Officiell produktbeskrivning
Hands on från Engadget
Detta är definitivt något att fundera på. Speciellt om man är en spekulant på en X10 Mini eller HTC Legend.
Redigerat av Adebisi_6, 24 May 2010 - 19:59.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 24 May 2010 - 19:58
Ny telefon från HTC i ett mindre format med Android 2.1 från start. Telefonen tar integrationen med sociala medier till en ny nivå med möjlighet att tipsa vänner om appar mm. Finns i fyra olika färger och väntas komma till Europa i mitten av juni.
![]() Officiell produktbeskrivning Hands on från Engadget Detta är definitivt något att fundera på. Speciellt om man är en spekulant på en X10 Mini eller HTC Legend. Redigerat av Adebisi_6, 24 May 2010 - 19:59. Postad 25 May 2010 - 11:46
Jahapp... När man i princip hade bestämt sig för en X10 mini så kommer ett alternativ
Postad 25 May 2010 - 12:33
Fick in dummies av X10 Mini till jobbet här i förra veckan. Den är ju grymt liten. Men tyvärr verkar skärmen alldeles för liten!
Ett annat alternativ till Wildfire som också verkar populär är ju Galaxy Spica. Men Wildfire verkar onekligen intressant. Hoppas den kommer i Juni eller något då blir det nog att slå till på en sådan! Postad 27 May 2010 - 19:57
Exakt, precis när man tänk köpa en x10 mini, så hittar man den här
Någon som sitter på lite info om när den tänker släppas så får ni gärna dela med er! Postad 29 May 2010 - 16:46
haha verkligen... x10 mini nu eller wildfire om en månad ? Gillar verkligen att x10 är så liten, men en större skärm är ju ändå ganska trevligt och android 2.1 från start... usch vad svårt det blev! förutom skärmen och operativsystemen verkar de (x10 och wildfire) ganska likvärdiga tycker jag. Redigerat av gupp, 29 May 2010 - 16:49. Postad 29 May 2010 - 17:33
Det som jag tycker är tråkigt med X10 min är
1. Temat går inte ändra och tyvärr faller inte det blåa temat mig alls i smaken 2. Passningstiden även när man inte gör så mycket verkar vara väldigt låg. Hur brukar passningstiderna stämma på HTC? Jag såg att Samsungs nya har ganska bra passningstid på grund av deras skärm. Men jag letar efter en så liten Android telefon som möjligt men som ändå har god passningstid. Postad 30 May 2010 - 12:14
Jag tror jag väntar en månad på Wildfire alltså. Vill ju ha en mindre mobil och skärmen är ju inte allt för stor men större än x10 mini. Va jag förstått så har Wildfire blixt? för mig överväger de nog att vänta tills wildfire kommer, Nyare android och lite större skärm. Postad 30 May 2010 - 12:18
Jag har nu bestämt mig för X10 mini då jag föredrar mindre framför mer avancerad. Wildfire har större skärm men den har ändå samma upplösning som X10 mini vilket ger troligen något sämmre bild. Sen får man ju erkänna att wildfire är ju inte liten om man jämför med X10 mini.
Android kommer updateras mot höstan på X10 mini. Man pratar om 2.1 men man kan ju hoppas på 2.2. Postad 30 May 2010 - 14:24
x10 mini har också blixt. Postad 30 May 2010 - 15:21
Var och klämde på X10 mini igår och insåg att den är för liten för mina behov. Denna HTC känns som den "gyllene medelvägen" för mig. Hoppas bara batteritiden är bättre för då är den perfekt i mina ögon.
Postad 30 May 2010 - 17:17
Det finns ju Samsung Wave också, visst lite dyrare också är det Bada som körs istället för android. Men den är hyfsat liten och har bra batteri tid. Postad 01 June 2010 - 21:19
Vaddå, finns ju massa priser. 2712 kronor ligger lägsta på. Dock är den ju inte släppt ännu. Postad 02 June 2010 - 06:41
Denna känns mer intressant för mig då den har Android som jag gillar skarpt. Sedan känns Bada OS som finns på Samsung Wave lite för nytt ännu. Men det är bara min egna reflektion, tänker vänta tills HTC Wildfire släpps iaf och se skillnaderna.
Postad 03 June 2010 - 21:10
Testa att jämföra storleken på olika mobiler här, kanonfunktion tycker jag
http://www.phonearen...re-pc_1636.html Ta bort/lägg till vilka mobiler du vill. När du lagt till upp till 4 mobiler längst ner kan man hålla inne musen & dra mobilen man valt över annan valfri. + att alla mått finns angivna i mm Förresten hade en Samsung Galaxy Spica i ett par månader när den kom ut med android 1.6. Mycket trevlig telefon men något stor men jag stod inte ut med att knapplåset alltid gick upp när man hade den i fickan. Riktigt kasst. Wildfire ser klart smidigare & snyggare ut lite synd på den lågupplösta skärmen kanske, tänker på en del program som kanske inte funkar då... Hade &så nästan bestämt mig för en x10 mini eller pro men vill gärna se alla i verkligheten först. Såg en dummy på x10 mini riktigt smidig Redigerat av ad72, 03 June 2010 - 21:27. Postad 07 June 2010 - 00:23
Jag har planer på att gå över till Android från iPhone, och jag är supersugen på en HTC Wildfire. Tänkte att eftersom jag aldrig hållit i en mobil med Android OS så lär den räcka. Dessutom kommer jag få ungefär 3000 för min iPhone så att jag kan köpa en helt ny Wildfire.
Men är det någon som vet om den svarta inte kommer till oss i Sverige? Jag hittar bara de andra tre färgerna att förboka. Postad 14 June 2010 - 21:17
Hur fungerar sms-funktionen i android 2.1? Är det konversationer liknande som iphone?
Postad 15 June 2010 - 07:37 Ja det fungerar på samma sätt som iphone Postad 15 June 2010 - 15:42
Då tar vi det återigen... jag brukar ha bra koll på mobiler och vad som sker i mobilvärlden men nu måste jag återigen fråga!
Vad, ja exakt VAD begränsar en Androidmobil med den lägre upplösningen 240 x 320!? Vad kan man inte nyttja på Android Market!? Är det så mycket som 50% av utbudet? 30%? 10%? Tell me! Eller anpassar sig programmen till upplösningen? Detta är en av de stora puckarna som kan få mig att överväga att köpa en stor klumpig telefon, istället för de mindre smidiga! Postad 15 June 2010 - 15:46
Vänta lite här nu, jag jämförde HTC Wildfire med HTC Legend precis och Wildfire är ju faktiskt större än Legend(???). Märkligt måste jag säga, men då blev ju valet lätt! Tur att jag inte hann lägga en beställning och idiotförklara mig själv :-).
Postad 20 June 2010 - 10:30
Då är snart beställningen på en HTC Legend lagd!
Hur gör nu ni andra som vill ha en liten Androidlur, kör ni på X10 mini? Visserligen är Legend 1.000:- dyrare än Wildfire, men att man då både får en högre upplösning samt en mindre mobil till formatet är faktiskt två stora plus för mig. Slipper man bli sur över någon applikation som inte är kompatibel med den lägre upplösningen. Postad 21 June 2010 - 12:59
Jämförde också storleken på dessa två. Legenden är lite smalare och tunnare men längre och tyngre. Wildfire är alltså lite kortare och lättare men bredare och tjockare än legenden. HTC Legend 126g 112x56,3x11,5 HTC Wildfire 118g 106,75x60,4x12,19 Legenden har ju en bättre spec men via jobbet kommer jag att få en Wildfire när den släpps så vi får väl se om den är något att ha. Postad 21 June 2010 - 15:07
Ja, du får gärna komma med feedback av dina intryck när du väl fått telefonen!
