Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd iPhone 4 *

5170 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycker du om den nya "iPhone 4" (558 medlem(mar) har röstat)

-

1. Riktigt bra - Ett givet köp! (251 röster [44.98%])

Procent av omröstning: 44.98%

2. Bra - Blir kanske ett köp! (85 röster [15.23%])

Procent av omröstning: 15.23%

3. Bra - Men jag Àr nöjd med min nuvarande iPhone, inget köp. (28 röster [5.02%])

Procent av omröstning: 5.02%

4. Bra - Men jag Àr nöjd med min nuvarande telefon , inget köp. (38 röster [6.81%])

Procent av omröstning: 6.81%

5. Inget mÀrkvÀrdigt. (82 röster [14.70%])

Procent av omröstning: 14.70%

6. Besviken. (31 röster [5.56%])

Procent av omröstning: 5.56%

7. SÀmst! (43 röster [7.71%])

Procent av omröstning: 7.71%

Rösta GÀster kan inte rösta

Postad 03 mars 2010 - 18:58

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlĂ€gg
  • 0
Edit: Nu nÀr telefonen Àr presenterad sÄ redigerar jag första inlÀgget med info.

Namn: iPhone 4

Postad bild

HÄrdvara specifikationer:

Kamera: Bak - 5 Mpix still bilder. Videoinspelning i HD kvalite (720p) och 30fps, LED flash. Front - VGA med 30fps. Tap to fokus.
Inbyggd minne: 16GB, 32GB
Display: Retina display, upplösning (960x640) med 326 ppi och en kontrast pÄ 800:1. Samt multitouch funktionalitet.

Kortfattat specifikation, för mer detaljerad besök den officiella sidan hÀr

Telefonen berÀknas att lanseras i Sverige under Juli - Aug.

Nyheter i iOS 4 (Nytt namn för Iphone OS):

Multitasking, Mappar, FörbÀttrad mail hantering, Tap to fokus för video, 5x digital zoom, Homescreen wallpaper, iBooks, Stavningskontroll osv...

För mer info besök den officiella sidan hÀr.
iOS 4 blir tillgÀnglig för alla Iphone 3gs och Ipod touch Àgare from 21 Juni.

Bilder:

Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild
Postad bild

Redigerat av Unregistered1232, 30 juli 2010 - 19:53.

Postad 03 mars 2010 - 19:09

rson39
  • rson39
  • LĂ€rjunge

• 270 inlĂ€gg
  • 0
TrÄkigt om det Àr sant att man inte kan uppgradera den vanliga 3g till iphone os 4. Jag skulle verkligen vilja se multi task, riktigt bittert att man inte kan lyssna pÄ spotify och kolla mailen samtidigt.

Snabbare processor vore trevligt ocksÄ iofs sÄ det kanske Àr vÀrt att uppgradera. Resten av de nya funktionerna kan kvitta.

Postad 03 mars 2010 - 19:22

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlĂ€gg
  • 0
hmm jo multitaskingen Àr nog det som uppskattas mest hÀr ocksÄ. Det finns ju vissa lösningar redan idag men en officiell blir nog nÄgot att föredra.

Som jag förstod det sÄ kommer alla att kunna upgradera till 4,0 men de Àldre modellerna kommer inte fÄ vissa funktioner... ett ut av de Àr troligtvis multitasking.

Postad 03 mars 2010 - 19:29

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • AnvĂ€ndare

• 150 inlĂ€gg
  • 0
Nu börjar IfÄnen bli nÄgot jag vill ha..börja bli dags att byta ut min SE W715

Postad 03 mars 2010 - 22:27

Bazziee
  • Bazziee
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Det har vi vetat lÀnge.. Kolla bara pÄ marknaden.

Android tar in som fan nu, jag tycker faktiskt att Apple Àr lite sent ute för att behÄlla sin dominans med AppStore.
SjÀlvklart kommer Apple slÀppa en jÀkligt unik design och nÄgra nya wow-funktioner.. Som dock kommer vara rÀtt lÀtta att ta efter.

Postad 04 mars 2010 - 06:19

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlĂ€gg
  • 0
Multitasking lÄter riktigt trevligt.. :)
FÄr 4an det och inte uppdateringen av 3GS:en sÄ blir det definitivt byte av lur.

Sen fÄr man ju hoppas pÄ lite bÀttre batteritid.. HÄller ju inte för lÀnge nÀr den anvÀnds flitigt i dagslÀget..

Postad 04 mars 2010 - 09:11

uppviglare
  • uppviglare
  • LĂ€rjunge

• 392 inlĂ€gg
  • 0
-

Redigerat av uppviglare, 04 mars 2010 - 09:18.

Postad 04 mars 2010 - 09:17

uppviglare
  • uppviglare
  • LĂ€rjunge

• 392 inlĂ€gg
  • 0
Jag antar att du fick denna infon frÄn artikeln i aftonbladet igÄr? Förövrigt ska sÀgas att jag stör mig oerhört pÄ att dom skriver det som fakta.

Att det blir OLED-skÀrm kÀnns otroligt? iPaden har inte OLED. Dock kan det vara pga att den Àr större och att OLED Àn sÄ lÀnge Àr dyrt pÄ större skÀrmar Àn mobilskÀrmar men tror ÀndÄ det Àr otroligt.

5 Mpix kamera Àr vÀll ingen större gissning dÀremot. KÀnns som ett naturligt steg upp frÄn 3 mpix och att det cirkulerat en del rykten om bestÀllda 5 megapixel kameror.
Blixt Ă€r nog att vĂ€nta ocksĂ„. OcksĂ„ naturlig uppdatering plus att det hittats strĂ€ngar i OS 3.2 SDK som tyder pĂ„ det. Även strĂ€ngar om videosamtal. Dock kan dom vara för iPad eller bara dĂ€r för att förvirra oss...

Blixt och videocall?

NÄgon mer form av multi-tasking Àr ocksÄ möjligt men förmodligen pÄ nÄgot smart sÀtt förstÄs. Vi pratar om Apple :)
Vem kör behöver egentligen köra 10 Apps i bakgrunden? DÄ kommer folk bara klaga pÄ att telefonen Àr seg och dÄlig. Inte troligt. Möjlighet att sammankoppla t.ex Spotify med iPoden i sjÀlva koden? BÀttre "sparat-lÀge" sÄ att sÀga i programmen sÄ man börjar dÀr man slutade i apps sÄ det Àr precis som att programmet varit igÄng hela tiden utan att vara det? Och/eller mer RAM och senaste programmen Àr delvis inladdade för snabbare start.
Tror snarare pÄ sÄdan utökning av Multi-taskingen Àn reen multitasking som att köra 13 program i bakgrunden och glömma dom dÀr...

Redigerat av uppviglare, 04 mars 2010 - 09:18.

Postad 04 mars 2010 - 09:25

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlĂ€gg
  • 0
Kanske inte köra 10 program samtidigt.. Men iaf sÄ att det finns möjlighet pÄ fortsatt lyssning av musik frÄn spotify som nÀmndes innan medan man gör annat..

Tycker det Àr vÀrst att man inte kan lyssna pÄ musik och svara pÄ sina sms samtidigt...
Det Àr det jag helst ser en lösning pÄ.. :)

Postad 04 mars 2010 - 10:19

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlĂ€gg
  • 0

Jag antar att du fick denna infon frÄn artikeln i aftonbladet igÄr? Förövrigt ska sÀgas att jag stör mig oerhört pÄ att dom skriver det som fakta.

Att det blir OLED-skÀrm kÀnns otroligt? iPaden har inte OLED. Dock kan det vara pga att den Àr större och att OLED Àn sÄ lÀnge Àr dyrt pÄ större skÀrmar Àn mobilskÀrmar men tror ÀndÄ det Àr otroligt.

5 Mpix kamera Àr vÀll ingen större gissning dÀremot. KÀnns som ett naturligt steg upp frÄn 3 mpix och att det cirkulerat en del rykten om bestÀllda 5 megapixel kameror.
Blixt Ă€r nog att vĂ€nta ocksĂ„. OcksĂ„ naturlig uppdatering plus att det hittats strĂ€ngar i OS 3.2 SDK som tyder pĂ„ det. Även strĂ€ngar om videosamtal. Dock kan dom vara för iPad eller bara dĂ€r för att förvirra oss...

Blixt och videocall?

NÄgon mer form av multi-tasking Àr ocksÄ möjligt men förmodligen pÄ nÄgot smart sÀtt förstÄs. Vi pratar om Apple :)
Vem kör behöver egentligen köra 10 Apps i bakgrunden? DÄ kommer folk bara klaga pÄ att telefonen Àr seg och dÄlig. Inte troligt. Möjlighet att sammankoppla t.ex Spotify med iPoden i sjÀlva koden? BÀttre "sparat-lÀge" sÄ att sÀga i programmen sÄ man börjar dÀr man slutade i apps sÄ det Àr precis som att programmet varit igÄng hela tiden utan att vara det? Och/eller mer RAM och senaste programmen Àr delvis inladdade för snabbare start.
Tror snarare pÄ sÄdan utökning av Multi-taskingen Àn reen multitasking som att köra 13 program i bakgrunden och glömma dom dÀr...

Jo fick artikeln frÄn aftonbladet, men som de nÀmnde sÄ brukar ryktena som slÀpps under den hÀr tiden pÄ Äret stÀmma bra till stor del om man utgÄr frÄn tidigare Ären.

NÀr det gÀller multitasking sÄ gissar jag pÄ att det blir nÄgot i SE stilen att man kan hÄlla 2-3 program öppna samtidigt, vilket Àr ÀndÄ ganska OK.. för blir det för mycket sÄ blir det bara segt, en tydlig bild har jag sett pÄ n97:an.

Nu nÀr HTC, Google och flera andra konkurrenter gÄtt till OLED sÄ skulle det inte vara nÄgot smart val för Apple att inte att göra, de slÀpper som sagt bara en ny telefon per Är sÄ de mÄste krÀnga in nÄgot redan nu som hÄller i lÀngden. Sen faktumet att Apple börjat stÀmma HTC osv... tyder ju pÄ att de hÄller pÄ att förlora marknadsandelar sÄ de kan inte köra med "monopol" sjÀlvförtroendet lÀngre.

NÀr det gÀller designen sÄ Àr jag lite tveksam till om det blir nÄgon jÀtte skillnad, formen dÀr bakom kanske förÀndras aningen att den blir lite tunnare och att man kanske kör med en annan material den hÀr gÄngen istÀllet för plast.. kanske lik htc legend, ipod touch att man kör med nÄgon metall liknande.. jag tror fortfarande pÄ att den kommer att se ut som IPAD men i ett mindre format.

