Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Besök på Ultimate sound *Långt*

50 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 November 2002 - 00:54

Unregisteredc5ef464f
  • Unregisteredc5ef464f
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Mitt besök på Ultimate sounds i Vimmerby in ledes med att jag hade ett ärende i Linköping.
Så när jag ändå hade vägarna förbi så tänkte jag att det kunde vara värt ett stop.
Jag försäkrade mig om att de skulle ha öppet när jag kom genom att ringa och kolla först, den som svarade var
Jörgen Nilsson som efter jag hade berättat att jag var på genom resa och skulle titta in i deras butik,
undrade var jag var intresserad av för utrustining.

Jag är först och främst intresserad av ny högtalare i den högre klassen tex. Dynaudio,Jm lab och M&k.
Han beklagade att han tyvärr inte hade några Dynaudio högtalare inne för tillfället men han försäkrade att
jag skulle nog ändå hitta något som intresserade.
Och något som förvånade var att han avslutade samtalet med var att säga "kör försiktigt jag hörde på radion att det var halt på vägarna"
det har jag aldrig hört en försäljare säga innan, inte på telefon iaf.

Nåväl jag påbörjade min resa mot Linköping med stop i Vimmerby, det är ju en "lagom" sträcka ifrån Karlskrona.
Då var vi äntligen frame efter ca:3 timmar, bara att stäcka på benen och knalla in i butiken, jag går fram till disken och berättar att
mitt namn var Johan och att jag tidigare har de ringt och sagt att jag skulle titta in.
Jag får får prata med mannen jag talade med i telefon och han skatar hand och välkomnar mig till Ultimate sounds.
Något som överaskade mig var att han omedelbart började att ställa frågor och anteckna ner min nuvarande anlägging,
projektor eller tv, min hembio yta, takhöjd, vägg material, antal dörrar och förhållande läng och bredd.
Så sa han nu har jag en aning om hur det låter hemma hos dig och det jag tror att du saknar är detaljerna och ljud spridningen, och det du inte saknar är dynamiken.
Jag kunde inte sagt det bättre själv, denna killen är bra tänkte jag för mig själv men tänkte inte låta mig imponeras så lätt.

Nu till och börja med vill jag veta vilken pris klass vi vill lägga mig i och om vilka högtalare vi vill ha runt om,
golvare eller stativ fram,golvare,stativare eller diploer bak och om du vill ha stor eller liten center.
Jag berättade att jag ville ha golvare fram,dipoler bak och stor center, och att jag kunde stäcka mig till 70000:- för ett komplett system.
Isf kan jag nästan bara rekomendera ett system och det är Jm labs elektra serie, vi gick in i bio rummet och han lät mig sitta mer i soffan medan har satte i blade 2 i spelaren,
vilket var en TAG McLaren Audio DVD32R, detta tilsammans med en Pioneer ax10.
Systemet jag lysnade på var

front:Electra 936
center:Electra CC 901
Surround:Electra SR 900
Sub:Electra SW 900

Ok tänkte jag,nu ska jag verkligen försöka att vara objektiv i min bedömning, jag satt och väntade på att bli chocka,attakerad eller förstummad av alla effekter.
Men det kom aldrig, till och med under de rörigaste scenerna i fimen tex. på discot så var alla ljud prefect samlade,
aldrig överdrivna eller röriga bara naturligt. Och när han berättade att de höll på att möblrera om i rummet och man kunde få ut näsan 30% mer av systemet när det var rätt inställt och kaliberarat,
så kan jag bara drömma om var det kan låta som.
Nu innan du går ska du få höra var du kan få dessa högtalarna att låta sa han oh tog mig med ner till higt-end rummet.

Där stog det ett par Electra 936 som var kopplade till 2 st AudioNet AMP II G2 mono block,med AudioNet PRE G2 som försteg, och med AudioNet VIP som cd-spelare.
Och han satte på en cd jag har med mig, och jag satte mig ner i soffan och kopplade av.
Och att jag inte ramlade av soffan är ett miraken, denna upplösing, klarhet och dynamik och detta var utan sub [:0]
Jag hörde saker i låtar jag aldrigt hört förut trots att jag hört dom tusentals gånger, ljudet kom på något sätt närmare mig, det kändes som om jag stäckte fram
handen så skulle jag kunnat ta tag i musiken. Och det var bred ljudbild. Här var allt korrekt inställt och ett tag så trodde jag att det var JM Lab Mezzo Utopia som stog brevid
som spelade.

