X-Men Origins: Wolverine (DVD+DC) (2-Disc)
(Filmer)
|
1
|
(27)
|
Inga priser | |
X-Men Origins: Wolverine (Blu-ray)
(Filmer)
|
4
|
(54)
|
194:- | |
X-Men Origins: Wolverine - Ultimate Edition (US) (Blu-ray)
(Filmer)
|
2
|
(11)
|
Inga priser | |
X-Men - Ultimate Collection (8-Disc) (DVD)
(Filmer)
|
3
|
(1)
|
Inga priser | |
X-Men Origins: Wolverine (US) (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 12 May 2008 - 16:58
Postad 12 May 2008 - 17:40
Hitta även: X-men Origins: Magneto , kommer också ut 2009.
Redigerat av Unregistered28641812, 12 May 2008 - 17:42.
Postad 12 May 2008 - 19:34
Detta gör att jag med glädje ser fram emot detta.
Tilläggas kan ju att jag gillar Wolverine mest i x-men filmerna som varit.
*edit
Undrar om det var detta nummer...hmmm...det är väl fan att man slängt alla gamla marveltidningar man hade katalogiserat i pärmar med söta plastfickor.
Redigerat av Bizhop, 12 May 2008 - 19:53.
Postad 12 May 2008 - 20:55
Postad 12 May 2008 - 22:17
Det här blir nog bra....X-Men filmerna är ju helt klart det bästa "seriefilmerna" i min mening
Håller med, jag gråter fortfarande blod att de castade Ben Affleck som Matt Murdock i Daredevil
Redigerat av Unregistered8147b14e, 12 May 2008 - 22:17.
Postad 13 May 2008 - 08:38
Håller med, jag gråter fortfarande blod att de castade Ben Affleck som Matt Murdock i Daredevil
Ja, vad tänkte dem ?
Nåja, jag tycker det skall bli kul med nya Xmen rullar om Wolverine och Magneto
Postad 13 May 2008 - 18:43
Haha joo den var inte mkt att hänga i granen den
Postad 15 May 2008 - 12:10
En av de få filmer där jag uppskattat BAffleck.
Postad 15 May 2008 - 13:24
Wolverine var ju den stora favoriten när man plöjde Marvel för hundra år sen...hade framförallt ett magasin som jag favoriserade, kommer inte ihåg vad det hette men det var med Kitty Pride, ouch ,och utspelades en del iJapan vill jag ha för mig,,,det krattades stengångar och det var möten mellan stora samurajer och det var en herrejösses massa hårpåbröstet situationer som man som tonåring jublade högt åt.
*edit
Undrar om det var detta nummer...hmmm...det är väl fan att man slängt alla gamla marveltidningar man hade katalogiserat i pärmar med söta plastfickor.
Har den tidningen kvar någonstans bland alla andra på vinden. Ett riktigt fett nummer var det, gillade det skarpt.
För övrigt är jag hur peppad som helst på filmen, mitt nick kanske avslöjar mig lite
Postad 16 May 2008 - 22:52
Ja, de var ju ganska ofta i Japan med Wolverine. Inte direkt mina favorittidningar dock. Men som karaktär är han grym och Hugh Jackman passar rollen urbra.hade framförallt ett magasin som jag favoriserade, kommer inte ihåg vad det hette men det var med Kitty Pride, ouch ,och utspelades en del iJapan vill jag ha för mig,,,det krattades stengångar och det var möten mellan stora samurajer och det var en herrejösses massa hårpåbröstet situationer som man som tonåring jublade högt åt.
Vad gäller X-men som film så finns det en DEL hål i de filmerna mot tidningarna så man blir nästan generad men de var helt ok om man bortser från det. Grym musik framförallt.
Ah, hade inte läst rollistan tidigare. Deadpool! OMG! Silver Fox är med så hon blir kärleksintresset. Sabretooth är givetvis ett måste. Även Gambit ska bli coolt att se.
Postad 29 July 2008 - 10:42
Jädra skrikande hela tiden.Trailer för filmen här.
Dock är det en cam ifrån ComicCon, men det är alltid nått iaf.
