Är på jakt efter en ny mobil och såg denna snygga men ack så stötttåliga Motorola Defy. Någon som köpt en och kan ge en liten recension eller +/- lista? Läste att den har problem med högtalaren men inte allihopa utan en del dålig batch som vissa tyskar har kommit över. Dessutom så säljs den ju inte i Sverige så man får importera, sen är frågan om man verkligen vågar köpa den från Pixmania....
Motorola Defy 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(49)
|
Inga priser |
Motorola Defy (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 20 December 2010 - 18:53
Är på jakt efter en ny mobil och såg denna snygga men ack så stötttåliga Motorola Defy. Någon som köpt en och kan ge en liten recension eller +/- lista? Läste att den har problem med högtalaren men inte allihopa utan en del dålig batch som vissa tyskar har kommit över. Dessutom så säljs den ju inte i Sverige så man får importera, sen är frågan om man verkligen vågar köpa den från Pixmania....
Postad 20 December 2010 - 19:45
Den finns även att köpa på eshop247.se vet inte om dom är bättre än pixmania men recensionerna verkar
lovande.
Här är en tråd du kan läsa lite från användare av telefonen.
Postad 21 December 2010 - 12:08
för uppdaeringar om högtalarproblemet. Min fungerar fortfarande felfritt och jag har använt telefonen varje dag.
kan egentligen bara tänka mig en riktigt nackdel: Den kommer med Android 2.1 istället för 2.2. uppdateringen ska komma i Q2 2011 men det känns ganska sent, då är 2.3 redan standard.
Sen saknas ju svenska i menyerna. man kan installera MoreLocales 2 från Market och få en del element till Svenska men långt ifrån allt.
Det saknas styrkors på telefonen, så det är svårt att stega i felstavade ord.
Det saknas fysisk slutar-knapp på kameran. Inget jättestort problem, men det gör så att man inte kan ta bilder under vatten
Skärmen är bra, likaså batteritiden.
kort sagt är det ovärderligt att den kan ta lite stryk
Postad 26 December 2010 - 18:27
Vad får du ut för batteritid på den ?
beror på hur jag använder telefonen och vilka switchers som är på, likaså vilken batteriprofil.
sparsamt användande kan man få ut två dagar. Surfar man mycket måste man ladda varje dag (eller varje natt som jag gör)
Postad 14 January 2011 - 20:18
Har dock lite problem med den. Den verkar inte ladda riktigt då den stannar på 60% batteri, vilket den går upp till från 0 på bara 1 minut. Jag har låtit den ladda i några timmar och sedan startat bara så den kan lägga av efter att jag aktiverat sim-kortet med pin-koden och ska välja språk för att köra igång motoblur.
Telefonen startar då om och börjar ladda. Misstänker att den inte laddar alls eftersom om jag drar ur laddningskabeln från telefonen så dör den ganska omgående...Att ladda från datorns USB går inte alls, har en universial USB-laddare som man kopplar in i vägguttaget från sony ericsson.
Det är en liten vit lampa som blinkar till när jag stoppar i laddaren, ska den fortsätta lysa för att den ska ladda?
Postad 15 January 2011 - 17:53
Vid ett snabbt tryck på on/off visas en batterisymbol med % på skärmen
Postad 24 January 2011 - 16:10
-------------------------------------------------
Rätt lite på forumet om denna lur, även om den är har lite intressanta punkter(tålig lur, Medialink-mjukvara o annat), vissa nackdelar också(Motorolas slöa uppdatering av Android-OS, som rätt lite konstigt att de är bland de första som lanserar pad med Android 3.0 så utveklare finnes iaf(kanske svarade på min egen fråda där ang slöa uppdateringarna).
Sedan, tycker att priset på denna telefon i förhållande till pris/prestanda är rätt lockande. Dock distrubutionen av luren i fler massor är väl anleningen varför den inte är så vanlig ännu.
Det kombinerat att den har vissa unika saker men inte så unika men sedan ser inte någon tråd för Samsumg Galaxy 5 som torde finnas hos en del men är väl inegn som det snackas om i forum till någon större utsträckning.
Fats min personliga åtsikt med Galaxy 5 är att det är en Nookia ala Syymbian-finess-lur med ett androind påmålat på den.
men såg att även CDON tagit in denna som är den första som kan erbjuda denna med abonnemang och webhallen som kanske inte lika konstig eftersom pixmania haft denna listad till försäljning tidigt i ledet.
----------------flyttat inlägg #2---------------------------------Råkade skriva i "Motorola defy - tillbehör"-forumet som är ju heelt fel, tar på mig par "doh" och stående i hörnet en stund och postar dessa här istället.
7st som gett betyg åt luren men väldans få som rapporterat att de haft några som helst problem med dess högtalare som man har för samtal(de flesta telefoner har seperata högtalare för samtal och för annat ljud som musik, film osv).
Men detta är något som väldigt många har tydligen och är inte utbrett enbart i staterna utan överallt i världen, lite info kan hittas på denna länk: http://www.phonesrev...eaker-problems/
Någon mer som kanske haft detta problem och om ja, hur smidigt gick det att få problemet fixat?
Redigerat av Dark_Vertigo, 03 February 2011 - 23:19.
Postad 03 February 2011 - 11:58
Jag är verkligen inte uppdaterad när det gäller smartphones så jag behöver en förklaring som de flesta idioter, inklusive mig själv då, kan förstå...
Redigerat av theCrix, 03 February 2011 - 12:05.
Postad 03 February 2011 - 12:03
Den fungerar som på alla andra android-lurar.Någon som kan berätta lite om hur gps fungerar på defy... är det google maps som gäller eller går det att köra på annat sätt?
Antingen via Google Maps, eller så köper man sig ett av de olika navigeringsapparna som finns på market.
Postad 03 February 2011 - 12:16
Den fungerar som på alla andra android-lurar.
Antingen via Google Maps, eller så köper man sig ett av de olika navigeringsapparna som finns på market.
Tack... ett bra svar. T.om. idioten själv förstår nu.
Postad 04 February 2011 - 11:04
Enligt mobil.se så kommer Defy att börja säljas av motorola i Sverige. Om de nu tar fram svenska menyer så undrar jag om dessa skulle kunna laddas ner till en telefon med engelska menyer (läs gråimport)?
Sedan undrar jag över det interna minnet i denna mobil. Det står 2gb överallt jag kollar. Är inte det ganska mycket utrymme för att spara appar på? Jämför man tex med SE X10 så har den ju endast 1gb...
Redigerat av Tobyponken, 04 February 2011 - 11:06.
Postad 06 February 2011 - 00:52
Är mycket intresserad av denna mobil och har några frågor!
Enligt mobil.se så kommer Defy att börja säljas av motorola i Sverige. Om de nu tar fram svenska menyer så undrar jag om dessa skulle kunna laddas ner till en telefon med engelska menyer (läs gråimport)?
Sedan undrar jag över det interna minnet i denna mobil. Det står 2gb överallt jag kollar. Är inte det ganska mycket utrymme för att spara appar på? Jämför man tex med SE X10 så har den ju endast 1gb...
beror lite på hur Moto väljer att lansera den svenska version. Min bästa gissning är att det görs i samband med att Defy upgraderas med Android 2.2 och att svenska då kommer ingå i operativsystemet, och att alla DEFYs (internationella, gråimporterade) även kommer kunna ändras till svenska. Det finns dock en risk att de väljer att göra en lokal version med endast Nordiska språk + Engelska istället. Men jag tror snarare på det första alternativet
Postad 06 February 2011 - 07:46
Vet du om dom gått ut med något datum för uppgradering till 2.2?beror lite på hur Moto väljer att lansera den svenska version. Min bästa gissning är att det görs i samband med att Defy upgraderas med Android 2.2 och att svenska då kommer ingå i operativsystemet, och att alla DEFYs (internationella, gråimporterade) även kommer kunna ändras till svenska. Det finns dock en risk att de väljer att göra en lokal version med endast Nordiska språk + Engelska istället. Men jag tror snarare på det första alternativet
Har läst detta om problemen högtalaren. Är det någon i Sverige som haft detta problem och hur har det då gått med garantin? Läste även att telefoner tillverkade from 2011 skulle vara åtgärdade?
