Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

2 st xtz w99 12? Eller en annan sub för ca 7 000?

61 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 January 2009 - 20:16

[NaD]Jonka
  • [NaD]Jonka
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Hejsan, Jag ska uppgradera min anläggning en aning och funderar på vilken/vilka subbar jag ska köpa?

Ska man satsa på 2 st XTZ w99 12".. 7000kr för bägge..

Eller ska man satsa på 1 subb som kostar runt 7000kr..
XTZ har fått väldigt bra kritik, Troligen för att den är så pass billig..

Ska köpa ett par B&W 685 eller 705 som frontar, Inte bestämt vilka ännu

Postad 25 January 2009 - 20:33

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

• 4905 inlägg
  • 0
Flyttar tråden till Subwoofrar. B)

Mvh
AlexanderE

Postad 25 January 2009 - 21:25

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Tycker du ska kolla in denna Velodyne. http://www.hifihuset...roducts_id=2873

Postad 25 January 2009 - 21:37

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Två subbar. Mitt tips.

Postad 26 January 2009 - 07:34

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
2st xtz99 w12,or och du kommer att ha MONSTER bas....hade kört på dom 2....risken är ju att du blir vräkt dock ;)
om du kör med alla portarna med tillhörande skumgummi kommer det låta riktigt jäv... nice :lol:

Postad 26 January 2009 - 08:33

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Dubbla subwoofers alla dagar i veckan, det blir så mycket bättre ;)

Postad 26 January 2009 - 13:00

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
2 x XTZ = Mumma till musik ;)

dessutom så är det så är det nästan alltid bättre med 2st basar i stället för bara en !

Postad 26 January 2009 - 15:19

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Jag hade valt en bra subwoofer från början, och sedan kompletterat med en till. Men vet du att du aldrig kommer lägga 7000kr till på en subwoofer så ska du nog ta 2st XTZ.

Det du kommer sakna med XTZan är den absoluta djupbasen, som du kan få om du lägger ut samma pengar på en sub. Å andra sidan kommer du få sjukt kraftfull bas och väldigt bra basutsträckning i hela rummet med 2st.

Postad 26 January 2009 - 15:21

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

XTZ har fått väldigt bra kritik, Troligen för att den är så pass billig..

Läste i någon tråd att XTZ subben inte alls är speciellt bra,bättre köpa en bra istället för 2 dåliga.

Postad 26 January 2009 - 16:19

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

Läste i någon tråd att XTZ subben inte alls är speciellt bra,bättre köpa en bra istället för 2 dåliga.

Tror du på allt du läser?

XTZan är inte "dåligt", in-fact så skulle jag vilja påstå att den är bäst i sin prisklass. Det som har diskuterats mest är hurvida den "kan mätas med många gånger dyrare produkter" som antyddes på fyndbörsen...

Postad 26 January 2009 - 17:58

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ok så kanske det va.

Postad 26 January 2009 - 19:09

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

XTZan är inte "dåligt", in-fact så skulle jag vilja påstå att den är bäst i sin prisklass. Det som har diskuterats mest är hurvida den "kan mätas med många gånger dyrare produkter" som antyddes på fyndbörsen...

Mycket handlade ju även om att den inte går speciellt djupt ner i basen, och att det finns flera i prisklassen går går betydligt djupare.

Postad 26 January 2009 - 21:21

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Vilka i prisklassen går betydligt djupare?

Postad 26 January 2009 - 21:35

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Typiskt hittar inte den tråden.

Postad 27 January 2009 - 11:54

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Precis, xtc w99 12 är faktiskt grymt bra med tanke på vad den kostar. MEN den har dock en klar begränsning och det är hur djupt den kan spela. xtz själva anger att subben spelar ner till 25 Hz (+/- 3dB) men denna siffra är knappast realistisk. De flesta som testat subben inomhus har fått värden kring 30 Hz, utomhus ligger det såklart betydligt högre, över 40 Hz.

Slutsatsen man kan dra av detta är att subben är en otroligt prisvärd produkt, men som framförallt gör sig till musik. Som filmsub bör en sub klara av att spela ner till åtminstone 25 Hz - helst 20 Hz, om den inte klarar det missar man mycket av de tunga ljudeffekterna som finns framförallt på actionfilmer. Kan man tänka sig att gå upp i pris så skall man nog göra det om súbben är tänkt till hemmabio. Till musik däremot är den som sagt utomordentligt bra med tanke på vad den kostar.