//Chrono
Postad 06 August 2008 - 13:21
Wolverine var ju den stora favoriten när man plöjde Marvel för hundra år sen...hade framförallt ett magasin som jag favoriserade, kommer inte ihåg vad det hette men det var med Kitty Pride, ouch ,och utspelades en del iJapan vill jag ha för mig,,,det krattades stengångar och det var möten mellan stora samurajer och det var en herrejösses massa hårpåbröstet situationer som man som tonåring jublade högt åt.
*edit
Var och letade lite på vindan och här är då det numret jag tänkte på. Ursäkta den skakige fotografen
[attachment=56188:DSC00307.JPG]
Postad 06 August 2008 - 21:50
Gambit
jag måste vara för gammal, för Gambit fanns då inte med i de "gamla" X-men som jag läste... Då var det colossus som kastade runt nightcrawler och wolwerin, cyclops, storm osv.
Postad 06 August 2008 - 22:46
*syftar ju givetvis på att wolverine var så duktig å hittade tidningen, för att förtydliga det tydliga.
Redigerat av Bizhop, 06 August 2008 - 22:48.
Postad 07 August 2008 - 14:53
Nä, han kommer lite senare. Peter, Kurt, Logan, Ororo, Kitty, mfl är andra generationen X-men. Originalteamet är Iceman, Cyclops, Marvel Girl, Beast och Angel.jag måste vara för gammal, för Gambit fanns då inte med i de "gamla" X-men som jag läste... Då var det colossus som kastade runt nightcrawler och wolwerin, cyclops, storm osv.
Gambit kommer in som en loner efter att han hjälpt Storm under den tid då hon blev föryngrad till ett barn (typ 12-13 år). Båda är tjuvar så det passade perfekt. Det naturliga steget för honom efter det är att gå med i X-men.
Ännu längre efter det kommer tidsresenären Bishop som bl a anklagar Gambit för att han ska förråda X-men i framtiden. Är det därifrån du tagit ditt namn Bizhop?
Dock, Ordeith, så kastade Collossus wolverine i deras legendariska fastball special. Nightcrawler kastades väl inte så mycket iom att han kan teleportera
Postad 07 August 2008 - 18:28
Nope, faktiskt första gången jag hör talas om honom :S ledsen för det...Är det därifrån du tagit ditt namn Bizhop?
Hade jag tagit en superhjältes namn, efter uppskattning från min sida, så hade det nog blivit Wolverine (upptaget
Efter honom så skulle det nog blivit Punisher, avskyr hur dom massakerar filmerna om denna jättemanliga karaktär.
Det påminner mig om en av serierna som kom om honom...10-12 nummer, var alltid med någon samuraj? efter avsnittet med Punisher.
Jag avskyr att ha fyllt 30, mitt minne sviker mig!! för det måste ju bero på åldern.
Sorry för OT men nu kom jag på att ett sönderläst kapitel i hans historia är, tror det är ett dubbelavsnitt, när han hamnar på Alcatraz och....Ja om det nu var Alcatraz, fängelse var det iaf.....tror jag....LOL jag måste slagit huvudet i något.
Postad 08 August 2008 - 06:01
Nä, han kommer lite senare. Peter, Kurt, Logan, Ororo, Kitty, mfl är andra generationen X-men. Originalteamet är Iceman, Cyclops, Marvel Girl, Beast och Angel.
Gambit kommer in som en loner efter att han hjälpt Storm under den tid då hon blev föryngrad till ett barn (typ 12-13 år). Båda är tjuvar så det passade perfekt. Det naturliga steget för honom efter det är att gå med i X-men.
Ännu längre efter det kommer tidsresenären Bishop som bl a anklagar Gambit för att han ska förråda X-men i framtiden. Är det därifrån du tagit ditt namn Bizhop?
Dock, Ordeith, så kastade Collossus wolverine i deras legendariska fastball special. Nightcrawler kastades väl inte så mycket iom att han kan teleportera
Nja, andra generationen vet jag inte. Efter originaluppsättningen kom Havok och Polaris och en del kortvariga medlemmar som Changeling och Mimic. Strax innan Wolverine, Banshee och de andra kom med var ett andra gäng med Vulcan (bror till havok och Cyclops), Darwin, Petra och Sway iväg till Krakoa för att befria den tidigare uppsättningen.