Postad 07 February 2011 - 11:13
Vet du om dom gått ut med något datum för uppgradering till 2.2?
Har läst detta om problemen högtalaren. Är det någon i Sverige som haft detta problem och hur har det då gått med garantin? Läste även att telefoner tillverkade from 2011 skulle vara åtgärdade?
mmm...får hoppas på att mitt ex som ska hämta ut i veckan (hoppas iaf) antigen fixad eller att inte är en av de exemplaren som har högtalarfelet
Postad 07 February 2011 - 14:22
Oh, glömde, fanns ju en officiell sida när Motorola planlagt sina uppdateringar
Postad 07 February 2011 - 21:58
Oh, glömde, fanns ju en officiell sida när Motorola planlagt sina uppdateringar
Åh, Ja just ja, du menar "Här lurar och blåser vi våra kunder hejvilt"-sidan!
Om ni räknar stenhårt med att Defy kommer att få 2.2 FroYo, så finns det en VÄLDIGT stor chans att ni blir besvikna. Motorola SUGER på konsumentvård. Köp INTE en Defy om ni inte kan acceptera att den stannar på 2.1 Eclair!
Det är många telefoner på softwareupgrades-sidan som fått ändrad status på uppgraderingar, och då till det sämre. Passa er!!!
Postad 08 February 2011 - 01:03
ryktet går att det är April som gäller för svenska Defy (och gissningsvis 2.2)
har sett ett par som köpt från t.ex Tyskland och Frankrike som drabbats. felet åtgärdades i början av December i produktionen så att som är producerade efter det ska vara 100% felfria. vet ingen som fått problem med reparation/utbyte. folk skickar tillbaka till butiken och får nya telefoner snabbt, även ANOVO is Sverige verkar ha koll på reparationer
Postad 08 February 2011 - 16:04
Förhoppningsvis är högtalarfelet fixat och är orsaken att inte fått någon telefon ännu.ryktet går att det är April som gäller för svenska Defy (och gissningsvis 2.2)
har sett ett par som köpt från t.ex Tyskland och Frankrike som drabbats. felet åtgärdades i början av December i produktionen så att som är producerade efter det ska vara 100% felfria. vet ingen som fått problem med reparation/utbyte. folk skickar tillbaka till butiken och får nya telefoner snabbt, även ANOVO is Sverige verkar ha koll på reparationer
Även om det skulle vara jobbigt att lämna luren till butiken så är det i dagens läge ett smärre pris man får betala för ta risken på en telfon som inte riktigt har någon konkurrent när det kommer till tålighet o ha Android som OS.
Glöm bara inte att du har enligt konsumentverket rättighet att få felet åtgärdat kostnadfritt och du ska inte behöva skicka den till någon annan än där du köte dem, butiker tenderar försöka ducka för detta ansvar(finns till o med första PLUS på SVT med de nya programledarna där de "lär" upp ett så pass erfaret bolag som Dustin/Dustinhome om dessa lagar®ler)
Sedan att den är pissgammal och borde ha uppgraderas, kanske de la alla äggen i att bli klar med surfplattan som skulle ha v3.0 från början?
Man kanske kan kolla om verkligen behöver Motoblur o kollar om man skulle kunna köra in nån Vanilla-dist på den istället?
Postad 08 February 2011 - 20:44
Vad är det egentligen som gör 2.1 så mycket sämre än 2.2? Folk tenderar att tala mycket skit om äldre versioner men vad skiljer egentligen?