ÅterstĂ„r att se.

Redigerat av Unregistered1232, 04 mars 2010 - 10:21.

Postad 04 mars 2010 - 10:47

uppviglare
  • uppviglare
  • LĂ€rjunge

• 392 inlĂ€gg
  • 0

Kanske inte köra 10 program samtidigt.. Men iaf sÄ att det finns möjlighet pÄ fortsatt lyssning av musik frÄn spotify som nÀmndes innan medan man gör annat..

Tycker det Àr vÀrst att man inte kan lyssna pÄ musik och svara pÄ sina sms samtidigt...
Det Àr det jag helst ser en lösning pÄ.. :)

Som sagt med Spotify sÄ om Apple skulle tillÄta programerarna att köra musikprogram "genom" iPoden skulle den inte behöva stÀngas av :)

Och jag hÄller med, att behöva stÀnga det man hÄller pÄ med för att smsa Àr nog nÀstan det enda jag stör mig pÄ vad gÀller multi-tasking.

Jo fick artikeln frÄn aftonbladet, men som de nÀmnde sÄ brukar ryktena som slÀpps under den hÀr tiden pÄ Äret stÀmma bra till stor del om man utgÄr frÄn tidigare Ären.

NÀr det gÀller multitasking sÄ gissar jag pÄ att det blir nÄgot i SE stilen att man kan hÄlla 2-3 program öppna samtidigt, vilket Àr ÀndÄ ganska OK.. för blir det för mycket sÄ blir det bara segt, en tydlig bild har jag sett pÄ n97:an.

Nu nÀr HTC, Google och flera andra konkurrenter gÄtt till OLED sÄ skulle det inte vara nÄgot smart val för Apple att inte att göra, de slÀpper som sagt bara en ny telefon per Är sÄ de mÄste krÀnga in nÄgot redan nu som hÄller i lÀngden. Sen faktumet att Apple börjat stÀmma HTC osv... tyder ju pÄ att de hÄller pÄ att förlora marknadsandelar sÄ de kan inte köra med "monopol" sjÀlvförtroendet lÀngre.

NÀr det gÀller designen sÄ Àr jag lite tveksam till om det blir nÄgon jÀtte skillnad, formen dÀr bakom kanske förÀndras aningen att den blir lite tunnare och att man kanske kör med en annan material den hÀr gÄngen istÀllet för plast.. kanske lik htc legend, ipod touch att man kör med nÄgon metall liknande.. jag tror fortfarande pÄ att den kommer att se ut som IPAD men i ett mindre format.

ÅterstĂ„r att se.

Apple Àr ju inte direkt kÀnda för att följa trenden bara för att just följa trenden. Dom kör pÄ det dom (Steve Jobs) ser Àr den absolut bÀsta idén. OLED-skÀrmarna Àr inte överlÀgsna pÄ alla punkter. Batteriförbrukning och svÀrta Àr dom tvÄ starkast skinande fördelarna men det finns nackdelar ocksÄ. Möjligt att Jobs vill vÀnta pÄ att tekniken förfinas Ànnu mer. Dom sÀtter inte in nÄtt dom tycker Àr halvbra för att det ska va med. Antingen allt eller inget. Vilket jag oftast tycker Àr bra.
Och att dom stÀmmer HTC vet jag inte om det har att göra med att dom tappar marknadsandelar eller inte. Men 3GS sÀljs ju fortfarande otroligt bra och iPhonen har nog störst marknadsandelar en enda mobil frÄn ett företag har med en enda mobil (sen kanske Nokia 3210? :))

Designen tror jag inte heller förÀndras nÄgot direkt. MÄnga har önskat fler fÀrger som med iPodarna och det kÀnns som en möjlighet =) iaf en till?!

Redigerat av uppviglare, 04 mars 2010 - 10:49.

Postad 04 mars 2010 - 12:38

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlĂ€gg
  • 0

Som sagt med Spotify sÄ om Apple skulle tillÄta programerarna att köra musikprogram "genom" iPoden skulle den inte behöva stÀngas av :)

Och jag hÄller med, att behöva stÀnga det man hÄller pÄ med för att smsa Àr nog nÀstan det enda jag stör mig pÄ vad gÀller multi-tasking.

Samma hÀr.. Det Àr det enda som verkligen stör mig med iPhonen.

Resterande har jag aldrig sett nÄgon mening med att kunna köra flera program samtidigt.
Men musik vill man ju alltid ha igÄng :)

SÄ kommer det bara en uppdatering med den funktionen sÄ finns det stor chans att 3gs:en behÄlls..
Om det nu inte börjar rycka för mycket i köptarmen.. :)

Postad 04 mars 2010 - 14:09

uppviglare
  • uppviglare
  • LĂ€rjunge

• 392 inlĂ€gg
  • 0

Samma hÀr.. Det Àr det enda som verkligen stör mig med iPhonen.

Resterande har jag aldrig sett nÄgon mening med att kunna köra flera program samtidigt.
Men musik vill man ju alltid ha igÄng :)

SÄ kommer det bara en uppdatering med den funktionen sÄ finns det stor chans att 3gs:en behÄlls..
Om det nu inte börjar rycka för mycket i köptarmen.. :)

Exakt! Men det Àr bara med Tredjeparts apps som man har det problemet. Men ett bÀttre "saved-state" sÄ man kan börja precis dÀr man slutade i alla program vore bra. Och möjlighet att musikprogrammen gÄr genom ipoden sÄ skulle det va perfekt för mig =) KrÀvs ju ingen större mÀngd mer processorkraft heller.
Multi-tasking finns ju redan, men i en annan form Àn dom flesta kanske tÀnker pÄ e.g alt-tab?! :)

Postad 04 mars 2010 - 14:21

WmB
  • WmB
  • Veteran

• 2 455 inlĂ€gg
  • 0
En Iphone med smidigheten i menyer, slippa itunes och multitasking vore ju riktigt kul.
Dock lÀr jag aldrig köpa nÄn. Hatar att ha samma prylar som alla andra

Postad 04 mars 2010 - 15:23

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlĂ€gg
  • 0

Exakt! Men det Àr bara med Tredjeparts apps som man har det problemet. Men ett bÀttre "saved-state" sÄ man kan börja precis dÀr man slutade i alla program vore bra. Och möjlighet att musikprogrammen gÄr genom ipoden sÄ skulle det va perfekt för mig =) KrÀvs ju ingen större mÀngd mer processorkraft heller.
Multi-tasking finns ju redan, men i en annan form Àn dom flesta kanske tÀnker pÄ e.g alt-tab?! :)

Nu har jag ju aldrig provat det dÀr med iTunes i luren..
Men kan man köra musiken dÀr genom hela tiden fast man sysslar med annat??
Trodde det var samma dÀr att gick man ut sÄ slutade den spela..

Vad ska man med Mp3or till nÀr Spotify Àr sÄ smidigt? :)

Postad 04 mars 2010 - 16:30

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

Jo, den spelar i bakgrunden.

Vad man ska med mp3'or till? Försök du hitta t ex Rammstein eller AC/DC pÄ Spotify :)

Postad 04 mars 2010 - 17:41

uppviglare
  • uppviglare
  • LĂ€rjunge

• 392 inlĂ€gg
  • 0

Ja iPoden funkar alltid :) iTunes i telefonen Àr bara för att köpa och ladda ner musik och podcasts osv.
Spotify vore rÀtt najs att ha men för mig Àr det inte vÀrt 99 kr/mÄnaden :)

Postad 04 mars 2010 - 17:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlĂ€gg
  • 0

Spotify kostar pengar.

Postad 04 mars 2010 - 19:33

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3 147 inlĂ€gg
  • 0
Öhm, ska man sammanstĂ€lla de rykten som föregĂ„tt en ny iphonemodell med vad som verkligen kom sen sĂ„ Ă€r trĂ€ffsĂ€kerheten vĂ€ldigt lĂ„g, inte minst pga all FUD som mindre kunniga medier som aftonfabeln mfl rotar fram.

Som det Àr nu har det inte knappt ens dykt upp ngra rykten öht om den nya telefonen, det som ryktats hittills Àr en 5mp-kamera.
OLED kommer inte att hÀnda denna gÄngen heller, skÀrmarna har Ànnu inte bevisat sin överlÀgsenhet pÄ alla punkter, kamera pÄ framsidan hÄller jag Àven som föga troligt, men vem vet om AT&T's nÀtverk klarar av det, vilket hittills har varit ett problem för telefonen hittills, man kan tex inte streama youtube i hög kvalitet över 3G eftersom det skulle skapa belastningar som AT&T aldrig skulle klara av, de har problem med kapacitet som det Àr dÀrborta.

Multitasking Àr en önskedröm för mig, men har inget med den nya telefonen att göra utan nÀsta version av iphone os som kanske presenteras i mitten av mars.

Större skÀrm kan innebÀra problem för appstore, och om det kommer en ny skÀrm med högre upplösning sÄ betyder det att utvecklarna mÄste sÀkra att deras program skalar vettigt, anvÀnder du standardgrejerna frÄn apple sÄ bör det inte vara ngt problem, men har de fixat egen grafik sÄ krÀvs lite arbete, och om apple sagt till sina största utveckare att de bör bumpa upplösningen pÄ sina apps sÄ skulle ngn ngnstans ha lÀckt det, men som sagt, apple har redan gÄtt ut och begÀrt att vissa utvecklare skapar högupplösta versioner av sina apps, det var ngt som de flesta trodde handlade om ipad, men vem vet vad som egentligen sades i den vÀndan.

Redigerat av simulacra, 04 mars 2010 - 19:41.

Postad 04 mars 2010 - 20:45

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlĂ€gg
  • 0

Öhm, ska man sammanstĂ€lla de rykten som föregĂ„tt en ny iphonemodell med vad som verkligen kom sen sĂ„ Ă€r trĂ€ffsĂ€kerheten vĂ€ldigt lĂ„g, inte minst pga all FUD som mindre kunniga medier som aftonfabeln mfl rotar fram.

Som det Àr nu har det inte knappt ens dykt upp ngra rykten öht om den nya telefonen, det som ryktats hittills Àr en 5mp-kamera.
OLED kommer inte att hÀnda denna gÄngen heller, skÀrmarna har Ànnu inte bevisat sin överlÀgsenhet pÄ alla punkter, kamera pÄ framsidan hÄller jag Àven som föga troligt, men vem vet om AT&T's nÀtverk klarar av det, vilket hittills har varit ett problem för telefonen hittills, man kan tex inte streama youtube i hög kvalitet över 3G eftersom det skulle skapa belastningar som AT&T aldrig skulle klara av, de har problem med kapacitet som det Àr dÀrborta.

