Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony Ericsson, ryktestråden

174 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 september 2010 - 14:39

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
EDIT 2010-11-25: Ändrade tråden så att den handlar om SE's kommande produkter generellt eftersom specarna nedan ändå inte verkar stämma överens med X12/Anzu. Dom som vill är givetvis välkomna att starta en ny tråd för respektive produkt då produkten blivit bekräftad/officiellt publicerad av SE själva.

Här diskuterar vi rykten kring Sony Ericssons kommande produkter!

Gammalt rykte gällande X12, gäller troligtvis ej längre.

FOR IMMEDIATE RELEASE
PRLog (Press Release) – Sep 13, 2010 – Tech lovers awaiting the successor to the Xperia X10 / SO-01B, DoCoMo's fasting selling smartphone, will not have to wait much longer to see how powerful the device will be and what it will look like. The codename for the device is Cliaro

Rumour has that the successor for the X10, to be pencilled in as the X12, is to surface early November, roughly one year since the announcement of the X10, according to Sony Ericsson fan forums.

Among the rumoured specifications:

1.5Ghz TI OMAP 4 Processor
4" AMOLED screen 1080 x 720 resolution
Gyroscope
10mm thick
12MP AF Camera

The phone will launch with Android Froyo (2.2) with a possibility it will hit the stores with Android Gingerbread (3.0) and as well as featuring further enhancements to Timescape and Mediascape, there will also be the introduction of a third custom UI, although at this stage it is unknown what this will represent.

The SO-01C will be announced as part of DoCoMo's Winter line-up which will also feature Sony Ericsson's first WP7 phone the X11 a slider with hard qwerty.

The Xperia X10 was the company's first dip in the Android pool and despite launching with the relatively stale Donut (Android 1.6 OS) the phone as achieved moderately successful sales.

Sony Ericsson has emphasised that it prefers it's own custom UI, Timescape and Mediascape, which it is fine-tuning to provide the best user experience, although some Android fans would rather it just had the very latest version of the OS.

Shipping for this device will begin Week 03 2011.

Observera att detta som sagt var endast är rykten. Än så länge...:rolleyes:

Redigerat av BrittBastard, 25 november 2010 - 15:01.
Byte av trådnamn och trådinriktning

Postad 13 september 2010 - 17:08

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Att SE skulle använda en OMAP CPU låter inte troligt (tillverkad av texas instruments). Snarare att de skulle använda ST-Ericsson eller en av Qualcomm utvecklade processorer.

Om ryktet skulle stämma så kanske det är en telefon specifikt för den japanska marknaden.

Men bara processortillverkaren gör att jag egentligen inte tror på ryktet. :rolleyes: Tyvärr

Postad 13 september 2010 - 22:27

algorithm
  • algorithm
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Att SE skulle använda en OMAP CPU låter inte troligt (tillverkad av texas instruments). Snarare att de skulle använda ST-Ericsson eller en av Qualcomm utvecklade processorer.

Om ryktet skulle stämma så kanske det är en telefon specifikt för den japanska marknaden.

Men bara processortillverkaren gör att jag egentligen inte tror på ryktet. :rolleyes: Tyvärr

+1

Lite tillägg:
1) Så hög skärmupplösning med 4" AMOLED skärm går inte ihop.
2) Så hög skärmupplösning går inte ihop med Android 2,2
3) 1,5 Ghz även om det inte är TI OMAP utan t.ex. Qualcomm Snapdragon är fortfarande överdrivet högt. 1,2Ghz som högst.

Det enda som kan stämma i detta är att SE har en Xperia medlem med 12mpx kamera på gång.

Case closed ;)

Redigerat av algorithm, 15 september 2010 - 08:11.

Postad 14 september 2010 - 08:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

+1

Lite tillägg:
1) Så hög skärmupplösning med 4" AMOLED skärm går inte ihop.
2) Så hög skärmupplösning går inte ihop med Android 2,2
3) 1,5 Ghz även om det inte är TI OMAP utan t.ex. Qualcomm Snapdragon är fortfarande överdrivet högt. 1,2Ghz som högst.

Det enda som kan stämma i detta är att SE har en Xperia medlem med 12mpx kamera på gång.

Case close :blush:

Som sagt var, rykten. Jag håller med er, och vad är vitsen med 1080x720 på en sån liten display?

Men, varför skulle det inte kunna vara TI som är chipsupplier? Bara nyfiken.
Men visst, även om det skulle vara TI så kan man nog max få ut 1,2GHz ur OMAP 440.
Just det chipet har ju support för HDMI ut också. Chipet i sig supportar även upplösning upp till 1920x1200.

Qualcomm Snapdragon kan få ut 1,5GHz ur ett av sina chip vill jag minnas.
Så det är absolut ingen omöjlighet, även om jag också tror på 1,2GHz av diverse anledningar.

Postad 14 september 2010 - 08:45

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Mer att läsa om ryktena:

http://www.esato.com...t...&start=1740

http://www.xperiax10...ra-1080p-video/

The X12 though runs a TI 1.5 ghz processor

Hmm, frågan är hur trovärdig denna "rykteskälla" är.
Ännu ett rykte som säger

Yup, 1080x720 AMOLED screen

.
Tråkigt med 12,2MP, fixa till bättre optik och en blixt istället ffs!
Ska enligt ryktena också klara av 1080p-filminspelning, men återigen så känns det som det kvittar med en relativt kass optik. Ingen Xenon-blixt heller:

Well another reason for not including Xenon also has to do with the bulk, as a powerful Xenon flash would make it ergonomically awkward like the SATIO. And since they have the device at only 10mm thin, it was not possible to fit a Xenon flash.

SE will announce a new Android phone soon and believe me when they do, you all will be elated and pleasantly surprised too!
Its going to be an EXTREMELY powerful device and one of the biggest launches in SE history.

X12 launch date finalized

January 14 2011 (Note this is the International launch date NOT NTT Docomo Japan launch date)

Antingen vet den här killen/tjejen, "avmaxfan" väldigt mycket och glappar antagligen alldeles för mycket eller så gillar han/hon bara att sprida massa rykten.
Vi får väl se när det släpps officiell info hur väl detta stämmer.

Redigerat av BrittBastard, 14 september 2010 - 09:02.

Postad 14 september 2010 - 09:03

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

• 625 inlägg
  • 0
Spela rolll, SE skulle behöva en Intel quad-core-processor för att inte lagga...

Postad 14 september 2010 - 09:09

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Spela rolll, SE skulle behöva en Intel quad-core-processor för att inte lagga...

Ehh, vad snackar du om? Har du inget givande att bidra till diskussionen så don't.
Låt mig gissa; du har en jagFån?

Postad 14 september 2010 - 09:12

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Men bara processortillverkaren gör att jag egentligen inte tror på ryktet. :blush: Tyvärr

Varför skulle inte en TI (Texas) vara trolig, TI används ju idag till vissa SE telefoner .....

Redigerat av what17ever, 14 september 2010 - 09:14.

Postad 14 september 2010 - 10:32

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Varför skulle inte en TI (Texas) vara trolig, TI används ju idag till vissa SE telefoner .....

ST -Ericsson kör idag hårdvaru - tester på dual 1.2 ghz via U8500 plattformen med release q1 eller q2. Samarbetet med qualcomm fungerar dessutom mkt bra som det är idag. Eftersom det är spekulation så spekulerar även jag.

Postad 14 september 2010 - 10:51

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

ST -Ericsson kör idag hårdvaru - tester på dual 1.2 ghz via U8500 plattformen med release q1 eller q2. Samarbetet med qualcomm fungerar dessutom mkt bra som det är idag. Eftersom det är spekulation så spekulerar även jag.

Må så vara att STE kör detta men SEMC kan ju fortfarande välja andra leverantörer än STE, tex TI som de gör idag.

Postad 14 september 2010 - 11:13

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Må så vara att STE kör detta men SEMC kan ju fortfarande välja andra leverantörer än STE, tex TI som de gör idag.

Visst kan de göra det - men jag tror absolut inte att de gör det. Jag skulle dock bli extremt förvånad om man lyckas få ut en så extrem plattform redan till Q1 2011 med tanke på SE's tidigare leverensproblem.

Jag skulle dock bli väldigt intresserad. :blush:

BTW - U8500 plattformen testas nu med dual arm cortex a9 processorer - destination SE Q1 eller Q2.

Postad 14 september 2010 - 11:44

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Jag skulle dock bli väldigt intresserad. ;)

Det där är vi nog alla överens om! :blush:

Skulle ju kunna vara så att dom allokerar resurser till hårdvaruavdelningen för att kunna lyckas med detta.
Därför blir X10:ans 2.1-uppdatering ( läs mjukvaruavdelningen ) lidande. Nu spekulerar jag hej vilt.

Hur som helst så tror jag att SE är på väg tillbaka, och det starkt. +1 för det.

Postad 14 september 2010 - 15:04

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Som gammal esatomedlem så vet jag inte rikigt vad jag ska tro angående den här nya "källan". Det enda han har gjort som på nåt sätt styrker hans påståenden är att han sa att telefonerna skulle komma innan DoCoMo dokumentet confirmade det. Lucky guess kanske. Det som är jävligt misstänksamt är att han bara sprutar ut information. Trodde på honom i början när han var lite mer sparsam med infon :D Amoled och den höga upplösningen låter som bullshit, och när andra ifrågasatte honom så börja han babbla massa om sonys oled-satsningar m.m. Sen när han snacka om att infon var för esato only och att han inte ville att det spreds... :D

Dock så tror jag 12MPX kameran stämmer. Mardrömmen skulle vara om SE gör en "x2a" och bara uppgraderar kameran med motiveringen "snapdragon är en inarbetad plattform bla bla bla". Det är jävligt tufft att vara SE-****** ibland (Finns inget företag som fuckar upp för sig själv så mycket som de). En anledning till att många liksom jag är pessimister :D

Eldar sa dock (en som gick från SE ****** till darkside, alla på esato hatar honom :blush:) att nya mobilerna är "next gen" och sa att dom kommer leda utvecklingen om de kommer ut i tid. Så hoppet lever ;)

edit. Varför censurerar minhembio "fan - boy"??

Redigerat av thorstenn, 14 september 2010 - 15:05.

Postad 14 september 2010 - 17:56

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Låter riktigt fint detta!
Verkar verkligen som SE är på väg tillbaka nu! :blush:

SE gick ju ut med att de skulle bli störst i världen på Android för inte så länge sen och om detta stämmer verkar det ju onekligen lovande för deras del.
Sedan kommer de ju lansera X8 inom kort som verkligen verkar vara en bra och prisvärd telefon.

Jag är grymt nöjd med min X10a, även om det börjar bli lite trist att sitta kvar med 1,6 fortfarande, men det är ju först den allra senaste tiden som man börjat känna sig begränsad av det.

Redigerat av Unregistered38c95f32, 14 september 2010 - 17:58.

Postad 14 september 2010 - 18:09

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0
Om Eldar skriver nåt positivt om SE så lär de väl ligga nåt bakom det, iom att det inte kommit mycket positivt från han ang. SE. :blush:

Postad 15 september 2010 - 07:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Om Eldar skriver nåt positivt om SE så lär de väl ligga nåt bakom det, iom att det inte kommit mycket positivt från han ang. SE. :)

Vändningnen kom kanske när han slutade? :D

Håller med dig thorstenn angående

Sen när han snacka om att infon var för esato only och att han inte ville att det spreds... rolleyes.gif

Just det där gör mig också mycket skeptisk. Vad tror han liksom. Nej, men det är nog ingen som sprider den här infon om jag skriver det på ett publikt forum?!? ;)
Eller så är han bara lite knäpp..eller så jobbar han på marknadsföringsavdelningen på SE. :D
Eller så vill han bara ha uppmärksamhet och snackar sååå mycket skit.
Vi får väl se i november då den ska presenteras, enligt honom.

Postad 20 oktober 2010 - 12:13

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0
Tänke er en X12 mini med ovanstående spekulerade prestanda.... :(

Postad 20 oktober 2010 - 14:15

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Tänke er en X12 mini med ovanstående spekulerade prestanda.... :(

.....

x10 mini har mycket sämre specs än x10 så varför skulle en x12 mini ha ens i närheten likadana specs?
en så liten telefon kan inte vara kraftfull och vara användbar mer än en dag med ett modert operativsystem pga det lilla batteriet
tänk om

Redigerat av Blomkungen, 20 oktober 2010 - 14:16.

Postad 26 oktober 2010 - 08:55

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Lite mer X12 rykten från "avmaxfan" på esato.com:

Oh and only few weeks for the official announcement

Så om den kommer utannonnseras under november får vi snart se vad som stämmer av nedanstående!
Stämmer allt det han/hon skrivit så vet jag vilken min nästa telefon blir! ( skall enligt "avmaxfan" släppas i januari/Q1 2011 )

It will have 1gb of RAM, 4 inch OLED with multi touch support, 16gb internal memory with micro SD card support upto 32gb,Android Gingerbread OS, , 1800mah battery, Dedicated GPU with 512mb memory dedicated.
And surprise surprise

16.4 Megapixel Camera with Xenon Flash and 1080p video recording

Rest of the specs as mentioned earlier. which includes a 1.5 Ghz Dual core CPU

Lets discuss the specs for a moment and try and see if they are actually "unbelievable"

16.4 MP camera with xenon flash and 1080P video recording - It was announced by Sony a few weeks back, nothing unbelievable about it.

4 inch OLED with multi touch - Again nothing unbelievable.

16gb Internal memory with micro SD card slot - Even a not so expensive Nokia X6 has this

512mb GPU- I guess in the X10 the GPU gets around 150-200mb right? So nothing unbelievable in 512 mb for the GPU with the X12.

Android Gingerbread OS - Motorola already announced a device with Android 2.5 and since the X12 will ship after that device its natural that the X12 shall have the same OS version

1GB RAM - Some phones already have 768 mb RAM. So nothing unbelievable there as well

1800mah battery - Even for X10 you can get 1800mah and even 3600mah betteries.

So ? Whats really unbelievable about the specs?

Känns som att det här blir mer en "Sony"-telefon än en SE-telefon.
Sonys samarbete med Google blir/är ju som vi vet väldigt starkt.
Enligt ryktena ska denna telefon släppas i Japan också och då pekar det ännu mer på att Sony är väldigt mycket inblandade i denna.

Hmmm, "Aure" har du koll på om merparten av SE's utveckling fortfarande sker i Lund eller sker den även i t ex Japan?!?

Redigerat av BrittBastard, 26 oktober 2010 - 09:21.

Postad 26 oktober 2010 - 09:20

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
Personligen tror jag det isf är 'psp-mobilen' man talar om inte en vanlig smartphone.

Det som är lite mysko är att den skall vara baserad på OMAP inte qualcomm som SE kör i sin Xperia-serie. Även det tyder på att det kanske är en Japan-lansering och kanske då en PSP-modell.

@BrittBastard.

Min kontakt på SE har inget hört och min kontakt på ST Ericsson är förbryllad då de kör tester på U8500-plattformen som har delivery under våren (ARM Dual 1GHZ processor) och inte via OMAP. Därav lutar det väl åt Japan-lansering alt PSP-modell.

Redigerat av Unregistered1193, 26 oktober 2010 - 09:24.

Postad 26 oktober 2010 - 09:32

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Personligen tror jag det isf är 'psp-mobilen' man talar om inte en vanlig smartphone.

Det som är lite mysko är att den skall vara baserad på OMAP inte qualcomm som SE kör i sin Xperia-serie. Även det tyder på att det kanske är en Japan-lansering och kanske då en PSP-modell.

@BrittBastard.

Min kontakt på SE har inget hört och min kontakt på ST Ericsson är förbryllad då de kör tester på U8500-plattformen som har delivery under våren (ARM Dual 1GHZ processor) och inte via OMAP. Därav lutar det väl åt Japan-lansering alt PSP-modell.

Ok, tack. Intressant. Jag tror dock INTE det rör sig om PSP-modell. Den dröjer nog. Framförallt eftersom PSP2 kommer snart.

Skulle vara VÄLDIGT intressant att veta vem den här "avmaxfan" är och hur bra insyn han har i SE.

DOCK, betänk vad Bert Nordberg sa någon gång i september. "Big surprises" sa han.
Arm 1Ghz är inte "big surprise" för mig. Dual eller inte.
EDIT: Hmmm, såg att ARM har en A15-processor också:

1 - 1.5GHz single or dual-core for smartphones and mobile devices

Är det A9 eller A15 din kontakt på SE jobbar med?

Redigerat av BrittBastard, 26 oktober 2010 - 09:47.

Postad 26 oktober 2010 - 09:44

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Ok, tack. Intressant. Jag tror dock INTE det rör sig om PSP-modell. Den dröjer nog. Framförallt eftersom PSP2 kommer snart.

Skulle vara VÄLDIGT intressant att veta vem den här "avmaxfan" är och hur bra insyn han har i SE.

DOCK, betänk vad Bert Nordberg sa någon gång i september. "Big surprises" sa han.
Arm 1Ghz är inte "big surprise" för mig. Dual eller inte.
EDIT: Hmmm, såg att ARM har en dual 1,5Ghz processor också. "A9 Dual core".

Nja dual är väl en surprise? Oavsett märke ;)

Postad 26 oktober 2010 - 09:50

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Nja dual är väl en surprise? Oavsett märke :P

Nja, ok då. ;)
Såg du min fråga om A9 respektive A15. Vet du vilken dom jobbar med?

Vad tror ni; mini-HDMI ut på denna? Det tror jag. ;)

Redigerat av BrittBastard, 26 oktober 2010 - 09:52.

Postad 26 oktober 2010 - 10:05

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Hmmm, "Aure" har du koll på om merparten av SE's utveckling fortfarande sker i Lund eller sker den även i t ex Japan?!?

Det finns väl 2 stora utvecklingskluster kvar i SEMC numera: Lund och Tokyo, som slåss internt om gunsten... Sedan en del i Kina, men i huvudsak Lund och Tokyo.

@BrittBastard.

Du är väldigt STE centrerad och jag fattar inte varför du tycker att det är konstigt att den skulle vara baserad på OMAP, då saliga Satio/Vivaz är OMAP baserad, och den utvecklades av Tokyo/Kista .....

Redigerat av what17ever, 26 oktober 2010 - 10:05.

Postad 26 oktober 2010 - 10:05

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Nja, ok då. ;)

A15 ligger längre fram i tiden. Tror jag läste 2013 eller nåt.

Angående axmaxfan så är det nog ganska mycket skitsnack. Fått mycket kritik på Esato nu också. Tror dock att SE kommer släppa en monsterdevice. Det grundar jag på VDns Bert uttalande i Dagens Industri där han säger att "man måste konkurrera med de bästa specsen på dagens marknad".

Hoppas de släpper en mobil med u8500, det skulle vara grymt. Riktigt bra grafikdel i den! Annars hade TI 4400 blivit näst intill confirmat av en SE-insider enligt en på esato så man vet aldrig. Så konstigt är det väl inte Aure? De har väl använt TI i Vivaz o satio?

edit. God damn var du en sekund före mig eller?!" :P

Redigerat av thorstenn, 26 oktober 2010 - 10:07.

Postad 26 oktober 2010 - 10:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

A15 ligger längre fram i tiden. Tror jag läste 2013 eller nåt.

Angående axmaxfan så är det nog ganska mycket skitsnack. Fått mycket kritik på Esato nu också. Tror dock att SE kommer släppa en monsterdevice. Det grundar jag på VDns Bert uttalande i Dagens Industri där han säger att "man måste konkurrera med de bästa specsen på dagens marknad".

Hoppas de släpper en mobil med u8500, det skulle vara grymt. Riktigt bra grafikdel i den! Annars hade TI 4400 blivit näst intill confirmat av en SE-insider enligt en på esato så man vet aldrig. Så konstigt är det väl inte Aure? De har väl använt TI i Vivaz o satio?

edit. God damn var du en sekund före mig eller?!" ;)

Du har rätt, efter lite efterforskningar så verkar A15 släppas 2012.
Klockfrekvenserna verkar dessutom ligga på mellan 1,5 GHz till 2,5 GHz.
Dock pratar vi 1,0-1,5Ghz vad gäller smartphones.

Är helt övertygad om att SE's nästa flaggskepp kommer köras på U8500-plattformen.
Bekräftas ju också till viss del av Aure.
Jag tror också, i ärlighetens namn, mer på Aures källa än på den där "avmaxfan". Men man kan alltid hoppas.

Är ganska säker på att det kommer bli en telefon i det absoluta toppskiktet.
Det MÅSTE det nog vara för att SE ska hänga med.

Postad 26 oktober 2010 - 11:22

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0

.....

x10 mini har mycket sämre specs än x10 så varför skulle en x12 mini ha ens i närheten likadana specs?
en så liten telefon kan inte vara kraftfull och vara användbar mer än en dag med ett modert operativsystem pga det lilla batteriet
tänk om

Jag vet att X10 har en sämre spec... och jag vet vad batteritiden är på en sådan! Men jag gillar formatet bättre än den för mig för stora X10:an.

