtar efter det här spelet/spelen. Eller något annat bra RPG. Postad 27 August 2008 - 21:34
Längtar nåt så otroligt. Har en känsla att jag inte kommer bli besviken, men man vet ju aldrig efter XII som jag faktiskt blev lite besviken på. På tok för enkelt och kort för min smak.
Jag var lite orolig att 13 skulle bli överhypat och ändrat jämfört med de andra spelet, men när jag ser bilderna här över får jag en sanslöst skönt FF känsla! Postad 28 August 2008 - 10:45
Är på intet sätt insatt i detta, men jag läste just på PS3bloggen.se (de länkade från kotaku) att FFXIII inte skulle komma till 360 i japan, utan bara europa och USA. Eftersom spelet görs i japan först, och översätts senare, så innebär väl det att spelet utvecklas på PS3 och portas sen till 360? Inte tvärtom som har varit fallet med de flesta multiplattformspelen.
Länk till nyheten: Inget FFXIII till 360 Japan Postad 28 August 2008 - 11:50
skulle bli samtidig release på ps3/xbox360 i US/EU så man lär väl märka :> 2 olika team som jobbar på det osv 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |