Redigerat av mrmehto, 05 January 2009 - 13:42.
köp av billiga högtalare nytt eller begangnat gärna cerwin vega
Postad 05 January 2009 - 13:34
Postad 05 January 2009 - 14:39
Redigerat av sollerön, 05 January 2009 - 14:39.
Postad 05 January 2009 - 14:49
Dc-15
Står om dom i mitt galleri...
ser fina ut
Postad 05 January 2009 - 22:25
Men det är klart, stavar man begagnat med ng så.. kanske man inte vet så mycket om CV heller
Postad 05 January 2009 - 22:28
Postad 06 January 2009 - 01:17
Läser jag rätt, menar du att CV ve 15 skulla va de högtalarna "du verkligen ville ha?
Då är garanterat ett par AT-100 betydligt bättre, eller vad sägar du Sopllerön?
![]()
Men det är klart, stavar man begagnat med ng så.. kanske man inte vet så mycket om CV heller(ta det som ett skämt)
mjo.. cw ve 15f är väll dom jag bestämt mig för. var inne till hifiklubben och lyssnade på dom och tyckte det var bra tryck i dom
haha lol, japp det stämmer jag är helt blå på vad högtalare och sånt är
Redigerat av mrmehto, 06 January 2009 - 01:22.
Postad 06 January 2009 - 02:18
mjo.. cw ve 15f är väll dom jag bestämt mig för. var inne till hifiklubben och lyssnade på dom och tyckte det var bra tryck i dom
. dock så har jag inte råd med dom just nu så tänkte köpa ett par gamla cv at 100 så länge. Seriöst är at 100 bättre än ve 15? ursäkta mig men jag är väldigt dålig på detta med hembio och har nyligen börjat intresserat mig för det. tycker ett par högtalare för 7000:- borde vara bättre än högtalare för 3000:- från -95
haha lol, japp det stämmer jag är helt blå på vad högtalare och sånt ärHar nyligen köpt en 50" platt tv och dator till min blivande hembio och vet kanppt nånting om vad det är för grejer bara lyssnat på mina polare som sagt att det är bra typ
Se till att du skaffar riktigt förstärkeri om du ska köpa denna typ av högtalare bara. Man blir lite trött på folk som köper för stora saker och tror att det ska funka med vilken förstärkare som helst med mer en 60W eller överspeccade lågviktsförstärkare med "100W"
Om du inte hittar några beg. Cerwin Vega så kolla på dom här.
http://www.fynda.se/...php?prodid=2516
För att göra det lite lättare kan du ju skriva budget på förstärkardelen och hur stort rum du har. Samt vart du bor.
/TijY
Postad 06 January 2009 - 02:31
ser fina ut
. fasst lutar nog åt at 100 högtalarna eler proson då dom finns i närheten där jag bor. du vet möjligtvis inte några bra slutsteg som kan driva två cv 15" ? är helt ny på hembiobiten
CERWIN-VEGA A2.6KW2 / A1.5KW2 skulle jag rekommendera. Eller hur mycket hade du tänkt lägga på förstärkare?
Postad 06 January 2009 - 02:37
CERWIN-VEGA A2.6KW2 / A1.5KW2 skulle jag rekommendera. Eller hur mycket hade du tänkt lägga på förstärkare?
8000kr effektsteg för ett högtalare för mindre än hälften? Blir inte precis billigt med försteg och kablar till.
Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 02:38.
Postad 06 January 2009 - 04:23
8000kr effektsteg för ett högtalare för mindre än hälften? Blir inte precis billigt med försteg och kablar till.
Tipsade bara, inte precis tvingat han och köpa nått.
Postad 06 January 2009 - 10:28
Den jämförelsen du gör går inget vidare , gamla cerwin är mer påkostade konstruktioner . Ska du köpa en ny dunka dunka högtalare är det bättre att köpa ett par proson, både billigare ock bättre.mjo.. cw ve 15f är väll dom jag bestämt mig för. var inne till hifiklubben och lyssnade på dom och tyckte det var bra tryck i dom . dock så har jag inte råd med dom just nu så tänkte köpa ett par gamla cv at 100 så länge. Seriöst är at 100 bättre än ve 15? ursäkta mig men jag är väldigt dålig på detta med hembio och har nyligen börjat intresserat mig för det. tycker ett par högtalare för 7000:- borde vara bättre än högtalare för 3000:- från -95
Redigerat av sollerön, 06 January 2009 - 10:30.