Postad 08 August 2008 - 18:01
Xavier kallar det laget för den andra generationen. Skulle också definitivt kalla dem andra riktiga generationen.Nja, andra generationen vet jag inte.
De andra är inte ett lag i dess rätta mening och ytterst temporära/fluktuerande. Man kan ju inte kalla 2-3 personer som tillkommer till ett lag en kortare period för en ny generation, utan en ny generation är ju typ när de introducerar en komplett grupp såsom the New Mutants.
*Ahem*Vulcan (bror till havok och Cyclops), Darwin, Petra och Sway iväg till Krakoa för att befria den tidigare uppsättningen.
Jag har inte kommit dit än (
Postad 08 August 2008 - 22:43
ah! jag blandar ihop det med en annan... I några serietidningar så kastade Colossus iväg kitty, hon kunde ju bli o-materiell och gå genom väggar och dylikt, så det var ju smidigt att kasta henne så fasade hon igenom en vägg innan hon blev "solid" och slog skurkarna... eller nått.. det var ett par år sedan som sagt, heh
EDIT:
Förresten så kommer jag ihåg en ruskigt bra serie av x-men som handlade helt om wolverin där han kämpade för att rädda sin älskade "charlie", som jobbade som nån slags hemlig agent (som är en tjej, mind you!), men då hon hade gjort sig ovän med alla världens spionorganisationer så orkade hon inte fly längre och fick logan att SNIKT-a henne i magen...
Mycket gripande avsnitt och jag undrar om någon kommer ihåg eller känner igen den tidningen, om det var x-men serietidningen eller ett gästspel i nån annan tidning, skulle gärna läsa den igen.
EDIT2... Undrar om det inte var ett gästspel i spindelmannen eller nått sådant.. eller så blandar jag ihop det igen... ÄEH... man blir senil när man fyllt 30!
Redigerat av Unregistered8147b14e, 08 August 2008 - 22:51.
Postad 09 August 2008 - 01:35
Xavier kallar det laget för den andra generationen. Skulle också definitivt kalla dem andra riktiga generationen.
De andra är inte ett lag i dess rätta mening och ytterst temporära/fluktuerande. Man kan ju inte kalla 2-3 personer som tillkommer till ett lag en kortare period för en ny generation, utan en ny generation är ju typ när de introducerar en komplett grupp såsom the New Mutants.
*Ahem*
Jag har inte kommit dit än () och jag ogillar Retcons
Gillar man inte retcons så kan man knappt läsa någon superhjälteserie i dagens läge. Fast retcons i serievärlden går tillbaks till 30-40-talet åtminstone. Sen kan jag tycka att retcons och den eviga cykeln med folk som dör och kommer tillbaks är genrens två största problem. (Jag har nyligen läst genom det där andra serieuniversumets tre retcon/reboot/allmänt messiga crap, Crisis, Zero Hour, Infinite Crisis så jag har verkligen sett hur man kan ställa till det för sig.)
Det blir ju som det blir när redaktörerna inte är så brydda i kontinuitet och låter författarna leka runt för att hålla dem nöjda. Just Deadly Genesis tyckte jag var en intressant story dock och är inte så retconnig som en del annat som hänt. Jag antar att du köper de svenska numren om du inte kommit fram dit.
Ordeith: Om det är den jag tror så var det i ett nummer av Spindelmannen där de bägge var i Berlin. Har tyvärr inte mina svenska nummer lättillgängliga men jag kan kolla upp det i helgen. Originalet var Spider-Man vs Wolverine:
http://www.spiderfan.../wolverine.html
Postad 09 August 2008 - 09:56
Later and Charlie has killed everyone on her list. She meets Wolverine in a cemetery. She wants him to kill her. She knows she'll get caught eventually and doesn't want to be tortured. As Wolverine goes to kill her, Spidey shows up and the two fight. It's good too. Spidey hits him with everything he's got but to no avail. Wolverine is on top of him they reason they could kill each other - Spidey by snapping his neck. As they stop, though, a helicoper's beam shines down upon them. Spidey is dazzled an as he feels what he thinks is Wolverine's hand on him, he turns and punches ... hard. But it's not Wolverine - it's Charlie.