Postad 09 February 2011 - 11:51
Varför vänta till just April?Kanske kanske ska vänta till April och se. Ska ändå vänta till Mars då mitt abonnemang är förlängningsbart då.
Det tar inte så lång tid få telefoner med reviderad hårdvara levererat, haft telefoner som satts ihop samma vecka som har den i handen, detta från fler än mobiltelefontillverkare?
Något du läst/vet som vi inte vet?
Håller med och är nog för är antigen någolunda känt vad skillnaderna är eller att detta löser man med en google-sökningVad är det egentligen som gör 2.1 så mycket sämre än 2.2? Folk tenderar att tala mycket skit om äldre versioner men vad skiljer egentligen?
Men kort sagt, snabbare, fler funktioner och oftast anses senare revideringar ha bättre i mjukvara...för det mesta
===============
Sorri, blev medveten om att inlägget kan låta snäsande. Inte alls min mening, även om vissa saker är lite peekar men kan inte låta bli använda LMGTFY-länkar när kan, piggat upp mer än en dag för mig när fått dessa
Redigerat av Dark_Vertigo, 09 February 2011 - 15:23.
Postad 11 February 2011 - 08:07
Postad 13 February 2011 - 13:31
meningen mec att vänta var att kanske få android 2.2 från start och kanske tom svenska menyer. Ska ju ändå vänta till mitten av mars pga abonnemanget går ut då.
Blev väl lite förvirrad när du skrev att "kanske ska vänta till April och se" och sedan nämnde du att att ändå vänta tills Mars då ditt abonemmang är förlängningsbart(vissa operatörer så kan man i förtid förlänga abonemmanget, men de va kanske det du menade med "förlängningsbart" och därav inte skrev att den löpte ut..?..) CDON har ju tagit in den redan nu som man kan förlänga telefonen med abonemmang(jag köpte dock in helt utan)
Har aldrig gillat ha svenska menyer riktigt, speciellt på mjukvara som uppdateras tidigare på engelska än svenska(även om misstänker 2.4 har en chans komma ut före Motorola komemr ut med 2.2
Postad 13 February 2011 - 16:47
Är det någon som testat Motorolan i starkt solljus? Har har en SE Vivaz idag och den displayen blir totalt oläslig i solljus. Vill inte gå på den niten igen och skaffa en mobil som blir obrukbar på stranden i sommar.
Postad 16 February 2011 - 10:16
Jag kör scan for devices men det dyker inte upp där...
f.ö. någon som vet hur jag blir av med motoblur, och vad rekomenderas istället?
Redigerat av theCrix, 16 February 2011 - 10:18.
Postad 16 February 2011 - 18:22
Hej. jag har problem med att ansluta mitt bluetoth-hedset. De hittar helt enkelt varandra. Någon som har någon idé om jag gör något fel. Det är ett jabra bt3030 stereo-headset...
Jag kör scan for devices men det dyker inte upp där...
Vet inte hur varken telefonen eller ditt BT headset funkar men ett Nokia BT-headset som jag hade så var man tvungen att hålla in en knapp medan telefonen scannade, annars hittade inte mobilen headsetet. Kanske något sånt?
Postad 17 February 2011 - 01:35
Vad är det som är fel? Någon som har råkat ut för samma problem?
Jag har laddat den via kontakten och jag får igång den fram tills det står laddar.. Den har även visat indikationer på att den är fullladdad. Men så fort jag drar ur sladden så stängs den av.
Snälla hjälp mig!
Vill ni ha mer beskrivning av problemet så beskriver jag gärna.
Postad 17 February 2011 - 21:30
Jag kör med Launcher Pro. Fungerar SKITBRA !!
Postad 18 February 2011 - 16:00
Antigen är batteriet inte i ordenligt(kolla att ingen skräp eller annat sitter mellan batteriet och telefonen och att batteriet sitter i som den ska, var försiktig när du gör allt detta) eller så kan man anse telefonen som DOA(Dead On Arrival - du har ju inte fått igång telfonen såsom den ska fungera), kan ju även vara någon felaktig komponent i luren.Jag har laddat den via kontakten och jag får igång den fram tills det står laddar.. Den har även visat indikationer på att den är fullladdad. Men så fort jag drar ur sladden så stängs den av.
Jag skulle kontakta CDON direkt och skriva vad du gjort och vad som händer och be om att få en ny telefon, vet inte CDON hur det är med returer osv men hoppas de kan sina lagar vad som gäller, du ska inte behöva kontakta någon annan än CDON och ska få felet korrigerat kostnadsfritt(säsongens första Svt Plus-avsnitt handlar om just detta där annat respektabelt företag ställs mot väggen). Sedan finns det även vad anses hur lång tid något som detta får ta före man kan börja prata om kompensation, finns nog läsa på konsumentverkets hemsidor.
Postad 18 February 2011 - 16:06
Finns säkert många sidor med detta, googlade och fick upp några rätt snabbt, kvaliten av dem vet dock ej om men par av dem såg ju simpla nog att göra på egen hand.
Men varför bli av med Motoblur, gillar den skarpt, tar en stund bli van vid och rensa bort allt skräp på startskärmnarna gör man ju direkt. Men de andra, FB/Twitter/Picasa 0sv-intregationen va ju rätt trevlig, lite rörig till en början men sedan blev man ju van vid den.
Eller menade du bara det 3 stora startknapparna som man lätt blir av, som tidigare nämnt - med launcherpro?
Postad 18 February 2011 - 17:45
Antigen är batteriet inte i ordenligt(kolla att ingen skräp eller annat sitter mellan batteriet och telefonen och att batteriet sitter i som den ska, var försiktig när du gör allt detta) eller så kan man anse telefonen som DOA(Dead On Arrival - du har ju inte fått igång telfonen såsom den ska fungera), kan ju även vara någon felaktig komponent i luren.
Jag skulle kontakta CDON direkt och skriva vad du gjort och vad som händer och be om att få en ny telefon, vet inte CDON hur det är med returer osv men hoppas de kan sina lagar vad som gäller, du ska inte behöva kontakta någon annan än CDON och ska få felet korrigerat kostnadsfritt(säsongens första Svt Plus-avsnitt handlar om just detta där annat respektabelt företag ställs mot väggen). Sedan finns det även vad anses hur lång tid något som detta får ta före man kan börja prata om kompensation, finns nog läsa på konsumentverkets hemsidor.
Åh tack för att du tog dig tiden att svara på mitt inlägg.
Jag har kollade innan jag läste ditt svar om Batteriet var ordentligt i eller om det fanns massa skit under den. Jag har även provat starta telefonen med eller utan simkort eller Minneskort. Jag har prövat att ladda den mot datorn, det har inte heller gått att få igång den. Den enda gången den startar är när telefon laddas via kontakt uttaget, men då kommer jag inte "hela vägen fram", utan den visar bara att den laddar. Efter någon minut så visar den en grön bock som en indikation på att den är fulladdad men den går ändå inte att starta. Den är tydligen dead DOA.
Jag kontaktade CDONs kundtjänst och talade om för dem att varan var skadad när jag fick den, beskrev även felet. Jag har även tydligt talat om för dem att jag följt bruksanvisningen(ladda 3h bla bla). Jag har krävt en ny telefon då jag inte tänker vänta på någon garanti tid av en vara som jag inte ens har använt.
Visst är det så att jag har rätt till en ny produkt om jag inte haft sönder den själv eller om den varit trasig redan från början? Det var något med upp till 14 dagar.
Postad 15 March 2011 - 21:13
Postad 31 March 2011 - 08:22
Postad 14 April 2011 - 21:20
Någon som kan kolla om denna telefon stöder röstuppringning via headset? d.v.s man säger hem så ringer telefonen det dummer som är bunden till hem.