När jag senade gick till baka till disken och diskuterade pris osv så sa han att om jag var intresserad så kunde jag komma tillbaka så kunde vi åka hem till honom.
han hade ett likadant system som jag var intresserad av, och lyssna där var allt inställt till 100%, bara en sån sak att bjuda hem kunderna hem till sig bara för att kunna demonstrera vad systemet klarar.
Så var det dags för priset, ett komplett electra syetem "se ovan" skulle med frakt och installation kosta 64000:- oavsätt om man tycker detta är billigt eller dyrt så får man otroligt mycket välljud för pengarna.
Ska man upp ett snäpp i ljudkvalite så får man nog spräcka 100000:- gränsen. Och det som är bra är att man inte behöver några värsting grejer för att få det att låta bra,det räcker med min nuvarande utrusting.
Om man sedan byter så kommer man bara att flytta sig ännu ett snäpp mot Nirvana. Varje litet kabel byte varje centimeter i förflytting av högtalarna kommer att vara som en lavett i ansiktet av skillnad.

När jag senare var dags att lämna butiken så var det bara att titta i sin tomma plånbok och drömma sig bort.
Men det som förvånade mig mest var att de var vänliga och hade tålamod med mig trots min ringa ålder på 21, har ju hört att vissa butiker inte ens titta åt personer som är under 30,
så i detta avsendet var de verkligen ett föredömme.

Nu vet jag äntligen var hembio handlar om, den bästa utrustningen är den som inte märks.

Kom gärna med komentarer Mvh Johan Svensson

Postad 04 November 2002 - 00:58

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
Inte dåligt, den affären vill jag också till.

Postad 04 November 2002 - 01:05

Unregistered6aaa97cc
  • Unregistered6aaa97cc
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
Not bad....annat emot killen på expert i ronneby som jag var in på förra veckan (men det kanske berodde på min ålder).....han sa: Rör inte grejorna!!!sedan tittade han en stund sedan gick han vidare i butiken.....

Postad 04 November 2002 - 08:27

Unregistered69f7926c
  • Unregistered69f7926c
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Har själv varit hos Ultimate ett par ggr. Köpte bla. ett par Electra 926 där. Mycket trevligt ställe helt enkelt.

Postad 04 November 2002 - 08:32

matså
  • matså
  • Beroende

• 1037 inlägg
  • 0
Vilken härlig och bra service annat än Onoff och Siba! Den affären skulle varit kul och tittat in.

Postad 04 November 2002 - 08:53

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Det är skönt att man bara bor 1 mil ifrån Vimmerby!!
Alltid kul att gå på demovisningar i 1 mille klassen [:)][:D][:D]

Postad 04 November 2002 - 09:20

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Jo Jörgen kan när han vill. [^]

Det roliga är att jag själv bott i närheten och följt han sen han öppnade sin affär med kanske 14kvm lyssningsrum och en bakprojektionstv.

Postad 04 November 2002 - 09:34

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Jag måste säga att det är ganska imponerande grejor som Hr Killroy har redan. (Lite smått avundsjuk) [:)]

Det låter som en mycket trevlig affär. Någon sådan service har jag aldrig hört talas om.

Postad 04 November 2002 - 10:02

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
Jag mailade för ett par år sedan med Jörgen och han var alltid vänlig och trevlig och verkade veta sina saker.

Postad 04 November 2002 - 10:08

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Ännu trevligare att det ligger i en sån liten håla också. Det är ensam om marknad på ett stort område där.

Postad 04 November 2002 - 10:58

birbjo
  • birbjo
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Det var ju väldigt konstigt att Du blev väl bemött när Du berättade att Du kunde spendera 70' spänn......Jag ger mig tusan på att Du skulle bli väl bemött även på ONOFF om Du berättade samma sak där! Okej, de kan inte lika mycket!

Det intressanta är väl hur Du blir bemött om Du säger att Du har 5000 att spendera, eller?
Hela inlägget lät ju mer som om det vore sponsrat av Ultimate.
B

Postad 04 November 2002 - 11:23

carlr
  • carlr
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Har bara goda erfarenheter av Ultimate.