She's dead.
The security services after her (the helicopter) see she's dead and move on. Spidey and Wolverine go their separate ways. Pete is haunted that he has killed.
AH! ja så var det, trist att jag inte har kvar tidningen, för det var ett ###### bra nummer!
Postad 09 August 2008 - 10:59
Eller ja.. de kan ju vara bra, men något så larvigt som att det ska finnas en tredje summers som INGEN snackat någonting om genom alla avsnitt man hittills läst är bara så otroligt stört så man inte kan göra mycket mer än skaka på huvudet.Gillar man inte retcons så kan man knappt läsa någon superhjälteserie i dagens läge. Fast retcons i serievärlden går tillbaks till 30-40-talet åtminstone.
De Amerikanska. Men jag började läsa x-men comics för kanske först 1.5 år sedan och det tar en viss tid att läsa ikapp från börjanJag antar att du köper de svenska numren om du inte kommit fram dit.
Postad 09 August 2008 - 13:39
Eller ja.. de kan ju vara bra, men något så larvigt som att det ska finnas en tredje summers som INGEN snackat någonting om genom alla avsnitt man hittills läst är bara så otroligt stört så man inte kan göra mycket mer än skaka på huvudet.
De Amerikanska. Men jag började läsa x-men comics för kanske först 1.5 år sedan och det tar en viss tid att läsa ikapp från början
Ah, men då ska du veta att de snackat om den tredje Summersbrodern i många, många år. Det tidigaste jag minns är ett nummer av X-men vol 2 där en av skurkarna avslöjar det för Cyclops från början/mitten av 90-talet (i de amerikanska) och jag tror det var första gången. Vill inte spoila nåt för dig. Det är iaf garanterat inte den dummaste retconnen då den lägger till saker, det finns andra som innebär att man rakt av ignorerar saker som hänt i serien som om de aldrig hänt utan någon förklaring annat än "redaktären har bestämt att det inte gäller".
Nu ska jag ta och sätta mig och läsa genom ungefär det senaste halvårets X-titlar som jag måste läsa ikapp då jag brukar vänta med att läsa storys tills alla delar kommer ut.
Hur läser du ikapp förresten? En titel i taget, eller försöker du passa in Hidden Years och First Class där de kronologiskt passar in?
Postad 09 August 2008 - 17:56
Underligt. Jag är på år 2000 och kommer inte ihåg något (om nu inte Sinister berättade det för honom under deras möte i Alaska). Om de fick reda på informationen tycker man ju att Cyke och Alex borde gjort något för att hitta dem?Det tidigaste jag minns är ett nummer av X-men vol 2 där en av skurkarna avslöjar det för Cyclops från början/mitten av 90-talet (i de amerikanska) och jag tror det var första gången.
En i taget. Visste inte ens om Hidden Years och First ClassHur läser du ikapp förresten? En titel i taget, eller försöker du passa in Hidden Years och First Class där de kronologiskt passar in?
Om vi ska snacka lite Wolverine så gillar jag inte direkt hans standalone serier om inte andra intressanta karaktärer är inblandade. Allt det här med Alpha Flight, Weapon X och de tidigare åren är foggy.. vilket antagligen bara är bra så slipper jag störa mig allt för mycket på misstag de kommer göra i filmen. Som Transformers som jag analyserade sönder.
Hade inte ens läst comics när jag såg första x-men filmen, men när man ser dem efter att ha läst serierna blir det i stort sett samma sak som med Transformers.
Postad 10 August 2008 - 00:00
Underligt. Jag är på år 2000 och kommer inte ihåg något (om nu inte Sinister berättade det för honom under deras möte i Alaska). Om de fick reda på informationen tycker man ju att Cyke och Alex borde gjort något för att hitta dem?
Det var just det mötet. Jag kom inte ihåg exakt hur mycket de letade efter sin 3:e bror, men ett tag var Adam X en av de potentiella kandidaterna.
En i taget. Visste inte ens om Hidden Years och First Class
![]()
Om vi ska snacka lite Wolverine så gillar jag inte direkt hans standalone serier om inte andra intressanta karaktärer är inblandade. Allt det här med Alpha Flight, Weapon X och de tidigare åren är foggy.. vilket antagligen bara är bra så slipper jag störa mig allt för mycket på misstag de kommer göra i filmen. Som Transformers som jag analyserade sönder.