Mycket handlade ju även om att den inte går speciellt djupt ner i basen, och att det finns flera i prisklassen går går betydligt djupare.

Jag tror inte det finns någon, åtminstone inte någon med acceptabel distorsion, som kan konkurrera med xtz i prisklassen. Men hoppar vi upp en prisklass så finns det andra subbar som definitivt går djupare.

Typiskt hittar inte den tråden.

Skulle tro det är denna tråd du letar efter. Flera av oss ställde oss lite frågande till hur xtz w 99 12 kunde vinna testet i Hifi&Musik. Det var inte för att xtz var dålig utan för att det framförallt fanns en annan sub (B&W ASW 608) som spelar likvärdigt xtz och som dessutom går rätt mycket djupare.

Dessutom fanns en mindre diskussion kring påståendet att xtz w 99 12 konkurrerar med subbar i en betydligt högre prisgrupp som många blev upprörda över, generellt sett med all rätt enligt mig.

Postad 27 January 2009 - 13:05

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Tack. Det va bra sammanfattat.

Postad 27 January 2009 - 15:37

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

XTZ = konstruerad som musik "subb" och spelar mycket bra, om man inte vill ha den absolut djupaste basen...

Jepp, den är mycket bra och det måste jag säga att den spelar musik på ett övertygande sätt helt klart !
Men som sagt, till film så är den enligt mig inte första valet...
Kör man 2st så får man ju möjlighet till att "pumpa upp" lågbasen lite och kan kompensera med det + att du får ett grymt ljud till musik :(

Det det är ett mycket bra val att köra på 2st XTZ basar :)

Edit: bra sammanfattning jonsod76 !

Redigerat av DVD-ai, 27 January 2009 - 15:37.

Postad 27 January 2009 - 16:45

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Nu verkar ju inte 99W12 säljas längre då en ersättare är på väg. Men vad i den här prisklassen är bättre till film?

Redigerat av bananplanta, 27 January 2009 - 16:46.

Postad 27 January 2009 - 21:09

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Enligt mig är det ingen skillnad mellan film eller musik. Båda två är ljudsignaler och båda kan ha en 20 hz ton som skall (om man vill) återges rätt. :)

Postad 27 January 2009 - 21:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Enligt mig är det ingen skillnad mellan film eller musik. Båda två är ljudsignaler och båda kan ha en 20 hz ton som skall (om man vill) återges rätt. :)

Men det finns skillnader :)
Men inte på det sättet som många tror, det är så att en subb med ett bra GD låter mer alert och passar bra till musik, denna passar också bra till film. Men till film föredrar många dock en subb med högt GD av den simpla anledningen att ljudet låter "maffigare" men mindre korrekt tyvärr... som sagt lågt GD passar lika bra till allt men ett hågt låter garanterat dåligt till musik.

Det som jag pratar om i detta fallet handlar om att XTZ "subben" inte återger låga frekvenser så bra och därför passar bättre till musik än till film, den kräver ju inte så mycket lågfrekvent information på samma sätt som film... Denna subb har dessutom ett ganska bra GD vilket resulterar i en snabb och alert återgivning som därför också passar bra till musik (även film såklart), därmed så är denna enligt mig en musik "subb" (egentligen basmodul... ;)) av den simpla anledningen att den inte spelar den absolut djupaste basen på "rätt" sätt. Och att den har ett lågt GD gör ju den än mer attraktiv som musikbas ;)

Redigerat av DVD-ai, 27 January 2009 - 23:58.

Postad 27 January 2009 - 22:11

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Håller inte med dig där. Både musik och film tycker jag vinner på bättre återgivning. :)

Postad 27 January 2009 - 22:53

D-Crawler
  • D-Crawler
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Ursäkta off-topicen:
Har länge funderat på enn XTZ W99 12:a, måste bara försäkra mig om ett och annat först. Om köp sker avser jag att använda den till 80 % för musik, vilket verkar vara passande efter jag läst vad ni skrivit. Den Måste dock orka med i ljudtryck för att ett köp ska ske. I dagens läge äger jag ett par CV-VE 12F, dessa ska snart bytas ut mot ett par CV DC-12. Orkar då XTZ 12:an hänga med på Vegornas ljudtryck? Jag driver allt med en H/K 970 och lirar ofta Högt. För att ge en ungefärlig~ siffra så låt oss säga kring 110 db. Lite mindre kanske.

Redigerat av D-Crawler, 27 January 2009 - 22:54.

Postad 27 January 2009 - 23:54

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Håller inte med dig där. Både musik och film tycker jag vinner på bättre återgivning. :)

Va väl exakt det jag skrev... :)

bara det att en subb som inte spelar subboktaven är mindre lämpad till just film på grund av det, den är i första hand riktad till dem som vill spela musik.

Redigerat av DVD-ai, 27 January 2009 - 23:59.

Postad 28 January 2009 - 00:23

Unregistered11ab9b0a
  • Unregistered11ab9b0a
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Va väl exakt det jag skrev... :)

bara det att en subb som inte spelar subboktaven är mindre lämpad till just film på grund av det, den är i första hand riktad till dem som vill spela musik.

Alltså, musik innehåller faktiskt information neråt 20hz. Det låter inte på samma sätt som bas kring 40 hz men man förlorar mycket atmosfär och rumsinformation om systemet inte är kapabelt. Film kräver inte direkt att subben går djupare utan kräver framförallt högre ljudtryck.

OnT: Varför inte 2 st XTZ W12 18P som sedan drivs av de oanvända(?) bakkanalerna i din Marantz? Man kan ju ställa nivå, delningsfrekvens och avstånd/delay(phase), kraften är i underkant men du kan ju köpa ett externt slutsteg när ekonomin tillåter.

Redigerat av Unregistered11ab9b0a, 28 January 2009 - 00:24.

Postad 28 January 2009 - 13:34

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Alltså, musik innehåller faktiskt information neråt 20hz. Det låter inte på samma sätt som bas kring 40 hz men man förlorar mycket atmosfär och rumsinformation om systemet inte är kapabelt. Film kräver inte direkt att subben går djupare utan kräver framförallt högre ljudtryck.

Procentuellt sett innehåller musik mycket liten del information under 30 Hz, film därimot har en betydligt större andel information under denna frekvens. Klarar inte subben att spela upp ljud i detta frekvensspann så förlorar man mycket av upplevelsen i många filmer. Därav är en sub som inte går ner till 25-20 Hz en kompromiss som fungerar mycket bättre till musik än till film. Det omvända, en sub som spelar rakt ned till 20 Hz utan distorsion, är naturligtvis det optimala till både musik och film.

Vad gäller ljudtryck så ser jag ingen skillnad mellan ljud och film, i båda fallen är det väl högst önskvärt att den skall ha en så rak frekvensgång så lågt ner i registret som möjligt.

Postad 28 January 2009 - 13:39

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0

Procentuellt sett innehåller musik mycket liten del information under 30 Hz, film därimot har en betydligt större andel information under denna frekvens.

Beror ju lite på vad man lyssnar på för musik. Jag har massa skivor som har energi under 30 hz som vinner att kunnas återges korrekt.

Postad 28 January 2009 - 13:44

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

Beror ju lite på vad man lyssnar på för musik. Jag har massa skivor som har energi under 30 hz som vinner att kunnas återges korrekt.

Precis, jag skrev också procentuellt. Viss musik innehåller mycket information ner till 20 Hz, dock är denna andel musik inte stor om man ser till hela musiksegmentet.

Postad 28 January 2009 - 16:07

Unregistered11ab9b0a
  • Unregistered11ab9b0a
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Procentuellt sett innehåller musik mycket liten del information under 30 Hz, film därimot har en betydligt större andel information under denna frekvens. Klarar inte subben att spela upp ljud i detta frekvensspann så förlorar man mycket av upplevelsen i många filmer. Därav är en sub som inte går ner till 25-20 Hz en kompromiss som fungerar mycket bättre till musik än till film. Det omvända, en sub som spelar rakt ned till 20 Hz utan distorsion, är naturligtvis det optimala till både musik och film.

Jag delvis håller med, men man märker en tydlig skillnad med en anläggning som är helt linjär ner till 10hz och en som är linjär till 35hz när man spelar musik, oavsett procent hit och dit. Väldigt få skulle acceptera att ha högtalare som bara är linjära upp till 10khz, men i basen går det tydligen utmärkt att helt kapa av den sista oktaven.

Vad gäller ljudtryck så ser jag ingen skillnad mellan ljud och film, i båda fallen är det väl högst önskvärt att den skall ha en så rak frekvensgång så lågt ner i registret som möjligt.

Men rak frekvensgång ner till 20hz och därunder innebär ju inte anläggningen kan avge det utan distortion vid alla ljudnivåer upp till referensnivå.

Postad 28 January 2009 - 17:27

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Procentuellt sett innehåller musik mycket liten del information under 30 Hz, film därimot har en betydligt större andel information under denna frekvens. Klarar inte subben att spela upp ljud i detta frekvensspann så förlorar man mycket av upplevelsen i många filmer. Därav är en sub som inte går ner till 25-20 Hz en kompromiss som fungerar mycket bättre till musik än till film.

Exakt vad jag menar, inte att en subb till musik "inte får" spela långt ner i frekvens..

Postad 30 January 2009 - 04:10

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Som ägare till 2st XTZ 99 W12S så vill jag lämna mina erfarenheter så här långt.
När man lyssnar på musik så pluggar man alla portarna.
Vill man ha filmbas med massa muller tar man bort pluggarna i de 2 stora portarna.
Man får helt enkelt prova sig fram till vad man tycker är bäst.
Allt är en smaksak men man kan få ut mycket ljud ur dessa subbarna om man inte är allt för kräsen.
Visst de är inte de ultimata basarna men med tanke på priset så får man mycket för pengarna.

Vill man vara värst så finns denna att köpa i en annan prisklass.

Postad 30 January 2009 - 07:01

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Som ägare till 2st XTZ 99 W12S så vill jag lämna mina erfarenheter så här långt.
När man lyssnar på musik så pluggar man alla portarna.
Vill man ha filmbas med massa muller tar man bort pluggarna i de 2 stora portarna.
Man får helt enkelt prova sig fram till vad man tycker är bäst.
Allt är en smaksak men man kan få ut mycket ljud ur dessa subbarna om man inte är allt för kräsen.
Visst de är inte de ultimata basarna men med tanke på priset så får man mycket för pengarna.

Vill man vara värst så finns denna att köpa i en annan prisklass.

"It is capable of a staggering 120 dB sound pressure level output at 20 Hz."

Mina basar spelar strax under 130 db vid 20 hz, så det behöver inte vara dyrt att få det bra. :)

För övrigt ska jag försöka provlyssna ett par w12 snart i hemmiljö, vi får se hur det går!

Redigerat av Martin, 30 January 2009 - 07:02.

Postad 30 January 2009 - 07:55

Mike_the_pipe
  • Mike_the_pipe
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Lånar tråden lite för grabbarna här verkar veta vad dem pratar om :)

Jag är i samma läge funderar mellan 2 st w99 eller 2 st yamaha yst 315 eller bara satsa på en velodyne 800 eller liknande...

upp till 8-9 k e ok för 2 eller 1 st....

Tacksam för svar och begagnat e välkommet om någon för ett öga på de...

Postad 30 January 2009 - 12:24

robert293
  • robert293
  • Guru

• 4533 inlägg
  • 0
w12 spelar kaske inte djupast men lycka till att hitta en sub i den prisklassen som spelar så snabbt och med sånt tryck.... men för att säga som så här att i film spelar mina rc-l golvare med djupare och tyngre bas...men till musik vinner jag på att använda xtz subben...(hade en innan) men det blev lite för mkt av det goda så nu kör jag bara med rc-l...
w12 är grymm till musik och duger till bio....har man high end bio ska subben tillhöra det segmentet också.
har man däremot mer normala prylar för övrigt räcker w12 riktigt långt.

Postad 30 January 2009 - 13:42

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Lånar tråden lite för grabbarna här verkar veta vad dem pratar om :)

Jag är i samma läge funderar mellan 2 st w99 eller 2 st yamaha yst 315 eller bara satsa på en velodyne 800 eller liknande...

upp till 8-9 k e ok för 2 eller 1 st....

Tacksam för svar och begagnat e välkommet om någon för ett öga på de...

Jag köpte 2 st beg för nästan halva nypriset :-) Du kommer inte att bli missnöjd om du kan leva utan de lägsta frekvenserna.

Postad 30 January 2009 - 13:56

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Mina basar spelar strax under 130 db vid 20 hz, så det behöver inte vara dyrt att få det bra. :)

För övrigt ska jag försöka provlyssna ett par w12 snart i hemmiljö, vi får se hur det går!

Hittade inga bilder i ditt galleri? Står att du har 5 bilder men jag hittar inga :-(
Skriv gärna dina synpunkter om W12 när du har lyssnat på dom.
Hade själv en fin baslåda tidigare som jag och min bror byggt. Vi gjorde 2.
Ska se om jag kan lägga upp lite parametrar på dom vid ett senare tillfälle. (4*15" 4:e ordningens isobarik)
Anledningen till att jag bytte till W12 var platsbrist.

Redigerat av MB7726, 30 January 2009 - 13:59.