Multitasking Àr en önskedröm för mig, men har inget med den nya telefonen att göra utan nÀsta version av iphone os som kanske presenteras i mitten av mars.

Större skÀrm kan innebÀra problem för appstore, och om det kommer en ny skÀrm med högre upplösning sÄ betyder det att utvecklarna mÄste sÀkra att deras program skalar vettigt, anvÀnder du standardgrejerna frÄn apple sÄ bör det inte vara ngt problem, men har de fixat egen grafik sÄ krÀvs lite arbete, och om apple sagt till sina största utveckare att de bör bumpa upplösningen pÄ sina apps sÄ skulle ngn ngnstans ha lÀckt det, men som sagt, apple har redan gÄtt ut och begÀrt att vissa utvecklare skapar högupplösta versioner av sina apps, det var ngt som de flesta trodde handlade om ipad, men vem vet vad som egentligen sades i den vÀndan.

Nu tror jag inte att man undviker att göra en större skÀrm pga att det kommer bli strul med programmen pÄ appstore.. i det fallet kan man aldrig utvecklas och gÄ framÄt. Sen sÄ nÀmnde Apple ocksÄ att alla applikationer pÄ appstore just nu skulle vara fult kompatibla med Ipad sÄ dÀrför tror jag att en aningen större skÀrm pÄ iphonen skulle nog inte vara till stor bekymmer.

Multitasking Àr sjÀlvklart en mjukvaru mod, men jag tror att det kommer att behövas en snabbare processor för att fÄ telefonen att fungera lika smidigt som den gör nu. Dom flesta multitask telefoner dÀr ute just nu laggar pÄ nÄgon nivÄ.

Postad 04 mars 2010 - 20:47

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlĂ€gg
  • 0

Spotify kostar pengar.

Det gör vÀl din köpta musik ocksÄ hoppas jag?

Postad 04 mars 2010 - 21:31

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlĂ€gg
  • 0

Det gör vÀl din köpta musik ocksÄ hoppas jag?

Köpt musik kostar sÄvitt jag vet alltid pengar.

Postad 04 mars 2010 - 21:38

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3 147 inlĂ€gg
  • 0

Nu tror jag inte att man undviker att göra en större skÀrm pga att det kommer bli strul med programmen pÄ appstore.. i det fallet kan man aldrig utvecklas och gÄ framÄt. Sen sÄ nÀmnde Apple ocksÄ att alla applikationer pÄ appstore just nu skulle vara fult kompatibla med Ipad sÄ dÀrför tror jag att en aningen större skÀrm pÄ iphonen skulle nog inte vara till stor bekymmer.

Multitasking Àr sjÀlvklart en mjukvaru mod, men jag tror att det kommer att behövas en snabbare processor för att fÄ telefonen att fungera lika smidigt som den gör nu. Dom flesta multitask telefoner dÀr ute just nu laggar pÄ nÄgon nivÄ.

Jo, men dÄ handlar det om 2 upplösningar, varav en Àr för en speciell plattform med till viss del exklusiva funktioner.
Nu snackar vi om att 1 plattform har 2 olika upplösningar att ta hÀnsyn till, men jag hÄller med, de mÄste höja upplösningen ngn dag, och apple kanske har mÄlat in sig lite i ett hörn som det Àr nu.

Postad 04 mars 2010 - 23:01

Bazziee
  • Bazziee
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Ska ni lÀsa rykten bör ni vÀnda er till:

- http://www.appleinsider.com
- http://www.9to5mac.com/
- http://www.macrumors.com/

Att citera/lÀsa/tro pÄ aftonbladetŽs pryljournalist Àr det vÀrsta man kan göra.

Redigerat av Bazziee, 04 mars 2010 - 23:02.

Postad 04 mars 2010 - 23:12

uppviglare
  • uppviglare
  • LĂ€rjunge

• 392 inlĂ€gg
  • 0

Köpt musik kostar sÄvitt jag vet alltid pengar.

Ja? Om man har en hel del köpta skivor som man lyssnar mest pÄ och inte behöver lyssna pÄ senaste Lady Gaga-singeln osv som kommer ut en gÄng i veckan sÄ Àr 99 spÀnn i mÄnaden dyrt :D Det lyssnades pÄ musik innan spotify ocksÄ. Och den musiken Àr helt kompatibel med en iPhone. Och vad jag vet lyssnar rÀtt mÄnga pÄ Àldre musik Àn 1-2 Är. Eller nÀr spotify nu kom ut?

Postad 05 mars 2010 - 08:16

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlĂ€gg
  • 0

Jo, den spelar i bakgrunden.

Vad man ska med mp3'or till? Försök du hitta t ex Rammstein eller AC/DC pÄ Spotify :)

Rammstein och AC/DC ske höras och ses live.. Inte i en spelare.. :)

Men visst.. Spotify har verkligen inte allt..
För mig Àr det smidigheten som gör det vÀrt det.. Jag har tillgÄng till ett stort mediabibliotek var jag Àn Àr.

Ja iPoden funkar alltid :D iTunes i telefonen Àr bara för att köpa och ladda ner musik och podcasts osv.
Spotify vore rÀtt najs att ha men för mig Àr det inte vÀrt 99 kr/mÄnaden :D

DÀr mÀrktes det tydligt att jag inte anvÀnt det nÄgongÄng dÄ jag inte ens tÀnkt pÄ att det fanns ett iTunes och en iPod i luren... :)

Spotify kostar pengar.