Postad 04 November 2002 - 11:36

Unregisteredc5ef464f
  • Unregisteredc5ef464f
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Jag räknade med att det skulle komma ett sådant här inlägg birbjo.
Jag sa bara att det hade varit kul att lyssna på Dynadudio,Jm lab och M&K men jag sa aldrig att jag var spekulant.
Jörgen började att ta anteckningar och visa mig utrustningen redan innan jag berättade hur mycket jag var berädd att lägga på högtalare.

Detta var mitt första besök på Ultimate, och jag tycker att jag har aldrig blivit så bra bemött, medtanke på min ålder. Men det finns säkert andra som har blivit anolunda bemötta där, skriv det isf.

Och det där om att inlägget lät som det vore sponsrat av Ultimate, så talar mina stjärnor för sig själva. Jag favoriserar ingen eller inget, tänkte senare kolla några butiker i Stockholm tex reference audio,cinema concept och best sounds.

Är det något personligt som ligger bakom missförtroendet mot Ultimate, en "konkurent kanske"?

Detta är typiskt sverige så fort någon skriver något possetivt om något så måste det vara något som ligger bakom, sponsring, man känner personen i fråga, man har rabatt på stället, jag allt du kan tänka dig. Alla företag coh personer är inte genom ruttna, alla vill inte lura av dig dina pengar, det finns faktiskt några hedliga personer kvar.

[:)!][:D!][:D!][:D!][:D!]

Postad 04 November 2002 - 12:00

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Kan vi inte bara lägga ner dessa tråkiga inlägg nu, tack.

Fortsätt att diskutera Ultimate som affär igen istället.

Kan säga att det är faktiskt en av få affärer som inte dömmer folk direkt för hur dom ser ut. Finns en skön lirare som brukade komma in affären förut i jägarkläder etc alltid. Han köpte ett fin fint system och tydligen bra stamkund.

Postad 04 November 2002 - 12:01

Unregisteredc128dd9c
  • Unregisteredc128dd9c
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Har Ultimate sounds i Vimmerby någon hemsida?

Postad 04 November 2002 - 12:04

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
http://www.ultimate.se

Postad 04 November 2002 - 12:24

Unregistered67fb9b50
  • Unregistered67fb9b50
  • Veteran

• 1665 inlägg
  • 0
Dom hade lite väl dyra prylar för min plånbok... iaf det man såg på första sidan... och sidan va inte speciellt snabb... men men... har man pengar så [:)]

Postad 04 November 2002 - 13:30

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
quote:Det var ju väldigt konstigt att Du blev väl bemött när Du berättade att Du kunde spendera 70' spänn......Jag ger mig tusan på att Du skulle bli väl bemött även på ONOFF om Du berättade samma sak där! Okej, de kan inte lika mycket!

Det intressanta är väl hur Du blir bemött om Du säger att Du har 5000 att spendera, eller?
Hela inlägget lät ju mer som om det vore sponsrat av Ultimate.
B
Jag har ALLTID blivit bra bemött även att jag inte har handlat några stora summor. Det är deras starka sida, att de alltid är trevliga och dömer aldrig ut folk!! Och de har system i de flesta prisklasser, det finns nåt för alla!!

quote:Kan säga att det är faktiskt en av få affärer som inte dömmer folk direkt för hur dom ser ut. Finns en skön lirare som brukade komma in affären förut i jägarkläder etc alltid. Han köpte ett fin fint system och tydligen bra stamkund.
Han är fågelskådare och är väldigt ofta därinne. Jag har bara sett honom i "jaktkläderna", han har nog inga andra plagg [:D]

Jag är helt knäckt [:)]

Postad 04 November 2002 - 13:34

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
quote:Han är fågelskådare och är väldigt ofta därinne. Jag har bara sett honom i "jaktkläderna", han har nog inga andra plagg [:)]

en skön lirare iaf =)

Postad 04 November 2002 - 13:36

Gäst_nin_*
  • Gäst_nin_*
  • 0
Alltid kul att höra om en butik med bra service och kan ta hand om kunderna.
Det är ju detta som folk som köper på SIBA, El giganten, etc missar p g a att dom ska ha lägsta pris, även om det kostar dom service, sämre grejer för deras rum, etc.

Postad 04 November 2002 - 16:39

Unregistered5d9ada2d
  • Unregistered5d9ada2d
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Bor ganska när Jörgens lilla butik så jag handlat i stort sett allt jag har av där. Det värsta är att man alltid hittar något bättre (och dyrare) än man tänkt från början...