Lite sent kanske men, ja det gör den.
Använder inte det själv så jag kan inte avgöra hur bra det funkar.
Har haft Ericsson där det har funkat klockrent medans det suger beverp*ng på t ex Nokia 5800.
M V H Peter
Postad 24 April 2011 - 19:58
Ingen som vet något mer om denna kommer till Sverige den officiella vägen och med svenska menyer? Det ryktades ju om det för ett tag sedan men det verkar inte bli något av det eller?
Svarar mig själv... verkar vara på gång nu!!
http://www.katshing....efy-13486_22540
Postad 26 April 2011 - 16:20
Postad 28 April 2011 - 07:03
Postad 28 April 2011 - 16:53
"Nyheten" du länkar till är 1.5 år gammalPhonehouse upphör aldrig att förvåna. Läs detta: http://www.idg.se/2....torolas-android
Postad 29 April 2011 - 08:10
Där ser man. Jag googlade lite för att se om det gick att finna något releasedatum för motorola defy i nordisk version och hittade den "nyheten"... Ooops!!"Nyheten" du länkar till är 1.5 år gammal
Står att det kommer vara android 2.1 i den nordiska versionen, hade hoppats på 2.2
Postad 29 April 2011 - 10:15
Postad 10 June 2011 - 21:08
Fungerar riktigt bra. Har rootat och installerat SetVSel. Kör den nu i 1200Mhz. Den är helt stabil och allt flyter som smör i solen.
Postad 12 June 2011 - 20:16
Testade quadrant ett benchmark program, mot en Sony Ericsson Arc och med min Defy i 1200mhz får jag 1568 i score. Sony Arc = 1458, och då har den ändå 2.3 ! Så defy är en snabb liten rackare om man pallar att pilla lite. Tanka ner Superoneclick 1.9 så är biffen kirrad med att roota luren, sjukt simpelt ett klick = allt klart !
Jag har haft telen nu i lite mer än 6 månader, inte en repa i displayen ! Råkade dock ut för det vanliga felet med samtalshögtalaren, som sa upp sig så fick lämna in på service. Men men shit happens....... Ni som vill ha en smidig lur med bra prestanda och som tål stryk KÖP ! Min lilla dotter 1½ år springer runt och leker med den, inget jag skulle våga med en Iphone eller en annan Android lur än just denna....
Så mao.... LauncherPro + 1200mhz = är smutt fillibabba !
Postad 28 June 2011 - 22:38
Köpte en defy för 1 månad sen med engelsk programvara och nu såg jag att den har kommit med svensk. Är det någon som vet om och hur jag kan få in svensk firmware i den?
Postad 07 July 2011 - 00:58
Denna mobilen är helt klart ett kap i minna ögon ! Roota och ställ in som föregående skrivare skrev, 1200mhz + froyo 2.2 och den smider fett !
Testade quadrant ett benchmark program, mot en Sony Ericsson Arc och med min Defy i 1200mhz får jag 1568 i score. Sony Arc = 1458, och då har den ändå 2.3 ! Så defy är en snabb liten rackare om man pallar att pilla lite. Tanka ner Superoneclick 1.9 så är biffen kirrad med att roota luren, sjukt simpelt ett klick = allt klart !
Jag har haft telen nu i lite mer än 6 månader, inte en repa i displayen ! Råkade dock ut för det vanliga felet med samtalshögtalaren, som sa upp sig så fick lämna in på service. Men men shit happens....... Ni som vill ha en smidig lur med bra prestanda och som tål stryk KÖP ! Min lilla dotter 1½ år springer runt och leker med den, inget jag skulle våga med en Iphone eller en annan Android lur än just denna....
Så mao.... LauncherPro + 1200mhz = är smutt fillibabba !
Är det en svår procedur att överklocka en Motorola Defy och vet du om det finns någon guide på nätet för hur man går tillväga när man "rootar" telefonen samt vilket "överklockningsprogram" man skall ladda ner?