Postad 30 January 2009 - 14:09

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0

Hittade inga bilder i ditt galleri? Står att du har 5 bilder men jag hittar inga :-(

Såhär ser hans basar ut
Postad bild

Back on topic.

Postad 30 January 2009 - 18:41

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jo sedan har han 4st också, mot 2st så är detta inte helt rättvist :)

Postad 01 February 2009 - 12:54

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0

Det skulle vara intressant att se din uppställning, uppdatera galleriet! :)

Postad 01 February 2009 - 13:58

MB7726
  • MB7726
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0

Det skulle vara intressant att se din uppställning, uppdatera galleriet! :)

off topic.. men galleriet är uppdaterat.

Postad 01 February 2009 - 14:22

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Fast Ino subbar är väl inte så billiga ? :lol:

Postad 01 February 2009 - 14:27

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0

Fast Ino subbar är väl inte så billiga ? :)

Om man jämför mot Krellen, som Martin gjorde, så är dom rena kapet. 29,400 kr för 4 st + säg 4-5 000 kr för en förstärkare är lite billigare än 500 000 kr + X-4 har högre ljudtrycksförmåga. (sen köpte Martin dom i monteringssats så då kostar dom 16 800 kr för 4 st som kräver lite färg och man löder lite).

Back on topic :lol:

Postad 01 February 2009 - 16:59

sAKEn
  • sAKEn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
B&W ASW 800 matrix THX

Postad 02 February 2009 - 12:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
står fast vid att man ska satsa på minst 2st subbar, 2,1 låter enligt mig bara skit !

Postad 02 February 2009 - 12:22

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Håller med :)

Postad 02 February 2009 - 12:50

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Betänk dock att Ino specar sina uppgifter annorlunda än de flesta andra tillverkare.

Så det här med dB hit och dB dit blir väldigt abstrakt utan strikt givna förutsättningar, som brukar vara ganska svåra att tolka för de flesta lekmän.

MVH
/Chuck

Postad 02 February 2009 - 13:18

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Jaså, hur då? Hur specar Krell sina subbar? Konstigt att dom flesta subbar börjar dista rejält när man höjer lite om dom nu är specar "rätt".

Postad 02 February 2009 - 13:28

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Jaså, hur då? Hur specar Krell sina subbar? Konstigt att dom flesta subbar börjar dista rejält när man höjer lite om dom nu är specar "rätt".

Vem pratar om dist?

Jag påstår att Inos sätt att specificera sina subwoofers inte direkt är någon standard (de inkluderar som du vet rumsstöd osv), och därför är rätt meningslösa att prata om då just ingen annan tillverkare jag vet anger sina specifikationer som Ingvar. Mäter man inte på samma sätt med samma förutsättningar är det ungeför lika relevant att jämföra som äpplen och päron.

Skulle för övrigt vara intressant med 3:e partmätningar av några Inoprodukter som tex submodulerna, de lyser också med sin frånvaro mig veterligen.

MVH
/Chuck

Postad 02 February 2009 - 13:33

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0
Ja, eftersom dom ska användas i rum så är det ju bra att mäta dom där. Sen kan man verkligen ifrågasätta hur andra mäter med tanke på hur mycket dom distar långt innan deras sk "spec".

Tja, mätningar finns inte vad jag vet men det är ju inga problem att lyssna på dom. Vem som helst är välkommen att dra hit sina subbar och jämföra.

Postad 02 February 2009 - 13:38

sometimestheycomeback
  • sometimestheycomeback
  • Forumräv

• 901 inlägg
  • 0

Mäter man inte på samma sätt med samma förutsättningar är det ungeför lika relevant att jämföra som äpplen och päron.

Nja, det stämmer ju inte, man vet ju ungefär vad ett rum ger extra så det är verkligen inte att jämföra äpplen och päron. Sen så kostar krellsubben 500 000 kr för EN subb. Vi kan väl jämföra med samma summa, då snackar vi Profundus Y-30 i schysst finish för 375 000 kr så har vi 125 000 kr för slutsteg och aktivt filter. Runt 146 dB vid 16 hz då, ca, om jag räknat rätt.

Ditt korståg mot Ino är inte vidare snyggt.

Postad 02 February 2009 - 14:33

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
det som "sometimes..." försöker att säga, och som jag också helt håller med honom om i detta fallet, är att Krell subben knappast kan vara direkt prisvärt eller ha ett pris/prestanda som är direkt bra... 500k är mycket pengar !

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.