Postad 06 January 2009 - 12:42
Postad 06 January 2009 - 12:47
Lägg mellanskillnaden på ett hyfsat strömstarkt begagnat slutsteg typ NAD 216.
Annars är DC-serien också trevlig, framförallt DC-12.
Lycka till.
/Ola
Redigerat av UnBeliever, 06 January 2009 - 12:49.
Postad 06 January 2009 - 13:39
Postad 06 January 2009 - 14:31
tack så jättemycket för er hjälp
. Jag ska åka iväg idag och kolla på ett par cerwin vega at 100. är det bra högtalare fasst dom är flera år gamla? skulle ett hk 980 slutsteg passa till dessa eller vad behöver jag minst i slutstegväg.
Jag kör själv en H/K 970 till CV VE-12F, fungerar bra! Dock finns det MYCKET mer att hämta. Testade att koppla på polarens PA-steg som låg på 750 X 2 watt RMS, de blev en sinnessjuk skillnad i både kontroll, tryck och exakthet. At-100 kommer behöva mycket mer kraft än vad 980 lämnar om du ska spela de fullt ut, rekommenderar minst NAD c372 men häng gärna på ett slutsteg på de också, CV tål massor av effekt och spelar bättre ju mer dem får.
Postad 06 January 2009 - 14:57
tack så jättemycket för er hjälp
. Jag ska åka iväg idag och kolla på ett par cerwin vega at 100. är det bra högtalare fasst dom är flera år gamla? skulle ett hk 980 slutsteg passa till dessa eller vad behöver jag minst i slutstegväg.
japp at100a e mycket bättre och robustare högtalare än nyare cerwin. kolla bara så upphängningar till basen e mjukt och fint så de inte håller på och vittra sönder.
Postad 06 January 2009 - 17:13
Redigerat av mrmehto, 06 January 2009 - 17:15.
Postad 06 January 2009 - 17:22
Vad hade han för förstärkare då?
VE-15 finns ju beg också annars.
kommer inte ihåg nån modell men ha sa att det var hks värstingstärkare för typ 2 år sen. 180 watt tror jag den låg på. kablar var heller inga dåliga han hade heller. fick hålla i dom när man drog på. fasst jag tyckte dom lät lite *"skrikiga"
Redigerat av mrmehto, 06 January 2009 - 17:23.
Postad 06 January 2009 - 17:47
Kan nästan lova dig att Proson Event 10 inte är nått att hänga i julgranen iaf, lyssnade på föregångarna Proson Libra 1004 och fanns där varken bas eller mellanregister. Lyssnade du inte på VE-8f samtidigt som du lyssnade på ve-15f? Dom kan man också hitta beg ibland och har ju rätt mycket större ljud är Proson Libra.
Edit: Vad har du tänkt dig för budget på förstärkare ?
Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 17:55.
Postad 06 January 2009 - 17:52
kollade på at 100:orna nyss fasst köpte dom inte för jag tyckte ddet var för dålig bas i dom. dom lät väldigt bra om du spelade vanlig hårdrock typ linkin park fasst med hardtrance lät det inte så bra. antar att jag ska kolla lite mer på proson om dom har nått bättre att erbjuda eller köpa ve15 på en gång när jag får råd
Ok, hur stort rum har du och vilken budget?
Det finns otroligt mycket mer kompetenta högtalare på marknaden än både CV och Proson.
Har också varit fascinerade av CV i ett tidigt stadium av min hifibana, då var det VS12 som lockade.
En tripp till ett par hifihandlare senare så var de lustarna borta för vinden.
Postad 06 January 2009 - 17:53
Postad 06 January 2009 - 17:53
Aja, kan också tycka större CW låter skrikiga speciellt LS serien.