Jag sa bara att det vore trevligt med en motsvarande X10 mini med dessa X12- rykten till spec, hur otroligt och osannolikt det må vara. Kommer ni inte ihåg vad batteritiden var med de första 3G-telefonerna när man körde 3g - och det är inte såååå länge sedan ändå...

Jag drömmer bara... Men vi är snart där!

Postad 26 oktober 2010 - 11:40

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Nja, ok då. ;)

A9 tror jag

Det finns väl 2 stora utvecklingskluster kvar i SEMC numera: Lund och Tokyo, som slåss internt om gunsten... Sedan en del i Kina, men i huvudsak Lund och Tokyo.

Du är väldigt STE centrerad och jag fattar inte varför du tycker att det är konstigt att den skulle vara baserad på OMAP, då saliga Satio/Vivaz är OMAP baserad, och den utvecklades av Tokyo/Kista .....

Om den följer Xperia-serien är jag rätt övertygad om qualcomm eller ARM A9. Eftersom denna tydligen bygger på Texas Instruments är det förmodligen en annan marknad eller modell.

Denna informationen kommer från personer på St Ericsson som jobbar med det. Om du har lite mer att komma med än gamla modeller får du gärna delge den här och nu.

Viktigt! ST Ericsson tillverkar för många i branschen dvs U8500 behöver inte komma till en X12 eller liknande. Det handlar om vad telefontillverkarna vill ha för plattform helt enkelt.

Viktigt2! Min källa är alltså ytterst tveksam till en X12 med TI OMAP CPU. Det är det jag försöker få fram.

Redigerat av Unregistered1193, 26 oktober 2010 - 11:46.

Postad 26 oktober 2010 - 12:14

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Men bara processortillverkaren gör att jag egentligen inte tror på ryktet. ;) Tyvärr

Sony Ericsson Satio och Vivaz använder sig av en OMAP3 så dem har definitivt använt Ti förr.

Just nu så rider Sony Ericsson på Qualcommvågen så det är stor sannolikhet att de väljer dem igen men att de väljer OMAP är ingen omöjlighet.

Postad 26 oktober 2010 - 19:18

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Sony Ericsson Satio och Vivaz använder sig av en OMAP3 så dem har definitivt använt Ti förr.

Just nu så rider Sony Ericsson på Qualcommvågen så det är stor sannolikhet att de väljer dem igen men att de väljer OMAP är ingen omöjlighet.

Jag vet allt det som du skrivit - jag har aldrig hävdat att en ev. X12 INTE skulle kunna vara baserad på TI OMAP utan gjort klart att det låter väldigt märkligt. Något som bygger på info från källa på ST E. Personen ifråga kan vara helt ute och cykla eftersom han själv inte vet - utan bygger sin tro på sannolikheten - inte fakta eftersom han inte har exakt det.

Stämmer uppgifterna från Esato så är väl det jättebra.

Postad 26 oktober 2010 - 20:56

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag vet allt det som du skrivit - jag har aldrig hävdat att en ev. X12 INTE skulle kunna vara baserad på TI OMAP utan gjort klart att det låter väldigt märkligt. Något som bygger på info från källa på ST E. Personen ifråga kan vara helt ute och cykla eftersom han själv inte vet - utan bygger sin tro på sannolikheten - inte fakta eftersom han inte har exakt det.

Stämmer uppgifterna från Esato så är väl det jättebra.

Att de väljer ST-Ericsson U8500 är minst sannolikt av de tre alternativen eftersom den är knappt färdig.

Postad 26 oktober 2010 - 21:26

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Fasen vad kul det vore om SE släppte en monstermobil som får de andra att sätta i halsen :-)
En mobil som verkligen tar ett stort kliv framåt.

Postad 26 oktober 2010 - 21:35

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Fasen vad kul det vore om SE släppte en monstermobil som får de andra att sätta i halsen :-)
En mobil som verkligen tar ett stort kliv framåt.