Wildfire må vara lite lättare ja, men har aldrig riktigt lagt något krut på mobilers tyngd. Summa summarum, Wildfire är större än Legend rent volymmässigt och det tycker jag är riktigt synd då man skall försöka sig ner i minimobilernas värld. Jag ser då tyvärr inga anledningar till att slänga ut 3.000:- på en Wildfire när jag kan trycka till ytterligare en Gustav Vasa för att få en mindre mobil, som dessutom är mer gediget byggd samt med bättre specifikationer. Postad 21 June 2010 - 19:16
Jepp, ska försöka delge lite erfarenheter när jag fått den. Jag hoppas de recensioner som jag läst stämmer, enligt dem har den fått riktigt bra kritik, speciellt med tanke på priset. (som ligger närmare 2500:- än 3000):- Postad 29 June 2010 - 21:05
Vill också ha en.. Var först efter en x10 mini pro.
Men som alla säger. Den är kanske för liten. Så en Wildfire för mig då. Men skulle vilja ha en svart. Var hittar man den? Kollat runt i olika webb butiker, men dom har bara Röd, brun och vit Den vita är snygg, men svart är mer min stil.. Postad 29 June 2010 - 21:45
recension
http://www.engadget....ildfire-review/ Den publicerades igår. har inte ens hunnit läsa färdigt.. ____________________________ Har läst färdigt nu.. Vad ska man säga.. Ska man verkligen satsa på denna? Är X10 mini bättre? Vad tycker ni? Redigerat av renato, 29 June 2010 - 22:30. Postad 30 June 2010 - 03:06
Tråkigt att läsa!
Funderade på att köpa Wildfiren som en extratelefon, men nu har de tankarna tyvärr återigen försvunnit. Jag personligen delar många åsikter med Engadget och därför litar jag faktiskt på dem denna gången. Postad 02 July 2010 - 13:21
Ja.. jag vet inte..
Har tittat på x10 mini pro's spec. Och tyvärr ser jag inte nån större skillnad på båda. Förutom att x10 mini pro har lite snabbare cpu, tangentbord och äldre version av android. Men som engadget sa så borde man ha högre upplösning på en android mobil för att kunna vara kompatibel med dom flesta apps. Postad 06 July 2010 - 22:42
köpte en wildfire idag. Jag är inte så uppdaterad på mobiler, men mina intryck är iaf positiva.
Var ute efter en x10 mini först men ville ha lite större skärm. Den känns gedigen och jag fick ett bra kvalitetsintryck fast att den är en budget modell. Jag tycker iaf inte att den känns "plastig" Denna och x10 mini verkar vara de bästa alternativen runt 3000:-. Tycke och smak vilken man väljer. Postad 07 July 2010 - 06:03
Tycker fortfarande denna mobil är intressant trots kritiken. Jag kommer att bestämma mig efter jag klämt och känt på den i någon butik. Vet någon om det finns skärmskydd att köpa eller om det följer med i mobilens kartong?
Postad 07 July 2010 - 12:55
Kom igen, nu måste det ju vara en del folk som har köpt denna telefon då den släpptes idag.
Vill höra era första intryck... Postad 07 July 2010 - 19:52
Min heter mocha och är svartgrå. (köpt på siba helsingborg)
Första intryck skrev jag igår. Har fortfarande inte hittat något negativt som jag retar mig på, men detta är min första android-mobil så jag har inget att gämföra med. Postad 08 July 2010 - 07:01
Min flickvän får sin i kväll. Jag kommer att kunna göra en hyfsad jämförelse då jag har en Desire. HTC säger ju att Wildfire kommer att få Froyo (Android 2.2). Detta kommer troligtvis att lösa en del av det laggande som vissa recensenter har uttryckt. Det är olika bud om när uppdatering kommer, alltifrån början av Q3 (alltså nu i juli) till strax före jul.
Det intrycket man får från de allra flesta recensioner är att det här är den ultimata ingångsluren om du ska gå till Android och har en tight budget. Skärmen är väl den största besparingen HTC gjort (till viss del även minne och processor). Annars har den allt min dyrare Desire har. Postad 08 July 2010 - 07:55
Har inte fått min än..