Kan nästan lova dig att Proson Event 10 inte är nått att hänga i julgranen iaf, lyssnade på föregångarna Proson Libra 1004 och fanns där varken bas eller mellanregister. Lyssnade du inte på VE-8f samtidigt som du lyssnade på ve-15f? Dom kan man också hitta beg ibland och har ju rätt mycket större ljud är Proson Libra.
mjo kan tänka mig att dom inte är det. man får väll vad man betalar för eller vad är det man brukar säja
Postad 06 January 2009 - 17:57
Förvånande att du tyckte det var dålig bas .Men en del ställer högtalarna på idiotiskt sätt också så dom får utsläckningar ock skit ock då finns det inget som låter bra .hade du bott i närheten av mora så hade du fått kommit hit ock lyssnat på mina .Här är det bas så hela hyreslängan skakar om man vill detkollade på at 100:orna nyss fasst köpte dom inte för jag tyckte ddet var för dålig bas i dom. dom lät väldigt bra om du spelade vanlig hårdrock typ linkin park fasst med hardtrance lät det inte så bra. antar att jag ska kolla lite mer på proson om dom har nått bättre att erbjuda eller köpa ve15 på en gång när jag får råd
Postad 06 January 2009 - 17:59
mjo kan tänka mig att dom inte är det. man får väll vad man betalar för eller vad är det man brukar säja
. nope lyssnade inte på ve8 f . är det 8" element i dom är inte det rätt klent. min polare som var med och lyssnade på dom tyckte också dom var lite skrikiga lät ungeför som hans vanliga sterospelare hemma. Blev lite besviken trodde cerwin vega var bra på det här med mkt bas
Okaj du borde nästan lyssna på dom, kör man blindtest på dom tror många att det är större högtalare.
Sen har hifiklubben göteborg extremt litet rum för sina CW högtalare( tidigare iaf, skulle byggas om tydligen) så ger inte riktigt ett rättvis jämförelse med mindre högtalare i det rummet. 8tum kan vara klent beror på hur stort rum du har... som vi har frågat antal gånger nu
Vart var ni och provlyssnade ?
Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 18:00.
Postad 06 January 2009 - 18:01
verkar inte finnas kvar får inte fram nåntingProson 215 kanske? http://www.fynda.se/...php?prodid=2878
Ok, hur stort rum har du och vilken budget?
Det finns otroligt mycket mer kompetenta högtalare på marknaden än både CV och Proson.
Har också varit fascinerade av CV i ett tidigt stadium av min hifibana, då var det VS12 som lockade.
En tripp till ett par hifihandlare senare så var de lustarna borta för vinden.
mjo blir väll till att lyssna på fler högtalare. än så länge har jag lyssnat på dessa
Canton 490: mycket bra ljud men saknar trycket tkr jag.
cerwinvega ve 15: Mycket brutalt ljud bra bas tkr jag gillar den messt hittlis
cerwinvega at 100: lite grann som 490 tkr jag. at100 kan spela mkt högre men liksom har inte samma tryck som ve 15 tkr jag
nu är inte jag expert på ljud men det är vad jag tycker
Postad 06 January 2009 - 18:07
8tum kan vara klent beror på hur stort rum du har... som vi har frågat antal gånger nu
Beror ju på vad det är för element med
Jag har numera 5.2" baselement och de spelar en bas som är helt sanslös. Både kvalitativt och kvantitativt.
Frågan om hur stort rum du ska spela i är fortfarande aktuell.
Postad 06 January 2009 - 18:10
Beror ju på vad det är för element med
![]()
Jag har numera 5.2" baselement och de spelar en bas som är helt sanslös. Både kvalitativt och kvantitativt.
Frågan om hur stort rum du ska spela i är fortfarande aktuell.
bor fortfarande hemma hos mina föräldrar det är kan det va 4x5 meter
Postad 06 January 2009 - 18:13
Qln artech 8 och 12
VE-8f
Är dom jag kan rekomendera att lyssna på om man ska köpa nytt. Annars är det begagnat marknaden som gäller.
Edit: Du kanske borde tänka på att köpa en sub och köra 2.1 ?
Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 18:15.
Postad 06 January 2009 - 18:14
Förvånande att du tyckte det var dålig bas .Men en del ställer högtalarna på idiotiskt sätt också så dom får utsläckningar ock skit ock då finns det inget som låter bra .hade du bott i närheten av mora så hade du fått kommit hit ock lyssnat på mina .Här är det bas så hela hyreslängan skakar om man vill det
kan väll kanske bero på att dom stog i ett litet rum med fasst jag bor inte så stort heller typ 4x5 meter skulle jag tro. kan tänka mig att dom låter bra om man bor i ett slott kanske
Postad 06 January 2009 - 18:19
Haha och du vill köpa ve-15
aja oavsett vad du köper så verkar du gilla tryck så köp ordentligt förstärkeri... kan vi få en budget nu så blir det ännu lättare.