Men i längden blir man alltid nöjd [:D]

quote:Ännu trevligare att det ligger i en sån liten håla också

Det var det värsta jag hört [:)]

Postad 04 November 2002 - 17:08

widde
  • widde
  • Beroende

• 1211 inlägg
  • 0
Låter som en mycket bra affär... SYnd bara att jag inte bor i närheten eller har så mycket pengar heller för den delen :)

Postad 04 November 2002 - 20:19

Unregistered15cebda7
  • Unregistered15cebda7
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Har varit inne där ett flertal ggr, han är alltid lika trevlig, kan inte påstå att jag handlat för en massa pengar då jag bara köpt cd och dvdskivor där.
Iofs så är servicen generellt lite bättre i småstäder än i storstan tycker jag, säljarna är inte lika stressade.

Postad 05 November 2002 - 22:21

d00m
  • d00m
  • Veteran

• 1679 inlägg
  • 0
Jag har också varit in på Ultimate, och Jörgen är verkligen trevlig. Vi lyssnade på JM Lab och lite annat utan att ens vara ute efter att köpa något (och det visste Jörgen). En mycket bra affär!

Postad 05 November 2002 - 22:40

Unregistered2519cc0f
  • Unregistered2519cc0f
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Helt off topic kan jag även rekommendera Dennis Brunbys hifi i Kalmar. Drivs också av en entusiast.

Postad 05 November 2002 - 22:48

Unregistered412c1fb0
  • Unregistered412c1fb0
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Ultimate & Sound är en trevlig butik som jag nog har varit inne över 200ggr säkert varje dag man gick i skolan var man ju där och kollade på DVD filmer och olika Hemmabiosystem.

Men Jörgen är verkligen otroligt kunnig person när det gäller Hifi och drar sig inte för att överdriva ibland och tycker givetvis att alla hans produkter alltid är bäst.[:D] Notera en sak om ni nu skulle besöka affären så bli inte förvånad om han har en skinnväst på sig.
Han har ALLTID haft det dessutom en varulv nämligen den anställde och kunnige peder efter sig hela tiden. Citat från Jörgen att den här senaste pioneerförstärkaren fick bäst i test i Tyskland MVH Alltid kul att göra affärer med analfabeter

Postad 05 November 2002 - 22:53

Unregistered114384ca
  • Unregistered114384ca
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
svettgreta: nu när du säger det med västen så stämmer det.. heheh ofta har han även en fjärrkontroll i handen när man ser honom :D

Kan bara hålla med alla andra som säger att Ultimate är en väldigt bra affäre med super duktig perssonal. Man tycker det är riktigt kul att spendera pengar där ;)

Postad 05 November 2002 - 23:16

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by svettgreta
Notera en sak om ni nu skulle besöka affären så bli inte förvånad om han har en skinnväst på sig.
Han har ALLTID haft det dessutom en varulv nämligen den anställde och kunnige peder efter sig hela tiden.

Moahahaha har han fortfarande skinnväst? [:D] Det hade han när han öppnade affären också, damn.

Peder är underbar filmälskare också. Skön och avslappnad kille har han fortsatt i samma takt som då så har några tusen filmer säkerligen idag.

Postad 06 November 2002 - 00:24

Unregisteredc5ef464f
  • Unregisteredc5ef464f
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by dennis brunby på meth
Helt off topic kan jag även rekommendera Dennis Brunbys hifi i Kalmar. Drivs också av en entusiast.

Var ligger detta [:0] ?, jag går på högskolan i Kalmar och jag har aldrig sett den affären. [:I]

Postad 06 November 2002 - 00:42

Unregistered9225c452
  • Unregistered9225c452
  • Veteran

• 1571 inlägg
  • 0
Dennis ligger väl i Eslöv? Allt enligt killinggänget

Postad 06 November 2002 - 08:49

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Haha, det riktiga Dennis Brunby Hifi ligger i Kalmar nere vid hamnen(typ vid det där stora "mallen" där mcdonalds finns).
Dennis Brunby Hifi I Äslöv, gud så kul!!!