Det gör ju all musik.
Men som sagt sÄ Àr det smidigheten att alltid kunna komma Ät en massa musik som gör det hela vÀrt det för mig. ;)

Postad 05 mars 2010 - 08:23

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3 147 inlĂ€gg
  • 0
Handlar trÄden om spotify vs ipod eller om en kommande iphonemodell? :D

Postad 05 mars 2010 - 08:27

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2 944 inlĂ€gg
  • 0

Handlar trÄden om spotify vs ipod eller om en kommande iphonemodell? :D

Nya Iphone modellen dÀr det finns hopp om Multitasking sÄ att spotify spelar Àven om man gör annat.. :D

Postad 05 mars 2010 - 08:50

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlĂ€gg
  • 0

Ska ni lÀsa rykten bör ni vÀnda er till:

- http://www.appleinsider.com
- http://www.9to5mac.com/
- http://www.macrumors.com/

Att citera/lÀsa/tro pÄ aftonbladetŽs pryljournalist Àr det vÀrsta man kan göra.

Men galet vad tjatigt det hÀr blir :D Ok jag hÄller med aftonbladet Àr vÀl inte den platsen man vÀnder sig för att fÄ de mest trovÀrdiga nyheterna (nyheterna Àr alltid korrekta men de brukar dramatisera allt). Men i det hÀr fallet sÄ Àr kÀllan aftonbladet anvÀnt sig ut av Àr utan tvekan macrumors, appleinsider osv... aftonbladet har bara sammanstÀllt det till 1 artikel och jag tog den för det gjorde mitt liv lite lÀttare nÀr jag postade den hÀr trÄden :D . Sen jag menar du skriver sjÀlv att vi snackar om "rykten".

LÄt oss nu fortsÀtta diskussionen om den nya Iphonen istÀllet för att hata aftonbladet ;)

Redigerat av Unregistered1232, 05 mars 2010 - 08:53.

Postad 05 mars 2010 - 09:44

beeny
  • beeny
  • AnvĂ€ndare

• 147 inlĂ€gg
  • 0
Kan tÀnka mig den Àr hÀr lagom till jul :D

Postad 05 mars 2010 - 10:18

Megaman2
  • Megaman2
  • ForumrĂ€v

• 616 inlĂ€gg
  • 0
Jag hoppas pÄ större skÀrm, bÀttre kamera (med blixt, dock ej xeon utan jag tror att det blir en led variant för att fungera med videoinspelning) hoppas Àven pÄ 720p videoinspelnig och videokamera för videochatt (vilket kan kanske göra att 3g videosamtalen att ta fart (har varit för dyrt tidigare och dÀrför har folk avvaktat). Multitasking Àr en sjÀlvklarhet. BÀttre och strömsnÄlare processor samt inte minst ett större minne pÄ telefonen (tror inte vi kommer se minneskort) (bÄde ram och rom)

Postad 07 mars 2010 - 09:40

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlĂ€gg
  • 0
Det finns ju oerhört mÄnga concept bilder ute pÄ nÀtet gjorda av olika personer... men blir det nÄgot i den hÀr stilen sÄ klagar man inte direkt :).

Postad bild
Postad bild
Postad bild

SjÀlvklart med lite modifikationer.. som en blixt dÀr bakom och en ytterligare kamera dÀr framme :)

Redigerat av Unregistered1232, 07 mars 2010 - 09:44.

Postad 07 mars 2010 - 10:02

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • ForumrĂ€v

• 538 inlĂ€gg
  • 0
Jag tror inte pÄ sÄ mkt större skÀrm iaf för dÄ offrar man smidigheten att ha den med sig i fickan samt att man skulle krympa "gapet" mellan iphone och iPad. För vem skulle köpa en iPad om iphonen fick en massivt stor skÀrm.

Postad 07 mars 2010 - 10:09

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1 892 inlĂ€gg
  • 0
Tror det Àr 3,7 pÄ bilderna jÀmfört med 3,5 just nu.. sÄ det Àr inte sÄ mycket större men jag hÄller med dig i övrigt, först och frÀmst bör en telefon vara smidig att ha den med sig överallt.

Edit: nu sÄg jag vad du fick iden att displayen Àr överlÀgsen stor, antalet ikoner... om ikonerna inte Àr förminskade sÄ fÄr de inte direkt plats pÄ 3,7 tum som hemsidan skriver att den Àr, och tror heller inte att de blir sÄ praktiskt med mindre ikoner Àn vad det Àr nu.. men aja.. snygg utsida iaf :)

Redigerat av Unregistered1232, 07 mars 2010 - 10:15.

Postad 07 mars 2010 - 10:58

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • ForumrĂ€v

• 538 inlĂ€gg
  • 0
De gör som Porsche gjort med 911:an sen 70 talet typ.. Liite liite förÀndringar som gör att föregÄende modell ser skitgammal och trist ut jÀmfört med den nya :)

Och vi Fanboys blir helt galna ^_^

Postad 07 mars 2010 - 11:17

Lias08
  • Lias08
  • MĂ€stare

• 2 705 inlĂ€gg
  • 0

De gör som Porsche gjort med 911:an sen 70 talet typ.. Liite liite förÀndringar som gör att föregÄende modell ser skitgammal och trist ut jÀmfört med den nya :)

Och vi Fanboys blir helt galna ^_^

hehe..den va bra :)
Jag kommer att köpa nya iPhone 4G, den verkar vara en komplett mobil/handdator.