Jo precis, SE har ju hårdvaran att knäcka dom flesta och programmerarna är det inget fel på heller.
Betänk att xda-killarna har ju en olåst bootloader nu, eller nån hade fått tag på typ en "dev-x10" med en olåst bootloader så vitt jag förstod det, men ändå har jag då inte läst nåt om några större framsteg än, så nog kan dom koda android allt.. ;)
Till skillnad då mot htc som är knäckt senast veckan efter..

Postad 26 oktober 2010 - 21:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
?

Vad har ditt inlägg tråden att göra ;)
Kanske bara är jag som är trött ;)

Postad 27 oktober 2010 - 01:26

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

?

Vad har ditt inlägg tråden att göra B)
Kanske bara är jag som är trött :D

Nja det var rätt Ot men jag menade bara att nu när dom är varma i kläderna med 2.1 och allt så kan dom nog leverera ett riktigt trevligt uxp till x12 :D
Mao vi har alla förutsättningar för en kanonlur iom x12, både vad gäller HW och SW :P

Postad 27 oktober 2010 - 07:48

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
Också Off Topic men den som känner för det kan ju starta en separat tråd för "Playstation Phone".

Källa

Postad 27 oktober 2010 - 08:27

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Att de väljer ST-Ericsson U8500 är minst sannolikt av de tre alternativen eftersom den är knappt färdig.

Till våren har jag sagt hela tiden! Läs inläggen i rätt ordning eller läs de iallafall! Jag har heller aldrig sagt att det skall släppas en X12 - det är ett rykte från Esato.

Personligen tror jag fortfarande att det släpps en PSP-telefon i Q4 i år baserad på qualcomm.

Postad 27 oktober 2010 - 08:35

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

Till våren har jag sagt hela tiden! Läs inläggen i rätt ordning eller läs de iallafall! Jag har heller aldrig sagt att det skall släppas en X12 - det är ett rykte från Esato.

Personligen tror jag fortfarande att det släpps en PSP-telefon i Q4 i år baserad på qualcomm.

Håller med.
Jag tror att X12:an, baserad på U8500, släpps i mars-april. MÖJLIGEN att den utannonseras nu i november.

Att PSP:n baseras på Qualcomm är väl i princip 100% säkert då Engadgets källor brukar stämma bra.

@Pjuklarven:

Betänk att xda-killarna har ju en olåst bootloader nu, eller nån hade fått tag på typ en "dev-x10" med en olåst bootloader så vitt jag förstod det

Nja, dom har fått tag på 2.1 MEN den är endast för dev-phones. Vilket kräver diverse lösenord och dongle.

Postad 27 oktober 2010 - 08:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Skulle de vara helt otänkbart att det släpps en icke PSP tele (utan styrknappar) på samma plattform?

Postad 27 oktober 2010 - 10:48

lovmatt
  • lovmatt
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

PSP-mobilen utvecklades i Raleigh, men flyttades till Lund när SE stängde i USA. "X12" utvecklas i Tokyo. Beijing utvecklar fler projekt än Lund och Tokyo men många feature telefoner, mao tekniskt inte så intressanta.

Postad 27 oktober 2010 - 11:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

"X12" utvecklas i Tokyo.

Hmmm, intressant. Källa på det?

Postad 27 oktober 2010 - 12:47

lovmatt
  • lovmatt
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Hmmm, intressant. Källa på det?

Företaget jag jobbar för levererar komponenter till telefonen, men jag kan tyvärr inte säga mer.

Postad 27 oktober 2010 - 13:59

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Företaget jag jobbar för levererar komponenter till telefonen, men jag kan tyvärr inte säga mer.

haha din jävel! :P du sitter alltså på nice info :D

Snälla säg ifall det ser bra ut iaf!

Postad 27 oktober 2010 - 14:22

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

haha din jävel! :P du sitter alltså på nice info :D

Snälla säg ifall det ser bra ut iaf!

Vad menar du med "det ser bra ut"?!

Om du menar att specarna ser bra ut:
Ehhh, hur ska han veta det?!?
1. Han jobbar på ett företag som leverar komponenter till telfonen. Kan ju vara vilka komponenter som helst, t ex plast till skalet.

2. Han kommer säkert berätta det för att du skriver "snälla".

Postad 27 oktober 2010 - 14:56

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

1. Han jobbar på ett företag som leverar komponenter till telfonen. Kan ju vara vilka komponenter som helst, t ex plast till skalet.

Shiet lite negativ är vi, vaknat på fel sida? Komponenterna kan också vara viktigare än skal, du gissar ju lika mycket som jag? Skulle vara kul om någon som vet uttrycker sig positivt eller negativt om de inte får säga nåt annat. Bättre än inget. Så jag skulle gjort om jag visste (te.x. Det ser bra ut, det är värt att vänta! etc) sen kanske jag uttryckte mig lite slarvligt, isf ber jag om ursäkt.

Redigerat av thorstenn, 27 oktober 2010 - 14:57.

Postad 27 oktober 2010 - 18:40

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

@Pjuklarven:

Nja, dom har fått tag på 2.1 MEN den är endast för dev-phones. Vilket kräver diverse lösenord och dongle.

Aha då hade jag fått det lite om bakfoten :D
Men det går hursomhelst väldigt segt för dom, händer inte så mkt där om dagarna tyvärr.. B)
Men nog med Ot nu :P

Postad 27 oktober 2010 - 20:10

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Håller med.
Jag tror att X12:an, baserad på U8500, släpps i mars-april. MÖJLIGEN att den utannonseras nu i november.

Att PSP:n baseras på Qualcomm är väl i princip 100% säkert då Engadgets källor brukar stämma bra.

@Pjuklarven:

Jag hoppas att de inte använder sig av ST-Ericsson men tyvärr är det för mycket svågerpolitik som gäller i bonnastaden Lund.

Sony Ericsson höll på att gå i graven pga det företaget som fanns innan sammanslagningen. Ericsson mobile platforms som detta hette tidigare kunde enbart producera platformar med patetisk prestanda baserad på teknik som var cutting edge över 6 år tillvaka. Eftersom Ericsson mobile platforms var i stort sett den enda hårdvaruleverantör till Sony Ericsson på den tiden kunde dem inte konkurrera med andra mobilefabrikat. Sony Ericsson fick nog och började samarbeta med Qualcomm istället och började tillverka smart phones. Från att vara på kanten av konkurs vände Sony Ericsson med positiva rapporter istället mycket tack vare detta beslut som i stort sett var ofrånkomligt.

Ericsson mobile platform gick åt **** och fick slås ihop med ST. U8500 är från början helt framtagen av ST som från början baserar sig på en hårdvaruplatform som var avsedd för Nokia. Radiodelen kom från Nokia så de var tvugna att ta bort den och lägga dit Ericsson mobile platforms egna radio för att sedan kalla den U8500. Jag tror det är ännu ett år tills vi ser någon produkt med den. Någon produkt med Nokias U8500 variant ser jag inte skymten av ännu och den var klar över ett år sedan så det tar 1 - 2 år från mobilproducenten har hårdvaran tills man ser produkten ute i handeln.

Trots sammanslagningen av ST och Ericsson mobile platform består nog deras sedvanliga bakåtsträvande kultur. Om jag bestämde över Sony Ericsson hade jag flytt ST-Ericsson för livet.

Postad 28 oktober 2010 - 07:16

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0

...

Det är säkert sant det du skriver men jag kan inte hålla med dig om att U8500 skulle vara dålig/efter på något sätt.
1080p-inspelning, HDMI ut, OpenVG 1.1 och OpenGL ES 2.0 o s v.
Sen kan det säkert vara så att dom har problem med att få ut den, det är en helt annan sak. Men negativt såklart.

Postad 28 oktober 2010 - 09:41

lovmatt
  • lovmatt
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ja "tyvärr" är jag en bit ner i näringskedjan och har därför inte direkt info om spec. Men om vi pratar om samma telefon (känner bara till projektnamnet) så kommer det bli en grym (ursäkta det breda uttrycket) telefon. Jag har även hört att telefonen ska ha 4,5" skärm. Men jag vet absolut inte med säkerhet, lovar att återkomma om jag får reda på mer.

Postad 28 oktober 2010 - 15:43

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Ja "tyvärr" är jag en bit ner i näringskedjan och har därför inte direkt info om spec. Men om vi pratar om samma telefon (känner bara till projektnamnet) så kommer det bli en grym (ursäkta det breda uttrycket) telefon. Jag har även hört att telefonen ska ha 4,5" skärm. Men jag vet absolut inte med säkerhet, lovar att återkomma om jag får reda på mer.

Tack :P Precis sånt här som gör det roligt med rykten

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.