Hade inte ens läst comics när jag såg första x-men filmen, men när man ser dem efter att ha läst serierna blir det i stort sett samma sak som med Transformers.
X-titlarna är väldigt många. First class är en nuvarande serie som utspelar sig i början av deras karriär medans Hidden Years var en kortlivad serie som utspelar sig under den period då originaltidningen körde repriser.
Min favoritperiod av Wolverine-tidningen var perioden där han hade blivit av med sitt adamantiumskelett, annars är den lätt lite träig läsning.
Adaptioner av vad det än är blir ju känsligare ju mer bekant med originalet man är. Jag blir dock mer lack på när de tar och ändrar saker i tidningen från vad som händer i filmerna och tv-serierna. De flesta superhjältefilmerna jag sett tycker jag är okej och de nyare Marvelfilmerna håller sig på rätt nivå och behandlas seriöst, till skillnad från det otroligt överdrivna som i de sista av förra svängen Batman-filmer. På nåt sätt kändes det som att superhjältarna inte togs seriöst och att estetiken alltid var för framträdande.
Wolverine som film borde bli bra, men jag undrar hur de kommer vinkla Magneto, han är ju trots allt en skurk, även om han har positiva sidor.
Postad 10 August 2008 - 12:01
Aha, där ser man. Det uppmärksammas inte specillet mycket alltså. Gick mig helt förbi.Det var just det mötet. Jag kom inte ihåg exakt hur mycket de letade efter sin 3:e bror, men ett tag var Adam X en av de potentiella kandidaterna.
Heh, jag tycker tvärtom. Är precis på när han får tillbaka det förresten, när han blir death och allt. Tyckte han var så "useless" utan adamantiumet och det kändes lite larvigt hur han ändå kunde göra sån skada med enbart ben.Min favoritperiod av Wolverine-tidningen var perioden där han hade blivit av med sitt adamantiumskelett, annars är den lätt lite träig läsning.
Mja, det är lite svårt att veta även i tidningarna tycker jag. Ibland är han god, ibland ond.. man kan inte säga att han är genomond direkt. Dödar väldigt sällan.Wolverine som film borde bli bra, men jag undrar hur de kommer vinkla Magneto, han är ju trots allt en skurk, även om han har positiva sidor.
Postad 15 December 2008 - 14:36
Blir den inte bra så blir de inga fler X-men's med Hugh J.Kan bli schyst hoppas på snabbt släpp på BD.
Redigerat av Audio Code 3, 15 December 2008 - 14:36.
Postad 16 December 2008 - 13:25
Rättare sagt, blir det ingen kassasucce blir det ingen mer Wolverine för Hugh J.Blir den inte bra så blir de inga fler X-men's med Hugh J.
Smaken är som baken,,
Postad 17 December 2008 - 08:35
Själv så håller man ju Wolverine som No: 1 på superhjälte listan.. hehe
Ska bara se till att få sonen och damens son att släppa Spiderman och Batman så har jag en godkänd ursäkt att gå på premiären.
Redigerat av Darth Tojayz, 17 December 2008 - 08:37.
Postad 17 December 2008 - 18:28
Fast det är klart, han har alltid sin bärsärkargång att lägga skulden på
Postad 18 December 2008 - 11:42
på bion
Postad 05 January 2009 - 23:05
X-men var bra filmer, men följde väl tidningens gång lite sådär. Hoppas på att denna nya har det mesta!
Sen en sak till, när man såg att Sabretooth var mörkhårig samt korthårig blev jag lite besviken.
Postad 02 May 2009 - 22:26
Postad 02 May 2009 - 23:11
Postad 03 May 2009 - 09:39
4 / 5
Postad 03 May 2009 - 14:03
Synd bara att wade inte är med så mycket i filmen, Ryan Reynolds är kung!
Postad 03 May 2009 - 14:33
Ja, men så var det väl, han såg mycketVar det någon mer som tyckte att...
Postad 03 May 2009 - 21:32
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
51 filmer
36 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?