Postad 07 mars 2010 - 16:53

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

• 1 560 inlĂ€gg
  • 0

hehe..den va bra :)
Jag kommer att köpa nya iPhone 4G, den verkar vara en komplett mobil/handdator.

PÄ vilket sÀtt verkar den vara det? ^_^
Vet du nÄtt som ingen annan vet?

Redigerat av sonyman, 07 mars 2010 - 16:53.

Postad 07 mars 2010 - 18:33

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • LĂ€rjunge

• 304 inlĂ€gg
  • 0
Vore det absolut dumt av mig att köpa en 3g s och betala i 24 mÄnader?
Kommer det bli stora nyttiga förÀndringar eller blir det bara lite nytt som man kan leva utan. Som Voice grejen i 3g s. Roligt 2 veckor. Eller blir det stora nyttiga uppdateringar?

Köper jag 3g s sĂ„ kommer jag ju ha den i 2 Ă„r. Är det mer lagom att uppdatera sig till 5g?

Vad skulle ni gjort? Har inte mycket pengar heller dÄ jag inte Àr speciellt gammal, och det kÀnns som 4g kan bli dyr.
Undrar Àven om ni vet nÄgot om en speciell prisdropp pÄ 3g s nu nÀr det ryktas om en 4g. Faller den i pris snart eller hÄller iphones sig i en stadig kurva nerÄt hela tiden?

Postad 07 mars 2010 - 18:56

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • ForumrĂ€v

• 538 inlĂ€gg
  • 0
Alltid svĂ„rt det dĂ€r. Även OM det kommer en ny modell sĂ„ dröjer det ju innan den vĂ€l kommer hit. Och i början blir den förmodligen svindyr och överhypad sĂ„ kanske 3Gs stĂ„r sig i pris ett tag iaf.

Ärligt talat tror jag de flesta mest ser fram emot en ny programvara dĂ€r man kan göra lite roliga saker som att anpassa telefonen för en mer personlig smak, kanske en aktiv home-screen m.m Denna programvara kommer sjĂ€lvklart alla de som har en 3Gs ocksĂ„ att kunna njuta av. NĂ„got mĂ„ste ju Apple göra och helst nu innan android seglar förbi helt och hĂ„llet :)

SjÀlv Àr jag fortfarande supernöjd med 3Gs:en men lÀngtar efter ovanstÄende. En helt fantastisk och snabb telefon som jag har mkt skoj med. Helt klart den roligaste manick jag nÄgonsin Àgt.

En ev kommande modell lÀr fÄ lite bÀttre kamera och kanske en led-blixt. Kanske lite bÀttre skÀrm, processor, minne och andra saker som Àr tillrÀckliga för att vi skall börja dregla men de flesta egentligen kan överleva utan ^_^

UtseendemÀssigt gissar jag att förslagen ovan Àr ganska nÀra. Det Àr ju en skÀrm och en knapp egentligen. Optimalt utformad med rundade hörn och skön i fickan. Tror inte de Àndrar det vinnande konceptet.

Postad 08 mars 2010 - 06:34

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3 147 inlĂ€gg
  • 0
Tror inte alls att den kommer att ens se ut i nÀrheten av det dÀr, Apple kommer inte att ha fÀrgen pÄ baksidan pÄ framsidan eftersom de har definierat sin design med MPB och iPad med sin glasframsida, ringen runt Àpplet gÄr inte heller ihop med deras designfilosofi.

Jag hoppas pÄ en omdesign av iphonen, men om det hÀnder tror jag inte att sÄ mkt kommer att hÀnda.

Postad 09 mars 2010 - 18:59

snovvebovve
  • snovvebovve
  • LĂ€rjunge

• 421 inlĂ€gg
  • 0

Vore det absolut dumt av mig att köpa en 3g s och betala i 24 mÄnader?
Kommer det bli stora nyttiga förÀndringar eller blir det bara lite nytt som man kan leva utan. Som Voice grejen i 3g s. Roligt 2 veckor. Eller blir det stora nyttiga uppdateringar?

Köper jag 3g s sĂ„ kommer jag ju ha den i 2 Ă„r. Är det mer lagom att uppdatera sig till 5g?

Vad skulle ni gjort? Har inte mycket pengar heller dÄ jag inte Àr speciellt gammal, och det kÀnns som 4g kan bli dyr.
Undrar Àven om ni vet nÄgot om en speciell prisdropp pÄ 3g s nu nÀr det ryktas om en 4g. Faller den i pris snart eller hÄller iphones sig i en stadig kurva nerÄt hela tiden?

Sitter lite i samma sits dÄ jag Àr pÄ vÀg att bestÀlla en ny mob pÄ jobbet dÄ vi just fÄtt möjligheten att gÄ ifrÄn Nokias E-serie... var just pÄ vÀg att bestÀlla en i-phone nÀr jag lÀste nyheten om 4g... nÀr kan den tÀnkas slÀppas och Àr det vÀrt vÀntan? Alltid dessa spekulationer... :wub:

Postad 10 mars 2010 - 00:17

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlĂ€gg
  • 0
Den slÀpps med stor sannolikhet i samma veva som de tidigare modellerna. Presenteras i juni och slÀpps runt augusti för oss svenskar. Inget bekrÀftat utan det Àr bara sÄ de har gjort tidigare och varför skulle de Àndra pÄ det?