Qln artech 8 och 12
VE-8f
Är dom jag kan rekomendera att lyssna på om man ska köpa nytt. Annars är det begagnat marknaden som gäller.
Edit: Du kanske borde tänka på att köpa en sub och köra 2.1 ?
kan man inte ha ve 15 i mitt lilla rum?. kan man ha 15" i en bil borde man väll kunna ha det i ett rum?. högt 9k har inte råd med bättre ärligt talat .
man ska väll inte behöva ha subbas om man har bra högtalare?
Postad 06 January 2009 - 18:19
kan väll kanske bero på att dom stog i ett litet rum med fasst jag bor inte så stort heller typ 4x5 meter skulle jag tro. kan tänka mig att dom låter bra om man bor i ett slott kanske
Då ska du nog verkligen prova VE-15F hemma innan du slår till.
De här högtalarna kräver plats eller extrem akustikreglering för att inte låta helt fruktansvärt.
Postad 06 January 2009 - 18:25
Då ska du nog verkligen prova VE-15F hemma innan du slår till.
De här högtalarna kräver plats eller extrem akustikreglering för att inte låta helt fruktansvärt.
alltså jag borde satsa på ett par mindre högtalare istället om jag vill ha bra ljud?
Postad 06 January 2009 - 18:30
Men ve-12 lr artech 8 låter bättre i mina öron, för så "litet" rum (har mindre själv)
9k med förstärkare och högtalare ?
Angående GLE 490 så har en kompis förgångarna LE 190 och dom har ju inget av CW,s dunk utan är mer finlyssnings-högtalare enligt min uppfattning iaf.
Edit: I bilar man 15" _subbasar_ som är byggda för ändamålet, hifi golv-högtalare är byggda för större utrymmen, sen får någon mer inläst förklara det tekniska.
Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 18:39.
Postad 06 January 2009 - 18:33
Nja, har en bekant som har Proson 215 i ett ganska litet rum, visst det är verkligen inte optimalt. Men ljudvolymen finns ju där. Är man inte kräsen så funkar det.
Men ve-12 lr artech 8 låter bättre i mina öron.
9k med förstärkare och högtalare ?
Angående GLE 490 så har en kompis förgångarna LE 190 och dom har ju inget av CW,s dunk utan är mer finlyssnings-högtalare enligt min uppfattning iaf.
mjo fasst jag vill juh at det ska låta bra om det är möjligt. japp 9k högtalare och stärkare kabler etc. japp 490 är nog mer finlyssning. därför är dom nog inget för mig
Postad 06 January 2009 - 18:42
mjo fasst jag vill juh at det ska låta bra om det är möjligt. japp 9k högtalare och stärkare kabler etc. japp 490 är nog mer finlyssning. därför är dom nog inget för mig
Okaj aja då kanske du kan ha råd med dessa http://www.blocket.s...058.htm?ca=15_s v-12f
Då borde du ha råd med en beg stero/försteg och ett slutsteg samt lite kablar om du trixar och hittar nått billigt.
Postad 06 January 2009 - 18:46
Okaj aja då kanske du kan ha råd med dessa http://www.blocket.s...058.htm?ca=15_s v-12f
Då borde du ha råd med en beg stero/försteg och ett slutsteg samt lite kablar om du trixar och hittar nått billigt.
mjo det är juh modellen mindre än ve 15. men alltså hur vet man att en högtalare passar till ett stort respektive litet rum?
Postad 06 January 2009 - 18:53
Så handlar inte om hur stort ditt rum är. Vart bor du?
Jag rekomenderar dig fortfarande att lyssna på artech 8
http://www.hifimagas...p?annonsID=3153 Borde kunna driva ve-12 kanske t.o.m ve-15 men det får någon som vet bättre bekräfta.
Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 18:50.
Postad 06 January 2009 - 18:55
Med 9k budget och beg kostnad för ve15 är 6000 så har jag svårt att tro att du hittar något vettigt att driva dom med. Ska man ha bra ljud ur dom behövs duktigt med effekt. det är ganska svårt att hitta för 2500kr
Så handlar inte om hur stort ditt rum är. Vart bor du?
Jag rekomenderar dig fortfarande att lyssna på artech 8
http://www.hifimagas...p?annonsID=3153 Borde kunna driva ve-12 kanske t.o.m ve-15 men det får någon som vet bättre bekräfta.
jo absolut ska kränga ett par ve 15 (var tanken då) när jag får råd. men tanken var att köpa ett par billiga högtalare så länge sen byter jag bara ut dom. självfallet ska det inte snålas på en förstärkare. bor i villa hemma hos mina föräldrar.
edit: varför skulle jag köpa en hk 970 stärkare istället för 980 som jag tänkte från början. 970 ärväll sämre?
Redigerat av mrmehto, 06 January 2009 - 19:03.
Postad 06 January 2009 - 19:02
jo absolut ska kränga ett par ve 15 (tänkte jag) då jag får råd. men tanken var att köpa ett par billiga högtalare så länge sen byter jag bara ut dom. självfallet ska det inte snålas på ett slutsteg. bor i villa hemma hos mina föräldrar.
Hehe, jag menade inte hur du bor utan vart, geografiskt du bor.
Jepp men frågan är då vad du tänk driva dom billigare högtalarna med, sålänge. Du tycker inte att dom at-100 för 3000kr räcker sålänge och lägga resten av pengarna på förstärkare i väntan på cw-ve15f lr vad du nu senare vill köpa. Jag menar ett par at-100 från början av 90 talet..? Lär inte tappa mycket mer i värde. Eller vilka andra lite äldre hi-end beg högtalare som helst. Har du någon förstärkare just nu ?
Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 19:02.
Postad 06 January 2009 - 19:08
Hehe, jag menade inte hur du bor utan vart, geografiskt du bor.
Jepp men frågan är då vad du tänk driva dom billigare högtalarna med, sålänge. Du tycker inte att dom at-100 för 3000kr räcker sålänge och lägga resten av pengarna på förstärkare i väntan på cw-ve15f lr vad du nu senare vill köpa. Jag menar ett par at-100 från början av 90 talet..? Lär inte tappa mycket mer i värde. Eller vilka andra lite äldre hi-end beg högtalare som helst. Har du någon förstärkare just nu ?
okej sorry missuppfattade frågan. Södermanland Flen. mjo visserligen lär juh inte tappa i värde iaf, fasst tckte dom var skrikiga fasst antar att man kanske inte hittar nått så mkt bättre. nu vet jag varken ut eller in vilken högtalare jag ska ha då jag hörde nån som fa att ve 15 är på tok förstora för mitt rum.
har förtillfället ingen stärkare alls. har liksom nyligen fått upp ögonen för hifi saker
Postad 06 January 2009 - 19:08
kollade på at 100:orna nyss fasst köpte dom inte för jag tyckte ddet var för dålig bas i dom. dom lät väldigt bra om du spelade vanlig hårdrock typ linkin park fasst med hardtrance lät det inte så bra. antar att jag ska kolla lite mer på proson om dom har nått bättre att erbjuda eller köpa ve15 på en gång när jag får råd
AT100 spelar bättre bas än VE15 gör. har en polaren hadde Ve15 lite dumt byte han gjorde då när han sålde sina Ve15 och köpte sig ett par AT100
Postad 06 January 2009 - 19:11
okej sorry missuppfattade frågan. Södermanland Flen. mjo visserligen lär juh inte tappa i värde iaf, fasst tckte dom var skrikiga fasst antar att man kanske inte hittar nått så mkt bättre. nu vet jag varken ut eller in vilken högtalare jag ska ha då jag hörde nån som fa att ve 15 är på tok förstora för mitt rum.
har förtillfället ingen stärkare alls. har liksom nyligen fått upp ögonen för hifi saker
Okaj
http://www.blocket.s...864.htm?ca=15_s
detta misstaget ser man ofta på blocket varje månad är det någon som köpt värsting cw och försöker driva dom med, för klena förstärkare. Jag säger inte nödvändigtvis att ve-15 är fööör stora men större än optimalt iaf.
AT100 spelar bättre bas än VE15 gör. har en polaren hadde Ve15 lite dumt byte han gjorde då när han sålde sina Ve15 och köpte sig ett par AT100
Okaj dedär lät lite konstigt.
Postad 06 January 2009 - 19:12
gör dom? tyckte det lät bättre om ve 15 när jag var inne till hifiklubben och lyssnade i sthlm.
Postad 06 January 2009 - 19:14
nu vet jag varken ut eller in vilken högtalare jag ska ha då jag hörde nån som fa att ve 15 är på tok förstora för mitt rum.
Det beror ju helt på vad det är du är ute efter.
Om det är tryck i mellanbasen som du är ute efter och inget annat så är det säkert inga problem.
De burkarna kan säkert få dig att vilja plocka fram njurbältet.
Om det är "bra" bas? Nja det kan jag nog inte påstå. Framförallt inte om du väljer att driva dem med en billig förstärkare. Risken är mer att du förstör högtalarna om du spelar på de volymerna som krävs för ovanstående.
Tycker fortfarande att du ska undersöka CV:s AL1000, det är en MYCKET bättre högtalare.
Då har du även plats för ett slutsteg av antingen hifikvalitet (nåja) eller typ ett billigare PA-steg.
Det sistnämnda är nog att föredra i ditt fall då du inte verkar vara intresserad av hifikvaliteter utan mer är intresserad av ljudtryck. Inget fel i det, det är du som ska trivas
Postad 06 January 2009 - 19:14
gör dom? tyckte det lät bättre om ve 15 när jag var inne till hifiklubben och lyssnade i sthlm.
Du är medveten om att dom troligtvis hade sitt största CW steg kopplat till dom som har typ 2x700w i 4ohm
Postad 06 January 2009 - 19:15
Okaj
http://www.blocket.s...864.htm?ca=15_s
detta misstaget ser man ofta på blocket varje månad är det någon som köpt värsting cw och försöker driva dom med, för klena förstärkare. Jag säger inte nödvändigtvis att ve-15 är fööör stora men större än optimalt iaf.
Okaj dedär lät lite konstigt.
mjo. men liksom hur vet jag vilka högtalare som är lämpliga till mitt rum?
Du är medveten om att dom troligtvis hade sitt största CW steg kopplat till dom som har typ 2x700w i 4ohm
70 watt nad stärkare hade dom om jag minns rätt. varför så klet vet jag inte varför han körde med. troligtvis för jobbigt att koppla om sladdar
Redigerat av mrmehto, 06 January 2009 - 19:17.
Postad 06 January 2009 - 19:18
mjo. men liksom hur vet jag vilka högtalare som är lämpliga till mitt rum?
70 watt nad stärkare hade dom om jag minns rätt
har 65W till mina ve-8f och det känns lite för lite när man vill kräma på ordentligt.
Tyckte du att dom var så bra så finns det ett par ve-15 på blocket för 6000 http://www.blocket.s...235.htm?ca=15_s
och sen köper du en h/k 970 och ser glad ut.
Redigerat av TijY, 06 January 2009 - 19:20.
Postad 06 January 2009 - 19:23
Det beror ju helt på vad det är du är ute efter.
Om det är tryck i mellanbasen som du är ute efter och inget annat så är det säkert inga problem.
De burkarna kan säkert få dig att vilja plocka fram njurbältet.
Om det är "bra" bas? Nja det kan jag nog inte påstå. Framförallt inte om du väljer att driva dem med en billig förstärkare. Risken är mer att du förstör högtalarna om du spelar på de volymerna som krävs för ovanstående.
Tycker fortfarande att du ska undersöka CV:s AL1000, det är en MYCKET bättre högtalare.
Då har du även plats för ett slutsteg av antingen hifikvalitet (nåja) eller typ ett billigare PA-steg.
Det sistnämnda är nog att föredra i ditt fall då du inte verkar vara intresserad av hifikvaliteter utan mer är intresserad av ljudtryck. Inget fel i det, det är du som ska trivas
mjo vill liksom ha bra tyck i dom. jag lyssnar messt på hårdrock/metal m.m lite hardtrance med. typ Metallica Iron maiden, quiet riot, annan gammal rock. Jag vill som sagt ha ett bra ljudtryck.
Postad 06 January 2009 - 19:29
70W i 8ohm men aa, det ska inte låta bra på högre volym med så lite effekt
![]()
har 65W till mina ve-8f och det känns lite för lite när man vill kräma på ordentligt.
Tyckte du att dom var så bra så finns det ett par ve-15 på blocket för 6000 http://www.blocket.s...235.htm?ca=15_s
och sen köper du en h/k 970 och ser glad ut.
hmm jag måste minnas fel. men han svamla nått om att vi bara körde på typ halva effekten eller nått. och det lät verkligen inte dåligt
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
11 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?