Jörgens skinnväst är en klassiker [:D]

Postad 06 November 2002 - 09:27

Unregistered5d9ada2d
  • Unregistered5d9ada2d
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Lägg också märke till att Jörgen ofta pillar på sin miniräknare och att han aldrig pratar priser utan alltid visar dem i displayen på sin miniräknare... En ganska rolig egenskap[:D]

Postad 06 November 2002 - 10:13

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Enkelt och utan missförstånd då också [;)]

Något jag även stötte på i Dominikanska republiken etc [:D]

Postad 06 November 2002 - 13:43

Unregistered2519cc0f
  • Unregistered2519cc0f
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
killroy: Ingen dålig hemmabio för en student... man blir riktigt avundsjuk. Vore häftigt att kolla in din projktor, 250 stora borde köpa riktigt bra bild...

Om du hälsar på herr Dennis nere på skeppsbron så be att li insläppt i "hemliga rummet". Han har ett par Audiovector M3 Avantgarde som han kör med Densen elektronik (om jag minns rätt) som låter ruggigt bra.

Postad 06 November 2002 - 13:55

Unregisteredba3436a4
  • Unregisteredba3436a4
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Mycket bra kille den där Jörgen.
Har sagt till han att jag är intresserad av nåt surround system som ligger mellan 10 000.- och 20 000:-. Har varit inne i butiken och kikat lite på utbudet men inte bestämmt mig riktigt än. Det roliga är att han har ringt till mig kvällstid när han har fått in lite system i min prisklass (typ nya grejer några månader gamla bara) när folk har bytt upp sig till värre saker, som han tycker att jag ska ta en tiit på. Det kallar jag personlig service.

Postad 06 November 2002 - 13:59

Unregistered1739fb9a
  • Unregistered1739fb9a
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Jo vet kan kännas också som han är lite för på bara ibland.

Har även kommit dit då det varit stängt och lyssnat på grejer.

Killen är enduktig säljare absolut men viktigast av alla så brinner han verkligen för det han gör och försöker verkligen få andra att trivas med sina köp.

Postad 06 November 2002 - 15:11

Unregisteredc5ef464f
  • Unregisteredc5ef464f
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by dennis brunby på meth
killroy: Ingen dålig hemmabio för en student... man blir riktigt avundsjuk. Vore häftigt att kolla in din projktor, 250 stora borde köpa riktigt bra bild...

Om du hälsar på herr Dennis nere på skeppsbron så be att li insläppt i "hemliga rummet". Han har ett par Audiovector M3 Avantgarde som han kör med Densen elektronik (om jag minns rätt) som låter ruggigt bra.

Nja, den kostade 250 000:- för 12 år sedan, men jag skulle fortfarande välja den framför alla LCD och DPL projektorer i världen.

Konstigt att jag har lyckats att missa den affären, jag brukar ju vara ner på "baronen" ligger den gömd eller [:D]

Men ska ta mig en närmare titt på den i morgon.

Postad 06 November 2002 - 15:16

Unregisteredc5ef464f
  • Unregisteredc5ef464f
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by dog
Lägg också märke till att Jörgen ofta pillar på sin miniräknare och att han aldrig pratar priser utan alltid visar dem i displayen på sin miniräknare... En ganska rolig egenskap[:D]

När jag var där då skrev han upp priserna på pappret som han hade antecknat min utrustning på.
Men det tycker jag bara är bra att han inte säger priser rakt ut, folk som står runtomkring blir så sura då.
" J*vla rikemans barn kan köpa högtalare för lika mycket pengar som vi köper bil " , med det dom inte förstår är att jag har jobbat och slitit för att få ihop pengarna, och att jag avstår ifrån bil för att kunna köpa detta, allt handlar om att välja.

Postad 06 November 2002 - 16:36

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
quote:Konstigt att jag har lyckats att missa den affären, jag brukar ju vara ner på "baronen" ligger den gömd eller
Just det Baronen heter det ja, fast det ligger till vänster om Baronen när man kommer ifrån "city". Tror att intersport eller team sportia ligger precis bredvid i samma hus, kan vara ett gammalt fiskehus eller nåt sånt. Det var länge sen jag var där, säkert 3-4 år sen!!! Nu kan du ju inte missa det, om de inte har flyttat...

Postad 06 November 2002 - 19:08

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Var inne o kollade på Ultimates sida, de har demovisningar nästa helg och massa trevliga priser(på vad??)! De firar 8 år i branschen!
Intressant...

Postad 06 November 2002 - 23:05

Unregisteredc5ef464f
  • Unregisteredc5ef464f
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
quote:Originally posted by electropop
Just det Baronen heter det ja, fast det ligger till vänster om Baronen när man kommer ifrån "city". Tror att intersport eller team sportia ligger precis bredvid i samma hus, kan vara ett gammalt fiskehus eller nåt sånt. Det var länge sen jag var där, säkert 3-4 år sen!!! Nu kan du ju inte missa det, om de inte har flyttat...

Ok då blir det ett besök imorgon då [;)]

Tack ska du har för bestrivningen [|)]

Postad 06 November 2002 - 23:09

Unregistered6aaa97cc
  • Unregistered6aaa97cc
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
Vad har du för hemside adress.....??

Postad 06 November 2002 - 23:47

Unregisteredc5ef464f
  • Unregisteredc5ef464f
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Menar ju Ultimate så har dom www.ultimate.se

Postad 06 November 2002 - 23:50

Unregistered6aaa97cc
  • Unregistered6aaa97cc
  • Forumräv

• 512 inlägg
  • 0
Jag skulle självklart skiva de inte du.....
Tack

Postad 08 November 2002 - 12:22

Unregistered407bb605
  • Unregistered407bb605
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag har köpt det mesta av mina grejer av Jörgen och har bara gott att säga Ultimate och servicen där.

När jag var i köpatagen så pratade vi först en hel del per telefon och när jag sedan skulle komma till butiken för att lyssna så hämtade Jörgen mig med bil vid tågstationen i Nässjö och körde mig fram och tillbaka mellan Nässjö och Vimmerby. Vet inte hur långt det är men några mil iallafall. Dessutom, eftersom jag inte kunde komma på dagen så fixade han så att jag kunde provlyssna själv på kvällen efter butiken hade stängt. Ganska bra service tycker jag! [;)]

Även om man kanske skulle kunna spara några kronor på att plocka ihop prylar från flera olika ställen eller importera så betalar jag gärna lite extra för att få bra service och veta att jag efter köpet kan få hjälp med vad som helst.

Postad 08 November 2002 - 13:03

Unregisteredea69b5ad
  • Unregisteredea69b5ad
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Jag har inte så långt till Vimmerby, och vet många som har rekommenderat Ultimate. Verkar vara service och entusiasm för hela slanten där. Måste nog dig så snart det är dags att handla lite grejjer. Har en liten följd fråga bara. På hemsidan så är dom faktiskt riktigt dyra jämfört med dom flesta andra butiker. Är det lätt att pruta ner priserna till rimlig nivå? Självklart ska service få kosta mer än postorder, men frågan är bara hur mycket.

Postad 08 November 2002 - 14:09

Unregistered407bb605
  • Unregistered407bb605
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Man kan pruta en hel del men att "mycket" är ganska subjektivt och betyder säkert olika för olika personer. Som vanligt så är det lättare att pruta mer om man tänker köpa för "mycket" pengar... [;)]

Postad 08 November 2002 - 14:31

Unregisteredd5c16aad
  • Unregisteredd5c16aad
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Man kan få 10% rabatt lätt i alla fall, men det är nog inte så svårt att få kanske 15-20% om man handlar mycket saker samtidigt!! Pruta är inget svårt med Jörgen!

Postad 08 November 2002 - 14:52

Unregisteredea69b5ad
  • Unregisteredea69b5ad
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Jag ringde precis och pratade med Jörgen för första gången. Han ska ju vara väldigt kunnig, men hans svar på en fråga stämmer inte riktigt med uppfattningen jag har fått av många här....

Jag har nämligen idag Dali golvare både fram och bak, och av olika anledningar så är jag intresserad av att byta ut golvarna bak till ett par dipoler att hänga på väggen. Då förklarade jag för Jörgen att jag inte har något krav på ren High-End, utan vill ha ett par bakhögtalare som fungerar vettigt. Enligt många på forumet så spelar det inte så stor roll om bakhögtalarna är av annat fabrikat, men enligt Jörgen så fick jag knappt tänka tanken. Då var jag "tvungen" att byta alla högtalarna. Låter lite väl knepigt tycker jag......

Postad 08 November 2002 - 21:09

Topper
  • Topper
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
han kanske pratar om klangmatching men det är väl mer en smaksak..

Vissa märker skillnad direkt andra kan sitta med 3olika märken i sin anläggning

rekommenderat är väl att försöka låna hem nått par du är intresserad för..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.