Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför fortsätter dom sälja Clouding TVs?

56 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 December 2010 - 11:46

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0
Är det inte straffbart sälja dessa LED apparater som lider av clouding?

Det är ju uppenbart ett fel i själva tekniken, varför fortsätter dom sälja skiten då? det måste ju vara enormt mycket klagomål och anmälningar mot tillverkare och butiker om detta.

Ungefär som att köpa en bil, kör inte över 100km/h för då börjar hela framvagnen skaka

Postad 16 December 2010 - 11:53

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Därför att folk är dumma och köper dem. De säljer helt enkelt. Man slutar inte sälja nåt som säljer bra.

Postad 16 December 2010 - 11:57

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Jag har för mig att Samsung till och med har dragit in rätten att reklamera en TV pga clouding pga att det var så många som gjorde det i början. Det är en del av tekniken helt enkelt tycker de. Clouding är det värsta en TV kan lida av tycker jag. Det som påverkar i alla fall mig mest negativt utav alla småfel en TV kan ha.

Postad 16 December 2010 - 12:00

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0
Tror ärligt talat inte att så många bryr sig. Det handlar helt enkelt om att få det se snyggt ut i hemmet och ska vara praktiskt. Bildkvalitet är något vi nördar pratar om. Ungefär som att lyssna efter nyanser och få en ljudbild "uppmålad" för sig.

Sedan måste det sparas pengar i något led, vilket clouding tydligt är ett bevis på. När en 32" gick på 15000:-, så var även kvalitetskontrollen bättre.

Så länge något säljer, så kommer inte tillverkarna behöva bättra sig.

Postad 16 December 2010 - 12:09

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Det är ju uppenbart ett fel i själva tekniken, varför fortsätter dom sälja skiten då?

Varför fortsätter ni köpa skiten då? ;)

Postad 16 December 2010 - 13:27

Kudde
  • Kudde
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Allt handlar om kunskap och intresse. De som vet om att led-tvn har clouding problem m.m och bryr sig om att få en bra tv kommer inte att köpa en led. Problemet ligger i att många inte har en aning om clouding m.m. De köper en dyr tv och tror att den är bra. Och sen finns det dom som skiter i vad tvn har för problem, de går efter pris. Vi är nog ganska få som verkligen har intresse för tvn och bra bild.

Redigerat av Kudde, 16 December 2010 - 13:28.

Postad 16 December 2010 - 14:47

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Precis, bra svarat kudde. Vi som hänger här är bara en väldigt liten del av alla som köper TV.
Har nog 2-3 polare som har köpt Samsungs 7- och 8-serie LCD-tv. Relativt billig och en snygg tv, så tänker dom.
Tycker att "LED" och "3D" låter häftigt, bra och nytt.
Dom har inte alls samma krav på bild som jag har så för dom funkar det säkert.
Trots att jag sagt vad jag tycker om Samsung LCD och berättat för dom vad "LED-tv" egentligen är och vilka problem dom har.

Så inte så konstigt att dom fortsätter sälja dom.
Även om vi på MHB inte köper dom så är det en jeflva massa annat folk som gör det.

Redigerat av BrittBastard, 16 December 2010 - 14:48.

Postad 16 December 2010 - 14:49

Unregistereded94f3cc
  • Unregistereded94f3cc
  • Forumräv

• 910 inlägg
  • 0
Det är därför man äger en plasma... ;)

Postad 16 December 2010 - 14:56

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0
Jag tycker att man får skylla sig själv om man inte gör en ordentlig research innan ett köp, speciellt när det handlar om flera tusenlappar. Det är något alla konsumenter borde lära sig/bli bättre på.

Postad 16 December 2010 - 15:01

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

• 1812 inlägg
  • 0

Trots att jag sagt vad jag tycker om Samsung LCD och berättat för dom vad "LED-tv" egentligen är och vilka problem dom har.