Postad 08 July 2011 - 11:30
Detta kan jag rekomandera alla att göra med sin Defy:
- Rota med superoneclick
- Installera 2nd init boot från Android Market
- Installera CyanogenMod 7 RC1
- Installera ev. en annan launcher än GO Launcher som är default i CyanogenMod 7. Jag använder GO Launcher EX
- Installera SetVsel från Android Market och överklocka till 1000 MHz (min är stabil med VSel1 28@300, VSel2 43@600 & VSel3 68@1000, detta varierar mellan telefoner vad som är stabilt)
En bra guide med länkar till all nödvändig mjukvara finns här: http://forum.xda-dev...d.php?t=1054447
Mera från XDA-Developer för Moto Defy finns här: http://forum.xda-dev...splay.php?f=853
Med lite överklockning till 1000 MHz får jag 2087 i Quadrant och har då massor av diverse applikationer installerat, ca 200 st). Spel flyter på som bara den och huga vad snabb den är i menyerna jämfört med standard Froyo.
OBS! Om man flashar in ny firmware, var noga med att nallen är laddad full!
Lycka till
Redigerat av TwistedRat, 08 July 2011 - 11:48.
Postad 11 July 2011 - 22:10
Jag är verkligen super nöjd med denna nallen, med standard Froyo och Motoblur är den dock inte i min smak. Enda jag saknar är HDMI ut så att jag kan spela upp filmer från min PLex mediaserver över 3G på en TV när man är hos polare men man kan inte få allt för 2500 spänn.
Detta kan jag rekomandera alla att göra med sin Defy:
- Rota med superoneclick
- Installera 2nd init boot från Android Market
- Installera CyanogenMod 7 RC1
- Installera ev. en annan launcher än GO Launcher som är default i CyanogenMod 7. Jag använder GO Launcher EX
- Installera SetVsel från Android Market och överklocka till 1000 MHz (min är stabil med VSel1 28@300, VSel2 43@600 & VSel3 68@1000, detta varierar mellan telefoner vad som är stabilt)
En bra guide med länkar till all nödvändig mjukvara finns här: http://forum.xda-dev...d.php?t=1054447
Mera från XDA-Developer för Moto Defy finns här: http://forum.xda-dev...splay.php?f=853
Med lite överklockning till 1000 MHz får jag 2087 i Quadrant och har då massor av diverse applikationer installerat, ca 200 st). Spel flyter på som bara den och huga vad snabb den är i menyerna jämfört med standard Froyo.
OBS! Om man flashar in ny firmware, var noga med att nallen är laddad full!
Lycka till
Skall leka lite med den en vecka, eftersom detta är min första smrtphone någonsin, och sedan se om jag vågar mig på det som du nämnde. Är lite skrajsen för att något skall gå fel och att jag brickar telefonen nämligen.
Postad 11 July 2011 - 22:19
Postad 11 July 2011 - 22:24
Skall leka lite med den en vecka, eftersom detta är min första smrtphone någonsin, och sedan se om jag vågar mig på det som du nämnde. Är lite skrajsen för att något skall gå fel och att jag brickar telefonen nämligen.
Det är inga större risker idag med mjukvarorna att flasha om en Defy, de är nu testade och stabila men för dens skull är det inte helt riskfritt. Om du har den svenska versionen av Froyo i din nalle så behöver du inte flasha den med Froyo Nodic innan du installerar CyanogenMod 7 RC1 vilket är risk momentet.
Att få in CyanogenMod 7 gjorde om min Defy till en helt annan telefon, otroligt mycket snabbare men det finns buggar som ibland dyker upp så om du vill ha en mer eller mindre 100% bugg fri lur behåll Froyo ett tag till.
Postad 12 July 2011 - 09:16
Vad gör den? Kan man ha både original ROM och en till i nallen samtidigt?[*]Installera 2nd init boot från Android Market
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Motorola Defy
1 bild
945 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?