Postad 10 mars 2010 - 07:50

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

Den slÀpps med stor sannolikhet i samma veva som de tidigare modellerna. Presenteras i juni och slÀpps runt augusti för oss svenskar. Inget bekrÀftat utan det Àr bara sÄ de har gjort tidigare och varför skulle de Àndra pÄ det?

Ska vi vara petiga sÄ har Apple slÀppt nyheten om telefonen i typ mars för att sedan lansera i juli i Sverige.

Vad det gÀller konceptbilderna som shan1 visade sÄ hoppas jag verkligen inte att den kommer se ut i stil med dessa, ser ut som en HTC med en slÀng av OSX/iPhoneOS.

Redigerat av zinned78, 10 mars 2010 - 07:52.

Postad 10 mars 2010 - 08:11

Lias08
  • Lias08
  • MĂ€stare

• 2 705 inlĂ€gg
  • 0
Sista veckan i juli kommer jag att vara i NY, hoppas att man kan köpa nya iphonen utan abonnemang dÀr.

Vet nÄgon hur mycket den skulle kosta utan abonnemang?
Jag gissar mellan 8000-10000kr, eller hoppas pÄ det. :wub:

Redigerat av Lias08, 10 mars 2010 - 08:19.

Postad 10 mars 2010 - 09:46

forzagbg
  • forzagbg
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
http://www.idg.se/2....-lackra-forslag

Postad 10 mars 2010 - 10:05

Lias08
  • Lias08
  • MĂ€stare

• 2 705 inlĂ€gg
  • 0

http://www.idg.se/2....-lackra-forslag

Alla var fina men jag hoppas att nÀsta iphone har fysiskt tangentbord.

Postad 10 mars 2010 - 13:21

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • ForumrĂ€v

• 578 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlv gillar jag touchen, men fan vad roligt det skulle vara om Apple satte ett fysiskt tangentbord pÄ telefonen... Alla andra tillverkare skulle typ "-Wuuut??? Fort! Dit med knapparna igen! Det Àr knappar som gÀller nu..."

Postad 10 mars 2010 - 14:04

Lias08
  • Lias08
  • MĂ€stare

• 2 705 inlĂ€gg
  • 0

SjÀlv gillar jag touchen, men fan vad roligt det skulle vara om Apple satte ett fysiskt tangentbord pÄ telefonen... Alla andra tillverkare skulle typ "-Wuuut??? Fort! Dit med knapparna igen! Det Àr knappar som gÀller nu..."

hehe precis :)
Jag menade att det skulle vara bÄda touch och fysiskt tgb.

SĂ„ blir Apples nya super-Iphone
"SÄ blir nya iphone", som om AB har fÄtt fakta av sjÀlvaste Steve Jobs! haha

Postad 10 mars 2010 - 14:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1 235 inlĂ€gg
  • 0

Det hoppas jag verkligen inte, fysisk t-bord hör hemma pÄ 1900-talet och det Àr tio Är sedan vi lÀmnade det nu. Slösa/utöka med massa yta för att ha sÄdant, usch.

Iofs :) MÄnga gnÀller pÄ iPhone om det ena och det andra men nÀr det vÀl kommer till att skapa en lur som ska locka sÄ mÄnga köpare som möjligt sÄ Àr det alltid iPhone som de försöker efterlikna. Tanken att dÄ shocka dem lite Àr ju kul, mindre bra med ett t-bord dock.

Redigerat av zinned78, 10 mars 2010 - 14:08.

Postad 10 mars 2010 - 15:09

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3 147 inlĂ€gg
  • 0
Usch, fysiskt tangentbord, gÄr lÄngsammare att skriva pÄ Àn skÀrmtangentbordet, gör telefonen minst 5mm tjockare, fler lösa delar som kan gÄ sönder samt förstör designen.

Intressant vad folk hoppas pÄ features som Apple har sagt nej till, de kommer inte att bygga in utbytbara batterier, de har gÄtt ifrÄn dem pÄ alla sina nyare macbooks, fysiskt tangentbord var ngt som SJ sjÀlv rackar ner pÄ eftersom de Àr satta i sten (plast).
Sen har vi andra designförslag som folk drömmer om, som en unibody i aluminium, det funkade ju bra med metall pÄ iphone 2g, eller?

De kommer inte heller att kopiera design frÄn Nokia och SE (de dÀr fÀrgade en bit upp ser rakt igenom ut som ngt som folket pÄ SE skulle ha designat)

Just nu oroar jag mig mer för att Apple inte skickat ut inbjudningar för OS 4 presentationen, de har ju haft det eventet i mas de senaste 2 Ären, men frÄgan Àr hur det blir nu med iPad i nÀstan samma produktsegment.

Och sen nÀr har de annonserat iphone i mars? Den första iphonen presenterades pÄ macworld 2007 och slÀpptes i juni eftersom den var tvungen att genomgÄ FCC-approval, och eftersom den processen faller under allmÀn myndighetsfunktion sÄ skulle nyheten vara ute innan Apple sjÀlva hunnit presentera den, den processen Àr förenklad om företaget redan slÀppt elektronik med de funktioner som det första tillstÄndet gÀller för.

0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.