Verkar vara många frågor kring cardsplitters. Jag har själv haft kontakt med Future och Efren och säljer bägge versionerna än så länge. Vilken som är orginal eller kopia får ni själva avgöra. Vi kommer dock satsa på orginalet då jag ser det som mest fraktidssäkert alternativ med uppdateringar m.m.
Om man kopierar en grej och sedan påstå att man själv har gjort den då anser jag att man har sjunkit rejält! Att därtill misskreditera sin kopierade konkurent med att deras produkt är dåligt gjord när den egna ser ut som den gör. Det får ni själva finna ett ord för!
Carsdplitter började utvecklas redan 1999 av Efren och flera har köpt cardsplitter av honom långt innan Future ens dök upp. Efren är dock en urusel marknadsförare och hemsidan ser ut som.... Han är med andra ord en ren programmerare/tekniker med den biten kan han mycket bra.
Efren har tagit fram ett komplett utbud med både trådlösa och trådburna cardsplitters. Detta har inte Future då de ännu saknar koden för detta.
Det släpps inom kort en ny version version 3.5 för den trådlösa CSPRO-64 v3.5
- Svart låda helt i Aluminium = lägre fraktkostnader.
- Upphängningshål på baksidan så man kan sätta upp den på väggen
- Ny 7 dBi:s antenn istället för 5 dBivilket ökar räckvidden.
- Nätadaptern är nu på 5 v istället för 12 vilket gör att man kan använda USB matning på spänningen.
- Enheten är helt fabrikstillverkad. Endast kortläsare och kontakter är handlödda.
- Klientkorten är helt fabrikstillverkade i Tyskland och helt ytmonterade förutom R-SMA kontakten.
- Klientkorten kommer i helt svart laminat enl. prel uppgifter vilket för att de inte ser ut som kretskort lika mycket.
Finns även en svensk/nordisk representant för hela cardsplittersortimentet från Efren med både trådlösa och trådburna cardsplitters med 30 dagars öppet köp och 2 års garanti.
För att visa skillnaden mellan CSPRO-64 och Future så har jag fotat av bägge.
Bild 1 - Cardsplitter ovansidaVisa CSPRO-64 och Future Cardsplitter ovanifrån. CSPRO-64 är dock en C version som är en högeffektsversion som inte Future har ännu. På just detta exemplaret av Futures så sitter komponenter snett: strömkontakt, radiodel m.m. och är handlödda. Strömkontakten är även kallödd = risk för fel!
master.jpg 121.75K
10 Antal nerladdningarBild 2 - Cardsplitter underifrånHär ses en liten skillnad. Future har alla hålmonterade komponenter handlödda. CSPRO-64 har endast kortläsaren handlödd på kretskortet.
master2.jpg 177.04K
12 Antal nerladdningarBild 3 - Kopia eller orginal?Denna bild behöver inte ens en kommentar! På Futures hemsida står det: "Produkten är handlödd (väldigt skiftande kvalité) och har GRÖNT laminat". Jag föredrar nog grönt laminat!
Master_kopia.jpg 255.57K
9 Antal nerladdningarBild 4 - Klientkort ovanTitta noga och avgör själva vilket kort som ser mest välgjort ut!
På CSPRO-64 har som är helt ytmonterad har de dock gjort en korrigering av en komponent på det exemplaret jag har. Där av lite flushrester.
klient.jpg 126.14K
10 Antal nerladdningarBild 5 - Klientkort undersidaNi får själva avgöra vilket som ser bäst ut!
klient2.jpg 109K
9 Antal nerladdningarBild 6 - Nya CSPRO-64 v. 3.5Nya CSPRO-64 v. 3.5 som kommer om ett par veckor.
CSPRO_64_4_v._3.5_640.jpg 47.45K
15 Antal nerladdningar
Redigerat av Kemis, 19 September 2008 - 12:41.