Besserwisser ;) Har försökt påverka mina vänner på samma sätt, men det slutar ofta med en Samsung trots allt. Varje gång någon väljer Sony lcd eller en Panasonic plasma så ser jag det som en personlig triumf ;)

Postad 16 December 2010 - 15:07

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

Precis, bra svarat kudde. Vi som hänger här är bara en väldigt liten del av alla som köper TV.
Har nog 2-3 polare som har köpt Samsungs 7- och 8-serie LCD-tv. Relativt billig och en snygg tv, så tänker dom.
Tycker att "LED" och "3D" låter häftigt, bra och nytt.
Dom har inte alls samma krav på bild som jag har så för dom funkar det säkert.

Så inte så konstigt att dom fortsätter sälja dom.
Även om vi på MHB inte köper dom så är det en jeflva massa annat folk som gör det.

Precis så resonerar de jag förslker råda till tv köp. Men LED det är ju coolt.
Men du får sämre bildsäger jag , svar: men den kostar 15000 klart den är bra:
mitt svar: men köp en plasma för 12 så är den bättre och större.
kompis svar: ja men den är inte lika snygg.
etc etc.
Eller så säger de att men säljaren sa att.. eller mina polare säger att LED är bra mm mm.
Många vill inte inse att det finns brister. Sedan går de inte och jämför efter köp.
De vet inte hur bra en bild kan bli.

Sem har jag också lyckats övertyga folk och sen säger de efteråt att de är glada att de köpte plasma.....

Postad 16 December 2010 - 15:08

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0
:D

Det kan man ju fråga sig och det har frågat många här sedan LampTv kom

Allt handlar om kunskap och intresse.
Vi är nog ganska få som verkligen har intresse för tvn och bra bild.

Det gäller även på minhembio tyvärr

Det är därför man äger en plasma... ;)

En bra anledning är det i alla fall ..

Jag tycker att man får skylla sig själv om man inte gör en ordentlig research innan ett köp

Tyvärr är det många som försöker göra sin research här på minhembio och blir rekommenderade att köpa en LampTv

Men som jag tidigare sagt i andra trådar .. Var och en har sin smak och man skall välja tv i butiken och inte genom vad andra skriver på olika forum ...
Butik = tex The Rock, Hembiobutiken och liknade

Maveric :wub:

Redigerat av Unregistered1939, 16 December 2010 - 15:10.

Postad 16 December 2010 - 15:13

Laka76
  • Laka76
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Den stora massan köper sin TV, kopplar in analoga Comhem-signalen och sitter sen och beundras över den fina bilden... Folk vet inte bättre helt enkelt :-)

Postad 16 December 2010 - 15:22

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0

Jag tycker att man får skylla sig själv om man inte gör en ordentlig research innan ett köp, speciellt när det handlar om flera tusenlappar. Det är något alla konsumenter borde lära sig/bli bättre på.

Japp, Jag kollar upp allt jag skall köpa.. det brukar oftast bli lite dyrare än det man tänkte köpa först
men man får ju det man betalar för.. går man upp ett par 1000 lappar så ökar även kvaliten.

Postad 16 December 2010 - 15:32

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Den stora massan köper sin TV, kopplar in analoga Comhem-signalen och sitter sen och beundras över den fina bilden... Folk vet inte bättre helt enkelt :-)

Trodde inte comhem kör analogt och att de gått över till att sända de fria kanalerna digitalt

Snacka om 1900 tal

Maveric ;)

går man upp ett par 1000 lappar så ökar även kvaliten.

Beror på vilket märke och teknik du väljer

Det finns LampTv som kostar 40.000 som inte är bättre än en Plasma för 8000 kr

Maveric ;)

Redigerat av Unregistered1939, 16 December 2010 - 15:34.

Postad 16 December 2010 - 15:35

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Japp, Jag kollar upp allt jag skall köpa.. det brukar oftast bli lite dyrare än det man tänkte köpa först
men man får ju det man betalar för.. går man upp ett par 1000 lappar så ökar även kvaliten.

Det gällde innan "LED" kom.
Nu betalar man mer för sämre bild.

Postad 16 December 2010 - 16:43

BGPv4
  • BGPv4
  • Forumräv

• 923 inlägg
  • 0

Jag har plasma ;)

Postad 16 December 2010 - 16:48

Unregistered88091554
  • Unregistered88091554
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tja som lekman är det ju inte så lätt att följa råden här heller. :wub:
Man söker igenom tråd efter tråd för att få tips och hjälp. Men väldigt ofta slutar trådarna i namecalling och tjafs om vilken teknik som är bäst. Oftast vinner Plasmagänget med sitt nästan fanatiska argumenterande om hur bra bilden på plasma är jämfört med andra tekniker. Det är säkert alldeles rätt, så ni behöver inte elda upp er ett endaste dugg för min skull ;)
Å andra sidan läser man (även i detta forum) om folk som har problem med skuggbilder och inbränningar (jag vet att man måste misshandla teven för att få det. Jag vet, för jag har läst det i forumet ;) ), buzzningar och input-lag så då blir man återigen lite osäker.

Det är inte helt lätt att köpa teve, och den stora majoriteten har hemelektronikaffären som enda källa till sanning. Således köper de den teve som säljaren på OnOff eller vad det nu är för affär rekommenderar. Och ni vet ju vad säljaren säger, eller hur? LED, 3D, 2cm tjock, Design etc.. Vi som är bara en smula mer om och kring oss kollar av lite på nätet, kanske läser tester i tidningar (även dessa helt okunniga i experternas ögon) eller rent av försöker följa råd på forum som detta.
Med tanke på det rätt stora antal trådar angående köpråd så blir det ju inte direkt lättare. :D

Det stående rådet, som det verkar av det jag lyckats läsa i forumet, är att man ska ha en Plasma, för allt annat är i stort sett helt värdelöst. Och om man köper plasma teve så ska man absolut ha en Panasonic G20 eller liknande, för dom är bäst. De som av någon anledning är av annan åsikt är antingen blinda, okunniga, eller rent av ointresserade av att ha en bra bild på sin teve, oavsett vad man tänkt göra på den. Vill man inte ha en G20 så är det rätt okej med en av LG's PK-modeller.

Jag kan på sätt och vis förstå de som går in i en affär, pekar på en teve med kreditkortet och går hem och tittar på aktuellt på en 46tums LED med 50hz bildfrekvens som har en hel dröse med balla attribut som de aldrig kommer nyttja eftersom de inte vet vad det är (med det lät himla bra när säljaren sa det). Visst, de vet inte ett skit om hur en bra bild ska vara, antagligen ser de inte någon clouding heller, för allt de har att jämföra med är den där gamla 26-tummaren som de köpte för femton år sedan, och i stort sett allt ser ballare ut än den. Men det är störtnöjda med sitt köp! ;)

Antagligen blir jag till slut en av dom, eftersom jag under det senaste halvåret (lite drygt) har vacklat fram och tillbaka om vilken teve jag borde köpa. Det är ju tur att bristen på pengar har stoppat TV-köpet för jag vet varken ut eller in. Jag var mer bestämd innan jag började läsa på forumet :D

Postad 16 December 2010 - 16:59

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Min monitor har clouding, och jag kan inte påstå jag störs nämnvärt av det.

Postad 16 December 2010 - 17:10

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

massa text

Hehe lite små roligt inlägg. Klart du ska ha plasma hördu! :) (skämt åsido)

Beror som sagt mycket på vad man menar att göra med TV'n. Alla bör inte ha plasma... eller LCD. Ska man använda datorn mycket till TV'n, eller titta mycket på foton och diverse statiska bilder så lämpar sig LCD mycket bättre. Men med handen på hjärtat så tycker jag att det är det enda området där LCD lämpar sig bättre.

Jag själv har ägt LCD TV's av olika slag i över 10 år och gått igenom ett par stycken. Först för ett par dagar sedan köpte jag mig min första plasma. En G20. Hah! Oväntat va? =) Men! Först nu inser jag att jag borde ha köpt en plasma redan för länge sedan, då jag finner bildkvalitén vid filmtittande eller spelande ofantligt mycket bättre (utan att överdriva). Jag kommer då aldrig mer köpa en LCD. Möjligtvis när OLED kommer någon gång i framtiden men det ligger låååångt fram.

Så även om många är plasma fanatiker här och försvarar dem till varje pris, så håller jag ändå med dem och delar numera deras läggning. Så innan du köper en ny TV ta dig en rejäl titt på de olika teknikerna och helst inte i varuhus miljö. Det ger faktiskt LCD en klar fördel som hanterar ljus i omgivningen mycket bättre än plasma.

Lycka till vad det nu än blir för dig i framtiden!

Postad 16 December 2010 - 17:25

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
För att det säljer helt enkelt, led är nytt och spännande och har en enorm marknadsföring i ryggen.
Sedan är det ju j*****t ballt att gå in på tex giganten där dom har ställt alla led "längst fram" och dessutom "missat" att upplysa på den fina lilla produktskylten att det rör sig om en lcd tv(det står led utan någon som helst upplysning om lcd).
Alla mina kompisar blir förundrade när jag nämner att det inte finns någon led tv för privat bruk.
Min fars vän köpte en led(även där står det inget om lcd på produkt skylten, jag har kollat) och blev förbannad när ja nämde att det är en lcd.
Jag hoppas vi får slut på det här bedrägeriet snart, så tillverkarna lägger energi på att göra bra apparater istället.

Postad 16 December 2010 - 17:44

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Jag kommer då aldrig mer köpa en LCD. Möjligtvis när OLED kommer någon gång i framtiden

OLED är inte LCD! (jag är jätterädd för att reklammakarna till hösten 2011 kommer lansera "OLED" och stjäla det begreppet också, som de gjort med LED nu)

Jag hoppas vi får slut på det här bedrägeriet snart, så tillverkarna lägger energi på att göra bra apparater istället.

Jaa det är bara att vänta och hoppas, jag har väntat mig igenom FullHD-myten, 3D-hajpen, och nu LED-lögnen.
Ge folk skärmar som visar SD bra och klarar snabba rörelser.

Postad 16 December 2010 - 18:07

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Min monitor har clouding, och jag kan inte påstå jag störs nämnvärt av det.

Och vad vill du ha sagt med det? Att de som stör sig överdriver? Att de som är rädda för clouding och funderat på att köpa en TV som är drabbad kan vara lugna eftersom du inte stör dig på det? Nä, hade fler vart kritiska mot den bild som levereras kanske tillverkarna blir mer intresserade av att göra något åt det. Tyvärr kommer det nog inte bli så då vi som sagt i dagsläget är en för liten andel som faktiskt är intresserade av bra bild.

Men detta är ett forum där många som är mindre erfarna och kanske är nybörjare med sitt intresse för bild och ljud söker råd av de som har mer erfarenhet av vad som är bra och dåligt. Då tycker iallafall inte jag att clouding ska vara acceptabelt eller en faktor som som inte bör påverka ens TV-inköp.

Postad 16 December 2010 - 18:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Trodde inte comhem kör analogt och att de gått över till att sända de fria kanalerna digitalt

Snacka om 1900 tal

Maveric :)

Beror på vilket märke och teknik du väljer

Det finns LampTv som kostar 40.000 som inte är bättre än en Plasma för 8000 kr

Maveric B)

Comhem sänder både analogt och digitalt genom kabel.
Det är först nyligen jag gått över til digitalt för jag ville inte lägga pengar på en digitalbox till min gamla tv.

Postad 16 December 2010 - 18:27

Unregistered1939
  • Unregistered1939
  • Beroende

• 1045 inlägg
  • 0

Comhem sänder både analogt och digitalt genom kabel.

Jo, det har de gjort länge .. dvs kört digitalt ..

Men jag trodde de hade skippat det analoga utbudet och bara sände digitalt
oavsett om du har kort eller bara kör de fria kanalerna ..

Maveric

Postad 16 December 2010 - 18:33

sadfoafs
  • sadfoafs
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Men jag trodde de hade skippat det analoga utbudet och bara sände digitalt
oavsett om du har kort eller bara kör de fria kanalerna ..

Finns väldigt många "comhem-hus" som fortfarande kör det "analoga grundutbudet" fram till lägenheterna, men detta är något som är påväg bort i färd med att de nya digitala tjänsterna kommer. T.ex. finns detta kvar i fastigheten där jag bor fram till någon gång i 2011.

Postad 16 December 2010 - 18:35

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0

OLED är inte LCD! (jag är jätterädd för att reklammakarna till hösten 2011 kommer lansera "OLED" och stjäla det begreppet också, som de gjort med LED nu)

Förlåt mig jag vet det egentligen och tänkte på det efter jag postade inlägget men jag orkade inte redigera :)

Postad 16 December 2010 - 18:44

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Även mer seriösa försäljare kör med LED-begreppet som en ny typ av TV. LEDsamt tycker jag.

Postad 16 December 2010 - 18:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Tyvärr så köper folk tv efter hur tunna de är. Ju tunnare ju bättre verkar folk tro...

Postad 16 December 2010 - 19:06

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Hur ska vi få plasma att bli mer "populärt"?

Postad 16 December 2010 - 19:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Går inte då de allra flesta köper tv efter att ha tittat i butik. Överdrivna färger och på tok för hög ljusstyrka säljer bäst. Plasma ser lite dassigare ut i de miljöerna.

Postad 16 December 2010 - 19:33

oliven
  • oliven
  • Beroende

• 1347 inlägg
  • 0

Det är nog svårt. Plasma är inget nytt och har många dåliga rykten i bagaget. Alltid svårt att tvätta bort gamla stämplar. Hade dom inte haft så bra prisbild så är frågan om dom funnits kvar överhuvudtaget på marknaden.

Postad 16 December 2010 - 20:15

of-doom
  • of-doom
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0
Men hur ska man behandla en plasma för att minska chansen för inbräningar? Har altid kört lcd och tycker plasmorna jag sett är grå aktiga i bilden? Inte många plasmor jag sett heller för den delen i vanliga hem...
Är på väg att köpa lg pk350 50" plasma men något i min mage sejer mig att köpa ld450 lcd 47 ist..
Tror rädslan av att tvn ska paja pga av inbräningar sitter rätt hårt =P

Postad 16 December 2010 - 20:19

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
LCD och med den nya belysningstekniken har ju verkligen slagit igenom vad gäller marknadsföring och vad som finns att köpa. Bildkvalité nämns inte lika ofta dock snarare tunnheten.

Mina föräldrar köpte nyss en sovrumsTV, en 32 lcd från LG. Jag testade att fråga om det var LCD eller plasma som dom köpt (vet ju att det inte finns plasmor i 32" men ville testa för skojs skull, även om det enbart finns lcd i 32"). Min mamma visste inte om det var LCD eller plasma, ungefär som dom inte ens har hört talas om det. De köpte den som var bäst i butik och där är det ju nästan bara LCD och numera med LED-belysning.

Redigerat av Unregistered6df60672, 16 December 2010 - 20:21.

Postad 16 December 2010 - 21:04

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0

Men hur ska man behandla en plasma för att minska chansen för inbräningar? Har altid kört lcd och tycker plasmorna jag sett är grå aktiga i bilden? Inte många plasmor jag sett heller för den delen i vanliga hem...
Är på väg att köpa lg pk350 50" plasma men något i min mage sejer mig att köpa ld450 lcd 47 ist..
Tror rädslan av att tvn ska paja pga av inbräningar sitter rätt hårt =P

Jag har en pk350 ,det är lättare att ge tips på hur man får inbränning eller på sådant sätt sabbar tvn.Ett sätt finns i princip ,kör upp ett foto i stillbild i USB ingången sen tar du och åker på weekend semester när du kommer hem tar du ut usb och kollar in din inbränning... Är man smartare än så så får man inte inbränning :) Seriöst faktiskt.
Listan på punkter som pk350 är bättre än ld 450 är lång men gillar du stillbilder så kör på den(450) ändå.

Har man spelat länge eller kopplat datorn till och surfat så är tex inbyggda färg tvätten lysande då den jämnar ut bilden igen vilket tar bort de ljusare spår som man ser mot svart bakgrund.Vill man se hur en plasma tv presterar så är det dedikerade hemmabio butiker med bild och ljud rum eller hos någon polare i butik så blir de gråa bla pga den lägre ljusstyrkan och reflektionerna från strålkastarna i taket.

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 16 December 2010 - 21:43.

Postad 16 December 2010 - 21:33

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4773 inlägg
  • 0

Det är alldeles för många här, även ärrade veteraner, som av arrogans eller kanske ibland ren okunskap bagatelliserar eller t o m helt avfärdar problem hos den displayteknik de själva vurmar för, och slår ifrån sig alla argument, frågor och ifrågasättanden på ett ibland ganska märkligt sätt, som inte sällan bara skapar irritation hos både meningsmotståndare och "neutrala".

När samma individer sen sjunger den egenvalda teknikens lov till synes helt okritiskt samtidigt som man dänger alla andra i skallen med skojiga tillmälen, då får åtminstone jag lite rysningar och kan inte låta bli att undra om de väljer att vara osakliga eller om inläggen i själva verket speglar kunskapsnivån... :)

Svaret på din fråga blir att det enda vettiga man kan göra är att hålla saklighetens fana högt i forumtrådarna.

Postad 16 December 2010 - 21:50

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0

Det är alldeles för många här, även ärrade veteraner, som av arrogans eller kanske ibland ren okunskap bagatelliserar eller t o m helt avfärdar problem hos den displayteknik de själva vurmar för, och slår ifrån sig alla argument, frågor och ifrågasättanden på ett ibland ganska märkligt sätt, som inte sällan bara skapar irritation hos både meningsmotståndare och "neutrala".

När samma individer sen sjunger den egenvalda teknikens lov till synes helt okritiskt samtidigt som man dänger alla andra i skallen med skojiga tillmälen, då får åtminstone jag lite rysningar och kan inte låta bli att undra om de väljer att vara osakliga eller om inläggen i själva verket speglar kunskapsnivån... :)

Svaret på din fråga blir att det enda vettiga man kan göra är att hålla saklighetens fana högt i forumtrådarna.

*applåder* B)

Redigerat av peppelito, 16 December 2010 - 21:50.

Postad 16 December 2010 - 23:26

of-doom
  • of-doom
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Jag har en pk350 ,det är lättare att ge tips på hur man får inbränning eller på sådant sätt sabbar tvn.Ett sätt finns i princip ,kör upp ett foto i stillbild i USB ingången sen tar du och åker på weekend semester när du kommer hem tar du ut usb och kollar in din inbränning... Är man smartare än så så får man inte inbränning :) Seriöst faktiskt.
Listan på punkter som pk350 är bättre än ld 450 är lång men gillar du stillbilder så kör på den(450) ändå.

Har man spelat länge eller kopplat datorn till och surfat så är tex inbyggda färg tvätten lysande då den jämnar ut bilden igen vilket tar bort de ljusare spår som man ser mot svart bakgrund.Vill man se hur en plasma tv presterar så är det dedikerade hemmabio butiker med bild och ljud rum eller hos någon polare i butik så blir de gråa bla pga den lägre ljusstyrkan och reflektionerna från strålkastarna i taket.

Det här fick mig att bestämma mig om att köra på plasman! =) Kör inte mkt stillbilder alls! Är väll isf när man pausar en film för att gå på toan:P Men annars lirar jag typ bara ps3 på tvn =) Då köpr jag på PK350! B)

Postad 17 December 2010 - 00:15

Sekely
  • Sekely
  • Forumräv

• 532 inlägg
  • 0

Säg till alla okunniga på stormarknaderna att tala sanning. Kunderna blir faktiskt lurade.
Nästan varje gång man får en kund som ska titta på tv har varit någon annanstans innan de kom till oss. De berättar vad den andra försäljaren sagt och det är mkt som inte stämmer i det oftast. Men också mkt som stämmer såkart.
Men det börjar faktiskt bli lite jobbigt. Vi säljer till mellan 80-90% plasma. Bara för att vi anser det är bäst!

Mvh Sekely
Följ gärna vår butik på Facebook - Televisionen Audio Video

Redigerat av Sekely, 17 December 2010 - 00:17.

Postad 17 December 2010 - 01:30

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Och vad vill du ha sagt med det?

Jag menade exakt det jag skrev, du behöver inte försöka överanalysera det då det verkar få dig att ta felaktiga slutsatser.

Postad 17 December 2010 - 07:20

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Hmm, jag vet inte om det är vår uppgift...
Vilka är "vi" och varför är det viktigt att plasma blir mer populärt...
Marknaden bestämmer och marknaden vinner - folk får de produkter de förtjänar.
Jag brukar, ganska tillbakalutat, lägga ett par minuter på att diskutera när kompisar är eld och lågor över "LED", sen släpper jag det.

Postad 17 December 2010 - 08:07

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
Det kan ju leda till att plasman kanske minskar allt eftersom inte tillräckligt många efterfrågar det. Jag hoppas att det inte blir fler än pioneer som lägger ner sin tillverkning.

Postad 17 December 2010 - 09:14

Unregistered1254
  • Unregistered1254
  • Guru

• 5090 inlägg
  • 0

Det där blev ju nästan episkt. B)

Postad 21 December 2010 - 22:50

Unregistered29650
  • Unregistered29650
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0

Det stående rådet, som det verkar av det jag lyckats läsa i forumet, är att man ska ha en Plasma, för allt annat är i stort sett helt värdelöst. Och om man köper plasma teve så ska man absolut ha en Panasonic G20 eller liknande, för dom är bäst. De som av någon anledning är av annan åsikt är antingen blinda, okunniga, eller rent av ointresserade av att ha en bra bild på sin teve, oavsett vad man tänkt göra på den. Vill man inte ha en G20 så är det rätt okej med en av LG's PK-modeller.

Bra sammanfattning av alla diskussioner här! Därmed inte sagt att jag håller med om detta... :lol:

När samma individer sen sjunger den egenvalda teknikens lov till synes helt okritiskt samtidigt som man dänger alla andra i skallen med skojiga tillmälen, då får åtminstone jag lite rysningar och kan inte låta bli att undra om de väljer att vara osakliga eller om inläggen i själva verket speglar kunskapsnivån... ;)

Bästa inlägget här någonsin! Tänkte skriva något liknande men du satte punkt för vidare diskussion... :D

Postad 21 December 2010 - 22:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det kan ju leda till att plasman kanske minskar allt eftersom inte tillräckligt många efterfrågar det. Jag hoppas att det inte blir fler än pioneer som lägger ner sin tillverkning.

tror 3d blir lite av en räddning för plasma. lcd är mycket sämre på 3d.

Postad 21 December 2010 - 23:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Helt klart finns det även bra lcd led men varför så många tipsar om plasma i detta forum är att man får så bra bild sett till pengarna..

Hade pengar inte spelat nån roll så och LG LE850 funnits i 60 tum hade jag mycket väl kunnat tänka mig en sån.

Men snart nytt år och nya modeller så då kanske listan över tvapparater ändras..

Vem vet....kanske är de nå slamsung lcd led som ger mest pang för pengarna och alla skriver om ;)

Postad 21 December 2010 - 23:24

Unregistered1754
  • Unregistered1754
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Jaa det är bara att vänta och hoppas, jag har väntat mig igenom FullHD-myten, 3D-hajpen, och nu LED-lögnen.
Ge folk skärmar som visar SD bra och klarar snabba rörelser.

Rookie fråga: Vad är SD för bildkälla?

Postad 21 December 2010 - 23:35

Gelmax
  • Gelmax
  • Forumräv

• 766 inlägg
  • 0
SD = standard definition = vanlig TV-upplösning. Det är således inte en källa utan en upplösning (låg sådan).

Mvh
/Gelmax

Postad 21 December 2010 - 23:53

Unregistered1754
  • Unregistered1754
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

SD = standard definition = vanlig TV-upplösning. Det är således inte en källa utan en upplösning (låg sådan).

Mvh
/Gelmax

Vad anses vara "vanlig" tv-upplösning numera då? Jag antar digital-tv då jag vet bara någon som har analoga signaler.

Postad 22 December 2010 - 00:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
576i

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.