Postad 08 July 2010 - 08:36
Mobil: "Det kan komma att dröja ända fram till jul innan HTC:s telefoner Desire, Legend och Wildfire uppgraderas med version 2.2 av Android." http://www.mobil.se/...r-1.364839.html Redigerat av freve, 08 July 2010 - 08:37. Postad 08 July 2010 - 09:24
Jo, den har jag sett men det finns en som är helt svart och den har jag inte hittat någonstans mer än på bild på htc's hemsida. http://www.htc.com/e...re/gallery.html Någon som vet var den går att hitta? Postad 08 July 2010 - 18:21
Jag har äntligen bestämt mig.. Kanske säger nåt annat nästa vecka..
Men det blir en Wildfire. Men vill också ha en SVART. För den bruna är inte speciellt snygg. Om man inte hittar den svarta så får man väll nöja sig med den vita. Men ska inte köpa nåt förren än 1 månad framåt. Då hinner alla andra prova den och rapportera tillbaka till forumet Postad 09 July 2010 - 07:13
Japp! HTC har bekräftat att "de flesta" telefoner som släpps 2010 kommer att få 2.2. Några telefoner är namngivna: Desire, Legend och Wildfire (plus några på den amerikanska marknaden). Vissa tror att uppdateringen kommer kvartal 3 och vissa kvartal 4. Så det är bara att vänta och se. Har en Desire och det som jag verkligen väntar på är Apps2SD. Wildfire gissar jag kommer dra ännu mer nytta av snabbheten i Froyo. Postad 09 July 2010 - 18:51
Min flickvän köpte en igår, testade lite idag. Har inte så mycket att jämföra med då jag inte haft någon touchmobil sedan P900. Kan dock ge ett allmänt intryck:
+Smidigt format, känns precis lagom och inte för liten skärm. +God byggkvalitet - Upplösningen är inte jättebra, men fullt tillräcklig om man inte är kräsen - Kom ofta åt de fasta touchknapparna av misstag, är väll dock ovana Hade jag köpt ny telefon idag hade de dock blivit en X10i mini pro pga av tangenbord och det ännu smidiagare formatet. Är man ute efter en mobil i smidigt format med relativt stor tocuhskräm och inte vill lägga för mycket pengar verkar denna mobil vara ett mycket bra val i min mening. Postad 10 July 2010 - 09:01
Fick min Wildfire igår och har hunnit testa lite. Mina första intryck av telefonen:
+ Perfekt storlek och format. + Gediget byggd. + Snabb med responsiv skärm. + Batteritiden verkar helt okej. Har använt den rätt intensivt sedan igår och fortfarande 50% kvar av batteriet. + Funktionen för att rekommendera appar. - Lätt att av misstag komma åt knapparna på den svarta listen. - Skärmens upplösning kunde varit högre men den ser faktiskt bättre ut än förväntat. - Kameran är sådär, har iofs bara testat inomhus. Bör bli bättre kvalitet med bättre ljus. Tycker överlag att det är en riktigt bra telefon för sitt pris. Smidig, snabb och anpassningsbar. Jag är nöjd. Postad 10 July 2010 - 15:50
Här finns ytterligare en förhoppningsvis nöjd Wildfire-ägare inom kort! En är beställd och dyker upp i början av nästa vecka.
Som någon frågat tidigare i tråden så undrar även jag om någon lyckats hitta ett displayskydd till denna modellen? Helst ett modellanpassat om man får önska och gärna av bättre kvalitét. Postad 10 July 2010 - 18:56
Vilken typ av kontakt har headsetet som följer med? Om jag inte missuppfattat bilderna så sitter USB-kontakten på sidan av telefonen, vilket känns väldigt bökigt om headsetet ska in där.
Finns det förresten några knappar på headsetet för att styra låtval och volym? Är också väldigt sugen på den svarta versionen, men det verkar vara den som kommer sist. Det enda stället jag hittat den är Expansys, men de har förväntad leverans om 24 dagar Postad 10 July 2010 - 19:05
Headsetet pluggar du in i den 3,5mm hörlursutgång som finns uppe på telefonen. Micro-USB porten använder du till att ladda telefonen eller att koppla den till en dator. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |